PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims worden geschorst



John2
19-10-09, 14:11
Moslim-voetbalteam geschorst


De Franse amateurvoetbalbond heeft Créteil Bébel uit de competitie genomen. Dit omdat de club vorige weekend weigerde af te reizen voor een competitieduel tegen Paris Foot Gay.

Bébel had eerder aangekondigd alsnog te willen spelen en sprak van een 'misverstand'. Woordvoerder Zahir Belharbi zei dat zijn team ten onrechte is beschuldigd van homofobie: "Enkel omdat de clubnaam van onze tegenstander niet onze visie van sport uitstraalt. Wij dachten dat onze aanwezigheid zou worden aangegrepen om de homoseksuele spelers van dat team te verheerlijken."

Het vorige weekend weigerde Bébel af te reizen naar Paris Foot Gay dat deels uit homo's en deels uit gay-vriendelijke hetero's bestaat. In een email werd de afzegging bevestigd. "Door de naam van jullie voetbalclub en de ethiek binnen ons eigen team, zien we ons genoodzaakt niet af te zakken voor de wedstrijd van deze middag. Onze opvattingen stroken duidelijk niet met die van jullie."

Het incident zorgde voor veel opschudding. Onder meer de openlijke homoseksuele burgemeester van Parijs, Bertrand Delanoë, de Franse voetbalbond en staatssecretaris Rama Yade van Sport reageerden verbijsterd.

Inmiddels zijn enkele leden van Bébel in gesprek met PFG om te komen tot een breed opgezet sportevenement waar vooroordelen en discriminatie aan de orde zullen komen.

Eke
19-10-09, 14:34
Het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom je je sexuele geaardheid in de naam van je sportclub verwerkt.

Is het koketteren ? provoceren ? waarom zo'n uithangbord...??? Wie weet het ?

En ja, vroeger werd ook je geloof in zo'n naam verwerkt. Maar speelden dan zwarte kousen met rode duivels, bv ? Iedereen had dan toch z'n eigen voetbalbond ?

Ik vind weigeren om te spelen vragen om een schorsing.

Slinger
19-10-09, 14:59
Het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom je je sexuele geaardheid in de naam van je sportclub verwerkt.

Is het koketteren ? provoceren ? waarom zo'n uithangbord...??? Wie weet het ?

En ja, vroeger werd ook je geloof in zo'n naam verwerkt. Maar speelden dan zwarte kousen met rode duivels, bv ? Iedereen had dan toch z'n eigen voetbalbond ?

Ik vind weigeren om te spelen vragen om een schorsing.

Jij noemt het koketteren of provoceren. Dat zijn woorden met een negatieve lading, maar het is gewoon een emancipatieproces waar die homo's in zitten.

De reden waarom ze behoefte hebben zich op allerlei manieren te manifesteren is dat ze nog steeds aan het emanciperen zijn, zeker nu de klok door oa moslimactivisme weer terug gedraaid dreigt te worden.

Het is dus heel begrijpelijk, dat uithangbord. Overigens hoeven de homo's hiervoor aan niemand toestemming te vragen. Niet aan jou, en ook niet aan mohammedanen.

Eke
19-10-09, 16:46
Niet aan jou, en ook niet aan mohammedanen.

Nee joh, natuurlijk niet !
Maar ik vraag het me hardop af omdat ik het echt wil weten.
Voor mij is het zo normaal dat er ook mensen zijn die bi- of homo zijn....

Maar ik vind het ook normaal om als je aan het sporten bent je daar op te richten en niet met een pijltje op je te lopen : kijk 's, ik doe sex vanuit een ander gezichtspunt dan jullie.....NOU EN ?

Dus jij houdt het op emancipatie. Ok.

catwomen
19-10-09, 20:09
Het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom je je sexuele geaardheid in de naam van je sportclub verwerkt.

Is het koketteren ? provoceren ? waarom zo'n uithangbord...??? Wie weet het ?

En ja, vroeger werd ook je geloof in zo'n naam verwerkt. Maar speelden dan zwarte kousen met rode duivels, bv ? Iedereen had dan toch z'n eigen voetbalbond ?

Ik vind weigeren om te spelen vragen om een schorsing.

