PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil kopvoddentax



Daluurman
16-09-09, 16:27
Een belasting voor het dragen van hoofddoekjes.

1000 euro per jaar moet dat kosten.

Lijkt mij een goed idee, wat vinden jullie?

H.P.Pas
16-09-09, 16:29
Een belasting voor het dragen van hoofddoekjes.

1000 euro per jaar moet dat kosten.

Lijkt mij een goed idee, wat vinden jullie?

Peroxide-accijns lijkt me ook wel wat.

IbnRushd
16-09-09, 17:05
Een belasting voor het dragen van hoofddoekjes.

1000 euro per jaar moet dat kosten.

Lijkt mij een goed idee, wat vinden jullie?

Waarom lijkt het je een goed idee?

Joesoef
16-09-09, 18:00
En mensen met odd, die moeten 1/12 van hun salaris inleveren. Niet dat het veel oplevert zo een 2e kamerlidmaatschap.

ronald
16-09-09, 18:00
Peroxide-accijns lijkt me ook wel wat.

Nou. Die mogen ze dan heel hoog maken aangezien het bij sommigen zo'n slechte invloed op het functioneren van de hersenen tot gevolg heeft. Een groot probleem voor de volksgezondheid en wie moet dat dan anders betalen? Die is echt niet joods en echt geen indo... belanda boezoek gedreid in die kopf.

Daluurman
16-09-09, 18:34
Waarom lijkt het je een goed idee?

Levert een hoop geld op voor de schatkist:
400.000 hoofddoekjes x 1000 euro = 400.000.000 euro.

mulan
16-09-09, 19:41
Levert een hoop geld op voor de schatkist:
400.000 hoofddoekjes x 1000 euro = 400.000.000 euro.

Ben je nu de dubbele laag hoofddoeken mee aan het rekenen of per hoofd? Want 400.000 zijn het zeker niet.

Een tax op Wilders zijn debiele voorstellen lijkt me overigens wel een goed idee. Over geld besparen gesproken..Wie financiert Wilders als hij wereldwijd on the road gaat met zijn xenofobie show..

ronald
16-09-09, 19:44
Levert een hoop geld op voor de schatkist:
400.000 hoofddoekjes x 1000 euro = 400.000.000 euro.

Wat dacht je van E 1000,- belasting op die hoofden die intolerant zijn naar hoofddoekjesdragers? Zet veel meer zoden aan de dijk (die toch al gammel zijn)... doe eens een schatting..6.000.000 x 1000 = 6.000.000.000 Euri's?

Daluurman
16-09-09, 21:38
Wat dacht je van E 1000,- belasting op die hoofden die intolerant zijn naar hoofddoekjesdragers? Zet veel meer zoden aan de dijk (die toch al gammel zijn)... doe eens een schatting..6.000.000 x 1000 = 6.000.000.000 Euri's?


Dat vind ik een raar idee.

Max Stirner
16-09-09, 22:10
Lijkt mij een goed idee, wat vinden jullie?



Wat dacht je zelf ?

fisherman1969
16-09-09, 22:19
Een belasting voor het dragen van hoofddoekjes.

1000 euro per jaar moet dat kosten.

Lijkt mij een goed idee, wat vinden jullie?

Je bent bijna net zo spitsvondig als Wilders met zijn:
Partij Voor Volksvermaak !
Om te gillen .!
Ik denk dat belasting op een haarblond middel nog meer op levert;)

John2
16-09-09, 22:21
Duidelijk verschil tussen de moslim en de Christenen, als ik 1000 moest betalen voor het dragen van mijn kruisje, zou het direct doen.

Marsipulami
17-09-09, 00:27
Wilders wil hoofddoekbelasting invoeren

woensdag 16 september 2009
Bron: anp Auteur: loa

DEN HAAG - In Nederland heeft PVV-leider Geert Wilders woensdag de invoering van een 'hoofddoekjesbelasting' bepleit. In het debat over de rijksbegroting voor 2010 stelde hij voor om zo'n belasting van 1.000 euro per jaar in te voeren. Wie een hoofddoekje wil dragen, moet eerst een vergunning vragen, aldus Wilders.

Wilders noemde zijn belasting een 'kopvoddentax'. Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam, zei Wilders. Volgens hem vervuilen de moskeeën, de hoofddoekjes en moslimmannen met baarden en lange jurken het beeld in de Nederlandse straten. Bovendien is een 'islamitisch hoofddoekje' een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid.

'Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat', zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens hem bijvoorbeeld naar de zogenoemde blijf-van-mijn-lijfhuizen, opvanghuizen voor personen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.

Cabaret

Zijn voorstel voor een belasting op het dragen van een hoofddoekje stuitte op veel weerstand in de Tweede Kamer. D66-leider Alexander Pechtold sprak van een genante vertoning en beschuldigde Wilders van xenofobe en racistische uitingen jegens moslims. Volgens hem voert Wilders gewoon een stukje cabaret op.

SP-fractieleider Agnes Kant noemde het plan van Wilders te absurd om op te reageren. 'U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk', zei Kant. Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. 'Vrouwen beledigen kunt u heel goed', reageerde fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA.

Ook CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwierp het idee van Wilders. 'Wilt u uw principes verkopen voor 1.000 euro?' Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema maakt Wilders gebruik van Iraanse methodes. 'Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u', zei ze.

Hmm, Filip Dewinter wordt al een kwarteeuw verweten dat hij een racist is, echter in vergelijking met haatzaaier Wilders is Dewinter een pak subtieler en genuanceerder in zijn retoriek over de multiculturele samenleving. Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat een gefrustreerde haatzaaier als Wilders zo inmens populair kan zijn bij de Nederlandse bevolking.

ronald
17-09-09, 00:47
Dat vind ik een raar idee.

Ja je hebt gelijk. Als het om de centen gaat heb je op die manier natuurlijk geen enkel persoon meer in Nederland die intolerant is voor hoofddoekjes. Geeft ook weer een scheve kijk op de geest van de samenleving.

Daluurman
17-09-09, 12:50
Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat een gefrustreerde haatzaaier als Wilders zo inmens populair kan zijn bij de Nederlandse bevolking.

Ik begrijp dat wel.

888
17-09-09, 14:57
Dit is gewoon belachelijk, misschien kunnen ze beter xenofoben tax invoeren.

Daluurman
17-09-09, 16:28
Ach, complete onzin wat hij voorstelde. Dat weet Wilders zelf ook wel. Maar het is een bijzonder knap staaltje van het verwoorden van gevoelens van zijn achterban en andere symphatisanten.

Max Stirner
17-09-09, 18:48
Jizya


De aparte belasting voor niet-moslims is gebaseerd op de Koranpassage

Soera 9:29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de jizya met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.



:)

Joesoef
17-09-09, 18:57
Ach, complete onzin wat hij voorstelde. Dat weet Wilders zelf ook wel. Maar het is een bijzonder knap staaltje van het verwoorden van gevoelens van zijn achterban en andere symphatisanten.


Héél knap :rood:

mark61
17-09-09, 18:58
Om niet te zeggen, uiterst knap.

Joesoef
17-09-09, 19:28
Heb net H2O2maloot gezien in netwerk, hij was dus absoluut serieus.

Ron Haleber
17-09-09, 19:44
Om niet te zeggen, uiterst knap.

Oliedom. Maar Geert wordt zo wel premier...:fpotver:

fisherman1969
17-09-09, 21:33
Oliedom. Maar Geert wordt zo wel premier...:fpotver:

Dat valt nog te bezien ,met deze (poppenkast) :maf2:voorstelling heeft hij zich zo belachelijk gemaakt dat zelfs zijn grootste aanhangers zich achter hun oren gaan krabben !

tr_imparator
18-09-09, 09:33
Ik begrijp niet waarom hij die hoofddoekjes wil verbannen. Zo kan hij ze toch makkelijker herkennen. Zodirect als hij aan de macht is, voor de deportatie van moslims. Net een jodenster.

Charlus
18-09-09, 10:42
<...>Net een jodenster.
You naughty boy.

Joesoef
18-09-09, 10:50
Moet ik zo meteen ook belasting gaan betalen voor mijn baard?

Charlus
18-09-09, 11:02
Jizya


De aparte belasting voor niet-moslims is gebaseerd op de Koranpassage

Soera 9:29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de jizya met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.



:)
Aardig gevonden. Ongelovigen (= niet mensen van het Boek) hoeven blijkbaar de belasting niet te betalen en ook niet onderdanig te zijn. Rara hoe kan dat?
Je punt is dat moslims niet echt recht van klagen hebben mbt. een evt. hoofddoekentax?

John2
18-09-09, 12:34
Moet ik zo meteen ook belasting gaan betalen voor mijn baard?

Alleen als je Joesoef heet :stout:

Snap trouwens de ophef niet, wij staan bekend als de beste belasting ontduikers, dus valt er ook wel weer een mouw te passen aan de voddentax.
:hihi:

ronald
18-09-09, 13:37
Alleen als je Joesoef heet :stout:

Snap trouwens de ophef niet, wij staan bekend als de beste belasting ontduikers, dus valt er ook wel weer een mouw te passen aan de voddentax.
:hihi:

Precies. Je breit gewoon het ene uiteinde van de mouw aan het andere vast en je hoofd is zo bedekt.....:)

super ick
18-09-09, 13:56
Een soort dhimmiestatus voor moslims in Nederland.
Discriminatie is op dit gebied voorbehouden aan sommige moslims.
Niet te ingewikkeld maken, niet verlagen tot hetzelfde niveau.

ronald
18-09-09, 14:06
Ik begrijp niet waarom hij die hoofddoekjes wil verbannen. Zo kan hij ze toch makkelijker herkennen. Zodirect als hij aan de macht is, voor de deportatie van moslims. Net een jodenster.

Het zou leuk zijn geweest wanneer koningin Beatrix het idee van haar verre familie in Denemarken zou hebben overgenomen en op Prinsjesdag met een hoofddoekje zou zijn verschenen. Of kwam Wilders er woensdag mee? (Niet dat in geloof natuurlijk dat Wilders eenzelfde rare plannen heeft als er achter de Jodenster was)

H.P.Pas
18-09-09, 14:53
Een soort dhimmiestatus voor moslims in Nederland.
Discriminatie is op dit gebied voorbehouden aan sommige moslims.
Niet te ingewikkeld maken, niet verlagen tot hetzelfde niveau.

Misschien had Mohammed wel gewoon gelijk en moet je minderheden onder de duim houden. :bril:

Slinger
18-09-09, 16:27
Moet ik zo meteen ook belasting gaan betalen voor mijn baard?

Wel als het een haatbaard is, maar dat is bij jou niet het geval, denk ik.

John2
18-09-09, 17:14
Precies. Je breit gewoon het ene uiteinde van de mouw aan het andere vast en je hoofd is zo bedekt.....:)

This een idee, als jij ze nou breit, probeer ik ze te slijten aan de vrouwen.....

50/50???

;)

Joesoef
18-09-09, 17:39
Die hoofddoek verbieden omwille geloofsuiting is natuurlijk discriminatie eerste klas. Wat te doen met al die baardapen (like me).

tr_imparator
18-09-09, 17:44
Die hoofddoek verbieden omwille geloofsuiting is natuurlijk discriminatie eerste klas. Wat te doen met al die baardapen (like me).

Die moeten maar invallen voor Sinterklaas!

Joesoef
18-09-09, 17:50
Die moeten maar invallen voor Sinterklaas!



Dus mannen worden beloond en vrouwen worden bestraft, ondertussen roepen dat 'we' het opnemen voor de vrouwen :maf2:

knuppeltje
18-09-09, 18:22
Dus mannen worden beloond en vrouwen worden bestraft, ondertussen roepen dat 'we' het opnemen voor de vrouwen :maf2:

Zo gaat dat binnen elke woestijngodsdienst.
Zo maf als het maar zijn kan, inderdaad.