PDA

Bekijk Volledige Versie : Ahmed (112) trouwt met Safiya (17)



Marsipulami
29-10-09, 12:36
Ahmed (112) trouwt met Safiya (17)

do 29/10/2009 - 11:37

In Somalië hebben honderden mensen het huwelijk bijgewoond van Ahmed Mohamed Dhore en Safiya Abdulleh. Niets opmerkelijks zult u misschien denken, ware het niet dat Ahmed 112 is en Safiya 17...

Ahmed Mohamed Dhore, die al 18 kinderen heeft van 5 verschillende vrouwen, trouwde afgelopen dinsdag met Safiya.

In Somalië, waar polygamie vaak voorkomt, gebeurt het wel meer dat meisjes worden uitgehuwelijkt aan oudere mannen, maar zelden trouwen mannen die zo oud zijn als Ahmed beweert, met een meisje dat zo jong is als Safiya.

De bruidegom zegt meer dan 100 jaar te zijn, maar er is geen manier om die leeftijd te verifiëren. Ahmed en Safiya wonen in hetzelfde dorpje. Hij zegt dat hij al lang met haar wilde trouwen, maar dat hij heeft gewacht tot ze ouder was.

"Vandaag heeft God me geholpen om mijn droom te realiseren", zei Ahmed na de plechtigheid. "Ik heb haar niet gedwongen, maar heb mijn ervaring gebruikt om haar te overtuigen van mijn liefde."

Zijn kinderen gingen akkoord met het huwelijk, net als zijn twee nog in leven zijnde vrouwen. Ook de ouders van Safiya stemden in met het huwelijk. "Onze dochter is heel blij met haar nieuwe echtgenoot, klonk het.

naam
29-10-09, 13:04
Ahmed (112) trouwt met Safiya (17)

do 29/10/2009 - 11:37

In Somalië hebben honderden mensen het huwelijk bijgewoond van Ahmed Mohamed Dhore en Safiya Abdulleh. Niets opmerkelijks zult u misschien denken, ware het niet dat Ahmed 112 is en Safiya 17...

Ahmed Mohamed Dhore, die al 18 kinderen heeft van 5 verschillende vrouwen, trouwde afgelopen dinsdag met Safiya.

In Somalië, waar polygamie vaak voorkomt, gebeurt het wel meer dat meisjes worden uitgehuwelijkt aan oudere mannen, maar zelden trouwen mannen die zo oud zijn als Ahmed beweert, met een meisje dat zo jong is als Safiya.

De bruidegom zegt meer dan 100 jaar te zijn, maar er is geen manier om die leeftijd te verifiëren. Ahmed en Safiya wonen in hetzelfde dorpje. Hij zegt dat hij al lang met haar wilde trouwen, maar dat hij heeft gewacht tot ze ouder was.

"Vandaag heeft God me geholpen om mijn droom te realiseren", zei Ahmed na de plechtigheid. "Ik heb haar niet gedwongen, maar heb mijn ervaring gebruikt om haar te overtuigen van mijn liefde."

Zijn kinderen gingen akkoord met het huwelijk, net als zijn twee nog in leven zijnde vrouwen. Ook de ouders van Safiya stemden in met het huwelijk. "Onze dochter is heel blij met haar nieuwe echtgenoot, klonk het.

Respect! :fpimp:

Umarvlie
29-10-09, 15:10
Schandalig, die jonge meiden die ouwe kerels trouwen om hun geld .....

naam
29-10-09, 17:10
Schandalig, die jonge meiden die ouwe kerels trouwen om hun geld .....

Gold diggers zijn het, allemaal.

Vicks
29-10-09, 20:12
Weet niet of ik dit echt moet geloven,

mark61
30-10-09, 00:09
Weet niet of ik dit echt moet geloven,

Wanneer geloof je het wel? Geloof je de BBC?

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/46634000/jpg/_46634932_couple226282.jpg

Somali man, '112', weds girl, 17

Ahmed Muhamed Dore and his new wife Safia Abdulleh
The couple posed for photos at the wedding celebrations

Hundreds of people have attended a wedding in central Somalia between a man who says he is 112 years old, and his teenage wife.

Ahmed Muhamed Dore - who already has 13 children by five wives - said he would like to have more with his new wife, Safia Abdulleh, who is 17 years old.

"Today God helped me realise my dream," Mr Dore said, after the wedding in the region of Galguduud.

The bride's family said she was "happy with her new husband".

Mr Dore said he and his bride - who is young enough to be his great-great-grand-daughter - were from the same village in Somalia and that he had waited for her to grow up to propose.

"I didn't force her, but used my experience to convince her of my love; and then we agreed to marry," the groom said.

Goat-skin documents

The BBC's Mohammed Olad Hassan in Mogadishu says the marriage, in the town of Guriceel, is being described by Somali historians as the first of its kind in the Horn of Africa nation for more than a century.

map

Our reporter says reaction to news of the marriage has been mixed.

Some people said while it was allowed under Islamic law, they were concerned about the age gap, but others were happy that age was not a barrier to love.

Mr Dore told the BBC he was born in Dhusamareeb in central Somalia in 1897 - and has a traditional birth certificate, written on goat skin by his father.

Our correspondent says he has an interesting history - in 1941 he joined the British colonial forces as a soldier for 10 years and then served as a police officer after Somalia won independence in 1960.

Altogether, Mr Dore has 114 children and grandchildren. His oldest son is 80 years old and three of his wives have died.

He says he hopes his new bride will give him more children.

"It is a blessing to have someone you love to take care of you," he said.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8331136.stm

Niet dat het mij verder wat uitmaakt. Na hij zal wel geen 112 zijn, dat lijkt me wel erg kras.

knuppeltje
30-10-09, 10:12
=mark61;4126848]
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/46634000/jpg/_46634932_couple226282.jpg



The bride's family said she was "happy with her new husband".

Ze ziet er dan ook stralend uit.


"I didn't force her, but used my experience to convince her of my love; and then we agreed to marry," the groom said.

Daarvoor zal pappa wel gedaan hebben.


Some people said while it was allowed under Islamic law, they were concerned about the age gap, but others were happy that age was not a barrier to love.

Wat is er nog mooier dan ware liefde van beide kanten, zal wel op het eerste gezicht geweest zijn denk ik.
Maar het blijkt maar weer dat geen enkele godsdienst dergelijke pedofiliepraktijken de wereld uit helpt, ook al is het personeel van hun zogenaamde god noch zo machtig.


Niet dat het mij verder wat uitmaakt. Na hij zal wel geen 112 zijn, dat lijkt me wel erg kras.

Als ik de foto bekijk kan ik dat ook niet voorstellen en dat kind ziet er ook veel ouder uit dan 13, zal wel een stomachtige nacht zijn geweest.

StevieK
30-10-09, 11:48
Ahmed (112) trouwt met Safiya (17)

do 29/10/2009 - 11:37

In Somalië hebben honderden mensen het huwelijk bijgewoond van Ahmed Mohamed Dhore en Safiya Abdulleh. Niets opmerkelijks zult u misschien denken, ware het niet dat Ahmed 112 is en Safiya 17...

Ahmed Mohamed Dhore, die al 18 kinderen heeft van 5 verschillende vrouwen, trouwde afgelopen dinsdag met Safiya.

In Somalië, waar polygamie vaak voorkomt, gebeurt het wel meer dat meisjes worden uitgehuwelijkt aan oudere mannen, maar zelden trouwen mannen die zo oud zijn als Ahmed beweert, met een meisje dat zo jong is als Safiya.

De bruidegom zegt meer dan 100 jaar te zijn, maar er is geen manier om die leeftijd te verifiëren. Ahmed en Safiya wonen in hetzelfde dorpje. Hij zegt dat hij al lang met haar wilde trouwen, maar dat hij heeft gewacht tot ze ouder was.

"Vandaag heeft God me geholpen om mijn droom te realiseren", zei Ahmed na de plechtigheid. "Ik heb haar niet gedwongen, maar heb mijn ervaring gebruikt om haar te overtuigen van mijn liefde."

Zijn kinderen gingen akkoord met het huwelijk, net als zijn twee nog in leven zijnde vrouwen. Ook de ouders van Safiya stemden in met het huwelijk. "Onze dochter is heel blij met haar nieuwe echtgenoot, klonk het.

En ze leefde nog lang en gelukkig ,

mark61
30-10-09, 11:54
En ze leefde nog lang en gelukkig ,

Zij wel, volgend jaar legt ie het loodje en heeft ze een huis en een knokpartij met de overige erfgenamen natuurlijk.

naam
30-10-09, 13:57
Op een ouwe fiets........

Munier
31-10-09, 17:28
Maar het blijkt maar weer dat geen enkele godsdienst dergelijke pedofiliepraktijken de wereld uit helpt, ook al is het personeel van hun zogenaamde god noch zo machtig.
gerontofilie ook niet :)

knuppeltje
01-11-09, 09:14
gerontofilie ook niet :)

Zo te zien is ze er niet vrolijker van geworden.