PDA

Bekijk Volledige Versie : Herman Van Veen bedreigd na uitspraken over PVV



IbnRushd
09-11-09, 23:03
Van Veen: Geschrokken, verbijsterd en bang

AD UPDATE HILVERSUM - 'Ik ben geschrokken en bang.' Dat zei Herman van Veen maandagavond in de talkshow van Pauw & Witteman na de duizenden reacties die hij kreeg naar aanleiding van zijn uitspraken over de PVV.

Bij een herdenking van de val van de Berlijnse Muur sprak de 64-jarige zanger zondagavond in het Utrechtse Academiegebouw.
Een paar honderd toehoorders hoorden van Veen zeggen dat de PVV een bedreiging voor de democratie in Nederland zou zijn, omdat partijleider Geert Wilders geen leden in zijn partij toestaat en alleen donaties accepteert. Volgens de zanger heeft het dagblad De Telegraaf dit vervolgens 'verkeerd uitgelegd.'

'Ik heb nooit de intentie gehad mensen te kwetsen, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat de huidige structuur van de PVV niet deugt. Dat de partij ervoor moet waken niet te worden als de NSB, ' aldus een aangedane Van Veen. 'Ik ben geen politicus maar gewoon een zanger en een vader die zijn zorg uit over de ontwikkelingen bij die partij.'

Van Veen zei geen spijt te hebben van zijn uitspraken, maar zegt wel bang en verbijsterd te zijn als gevolg van de vele vervelende reacties en bedreigingen die hij ontving. (MV)

ad.nl

Soldim
10-11-09, 06:06
Van Veen: Geschrokken, verbijsterd en bang


En in zijn gelijk bevestigd.

Umarvlie
10-11-09, 06:27
En in zijn gelijk bevestigd.

Overduidelijk, ben trouwens wel benieuwd of Geert Wilders nog iets zal zeggen over deze PVV stemmers, over die democraten in hart en nieren en voorvechters van het vrije woord....

mark61
10-11-09, 07:31
"De PVV heeft gevaarlijke ondemocratische tendenzen"

"Das niet waar, ik maak je af!"

Umarvlie
10-11-09, 08:14
Ik las net dat de grote Leider de bedreigingen heeft afgekeurd, maar er mogen geen nare dingen meer over de PVV worden gezegd!

Joesoef
10-11-09, 08:19
Persvrijheid is complex he Geert. Stel je voor dat een ander ook zijn mening mag geven.

Fibonaci
10-11-09, 08:41
Persvrijheid is complex he Geert. Stel je voor dat een ander ook zijn mening mag geven.Geert geen bezwaar, net als kinderen,

hoewel kinderen en dronken lui nogal eens de waarheid spreken.

Charlus
10-11-09, 10:03
Van Veen: Geschrokken, verbijsterd en bang
Naïeve sukkel of geslepen tacticus?

Soldim
10-11-09, 10:08
Naïeve sukkel of geslepen tacticus?

Wellicht een wel denkend mens....

Max Stirner
10-11-09, 10:09
Overigens wordt Wilders al meer dan 5 jaar bedreigd - logisch, want NSB'er.

Fibonaci
10-11-09, 10:11
Overigens wordt Wilders al meer dan 5 jaar bedreigd - logisch, want NSB'ers zitten erachter.

Umarvlie
10-11-09, 10:19
Overigens wordt Wilders al meer dan 5 jaar bedreigd - logisch, want NSB'er.

Wat eveneens schandalig is ... kost de samenleving handenvol geld.

knuppeltje
10-11-09, 10:23
=Max Stirner;4144817]Overigens wordt Wilders al meer dan 5 jaar bedreigd - logisch, want NSB'er.

Wordt het niet eens hoog tijd dat we dat met hem afrekenen? :ninja2:

mark61
10-11-09, 10:46
Overigens wordt Wilders al meer dan 5 jaar bedreigd - logisch, want NSB'er.

Is dat zo? Louter het feit dat iemand massively beveiligd wordt wil nog niet zeggen dat die dreiging reëel is. Publicitair blijft het geweldig natuurlijk.

Extremen aan beide zijden verzieken het klimaat.

Max Stirner
10-11-09, 10:50
Wordt het niet eens hoog tijd dat we dat met hem afrekenen? :ninja2:



Nee, Herman mag dat het komende jaar ff financieren.

Soldim
10-11-09, 10:58
Nee, Herman mag dat het komende jaar ff financieren.

Want?

fisherman1969
10-11-09, 12:08
Want?

Hij loopt minder kans om al la van Gogh afgeslacht te worden dan Wilders dunkt mij.
Overigens wel van de zotte die bescherming die Wilders enz krijgen ,maar blijkbaar wel nodig ,anderen krijgen het niet zoals ...
Als ex zeeman erger ik me dood dat schepen zich niet eens mogen verdedigen met wapens laat staan met mariniers als verdedigers aan boord.
Deze knots gekke wereld staat op z,n kop althans hier in Nederland .

mark61
10-11-09, 12:10
Hij loopt minder kans om al la van Gogh afgeslacht te worden dan Wilders dunkt mij.
Overigens wel van de zotte die bescherming die Wilders enz krijgen ,maar blijkbaar wel nodig ,anderen krijgen het niet zoals ...

Mja, zoals wie? Het is onderhand een gimmick.


Als ex zeeman erger ik me dood dat schepen zich niet eens mogen verdedigen met wapens laat staan met mariniers als verdedigers aan boord.

Dat mogen ze best en dat doen ze ook. Als het niet gebeurt is het omdat de rederij het niet wil. Maar niet omdat het niet zou mogen.

Soldim
10-11-09, 12:25
Als ex zeeman erger ik me dood dat schepen zich niet eens mogen verdedigen met wapens laat staan met mariniers als verdedigers aan boord.
Dat mogen ze best en dat doen ze ook. Als het niet gebeurt is het omdat de rederij het niet wil. Maar niet omdat het niet zou mogen.


Volgens mij vertrouwen die reders een deel van die Filipijnen niet zo, met wapens aan boord....

knuppeltje
10-11-09, 12:26
Max Stirner;4144894]Nee, Herman mag dat het komende jaar ff financieren

Ik vrees dat wij dat voorlopig door die grote bek van hem dat allemaal moeten. En daar heb ik nogal de schurft aan.

Max Stirner
10-11-09, 12:26
Is dat zo? .


Ja, dat denk ik wel.

Max Stirner
10-11-09, 12:39
Want?



Van NSB'ers was het in NL vrij algemeen ge-accepteerd dat ze allemaal dood moesten, zeker de leiders.

Dus dat geldt dan ook voor Wilders.

H.P.Pas
10-11-09, 12:43
Van NSB'ers was het in NL vrij algemeen ge-accepteerd dat ze allemaal dood moesten, zeker de leiders.

Dus dat geldt dan ook voor Wilders.

De waarheid moet gezegd, ongeacht de repercussies, tenzij het over Wilders gaat ?
Je verrast me een beetje.

Max Stirner
10-11-09, 13:02
De waarheid moet gezegd, ongeacht de repercussies, tenzij het over Wilders gaat ?
Je verrast me een beetje.



Denk simpelweg dat het verstandiger was geweest om de NSB hier even buiten te laten, zowel vanwege de mogelijke repercussies als vanwege 'de waarheid'.

mark61
10-11-09, 13:12
Volgens mij vertrouwen die reders een deel van die Filipijnen niet zo, met wapens aan boord....

Valt wel mee :hihi: Ik geloof dat ze vnl. beducht zijn voor escalatie, dat kost allemaal nog meer. In voorkomende gevallen wordt er apart bewakingspersoneel meegestuurd. Of soldaten. Welk land had dat laatst ook weer besloten?

mark61
10-11-09, 13:18
Ja, dat denk ik wel.

Maar je weet het dus ook niet. Ik heb niet zoveel fiducie in de Nederlandse veiligheidsdiensten, na die zeperds met al die 'terroristen' die ze vingen.

Soldim
10-11-09, 13:27
Denk simpelweg dat het verstandiger was geweest om de NSB hier even buiten te laten, zowel vanwege de mogelijke repercussies als vanwege 'de waarheid'.

Heb je de exacte uitspraak gelezen?

Wat mij betrefd zit die nog mijlen ver af van de vergelijking die Wilders trok tussen de 'Koran' en 'Mein Kampf'. Het lijkt erop dat Wilders van mening is dat hij de enige is die dergelijke vergelijkingen mag trekken.

Kritiek op de organizatie van zijn beweging zou, volgens mij, ook onder 'vrijeheid van meningsuiting' moeten vallen. Dat zijn aanhang, en hijzelf, eigenlijk vinden dat dit niet kan is voor mij, zoals ik als schreef, een bevestiging van de ondemocratische inslag van Wilders & Co.

mark61
10-11-09, 13:28
Van NSB'ers was het in NL vrij algemeen ge-accepteerd dat ze allemaal dood moesten, zeker de leiders.

Niet tot 1940. Toen was het immers een respectabele partij in het democratische bestel. Net als de PVV (al denk ik dat de NSB democratischer in elkaar zat dan de PVV).

Over die periode gaat het nu net.

mark61
10-11-09, 13:30
Heb je de exacte uitspraak gelezen?

Wat mij betrefd zit die nog mijlen ver af van de vergelijking die Wilders trok tussen de 'Koran' en 'Mein Kampf'. Het lijkt erop dat Wilders van mening is dat hij de enige is die dergelijke vergelijkingen mag trekken.

Kritiek op de organizatie van zijn beweging zou, volgens mij, ook onder 'vrijeheid van meningsuiting' moeten vallen. Dat zijn aanhang, en hijzelf, eigenlijk vinden dat dit niet kan is voor mij, zoals ik als schreef, een bevestiging van de ondemocratische inslag van Wilders & Co.

Ach, hij had de Pavlov-letters NSB kunnen weglaten. Die behoort tot de bekende 'beladen' termen en daarna is het debat toch meteen afgelopen.

Hoewel dat met Wilders nooit is begonnen of zal kunnen beginnen, want debatten mijdt hij uiteraard als de pest. Je zal maar langer moeten spreken dan 1 one-liner.

H.P.Pas
10-11-09, 14:10
Denk simpelweg dat het verstandiger was geweest om de NSB hier even buiten te laten, zowel vanwege de mogelijke repercussies als vanwege 'de waarheid'.

Niet vanwege de waarheid. PVV en NSB zijn georganiseerd volgen het 'leidersbeginsel' (Führerprinzip).
Die Partei ist Hitler (resp Mussert).
De NSB zei dat openlijk (en was er trots op); bij de PVV is het gewoon zo.

fisherman1969
10-11-09, 16:10
Valt wel mee :hihi: Ik geloof dat ze vnl. beducht zijn voor escalatie, dat kost allemaal nog meer. In voorkomende gevallen wordt er apart bewakingspersoneel meegestuurd. Of soldaten. Welk land had dat laatst ook weer besloten?

Nee het is verboden om koopvaardij schepen te bewapenen , hier in Nederland daar is de MARINE voor ter bescherming .
De reders zelf willen maar al te graag een (knok ) ploeg aan boord die de beschikking heeft over goede wapens !
Nu mogen ze hard varen ,ver spugen , en een heet water gordel om het schip leggen,gevolg dat als ze dan overmeesterd worden, zelf ff douchen mogen! denk ik .:eek:

fisherman1969
10-11-09, 16:13
Niet vanwege de waarheid. PVV en NSB zijn georganiseerd volgen het 'leidersbeginsel' (Führerprinzip).
Die Partei ist Hitler (resp Mussert).
De NSB zei dat openlijk (en was er trots op); bij de PVV is het gewoon zo.

Ja ze leren al marcheren enz en al liederen zingend door de straten gaan !:p

p.s Mochten ze willen , dat ze een zo goed functionerende partij als de N.S.B hadden

Max Stirner
10-11-09, 17:27
Niet vanwege de waarheid. PVV en NSB zijn georganiseerd volgen het 'leidersbeginsel' (Führerprinzip).
Die Partei ist Hitler (resp Mussert).
De NSB zei dat openlijk (en was er trots op); bij de PVV is het gewoon zo.


tsja ... niet zo veel verstand van ... maar geldt dat ook niet in bepaalde mate voor bijv. de SP ? Of Lijst Nawijn ? (:p)

Kan ook 1000 en 1 verschillen bedenken tussen de PVV en de NSB, dus blijf het enigszins een zinloze vergelijking vinden in de trant van:

'Pietje is een gevaar voor de samenleving want hij is een talentloze kunstschilder, net zoals Adolf Hitler'

mark61
10-11-09, 17:30
Nee het is verboden om koopvaardij schepen te bewapenen , hier in Nederland daar is de MARINE voor ter bescherming .

Oh nou dan geldt dat voor NL-schepen, niet voor andere. Ik vraag me af hoe het zit met NLse schepen die onder een vreemde vlag varen.

Max Stirner
10-11-09, 17:34
Maar je weet het dus ook niet. Ik heb niet zoveel fiducie in de Nederlandse veiligheidsdiensten, na die zeperds met al die 'terroristen' die ze vingen.


Nee, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

mark61
10-11-09, 17:47
Nee, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik ben benieuwd of Wilders over 40 jaar nog 'beveiligd' wordt.

Slinger
10-11-09, 18:38
Niet tot 1940. Toen was het immers een respectabele partij in het democratische bestel. Net als de PVV (al denk ik dat de NSB democratischer in elkaar zat dan de PVV).

Over die periode gaat het nu net.

De NSB werd in de dertiger jaren helemaal niet als een respectabele partij beschouwd, zeker niet toen duidelijk werd welke kant de Duitse zusterpartij op ging.

Slinger
10-11-09, 18:39
Ik ben benieuwd of Wilders over 40 jaar nog 'beveiligd' wordt.

Als het aan de Herman van Veens van deze wereld ligt, dan zal dat wel moeten.

mark61
10-11-09, 23:09
Als het aan de Herman van Veens van deze wereld ligt, dan zal dat wel moeten.

Idioot.

Charlus
10-11-09, 23:15
<...>'Ik heb nooit de intentie gehad mensen te kwetsen, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat de huidige structuur van de PVV niet deugt. Dat de partij ervoor moet waken niet te worden als de NSB, ' aldus een aangedane Van Veen. 'Ik ben geen politicus maar gewoon een zanger en een vader die zijn zorg uit over de ontwikkelingen bij die partij.'<...>
Herman van Veen draagt de PVV een warm hart toe en doet daarom verbetervoorstellen.

Vicks
10-11-09, 23:46
Strijders van het vrije woord, Hypocriete NSB hoeren.

tanger'73
16-11-09, 19:49
Sinds wanneer heeft de PVV een digitale Sturmabteilung in beheer?

jang0201
16-11-09, 20:56
Van Veen heeft zijn nieuwe CD ook weer gepromoot, wat een publiciteitsstunt, not!