Waarom niet? Of is dat recht alleen voorbehouden aan christenen, vrouwen.....
Gelijke rechten voor homo's zijn nog steeds niet standaard. Ik vind het juist goed dat het in de naam van de club is verwerkt. Misschien realiseren veel mensen zich dan eens dat homo's gewoon mensen zijn die voetballen, werken etc, maar toevallig houden van iemand van hetzelfde geslacht.

Armadillo
19-10-09, 22:54
Ik moet zeggen ik heb ook heel lang gevonden dat het een beetje aanstellerig was om op uiterlijkheiden te spelen: homo's die ook willen trouwen, vrouwen die tegen 'juffrouw' zijn, gay pride.

Daar ben ik van teruggekomen. De eerste keer dat ik in Groot-Britannie door onbekenden in een werksituatie naar mijn liefdesleven werd gevraag vanwege mijn tieten - zo zie ik dat want mannen vragen ze niet of ze getrouwd zijn - voelde ik me echt in de hoek gezet. Nee ik wil mijn liefdesleven niet op mijn chipkaart. Ze hadden wel de neutrale mogelijkheid Ms, gelukkig.

En de Utrechtse serieverkrachter heeft ervoor gezorgd dat ik, en alle vrouwen in Utrecht met mij, jarenlang met goedbedoelde bangmakerij te maken kreeg elke keer als ik de deur uitging. En dat heeft mij er weer toe gebracht mee te lopen met de zgn heksennacht.

Eke
20-10-09, 09:07
Waarom niet? Of is dat recht alleen voorbehouden aan christenen, vrouwen.....
Gelijke rechten voor homo's zijn nog steeds niet standaard. Ik vind het juist goed dat het in de naam van de club is verwerkt. Misschien realiseren veel mensen zich dan eens dat homo's gewoon mensen zijn die voetballen, werken etc, maar toevallig houden van iemand van hetzelfde geslacht.


Is dat zo ? Ligt het aan gebrek aan rechten dat er weer meer gediscrimineerd wordt ?

Jij vindt het juist goed dat het in de naam van de voetbalclub verwerkt wordt.

Ik heb erover na zitten denken : het zal de drempel lager maken voor sommige homo's om zich aan te sluiten bij een voetbalclub...het lijkt me een machowereldje.

Maar het helpt m.i. nauwelijks om homohaat uit de wereld te helpen omdat het juist ook homo's weer in een apart daglicht stelt en dus ook kwetsbaar maakt.

knuppeltje
20-10-09, 09:14
Moslim-voetbalteam geschorst .

Met zo'n topictitel, die dus totaal in tegenspraak is met de rest van het stuk, kun jij zo bij de Telegraaf in dienst. Daar houden wel van zulke relnichten.

Eke
20-10-09, 09:18
Ik moet zeggen ik heb ook heel lang gevonden dat het een beetje aanstellerig was om op uiterlijkheiden te spelen: homo's die ook willen trouwen, vrouwen die tegen 'juffrouw' zijn, gay pride.

Daar ben ik van teruggekomen. De eerste keer dat ik in Groot-Britannie door onbekenden in een werksituatie naar mijn liefdesleven werd gevraag vanwege mijn tieten - zo zie ik dat want mannen vragen ze niet of ze getrouwd zijn - voelde ik me echt in de hoek gezet. Nee ik wil mijn liefdesleven niet op mijn chipkaart. Ze hadden wel de neutrale mogelijkheid Ms, gelukkig.

En de Utrechtse serieverkrachter heeft ervoor gezorgd dat ik, en alle vrouwen in Utrecht met mij, jarenlang met goedbedoelde bangmakerij te maken kreeg elke keer als ik de deur uitging. En dat heeft mij er weer toe gebracht mee te lopen met de zgn heksennacht.

"Nee, je wilt je liefdesleven niet op een chipkaart". Terecht, Armadillo. En als je afwezig bent een tijd door zwangerschap en babyzorg is dit ten bate van de gemeenschap.... EN de vader mag een gedeelte vrij nemen van z'n werk...

Dat je als vrouw mee hebt gelopen in de heksenjacht en je dus als groep manifesteerde..betekent dat ook dat je zover wilt gaan om je vrouw-zijn steeds naar voren te schuiven ?
Voorbeeld.Kijk eens naar de consumentenbond. Vind je het dan ook nodig om een aparte vrouwenconsumentenbond op te richten ?

