PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL vervolgd in Nederland voor anti-joodse cartoon



Marsipulami
02-09-09, 13:36
AEL vervolgd in Nederland voor anti-joodse cartoon

Het Openbaar Ministerie (OM) in het Nederlandse Utrecht vervolgt de Arabisch Europese Liga (AEL), die ook actief is in België, voor het plaatsen van een cartoon op zijn website. Het is een tekening waarop twee Joden de Holocaust verzinnen.

Discriminerend
De AEL had twee weken de tijd gekregen om de cartoon van de website te verwijderen. Die termijn werd gisteren overschreden. Volgens het OM kan de cartoon worden aangemerkt als discriminerend.

De spotprent was door de AEL op zijn website geplaatst als reactie op de beslissing van justitie om de bekende 'Deense cartoons' over de profeet Mohammed niet strafbaar te achten. De actiegroep sprak van 'dubbele maatstaven als het gaat om moslims'. Eerder plaatste de AEL de cartoon al op internet, maar de liga verwijderde hem na een gesprek met de officier van justitie.

De organisatie zou de spotprent slechts hebben gepubliceerd om te laten zien dat niet alleen moslims zich beledigd kunnen voelen door cartoons.

AEL: "Geen provocatie"
In een reactie op het besluit van het OM zegt voorzitter Abdoulmouthalib Bouzerda van de AEL dat op die beslissing "juist is gezinspeeld. Door het herplaatsen van de cartoon wilden we een gang naar de rechter forceren. Het gaat ons niet om het provoceren, maar om het punt dat we willen maken. Deze cartoon is niet anders dan de Deense cartoons", zegt Bouzerda. De organisatie verwijdert vandaag de spotprent weer van zijn website. (belga/tw)

Julien
02-09-09, 14:53
Wat is er grappig aan die cartoon?
Wat heeft de cartoon te maken met islamitische politiek?
Wat hebben joden uberhaupt te maken met de Deense cartoonrellen?
Vergeten dat er wel degelijk cartoons zijn verboden die moslims beledigden?

Semiran
02-09-09, 15:19
Het OM moet zich schamen omdat ze dubbele maatstaven hanteren als het gaat om moslims :aanwal:. Blijkbaar tellen moslims als niet zijnde een bevolkingsgroep. En de Joden wel ??????????????

Spoetnik
02-09-09, 15:32
Wat is er grappig aan die cartoon?


Waar het idee vandaan komt dat een cartoon grappig moet zijn ontgaat mij enigzins.

Julien
02-09-09, 15:55
Het OM moet zich schamen omdat ze dubbele maatstaven hanteren als het gaat om moslims :aanwal:. Blijkbaar tellen moslims als niet zijnde een bevolkingsgroep. En de Joden wel ??????????????

Dubbele maatstaven? Cartoons die Jezus belachelijk maken worden ook steeds toegestaan. En de enige cartoons die ik ken die moslims beledigden, van Nekskot, werden ook verboden. Die man werd zelfs opgepakt. En Wilders wordt toch ook vervolgd?

Julien
02-09-09, 16:08
Waar het idee vandaan komt dat een cartoon grappig moet zijn ontgaat mij enigzins.

cartoons
Humoristische afbeeldingen, die kritiek leveren op actuele gebeurtenissen, maatschappelijke gewoonten of politieke tendensen.
Categorie: Beeldmateriaal > beeldmateriaal naar functie.
Gevonden op http://www.aat-ned.nl/wwwopac.exe?databa

:moe:

Spoetnik
02-09-09, 17:31
cartoons
Humoristische afbeeldingen, die kritiek leveren op actuele gebeurtenissen, maatschappelijke gewoonten of politieke tendensen.
Categorie: Beeldmateriaal > beeldmateriaal naar functie.
Gevonden op http://www.aat-ned.nl/wwwopac.exe?databa

:moe:

Ik geloof dat jij me niet begrijpt.

Laten we het nog eens proberen:

Waar het idee vandaan komt dat een humor grappig moet zijn ontgaat mij enigzins. Ik vind Franse humor namelijk helemaal niet grappig.

