PDA

Bekijk Volledige Versie : Tariq Ramadan eist excuses



IbnRushd
23-10-09, 18:04
Tariq Ramadan eist excuses

ROTTERDAM - De Egyptisch-Zwitserse islamoloog Tariq Ramadan, die afgelopen zomer door de gemeente Rotterdam en Erasmus Universiteit werd ontslagen, stapt naar de rechter. Hij wil via de rechter afdwingen dat de gemeente en de universiteit hun excuses aan hem aanbieden.
Ramadan heeft dit gezegd tegen het weekblad Vrij Nederland. ,,Ik eis geen geld, ik wil dat ze hun excuses aanbieden'', zegt hij in het opinieweekblad.

Erasmus Universiteit liet vrijdag via een woordvoerder weten ervan op de hoogte te zijn dat Ramadan juridische stappen wil nemen tegen de universiteit. ,,Wij hebben een brief gekregen.'' De universiteit wil er verder geen mededelingen over doen.

Ramadan voelt zich onheus behandeld. ,,Mijn advocaat heeft geprobeerd te praten en te onderhandelen met de gemeente en de universiteit. Maar dat heeft tot niets geleid. Ik heb nu geen keus meer.''

Ramadan was in dienst van de gemeente Rotterdam als adviseur op het gebied van integratie. Aan Erasmus Universiteit was hij gasthoogleraar burgerschap en identiteit. Hij kwam in opspraak door zijn werkzaamheden voor de Iraanse staatszender Press TV. In augustus werd hij door de gemeente en de universiteit aan de kant gezet. (ANP)

23/10/09 17u37 ad.nl

knuppeltje
24-10-09, 10:19
Ramadan voelt zich onheus behandeld. ,,Mijn advocaat heeft geprobeerd te praten en te onderhandelen met de gemeente en de universiteit. Maar dat heeft tot niets geleid. Ik heb nu geen keus meer.''



Volgende week te zien in dit theater, was de bioscoop-reklame.

We zullen dus wel zien hoe het afloopt.

John2
24-10-09, 11:57
Tariq Ramadan eist excuses
Ramadan voelt zich onheus behandeld. ,,Mijn advocaat heeft geprobeerd te praten en te onderhandelen met de gemeente en de universiteit. Maar dat heeft tot niets geleid. Ik heb nu geen keus meer.''
23/10/09 17u37 ad.nl

De mongool, volgens mij kun je niemand voor het gerecht dagen voor gevoelens.
Dan kan iedereen hier op maroc.nl elkaar wel voor het gerecht dagen.

Daarom deze oproep aan Tariq Ramadan

" Beste Tariq,
Als brugenbouwer was jij ongeschikt, misschien iets te hoog gegrepen, zelfs voor een hoogleraar.
Misschien voor jou een idee om eerst eens iets eenvoudigs te bouwen, zeker nu de feestdagen voor de deur staan.
Mijn oprecht advies luid dan ook om eens te beginnen aan een kastje van IKEA om zo in iedergeval het idee te krijgen hoe je iets bouwt.
Zo jou dit niet lukken, dan is de schade in iedergeval beperkt."

Met vriendelijke groet,

John.

knuppeltje
24-10-09, 12:53
=John2;4118805]De mongool,

Niet zo over jezelf stoeffen Sjonny, das niet beleefd. :fpimp:


Als brugenbouwer was jij ongeschikt, misschien iets te hoog gegrepen, zelfs voor een hoogleraar.

Eerder iets te laag gegrepen. :denk: