PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Scheringa heeft 45 miljoen weggesluisd'



reallife
22-10-09, 12:23
AMSTERDAM - Dirk Scheringa heeft minstens 45 miljoen euro weggesluisd. Hij loodste de afgelopen tien jaar miljoenen aan dividend en inkoop van aandelen naar zijn privérekening.
Dat blijkt volgens De Telegraaf uit berekeningen van Pieter Lakeman, voorzitter van Stichting Hypotheekleed.

Enkele weken geleden riep hij klanten van DSB op hun spaargeld van de bank af te halen met als doel een faillissement van DSB.

In Pauw en Witteman zei Scheringa onlangs nog dat hij zijn huis in Spanje moet verkopen om rond te kunnen komen.


Dividend

Hij sluisde het geld volgens Lakeman naar zijn rekening door dividend aan de Stichting Administratiekantoor Dirk Scheringa uit te keren. De enige bestuursleden daarvan zijn hij en zijn vrouw. Ook kocht DSB Beheer 36,97 miljoen euro aan aandelen in de stichting.

Waar al het geld is gebleven, is niet bekend.

nu.nl

mark61
22-10-09, 12:27
Hij wordt nu neergezet als een soort Robin Hood die door de hoge heren vermalen is, maar het is gewoon een boefie. En dan zijn personeel met Stockholmsyndroom. Helemaal vergeten van die woekerprovisies en te hoge hypotheken.

Krokodillentranen in Waterland :hihi:

reallife
22-10-09, 12:33
Hij wordt nu neergezet als een soort Robin Hood die door de hoge heren vermalen is, maar het is gewoon een boefie. En dan zijn personeel met Stockholmsyndroom. Helemaal vergeten van die woekerprovisies en te hoge hypotheken.

Krokodillentranen in Waterland :hihi:


Blijkbaar wist hij mensen goed te lijmen. Charisma zeker? :moe:

reallife
22-10-09, 12:41
In Pauw en Witteman zei Scheringa onlangs nog dat hij zijn huis in Spanje moet verkopen om rond te kunnen komen.




Wat een lef overigens, terwijl er nu mensen zijn die hun enige huis moeten verkopen door zijn gesjoemel!!!

Aït Ayt
22-10-09, 12:44
Blijkbaar wist hij mensen goed te lijmen. Charisma zeker? :moe:

in colombia had je van die megolame drugsbaronnen die veel kwaad hebben aangericht maar ze boden de mensen in hun regio werk aan en voor die arme lokale mensen zijn dit soort drugsbaronnen hun helden..
bij scheringa zie je tot op zekere hoogte hetzelfde mechanisme werken..

Charlus
22-10-09, 12:48
<...>in colombia had je van die megolame drugsbaronnen die veel kwaad hebben aangericht maar ze boden de mensen in hun regio werk aan en voor die arme lokale mensen zijn dit soort drugsbaronnen hun helden<...>
Taliban in Afghanistan hetzelfde laken een pak.

Eke
22-10-09, 12:50
Het is waardeloos om mensen torenhoge hypotheken aan te smeren met voor bv. 40.000 euro verzekeringen erbij die helemaal niet aangesmeerd hadden hoeven te worden !

Met die mensen en het personeel dat zonder werk zit voel ik mee.Hard gelag.

Scheringa liegt met een zondagsgezicht zonder dat ie het in de gaten heeft. Let OP :
.
Eerst zegt ie : ik heb gelukkig nog m'n gezondheid en 'k heb m'n vrouw. Nou, goeie opmerking. Fijn.

Dan zegt ie : Ik heb ook m'n huis nog. Ja, fijn voor hem. Afgelost huis.

Dan zegt ie : ik heb ook nog m'n huis in Spanje en m'n huis in Drenthe en m'n woonhuis....en dat huis in Spanje heb ik nodig voor m'n levensonderhoud..
Hij vergeet even de auto's en de inrichting van z'n huis (antiek en kunstwerken erin ..wat denk je ?)
Volle kledingkast met kwalitatief goede kleding :hihi: Nou ja, dat scheelt toch !
Hoor je van Quote dat hij 4 miljoen dividend op z'n eigen rekening stortte..


Ik hoorde dat ie al een half jaar het rechte pad bewandelde (nou ja, er werden nog wel ook arme impulsieve mensen verleid tot leningen )
Helaas... te laat.

O ja..hij deed het voorkomen dat al z'n winsten weer teruggegeven werden aan onze maatschappij...zijn sportclub, z'n museum, z'n...uh..uh..schaatsers ????
Ook dat blijkt mooier gebracht dan het in de realiteit is.