On a different note, Cartoons slaat in algemene zin helemaal niet specifiek op een zogenaamde humoristische illustratie in een krant of tijdschrijft.

Julien
02-09-09, 17:39
Ik geloof dat jij me niet begrijpt.

Laten we het nog eens proberen:

Waar het idee vandaan komt dat een humor grappig moet zijn ontgaat mij enigzins. Ik vind Franse humor namelijk helemaal niet grappig.

On a different note, Cartoons slaat in algemene zin helemaal niet specifiek op een zogenaamde humoristische illustratie in een krant of tijdschrijft.

Eerst snap je niet waarom cartoons grappig horen te zijn, dan snap je niet waarom humor grappig hoort te zijn? :maf2:
Wat is de definitie van humor? Of snap je dat ook niet?

Spoetnik
02-09-09, 17:44
Eerst snap je niet waarom cartoons grappig horen te zijn, dan snap je niet waarom humor grappig hoort te zijn? :maf2:
Wat is de definitie van humor? Of snap je dat ook niet?

Ik geloof dat je me nog steeds niet begrijpt.

Spoetnik
02-09-09, 17:47
Doet me denken aan deze quote:

You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time. -by Abraham Lincoln.

DNA
02-09-09, 18:18
Doet me denken aan deze quote:

You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time. -by Abraham Lincoln.

self_defeating quote :ironically enough :

wow : Machiavellistisch , hypocriet ..."pragmatist" Abraham Lincoln was ook degene die "officieel" de slavernij in de VS had "abolished" :lol: voor militaire politieke economisch & ander down to earth materialistisch omstandigheden redenen , absoluut niet voor moreel_ethisch of menselijke overwegingnen ....

vandaar dat slavernij had de man overleefd die daarna gezet werd in legaal onder de wet van deze VS zgn "democratie" (hoe kan slavernij of zwaar discriminatie van minderheden plaats vinden onder de VS zgn "democratie" is maar de vraag ! ) zwaar discriminatie van zwarten ....je kent de rest van het verhaal :

zelfs de election van the first black US president was maar uitgekookt voor materialistisch doeleinden die absoluut niets mee te maken hadden met democratisch idealen , moreel_ethisch of menselijke overwegingnen ...


Obama is just a sophisticated US survival strategy as the product of the global economic_financial crisis :

even the US so_called democracy is just a secondary product of ...the market !


P.S.:


Well, u can see that nobody has the right to touch some of those bloody criminal jews _barbaric zionists beasts _modern taboo _sacred cow , no matter how bad they might be in Gaza or elsewhere:

The Holocaust is their carte blanche to do whatever they please .... :kotsen2:

one must wonder 'bout he fact whether great or special suffering gives special or great rights _privileges : i don't think so !

why shouldn't we make fun of them ???? as did Chaplin with Hitler in his funny movie ??? :lol:

when is the west gonna get rid of its double standards , injustices ,oppressions ....????

who's gonna believe in all those western materialistic utilitarian "pragmatic" so_called values then ???

U can fool all the people sometimes, some of them all the time , but u cannot fool all the people all the time , as had said that Lincloln of urs :

the man knew what he was talking 'bout : he had himself used his own maxim to fool so many American people back then ...:aftel:

see how self_defeating ur quote is !

& yes, u can fool all the poeple all the time :

there's nothing absolute 'bout that kind of talk :

see how cartesian ideological 1sided 1dimentional handicaped color blind materialism had been fooling most of the peoples of this planet or all western peoples at least .....under the guise of liberal democracy as a cover for domination & power .....fooling all of them all the time up 'till now ....including urself indeed :


well, congratulations !


:zwaai:

azulay
02-09-09, 18:34
Bestaan ze nog?

Volgens mij zijn er degelijk verschillen tussen deze cartoons. Ik ben ergere Jezus dan Mohammed cartoons tegengekomen, die niet verboden werden. Ik ben niet overtuigd dat de Mohammed Cartoons toegestaan werden omdat het om moslims ging.Deze zijn ook in verschillende islamitische landen gepubliceerd voordat de heisa ontstond drie maanden later.

