PDA

Bekijk Volledige Versie : De religieuze Textieloorlog in België radicaliseert.



Ron Haleber
11-09-09, 18:51
REACTIE: 'Zwarte dag voor democratie'


vrijdag 11 september 2009
Bron: belga
Auteur: svh<!-- /.meta -->BRUSSEL - Het Minderhedenforum, de koepel van etnisch-culturele verenigingen in Vlaanderen en Brussel, is diep teleurgesteld

over de beslissing van de Raad van het Gemeenschapsonderwijs om een algemeen hoofddoekenverbod in te voeren.

Het forum spreekt van een zwarte dag voor de democratie.
Baas Over Eigen Hoofd, het actieplatform tegen de discriminatie van vrouwen die een hoofddoek dragen, overweegt dan weer juridische stappen tegen het hoofddoekenverbod in Antwerpen
<!-- /#intro -->'Dit is een zwarte dag voor de democratie: de overheid zelf gaat mensen discrimineren op basis van hun godsdienst in een cruciale sector als onderwijs', zegt Naima Charkaoui, directeur van het Minderhedenforum. 'De raad is zelf gezwicht voor sociale druk, voor de toenemende druk van de maatschappij om de islam 'aan banden te leggen'.
Volgens de organisatie had het van meer goede moed getuigd om een algemene regel uit te vaardigen die de hoofddoek toelaat in alle scholen. Dat was consistenter geweest met het eigen pedagogische project.
Daarin is sprake van de nood aan een open geest, zonder vooroordelen en respect voor ieders mening. Het hoofddoekenverbod lost de problemen die de directies aanhalen inzake sociale druk geenszins op, zo staat er verder te lezen.
Het Minderhedenforum roept het Gemeenschapsonderwijs dan ook op het verbod op de hoofddoeken alsnog te herzien.

RH: Er gaan geruchten dat IbnRuchd daar een vrouwen-jihad gaat leiden met Sneeuwwitje als zijn adjudante...! :kalasniko

Ron Haleber
11-09-09, 19:09
Ik citeer ter zake uit mijn site mijn gesprek met imam Abdulwahid van Bommel
- voorheen cyberimam van deze nu geseculariseerde site:

Abdulwahid: Ron, zeggen ze op Maroc.nl trouwens nog wel iets over mij?

Ron: Nee, Abdulwahid deze generatie van Maroc.nl kent je niet meer.

Ik heb ze nog wel uit je column over islam, jouw provocerende tekst onder de neus geduwd over die moslima die het licht gezien had en toen - naar jouw zeggen - maar als lampenkap, de nikaab opzette...

Maar dat komt heel vreemd op ze over, alsof er plotseling van hoog boven ze een kokosnoot op hun kop valt! -

Abdulwahid: Dat begrijp ik en daar beginnen ze dus wel ineens op te reageren.

Olive Yao
11-09-09, 19:34
RH: Er gaan geruchten dat IbnRuchd daar een vrouwen-jihad gaat leiden met Sneeuwwitje als zijn adjudante...! :kalasniko

Ron, grapje natuurlijk, maar waarom richt je je vizier zo op IbnRushd de laatste tijd?

Ron Haleber
11-09-09, 20:48
Ron, grapje natuurlijk, maar waarom richt je je vizier zo op IbnRushd de laatste tijd?

De laatste tijd? Beter: de laatste 2 dagen! En wel omdat het die 2 keer om de textiel-islam gaat die Ibn met verve verdedigt... :ninja2:

Ik moet daar net als onze ex-cyberimam wel om lachen!
Vooral als een moderator zich daar druk over maakt en zelfs een politica de les leest over islam & textiel!

Binnenkort zullen onze moderatoren zich ws in een Afghaanse dress vertonen... Ook die mannen moeten toch die modes volgen. Nietwaar Olive? :maf2:

Olive Yao
11-09-09, 21:10
De laatste tijd? Beter: de laatste 2 dagen! En wel omdat het die 2 keer om de textiel-islam gaat die Ibn met verve verdedigt... :ninja2:

Ik moet daar net als onze ex-cyberimam wel om lachen!
Vooral als een moderator zich daar druk over maakt en zelfs een politica de les leest over islam & textiel!

Binnenkort zullen onze moderatoren zich ws in een Afghaanse dress vertonen... Ook die mannen moeten toch die modes volgen. Nietwaar Olive? :maf2:

IbnRushd mag het hijaglogo verdedigen en kritiek op politici leveren, daar hebben we het forum voor.

Inderdaad opvallend dat juist vrouwen het hijablogo moeten dragen en mannen niet; dat zegt iets over de betekenis ervan - die we hier overigens nog niet adequaat op een rijtje hebben staan - Mark61 gaf hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4033559) een eerste opzet, in Imam roept op om niet naar school te gaan.

Eke
11-09-09, 22:07
Olive, je hebt gelijk .

Jullie schrijven wel, ik laat het nu alweer afweten...welterusten straks!


Maar eerst wil ik nog zeggen dat het wel degelijk een teken aan de wand is als 700 scholen in Belgie met een hoofddoekverbod aan komen.Hoe kan Ibn Rushd weten dat het geen verkapte islamhaat is ?

Snowwhite
11-09-09, 22:31
Inderdaad een zwarte dag in de Belgische geschiedenis. Mijn gedachten gaan uit naar mijn zusters in Belgie. Heel triest. Stukje bij beetje wordt de vrijheid begraven.


Ron: Nee, Abdulwahid deze generatie van Maroc.nl kent je niet meer.

Zeker weet ik nog wel wie van Bommel is.

Ron Haleber
12-09-09, 07:32
Inderdaad een zwarte dag in de Belgische geschiedenis. Mijn gedachten gaan uit naar mijn zusters in Belgie. Heel triest. Stukje bij beetje wordt de vrijheid begraven.



Zeker weet ik nog wel wie van Bommel is.

Leuk dat je hem nog kent!:love:

Ik heb via leden van het bestuur nog uitgebreid geprobeerd dat imam Van Bommel bij ons via beschikbaar geld van de Gemeente werd gedetacheerd voor een eigen rubriek!
Hij bleek mij daartoe bereid...:)

Maar ja tevergeefs! De secularisering heeft ook hier toegeslagen!
Lees daar maar Salah Eddine over.
Die spuit daar dagelijks wel zijn gram over - maar daden? Ho maar...fpotver:

knuppeltje
12-09-09, 09:24
Inderdaad een zwarte dag in de Belgische geschiedenis.

Een blijde dag voor Belgische scholen zul je bedoelen.
Het gaat om openbare scholen, die dienen neutraal in levensbeschouwing te zijn. Als er niet door een stelletje ras-debiele scholieren een terreur tegen de niet-doeken was gevoerd - zodat er niet-doeken wegbleven, dan had iedere scholiere die daar zin in had, gewoon een hoofddoek kunnen blijven dragen.
Eigen schuld dikke bult.

Snowwhite
12-09-09, 09:38
Hoi Ron,

Nee, ik ken van Bommel niet van hier, maar van vroeger.

Hij heeft toen een boek geschreven Kom tot het gebed, een Nederlandstalige boek om het gebed te leren.

Ron Haleber
12-09-09, 09:58
Hoi Ron,

Nee, ik ken van Bommel niet van hier, maar van vroeger.

Hij heeft toen een boek geschreven Kom tot het gebed, een Nederlandstalige boek om het gebed te leren.

Imam Van Bommel heeft veel prachtboeken geschreven o.a. over gezondheid...

Voor jou lijkt mij zijn boek: Moslims kunnen schaterlachen echt aan te bevelen! Dan wordt jij wat zuurpruimig minder!

Snowwhite
12-09-09, 10:15
Een blijde dag voor Belgische scholen zul je bedoelen.
Het gaat om openbare scholen, die dienen neutraal in levensbeschouwing te zijn.

Allereerst wat is neutraal? Dat bestaat niet. Zo kun je wel alles gaan verbieden, want wat 'neutraal' is wordt dan uiteindelijk bepaald door de elite, die de media (dus massa manipulatie) in handen heeft. Indien er 24 uur per dag op de televisie, jarenlang uitsluitend mannen met sing-sing hemden op het scherm komen, zal uiteindelijk, door repetitie/herhaling, de massa sing-sing hemden als normaal/neutraal beschouwen, screeming Not without my sing-sing.....

Heel gevaarlijk gedachtegoed dus, welke de diversiteit onder mensen doet verbleken = grijze mus maatschappij.


Als er niet door een stelletje ras-debiele scholieren een terreur tegen de niet-doeken was gevoerd - zodat er niet-doeken wegbleven, dan had iedere scholiere die daar zin in had, gewoon een hoofddoek kunnen blijven dragen.

Dat is geenszins bewezen, en zelfs al was dat zo, is dat geen reden om massaal de vrijwillige hoofddoekdraagsters collectief te straffen. Ze hadden dan beter kunnen zoeken naar andere oplossingen, om de vermeende terreur gastjes aan te pakken. Ik ben er van overtuigd dat dit een smoesje is.

Zo'n drastische maatregel is ook in tegenspraak met het in het westen heersende denkbeeld dat vrouwen zich moeten ontwikkelen, want daar krijgen de moslima's nu niet meer de kans toe, de hoofddoek is immers verplicht in de islam, we hebben het hier al uitgebreid over gehad.


Eigen schuld dikke bult.

Knuppeltje toch. Dus als een gast bij jou in de buurt wat loopt te etteren, en provocerende tuinhekken maakt, vind jij het normaal dat iedereen collectief gestraft wordt, en niemand meer een tuinhek mag plaatsen in zijn eigen tuin?

Snowwhite
12-09-09, 10:30
Imam Van Bommel heeft veel prachtboeken geschreven o.a. over gezondheid...

Voor jou lijkt mij zijn boek: Moslims kunnen schaterlachen echt aan te bevelen! Dan wordt jij wat zuurpruimig minder!

Snow zuurpruimig? Echt niet!

Het is alleen zo Ron, dat je over religie serieus moet zijn, de meeste onderwerpen gaan daarover op Maroc.nl en jij kent me alleen maar van die kant. Vandaar...........

Ron Haleber
12-09-09, 10:43
Snow zuurpruimig? Echt niet!

Het is alleen zo Ron, dat je over religie serieus moet zijn, de meeste onderwerpen gaan daarover op Maroc.nl en jij kent me alleen maar van die kant. Vandaar...........

Voorzover religie betreft, begrijp ik het van je!


Een belangrijk boek van Van Bommel vergat ik:
het boek “Islam, liefde, seksualiteit” (Bulaaq, € 19.90) dat vanuit zijn gesprekken met jongeren is ontstaan.
Zijn boek geeft uitleg van de open moderne visie die de islam volgens hem biedt
op het gebied van liefde en seksualiteit.

Op mijn site vind je over dat boek en over o.m. zijn botsing met El Moumny
een lang interview dat ik met imam Van Bommel hield.

knuppeltje
12-09-09, 11:00
=Snowwhite;4073285]Allereerst wat is neutraal? Dat bestaat niet. Zo kun je wel alles gaan verbieden, want wat 'neutraal' is wordt dan uiteindelijk bepaald door de elite, die de media (dus massa manipulatie) in handen heeft. Indien er 24 uur per dag op de televisie, jarenlang uitsluitend mannen met sing-sing hemden op het scherm komen, zal uiteindelijk, door repetitie/herhaling, de massa sing-sing hemden als normaal/neutraal beschouwen, screeming Not without my sing-sing.....

Een siplistische benadering.


Heel gevaarlijk gedachtegoed dus, welke de diversiteit onder mensen doet verbleken = grijze mus maatschappij.

Wordt er niet beter op zo.


Dat is geenszins bewezen

Ik moet dus maar aannemen dat die schooldirectie uit haar nek lult.


en zelfs al was dat zo, is dat geen reden om massaal de vrijwillige hoofddoekdraagsters collectief te straffen.

Helaas is dat niet altijd te vermijden, maar daar hadden die onruststokers zelf ook aan kunnen denken.


Ze hadden dan beter kunnen zoeken naar andere oplossingen,

Wie zegt jou dat dat niet is gedaan? Het lijkt erop dat jij uit volkomen kwader trouw dat maar even bij voorbaat uitsluit.


Ik ben er van overtuigd dat dit een smoesje is.

Geloof me, een mens kan van de meest onzinnige dingen nog overtuuigd zijn.


Zo'n drastische maatregel is ook in tegenspraak met het in het westen heersende denkbeeld dat vrouwen zich moeten ontwikkelen,

Baarlijke nonsen. Die poppenlap is juist menigmaal een belemmering voor haar ontwikkeling. In diverse bedrijfstakken gelden vauit arbowetgeving diverse veiligheidsvoorschriften betreffende kleding, die niet zomaar even voor die poppenlap opzij geschoven kunnen worden.



want daar krijgen de moslima's nu niet meer de kans toe, de hoofddoek is immers verplicht in de islam, we hebben het hier al uitgebreid over gehad.

Volgens de islam dient de moslim in een niet-moslimland zich aan te passen aan de daar geldende huisregels toch? Overigens, er lopen daagelijks miljoenen moslima's zonder hoofddoek, dat zijn dus allemaal heel slechte moslima's dus, en dus ook nog heel slechte mensen toch?
Als jouw geloven in een god afhangt van het dragen van een hoofddoek, dan is het maar een heel armtierig geloven. God zou niet meer bijkomen van het lachen denk, en daarna alle plagen van Egypte over je uitstrooien. Eigen schuld - dikke bult.


Knuppeltje toch. Dus als een gast bij jou in de buurt wat loopt te etteren, en provocerende tuinhekken maakt, vind jij het normaal dat iedereen collectief gestraft wordt, en niemand meer een tuinhek mag plaatsen in zijn eigen tuin

En maar weer siplificeren.
Laat eerst maar eens iedereen het principe blijheid vrijheid in praktijk brengen, zodat niemand onder druk wordt gezet om ook aan de totaal irriele eisen van anderen over zoiets als een poppenlap te voldoen.
Blijkbaar geldt dat recht niet genoeg voor jou.

Snowwhite
12-09-09, 11:34
Hallo Knuppeltje,


Laat eerst maar eens iedereen het principe blijheid vrijheid in praktijk brengen, zodat niemand onder druk wordt gezet om ook aan de totaal irriele eisen van anderen over zoiets als een poppenlap te voldoen.
Blijkbaar geldt dat recht niet genoeg voor jou.

Ik breng dat nu juist in mijn persoonlijke leven wel in praktijk. Helaas, moet ik zeggen, want ik zou er wel wat meer aan kunnen doen om de islam te verkondigen. Het is een goede zaak om aan te sporen tot het goede, en feitelijk zit ik fout met mijn multi-culti gedachtengoed iedereen moet zelf maar weten wat hij/zij doet.

Je doet mijn tuinhekken voorbeeld af met simplificeren. Dat is jammer want je gaat voorbij aan het feit dat zelfs al zou er sprake zijn van groepsdruk, dat nog geen reden is om collectief te straffen.

Druk is verwerpelijk vind ik als er met geweld wordt gedreigd, verder niet. Eigenlijk op de keper beschouwd, wil je dus helemaal niet meer dat mensen 'de islam', in dit geval de hoofddoek, aanbevelen. Echter heeft iedereen recht om de ander van zijn of haar denkbeelden te overtuigen in Nederland. Volgens jou zou een christelijke zendeling dan ook niet meer naar een bordeel of waar dan ook mogen gaan, om daar bekeringswerk te verrichten.

Snowwhite
12-09-09, 11:36
Voorzover religie betreft, begrijp ik het van je!


Een belangrijk boek van Van Bommel vergat ik:
het boek “Islam, liefde, seksualiteit” (Bulaaq, € 19.90) dat vanuit zijn gesprekken met jongeren is ontstaan.
Zijn boek geeft uitleg van de open moderne visie die de islam volgens hem biedt
op het gebied van liefde en seksualiteit.

Op mijn site vind je over dat boek en over o.m. zijn botsing met El Moumny
een lang interview dat ik met imam Van Bommel hield.

Ik zal vandaag of morgen even op je knappe website snuffelen. Maak jij die site helemaal zelf Ron?

Ron Haleber
12-09-09, 12:21
Ik zal vandaag of morgen even op je knappe website snuffelen. Maak jij die site helemaal zelf Ron?

Ja natuurlijk zeg - waarom ben ik anders doctor in de soc.wet. geworden...?:fpotver:

Van Bommel vind je hier: http://www.ronhaleber.nl/bommel.htm

Lees ook de topics over de magische br.schappen! Die vind je vast leuk!;)

knuppeltje
12-09-09, 13:28
=Snowwhite;4073317]Ik breng dat nu juist in mijn persoonlijke leven wel in praktijk. Helaas, moet ik zeggen, want ik zou er wel wat meer aan kunnen doen om de islam te verkondigen. Het is een goede zaak om aan te sporen tot het goede, en feitelijk zit ik fout met mijn multi-culti gedachtengoed iedereen moet zelf maar weten wat hij/zij doet.

Altijd het zelfde gedoe met relie's.
Welk recht hebben die om maar altijd te denken dat anderen hun blijde boodschap maar aan moeten horen, alsof ze het volste recht daartoe hebben, en de anderen de plicht om daarnaar te luisteren.
In een goed draaiende multi-culturele samenleving dient zoiets helemaal uit den boze te zijn, dus weg met die tiranie.


Je doet mijn tuinhekken voorbeeld af met simplificeren. Dat is jammer want je gaat voorbij aan het feit dat zelfs al zou er sprake zijn van groepsdruk, dat nog geen reden is om collectief te straffen.

Simplificeer maar een eind weg als je daar zin in hebt.


Eigenlijk op de keper beschouwd, wil je dus helemaal niet meer dat mensen 'de islam', in dit geval de hoofddoek, aanbevelen.

Mag van mij best. Waar staat er dat dat van mij niet mag, alleen druk om het wel of niet te doen, anders dan om mij al eerder aangehaalde arbowetgeving, vind ik totaal onaanvaardbaar, of je dant zint of niet zal me worst wezen.


Echter heeft iedereen recht om de ander van zijn of haar denkbeelden te overtuigen in Nederland.

Zeker, maar niet tegen diens wil in. Daar houdt het gewoon op. Alleen die verrekte halfgare fundies willen dat niet aanvaarden, die gaan gewoon door als je hun de kans geeft, en dat moet dus voorkomen worden.

Armadillo
12-09-09, 15:50
... de diversiteit onder mensen doet verbleken = grijze mus maatschappij.

Dat is gewoon onjuist, zie onderstaande fotos
http://www.dafjones.com/assets/images/riyadh/preview2.jpg
http://farm1.static.flickr.com/215/459549778_5b327abb3f_m.jpg

Natuurlijk is het zo dat er altijd veel mensen zullen zijn die kleding niet zo belangerijk vinden, of die te lui of comformistisch zijn om zich te onderscheiden. Nou en? Wat jij voorstelt is dat groepen de vrijheid krijgen om individuen te treiteren om allemaal precies hetzelfde te dragen. Das pas grijze mus...

Het idee is niet om mensen te straffen maar om een veilige en aangename leeromgeving te creeeren.
Maar ik ben het met je eens dat dit een hele grote stap is, en erg ingrijpend voor de individuen die ermee te maken hebben. Aan de andere kant hebben wereldwijd heel veel schoolkinderen te maken met kledingvoorschriften.


Echter heeft iedereen recht om de ander van zijn of haar denkbeelden te overtuigen in Nederland.
Helemaal niet! Zeker niet op een (openbare) school. Daar moeten kinderen gevrijwaard blijven van andermans bekeringsdrang.

Als het nou zoooo verschrikkelijk belangerijk is dat niemand je haar ziet, en het is volgens je geloof ook al belangerijk om jezelf te ontwikkelen, zou je dan niet op zoek gaan naar andere manieren om je haar te verstoppen? Weet ik veel, afscheren?

Abu_Hurayrah
12-09-09, 16:07
Als het nou zoooo verschrikkelijk belangerijk is dat niemand je haar ziet, en het is volgens je geloof ook al belangerijk om jezelf te ontwikkelen, zou je dan niet op zoek gaan naar andere manieren om je haar te verstoppen? Weet ik veel, afscheren?

Het gaat niet alleen om het haar, het gaat ook om de nek en borsten; het hoort daar dus overheen te vallen en aldus de rondingen te verhullen.

Joesoef
12-09-09, 18:29
Het forum spreekt van een zwarte dag voor de democratie.
Baas Over Eigen Hoofd, het actieplatform tegen de discriminatie van vrouwen die een hoofddoek dragen, overweegt dan weer juridische stappen tegen het hoofddoekenverbod in Antwerpen


Dat over eigen hoofd, je hele hoofd of alleen dat doekje over het hoofd?

Snowwhite
12-09-09, 23:28
Hoi Armadillo,


Natuurlijk is het zo dat er altijd veel mensen zullen zijn die kleding niet zo belangerijk vinden, of die te lui of comformistisch zijn om zich te onderscheiden. Nou en? Wat jij voorstelt is dat groepen de vrijheid krijgen om individuen te treiteren om allemaal precies hetzelfde te dragen. Das pas grijze mus...

Niemand heeft het hier over treiteren.


Het idee is niet om mensen te straffen maar om een veilige en aangename leeromgeving te creeeren.
Maar ik ben het met je eens dat dit een hele grote stap is, en erg ingrijpend voor de individuen die ermee te maken hebben. Aan de andere kant hebben wereldwijd heel veel schoolkinderen te maken met kledingvoorschriften.

Uiteraard word je gestraft.

1 De hoofddoek is verplicht.
2 Zonder hoofddoek kun je dus niet over straat of naar school.
3 Door een vermeende groep raddraaiers wordt er een hoofddoekverbod afgekondigd op school.
4 Moslima's kunnen dus (zie punt 1) niet meer naar school = gestraft.


Helemaal niet! Zeker niet op een (openbare) school. Daar moeten kinderen gevrijwaard blijven van andermans bekeringsdrang.

Allereerst is het programma van de openbare school net zo goed indoctrinatie, en bekering tot het dwalende humanisme/darwinisme/materialisme etc. Er is helemaal geen sprake van neutraliteit op een openbare school.

Verder is het niet verboden om over de bijbel of de bhgavad gita te praten in de pauze met een medeleerling in een openbare school of wel soms. Moet er een gedachtepolitie in de kantine komen te staan om te bepalen wat leerlingen onderling mogen bespreken?


Als het nou zoooo verschrikkelijk belangerijk is dat niemand je haar ziet, en het is volgens je geloof ook al belangerijk om jezelf te ontwikkelen, zou je dan niet op zoek gaan naar andere manieren om je haar te verstoppen? Weet ik veel, afscheren?

Ja de hoofddoek is zoooo verschrikkelijk belangrijk. Niet vanwege je haar, want je hals en oren horen ook bedekt te worden, kaalscheren heeft geen nut, maar vanwege het feit dat Allah dit van je vraagt.

Groetjes Snowwhite

mark61
13-09-09, 16:47
Inderdaad een zwarte dag in de Belgische geschiedenis. Mijn gedachten gaan uit naar mijn zusters in Belgie. Heel triest. Stukje bij beetje wordt de vrijheid begraven.

Godallemachtig wat ben jij hypocriet. Jij was toch tegen vrijheid, brulde je net nog pontificaal in een ander topic?

Islam, dat is regels opvolgen. Niks vrijheid. Dat zei je.

En je nou weer beroepen op de vrijheid van de koeffar :kotsen:

Overigens ben ik van mening dat die Vlamingen, als het dat zijn, een vergissing begaan.