PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP-voorman: 'Islam is harteloze godsdienst'



Pagina's : [1] 2 3 4 5

mark61
10-11-09, 18:49
Fractievoorzitter Eppie Klein (foto) van de SGP-Statenfractie ziet liever geen moskeeën. En op islamitische scholen ontbreekt het aan liefde, stelt hij. De SGP-voorman deed deze uitspraken enkele dagen geleden op een discussie-bijeenkomst van de SGP-jongeren Elburg/Oldebroek

In een interview met Omroep Gelderland herhaalt Klein zijn afkeer van de Islam, die volgens hem tot nu toe niets goeds heeft gebracht. In het verdere interview laat Klein zich bijzonder negatief uit over de islam: "Foto's van brandende moskeeën doen mij niks. Ik heb nog niks goeds van de islam gezien."

Bizar gewoon. Als je refo bent mag je dus gewoon fascistoïde taal uitslaan. Het zijn.

Refoliefde. De Taliban is er niks bij.

Joesoef
10-11-09, 18:53
In het verdere interview laat Klein zich bijzonder negatief uit over de islam: "Foto's van brandende moskeeën doen mij niks. Ik heb nog niks goeds van de islam gezien."

Was het niet afgelopen nacht of de nacht daarvoor, de herdenking van de kristallnacht?

Wide-O
10-11-09, 19:04
Verbijsterend.

Joesoef
10-11-09, 19:09
Eppie Klein: ''Het liefst geen enkele moskee''

* 10 nov 2009
* start printen

ELBURG - "Ooit zei ik als grapje aan de keukentafel dat foto's van brandende moskees mooie foto's waren." Deze uitspraak deed Doornspijker Eppie Klein, fractievoorzitter van de SGP-Statenfractie Gelderland, op de Nuborgh, locatie Oostenlicht.

Aanleiding was het debat over de eventuele verdwijning van het christelijk onderwijs tussen Klein en Patrick van Schie, directeur van de Teldersstichting het wetenschappelijk instituut van de VVD. Van Schie is voor vrijheid van onderwijs Klein pleit juist voor christelijk onderwijs. Het debat werd geleid door de kersverse voorzitter van de landelijke SGP-jongeren Jacques Rozendaal. De organisatie lag in handen van SGP-jongeren Elburg/Oldebroek.
Moskeeën

De opmerking van Klein over brandende moskees viel niet bij iedereen in goede aarde. Rozendaal peilde de mening in het publiek. "Wie is het hier mee eens? Moeten islamitische scholen gesloten worden?" Ongeveer tien van de dertig belangstellenden staken hun vinger op. "Maar je kan toch niet zeggen: gelovige scholen mogen wel, maar islamitische scholen mogen niet?", vraagt Rozendaal. Klein heeft hier een verklaring voor. "Bij islamitische scholen ontbreekt het aan liefde." Hij gaat zelfs nog iets verder: "Ik zou hier het liefst geen enkele moskee zien. Ze zijn het niet waard om op deze grond die godsdienst te prediken."
Naast het islamitisch onderwijs werden er andere onderwerpen aangesneden, zoals de keuzevrijheid van kinderen. Van Schie pleit ervoor dat kinderen met meerdere religies in aanraking komen en zo zelf een keuze kunnen maken. "Een keuze heb je alleen als je alternatieven kent en daarom wil ik scholen waar verschillende religies besproken worden", aldus Van Schie. Volgens hem zijn neutrale scholen het best. "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."


http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/november/10/eppie_klein_het_liefst_geen_enkele_moskee_

Joesoef
10-11-09, 19:10
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/417731/SGPvoorman-Islam-is-harteloze-godsdienst.htm

mark61
10-11-09, 19:12
Was het niet afgelopen nacht of de nacht daarvoor, de herdenking van de kristallnacht?

Ja zo herdenken we dat op de Veluwe.

Slinger
10-11-09, 19:13
Fractievoorzitter Eppie Klein (foto) van de SGP-Statenfractie ziet liever geen moskeeën. En op islamitische scholen ontbreekt het aan liefde, stelt hij. De SGP-voorman deed deze uitspraken enkele dagen geleden op een discussie-bijeenkomst van de SGP-jongeren Elburg/Oldebroek

In een interview met Omroep Gelderland herhaalt Klein zijn afkeer van de Islam, die volgens hem tot nu toe niets goeds heeft gebracht. In het verdere interview laat Klein zich bijzonder negatief uit over de islam: "Foto's van brandende moskeeën doen mij niks. Ik heb nog niks goeds van de islam gezien."

