PDA

Bekijk Volledige Versie : Evolution: Being more Infantile May have led To Bigger Brains !



Sallahddin
12-09-09, 16:34
"Being more Infantile may have led to bigger brains " :lol:

by Charles G Choi !

Source : Scientific American , July 2009 issue !

Genetic evidence suggests that juvenile traits helped separate chimps :lol: from... us !


many maroc.nl Foum members are infantile immature spoiled brats who w'd look like mature chimps , might develop some bigger brains later on , who knows :

The future is theirs :

or how vulgarity, stupidity , "infantile childish " (no offense for the kids of course !) behaviour hold serious promisses for a bright clever future ! :lol:



Those evolutionists lunatics don't seem to wanna stop amazing us with their non_sense tragic_hilarious speculations, theories .... & i'm referring to that chimp part _"connection" ....

Maybe , we should include those chimps into our own families & give them equal rights, ....marry them ... :lol:


Let's fight for equal rights for ...chimps : they seem to be our "closest relatives , just 'cause we seem to share 99% of DNA material with them ....as if Humans can be only defined by matter, DNA ....

Those materialist "scientists" ideologists don't seem to have any sense of decency, pride, ....integrity ....self_respect ....allowing pure materialistic ideologies to blind them & make fools of them...

or how modern science can be driven by...ideology :


what a bloody shame for science & scientists ....they don't deserve no better legacy , than chimps , pigs & monkeys' .... "connections" ...

They're in fact much lower than those animals ....no offense, real animals ...

no animals , social insects ...have been harmed in this article....in any way !



Tell me 'bout it indeed !


Thanks !

:zwaai:

Sallahddin
14-09-09, 00:59
...will give u the link...tomorrow!

Sallahddin
14-09-09, 19:12
"Being more infantile may have led to bigger brains "

"Genetic evidence suggests :lol: that juvenile traits helped separate chimps from ... us "



http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=being-more-infantile


in other words :

How so_called scientists can become so silly infantile childish ! :lol:

no offense, kids !

Sallahddin
14-09-09, 23:49
"scientific" infantile speculations :

what a bloody shame for humanity, for the search for the truth, for science & scientists :


truth is the main victim !

.....Being more infantile might have led to separating chimps from us, by getting bigger brains for humans ??? :lol:


what a silly "scientific" non_sense ! :lol:

science must be liberated from that enslaving 1sided ,1dimentional, handicaped , color blind cartesian ideological materialism !

Sallahddin
15-09-09, 17:05
...juvenile traits helped separate chimps from...us ! :lol: :


they call that ...science ! :lol: = juvenile speculations is more like it !

Armadillo
15-09-09, 17:28
Dus, je gelooft niet dat mensen en chimps veel dezelfde genen hebben? Of je gelooft niet dat die gasten ook echt onderzoek hebben gedaan naar actieve genen in de hersenen van mensen en apen? Of je bent het alleen niet eens met de context, nl 'de chimp onze voorouder'.

In dat laatste geval, wat zijn dan jouw conclusies uit het onderzoek?

DNA
16-09-09, 18:18
Dus, je gelooft niet dat mensen en chimps veel dezelfde genen hebben? Of je gelooft niet dat die gasten ook echt onderzoek hebben gedaan naar actieve genen in de hersenen van mensen en apen? Of je bent het alleen niet eens met de context, nl 'de chimp onze voorouder'.

In dat laatste geval, wat zijn dan jouw conclusies uit het onderzoek?

Lees' s heel aandachtig wat ik zei !

ik heb het over die uitsluitend materialistisch wetenschappelijk benaderingnen van het leven, de mens ....

wat betreft chimps & mensen die 99% DNA material met elkaar gemeen zouden hebben :

so what ???

onderzoek naar actieve genen in de hersenen van mensen & cimps of niet :

daar gaat het er ook niet om : wat mij betreft :





well, humans are not defined only by matter, DNA....

Chimps are absolutely not "our closest relatives" as those evolutionists materialistis lunatics say :

the latters who ignore, deny ...the existence of those dualistic dimentions of humans : matter & spirit :

worse: they say :

"alles is te herleiden naar materie" :

even human consnciousness , emotions, sex; love ...can be "explained" materialistically or they're in fact no more than a material emergent property as a result of the evolutionary complexity of the human brain....


I see : Bullshit !

Humans were created , not had evolved ....


Those neo_darwinists lunatics have been driven by materialistic ideology:

has not much to do with ...science !

Get it ?

Armadillo
16-09-09, 20:58
.. wat zijn dan jouw conclusies uit het onderzoek?

Toe dan?

Wetenschap gebaseerd op geloof lijkt me zo triviaal:
* Waarom viel de appel naar beneden uit de boom?
Omdat Allah het wilde
* Waarom gingen de bacterien dood in het petrieschaaltje met de schimmel
Omdat Allah het wilde
* Hoe zorgen spreeuwen ervoor dat ze een zwerm vormen
Dat doet Allah voor ze
* Waarom stak de kip de straat over
Omdat Allah het wilde

(OK, die laatste is geen wetenschappelijke vraag)

H.P.Pas
16-09-09, 21:03
* Waarom stak de kip de straat over


Dat was historisch onvermijdelijk. :vierkant:

Eke
17-09-09, 11:47
citaten uit het topicartikel :"Actually proving that neoteny helped to drive human evolution and brain size is difficult."

"Other experts certainly think that neoteny’s role is reasonable. ........ In other words, human evolution might have been advanced by the possibilities brimming in youth."





Het is eigenlijk nog maar kort dat bekend is dat hersenen nieuwe cellen blijven aanmaken gedurende het hele leven !
Ach, er is nog zoveel niet bekend van onze hersenen.



Weet je wat me opvalt. Er is nog nooit bewezen dat we van apen afstammen !Toch is het heel verleidelijk blijkbaar omdat te denken :hihi:
Ik denk aan die vrouw die bij de apenkooi 'kontakt' had met die brulaap, hoe heet ie ook weer ? Bokito.

Maar dat we verwant zijn aan de zoogdieren..natuurlijk !



Toegevoegd. Sallah, ik stuur je nog een link naar de VPRO. Je weet dat de reis van de Beagle nagedaan wordt door de Nieuw Amsterdam ? Er reizen verschillende jonge wetenschappers mee. Heel leuk voor jou ook, om te volgen en van commentaar te voorzien. Zal je hartje goed doen ;)
Het verslag van die reis is elke zondagavond geloof ik op de tv.


http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=4840&md5=09de2a4fcb2a0f1add87263844112c7f

DNA
17-09-09, 16:41
Toe dan?

Wetenschap gebaseerd op geloof lijkt me zo triviaal:
* Waarom viel de appel naar beneden uit de boom?
Omdat Allah het wilde
* Waarom gingen de bacterien dood in het petrieschaaltje met de schimmel
Omdat Allah het wilde
* Hoe zorgen spreeuwen ervoor dat ze een zwerm vormen
Dat doet Allah voor ze
* Waarom stak de kip de straat over
Omdat Allah het wilde

(OK, die laatste is geen wetenschappelijke vraag)

wat ben je toch een idioot, zeg :

je snapt absoluut niet waar ik heen wilde , dat was toch overduidelijk wat ik zei :


de wetencshap hoort alle gegevens, dimenties, invalshoeken ...rekening mee te houden & te onderzoeken , niks al bij voorbaat uit te sluiten : de laatste doet ideologisch materialisme wel :

.. dat de exacte wetenschappen , human sciences uitsluitend gedreven worden door die 1dimentioneel, 1zijdig , gehandicapt kleuren blind cartesiaans ideologisch materialisme is ONwetencshappelijk, ondanks al die enorm prestaties op het terrein van de materie althans , vandaar dat materialisme niet echt had kunnen presteren op het domein van human sciences.....


well, why do humans share 99% DNA material with chimps ...'cause there's no God ! :lol: just kidding metaphorically_ironically to kick the ball back to u , moron : , 'cause humans had evolved from other living creatures = chimps , cause there's no creator , the matter had existed by itself , had evolved by itself , had given such complexities of life by itself ....

"Alles is te herleiden naar ...materie" : :lol:

do u fucky call that science :

bloody atheistic materialistic ideological speculations, no more, no less !

so , u deserve no better legacy :

go talk to ur nieces chimps & leave me alone , sub_chimp :

i don't wanna talk to u !

well, bullshit driven by materialistic or atheistic ideologies is more like it :


science can never escape ideology , 'cause it's practiced by humans & the latters do have ideological backgrounds, beliefs, cultures , moral_ethical referencs ...do live under certain political, social, economical, cultural & other circumstances ...


well, u know what , just get the hell out of my topic , please , 'cause u're too simplistic to talk to , ok ????

DNA
17-09-09, 16:47
citaten uit het topicartikel :"Actually proving that neoteny helped to drive human evolution and brain size is difficult."

"Other experts certainly think that neoteny’s role is reasonable. ........ In other words, human evolution might have been advanced by the possibilities brimming in youth."





Het is eigenlijk nog maar kort dat bekend is dat hersenen nieuwe cellen blijven aanmaken gedurende het hele leven !
Ach, er is nog zoveel niet bekend van onze hersenen.



Weet je wat me opvalt. Er is nog nooit bewezen dat we van apen afstammen !Toch is het heel verleidelijk blijkbaar omdat te denken :hihi:
Ik denk aan die vrouw die bij de apenkooi 'kontakt' had met die brulaap, hoe heet ie ook weer ? Bokito.

Maar dat we verwant zijn aan de zoogdieren..natuurlijk !



Toegevoegd. Sallah, ik stuur je nog een link naar de VPRO. Je weet dat de reis van de Beagle nagedaan wordt door de Nieuw Amsterdam ? Er reizen verschillende jonge wetenschappers mee. Heel leuk voor jou ook, om te volgen en van commentaar te voorzien. Zal je hartje goed doen ;)
Het verslag van die reis is elke zondagavond geloof ik op de tv.


http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=4840&md5=09de2a4fcb2a0f1add87263844112c7f

what in heaven RU talking 'bout, lady ???

I'm talking 'bout that supremacy in science of those materialistic atheistic views .....


materialism which considers evyrhing as .......matter ...


ach...moet weg !

Eke
17-09-09, 17:39
*I'm talking 'bout that supremacy in science of those materialistic atheistic views .....


*materialism which considers evyrhing as .......matter ...

!

DNA, ik maak de opmerking dat de onderzoekers stellen dat het heel moeilijk is om hun hypothese betreffende die langere kindertijd te bewijzen....niks supremacy...m.i.


..ik denk dat jij het hebt over de status van natuur-wetenschappelijk onderzoek binnen 'de wetenschap' ?


Of heb je het over de hardnekkigheid waarmee de evolutietheorie wordt gekoesterd ?



Voor dit laatste verwees ik jou als anti-fan van Darwin naar de uitzendingen van de Nederlandse VPRO (omroep) die jij in jouw land waarschijnlijk niet zo makkelijk kunt ontvangen maar die je op internet kunt bekijken bij :Uitzending gemist". Ik heb je de link ernaar gegeven. De Nieuw Amsterdam waarover ik het heb is een replica (?) van de Beagle, het schip waarmee de jonge Darwin over de wereldzeeën zeilde. Diezelfde tocht wordt nu ook gezeild maar er wordt nu met ogen van deze tijd naar de toestand van de natuur gekeken. Hoe gaat het met haar ?????

Natuurlijk zijn er gelovige wetenschappers. ook in de westerse wetenschap.VOORBEELD:
Cees Dekker -een natuurkundige- is een bekende onder hen. Hij schreef o.a. in 2005: "Schitterend ongeluk of sporen van ontwerp ? Oerknal versus scheppingsverhaal.

Niet iedereen loopt achter de evolutietheorie aan . citaat van een andere wetenschapper Bram van de Beek : "Als ik Bio-nieuws lees, krijg ik soms het gevoel dat de theorie net zo ingewikkeld aan het worden is als de beschrijving van de sterrenhemel in het ptolemeïsche [aarde centrum van het universum, fgb] wereldbeeld vóór de tijd van Copernicus"

DNA, de evolutieleer is een theorie die tot op een bepaalde hoogte goed onderbouwd is. niet meer en niet minder.
Het is interessant om te bekijken, maar het heeft niets-nada-noppes-met je relatie met God te maken.

Let it be......


Toegevoegd. ik ben ook wel benieuwd over welk gebied van de wetenschap je het hebt, DNA...

DNA
18-09-09, 19:08
DNA, ik maak de opmerking dat de onderzoekers stellen dat het heel moeilijk is om hun hypothese betreffende die langere kindertijd te bewijzen....niks supremacy...m.i.


..ik denk dat jij het hebt over de status van natuur-wetenschappelijk onderzoek binnen 'de wetenschap' ?


Of heb je het over de hardnekkigheid waarmee de evolutietheorie wordt gekoesterd ?



Voor dit laatste verwees ik jou als anti-fan van Darwin naar de uitzendingen van de Nederlandse VPRO (omroep) die jij in jouw land waarschijnlijk niet zo makkelijk kunt ontvangen maar die je op internet kunt bekijken bij :Uitzending gemist". Ik heb je de link ernaar gegeven. De Nieuw Amsterdam waarover ik het heb is een replica (?) van de Beagle, het schip waarmee de jonge Darwin over de wereldzeeën zeilde. Diezelfde tocht wordt nu ook gezeild maar er wordt nu met ogen van deze tijd naar de toestand van de natuur gekeken. Hoe gaat het met haar ?????

Natuurlijk zijn er gelovige wetenschappers. ook in de westerse wetenschap.VOORBEELD:
Cees Dekker -een natuurkundige- is een bekende onder hen. Hij schreef o.a. in 2005: "Schitterend ongeluk of sporen van ontwerp ? Oerknal versus scheppingsverhaal.

Niet iedereen loopt achter de evolutietheorie aan . citaat van een andere wetenschapper Bram van de Beek : "Als ik Bio-nieuws lees, krijg ik soms het gevoel dat de theorie net zo ingewikkeld aan het worden is als de beschrijving van de sterrenhemel in het ptolemeïsche [aarde centrum van het universum, fgb] wereldbeeld vóór de tijd van Copernicus"

DNA, de evolutieleer is een theorie die tot op een bepaalde hoogte goed onderbouwd is. niet meer en niet minder.
Het is interessant om te bekijken, maar het heeft niets-nada-noppes-met je relatie met God te maken.

Let it be......


Toegevoegd. ik ben ook wel benieuwd over welk gebied van de wetenschap je het hebt, DNA...

nogmaals :

Ik heb het over die 1zijdig, 1dimentioneel, gehandicapt, kleuren blind ideologisch cartesiaans materialisme of materialistisch monisme in de modern wetenschap, in human sciences, inclusief in de modern filosofie, psychologie, economie, soiologie, archeologie, .........................

u know what , dear Eke ; just drop it :

I'm gonna go back to my studies , research, books , life ....

no way u can discuss matters here this way with thses denial_freaks :

zie al die westerse denkers klokkenluiders ....die spreken boekendelen, letterlijk & figuurlijk ...dus....


Thanks, lady : appreciate !

:zwaai:

Armadillo
18-09-09, 19:31
Dat was historisch onvermijdelijk. :vierkant:

Ga ik onthouden :wohaa:


@DNA
Ok, als jij een wetenschapper was zou je ander soort onderzoek doen? Enlighten me....

DNA
19-09-09, 19:00
Ga ik onthouden :wohaa:


@DNA
Ok, als jij een wetenschapper was zou je ander soort onderzoek doen? Enlighten me....


I w'dn't ignore or deny the dualistic dimentions of life, Man ...= matter & spirit : just 'cause they w'dn't fit in my materialistc or atheistic ideological backgrounds ...

I w'dn't say whithout being able to prove it that human consciousness is just a matter of material phenomenon = just a neuronal activity of the human brain = just a so_called emergent property due to the evolutionary complexity of the human brain ....as if the human brain had "produced" ...human consciousness ...under the almight of mother's nature natural selection of the evolution ...

I w'dn't say that chimps are our "closest realtives " without being able to "prove it" ...


I w'dn't define Man just by matter, DNA ....

even though we might share 99% DNA material with chimps , that doens't make them our common "ancestors" , bullshit:

we're not just matter ....

I w'd make the necessary researches, experiences, will analyse & see what i can find on the material level , but i w'dn't jump to conclusions , just 'cause i w'd seem to be a materialist or an atheist ....

U blame believers for wanting to combine religion with science , muslims had done just that before brilliantely :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

For ur info, muslims, not Bacon, had invented modern science , so to speak, had invented experimentation in science ....

science was the natural child of Islam : that's why there can be never any kindda conflict between science & Islam = that's even ridiculous to just assume there might be some conflict between the two :

muslims had invented that experimentation principle & practice as a result of the very experiene, practice...nature_spirit of Islam & Islam's gloroification of seeking knowledge by raising it to the the level of religious duties even ....

'cause Islam is an experience which does last a life time , a life time long journey :

the only way u can understand it is by living it, going through it via ur consciousness & more , by experiencing it ............

muslims can do it again,can combine science & religion while holding them separated , u blame us for having religious interpretations to some extent at least , not via that silly stupid simplistic way u had "illustrated" ... :lol: , but it seems ok for u to accept those atheistic materialistic interpretations of scientific facts ....

so....


P.S.: Islam is matter & spirit : material & spiritual :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com


:zwaai:

DNA
19-09-09, 23:10
:lol:

:zwaai:

DNA
22-09-09, 17:42
:lol:


:zwaai:

Armadillo
22-09-09, 21:53
Waar sta je mbt Occam Razor?

Er is wel een hele simpele reden waarom al die grote dingen als ziel, 'zin van het leven, etc geen rol spelen bij onderzoek. Je moet hoe dan ook afbakenen en een heel 'kleine' vraag stellen om die op een wetenschappelijk verantwoordde manier te kunnen beantwoorden. Het meeste onderzoek is eigenlijk ook heel saai.

Maar het levert wel wat op, we weten nu bv dat er verschillende hersengebeiden zijn voor woorden en voor grammatica. We weten dat er verschillende hersengebeiden zijn voor het waarnemen van beweging en voor het waarnemen van vorm...

Sallahddin
23-09-09, 22:15
Waar sta je mbt Occam Razor?

Er is wel een hele simpele reden waarom al die grote dingen als ziel, 'zin van het leven, etc geen rol spelen bij onderzoek. Je moet hoe dan ook afbakenen en een heel 'kleine' vraag stellen om die op een wetenschappelijk verantwoordde manier te kunnen beantwoorden. Het meeste onderzoek is eigenlijk ook heel saai.

Maar het levert wel wat op, we weten nu bv dat er verschillende hersengebeiden zijn voor woorden en voor grammatica. We weten dat er verschillende hersengebeiden zijn voor het waarnemen van beweging en voor het waarnemen van vorm...


:lol:

:zwaai:

DNA
27-09-09, 14:05
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!