Eke
22-10-09, 12:54
Krokodillentranen in Waterland :hihi:


Pfoeiii..goeie naam voor z'n te schrijven boek ! :hihi:

Slinger
22-10-09, 13:01
Het is waardeloos om mensen torenhoge hypotheken aan te smeren met voor bv. 40.000 euro verzekeringen erbij die helemaal niet aangesmeerd hadden hoeven te worden !

Met die mensen en het personeel dat zonder werk zit voel ik mee.Hard gelag.

Scheringa liegt met een zondagsgezicht zonder dat ie het in de gaten heeft. Let OP :
.
Eerst zegt ie : ik heb gelukkig nog m'n gezondheid en 'k heb m'n vrouw. Nou, goeie opmerking. Fijn.

Dan zegt ie : Ik heb ook m'n huis nog. Ja, fijn voor hem. Afgelost huis.

Dan zegt ie : ik heb ook nog m'n huis in Spanje en m'n huis in Drenthe en m'n woonhuis....en dat huis in Spanje heb ik nodig voor m'n levensonderhoud..
Hij vergeet even de auto's en de inrichting van z'n huis (antiek en kunstwerken erin ..wat denk je ?)
Volle kledingkast met kwalitatief goede kleding :hihi: Nou ja, dat scheelt toch !
Hoor je van Quote dat hij 4 miljoen dividend op z'n eigen rekening stortte..


Ik hoorde dat ie al een half jaar het rechte pad bewandelde (nou ja, er werden nog wel ook arme impulsieve mensen verleid tot leningen )
Helaas... te laat.

O ja..hij deed het voorkomen dat al z'n winsten weer teruggegeven werden aan onze maatschappij...zijn sportclub, z'n museum, z'n...uh..uh..schaatsers ????
Ook dat blijkt mooier gebracht dan het in de realiteit is.

Ik wil Scheringa's handelen niet goedpraten, integendeel. Aan de andere kant zijn de mensen die hij bedonderd heeft overal zelf bij geweest. Je snapt niet dat al die mensen overal intrapten.

Anderhalf jaar geleden had ik ook zo'n snelle jongen van DSB aan de keukentafel zitten, die mij een uitzonderlijk lage rente beloofde. Op het eerste gezicht had ik al door dat het helemaal fout zat met die dure verzekeringen en heb hem vriendelijk bedankt.

Ik kreeg daarna nog een flink aantal telefoontjes, 's avonds tegen zessen, maar heb ze allemaal afgewimpeld.

Eke
22-10-09, 13:03
bij scheringa zie je tot op zekere hoogte hetzelfde mechanisme werken..

Ja, mensen waren bereid om tot hun laatste snik bij hem te blijven ..hij had natuurlijk ook een innemende kant-buiten z'n hebzucht om.
En volgens mij hield ie wel van zichzelf : Dick Scheringa Bank, Dick Scheringa Sofa, Dick Scheringa Stoel, Dick Scheringa postzegel.
O ja, Dick Scheringa Schilderij, vrouw van Dick Scheringa Schilderij....;)
Maja, ik vind dat ook wel grappig..als iemand alles naar zichzelf noemt..

Eke
22-10-09, 13:09
.


Lucky you...

Slinger
22-10-09, 13:16
Lucky you...

Bedoel je dat ik geluk heb gehad?

Ik leg je net uit dat ik er zelf bij was, evenals al die gedupeerden.

mark61
22-10-09, 13:25
Blijkbaar wist hij mensen goed te lijmen. Charisma zeker? :moe:

Ja gek is dat, zelfs als je weet wat iemand op zijn kerfstok heeft blijf je held. AZ-supporters staan achter DS, terwijl hij zojuist hun club heeft gesloopt.

knuppeltje
22-10-09, 13:46
Pfoeiii..goeie naam voor z'n te schrijven boek ! :hihi:

Daar gaat ie straks nog veel geld mee verdienen denk ik.

knuppeltje
22-10-09, 13:49
Bedoel je dat ik geluk heb gehad?

Ik leg je net uit dat ik er zelf bij was, evenals al die gedupeerden.

Je wilt ons toch niet gaan vertellen dat jij echt zo slim bent hè. :fpimp:

Slinger
22-10-09, 13:53
Je wilt ons toch niet gaan vertellen dat jij echt zo slim bent hè. :fpimp:

Slim genoeg om er niet in te trappen. Daarnaast helpt het ook dat ik niet hebzuchtig ben. Ik hoef geen tophypotheek voor consumptieve uitgaven.