Bizar gewoon. Als je refo bent mag je dus gewoon fascistoïde taal uitslaan. Het zijn.

Refoliefde. De Taliban is er niks bij.

Hoe zo fascistoïde?

Deze man geeft zijn mening over de islam.

Mag je dan meteen fascistisch worden genoemd?

Je moet sommige moslims (oa hier op het forum) eens horen over het christendom.

mark61
10-11-09, 19:19
Hoe zo fascistoïde?

Deze man geeft zijn mening over de islam.

Mag je dan meteen fascistisch worden genoemd?

Je moet sommige moslims (oa hier op het forum) eens horen over het christendom.

Deze man vindt het niet erg om een moskee af te branden.

Hullie zullie.

Man, kan je nog armzaliger van geest? Try again.

Geen greintje beschaving zit er in jou.

Joesoef
10-11-09, 19:19
Je moet sommige moslims (oa hier op het forum) eens horen over het christendom.


Brandende kerken doen mij niets? Er is nogal een verschil tussen prikkers op maroc.nl en een politicus.

Slinger
10-11-09, 19:27
Deze man vindt het niet erg om een moskee af te branden.

Hullie zullie.

Man, kan je nog armzaliger van geest? Try again.

Geen greintje beschaving zit er in jou.

Dat maak jij er van, want het is helemaal niet duidelijk dat hij dat gezegd heeft. Waarschijnlijk heeft een sensatiezoekende journalist zijn woorden tot het uiterste opgerekt. Geloof me, ik ken de SGP-ers, sommigen van zeer nabij. Ze hebben wel iets tegen, maar oproepen tot geweld doen ze nooit, niet tegen gebouwen en zeker niet tegen mensen. Je vergelijking met de Taliban is belachelijk.

Hoe voelt dat overigens, dat drijven van mensen in de hoek van het fascisme?

Lekker gevoel?

En ook zo geschokt als mensen iets terug zeggen?

Slinger
10-11-09, 19:52
Brandende kerken doen mij niets? Er is nogal een verschil tussen prikkers op maroc.nl en een politicus.

Geloof me Joesoef, SGP-ers branden geen moskeeën af. Ze doen ook geen mensen kwaad.

Joesoef
10-11-09, 20:02
Geloof me Joesoef, SGP-ers branden geen moskeeën af. Ze doen ook geen mensen kwaad.


Dat geloof ik zeker (ik heb het even over de bijbelbelt), ondertussen blijft het wel een domme uitspraak en een uitspraak die niet van tolerantie getuigd. Je zal er maar tegenover moeten zitten tijdens het ontbijt.

Slinger
10-11-09, 22:49
Dat geloof ik zeker (ik heb het even over de bijbelbelt), ondertussen blijft het wel een domme uitspraak en een uitspraak die niet van tolerantie getuigd. Je zal er maar tegenover moeten zitten tijdens het ontbijt.

Als je elke morgen tegenover zo iemand zit, dan moet je zorgen dat je wegkomt naar een meer inspirerende omgeving.

knuppeltje
11-11-09, 10:08
Joesoef;4145604]Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."

Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:

Bottertje
17-11-09, 21:19
Zo zie je maar: de echte fundamentalisten vermommen zich als "democratische" partijen. Maar willen intussen de hele Islam op de brandstapel, waarschijnlijk gevolgd door de vrouwen. Want die hebben bij de SGP ook al geen enkel recht.
Kunnen deze lieden niet ergens op een eiland worden gedropt, zodat ze elkaar lastig kunnen vallen? Liefst aan de andere kant van de wereld.

Eke
17-11-09, 21:30
Zo zie je maar: de echte fundamentalisten vermommen zich als "democratische" partijen. Maar willen intussen de hele Islam op de brandstapel, waarschijnlijk gevolgd door de vrouwen. Want die hebben bij de SGP ook al geen enkel recht.
Kunnen deze lieden niet ergens op een eiland worden gedropt, zodat ze elkaar lastig kunnen vallen? Liefst aan de andere kant van de wereld.


Klein heeft publiekelijk z'n woorden volledig teruggenomen, een tijdje terug.
"Van harte" , zei ie erbij.

Het was natuurlijk wel harteloos van hem om op de liefdeloosheid van een andere confessionele school te mopperen terwijl z'n eigen school aan het slinken is, kwa leerlingenbestand--dat moet 'm errug dwars gezeten hebben ;).

Aït Ayt
17-11-09, 22:24
Je moet sommige moslims (oa hier op het forum) eens horen over het christendom.

zijn er hier dan moslims die grapjes maken over hoe mooi foto's zijn van brandende kerken ?

H.P.Pas
17-11-09, 22:36
zijn er hier dan moslims die grapjes maken

Zelden.

jang0201
18-11-09, 08:48
zijn er hier dan moslims die grapjes maken over hoe mooi foto's zijn van brandende kerken ?

Neen misschien maken de moslims geen grapjes over brandende kerken, men viert wel feest toen Pim, Theo vermoord werden.

Soldim
18-11-09, 09:15
Neen misschien maken de moslims geen grapjes over brandende kerken, men viert wel feest toen Pim, Theo vermoord werden.

Waren dat moslims of domme pubers?

Aït Ayt
18-11-09, 13:21
zijn er hier dan moslims die grapjes maken over hoe mooi foto's zijn van brandende kerken ?

Neen misschien maken de moslims geen grapjes over brandende kerken, men viert wel feest toen Pim, Theo vermoord werden.

was theo van gogh een gristen ?

The_Grand_Wazoo
18-11-09, 13:55
Komende uit de mond van de vertegenwoordiger van een bevolkingsgroep waarvan het orthodoxe smaldeel hun kinderen vanaf de geboorte inprent dat zij wezenlijk zondig zijn en tot de hellevaat zijn voorbestemd, ongeacht hun werken, vind ik de opmerking over liefdeloosheid op islamitische scholen op zijn minst dubieus.

Rourchid
19-11-09, 19:43
Interview met A. Rouvoet (CU) Nieuwe Revu 2004

8) Komen heidenen in de hemel?
"Daar ga ik niet over, en daar prijs ik mij zeer gelukkig mee. Maar de
Bijbel is glashelder: buiten Christus is er geen eeuwig leven, geen toegang
tot de Vader."
• Er zijn ongelovigen die hun leven lang armen en zieken in
bijvoorbeeld de Derde Wereld bijstaan. U zegt: hoe goed een
mens ook leeft, dat is niet maatgevend?
"Door goede dingen te doen kun je niet een eeuwig leven verdienen.
Daar is echt het geloof in Jezus voor nodig."
• Die mensen komen dus in de hel?
"Ja, de hel is net zo’n realiteit als de hemel. De essentie daarvan is
volgens mij: níet bij God zijn. Zoals de ‘hel van Dachau’, waar Hij evident
niet aanwezig was."
 
19) U hamert op de vrijheid van godsdienst — ook voor
moslims. Maar wat zou u zelf willen dat zij doen met hun
geloof? Wilt u niet het liefst dat zij zich bekeren tot het
christendom?
"Ja, zeker. Wat kan ik mensen beter toewensen dan een levende relatie
met de levende God?"
• Waarom zou God beter zijn dan Allah?
"Er is geen God dan de God van de Bijbel. Hij zegt: ik ben de Waarheid,
ik ben de Weg. Het is mijn vaste overtuiging dat het christelijk geloof die
exclusiviteit, die uniciteit heeft."
• U doet alsof moslims geloven in iets dat niet bestaat.
"Ja, moslims geloven in iets dat niet bestaat. Allah bestaat niet, God
wel. Daarom hebben we ook verschijnselen als zending en evangelisatie.
Om andere mensen die je het goede gunt daarmee te confronteren."

Bron: http://www.pieterwebeling.nl/page0/files/blocks_image_0_6.pdf (.pdf bestand)

tanger'73
19-11-09, 20:19
Ik ken een islamitische school in Amsterdam, die zich momenteel als een vesting gedraagt en jammer genoeg zich daarmee isoleert.

reallife
19-11-09, 20:23
De essentie daarvan is
volgens mij: níet bij God zijn. Zoals de ‘hel van Dachau’, waar Hij evident
niet aanwezig was."
 
Allah bestaat niet, God[/B]
wel.

Ik heb toch zo'n hekel gekregen aan die Rouvoet :moe:

(aan zijn uitspraken althans, de man zelf ken ik natuurlijk niet)

tanger'73
19-11-09, 20:29
Ik heb toch zo'n hekel gekregen aan die Rouvoet :moe:

(aan zijn uitspraken althans, de man zelf ken ik natuurlijk niet)

De jeugd is er bij Rouvoet, zeker niet mee geholpen.

reallife
19-11-09, 20:55
De jeugd is er bij Rouvoet, zeker niet mee geholpen.

Inderdaad.

Lang geleden Tanger :)

tanger'73
19-11-09, 21:02
Inderdaad.

Lang geleden Tanger :)


Zeker weten, ik merk op dat de wereld wel wat meer liefde kan gebruiken. Want ook hier zie ik dat het klimaat steeds killer wordt. Vooralsnog komt mijn liefde rechtstreeks uit mijn hart en niet uit een religieus Boek of bepaalde opvatting.

Fibonaci
19-11-09, 21:05
De persoon Mohammed is duidelijk hartelozer dan Jezus.

Jezus wekte de doden tot leven, Mohammed doofde op een gruwelijke wijze vele levenden uit in de dood.

sjaen
19-11-09, 23:55
Refoliefde. De Taliban is er niks bij.

Zeg Mark, voel jij je nog wel lekker om die tandenloze rollaterclub met de taliban te vergelijken

Wang Li
19-11-09, 23:57
De persoon Mohammed is duidelijk hartelozer dan Jezus.

Jezus wekte de doden tot leven, Mohammed doofde op een gruwelijke wijze vele levenden uit in de dood.
Dus een echte moslim is duidelijk hartelozer dan Jezus-volgers Eppie Klein en André Rouvoet bij elkaar?

mark61
20-11-09, 00:06
Zeg Mark, voel jij je nog wel lekker om die tandenloze rollaterclub met de taliban te vergelijken

Het gaat om het principe. Hun harten zijn van steen. Dat de enen toevallig nog met kalasjnikofs mogen zwaaien doet er niet zoveel toe. Oom Eimert laat ze trouwens neermaaien met Apaches en F16s, so what's the difference exactly?

sjaen
20-11-09, 00:33
Het gaat om het principe. Hun harten zijn van steen. Dat de enen toevallig nog met kalasjnikofs mogen zwaaien doet er niet zoveel toe. Oom Eimert laat ze trouwens neermaaien met Apaches en F16s, so what's the difference exactly?

Oom Eimert is van de SGP?

mark61
20-11-09, 01:35
Oom Eimert is van de SGP?

Van de Christenunie, as you probably know. Das dan nog de SGP-light zelfs, en die deugen al voor geen meter.

Slinger
20-11-09, 07:18
• U doet alsof moslims geloven in iets dat niet bestaat.
"Ja, moslims geloven in iets dat niet bestaat. Allah bestaat niet, God
wel.


Duidelijke en eerlijke uitspraak.

Fibonaci
20-11-09, 08:31
Dus een echte moslim is duidelijk hartelozer dan Jezus-volgers Eppie Klein en André Rouvoet bij elkaar?Gemiddeld gezien wel, dat wordt ook bevestigd door de dagelijkse realiteit van alledag in Islamia, waar echte diep gelovigen instaat zijn om op frequente wijze onschuldige mensen mee te nemen in hun zelfmoord, in vergelijking met Judeochristiania, waar alleen psychopaten zoiets in hun hoofd halen.

Aït Ayt
20-11-09, 11:57
Gemiddeld gezien wel, dat wordt ook bevestigd door de dagelijkse realiteit van alledag in Islamia, waar echte diep gelovigen instaat zijn om op frequente wijze onschuldige mensen mee te nemen in hun zelfmoord, in vergelijking met Judeochristiania, waar alleen psychopaten zoiets in hun hoofd halen.



Of all the great world religions past and present, Christianity has been by far the most intolerant. This statement may come as a shock, but it is nevertheless true. In spite of the fact that Jesus Christ, the Jewish founder of the Christian religion, is shown in the New Testament as a prophet and savior who preached mutual love and nonviolence to his followers, the Christian church was for a great part of its history an extremely intolerant institution.

