PDA

Bekijk Volledige Versie : Bloedbad op legerbasis omdat psychiater naar Irak moest



Marsipulami
06-11-09, 10:29
Bloedbad op legerbasis omdat psychiater naar Irak moest



HLN update Bij een schietpartij op de basis Fort Hood in de Amerikaanse staat Texas zijn minstens 12 doden en 31 gewonden gevallen, bevestigt het Pentagon. Fort Hood is de grootste Amerikaanse militaire basis ter wereld. De dader is een moslim die als psychiater op de basis werkte en naar Irak ging gestuurd worden. Hij is aangehouden. In een reactie had president Obama het over "een afschuwelijke uitbarsting van geweld".

Schutter handelde alleen
De scherpschutter heeft alleen gehandeld en is ondertussen opgenomen in een ziekenhuis. "Het onderzoek is nog altijd bezig, maar volgens de eerste berichten handelde de schutter alleen. Hij werd eveneens geraakt in verschillende lichaamsdelen, maar hij is niet overleden zoals eerder werd gemeld. Hij is officieel gearresteerd en zijn toestand is stabiel", laat generaal Bob Cone weten. Intussen raakte ook zijn identiteit bekend. Zijn naam is Hasan Malik. Hij werkte in het leger als psychiater en stond op het punt om uitgestuurd te worden naar Irak.

Verwarring
Het is het dodelijkste incident ooit op een militaire basis in de Verenigde Staten. Soldaten renden naar hun gewonde collega's en scheurden hun uniform in stukken die als verband konden dienen. Waarschijnlijk zijn niet alle slachtoffers neergeschoten door Hasan Malik. In de verwarring ontstond er een vuurgevecht en mogelijk zijn heel wat soldaten zo geraakt door kogels uit andere wapens.

"Ik was zo verward", zegt soldaat Jerry Richard. "Op een missie ben je hierop voorbereid, maar hier kan je jezelf niet eens verdedigen." De soldaten op de basis dragen immers nooit wapens als ze geen oefening moeten uitvoeren.

Dader wilde uit leger stappen
De schutter is de 39-jarige Hasan Malik. Hij had zich tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak gekeerd, maar stond op het punt om naar die gebieden te vertrekken. Hij had zelfs een advocaat onder de arm genomen om niet ingezet te worden. Malik kreeg een afkeer van de oorlogen toen hij de verhalen hoorde van soldaten die terugkeerden uit Irak of Afghanistan.

Noodtoestand
Op de website van Fort Hood staat te lezen dat er een noodtoestand aan de gang is. "Fort Hood is gesloten, het gaat niet om een oefening", aldus de site. In Fort Hood worden veel soldaten opgevangen die lijden aan posttraumatische stress na een verblijf in Irak of Afghanistan.

Minuut stilte
De Amerikaanse Senaat en het Huis van Afgevaardigden hebben een minuut stilte gehouden na de schietpartij. "Meneer de voorzitter, ik vraag de algemene goedkeuring voor een minuut stilte ter nagedachtenis van 11 grote soldaten die deze namiddag vermoord werden in Fort Hood in Texas", stelde Kay Bailey Hutchison, een senatrice uit Texas, de vraag. Volksvertegenwoordiger John Carter die vlak bij de basis woont, stelde dezelfde vraag in het Huis van Afgevaardigden.

Moslimorganisatie veroordeelt schietpartij
Eén van de belangrijkste Amerikaanse moslimorganisaties heeft intussen de schietpartij veroordeeld. "Wij veroordelen deze laffe daad in de krachtigste bewoordingen en vragen dat de daders veroordeeld worden", aldus de moslimorganisatie. "Geen enkele politieke of religieuze ideologie kan een dergelijke daad rechtvaardigen. De aanval roept nog meer haat op omdat die gericht was op vrijwilligers die onze natie willen beschermen", luidt het nog. (afp/belga/lb/vsv/gb)

mark61
06-11-09, 11:05
Psychiaters en hun eigen geestelijke gezondheid...

knuppeltje
06-11-09, 11:53
=mark61;4138124]Psychiaters en hun eigen geestelijke gezondheid

Die heeft van Peo het verhaal gelezen hoe de gekken de inrichting hadden overgenomen en de leiding in hun plaats op sloot.

DNA
06-11-09, 17:29
" Army doctor held in Ft.Hood rampage !"

source : the NY Times ; Thursday , Nov. 05, 2009 : by Robert D.Mac fadden !

http://www.nytimes.com/2009/11/06/us/06forthood.html

DNA
06-11-09, 17:37
http://www.nytimes.com/slideshow/2009/11/06/us/1106-FORTHOOD-ready_index.html

DNA
06-11-09, 17:41
http://video.nytimes.com/video/2009/11/05/us/1247465546065/defence-department-video-from_fort-hood.html

DNA
06-11-09, 17:44
http://www.nytimes.com/2009/11/06/us/06suspect.html?ref=us

Slinger
06-11-09, 17:45
You like it?

Joesoef
06-11-09, 17:56
Ondertussen een nieuwe schietpartij. Tot nu toe 8 zwaar gewonden.



Shots Fired at Orlando Office Building
Police Surround Hi-Rise After Reports of Gunshots; Not Immediately Known Whether Anyone Was Hurt

(CBS)

(AP) Police have surrounded a downtown Orlando high-rise after gun shots were reportedly fired.

The Legions Place office building was ordered on lockdown Friday afternoon as officers began a floor-by-floor evacuation.

It was not immediately known whether anyone was hurt.

A police spokeswoman didn't immediately return a phone call or e-mail.

DNA
06-11-09, 18:02
Ondertussen is er een nieuwe schietpartij geweest dit keer in LA. Tot op heden 8 zware gewonden.


oh ja ???

heb je verder details ???

Ga ik even door Googlen in de VS media ....

DNA
06-11-09, 19:21
"Wat's in a name ??? " by Megan Garber !

source : Columbia Journalism review !

http://www.iviews.com/Articles/articles.asp?ref=IV0911-3982

DNA
06-11-09, 19:30
"Base hit by stress, disorder, suicides !

source: WSJ.com , by Jochi J. Dreazen :

http://www.islamicity.com/m/news_frame.asp?Frame=1&referenceID=47319

DNA
06-11-09, 19:55
Beheer :

waarroom werden mijn topics over die VS moslim shooter verplaatst & deze niet over dezelfde zaak dan ???

deze zaak hoort in het nieuws van de dag of niet soms ???

fisherman1969
06-11-09, 20:16
oh ja ???

heb je verder details ???

Ga ik even door Googlen in de VS media ....

Als een bok op een haverkist !!:zozo:

fisherman1969
06-11-09, 20:17
Beheer :

waarroom werden mijn topics over die VS moslim shooter verplaatst & deze niet over dezelfde zaak dan ???

deze zaak hoort in het nieuws van de dag of niet soms ???

Volgende keer in het NEDERLANDS ??

fisherman1969
06-11-09, 20:19
You like it?

Of hij het leuk vind??
Het kwijl loopt uit zijn bek :)

jang0201
18-11-09, 08:03
Gelovige schutter vaste klant stripclub AMSTERDAM - In de moskee zei schutter Nidal Malik Hasan, die dertien collega's in Fort Hood doodschoot, tegen zijn imam dat hij vijf maal per dag bidt en dat zijn droomvrouw van top tot teen gesluierd is. Maar in werkelijkheid was Hasan een fervent bezoeker van stripclubs, waarbij zijn aandacht alleen maar uitging naar blondines.

De man richtte begin november in Texas een waar bloedbad aan waarbij 13 mensen de dood vonden en 42 anderen gewond raakten.

In een van de stripclubs waar hij graag kwam, presenteren de meisjes zich volledig naakt. Voor een geldbedrag vermaken ze de bezoekers privé. Hasan had een favoriet: de blonde Jennifer Jenner (31). Twee keer danste ze voor hem tegen een bedrag van 35 euro per keer. Hasan bracht eind oktober twee hele avonden door in de club: van half zeven tot twee uur 's nachts.

"Hij was zelfs mijn eerste klant. Hij was dol op blondines", weet Jenner nog. "Hij was heel nieuwsgierig en vroeg mij en mijn collega's waarom we strippen, of we blij waren met ons leven en of we kinderen hebben. Hij wilde zelfs weten of de kinderen zich speciaal gingen verkleden voor Halloween." Jenner vond hem rustig en terughoudend. "Hij had respect voor ons en vroeg ons niet om mee te gaan naar zijn huis."

In de club mogen bezoekers hun drank zelf meenemen. Hasan kwam altijd binnen met een six-pack 'light' bier. Dat deelde hij met de vrouwen.

Hasan had contact met haatprediker Anwar al-Awlaki, sympathisant van al-Qaida. Vlak voor zijn daad hadden de twee nog contact via e-mail, bevestigde de man dinsdag. "Hij vertrouwde me. Hij vertelde me dingen die hij niemand anders vertelde. "Ik ben misschien medeplichtig maar niet de aanstichter van zijn moordpartij".

mark61
18-11-09, 08:12
Ik wil nog steeds weten hoeveel van de slachtoffers door andere militairen zijn doodgeschoten. Dat zal nu wel in de doofpot verdwijnen.

knuppeltje
18-11-09, 08:25
mark61;4156397]Ik wil nog steeds weten hoeveel van de slachtoffers door andere militairen zijn doodgeschoten. Dat zal nu wel in de doofpot verdwijnen.

Je moet ook niet van die domme vragen stellen. :ego:

Umarvlie
18-11-09, 10:19
Ik wil nog steeds weten hoeveel van de slachtoffers door andere militairen zijn doodgeschoten. Dat zal nu wel in de doofpot verdwijnen.

Collateral damage dus dat telt niet mee in de statistiek.