PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen vriend, of vriendin (relatie) wat te doen? uit leg please??

NAOUAL_M
18-06-02, 23:39
De Marokkaanse jongeren en andere arabische,-moslimse jongeren,

staan er niet meer bij stil dat het haram is een relatie,

wat te doen? ...... ik zou het echt niet weten, ik probeer het steeds uit te leggen enzo, (aan mensen met wie ik het erover heb, en die het niet seriues nemen)

Maar mijn vraag is nu, kan iemand voor mij een hadieth vinden of een stuk dat geschreven is erover,

ik weet zelf dat het haram is en die dingen er aan vast,

alleen weet ik niet echt duidelijk wat er over geschreven is?

zou iemand mij die info willen geven, en niet in met te moeilijke woorden,

ik heb wel eens een vertaalde koran gelezen, maar daar begreep ik niets van.

Ik vind het zo jammer dat het tegen woordig niet meer ingezien wordt

het enige wat ze nog inzien is : HOE MOET JE ANDERS JE MAN LEREN KENNEN?
jE GAAT TOCH NIET MET EEN WILD VREEMDE TROUWEN, OF IEMAND DIE MET JE TROUWT OM JE PAPIEREN!

ik snap niet hoe mensen het alleen zo kunnen zien,

ik ben blij dat ik er anders tegen aan kijk!

Liefs Naoual,

ahmedmaskin
19-06-02, 11:44
"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

"En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

NAOUAL_M
19-06-02, 22:29
Geplaatst door ahmedmaskin
"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

"En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Wollahilah shoukran bezzaaf

Moge allah (swt) je belonen, en beschremen tegen het kwade

(amin)
:duim:

Naoual,

NAOUAL_M_MOI_!

anas
19-07-02, 01:32
assalaam alaikoem wr wbr

lees de volgenede misschien is het meer duiderlijker

http://www.moslim-online.nl/ubb/Forum4/HTML/000019.html

http://www.moslim-online.nl/ubb/Forum4/HTML/000020.html

:zwaai: :zwaai: :zwaai:

wassalaam alaikoem wr wbr

Mohammed Amin
19-07-02, 09:04
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe,

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen.
Veel mensen menen dat de tijd veranderd is en dat we islam aan moeten passen aan deze tijd.
Helaas zijn zij de weg kwijt want het is de mens die aangepast moet worden aan islam en niet islam aan de mens.

De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg van een relatie voor het huwlijk, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In.

Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren.

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als we op zoek bent naar een goede echtgenoten, dan dienen we niet de weg te volgen die de satan trasseert.

Voor de broeders die zeggen : Ik moet toch eerst weten met wie ik ga trouwen !

de volgende hadith :

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Voor de zusters die menen eerst een broeder "goed" te moeten leren kennen :

“En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgodenaanbidder, ook al bevalt hij jullie” [al-Baqarah 2:221]

De belangrijkste eigenschap waar we dus naar dienen te kijken is religieuze standvastigheid.

Moge Allah alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken.

salaam,

najat_taroemest
28-07-02, 00:41
Geplaatst door Mohammed Amin

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen.
Veel mensen menen dat de tijd veranderd is en dat we islam aan moeten passen aan deze tijd.
Helaas zijn zij de weg kwijt want het is de mens die aangepast moet worden aan islam en niet islam aan de mens.

De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg van een relatie voor het huwlijk, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In.

Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren.

HEEL MOOI GEZEGD.

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als we op zoek bent naar een goede echtgenoten, dan dienen we niet de weg te volgen die de satan trasseert.

Voor de broeders die zeggen : Ik moet toch eerst weten met wie ik ga trouwen !

de volgende hadith :

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Voor de zusters die menen eerst een broeder "goed" te moeten leren kennen :

“En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgodenaanbidder, ook al bevalt hij jullie” [al-Baqarah 2:221]

De belangrijkste eigenschap waar we dus naar dienen te kijken is religieuze standvastigheid.

Moge Allah alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken.

salaam, :fpetaf:

shemen
14-08-02, 02:05
Hoe tragisch is het toch dat moslima's zich niet mogen inlaten met vriendelijke christelijke jongens. Wat voor absurde haat en ellende komt er los als zoiets voorkomt, waar blijft dan die zogenaamde vredelievendheid. Wie de wet volgt, hij zal niet leven in liefde, en wie in liefde leeft, hij zal een wet zetten. Hoeveel goed heeft vermenging van culturen en tradities al niet gegeven? En hoeveel kwaad de blinde vasthoudendheid?

Hamza-T
14-08-02, 12:54
Hallo Shemen.
Ik las je bericht en ik verbaasde me over wat je zei.
Dus je bedoelt dat moslima's zouden mogen kunnen aanpappen met christelijke jongens.(Ben je mischien zelf verliefd op een christen?)
Het gaat hier niet om culturele trots maar om een verbod van Allah Ta'la dat een moslima niet met een kafier mag trouwen.(hetzij een christen hetzij een jood)
Alleen mannen mogen trouwen met een van deze twee groepen van de kafiers zowiezo mag de moslim man met een moslima trouwen en dus ook met christenlijke en joodse vrouwen maar ook zijn voor mannen veboden vrouwen ,dat zijn de hindoestaanse en boedhistische en alle vrouwen die meerdere goden beweren en ook medestanders aan Allah s.w.t. toekennen.

Daaruit zou je jezelf ook nog iets kunnen bedenken dat als een moslima met een christen trouwd is het mogelijk dat de kinderen geen moslim maar christen worden omdat mensen dingen meestal van de vader overnemen.Ik probeer hiermee niet te verklaren waarom een vrouw niet en een man wel mag trouwen met christenen en joden,nee ik gaf een voorbeeld.
En wat dacht je nog van het eten.
De leefgewoontes etc etc.

groeten van Hamza :wow:

Mohammed Amin
14-08-02, 12:55
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeders en zusters,

Beste Shemen,

Wanneer men hoort dat een moslima niet buiten haar geloof mag trouwen dan zou men dit als hatelijk kunnen begrijpen.
Maar wanneer men gaat kijken naar de reden dan komt het in een ander licht te staan.

Waarom mogen veel vrouwen niet trouwen buiten hun geloof (neem alle geloven bij elkaar) of vul inplaats van geloof cultuur in?
(onderscheid maken op basis van afkomst is niet toegestaan in islam)
(een streng christelijke vrouw mag ook niet buiten haar geloof trouwen, een Jodin mag niet buiten haar geloof trouwen, etc etc)

Omdat het trouwen met een man die niet hetzelfde geloof heeft de vrouw ook van haar geloof af kan halen.
Een andere reden is kinderen.
De vrouw wil graag zien dat haar kinderen opgroeien met het geloof dat zij heeft.
Trouwt zij buiten haar geloof dan bestaat de kans dat de kinderen door de vader niet volgends het geloof opgevoed worden.
Tracht de vader dit wel dan zal hij daar nooit volledig in kunnen zijn aangezien hij zelf het geloof niet beleid.

Puur vanuit een islamitisch standpunt zou de vrouw de rechten die zij heeft binnen haar geloof kwijtraken als zij een niet moslim trouwt.

Wat zijn haar rechten :
(ik som hier slechts een aantal zaken op want het is teveel voor mij op dit moment om alles op te noemen)

Bij deze rechten dient men uiteraard uit te gaan van een moslim die Allah(swt) vreest, en probeerd te leven volgends de richtlijnen.

Ze heeft recht op een behandeling van gelijkwaardigheid.
Allah(swt) zegt :Zij zijn een gewaad voor u en gij zijt haar een gewaad

Dit houd in dat de vrouw geen slaaf is van de man en op geestelijk gebied gelijkwaardig is aan de man
(vechten vrouwenbeweging over de hele wereld al jaren voor)

Ze heeft recht op een bruidsschat
(een niet moslim voelt zich hier misschien niet toe verplicht)

Ze heeft recht op haar eigen bezit.
Al hetgeen de vrouw bezit wanneer zij trouwt blijft haar eigendom(land,geld,bezit) waarover alleen zij zeggenschap heeft, en waarover zij alleen mag beslissen.
Het is voor de man niet toestaan zijn vrouw haar geld of bezit te vragen.

Ze heeft recht op ondersteuning in haar geloof.
Allah(swt) zegt : en er zijn goede gelovige mannen voor goede gelovige vrouwen.
Een niet moslim zal een moslima nooit bij kunnen staan in haar geloof.

Ze heeft het recht dat haar man de kinderen opvoed op de best mogelijke islamitsiche manier, en dus de kinderen zaken zoals het gebed aanleert.
Een niet moslim echtgenoot zal dit nooit kunnen.

Ze heeft het recht dat haar man haar voorziet in levens onderhoud, wat inhoud dat hij haar een huis geeft )op het moment van trouwen is zij binnenshuis de baas en verantwoordelijk voor het huis van de man), ze heeft recht op voedsel, ze heeft recht op kleding, en ze heeft recht op de best mogelijke behandeling van de echtgenoot.

(kijk eens naar huwlijken waarbij de vrouw en kinderen thuis zitten met honger en de man zijn tijd doorbrengt in een cafe)

Een oprecht godsdienstige moslim zal zijn vrouw behandelen als een geschenk van Allah(swt), en denk eens in hoe een ware gelovige een geschenk van Allah(swt) behandeld.

Wat zegt de profeet Mohammed(saws) over de behandeling van vrouwen :
Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi).

en :

De Profeet van God (God's zegen en vrede zij met hem) zei:
Behandel vrouwen vriendelijk. Vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert het recht te maken, breekt het en als je het zo laat, blijft het gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk. (overgeleverd door al-Bukhari en Muslim)

Wanneer we deze hadith lezen en heirover nadenken dan komt men tot de volgende conclusie :

Als je het probeert recht te maken....
Hiermee wordt bedoeld het aanpassen van de vrouw(haar karakter/mening) aan die van de man.
Porbeer het aan te passen onder dwang en zij breekt, en niemand wil een gebroken vrouw.

Laat het zo en het blijft gebogen.....
hiermee wordt bedoeld dat de man wel zijn vrouw adviezen mag geven, onder de voorwaarde van de laatste zin ... behandel haar vriendelijk.

De vrouw heeft middels de Qur`an recht op een erfdeel wanneer haar man komt te overlijden, dus iets dat notarieel in andere landen vastgelegd wordt is hier middels geloof al geregeld.

De vrouw heeft recht op een man die haar afhoud van hetgeen Allah(swt) schadelijk heeft verklaard, en haar aanspoort tot het goede(omgekeerd ook)

Allah(swt) zegt :
En de gelovigen, mannen en vrouwen, zijn vrienden van elkander. Zij sporen aan tot het goede en verbieden het kwade en houden het gebed en betalen de Zakaat en gehoorzamen Allah en Zijn boodschapper. Dezen zijn het, wie Allah barmhartigheid zal betonen. Voorzeker, Allah is Almachtig, Alwijs.

Ze heeft recht op een echtgenoot die haar trouw is.
Overspel is een grote misdaad in islam, en iedere moslim die vrees heeft blijft hier van weg.

tot zover mijn uitleg over haar rechten.

Ik zeg hiermee niet dat een niet moslim een slecht,ontrouwe echtgenoot zou zijn.
Ik geef hiermee slechts zaken aan waar de vrouw middels haar geloof aanspraak op kan maken, en waar de moslim echtgenoot verplicht is hier aan te voldoen, terwijl een niet moslim deze plicht naast zich neer kan leggen.

Wat de opvoeding van kinderen betreft een ervaring uit eigen omgeving :

Ik ken een moslima die getrouwd is met een christelijke man.
Deze man is gek op zijn vrouw en kinderen, en hij behandeld hen goed.
Op het gebied van geloof is zij zwak geworden, en de kinderen weten meer van het christelijke geloof af dan van de islam.

In ons geloof is de man verantwoordelijk voor wie onder zijn leiding is geplaatst (vrouw,kinderen) en zal hierover tegen Allah(swt) verantwoording af moeten leggen.

De vrouw is ook verantwoordelijk voor haar man en haar kinderen en zal hier verantwoording voor af moeten leggen.

Wanneer zij trouwt met een man die volgends islam niet is toegestaan pleegt zij technisch gezien overspel en zij zal hiervoor na dit aardse leven bestraft worden.
De kinderen die voorkomen uit dit huwlijk zijn dus onwettige kinderen.

Wanneer zij kinderen heeft met een moslim dan zijn dit automatisch zijn kinderen, en hebben recht op zijn naam,zijn vaderschap, en zijn erfenis.

Bij een niet moslim kunnen de kinderen niet specifiek aanspraak maken.

De regel dat een vrouw niet mag trouwen buiten haar geloof gaat eigenlijk ook op voor de mannen.

Allah(swt) zegt :
En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen.

En :

En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende.

Een gelovige vrouw van het boek is een oprechte Christelijke of een Joodse.
Een huwlijk met een andersgelovige of niet gelovige is de man dus niet toegestaan.

Met de uitspraak een gelovige slavin is beter wordt aangegeven dat het beter is met eigen geloof te trouwen dan daarbuiten, envoor de man die buiten zijn geloof trouw wacht dus een zware opgave.

Hoop dat mijn uitleg enigzins voldoende is.

vriendelijke groet,

sjo
04-09-02, 16:00
En wat zijn de rechten van de vrouw als haar man zich niet aan de geloofsregels houdt ?
Mag ze hem dan wel ongehoorzaam zijn ? Wat moet ze beginnen als hij haar onvrienddelijk behandeld bv ?
Kan ze zich dan ergens beklagen ?

groeten
sjo

Mohammed Amin
05-09-02, 09:43
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeders en zusters,

Beste Sjo,

Wat de gehoorzaamheid van een vrouw aan haar man betreft :

Het gehoorzamen van de echtgenoot is een plicht voor de vrouw, maar natuurlijk met bepaalde grenzen. Daarover zegt de boodschapper van Allah (saws) in een hadith die overgeleverd is door 'Ali Bnoe Abie thaalieb (Moge Allah tevreden met hem zijn): "Er is geen gehoorzaamheid aan een schepsel wanneer het in tegenspraak is met de Schepper" (Ahmed 1041).

Het gehoorzamen van de man is verbonden aan het gehoorzamen van de Schepper van alle mannen en alle wereldbewoners, het gehoorzamen van Allah(swt) gaat boven het gehoorzamen van ouders of de man. Een vrouw dient haar man (of ouders) niet te gehoorzamen met hetgeen wat hij(hun) verplicht stelt dat tegen de Islam ingaat.

Een vrouw dient haar man man te waarschuwen voor de straf die hij zal krijgen als hij verderf zaait binnen zijn gezin. Overgeleverd door Abdoullah Ibn 'Omar heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd: "Ieder van jullie is een hoeder, en ieder van jullie is verantwoordelijk voor hetgeen wat hij hoedt" (Boekhaarie, Moesliem en anderen).

Wat de onvriendelijke behandeling betreft 2 ahadieth :

De Profeet van God (saws) zei:
Behandel vrouwen vriendelijk. Vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert het recht te maken, breekt het en als je het zo laat, blijft het gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk. (overgeleverd door al-Bukhari en Muslim)

Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi).

Een vrouw heeft dus recht op een goede behandeling.
Een man die echt Godsbesef heeft weet dat zijn vrouw een geschenk van AllaH(swt) is, en zal haar ook op een dusdanige wijze behandelen.

Als een vrouw foute dingen in haar man ziet dan dient zij hem hier over aan te spreken.(ze kan ook de imam raadplegen)
De man kan zijn gedrag veranderen dan is er dus geen probleem.
Wil de man niet veranderen dan heeft de vrouw het recht om een scheiding aan te vragen.

salaam,

sjo
05-09-02, 20:02
En wordt een scheidings-aanvraag op grond van structureel onvriendelijk gedrag gehonoreerd ?

groeten
sjo

Mohammed Amin
06-09-02, 10:58

Beste Sjo,

Een scheidings aanvraag op basis van structureel slecht gedrag zou door een godsvrezende rechtbank gehonoreerd moeten worden.

Het is volgends de wetten van Allah(swt) toegestaan om te scheiden, maar het is bij Allah(swt) niet geliefd.
Iedere oplossing om een huwlijk gelukkig te maken is een betere oplossing dan scheiding.

salaam,

sjo
07-09-02, 16:53
Nu even terug naar mijn vraag. Wordt een scheidings-aanvraag op notoire onvriendelijkheid ingewilligd of niet.

Ik heb het niet over slecht gedrag of wat een rechtbank allemaal zou moeten.........

En dat Allah het niet graag ziet.......ok ok....ik weet het, en andere oplossingen zijn vaak beter, maar vaak niet te realiseren.

Maar mijn vraag is : Gaar zo'n scheiding nou door ja of nee.

groeten
sjo

Willemijn
22-09-02, 12:24
Sorry, maar ik vind het volkomen logisch dat je eerst de persoon waar je de rest van je leven mee gaat doorbrengen, eerst goed leert kennen. Of hij/zij nou een Christen, Jood of Moslim is, als het klikt, dan klikt het. Bovendien vind ik ook dat je als moslimvrouw best met iemand met een ander geloof mag trouwen. Het is hier in Nederland namelijk een beetje achterhaalde gedachte dat de kinderen automatisch de normen en waarden, en zo ook het geloof van de vader zullen overnemen. Ik ben zelf Christen, maar omdat er de laatste tijd zoveel over de Isalm wordt geschreven (deze zou gevaarlijk zijn voor de westerse cultuur, etc. er zouden alleen fundamentele Moslims bestaan) heb ik besloten me zelf in de Islam te verdiepen, en een eerste stap leek me dan ook dit forum. Maar stel nou: Ik zou verliefd worden op een Moslim-jongen, en zou hem graag beter willen leren kennen, dan zou dat dus: 1. niet kunnen omdat de jongen geen relatie met mij aan mag gaan zonder meteen met mij te trouwen en 2. als ik dan met hem zou gaan trouwen, zou die jongen dan van mij eisen mijn geloof op te geven? en 3. Zou hij denken dat ik aan hem moet gehoorzamen? 4. Zou hij er bezwaar tegen hebben als ik ging werken?
Graag jullie reacties hierop, zodat ik de Islam misschien wat beter kan begrijpen, want zoals bepaalde zaken in de media beschreven worden, moet ik toegeven dat er een aantal dingen zijn die mij nogal tegenstaan.
Vriendelijke groet

NAOUAL_M
25-09-02, 00:31
Geplaatst door Willemijn
Sorry, maar ik vind het volkomen logisch dat je eerst de persoon waar je de rest van je leven mee gaat doorbrengen, eerst goed leert kennen. Of hij/zij nou een Christen, Jood of Moslim is, als het klikt, dan klikt het. Bovendien vind ik ook dat je als moslimvrouw best met iemand met een ander geloof mag trouwen. Het is hier in Nederland namelijk een beetje achterhaalde gedachte dat de kinderen automatisch de normen en waarden, en zo ook het geloof van de vader zullen overnemen. Ik ben zelf Christen, maar omdat er de laatste tijd zoveel over de Isalm wordt geschreven (deze zou gevaarlijk zijn voor de westerse cultuur, etc. er zouden alleen fundamentele Moslims bestaan) heb ik besloten me zelf in de Islam te verdiepen, en een eerste stap leek me dan ook dit forum. Maar stel nou: Ik zou verliefd worden op een Moslim-jongen, en zou hem graag beter willen leren kennen, dan zou dat dus: 1. niet kunnen omdat de jongen geen relatie met mij aan mag gaan zonder meteen met mij te trouwen en 2. als ik dan met hem zou gaan trouwen, zou die jongen dan van mij eisen mijn geloof op te geven? en 3. Zou hij denken dat ik aan hem moet gehoorzamen? 4. Zou hij er bezwaar tegen hebben als ik ging werken?
Graag jullie reacties hierop, zodat ik de Islam misschien wat beter kan begrijpen, want zoals bepaalde zaken in de media beschreven worden, moet ik toegeven dat er een aantal dingen zijn die mij nogal tegenstaan.
Vriendelijke groet

Dag meisje zoals je zelf zegt : EEN MOSLIM JONGEN....
ik denk dat hij inderdaad een MOSILM MEID zou willen hebben.

weet je wat het is hij kan best verliefd op je zijn of van je houden.... maar op een geven moment gaat het echt botsen.. geloof me... ik ken genoeg eigenlijk iedereen die ik ken die met een niet moslim is getrouwd of heeft of andersom.... zijn uitelkaar gegaan.

en echt ik meen het ik ken ook weer stelletjes waarvan de vrouw nederlandse is en getrouwd is met een moslim man... en zelf moslim zijn geworden.. omdat ze zich hebben verdiept in de islam..en die zijn op het moment dol gelukkig... en zullen in mijn ogen een perfecte toekomst samen hebben....

Weet je wat het is een niet moslimse vrouw of man.... kan de islam nooit begrijpen zoals de moslims zelf... T zal moeilijk te begrijpen zijn voor een niet moslim......
Net als dat je bevoorbeeld niet weet hoe het zou aan voelen als je bungee jumpt.... maar als je het doet weet je precies de details nog .... en je kan het nog navertellen ook....
das nog maar een kleine voorbeeld....!

islam is zoeits moois vind ik.... alles heeft een reden... en dat vind ik echt geweldig...!

Weet je het gevoel dat als je elke dag bid.... das gewon heerlijk... je hebt zo een lekker gevoel... je leeft met een goed gevoel... een gevoel alsof je nergens bang voor hoeft te zijn...
als ik niet bid heb ik zo een naar gevoel... van oh ik ben wat vergeten... of van oh ik moet echt gaan bidden hoor!

Als niet moslim weet je niet hoe en wat... en omgekeerd weet je het wel.

Daarom zal het altijd botsen tussen een niet moslim en een wel moslim in een vaste lange relatie of huwelijk! En das zonde!

Islam heeft niet gezegd dat je niet met een ander cultuur mag trouwen.... alle landen is oke als het maar moslim is! (volgens mij)

Islam is niet een ander gehoorzamen... islam is samen op 1 lijn zitten...en..... t goede doen... en niet de baas spelen over een ander.

je zou ongetwijfeld mogen werken denk ik zelf... maar dat ligt niet aan islam maar aan de jongen!

Meisje tis goed van je dat je je erin verdiept en het intresant vind... tis de meoite echt waard!
en ook gewoon dingen vragen als je wat wilt weten...

Mohammed Amin
25-09-02, 08:37

Beste willemijn,

U zegt :

U verkeerd in de veronderstelling dat een moslim man zijn bruid uitkiest zoals hij een produkt uitkiest in een winkel.
Dat ziet er mooi uit, dat wil ik hebben, ik wijs er naar, en de verkoper pakt het voor me, oh ja kunt u er een mooi papiertje omheen doen .... het is namelijk een kadootje.

In islam is het de man en vrouw toegestaan elkaar eerst beter te leren kennen onder bepaalde voorwaarden, wanneer de man om haar hand vraagt heeft zij het recht dit huwlijks aanzoek af te wijzen.

Probeer vormen zoals samenwonen zijn echter niet toegestaan in islam.

Om terug te keren naar uw vragen :

1. de jongen zou u kunnen leren kennen zonder direct met u te trouwen.

2. Als de jongen met u zou trouwen dan zou hij u volgends islam niet mogen vragen om uw geloof op te geven.
In de Qur`an staat : "er is geen dwang in godsdienst" en niemand mag gedwongen worden om zich aan islam te onderwerpen.
Overigens zou de jongen met u mogen trouwen als u een prkatizerend Christen of Jood bent, zou u niet tot Islam/Christendom/Jodendom behoren dan is het de man niet toegestaan om met u te trouwen.

3. Het punt van gehoorzamen is vaak verkeerd begrepen.
Men gaat er vanuit dat de vrouw gehoorzaam moet zijn aan de man zoals een slaaf zijn meester gehoorzaamd.
Wanneer er in de Quran over gehoorzaamheid van de vrouw wordt gesproken dan is dit hoofdzakelijk haar gehoorzaamheid aan Allah(swt).
Een man heeft recht op een vrouw die naar hem luisterd en voor hem zorgt, net zoals de vrouw recht heeft op een man die naar haar luisterd en voor haar zorgt.

4. Of uw man uw zou laten werken, dit hangt van uw man af, de ene man vind het leuk als zijn vrouw werkt en de extra inkomsten zijn welkom, de andere man zegt ik verdien genoeg en het levert mij genoegdoening op dat ik kan zorgen voor mijn gezin.
Overigens hangt het natuurlijk ook van de vrouw af, niet iedere moslima die niet werkt wordt hiertoe verplicht door haar man, meestal is het de keuze van de vrouw dat zij bewust voor haar gezin wil zorgen, en zeg nou zelf huisvrouw is toch zeker een volledige baan !

Vreemde kijk heerst er eigenlijk : een Nederlandse vrouw die thuisblijft is een huisvrouw, een moslima die thuisblijft zal zeker wel onderdrukt worden.

U zegt :

zoals bepaalde zaken in de media beschreven worden, moet ik toegeven dat er een aantal dingen zijn die mij nogal tegenstaan.

Dit is niet verwonderlijk, zoals de media dingen beschrijft gaan ze zelfs mij tegenstaan.
Gelukkig weet ik beter dan de media wat mijn religie inhoud, en zeg ik volmondig "alhoemdoelillah dat ik een moslim ben".

Mocht u nog vragen hebben dan zullen wij ze uiteraard graag beantwoorden.

salaam,

Erwin
26-09-02, 15:16
Ik denk dat ik me nu een voorstelling kan maken van hoe die groepjes Arabisch ogende jongens zich voelen wanneer ze geweigerd worden bij de discotheek en die mooie blonde dames voorbij zien komen die binnen lekker gaan feesten. Jahaaa! Maar da's discriminatie! Ik vind vrouwen met zwart haar veel leuker om te zien, maar die zijn bij ons zwaar in de minderheid. Jammer vind ik zoiets. Ben ik gewoon bij voorbaat kansloos omdat ik niet het zogenaamd juiste geloof aanhang. Geloof me nou: mensen die dit leven zien als een voorbereiding op het eeuwige hiernamaals zijn bange mensen die niet in willen zien dat er na dit leven niets meer is. Maar goed, ik heb er ook wel begrip voor als je je kop in het zand wilt steken... Het was zo mooi geweest: :Iluvu: een huwelijk, gebaseerd op ware liefde tussen Erwin en zijn prinses 'Yasmine'. Het zit er niet in, he! Gunt een moslim z'n dochter dan het geluk niet? Of is dat weer een domme vraag. Natuurlijk is dat een domme vraag. Je weet toch dat een moslima pas gelukkig is als ze getrouwd is met een moslim! Da's het allerbelangrijkste!

shemen
07-10-02, 23:33
Ik dank iedereen voor zijn of haar reacties. Een niet moslim man die gaat trouwen met een moslima, dat geeft moeilijkheden. Maar als zij allebei niet zo streng in de leer zijn, en de vredelievende intenties van de beide religies in ere houden, en als de familie en vrienden in hun begrip, liefde en mildheid het ware geloof uitstralen, dan komt daar niet alleen een goed huwelijk uit, maar ook een rijk samenzijn. En dat is heel gelukkig dezer dagen.
Dank, nogmaals, allen.
De vrede Gods zij met u, Shemen.

NAOUAL_M
07-10-02, 23:35
Geplaatst door shemen
Ik dank iedereen voor zijn of haar reacties. Een niet moslim man die gaat trouwen met een moslima, dat geeft moeilijkheden. Maar als zij allebei niet zo streng in de leer zijn, en de vredelievende intenties van de beide religies in ere houden, en als de familie en vrienden in hun begrip, liefde en mildheid het ware geloof uitstralen, dan komt daar niet alleen een goed huwelijk uit, maar ook een rijk samenzijn. En dat is heel gelukkig dezer dagen.
Dank, nogmaals, allen.
De vrede Gods zij met u, Shemen.

Zo is het!!!!

Mooi gezegd....!

Je hebt volkomen gelijk........

Naoual,

NAOUAL_M_MOI_!

Hamza-T
08-10-02, 13:00
zware bullshit,een moslima mag gewoon niet met een kafier trouwen ik volg Allah zijn wetten,niet die van shemen.

sjo
08-10-02, 20:42
Erwin......wat doe je daar gefustreerd over....
Er zijn massa's meisjes met donkere ogen en zwarte haren.
En niet pas in het paradijs, maar hier ook reeds. Ook atheisten hoor, dus daarover hoef je geen heibel te krijgen met vaders en broers. Wanneer je een beetje royaal bij kas zit (dat helpt altijd, ook bij gelovigen) dan heb jij zo een prachtige zwartharige partner.

moed houden en

groeten
sjo