From its inception it was intolerant of other, non-Christian religions, first Greco-Roman polytheism, then Judaism, from which it had to separate itself, and later on Islam. Early in its history, from the time of the apostles, it also became increasingly intolerant of heresy and heretics, those persons who, although worshipers of Christ, dissented from orthodox doctrine by maintaining and disseminating beliefs-about the nature of Christ, the Trinity, the priesthood, the church, and other matters- that ecclesiastical authority condemned as false, and incurring the penalty of damnation. During the fourth century c.e. the Christian or Catholic Church, as we may now call it, approved both the Roman government's suppression of paganism as idolatry and its use of punitive laws and coercion against Christian heretics. This initiated a development that led during the Middle Ages to the forcible conversion of pagan Germans and Slavs, Jews, and Muslims at the hands of Christian rulers, and to the long Christian enmity toward the religion of Islam, which gave rise to the crusading movement of holy war in medieval Europe. It likewise led, because of the prevailing hatred of Jews as enemies of Christ, to frequent charges of ritual murder against Jews and to the instigation by Catholic religious preachers of repeated massacres of Jews in Europe. And it led also to the medieval church's legitimation of relious persecution, the creation of the papal Inquisition and its machinery of heresy hunting and prosecution, the Albigensian Crusade in the thirteenth century against the Catharist heresy in southern France, and the killing of innumerable fellow Christians whom the church denounced as heretics.

The sixteenth century, which witnessed the Reformation and the beginning and spread of Protestantism, was probably the most intolerant period in Christian history, marked not only by violent conflict between contending Christian denominations but by an upsurge of Anti-Judaism and anti-Semitism in western Europe. When Martin Luther, John Calvin, and other oustanding religious reformers undertook their successful revolt against the Catholic Church and established their own Protestant churches, the latter showed themselves to be no less intolerant of heretics and dissenting Christians than was the Catholic Church.

How the idea of religious toleration came to the west, blz 1-2
Perez Zagorin

naam
20-11-09, 12:09
Van de Christenunie, as you probably know. Das dan nog de SGP-light zelfs, en die deugen al voor geen meter.

De meeste kazernes liggen ook in de bible belt en de Veluwe. Dat is geen toeval.
Ik vond al die beroepsmilitairen daar nogal in de here. Als Amsterdammer moest ik daar erg aan wennen. Maar goed toen waren de Russen onze vijand en hoefde de beroeps eigenlijk nooit wat te doen, behalve af en toe te oefenen in Duitsland.

Aït Ayt
20-11-09, 12:19
De meeste kazernes liggen ook in de bible belt en de Veluwe. Dat is geen toeval.

dat is geen toeval nee.. er is een direct verband tussen een kazerne en een lommerrijke omgeving..

abdoeltje
20-11-09, 12:32
De persoon Mohammed is duidelijk hartelozer dan Jezus.

Jezus wekte de doden tot leven, Mohammed doofde op een gruwelijke wijze vele levenden uit in de dood.

ja, t`is harteloos om dat het liefdeloos is.

naam
20-11-09, 13:08
dat is geen toeval nee.. er is een direct verband tussen een kazerne en een lommerrijke omgeving..

En natuurlijk het directe verband tussen een lommerrijke omgeving en de SGP.

mark61
20-11-09, 13:18
De meeste kazernes liggen ook in de bible belt en de Veluwe. Dat is geen toeval.

:hihi:

Oefenterreinen liggen meestal in reservaten. Natuur~ of anderszins.

mark61
20-11-09, 13:19
dat is geen toeval nee.. er is een direct verband tussen een kazerne en een lommerrijke omgeving..

Er is een direct verband tussen fysieke isolatie en conservatisme. In Europa althans.

Fibonaci
20-11-09, 20:06
ja, t`is harteloos om dat het liefdeloos is.Mededogen en liefde zijn nauwelijks items in de de Islam, wel wraak en boete.

DNA
20-11-09, 20:27
Mededogen en liefde zijn nauwelijks items in de de Islam, wel wraak en boete.




How can u be so sure 'bout that ??? : silly stupid hypocrit liar !

prove what u have been saying if u can ! :tover:

well, see how Satan in person w'd perfectly feel at home within Paulinism's walls :


see that "loving , compassionate, peaceful ..." crusades , inquisitions ....violence, superstition ....extremism , studpidity ...hsitory of the church first !

Joesoef
20-11-09, 21:59
Heintje Davids is weer terug :moe: Haldol depot weer aangevuld.

StevieK
21-11-09, 09:13
Heintje Davids is weer terug :moe: Haldol depot weer aangevuld.

En HD maar hard roepen dat ie verdwijnt

Umarvlie
21-11-09, 10:01
Mededogen en liefde zijn nauwelijks items in de de Islam

Nee, hiervoor moeten we juist bij de Christenen zijn natuurlijk ... die hebben dat door de eeuwen heen wel laten zien wat dat betekend - en doe dat nu nog.