John2
20-10-09, 10:04
Met zo'n topictitel, die dus totaal in tegenspraak is met de rest van het stuk, kun jij zo bij de Telegraaf in dienst. Daar houden wel van zulke relnichten.

Waarom dat nou weer, immers het was een moslim-voetbal-ploeg, die juist om het moslim zijn niet wenste te spelen, dus ook jij schiet liever op de brenger van het nieuws dan de veroorzaker van het nieuws, om deze te beschermen.

knuppeltje
20-10-09, 10:51
Waarom dat nou weer, immers het was een moslim-voetbal-ploeg, die juist om het moslim zijn niet wenste te spelen, dus ook jij schiet liever op de brenger van het nieuws dan de veroorzaker van het nieuws, om deze te beschermen.

Tu povre, helemaal niet gevolgd blijkbaar waarom het ging. Lees die andere topic eens, en lul niet meer zo dom.

John2
20-10-09, 12:41
Tu povre, helemaal niet gevolgd blijkbaar waarom het ging. Lees die andere topic eens, en lul niet meer zo dom.

Nu moet ik ineens een andere topic gaan lezen ???

Over dom lullen gesproken.:p

mark61
20-10-09, 14:40
naar mijn liefdesleven werd gevraag vanwege mijn tieten

:hihi:

John2
20-10-09, 15:16
:hihi:

Ik zie dat jou de vraag op de tong lag.

:hihi:

Misschien toch eens vragen om een fototje :stout:

knuppeltje
21-10-09, 15:03
Nu moet ik ineens een andere topic gaan lezen ???

Over dom lullen gesproken.:p

De klub die niet tegen die semi-moslimclub wilde spelen werden geschorst dombo, niet die semi's zoals jij hier beweert. Dat had je dus in die andere topic kunnen lezen.

Armadillo
21-10-09, 18:33
Kijk eens naar de consumentenbond. Vind je het dan ook nodig om een aparte vrouwenconsumentenbond op te richten ?
Eh, nee.

mark61
21-10-09, 19:47
Ik zie dat jou de vraag op de tong lag.

:hihi:

Misschien toch eens vragen om een fototje :stout:

Jij ziet helemaal niks. Hou je ranzige gedachten bij je en projecteer ze niet op mij.

John2
21-10-09, 20:27
Jij ziet helemaal niks. Hou je ranzige gedachten bij je en projecteer ze niet op mij.

fix jij je nu maar op de borsten.........

catwomen
21-10-09, 22:23
Is dat zo ? Ligt het aan gebrek aan rechten dat er weer meer gediscrimineerd wordt ?

Jij vindt het juist goed dat het in de naam van de voetbalclub verwerkt wordt.

Ik heb erover na zitten denken : het zal de drempel lager maken voor sommige homo's om zich aan te sluiten bij een voetbalclub...het lijkt me een machowereldje.

Maar het helpt m.i. nauwelijks om homohaat uit de wereld te helpen omdat het juist ook homo's weer in een apart daglicht stelt en dus ook kwetsbaar maakt.

Tijdens de grote emancipatiegolf in de jaren 60 en 70 trokken vrouwen samen op. Er werd van alles opgericht en de naam "vrouw" kwam veelvuldig voor. Na een lang proces zie je nu dat het hier gewoon is dat vrouwen deelnemen aan de maatschappij en zij niet langer thuiszitten cq vastzitten in een traditionele rolverdeling..
Ik denk dat het voor homo's ook belangrijk is om te laten zien, hier zijn we, we nemen deel aan dezelfde samenleving en we zullen niet meer verdwijnen achter de voordeur.

Eke
22-10-09, 12:24
Tijdens de grote emancipatiegolf in de jaren 60 en 70 trokken vrouwen samen op. Er werd van alles opgericht en de naam "vrouw" kwam veelvuldig voor. Na een lang proces zie je nu dat het hier gewoon is dat vrouwen deelnemen aan de maatschappij en zij niet langer thuiszitten cq vastzitten in een traditionele rolverdeling..
Ik denk dat het voor homo's ook belangrijk is om te laten zien, hier zijn we, we nemen deel aan dezelfde samenleving en we zullen niet meer verdwijnen achter de voordeur.

"We nemen deel aan dezelfde samenleving en we zullen niet meer verdwijnen achter de voordeur" sta ik helemaal achter!"

Ook bv. zoals Jean-Marie Huybregts bezig is met z'n theatershows waar hij vrijelijk praat over z'n geliefde. Waarom niet ? Ook zijn "Jean-Marie in het wild "vind ik een hoge emancipatiewaarde hebben : je ziet hem in Afrika- in het wild-..Hij deelt z'n angsten en zijn moed !Je ziet geen "mietje" maar een mens.
Albert Terlinde, Jos Brink..homo's die (hebben) laten zien : wij zijn gewone mannen...

Het is logisch om gewoon mee te doen met de voetbalpoule op basis van je menszijn....wees gewoon een goeie voetballer !!

Wat betreft de emancipatie van de vrouw...nou, nou, nou...ik kom uit die golf van de jaren '60 en '70....
Ik zie de vrouwengroepeninvloed niet zo groot als jij veronderstelt.... ook andere factoren hebben het werken buitenshuis van de vrouwen beinvloed (ze waren nodig op de arbeidsmarkt en de huizenprijzen zijn in veel regio's niet meer op te brengen zonder twee-verdiener te zijn..daarnaast is het luxe-consumptiegedrag nogal toegenomen)

catwomen
22-10-09, 14:43
"We nemen deel aan dezelfde samenleving en we zullen niet meer verdwijnen achter de voordeur" sta ik helemaal achter!"

Ook bv. zoals Jean-Marie Huybregts bezig is met z'n theatershows waar hij vrijelijk praat over z'n geliefde. Waarom niet ? Ook zijn "Jean-Marie in het wild "vind ik een hoge emancipatiewaarde hebben : je ziet hem in Afrika- in het wild-..Hij deelt z'n angsten en zijn moed !Je ziet geen "mietje" maar een mens.
Albert Terlinde, Jos Brink..homo's die (hebben) laten zien : wij zijn gewone mannen...

Het is logisch om gewoon mee te doen met de voetbalpoule op basis van je menszijn....wees gewoon een goeie voetballer !!

Wat betreft de emancipatie van de vrouw...nou, nou, nou...ik kom uit die golf van de jaren '60 en '70....
Ik zie de vrouwengroepeninvloed niet zo groot als jij veronderstelt.... ook andere factoren hebben het werken buitenshuis van de vrouwen beinvloed (ze waren nodig op de arbeidsmarkt en de huizenprijzen zijn in veel regio's niet meer op te brengen zonder twee-verdiener te zijn..daarnaast is het luxe-consumptiegedrag nogal toegenomen)


Dat ben ik met je eens. Ik vertaal het nog wel eens als , vrouw is een klapstoel in de economie. Daarnaast hadden vrouwen het voordeel dat ze de helft van de bevolking vormden. Homo's zijn wat dat betreft ver in de minderheid. Is ergens wel jammer, blijf toch vinden dat de leukste mannen vaak homo zijn:stout:

rikky
22-10-09, 17:53
"We nemen deel aan dezelfde samenleving en we zullen niet meer verdwijnen achter de voordeur" sta ik helemaal achter!"

Ook bv. zoals Jean-Marie Huybregts bezig is met z'n theatershows waar hij vrijelijk praat over z'n geliefde. Waarom niet ? Ook zijn "Jean-Marie in het wild "vind ik een hoge emancipatiewaarde hebben : je ziet hem in Afrika- in het wild-..Hij deelt z'n angsten en zijn moed !Je ziet geen "mietje" maar een mens.
Albert Terlinde, Jos Brink..homo's die (hebben) laten zien : wij zijn gewone mannen...

Het is logisch om gewoon mee te doen met de voetbalpoule op basis van je menszijn....wees gewoon een goeie voetballer !!

Wat betreft de emancipatie van de vrouw...nou, nou, nou...ik kom uit die golf van de jaren '60 en '70....
Ik zie de vrouwengroepeninvloed niet zo groot als jij veronderstelt.... ook andere factoren hebben het werken buitenshuis van de vrouwen beinvloed (ze waren nodig op de arbeidsmarkt en de huizenprijzen zijn in veel regio's niet meer op te brengen zonder twee-verdiener te zijn..daarnaast is het luxe-consumptiegedrag nogal toegenomen)

Je bedoelt Marc-Marie Huijbregts...

Eke
22-10-09, 18:19
Je bedoelt Marc-Marie Huijbregts...

Ja, die bedoel ik !!!!

Enne...Terlinde moet denk ik Verlinde zijn ?..als we toch bezig zijn... :)

Eke
22-10-09, 18:28
blijf toch vinden dat de leukste mannen vaak homo zijn:stout:

Laat me eens denken....O ja, ik heb eens een heel leuk homostel ontmoet..op de bruiloft van m'n nichtje. Echt aantrekkelijke mannen en nog eens gevoelig ook.......en heel kunstzinnig !

rikky
22-10-09, 18:36
Ja, die bedoel ik !!!!

Enne...Terlinde moet denk ik Verlinde zijn ?..als we toch bezig zijn... :)

"stop de tijd"

rikky
22-10-09, 18:38
Laat me eens denken....O ja, ik heb eens een heel leuk homostel ontmoet..op de bruiloft van m'n nichtje. Echt aantrekkelijke mannen en nog eens gevoelig ook.......en heel kunstzinnig !

Er kwam een een hetero bij mij thuis die vroeg of ik een partner had, dus ik zeg dat ik een vriend had. Begint ie te stotteren en zegt ie dat hij wel eens vaker bij homo's is thuis geweest.
Zeg ik: "wat toevallig, ik kom ook wel eens bij hetero's thuis..." :D

Eke
22-10-09, 19:02
Er kwam een een hetero bij mij thuis die vroeg of ik een partner had, dus ik zeg dat ik een vriend had. Begint ie te stotteren en zegt ie dat hij wel eens vaker bij homo's is thuis geweest.
Zeg ik: "wat toevallig, ik kom ook wel eens bij hetero's thuis..." :D

:D "Er kwam een hetero bij me thuis......"

Eke
22-10-09, 19:04
"stop de tijd"


niet slecht gedaan, he :hihi:

knuppeltje
23-10-09, 09:10
Wordt wel heel melig zo, dadelijk worden jullie hier ook nog geschorst. :haha:

Slinger
23-10-09, 09:18
Er kwam een een hetero bij mij thuis die vroeg of ik een partner had, dus ik zeg dat ik een vriend had. Begint ie te stotteren en zegt ie dat hij wel eens vaker bij homo's is thuis geweest.
Zeg ik: "wat toevallig, ik kom ook wel eens bij hetero's thuis..." :D

Dit komt je op scheldpartijen van Sallahaddin/DNA te staan...

John2
23-10-09, 16:42
Dit komt je op scheldpartijen van Sallahaddin/DNA te staan...

Je kunt dan spreken van een gespleten homofilie?

Of misschien verspilling van DNA............

:hihi:

fisherman1969
23-10-09, 18:49
Is dat zo ? Ligt het aan gebrek aan rechten dat er weer meer gediscrimineerd wordt ?

Jij vindt het juist goed dat het in de naam van de voetbalclub verwerkt wordt.

Ik heb erover na zitten denken : het zal de drempel lager maken voor sommige homo's om zich aan te sluiten bij een voetbalclub...het lijkt me een machowereldje.

Maar het helpt m.i. nauwelijks om homohaat uit de wereld te helpen omdat het juist ook homo's weer in een apart daglicht stelt en dus ook kwetsbaar maakt.

Macho wereld ? we hebben hier al jarenlang Homo scheidsrechters en die hebben /hadden alle respect .
Vaak zijn het topscheidsrechters die ook internationale wedstrijden fluiten.

knuppeltje
24-10-09, 10:13
Macho wereld ? we hebben hier al jarenlang Homo scheidsrechters en die hebben /hadden alle respect .
Vaak zijn het topscheidsrechters die ook internationale wedstrijden fluiten.

Die hebben zelf wel eens andere verhalen ouwe.
Niet dat ze niet goed konden fluiten.

John2
25-10-09, 23:26
Die hebben zelf wel eens andere verhalen ouwe.
Niet dat ze niet goed konden fluiten.

Ja, zelf vak Q was tegen hun:hihi: