PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna dood ervaring van mensen....



Wizdom
26-09-09, 22:12
Een negatieve bijnadoodervaring [ Print deze pagina ]
Het gebeurt soms dat mensen een negatieve bijnadoodervaring krijgen. Waarom dat zo is weten we niet, maar het zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewuste dat we allemaal bij ons dragen.
Kinderen lijken hiervan zelden of nooit last te hebben (ze zijn nog niet negatief geladen). Negatieve bijnadoodervaringen worden meestal ervaren door mensen die diep onderdrukte en weggestopte gevoelens van schuld, angst en kwaadheid hebben en/of mensen die een bepaalde vorm van straf verwachten na de dood.
Soms is het mogelijk om middels gesprekken te achterhalen wat er bij een negatieve bijnadoodervaarder aan negatieve gebeurtenissen en gedachten aanwezig kan zijn dat mogelijkerwijs een (negatieve) bijnadoodervaring veroorzaakt zou kunnen hebben.
Een negatieve levenshouding kan bevorderlijk zijn om een negatieve bijnadoodervaring te krijgen. De negatieve bijnadoodervaring kan ook een louteringsproces zijn voor niet afgewerkte emoties of angstgevoelens. Ook niet te vergeven gebeurtenissen uit het verleden die diepe wonden geslagen hebben kunnen bijdragen aan een negatieve bijnadoodervaring.
Een suïcidepoging kan ook de oorzaak van een negatieve bijnadoodervaring zijn. Een negatieve bijnadoodervaring gaat ook veel door duister gebied en kan gepaard gaan met totale emotionele leegtegevoelens en kan aangeven dat je zelf de duisternis bent.
De belevenisvormen van een negatieve bijnadoodervaring kunnen zijn:
het blijven steken in een donkere tunnel
in totale duisternis verblijven
het in een put vallen en daarin verwrongen wezens zien
het voelen van een kwaadaardige macht
het horen van gebrul van wilde dieren
angstaanjagende geluiden horen
voelen dat je geen macht meer hebt over je eigen lichaam
je totaal verloren voelen
enzovoort, enzovoort...

Veel mensen typeerden de wereld die ze meemaakten in hun negatieve bijnadoodervaring als zijnde helle gevoelens. Toch hebben deze vormen van de beleving de mensen op een andere weg in hun leven gebracht. Soms hebben ze zelfs het gevoel dat God in deze ervaring een rol heeft gespeeld. Vaak riep de ervaarder ook om God en daar werd dan ook gehoor aan gegeven.
Ik denk dat een belangrijke kenmerk van de levenshouding die je je als mens eigen moet maken (om zo een negatieve bijnadoodervaring te voorkomen) is, om met jezelf in het reine te blijven of te komen. Soms hebben mensen een levenshouding of een geloofsbeleving die hen in hun opvoeding is meegegeven, maar die voor andere mensen ergernis oplevert en waarvan deze persoon zelf geen vermoeden had.
Van tijd tot tijd een levensoverzicht maken kan nooit kwaad.
Boekentip voor mensen die een negatieve bijnadoodervaring hebben gehad:
"De duisternis voorbij" van Angie Fennimore, "Beyond Death's Door" en "To Hell and Back" van Rawlings.

DNA
28-09-09, 19:08
Een negatieve bijnadoodervaring [ Print deze pagina ]
Het gebeurt soms dat mensen een negatieve bijnadoodervaring krijgen. Waarom dat zo is weten we niet, maar het zal ongetwijfeld te maken hebben met het onbewuste dat we allemaal bij ons dragen.
Kinderen lijken hiervan zelden of nooit last te hebben (ze zijn nog niet negatief geladen). Negatieve bijnadoodervaringen worden meestal ervaren door mensen die diep onderdrukte en weggestopte gevoelens van schuld, angst en kwaadheid hebben en/of mensen die een bepaalde vorm van straf verwachten na de dood.
Soms is het mogelijk om middels gesprekken te achterhalen wat er bij een negatieve bijnadoodervaarder aan negatieve gebeurtenissen en gedachten aanwezig kan zijn dat mogelijkerwijs een (negatieve) bijnadoodervaring veroorzaakt zou kunnen hebben.
Een negatieve levenshouding kan bevorderlijk zijn om een negatieve bijnadoodervaring te krijgen. De negatieve bijnadoodervaring kan ook een louteringsproces zijn voor niet afgewerkte emoties of angstgevoelens. Ook niet te vergeven gebeurtenissen uit het verleden die diepe wonden geslagen hebben kunnen bijdragen aan een negatieve bijnadoodervaring.
Een suïcidepoging kan ook de oorzaak van een negatieve bijnadoodervaring zijn. Een negatieve bijnadoodervaring gaat ook veel door duister gebied en kan gepaard gaan met totale emotionele leegtegevoelens en kan aangeven dat je zelf de duisternis bent.
De belevenisvormen van een negatieve bijnadoodervaring kunnen zijn:
het blijven steken in een donkere tunnel
in totale duisternis verblijven
het in een put vallen en daarin verwrongen wezens zien
het voelen van een kwaadaardige macht
het horen van gebrul van wilde dieren
angstaanjagende geluiden horen
voelen dat je geen macht meer hebt over je eigen lichaam
je totaal verloren voelen
enzovoort, enzovoort...

Veel mensen typeerden de wereld die ze meemaakten in hun negatieve bijnadoodervaring als zijnde helle gevoelens. Toch hebben deze vormen van de beleving de mensen op een andere weg in hun leven gebracht. Soms hebben ze zelfs het gevoel dat God in deze ervaring een rol heeft gespeeld. Vaak riep de ervaarder ook om God en daar werd dan ook gehoor aan gegeven.
Ik denk dat een belangrijke kenmerk van de levenshouding die je je als mens eigen moet maken (om zo een negatieve bijnadoodervaring te voorkomen) is, om met jezelf in het reine te blijven of te komen. Soms hebben mensen een levenshouding of een geloofsbeleving die hen in hun opvoeding is meegegeven, maar die voor andere mensen ergernis oplevert en waarvan deze persoon zelf geen vermoeden had.
Van tijd tot tijd een levensoverzicht maken kan nooit kwaad.
Boekentip voor mensen die een negatieve bijnadoodervaring hebben gehad:
"De duisternis voorbij" van Angie Fennimore, "Beyond Death's Door" en "To Hell and Back" van Rawlings.

Wiz : die zgn bijna dood ervaringnen zijn volkomen "romantisch " gladde misleidend ...crap, sorry :


hebben te maken met de angst voor het onbekende & voor de dood :

mensen gaan vervolgens fantasieen mee maken & verzinen :

dat ligt allemaal in de psychisch sfeer !

een mens gaat niet half, kwart of 99 % dood : of je bent helemaal dood of je bent het helemaal niet , dus ....

zelfs die coma tussen dood & leven is geen grens tussen leven & dood :

denk aan die war criminal zionazi Sharon , die nog in coma zou zijn : the bloody criminal devil bastard !

als de mens onder een diep coma is , is die nog steeds levend , kan kunstmatig levend onderhouden ....of echt dood gaan zonder :


allemaal flauwekul die zgn bijna dood ervaringnen :

: als iemand ter nauwnood aan de dood "ontsnapt" bijv. , dan krijgt die te maken met fysiologisch, neurofysiologisch, psychisch, mentaal ...reacties zodat het lichaam & geest kunnen dat verwerken = overlevingsdrang_reflexen & mechanismen ...

, net als wanneer men onder stress zou zijn, het lichaam is dan bezig met adaptatie aan de nieuw situiatie via het maken van hormonen , chemichalieen , neuro_fysiologisch processen ...........



P.S.: nou , see the other topic 'bout that "genius " "scientist" who says that humans will be eternal after ...20 years :


so, we don't have a problem, we'll defeat ...death ! :lol: as if it was some kindda lethal disease we should be cured from :

bijna dood ervaringnen zouden dan vanzelf gaan verdwijnen ! :lol:


what a silly planet taken over by this cartesian materialistic ridiculous western civilization of ...apes ; without a soul !

jankynoway
30-09-09, 13:07
Neem een griepspuit tegen de mexicaanse griep, dan kun je je lol op.

100% kans op een bijna dood ervaring.

Joesoef
30-09-09, 15:53
Neem een griepspuit tegen de mexicaanse griep, dan kun je je lol op.

100% kans op een bijna dood ervaring.


Dus niet dodelijk?

H.P.Pas
30-09-09, 16:12
Dus niet dodelijk?

100% :D

DNA
30-09-09, 19:56
Neem een griepspuit tegen de mexicaanse griep, dan kun je je lol op.

100% kans op een bijna dood ervaring.

:lol:

"Bijna dood ervaring" bestaat niet :

je bent of helemaal dood of helemaal ...niet !

Umarvlie
01-10-09, 10:40
:lol:
"Bijna dood ervaring" bestaat niet


Bijna dood ervaring is niets anders dan de geboort, je leeft net en dus: je bent stervende - rest van je leven is dan een bijna dood ervaring tot je daadwerkelijk dood gaat.

Er is dus niet dood en/of niet dood maar dood en bijna dood.

H.P.Pas
01-10-09, 10:52
Bijna dood ervaring is niets anders dan de geboort, je leeft net en dus: je bent stervende - rest van je leven is dan een bijna dood ervaring tot je daadwerkelijk dood gaat.

Er is dus niet dood en/of niet dood maar dood en bijna dood.

Say all you have to say in the fewest possible words, or your reader will be sure to skip them; and in the plainest possible words or he will certainly misunderstand them.



Leven is leren sterven. --Montaigne

:) Het kan altijd nog korter.

DNA
03-10-09, 20:46
Leven is leren sterven. --Montaigne

:) Het kan altijd nog korter.

"Live is life, or life is life " as had said the song :

Life & death are the 2 sides of the same medal !

death is life sometimes : :

some dead people are still alive :

many alive people are already dead :

life is death sometimes, a hell sometimes, worse than death sometimes ...

It takes less than death to kill a Man sometimes ....

Life is larger than life sometimes ...larger than death itself sometimes ....

Het kan nog langer :

langer , korter = relatief begrippen :

"Live & work for ur life as if u w'd live for ever , & live & work for ur after_life as if u w'd die tomorrow!'"

RU sure that u're alive ??? :lol:

many people are dead_alive :

many actual people are not really alive :

few know what living is :

few people know how to live :

many people are scared of life , scared to live ...

...........

life is the final countdown for our death starting from our very birth ...

death is just the bridge leading to our next life ...

"we get born , we go to shop ,then we go back to our graves " ...

DNA
04-10-09, 22:22
Death makes a normal natural part of ...life !

Bofko
05-10-09, 02:02
"Live is life, or life is life " as had said the song :

Life & death are the 2 sides of the same medal !

death is life sometimes : :

some dead people are still alive :

many alive people are already dead :

life is death sometimes, a hell sometimes, worse than death sometimes ...

It takes less than death to kill a Man sometimes ....

Life is larger than life sometimes ...larger than death itself sometimes ....

Het kan nog langer :

langer , korter = relatief begrippen :

"Live & work for ur life as if u w'd live for ever , & live & work for ur after_life as if u w'd die tomorrow!'"

RU sure that u're alive ??? :lol:

many people are dead_alive :

many actual people are not really alive :

few know what living is :

few people know how to live :

many people are scared of life , scared to live ...

...........

life is the final countdown for our death starting from our very birth ...

death is just the bridge leading to our next life ...

"we get born , we go to shop ,then we go back to our graves " ...

Jij maakt wel je persoonlijke therapie van dit discussieforum niet ? Forum als uitlaatklep voor manifestatie-drang. Probeer eens inhoudelijk iets te zeggen i.p.v. associatieve bedenksels te produceren of als een zotje jezelf te herhalen (over zielloze apen bijv.)

Sallahddin
05-10-09, 13:41
Jij maakt wel je persoonlijke therapie van dit discussieforum niet ? Forum als uitlaatklep voor manifestatie-drang. Probeer eens inhoudelijk iets te zeggen i.p.v. associatieve bedenksels te produceren of als een zotje jezelf te herhalen (over zielloze apen bijv.)

had ik wel inhoudelijk gerageerd : zag je niet mijn ander posts hier , blinde Bofko ??? :lol:


ben je de Spaans inquisitie of wat ???

what do u care ???

houd's op met die associaties flauwekul ; da's meer van toepassing op jezelf : daar ben je niet van bewust ook nog !

I told u before : why do u wanna make the whole world look like u ??? :lol:

who wanna look like u anyway ??? :lol: God .....

Sallahddin
05-10-09, 13:43
Wiz : die zgn bijna dood ervaringnen zijn volkomen "romantisch " gladde misleidend ...crap, sorry :


hebben te maken met de angst voor het onbekende & voor de dood :

mensen gaan vervolgens fantasieen mee maken & verzinen :

dat ligt allemaal in de psychisch sfeer !

een mens gaat niet half, kwart of 99 % dood : of je bent helemaal dood of je bent het helemaal niet , dus ....

zelfs die coma tussen dood & leven is geen grens tussen leven & dood :

denk aan die war criminal zionazi Sharon , die nog in coma zou zijn : the bloody criminal devil bastard !

als de mens onder een diep coma is , is die nog steeds levend , kan kunstmatig levend onderhouden ....of echt dood gaan zonder :


allemaal flauwekul die zgn bijna dood ervaringnen :

: als iemand ter nauwnood aan de dood "ontsnapt" bijv. , dan krijgt die te maken met fysiologisch, neurofysiologisch, psychisch, mentaal ...reacties zodat het lichaam & geest kunnen dat verwerken = overlevingsdrang_reflexen & mechanismen ...

, net als wanneer men onder stress zou zijn, het lichaam is dan bezig met adaptatie aan de nieuw situiatie via het maken van hormonen , chemichalieen , neuro_fysiologisch processen ...........



P.S.: nou , see the other topic 'bout that "genius " "scientist" who says that humans will be eternal after ...20 years :


so, we don't have a problem, we'll defeat ...death ! :lol: as if it was some kindda lethal disease we should be cured from :

bijna dood ervaringnen zouden dan vanzelf gaan verdwijnen ! :lol:


what a silly planet taken over by this cartesian materialistic ridiculous western civilization of ...apes ; without a soul !


Bofko ??? :lol:


see the power of suggestion, of symbols, metaphors ....of repetitions ! :lol:

Eke
05-10-09, 16:02
Wizdom, een interessant topic. Ik geloof wel in het verschijnsel 'bijna-dood-ervaring'.BDE.
Wat jij hier post , een slechte BDE is iets wat gelukkig heel weinig voorkomt, maar ik lees bij jou dat het een louterend effekt kan hebben op iemand. Die ervaringen die in jouw post staan doen mij denken aan de ervaringen van iemand die diep in een depressie zit, een heel klein deel van hen heeft een psychose.

Sallah, je gelooft niet in BDE ?

De operatiepatiente die klinisch dood is, tijdelijk uit haar lichaam is getreden en bij terugkeer naar bewustzijn exact kan beschrijven wat ze zag in de operatiekamer, zelfs bovenop een kast ? Ja, 't klinkt gek :hihi: Het kan ook is 'tele'-achtigs zijn of nog iets anders. Maargoed, het gebeurt wel.

Iemand in ons land die te maken heeft met patienten die soms bijna !-dood zijn (en die na deze ervaring nogal veranderd zijn als mens ) is de cardioloog Pim van Lommel.
Het onderstaand interview is lezenswaard , vooral voor mensen die zich alleen vertrouwd voelen met de natuurwetenschappelijke benadering van 'de werkelijkheid'.
http://www.pimvanlommel.nl/?Interview_Volkskrant

uit dit interview :"Het raadsel van het leven gaan we niet oplossen. Het leven is niet kenbaar, zoals de oorsprong van het bewustzijn niet kenbaar is en die van het universum evenmin".(Van Lommel)

Bofko
05-10-09, 19:05
I told u before : why do u wanna make the whole world look like u ??? :lol:

.

I don't. That's what you do.

Bofko
05-10-09, 19:45
Bofko ??? :lol:


see the power of suggestion, of symbols, metaphors ....of repetitions ! :lol:
Precies. Dus daar moeten we doorheen prikken met gezond verstand en kennis van zaken.

DNA
05-10-09, 22:16
Precies. Dus daar moeten we doorheen prikken met gezond verstand en kennis van zaken.

wat gezond verstand , zeg , met alle respect Bofko ??? :

common sense is just a dynamic product of culture, society , ideology .....

our real innate human common sense can never be matched than via islam, my friend, i can assure u that :

ideological materialism , atheism ...had changed ur innate human common sense , to some extent at least !



see how even ur scientists , philosophers , thinkers ...materialists have been trying so hard to match their thought, science, philo , human sciences ...with our common sense they had changed in the first place to begin with :

mission impossible !


the human nature rejects that materialism, atheism ......sorry :

that's how i see things :

well, sue me or shoot me, Bofko ! :lol:

take care !

:zwaai:

DNA
05-10-09, 22:18
I don't. That's what you do.

That's what the "powerful" west has been doing as a cover for global domination , not me :

i'm a powerless individual who can't change the world ,even though i wish so hard i could ! :lol:

I can't change the world :

Bofko
06-10-09, 06:56
That's what the "powerful" west has been doing as a cover for global domination , not me :
Not me either



i'm a powerless individual who can't change the world ,even though i wish so hard i could ! :lol: I can't change the world :
It would be be a rather frustrating job. Change your little ,direct environment.

Bofko
06-10-09, 07:01
our real innate human common sense can never be matched than via islam, my friend, i can assure u that :

Dat komt omdat je je niet verdiept hebt in andere religies en/of levensbeschouwingen.Ook jij bent dus ideologisch gevormd.

reallife
06-10-09, 07:46
Wizdom, een interessant topic. Ik geloof wel in het verschijnsel 'bijna-dood-ervaring'.BDE.
Wat jij hier post , een slechte BDE is iets wat gelukkig heel weinig voorkomt, maar ik lees bij jou dat het een louterend effekt kan hebben op iemand. Die ervaringen die in jouw post staan doen mij denken aan de ervaringen van iemand die diep in een depressie zit, een heel klein deel van hen heeft een psychose.

Sallah, je gelooft niet in BDE ?

De operatiepatiente die klinisch dood is, tijdelijk uit haar lichaam is getreden en bij terugkeer naar bewustzijn exact kan beschrijven wat ze zag in de operatiekamer, zelfs bovenop een kast ? Ja, 't klinkt gek :hihi: Het kan ook is 'tele'-achtigs zijn of nog iets anders. Maargoed, het gebeurt wel.

Iemand in ons land die te maken heeft met patienten die soms bijna !-dood zijn (en die na deze ervaring nogal veranderd zijn als mens ) is de cardioloog Pim van Lommel.
Het onderstaand interview is lezenswaard , vooral voor mensen die zich alleen vertrouwd voelen met de natuurwetenschappelijke benadering van 'de werkelijkheid'.
http://www.pimvanlommel.nl/?Interview_Volkskrant

uit dit interview :"Het raadsel van het leven gaan we niet oplossen. Het leven is niet kenbaar, zoals de oorsprong van het bewustzijn niet kenbaar is en die van het universum evenmin".(Van Lommel)

Er staan best mooie ervaringen beschreven, ook als je wat googelt op dit onderwerp.
Kwam het onderstaande gedichtje van Augustinus tegen. Vind het erg mooi.

Ween niet. De dood is niets, ik ben slechts aan de andere kant.
Ik ben mezelf, jij bent jezelf. Wat we voor elkaar waren, zijn we nog altijd.
Noem me zoals je me steeds genoemd hebt.
Spreek tegen me zoals weleer, op dezelfde toon, niet plechtig, niet triest.
Lach om wat ons samen heeft doen lachen. Denk aan mij, bid met mij.
Spreek mijn naam uit thuis, zoals je het altijd hebt gedaan.
Zonder hem te benadrukken, zonder zweem van droefheid.
Het leven is wat het altijd geweest is. De draad is niet gebroken!
Waarom zou ik uit je gedachten zijn?
Nee, ik ben niet ver, maar juist aan de andere kant van de weg.
Zie je, alles is goed. Je zult mijn hart opnieuw ontdekken en er de tederheid terugvinden.
Dus, droog je tranen en ween niet, als je van mij houdt.
Augustinus

Eke
06-10-09, 15:31
Het leven is wat het altijd geweest is. De draad is niet gebroken!
Augustinus


Op zich een mooi gedichtje, Reallife !!!, maar niet helemaal eerlijk :voor partners, ouders of (jonge) kinderen.. Het leven staat wel degelijk op de kop !

Maar juist het idee dat iemand niet helemaal weg is (zoals BDE doet vermoeden) is troostend. Ook voor diegene die op de drempel staat om afscheid te nemen ....bv.van man en kinderen.
Zoveel mensen geloven niet meer in 'genen zijde' en dan is dit verschijnsel
iets wat aan het denken zet. Temeer daar het optreed als er geen meetbare levensfunkties meer zijn.....

reallife
06-10-09, 16:27
Op zich een mooi gedichtje, Reallife !!!, maar niet helemaal eerlijk :voor partners, ouders of (jonge) kinderen.. Het leven staat wel degelijk op de kop !

Maar juist het idee dat iemand niet helemaal weg is (zoals BDE doet vermoeden) is troostend. Ook voor diegene die op de drempel staat om afscheid te nemen ....bv.van man en kinderen.
Zoveel mensen geloven niet meer in 'genen zijde' en dan is dit verschijnsel
iets wat aan het denken zet. Temeer daar het optreed als er geen meetbare levensfunkties meer zijn.....

Zo'n gedichtje moet je ook niet aan iemand in zo'n situatie geven zeg. Maar dan zou ik een dergelijke topic helemaal niet laten lezen.

Eke
06-10-09, 20:06
Zo'n gedichtje moet je ook niet aan iemand in zo'n situatie geven zeg. Maar dan zou ik een dergelijke topic helemaal niet laten lezen.

Nee joh, daar had ik het ook niet over ......:zwaai: