PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko vervolgt verbrekers vasten



Ron Haleber
16-09-09, 10:34
Marokko vervolgt verbrekers vasten

Gepubliceerd: 15 september 2009 20:23 | Gewijzigd: 15 september 2009 20:23
AFP
Rabat, 15 sept. Zes jonge Marokkanen worden vervolgd wegens „poging tot het aanzetten tot het verbreken van de vasten in het openbaar” tijdens de ramadan, de islamitische vastenmaand die nu gaande is.
De beklaagden protesteerden met hun actie van zondag in Mohammedia, 80 kilometer ten zuiden van Rabat, tegen een wet die het niet-naleven van het vasten vasten straft, aldus een veiligheidsfunctionaris.

Het was voorzover bekend de eerste keer in Marokko dat een groep mensen in het openbaar het recht opeiste om tijdens de ramadan niet te vasten. De raad van islamitische rechtsgeleerden van Mohammedia heeft hen als „agitatoren” gebrandmerkt. (AFP)

Julien
16-09-09, 12:59
De Marokkaanse staat denkt dat ze God zijn? :maf2:

Ron Haleber
16-09-09, 13:36
De Marokkaanse staat denkt dat ze God zijn? :maf2:
Net als de Paus!:huil:

knuppeltje
16-09-09, 14:40
Net als de Paus!:huil:

Kan me niet indenken dat god er altijd als een bejaarde travestiet bijloopt.

Ron Haleber
16-09-09, 15:01
Kan me niet indenken dat god er altijd als een bejaarde travestiet bijloopt.

Daar heeft Julien het antwoord op! ;)

knuppeltje
17-09-09, 09:03
Daar heeft Julien het antwoord op! ;)

Kan ik lang op wachten denk.

Julien
19-09-09, 02:54
Net als de Paus!:huil:

Wat is de overeenkomst tussen de Paus en de Marokkaanse staat? In welk christelijk land worden burgers gestraft die niet met kerstmis naar de kerk gaan? :aanwal:

delirious
19-09-09, 09:26
Kan me niet indenken dat god er altijd als een bejaarde travestiet bijloopt.

:hihi:

knuppeltje
19-09-09, 09:26
In welk christelijk land worden burgers gestraft die niet met kerstmis naar de kerk gaan? :aanwal:

Oeps, moeten die later niet naar de hel? :fpotver:

Ron Haleber
19-09-09, 10:19
Wat is de overeenkomst tussen de Paus en de Marokkaanse staat? In welk christelijk land worden burgers gestraft die niet met kerstmis naar de kerk gaan? :aanwal:

Vergis je niet:
Zowel de paus als de Marokkaanse emir zijn khalifa's: plaatsvervangers van hun opperste Chefs op Aarde... :fpotver:

Julien
19-09-09, 12:02
Oeps, moeten die later niet naar de hel? :fpotver:

Tuurlijk niet. Dat is juist het punt dat ik maak. En het is al helemaal belachelijk dat een wereldlijke macht zich als God gedraagt.