PDA

Bekijk Volledige Versie : “Zuid-Afrikaanse soldaten vochten in Gaza”



IbnRushd
02-11-09, 14:21
“Zuid-Afrikaanse soldaten vochten in Gaza”

ZUID-AFRIKA, 2 november 2009 (IPS/Al Jazeera) - Zuid-Afrikanen vochten met het Israëlische leger in Gaza. Dat zeggen Zuid-Afrikaanse advocaten. Ze willen hun landgenoten voor de rechter brengen voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

De advocaten vertegenwoordigen twee civiele organisaties in Johannesburg, The Media Review Network en de Palestinian Solidarity Alliance. Omdat Zuid-Afrika het Verdrag van Rome heeft ondertekend, kunnen ze de Zuid-Afrikaanse soldaten in theorie in hun eigen land voor de rechter brengen.

De advocaten zeggen dat het recente VN-rapport over de Gaza-oorlog de weg geëffend heeft voor hun zaak. Het rapport werd opgesteld door de gereputeerde Zuid-Afrikaanse rechter Richard Goldstone. Goldstone kreeg in zijn eigen land een heldenstatus met zijn onderzoek naar de brutaliteit van de veiligheidsdiensten van het apartheidsregime begin jaren negentig.

De advocaten zijn allemaal moslims maar ze ontkennen dat ze dat ze zaak enkel hebben aangenomen om hun geloofsgenoten te verdedigen. “Dit is niet iets tussen moslims en joden. Geen enkele religie aanvaardt het doden van onschuldige mensen. Geen enkele religie aanvaardt het doden van 1400 mensen, of het gebruik van witte fosfor op een burgerbevolking”, zegt woordvoerder Feroze Boda.

Meer dan geruchten

“In Zuid-Afrika zijn er altijd geruchten geweest dat Zuid-Afrikanen in het Israëlische leger gevochten hebben”, zegt Boda. De advocaten trokken eerder dit jaar naar Gaza en Egypte en verzamelden daar getuigenissen van VN-medewerkers, mensenrechtenorganisaties, journalisten en artsen.

Ze overhandigden dat materiaal aan politie en parket in Zuid-Afrika. Het bevat bewijzen dat Zuid-Afrikanen bij de gevechten in Gaza betrokken waren, zeggen ze. “We hebben ongeveer 75 Zuid-Afrikanen geïdentificeerd waarvan we menen dat ze op een gegeven moment in het Israëlische leger gediend hebben”, zegt Boda.

De advocaten zeggen dat sommige bewijzen op openbare pagina’s van sociale netwerksites zoals Facebook staan. Daar zijn talrijke foto’s te vinden van Zuid-Afrikanen in Israëlisch uniform die trots hun wapens tonen. Onder de foto’s staat teksten als: “Dit zijn de geschenken die we de inwoners van Gaza dagelijks sturen.”

De advocaten krijgen advies van een ander Zuid-Afrikaans juridisch zwaargewicht, John Dugard, voormalig VN-rapporteur voor mensenrechten.

Ook al worden de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid niet bewezen, de soldaten kunnen vervolgd worden omdat ze voor een buitenlands leger gevochten hebben zonder de uitdrukkelijke toestemming van de regering.

Auteur: Imran Garda

Bron: mo.be

DNA
02-11-09, 21:30
Amazing :


They deserve each other :

S.African Apartheid marrying that racist exclusive apartheid ideological terrorist ....zionism !

Evil marriage : will give birth to Frankenstein's monsters !

I understand why it was kept secret !

ronald
02-11-09, 22:43
Wordt moeilijk voor die advokaten. Het Zuid-Afrikaanse leger treedt een ander land binnen, opereert daar, blijkt dus dat ze daar geen problemen mee te hebben, en in dat klimaat denken ze een rechtzaak te kunnen hebben met Facebook als getuige.... :maf2:
Ik ken het Wetboek van strafrechten van Zuid-Afrika niet maar over het algemeen is het zo dat een paspoorthouder van een bepaald land die persoon kan verplichten in het leger te gaan. Met of zonder Facebook. Heel veel Joden, ook Zuid-Afrikaanse, hebben naast een Israelische nationaliteit een ook een andere nationaliteit. Wordt diegene onder de wapenen geroepen dan kan het andere land daar niet veel invloed op uitoefenen. Nederland kan niet veel invloed uitoefenen op Turkse Nederlanders die daar onder de wapenen moeten. Het enige probleem is wanneer het land oorlog voert met een bevriende natie van het andere land.
Zuid-Afrika voert geen oorlog met Israel noch is Gaza een eigen staat waar Zuid-Afrika eventueel bevriend mee is. Dan stuiten de advokaten op het grootste probleem: welk bewijs voer je aan de Zuid-Afrikaan Mr. X in Israel daad Y heeft begaan dat aangemerk kan worden als een oorlogsmisdaad. Facebook? IDF? Hamas? Egypte? Kortom: weer zo'n oververhitte door haat gevoerde aktie van schijnheiligen om zogenaamd recht te doen spreken.

DNA
03-11-09, 20:06
Wordt moeilijk voor die advokaten. Het Zuid-Afrikaanse leger treedt een ander land binnen, opereert daar, blijkt dus dat ze daar geen problemen mee te hebben, en in dat klimaat denken ze een rechtzaak te kunnen hebben met Facebook als getuige.... :maf2:
Ik ken het Wetboek van strafrechten van Zuid-Afrika niet maar over het algemeen is het zo dat een paspoorthouder van een bepaald land die persoon kan verplichten in het leger te gaan. Met of zonder Facebook. Heel veel Joden, ook Zuid-Afrikaanse, hebben naast een Israelische nationaliteit een ook een andere nationaliteit. Wordt diegene onder de wapenen geroepen dan kan het andere land daar niet veel invloed op uitoefenen. Nederland kan niet veel invloed uitoefenen op Turkse Nederlanders die daar onder de wapenen moeten. Het enige probleem is wanneer het land oorlog voert met een bevriende natie van het andere land.
Zuid-Afrika voert geen oorlog met Israel noch is Gaza een eigen staat waar Zuid-Afrika eventueel bevriend mee is. Dan stuiten de advokaten op het grootste probleem: welk bewijs voer je aan de Zuid-Afrikaan Mr. X in Israel daad Y heeft begaan dat aangemerk kan worden als een oorlogsmisdaad. Facebook? IDF? Hamas? Egypte? Kortom: weer zo'n oververhitte door haat gevoerde aktie van schijnheiligen om zogenaamd recht te doen spreken.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:lol:

Je lijkt wel de advocaat van de duivel , jongen !

Gefeliciteerd ! :cola:

overweeg je niet soms om de Duitse nazis ...te verdedigen als dat kan ??? :

het zou je "lukken" om ze vrij te laten spreken .... op deze manier , als jou eigen joodse volk niet het slachtoffer zou zijn geweest van ze althans ! :


:zwaai:

ronald
03-11-09, 23:46
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:lol:

Je lijkt wel de advocaat van de duivel , jongen !

Gefeliciteerd ! :cola:

overweeg je niet soms om de Duitse nazis ...te verdedigen als dat kan ??? :

het zou je "lukken" om ze vrij te laten spreken .... op deze manier , als jou eigen joodse volk niet het slachtoffer zou zijn geweest van ze althans ! :


:zwaai:

We weten wel op welk niveau jouw kennis van duivel, hemel ed is. Dat even ter zijde.
Zoals ik je hoor ben je tegen enig rechtssysteem dan behalve die van jouw waar waarschijnlijk bewijzen niet geleverd hoeven te worden en veroordeling bij beschuldiging wordt bekrachtigd.

Je snijdt wel een ander goed punt aan. De verdediging die een Eichmann in Israel kreeg, steeg boven gewoontes van de meeste landen uit. Een Sadan Hussein moest in Irak genoegen nemen met een flutverdediging. Niet dat beide heren ook maar een grammetje onschuld in zich hadden maar het gaat om rechtspraak en de rechten van een verdachte. Jij echter, die dat allemaal maar overbodig vindt en genoegen neemt met "een beschuldiging" om te kunnen vonnissen, bent een trots van je cultuur.

DNA
04-11-09, 16:42
We weten wel op welk niveau jouw kennis van duivel, hemel ed is. Dat even ter zijde.
Zoals ik je hoor ben je tegen enig rechtssysteem dan behalve die van jouw waar waarschijnlijk bewijzen niet geleverd hoeven te worden en veroordeling bij beschuldiging wordt bekrachtigd.
Je snijdt wel een goed punt aan. De verdediging die een Eichmann in Israel kreeg, steeg boven gewoontes van de meeste landen uit. Zelfs een Sadan Hussein moest in Irak genoegen nemen met een flutverdediging. Niet dat beide heren ook maar een grammetje onzchuld in zich hadden maar het gaat om rechtspraak en de rechten van een verdachte. Jij echter die dat allemaal maar overbodig vindt en genoegen neemt met "een beschuldiging" om te kunnen vonnissen, bent een trots van je cultuur.


:lol:

coming from u ; i do take all that non_sense of urs as a complimlent; devil's advocate !


u're talking 'bout the justice system , blablabla ....how come all those zionist barbaric beasts war criminals haven't been tried yet up 'till now & will never see the inside of the so_called international court as .....war criminals at least ???

while their crimes against humanity ....were even broadcast on live tv for the whole Goddamned world to see ???


my Islamic culture; justice ...... were the one & only that had tretaed ur people so well in the middle ages when evrybodyelse were mistreating u; abusing u , killing u, discriminating against ur people .....


Saddam was "judged" under the US authority, occupation, ....that Saddam fake "trial" was a joke; shame; crime .... = orchestrated by the US .....

Ecihman kreeg een eerlijk proces in israel ??? :lol:

die had moeten worden berecht door een onafhankelijk orgaan, vind je niet soms ???


ach .....ga weg, zeg; hypocriet gek !

ronald
04-11-09, 16:58
:lol:

coming from u ; i do take all that non_sense of urs as a complimlent; devil's advocate !

Je hebt je al zo vaak als leek laten gelden. Wat wil je dan? Complimenten erover? Beetje kinderachtig om je gebrek aan kennis niet te kunnen accepteren.


u're talking 'bout the justice system , blablabla ....how come all those zionist barbaric beasts war criminals haven't been tried yet up 'till now & will never see the inside of the so_called international court as .....war criminals at least ???

Had je geen beter juridisch commentaar? Nee dus.


while their crimes against humanity ....were even broadcast on live tv for the whole Goddamned world to see ???

mag je vloeken volgens Islamitische regels?


my Islamic culture; justice ...... were the one & only that had tretaed ur people so well in the middle ages when evrybodyelse were mistreating u; abusing u , killing u, discriminating against ur people .....
Wie zegt dat ik met jouw cultuur ook maar iets van Islamitisch bedoel? In jouw geval slaat het gewoon op straatcultuur hoor.



Saddam was "judged" under the US authority, occupation, ....that Saddam fake "trial" was a joke; shame; crime .... = orchestrated by the US .....




ach .....ga weg, zeg; hypocriet gek !
Klopt. Wanneer die Amerikanen er niet waren was hij meteen aan een boom gehangen.

DNA
04-11-09, 17:25
Je hebt je al zo vaak als leek laten gelden. Wat wil je dan? Complimenten erover? Beetje kinderachtig om je gebrek aan kennis niet te kunnen accepteren.


Had je geen beter juridisch commentaar? Nee dus.

mag je vloeken volgens Islamitische regels?


Wie zegt dat ik met jouw cultuur ook maar iets van Islamitisch bedoel? In jouw geval slaat het gewoon op straatcultuur hoor.


Klopt. Wanneer die Amerikanen er niet waren was hij meteen aan een boom gehangen.


weet je wat ??? :

kan je beter met iemand anders deze soort infantiel leeg contra_productief rhetoriek gaan wisselen :

als je dat met me wil doen; dat kan schadelijk voor jou gezondheid zijn ; dus ....


hopeloos ...grow up ; silly boy !


we all have lilmited knowledge ....u think u're any exception to that rule ???


Do u know me enough to say that my culture is a street culture ???

The fact that u don't focuss on the matters at hand , that u deny , ignore the facts 'bout the war criminal terrorist exclusive racist chracter of israel & zionism .....disqualifies u from any serious discussion on the matter :


well; go learn from ur israeli fellow : atheist israeli Uri Avnery , read his columns & see how he dares to tell the truth sometimes 'bout his own people's crimes; lies ; propagnda ....

he's an atheist & he does tell the truth sometimes,, & u call urself a believer while u choose to tell lies .....twist the facts ; .........



besides : the Americans had no right to invade or occuppy Irak or judge saddam even though he was not really a good boy ...long story :


who's gonna judge those real war criminals : Bush , Sharon; & the rest ???


God will, don't worry !


ik heb geen verder zin om met je te "praten" ...





pfff....


:zwaai:

ronald
04-11-09, 17:35
weet je wat ??? :

kan je beter met iemand anders deze soort infantiel leeg contra_productief rhetoriek gaan wisselen :

als je dat met me wil doen; dat kan schadelijk voor jou gezondheid zijn ; dus ....


hopeloos ...grow up ; silly boy !


we all have lilmited knowledge ....u think u're any exception to that rule ???


Do u know me enough to say that my culture is a street culture ???

The fact that u don't focuss on the matters at hand , that u deny , ignore the facts 'bout the war criminal terrorist exclusive racist chracter of israel & zionism .....disqualifies u from any serious discussion on the matter :


well; go learn from ur israeli fellow : atheist israeli Uri Avnery , read his columns & see how he dares to tell the truth sometimes 'bout his own people's crimes; lies ; propagnda ....

he's an atheist & he does tell the truth sometimes,, & u call urself a believer while u choose to tell lies .....twist the facts ; .........



besides : the Americans had no right to invade or occuppy Irak or judge saddam even though he was not really a good boy ...long story :


who's gonna judge those real war criminals : Bush , Sharon; & the rest ???


God will, don't worry !


ik heb geen verder zin om met je te "praten" ...





pfff....


:zwaai:

"don't focuss on the matters at hand"??
Jij bent hier degene die een normaal rechtssysteem afwijst. Je bent totaal doorgedraaid vanwege je cultuur.



Ps. als je geen zin hebt om door te "praten" houd dan je "bek". Is wel zo consequent.

DNA
04-11-09, 18:28
"don't focuss on the matters at hand"??
Jij bent hier degene die een normaal rechtssysteem afwijst. Je bent totaal doorgedraaid vanwege je cultuur.



Ps. als je geen zin hebt om door te "praten" houd dan je "bek". Is wel zo consequent.



ok :


Does ur culture tells u not to behave ???


wat is die normaal rechtsysteem van je ???


waaroom ontwijk je de" matters at hand " ???


waaroom ben je zo odinair ?? : ik gebruik tenminste metaforen, ironie ; sarcasme ....:

I don't "insult" u = i deduce things 'bout u, logically !


Do u think it's a normal thing to have S.African soldiers helping that israeli zionism evil against that underequiped ,poor , almost unarmed ...Gaza ???


do u think that's couragoeus .....safe from the sky massacring children, civilians, women , old people ....???

do u think those zionist barbaric beasts war criminals should be tried or not ???


ach....


why do u have to climb on ur 'antisemitism' Troy's horse whenever israel or zionism are put under the spot lights ??


do u think anti_israel or anti_zionism = antisemitism ??? :lol: :tover:


why do u play that false hypocrit coward emotional psychological mental moral .....blackmail victim rol , over & over again ???


Did ur religion not tell u to tell the truth even against ur own people ???

did u ur religion not tell u to struggle for justice , liberty , peace ....compassion ...???


why do u dare to tell lies by accusing me of ...antisemitism ??? shame on u !


pfff...............zo' groot mond, pretenties .....



:zwaai:

ronald
04-11-09, 19:58
ok :


Does ur culture tells u not to behave ???
Soms maak je me wel aan het lachen hoor.



wat is die normaal rechtsysteem van je ???


waaroom ontwijk je de" matters at hand " ??? Daar gaat het nou om: rechtspraak, en dat zaakje wat die advocaten willen opzetten rommelt tot en met. Dat ziet een blind paard ook. Maar jij omzeilt dit gegeven en door je manier van denken over aanklacht, rechtspraak, veroordeling en straf sla je de eerste drie stappen over wanneer het je zogenaamd "aangaat". Daar draaf je op door terwijl dat hier in dit topic helemaal niet aan de orde is. Denk eens wat genuanceerder wil je.



waaroom ben je zo odinair ?? : ik gebruik tenminste metaforen, ironie ; sarcasme ....:
Alweer maak je me aan het lachen. Bedankt. Mocht je werkelijk gechoqueerd zijn dan stel ik je een spiegeltherapie voor. Mijn hemel (niet de jouwe), valt ie over "bek".


I don't "insult" u = i deduce things 'bout u, logically ! Man, je bent een antisemiet en slaat de taal uit van een antisemiet maar verder niks hoor.
Daarnaast is (bijna) elke post van jou vol met scheldpartijen en beledigingen. Hoe kan iemand zo hypocriet zijn.


Do u think it's a normal thing to have S.African soldiers helping that israeli zionism evil against that underequiped ,poor , almost unarmed ...Gaza ???


do u think that's couragoeus .....safe from the sky massacring children, civilians, women , old people ....???

do u think those zionist barbaric beasts war criminals should be tried or not ???

Je hebt toch kunnen lezen dat die soldaten ook Israelische staatsburgers zijn? Het hele beeld wordt moedwillig vervormd. Later wanneer zo'n zaak geen grond heeft hangen ze natuurlijk de schuld aan het grote complot. Zielig.


ach....


why do u have to climb on ur 'antisemitism' Troy's horse whenever israel or zionism are put under the spot lights ??


do u think anti_israel or anti_zionism = antisemitism ??? :lol: :tover:


why do u play that false hypocrit coward emotional psychological mental moral .....blackmail victim rol , over & over again ???


Did ur religion not tell u to tell the truth even against ur own people ???

did u ur religion not tell u to struggle for justice , liberty , peace ....compassion ...???


why do u dare to tell lies by accusing me of ...antisemitism ??? shame on u !


pfff...............zo' groot mond, pretenties .....



:zwaai:
Op dit soort herhaalde onzin ga ik niet in. Ik hou m'n bek hier wel over. Je bekijkt het maar met je dwaasheid.

DNA
05-11-09, 20:27
Soms maak je me wel aan het lachen hoor.

Daar gaat het nou om: rechtspraak, en dat zaakje wat die advocaten willen opzetten rommelt tot en met. Dat ziet een blind paard ook. Maar jij omzeilt dit gegeven en door je manier van denken over aanklacht, rechtspraak, veroordeling en straf sla je de eerste drie stappen over wanneer het je zogenaamd "aangaat". Daar draaf je op door terwijl dat hier in dit topic helemaal niet aan de orde is. Denk eens wat genuanceerder wil je.


Alweer maak je me aan het lachen. Bedankt. Mocht je werkelijk gechoqueerd zijn dan stel ik je een spiegeltherapie voor. Mijn hemel (niet de jouwe), valt ie over "bek".
Man, je bent een antisemiet en slaat de taal uit van een antisemiet maar verder niks hoor.
Daarnaast is (bijna) elke post van jou vol met scheldpartijen en beledigingen. Hoe kan iemand zo hypocriet zijn.

Je hebt toch kunnen lezen dat die soldaten ook Israelische staatsburgers zijn? Het hele beeld wordt moedwillig vervormd. Later wanneer zo'n zaak geen grond heeft hangen ze natuurlijk de schuld aan het grote complot. Zielig.

Op dit soort herhaalde onzin ga ik niet in. Ik hou m'n bek hier wel over. Je bekijkt het maar met je dwaasheid.


:lol:


die Z.Afrikaans soldaten zijn ook israelisch burgers ???

ze kunnen toch ook berecht worden in Z.Afrika als Z.Afrikaans oorlogscriminelen & in Den Haag als Z.Afrikaans & israelisch war criminals !

Goed dat ik je aan het lachen maak, goed voor je !

ik kan je ook aan het huilen maken hoor !


voor de rest ....pfff....

:zwaai:

:zwaai:

ronald
05-11-09, 22:00
:lol:


die Z.Afrikaans soldaten zijn ook israelisch burgers ???
Ja. Dacht je nou echt dat het Israelische leger zo maar "vreemdelingen" in haar midden opneemt? Alleen al de taal zal hun nek breken.


ze kunnen toch ook berecht worden in Z.Afrika als Z.Afrikaans oorlogscriminelen & in Den Haag als Z.Afrikaans & israelisch war criminals !
Ken je nog Wesam al D.? Die een video opname met zichzelf erop bermbommen aan het leggen? Nou, die is in Nederland niets aangedaan hoor. En ga maar op Facebook foto's van jezelf in uniform maar "iets" veroordeeld te krijgen.


Goed dat ik je aan het lachen maak, goed voor je !

ik kan je ook aan het huilen maken hoor !


voor de rest ....pfff....

:zwaai:

:zwaai:
Nou... ik denk niet dat jij me aan het huilen kan krijgen hoor. Maak je daar maar geen illusies over.

tanger'73
16-11-09, 20:04
In tegenstelling tot wat een heel staat Egypte tijdens de aanval heeft gepresteerd. Door onder andere de grens potdicht voor iedereen te houden, valt een aantal zuid-Afrikaanse huurlingen best mee.