Sallahddin
02-09-09, 18:38
self_defeating quote :ironically enough :

wow : Machiavellistisch , hypocriet ..."pragmatist" Abraham Lincoln was ook degene die "officieel" de slavernij in de VS had "abolished" :lol: voor militaire politieke economisch & ander down to earth materialistisch omstandigheden redenen , absoluut niet voor moreel_ethisch of menselijke overwegingnen ....

vandaar dat slavernij had de man overleefd die daarna gezet werd in legaal onder de wet van deze VS zgn "democratie" (hoe kan slavernij of zwaar discriminatie van minderheden plaats vinden onder de VS zgn "democratie" is maar de vraag ! ) zwaar discriminatie van zwarten ....je kent de rest van het verhaal :

zelfs de election van the first black US president was maar uitgekookt voor materialistisch doeleinden die absoluut niets mee te maken hadden met democratisch idealen , moreel_ethisch of menselijke overwegingnen ...


Obama is just a sophisticated US survival strategy as the product of the global economic_financial crisis :

even the US so_called democracy is just a secondary product of ...the market !


P.S.:


Well, u can see that nobody has the right to touch some of those bloody criminal jews _barbaric zionists beasts _modern taboo _sacred cow , no matter how bad they might be in Gaza or elsewhere:

The Holocaust is their carte blanche to do whatever they please .... :kotsen2:

one must wonder 'bout he fact whether great or special suffering gives special or great rights _privileges : i don't think so !

why shouldn't we make fun of them ???? as did Chaplin with Hitler in his funny movie ??? :lol:

when is the west gonna get rid of its double standards , injustices ,oppressions ....????

who's gonna believe in all those western materialistic utilitarian "pragmatic" so_called values then ???

U can fool all the people sometimes, some of them all the time , but u cannot fool all the people all the time , as had said that Lincloln of urs :

the man knew what he was talking 'bout : he had himself used his own maxim to fool so many American people back then ...:aftel:

see how self_defeating ur quote is !

& yes, u can fool all the poeple all the time :

there's nothing absolute 'bout that kind of talk :

see how cartesian ideological 1sided 1dimentional handicaped color blind materialism had been fooling most of the peoples of this planet or all western peoples at least .....under the guise of liberal democracy as a cover for domination & power .....fooling all of them all the time up 'till now ....including urself indeed :


well, congratulations !


:zwaai:




Yep!

catwomen
02-09-09, 21:26
Heb idd ook spotprenten gezien die Jezus, Maria, de paus afbeelden. Deze spotprenten waren en zijn niet verboden.
Verschil met de holocaust spotprent is dat er bij de holocaust miljoenen mensen zijn uitgemoord.
Spotten met het leed van mensen is misselijkmakend en mag wat mij betreft verboden worden. Het afbeelden van onze profeet (vzmh), haal daar gewoon je schouders over op. Het is niet te vergelijken met spotprenten die spotten met zoiets gruwelijks als de holocaust.

DNA
02-09-09, 23:17
:lol:


Quote :
"Jewish mom to son in Czaers ' army going to war against the Turks :

mom_ Don't exhaust urself, darling , kill a Turk & rest , kill another Turk & rest !

son_ but mom ??? what if the Turk kills me ???

mom_ kills u ? why ??? what have u done to him ??? :lol: " unquote : "Kill a Hundred Turks & rest !" by israeli Uri Avnery !

http://original.antiwar.com/avnery/2008/03/11/kill-a-hundred-turks-and-rest/



:zwaai:

ronald
03-09-09, 01:38
:lol:


Quote :
"Jewish mom to son in Czaers ' army going to war against the Turks :

mom_ Don't exhaust urself, darling , kill a Turk & rest , kill another Turk & rest !

son_ but mom ??? what if the Turk kills me ???

mom_ kills u ? why ??? what have u done to him ??? :lol: " unquote : "Kill a Hundred Turks & rest !" by israeli Uri Avnery !

http://original.antiwar.com/avnery/2008/03/11/kill-a-hundred-turks-and-rest/



:zwaai:

Geweldige humor zo'n jiddishe witz.