PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook de laatste PVV'ers staken de strijd in Venlo.



knuppeltje
17-09-09, 12:30
Venlo De fanatieke Wilders-aanhang in Venlo krijgt klap op klap te verwerken. Eerst maakte de partijleider bekend dat hij de komende gemeenteraadsverkiezingen in zijn geboorteplaats laat schieten 'wegens gebrek aan goede kandidaten'. Nu komen zijn aanhangers die het alsnog zelf wilden proberen, tot diezelfde conclusie. 'Er zijn wel mensen die Wilders in Venlo willen vertegenwoordigen', aldus initiatiefnemer Paul Lamberts woensdag, 'maar er zijn geen mensen met wie je als partij naar buiten wilt treden. Het is doodzonde, maar we doen niet mee.'
Lamberts wilde met zijn stadgenoten Fred Stevens en Ben Westheim de PVV vertegenwoordigen onder de naam Beter Venlo. het drietal nam eerder dit jaar met verbijstering kennis van het afhaken van de PVV bij de vervroegde raadsverkiezingen in november. Alle drie waren ze op dat moment nog met de partij in gesprek over een plaatsje op de kandidatenlijst. Binnen enkele dagen waren ze het er over eens over een lokale doorstart, in de hoopgevende wetenschap dat Wilders bij de Europese verkiezingen 30 procent van de Venlose kiezers voor zich wist te winnen.
'Maar anoniem op Wilders stemmen is kennelijk wat anders dan met naam en toenaam in de gemeenteraad gaan zitten', zegt Lamberts. 'We hebben er keihard aan gewerkt, maar we moeten vaststellen dat de PVV de juiste analyse heeft gemaakt : het ontbreekt aan capabele kandidaten. We hadden er minstens tien nodig. Die zijn niet te vinden. We hoopten met de nieuwe naam los te komen van het omstreden imago van de PVV, maar dat is kennelijk niet gelukt.'
De PVV aanhangers hadden al een concept-verkiezingsprogramma opgesteld met hoofdpunten als: 'iedere zondag koopdag', 'hardere aanpak hangjongeren' en beslissingen nemen in plaats van jarenlang debatteren'. Lamberts maakt zich zorgen over de toekomst van de stad, nu die punten verloren dreigen te gaan. 'Mensen vragen mij op wie ze nu moeten stemmen. Ik zou het echt niet weten. Er is geen alternatief.'
Een recente toenaderingspoging van Rita Verdonk, die met haar Trots op Nederland een afdeling in Venlo wilde oprichten, is door de PVV'ers beleefd afgeslagen. 'dan zou het wel een heel groot cicus worden hè. Waar blijf je dan met je geloofwaardigheid? (Volkskrant van vandaag)


Tja, die geloofwaardigheid. Tegen de tijd van de volgende verkiezing zal dat steeds moeilijker worden voor de PVV

H.P.Pas
17-09-09, 12:37
Een hele ouwe. Uit 1940:


Ken het dat ik jouw kan ?
Ja, dat ken.
Ik kan jouw van de burgemeesterscursus.



De NSB organiseerde tijdens de oorlog cursussen voor versbenoemde gezagsdragers.