PDA

Bekijk Volledige Versie : Handjes afgesneden van dieven



Daluurman
11-09-09, 11:00
Een Islamitische rechtbank heeft van twee dieven de handen af laten snijden. Een derde man, verdacht van aanranding, kreeg slechts zweepslagen. Sheik Ali Mohamud Rage zei namens de rechtbank dat de twee hadden bekend. Een ooggetuige zag dat de handen van de gillende gevangenen werden afgesneden met een keukenmes.

Wat denken jullie? Een goede zaak als over pakweg 20 jaar dezelfde praktijken worden toegepast in Nederland? De Islam zal tegen die tijd wel de meerderheid hebben.

Joesoef
11-09-09, 11:46
Er zijn demografische onderzoeken geweest waar uit blijkt dat ( werkelijk God zij dank) het aantal moslims in NL nooit boven de 9% zal komen en dat die achterlijke sharia er dus niet in zit.

knuppeltje
11-09-09, 14:04
Wat denken jullie? Een goede zaak als over pakweg 20 jaar dezelfde praktijken worden toegepast in Nederland? De Islam zal tegen die tijd wel de meerderheid hebben.

Zal niet gebeuren. Dan lopen de wao-uitkeringen te hoog op. In die achterlijke gebieden hebben ze zoiets niet, dus dat kan het daar niet kosten.
Leve de sharia, je moet wel een lobotomie hebben ondergaan om erin te geloven.

Olive Yao
11-09-09, 14:17
De Islam zal tegen die tijd wel de meerderheid hebben.

Ha Daluurman, wat bedoel je met "de islam" en hoezo zal die de meerderheid hebben?

Aït Ayt
11-09-09, 14:34
Wat denken jullie? Een goede zaak als over pakweg 20 jaar dezelfde praktijken worden toegepast in Nederland? De Islam zal tegen die tijd wel de meerderheid hebben.

20 jaar is waarschijnlijk te kortdag maar mischien krijgen we hier ooit een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..

Olive Yao
11-09-09, 15:31
20 jaar is waarschijnlijk te kortdag maar mischien krijgen we hier ooit een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..

Heb je er alleen een formele of ook een inhoudelijke reden voor dat geselen, hakken en stenigen rechtvaardig is?

Slinger
11-09-09, 16:21
20 jaar is waarschijnlijk te kortdag maar mischien krijgen we hier ooit een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..

Daarbij denk je aan de Tien Geboden?

Daluurman
11-09-09, 17:05
Ha Daluurman, wat bedoel je met "de islam" en hoezo zal die de meerderheid hebben?

De Islam is natuurlijk de zuivere Islam waar geen plaats is voor ongelovigheid. Iedereen die de sharia van harte toejuicht, hangt de ware Islam aan.

Daluurman
11-09-09, 17:07
20 jaar is waarschijnlijk te kortdag maar mischien krijgen we hier ooit een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..

Ja, lekker rechtvaardig voor vrouwen, homo's, joden, ongelovigen en andere minderwaardige schepsels.

Aït Ayt
11-09-09, 17:09
Heb je er alleen een formele of ook een inhoudelijke reden voor dat geselen, hakken en stenigen rechtvaardig is?

het is voor mij zinloos om tegen ultra-orthodoxe seculieren te gaan uitleggen waarom de shari3ah rechtvaardig is..

Aït Ayt
11-09-09, 17:10
Daarbij denk je aan de Tien Geboden?

de tien geboden zijn achterhaald..

Aït Ayt
11-09-09, 17:20
Ja, lekker rechtvaardig voor vrouwen, homo's, joden, ongelovigen en andere minderwaardige schepsels.

joden en ongelovigen kiezen er bewust voor om niet de shari3ah te volgen.. zij zullen hun eigen wetten toepassen voor hun eigen gemeenschap..
en minderwaardige schepels hoeven zich niet te houden aan de shari3ah maar moslims dienen wel op rechtvaardige wijze de minderwaardige schepsels te bejegenen want de shari3ah handelt naast mensenrechten ook over dierenrechten..

Eke
11-09-09, 17:41
een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..


Die uitspraak van je stemt me zacht van binnen.
Toch weet ik ook uit ervaring dat Geloof een persoonlijke strijd/ proces is.



Daarnaast heb ik de ervaring in mijn -grote familie-geschiedenis dat juist het -bv. interpreteren, uitvoeren van-Geloof een dwingende splijtzwam tussen mensen kan zijn.

En kijk ook maar eens in onze Vaderlandse Geschiedenis, Ait......
Vrouwen werden hier op de brandstapel gezet als ze verdacht werden van heidense aktiviteiten (hekserij). Onder meer.




Daarom ben ik het met je eens wat betreft rechtvaardig rechtssysteem.
Dat hebben we eigenlijk toch ? :)

Maar ik zou God / Allah niet meer gebruikt willen zien als twistappel binnen en tussen samenlevingen, dat schiet niet op. Zijn we over duizend jaar nog aan het vechten.

De wereldbevolking is veel te divers, daarom vind ik scheiding van -menselijke-rechtstpraak en -hemelse- God.. wel zo eerlijk.

Slinger
11-09-09, 18:14
de tien geboden zijn achterhaald..

Hoe zo?

StevieK
11-09-09, 18:44
Ha Daluurman, wat bedoel je met "de islam" en hoezo zal die de meerderheid hebben?

wat denk je zelf??? , ik denk dat Daleerman wel duidelijk is

Olive Yao
11-09-09, 19:05
de tien geboden zijn achterhaald..

Wat jij niet wilt dat jou gebeurt, doe dat niet jegens een ander lijkt me een norm bij uitstek om hier toe te passen. Ook als het om de hel gaat trouwens. Dit is beslist niet alleen een christelijke norm; de norm is bekend in drie oude culturen; hij spreekt veel mensen intuïtief aan, zit in hun moreel besef; én is bovendien zeer sterk rationeel te motiveren. Als moslimse ethiek deze norm miskent is dat naar mijn oordeel een gebrek in die ethiek.





wat denk je zelf??? , ik denk dat Daleerman wel duidelijk is

Wat ik denk? In Mohammeds tijd en deel van de wereld waren geselen, hakken en stenigen geaccepteerde vormen van wraak. Als Mohammed echter hier en nu zou leven zou hij deze afkeuren.

Sommigen zijn er niet toe in staat om een dergelijke optie te overwegen.

(Overigens mag erop gewezen worden dat als Mohammed hier en nu zou leven hij zich aan de wet zou moeten houden, en het risico van een strafveroordeling zou lopen als hij zou aanzetten tot zulke misdaden).

p. s. Bij die "sommigen" denk ik zowel aan reactionaire moslims als aan islambashers; die laatsten kunnen echter met recht wijzen op de eersten, die kennelijk niet beseffen dat als ze zo doorgaan steeds meer mensen, ook moslims zelf, een afkeer van dat godgeloof zullen krijgen.

fisherman1969
11-09-09, 20:47
Wat jij niet wilt dat jou gebeurt, doe dat niet jegens een ander lijkt me een norm bij uitstek om hier toe te passen. Ook als het om de hel gaat trouwens. Dit is beslist niet alleen een christelijke norm; de norm is bekend in drie oude culturen; hij spreekt veel mensen intuïtief aan, zit in hun moreel besef; én is bovendien zeer sterk rationeel te motiveren. Als moslimse ethiek deze norm miskent is dat naar mijn oordeel een gebrek in die ethiek.




Wat ik denk? In Mohammeds tijd en deel van de wereld waren geselen, hakken en stenigen geaccepteerde vormen van wraak. Als Mohammed echter hier en nu zou leven zou hij deze afkeuren.

Sommigen zijn er niet toe in staat om een dergelijke optie te overwegen.

(Overigens mag erop gewezen worden dat als Mohammed hier en nu zou leven hij zich aan de wet zou moeten houden, en het risico van een strafveroordeling zou lopen als hij zou aanzetten tot zulke misdaden).

p. s. Bij die "sommigen" denk ik zowel aan reactionaire moslims als aan islambashers; die laatsten kunnen echter met recht wijzen op de eersten, die kennelijk niet beseffen dat als ze zo doorgaan steeds meer mensen, ook moslims zelf, een afkeer van dat godgeloof zullen krijgen.

Je slaat de spijker weer eens op z,n kop!
Het zou misschien een overweging zijn dat sommige wraak straffen verboden worden door de ISLAM ,mogelijk kan een comitee van hoog geplaatste Moslims daar iets aan doen.
De R.K heeft destijds ook in een consilie veranderingen aangebracht om met de TIJD waarin we nu leven mee te gaan.
Maar ik heb makkelijk praten de R.K heeft een hoofd orgaan o.l van de Paus
en het Vaticaan.

knuppeltje
12-09-09, 11:03
20 jaar is waarschijnlijk te kortdag maar mischien krijgen we hier ooit een rechtvaardig rechtssysteem dat gebaseerd is op god's richtlijnen..

Dat god dat moge verhoede! :fpotver: