PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel water drinken kan dodelijk zijn



Marsipulami
30-10-09, 12:56
Miljoenen na dood door overdosis water

Uitgegeven: 30 oktober 2009 12:46
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 12:48

SACRAMENTO - De familie van een vrouw die twee jaar geleden tijdens een wedstrijd water drinken om het leven kwam, heeft een vergoeding gekregen van 16 miljoen dollar (bijna 11 miljoen euro).
Daartoe besloot de jury van een rechtbank in de Amerikaanse stad Sacramento, aldus de krant Los Angeles Times vrijdag.

Jennifer Strange deed in 2007 mee aan een wedstrijd van een lokaal radiostation, dat een spelcomputer beschikbaar stelde voor degene die het langst niet hoefde te plassen en tegelijkertijd veel water dronk.Aanvankelijk deden twintig mensen mee, maar veel deelnemers vielen al snel af.

Strange klaagde tijdens de wedstrijd over hoofdpijn en misselijkheid en werd uiteindelijk tweede. Ze wist meer dan zeven liter water te drinken zonder naar de wc te gaan. Enkele uren later stierf de toen 28-jarige moeder van drie kinderen aan een watervergiftiging.

Nalatig

Volgens de jury is het radiostation nalatig geweest, omdat de wedstrijd niet werd afgelast ondanks waarschuwingen voor de gevolgen van te veel water drinken.

Zelfs nadat een bezorgde luisteraar had gebeld om te vertellen over een fataal voorval elders werd de wedstrijd niet afgelast.

Het radiostation heeft laten weten zich aan de uitspraak te houden. Kort na het incident ontsloeg de zender al tien medewerkers. Ook de presentatoren moesten vertrekken. Niemand wordt door justitie vervolgd voor de dood van Strange, omdat zij vrijwillig aan het spel mee heeft gedaan.

© ANP

knuppeltje
30-10-09, 15:18
=Marsipulami;4127192][SIZE="4"][B]Miljoenen na dood door overdosis water

Watervergiftiging, wie heeft daar ooit van gehoord?

Zal wel van een geklapte blaas zijn geweest denk ik. Maar hoe een mens 7 liter water kan drinken zonder dat het er ergens uitloopt.

Alleen zotte Belgen komen met zoiets aanzetten.:ego:

mark61
30-10-09, 15:39
Watervergiftiging, wie heeft daar ooit van gehoord?

Zal wel van een geklapte blaas zijn geweest denk ik. Maar hoe een mens 7 liter water kan drinken zonder dat het er ergens uitloopt.

Alleen zotte Belgen komen met zoiets aanzetten.:ego:

De vorige keer dat Mars met een bericht kwam over Belgomarokkaans duiveluitdrijven betrof het (ook) een meisje dat was overleden na een overdosis water, toegediend door de exorcist.

Ik dacht dat 3 liter al dodelijk kan zijn.

Armadillo
30-10-09, 17:40
LD50 van water (http://www.jtbaker.com/msds/englishhtml/w0600.htm)
Meer dan 90 ml per kilogram gewicht - is dodelijk voor 50% van de laboratorium ratten. Dus voor een mens van 70 kilo zou 6.3 liter dodelijk kunnen zijn.

reallife
30-10-09, 18:57
Watervergiftiging, wie heeft daar ooit van gehoord?

Zal wel van een geklapte blaas zijn geweest denk ik. Maar hoe een mens 7 liter water kan drinken zonder dat het er ergens uitloopt.

Alleen zotte Belgen komen met zoiets aanzetten.:ego:



Bestaat wel maar eigenlijk is het zouttekort. Komt ook voor bij onverstandige marathon lopers en bij sommige drugs die een dorstgevoel geven.

knuppeltje
31-10-09, 08:39
Zal allemaal best, maar hoe krijgt iemand 7 liter water weggestouwd zonder dat er niet ergens halverwegen er weer een deel van uitkomt, want dat stond in het stuk van die zotte Belg.

Umarvlie
31-10-09, 09:25
Hier wat basis info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

DIt is al vaker voorgekomen en in het nieuws geweest, laatste paar keer dacht ik bij ontgroeningsrituelen on der studentjes....