Umarvlie
22-10-09, 14:07
Ik ben benieuwd wanneer Scheringa zichzelf wegsluist.

Bofko
22-10-09, 14:34
Dirk, The Movie

Dirk Scheringa wil een film maken. Die aankondiging laat me maar niet los. Ook door het moment waarop Dirk het wereldkundig maakte. Daar zag je even het zorgvuldig aangebrachte laagje boerenlullen vernis afbladderen.

Meneer zat nu al, midden in een faillissement, zijn nieuwe projectjes aan te kondigen. Een boek en een film.Het moet een vreemde plek zijn om in rond te dwalen, het hoofd van Scheringa. Aan de rand van een graf vol familieleden staan en denken: morgen eet ik lekker weer eens een keer hachee. Vergelijk het daar maar mee.

Precies op dat moment, de aankondiging van de film, zagen we het narcisme bijna tastbaar uit Dirks keel stromen.

Gekloot
Je moet dat durven, weten dat door jouw gekloot en gekonkel honderden, zo niet duizenden mensen naar hun geld kunnen fluiten en dan al bezig zijn met de reclame voor een boek en een film.
Dat zit qua schaamteloosheid heel dicht in de buurt van Marco Borsato, die ons vraagt nu eens niet voor negerkindjes zonder knie te geven, maar om hem te helpen Diana Ross te kunnen betalen.

Hollandse Ziekte
Het is een Hollandse Ziekte aan het worden, om dit soort egomaan gelul, dit soort zelfverheerlijking en verrijking weg te zetten als een heldendaad. Blijkbaar wil de gemiddelde Nederlander met een geleende keuken er maar niet aan dat hij belazerd is.
Het is als met het kopen van een nieuwe televisie. Je hebt je in de winkel om laten praten. HD kwaliteit is het helemaal, meneer.
Mag ik u wijzen op de breedbeeld a go go functie en de digitale vertaling in het unieke follow satelite systeem waardoor u altijd op de hoogte blijft van bepaalde dingen enzo, alles natuurlijk met onze bekende hertz fine tuning intens button.
Zal ik hem meteen maar voor u inpakken?

Sufgeluld
Thuis sluit je helemaal sufgeluld je televisie aan en zit je verbijsterd naar een hortende en stotende opeenvolging van gruis te kijken. Je weet het meteen: je hebt een televisie van 1800 euro gekocht die de snelheid van een voetballetje op de televisie niet eens kan vertalen in een normaal beeld.
Miskoop. Weg spaargeld. Google op zo'n televisie en je leest alleen maar juichende recensies. Mensen gaan nog liever dood dan dat ze toegeven zwaar te zijn opgelicht.

Sluw
Zo moet het met Scheringa ook zitten. Het is vervelend om nu aan de buren toe te moeten geven, dat zij toch gelijk hadden als ze je waarschuwden. Scheringa is inderdaad een sluw opererende volksmenner, die zijn slachtoffers heeft gezocht onder mensen die dromen van een echte keuken met knopjes voor het gas, Juist dat inzicht, weten dat je bent belazerd, maakt de mensen nu mild.

Daarom staan de slachtoffers nog steeds te klappen voor Dirk. De ontkenningsfase. Je er niet bij neer willen leggen dat je er bent ingetrapt. Zoals je altijd nog even 20 minuten blijft zoeken naar je gestolen fiets, terwijl je al lang weet dat je hem kwijt bent.

De woede dat het jou is overkomen. De schaamte. Precies die mensen heeft Dirk altijd als klanten gezocht.

Filmkijker
De man met het minimale loontje die droomt van een inbouw-keuken of een erkertje, daar heeft Scheringa zijn tanden in gezet. En razendsnel schakelt hij nu naar de volgende doelgroep wilsonbekwamen. De lezer en de filmkijker.
Dirk is niet gek. Die voelt precies waar de kritiekloze nababbelaar zit. In een sector waar Arthur Japin als een groot schrijver wordt gezien en de onbedoeld komische film Zwartboek binnen wordt gehaald als een meesterwerk, juist in die hoek moet veel geld zijn te verdienen. Dirk voelt als geen ander waar de net boven zijn intellectuele macht levende en kritiekloze koper zit.

Die film, daar verheug ik me op. Marco Borsato als Dirk Scheringa en, want het moet weer goedkoop en het heeft al eerder gewerkt, alle medewerkers van de DSB bank laten spelen door zwarte kindsoldaten. Een film vol met goedkope, wanhopige acteurs. Marco Bakker rijdt schreeuwend een bank binnen. Jules Croiset speelt een Palestijnse investeerder.

Ex-burgemeester Vreeman doet iets in een oranje vestje met een toneelgebitje in.

© NU.nl/Nico Dijkshoorn

Soldim
22-10-09, 14:34
Hij wordt nu neergezet als een soort Robin Hood die door de hoge heren vermalen is, maar het is gewoon een boefie. En dan zijn personeel met Stockholmsyndroom. Helemaal vergeten van die woekerprovisies en te hoge hypotheken.

Dat 'zielige' personeel heb ik de grootste moeite mee. Zij zijn ten slotte degenen die de klanten de verzekeringen etc. opdrongen -- op z'n minst medeplichtig dus. Volgens mij hoort dat geen WW te krijgen....:boer:

mark61
22-10-09, 14:45
Dat 'zielige' personeel heb ik de grootste moeite mee. Zij zijn ten slotte degenen die de klanten de verzekeringen etc. opdrongen -- op z'n minst medeplichtig dus. Volgens mij hoort dat geen WW te krijgen....:boer:

:hihi: Madame de voorzitster van de OR lulde er wat vaag omheen, niemand zei er wat van, en tenslotte was het 'nou ja ze doen het toch allemaal'.

Bizar. Die verklaring hierboven, dat je je schaamt dat je je erin hebt laten luiizen, en dat je zelf net zo hebzuchtig was, dat zal het wel zijn.

Nee, eigenlijk heb ik met niemand medelijden. Na met AZ-fans ofzo :hihi:

Umarvlie
22-10-09, 14:59
Dirk, The Movie

Lord of the Bank?, how the Bank was won? part I, II .... er zijn tenslotte meer Dirkjes..... komt eerdaags nog wel wat voorbij drijven hoor. Maar als over een paar jaar Geert aan de macht is dan is dat voorbij. :boer:

Gaat die opbrengst van de film en het boek naar de (zijn) slachtoffers? Komt er een hulpfondst voor goedgelovigen in de samenleving? Want dat is ook Nederland. Of een benefiet concert van Diana Ross..... dan is alles natuurlijk vergeten en vergeven.





je hebt een televisie van 1800 euro gekocht
Op krediet? van Postkrediet?? Lenen.nl????

Umarvlie
22-10-09, 15:51
Weer zo'n tranentrekker:



Kinderen mogelijk gedupeerd bij DSB AMSTERDAM - Het is onzeker of een speciaal spaarproduct van DSB Bank voor kinderen onder het depositogarantiestelsel valt. De Nederlandsche Bank (DNB) studeert momenteel op deze zogenoemde zilvervlootrekeningen. „Definitief uitsluitsel kunnen wij hierover nog niet geven”, zei een woordvoerder van DNB desgevraagd.


En natuurlijk is dit de schuld van iedereen behalve Dirkje..... :huil2:

Eke
22-10-09, 17:42
Bedoel je dat ik geluk heb gehad?

Ik leg je net uit dat ik er zelf bij was, evenals al die gedupeerden.

Je bent een gelukkig mens omdat je niet bij die gedupeerden behoort !

Slinger
22-10-09, 17:49
Je bent een gelukkig mens omdat je niet bij die gedupeerden behoort !


Geluk is van andere zaken afhankelijk.

Eke
22-10-09, 18:00
Geluk is van andere zaken afhankelijk.

Ga door...?

Slinger
22-10-09, 18:17
Ga door...?

Wat wil je weten, Eke?

Eke
22-10-09, 18:42
Ik kreeg het idee dat je het betwistte dat je een gelukkig man zou zijn omdat je niet bij de gedupeerden behoorde.
Geluk heeft veel kanten, maar dit is toch een ..uh..een zegen !

Een ander heeft misschien niet dat inzicht gehad op dat moment en is er ingetuind.En sommigen geloven bijna alles wat met een vriendelijk gezicht verteld wordt. Diegene die het vertelt blijft toch de oplichter...

reallife
22-10-09, 18:58
in colombia had je van die megolame drugsbaronnen die veel kwaad hebben aangericht maar ze boden de mensen in hun regio werk aan en voor die arme lokale mensen zijn dit soort drugsbaronnen hun helden..
bij scheringa zie je tot op zekere hoogte hetzelfde mechanisme werken..

Ja klopt.

reallife
22-10-09, 18:59
Wat ouder nieuws maar toch... Typerend voor de manier van werken van de DSB bank.

SP en PvdA tegen schuldhulp door DSB
ma 7 sep 2009, 19:02 Door: DAG

SP en PvdA willen dat er een einde komt aan schuldhulpverlening door de DSB Bank. Die is meester in het plukken van een kale kip, stelde maandag PvdA-Kamerlid Mei Li Vos.

Uitsluiten
,,Schuldhulpverlening moet je niet door banken laten doen, maar door erkende schuldeisers”, aldus SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut.

Zij zal donderdag in overleg met staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) vragen om de DSB Bank uit te sluiten.

SP en PvdA krijgen veel mailtjes van DSB-gedupeerden over ,,budgetcoaches” van de bank, die mensen benaderen die door schulden hun lening niet kunnen afbetalen. Zij klagen dat zij niet worden geholpen maar onder druk worden gezet.

Incassobureaus
Ook zet de bank incassobureaus in, die mensen dreigen met inbeslagname. Karabulut spreekt van ,,schandalige praktijken”. Volgens Vos maakt de DSB Bank via zogenoemde aktes van cessie schuldhulpverlening onmogelijk.

http://www.dag.nl/binnenland/sp-pvda-schuldhulp-dsb-309305

reallife
22-10-09, 19:06
Doeners op de commerciële markt om mensen van hun schulden te verlossen blijken luizen in de pels te zijn. De DSB bank is er zo eentje. De stoottroepen “Incasso Bureau Introspectrum”, volle dochter van DSB, als wolf in schaapskleding ter instrument. Budget coaches benaderen de mensen die hun schulden niet meer kunnen voldoen. Geholpen, ho maar. Onder druk worden mensen gemanipuleerd akten van sessies (lonen) te tekenen, waarvan ze de gevolgen niet kennen en eigenlijk zich niet eens realiseren wat ze tekenen. Schuldhulp verlening wordt hierdoor onmogelijk gemaakt.
De DSB bank van Dirk Scheringa heef kennelijk zo zijn eigen ideeën over schulden. Meester in het plukken van kale kippen, met alle respect. Schandalig, mensen volledig tot de afgrond te drijven.

http://www.spleiderdorp.nl/xoops/modules/wordpress/2009/09/15/peinzend-wel-en-niet/

reallife
22-10-09, 19:14
Soeterbeeck, 7 december 2004

Topman Scheringa van DSB wil kredietregistratie waterdicht
Dirk Scheringa, topman van DSB, gaat het voortouw nemen in een lobby om het huidige systeem van kredietregistratie waterdicht te krijgen. Dit zegt Klaas Wilting, woordvoerder van DSB, in deze uitzending. En dat is een opmerkelijke stap, want DSB erkent ook dat zij fouten heeft gemaakt bij het verstrekken van kredieten. Zo had een gescheiden moeder met kind en een schuld van 63.000 euro nooit via DSB nog een lening van 2000 euro mogen krijgen. "Dat was fout", aldus Wilting.

http://www.rkkerk.nl/soeterbeeck/archief/2004/detail_objectID602507.html

Goh, wat een inzicht. Dat dat toch fout was!!!!!

Ik gun Scheringa echt 3 jaar WSNP!!! Plus nog twee jaar verlenging!!! Wat zou ik die man graag eens bij de voedselbank aan zien kloppen!!!!

reallife
22-10-09, 19:16
Bedoel je dat ik geluk heb gehad?

Ik leg je net uit dat ik er zelf bij was, evenals al die gedupeerden.

Yep, maar niet iedereen staat zo stevig in zijn schoenen.

StevieK
23-10-09, 03:48
Ik heb die man nooit vetrouwd, net zoals al die andere zaken die ie deed, vooral dat lenen en zo.

De mens is vaak zo heb zucht en kortzichtig met gevolg dat ze de mooie verhaaltjes van de DSB geloofde omtrent de leningen, hypotheken enzo. Mensen die normaal geen lening konden krijgen , kregen tenslotte toch wel een lening bij de DSB, je wordt niet voor niets getoetst door de krediet registratie in Tiel, die er speciaal is ter bescherming van de krediet gever.
Daarom zijn volgens mij vele mensen in de problemen gekomen.


Er zijn een aantal mensen die ik zeer zeker nooit direct op woord geloof, dat politicie, autohandelaren en kredietverstrekkers.

Voordat ik een kontrakt aanga of een grote koop maak dan zal ik me wel eerste van te voren heel goed informeren ,ook al kan me dat een tijdje duren.

Het zal een tijdje googlen worden, daarna kan je je keuze maken.

Jammer dat er vele, vaak de goedwillende hier bij de DSB de dupe zijn geworden.

Ome Dirk, die nu zo zielige doet, zal best nog wel ergens een goed prive potje hebben, zo slim is u nog ook zowel.

Slinger
23-10-09, 07:46
Ik kreeg het idee dat je het betwistte dat je een gelukkig man zou zijn omdat je niet bij de gedupeerden behoorde.
Geluk heeft veel kanten, maar dit is toch een ..uh..een zegen !

Een ander heeft misschien niet dat inzicht gehad op dat moment en is er ingetuind.En sommigen geloven bijna alles wat met een vriendelijk gezicht verteld wordt. Diegene die het vertelt blijft toch de oplichter...

Ja, Eke, inderdaad dat heb je goed gezien, dat betwist ik. Ik ben niet een gelukkig man omdat een financiële kwestie goed is afgelopen. Het woord 'zegen' zou ik daar ook niet voor gebruiken. Die woorden reserveer ik voor heel andere waarden dan financiële.

delirious
23-10-09, 08:46
Hij wordt nu neergezet als een soort Robin Hood die door de hoge heren vermalen is, maar het is gewoon een boefie. En dan zijn personeel met Stockholmsyndroom. Helemaal vergeten van die woekerprovisies en te hoge hypotheken.

Krokodillentranen in Waterland :hihi:

Correctemundo.

Wacht maar totdat de sekteleden het end van de maand niet redden.
Wil dan nog wel eens zien of ze de witte boord crimineel nog als held zien.

Max Stirner
23-10-09, 10:00
Zou ik ook gedaan hebben paar miljoentjes voor mezelf opzij zetten, hij heeft er jarenlang hard voor gewerkt.

Daarnaast heeft hij duizenden mensen van een baan voorzien, heel NL verblijd met Kunst en Spelen en (via belastingen) ongetwijfeld vele honderden miljoenen/miljarden euro's aan de staatskas bijgedragen.

Tomas
23-10-09, 10:06
Zou ik ook gedaan hebben paar miljoentjes voor mezelf opzij zetten, hij heeft er jarenlang hard voor gewerkt.

Daarnaast heeft hij duizenden mensen van een baan voorzien, heel NL verblijd met Kunst en Spelen en (via belastingen) ongetwijfeld vele honderden miljoenen/miljarden euro's aan de staatskas bijgedragen.

't is niet zozeer dat ie goed voor zichzelf heeft gezorgd, maar dat zielige gelieg wat mensen irriteert.

Duizenden mensen? En hoeveel heeft ie bijgedragen? Heb je daar ook bronnen voor? Lijkt mij namelijk een tikkie overdreven wat je hier poneert.

Max Stirner
23-10-09, 10:32
't is niet zozeer dat ie goed voor zichzelf heeft gezorgd, maar dat zielige gelieg wat mensen irriteert.

Duizenden mensen? En hoeveel heeft ie bijgedragen? Heb je daar ook bronnen voor? Lijkt mij namelijk een tikkie overdreven wat je hier poneert.


Sja, aan de andere kant vinnik dat ook wel weer charmant, want hij is er bepaald niet goed in - zie bijv. uitzending Pauw en Witteman.



'Duizenden mensen' ... ja, denk het wel. Personeel van DSB en andere Scheringa bedrijven + alle indirecte werkgelegenheid die dit soort grote bedrijven creeren.

Dat zo'n soort bedrijf jaarlijks gigantische bedragen linea recta op de bankrekening van Vadertje Staat kan bijschrijven, is een ding dat zeker is. Opgeteld over een periode van 10 of 20 jaar, spreek je waarschijnlijk over honderden miljoenen, zo niet meer.

Tomas
23-10-09, 10:37
Sja, aan de andere kant vinnik dat ook wel weer charmant, want hij is er bepaald niet goed in - zie bijv. uitzending Pauw en Witteman.

Ieder z'n meug. Ik hou niet zo van slachtoffertje spelers. Zeker niet als het zelf halve criminele zijn. Magoed.


'Duizenden mensen' ... ja, denk het wel. Personeel van DSB en andere Scheringa bedrijven + alle indirecte werkgelegenheid die dit soort grote bedrijven creeren.

Als je dat wil geloven prima. Mij lijkt het onzin. Een paar honderd eerder.



Dat zo'n soort bedrijf jaarlijks gigantische bedragen linea recta op de bankrekening van Vadertje Staat kan bijschrijven, is een ding dat zeker is. Opgeteld over een periode van 10 of 20 jaar, spreek je waarschijnlijk over honderden miljoenen, zo niet meer.

Ook dat betwijfel ik. Zo'n bedrijf is namelijk gespecialiseerd in belasting aftrek en vermindering. Al die producten waren daar op gebaseerd. De aftrek die de klant kon doen, ging dubbel en dwars en linea recta in de zakken van enkele vullers. Ik vraag me eerder af hoeveel subsidie er heen ging. Vanwege dat klote voetbal en de verder wel fraaie kunstcollectie.

De miljarden zijn in ieder geval van tafel begrijp ik.

Armadillo
23-10-09, 11:27
Volgens mij is de DSB vooral gevallen omdat het een kleine bank is. Ik wil hun leningen aan mensen die het zich niet konden veroorloven niet goed praten of zo maar als je alle banken naast elkaar zet op volgorde van ethisch handelen dan zal Dirk niet helemaal vooraan of achteraan staan.

Tomas
23-10-09, 11:29
Volgens mij is de DSB vooral gevallen omdat het een kleine bank is. Ik wil hun leningen aan mensen die het zich niet konden veroorloven niet goed praten of zo maar als je alle banken naast elkaar zet op volgorde van ethisch handelen dan zal Dirk niet helemaal vooraan of achteraan staan.

Wat mij betreft stond de DSB vrijwel onderaan op de ethische ladder. Bij de ABN, Amro of ING kon je dergelijke producten niet eens krijgen.

knuppeltje
23-10-09, 11:44
=Max Stirner;4117480]Zou ik ook gedaan hebben paar miljoentjes voor mezelf opzij zetten, hij heeft er jarenlang hard voor gewerkt.


Het is dan ook vaak heel hard werken voor het oplichtersgilde, die hebben het echt niet makkelijk. :fpotver:

Armadillo
23-10-09, 11:51
Nee, maar in de pers komen best wel negative berichten over investeerders en alle dubieuze mijnbouw projecten en palmolie plantages krijgen toch ook de financiering rond? Een Trafigura (http://www.depers.nl/buitenland/346090/Overwinningen-voor-twitter.html) zal toch ook geld van banken lenen?

(Ik heb even gegoogeld om mijn eigen vermoedens te checken, het is niet eens zo heel erg met de banken. Vergelijkingen hier: http://www.eerlijkebankwijzer.nl)

knuppeltje
23-10-09, 11:52
Wat mij betreft stond de DSB vrijwel onderaan op de ethische ladder. Bij de ABN, Amro of ING kon je dergelijke producten niet eens krijgen.

Die paar keer dat ik bij de Boerenleenbank geld leende om een huis te kopen is er ook nooit iemand van de bank met zoiets aangekomen.
En sterker nog, ze vroegen wel een keer of het niet wat minder kon. Op mijn opmerking dat de slager net 5 minuten daarvoor me vroeg of het ietsje meer mocht zijn, konden ze wel lachen, maar ik kreeg niet wat ik vroeg en dat was maar amper ietsjes boven de executiewaarde van het huis.

Max Stirner
24-10-09, 00:44
Als je dat wil geloven prima. Mij lijkt het onzin. Een paar honderd eerder.



Ook dat betwijfel ik. Zo'n bedrijf is namelijk gespecialiseerd in belasting aftrek en vermindering. Al die producten waren daar op gebaseerd. De aftrek die de klant kon doen, ging dubbel en dwars en linea recta in de zakken van enkele vullers. Ik vraag me eerder af hoeveel subsidie er heen ging. Vanwege dat klote voetbal en de verder wel fraaie kunstcollectie.

De miljarden zijn in ieder geval van tafel begrijp ik.



'Een paar honderd '?

Alleen de DSB Bank had al 26 vestigingen en meer dan 1.000 werknemers, - hebben we het nog ff niet over Dirk's sportcluppies, het museum etc.

Het aantal indirecte banen zal hiervan waarschijnlijk nog een veelvoud bedragen - das altijd zo.


OK, het zullen honderden miljoenen zijn - geen miljarden.

DSB maakte in 2007 55 miljoen euro winst en in 2008 50 miljoen euro winst, na belasting.

De winst voor belasting is dus wel ff ietsiepietsie meer geweest, en het verschil is regelrecht in de schatkist verdwenen.

Soldim
25-10-09, 11:22
Alleen de DSB Bank had al 26 vestigingen en meer dan 1.000 werknemers, - hebben we het nog ff niet over Dirk's sportcluppies, het museum etc.


Het gaat natuurlijk om de toevoegende waarde. Als DSB niet bestaan had, waren de meeste van de 1000 man rustig bij een andere bank aan de slag geweest.

Nu zitten die 1000 man in de WW; grote kans dus dat het DSB gedonder de NL samenleving meer kost dan oplevert.

mark61
25-10-09, 16:03
De DSB had 2000 werknemers, begreep ik. De kunstcollectie is waardeloze prut met wat krenten erin, die zal wel aan de straatstenen niet te slijten zijn. En dan dat Stalinmausoleum in Opdam, of waar het ook is :hihi:

Tis een oplichter, zijn personeel bestaat uit oplichters die hun geweten even begroeven, en de klanten waren zo gretig dat ze hun verstand daarnaast pleurden. Hollandse operette.

Orakel
25-10-09, 17:18
Tis een oplichter, zijn personeel bestaat uit oplichters die hun geweten even begroeven, en de klanten waren zo gretig dat ze hun verstand daarnaast pleurden. Hollandse operette.

Tis een beetje het prostitutiemodel, die hele financiele dienstverlening.
Als volleerde hoeren zwepen ze de begeerten van klanten tot grote hoogten op, om deze vervolgens tegen de hoofdprijs te bevredigen.

mark61
25-10-09, 18:03
Tis een beetje het prostitutiemodel, die hele financiele dienstverlening.
Als volleerde hoeren zwepen ze de begeerten van klanten tot grote hoogten op, om deze vervolgens tegen de hoofdprijs te bevredigen.

En nou zitten ze met de syfillis.

Welkom terug, of liever, dank voor Uw bezoek :hihi:

Bofko
25-10-09, 23:38
Wat mij betreft stond de DSB vrijwel onderaan op de ethische ladder. Bij de ABN, Amro of ING kon je dergelijke producten niet eens krijgen.


Het zou rampzalig geweest zijn als de hoogste op de ethische ladder dit zou zijn overkomen (ik bedoel de faillisements-verklaring) en de DSB fluitend een flink stuk van hun vrijgekomen marktaandeel had ingepikt. Positieve ontwikkeling dus.

BTW1
Een ethische ranking voor banken lijkt me een aardige artikel op te kunnen leveren voor een gerenommeerd opinieweekblad.
Ik hou het zelf op ASN en Rabo als hoogsten op die ethische ladder van banken, maar dat is een gevoelskwestie.

BTW2
Kandidaatje voor Orakels topic: Wie doet er mee: Bent u een optimist of een pessimist? En dan kandidaat voor de optimisme-kant , want met pessimisme vergal je je eigen leventje toch een beetje.

mark61
26-10-09, 06:46
BTW1
Een ethische ranking voor banken lijkt me een aardige artikel op te kunnen leveren voor een gerenommeerd opinieweekblad.
Ik hou het zelf op ASN en Rabo als hoogsten op die ethische ladder van banken, maar dat is een gevoelskwestie.

Wat is er loos met de Triodosbank (http://www.triodos.nl/)? :hihi:

Ik houd niet van antroposofen, magoed, immoreel?

naam
26-10-09, 07:34
Het zou rampzalig geweest zijn als de hoogste op de ethische ladder dit zou zijn overkomen (ik bedoel de faillisements-verklaring) en de DSB fluitend een flink stuk van hun vrijgekomen marktaandeel had ingepikt. Positieve ontwikkeling dus.

BTW1
Een ethische ranking voor banken lijkt me een aardige artikel op te kunnen leveren voor een gerenommeerd opinieweekblad.
Ik hou het zelf op ASN en Rabo als hoogsten op die ethische ladder van banken, maar dat is een gevoelskwestie.

BTW2
Kandidaatje voor Orakels topic: Wie doet er mee: Bent u een optimist of een pessimist? En dan kandidaat voor de optimisme-kant , want met pessimisme vergal je je eigen leventje toch een beetje.

Rabo ethisch, vergeet het maar.

Die zetten projectontwikkelaars onder druk om huizenkopers van het project een hypotheek bij de Rabo te laten nemen.
Soort koppelverkoop. Neem enige illusie over de Rabo als grootste hypotheek verstrekker van NL hoef je je niet te maken.