Honderden jaren van jodenvervolging, heksenjachten en corruptie ... en dan maar praten over die fijne joods-christelijke normen en waarden - de liefde en het mededogen.

abdoeltje
21-11-09, 16:31
Mededogen en liefde zijn nauwelijks items in de de Islam, wel wraak en boete.



ja, de religie van de omhoog gevallen maangod is een doodscultus.

Abu_Hurayrah
21-11-09, 17:24
ja, de religie van de omhoog gevallen maangod is een doodscultus.


Bij de zonnekalender, vallen de maanden ieder jaar in dezelfde respectievelijke seizoenen. Ter illustratie; de maanden Maart, April en Mei zullen in India altijd in de zomer zijn, terwijl Juli, Augustus en September altijd moessons hebben, i.e. regenbuien. November, December en Januari zullen altijd in de winter zijn. Bij de maankalender vallen de maanden in verschillende jaren binnen een ander seizoen.

De maankalender heeft ongeveer 11 dagen minder dan de zonnekalender, aldus verschuift iedere maand van de maankalender met 11 dagen ten opzichte van het zonnejaar. Hierdoor is er een spanwijdte van ongeveer 33 maanjaren waarin de mens de smaak van alle verschillende seizoenen in één bijzondere maand van de maankalender zal proeven. Dit is zeer belangrijk omdat de jaarlijkse activiteiten van een Moslim op de maankalender en op bepaalde maanden zoals Ramadhaan en Hajj (Dhul-Hidjah) gebaseerd zijn. Tijdens de maand Ramadhaan moet een Moslim zich onthouden van voedsel en drank gedurende de periode tussen zonsopgang en zonsondergang. Wanneer de Islamitische maanden gebaseerd zouden zijn op de zonnekalender, waarin de seizoenen vast staan, dan zouden de mensen die in bepaalde delen van de wereld leven Ramadhaan in de zomer hebben terwijl in andere delen van de wereld het in de winter zou zijn. Sommige Moslims zullen voor meer uren vastende moeten zijn doordat de tijdspanne tussen zonsopgang en zonsondergang langer is, terwijl andere Moslims door de kortere tijdspanne minder lang hoeven te vasten. Als de seizoenen niet veranderden, dan zouden Moslims in sommige delen van de wereld onnodig hierin benadeeld door het leven gaan.

Door de maankalender te volgen, heeft elke Moslim de smaak van het vasten in verschillende seizoenen geproefd, over een verschillende tijdspanne, in een periode van ongeveer 33 jaar van zijn leven.

WaAllahu a'lem

Fibonaci
21-11-09, 18:53
Nee, hiervoor moeten we juist bij de Christenen zijn natuurlijk ... die hebben dat door de eeuwen heen wel laten zien wat dat betekend - en doe dat nu nog.

Honderden jaren van jodenvervolging, heksenjachten en corruptie ... en dan maar praten over die fijne joods-christelijke normen en waarden - de liefde en het mededogen.Dat waren duidelijk antichristenen, tegen Jezus en zijn Voorbeeld op aarde, maar de Taliban is zeker niet volledig tegen de geest van Mohammed, integendeel.

abdoeltje
21-11-09, 21:51
Nee, hiervoor moeten we juist bij de Christenen zijn natuurlijk ... die hebben dat door de eeuwen heen wel laten zien wat dat betekend - en doe dat nu nog.

Honderden jaren van jodenvervolging, heksenjachten en corruptie ... en dan maar praten over die fijne joods-christelijke normen en waarden - de liefde en het mededogen.

deze thread gaat over de islam en niet over het christendom, bij de les blijven s.v.p.

Fibonaci
21-11-09, 22:26
deze thread gaat over de islam en niet over het christendom, bij de les blijven s.v.p.De antichrist, in casu de Islam, zou uit de christ voortkomen.

Deze laatste valse profetie erkent in principe zowel de profeten van de joden als die van de christenen tot en met Jezus aan toe, edoch zij zouden die profeet Isa niet zien als Zoon en Metgezel van God, iets dat 666 jaar ervoor voorspeld was.

abdoeltje
22-11-09, 13:00
De antichrist, in casu de Islam, zou uit de christ voortkomen.

Deze laatste valse profetie erkent in principe zowel de profeten van de joden als die van de christenen tot en met Jezus aan toe, edoch zij zouden die profeet Isa niet zien als Zoon en Metgezel van God, iets dat 666 jaar ervoor voorspeld was.


da`s jouw geloof, het gaat echter in deze topic over de relatie islam en harteloosheid.

Rourchid
22-11-09, 13:14
De maankalender heeft ongeveer 11 dagen minder dan de zonnekalender, aldus verschuift iedere maand van de maankalender met 11 dagen ten opzichte van het zonnejaar.
De zonnekalender is praktisch bezien de agrarische kalender.
De maankalender is praktisch bezien de spirituele kalender.

mark61
22-11-09, 15:02
De zonnekalender is praktisch bezien de agrarische kalender.
De maankalender is praktisch bezien de spirituele kalender.

De zonnekalender is daarmee ook spirituele kalender, in alle gebieden met seizoenen en landbouw.

De maankalender is bedacht door mensen die geen last hebben van seizoenen en seizoensgebonden landbouw. Dat maakt het zo locaal. Wat er per definitie zo spiritueel aan is ontgaat mij ten enen male. Iets dat onpraktisch is is niet per definitie 'spiritueel', das een eufemisme voor onbruikbaarheid, in dit geval.

Veel islamitische landen hebben om die reden altijd minstens 2 kalenders parallel gebruikt, Iran zelfs 3.

mark61
22-11-09, 15:06
Door de maankalender te volgen, heeft elke Moslim de smaak van het vasten in verschillende seizoenen geproefd, over een verschillende tijdspanne, in een periode van ongeveer 33 jaar van zijn leven.

Onstellende flauwekul. Omgekeerde drogredenering.

Wat is de smaak van 24 uur per dag moeten vasten, een maand lang? Dan ga je deud :hihi: Na x jaar gevolgd door in het geheel geen vasten?

Daar moesten weer allerlei kunst- vliegwerkregeltjes voor worden bedacht.

Universeel jaja.

Wide-O
22-11-09, 17:32
De zonnekalender is praktisch bezien de agrarische kalender.
De maankalender is praktisch bezien de spirituele kalender.

Er bestaat ook een tempel-kalender. In Bali.

Er staat een prachtig verhaal in "The Salmon of Doubt" van Douglas Noel Adams (a.k.a "DNA", jaja, I know) over een volk dat zijn hele leven/religie (en rijst-oogst) baseerde op die kalender.

Dat kon beter, vonden "Westerlingen". Met moderne technieken en zo. En ja hoor, de eerste twee jaar werkte dat wonderwel, zoveel rijst werd er nog nooit geoogst.

Echter, daarna ging het plots (om een aantal redenen) bergaf, en wat duizenden jaren lang perfect gewerkt had, werkte plots helemaal niet meer. Chaos.

Men is toen terug overgestapt op die eeuwenoude kalender.


People now looking at the way in which rice agriculture works in Bali are rather puzzled by it because it is intensely religious. The society of Bali is such that religion permeates every single aspect of it and everybody in that culture is very, very carefully defined in terms of who they are, what their status is and what their role in life is. It's all defined by the church; they have very peculiar calendars and a very peculiar set of customs and rituals, which are precisely defined and, oddly enough, they are fantastically good at being very, very productive with their rice harvest. In the 70s, people came in and noticed that the rice harvest was determined by the temple calendar. It seemed to be totally nonsensical, so they said, 'Get rid of all this, we can help you make your rice harvest much, much more productive than even you're, very successfully, doing at the moment. Use these pesticides, use this calendar, do this, that and the other'.

So they started and for two or three years the rice production went up enormously, but the whole predator/prey/pest balance went completely out of kilter. Very shortly, the rice harvest plummeted again and the Balinese said, 'Screw it, we're going back to the temple calendar!' and they reinstated what was there before and it all worked again absolutely perfectly. It's all very well to say that basing the rice harvest on something as irrational and meaningless as a religion is stupid - they should be able to work it out more logically than that, but they might just as well say to us, 'Your culture and society works on the basis of money and that's a fiction, so why don't you get rid of it and just co-operate with each other' - we know it's not going to work!

Zit een boodschap in, erreges.

Slinger
22-11-09, 18:27
Dat de enen toevallig nog met kalasjnikofs mogen zwaaien doet er niet zoveel toe.

Marginaal verschil.

Bart.NL
22-11-09, 21:17
De antichrist, in casu de Islam, zou uit de christ voortkomen.

Deze laatste valse profetie erkent in principe zowel de profeten van de joden als die van de christenen tot en met Jezus aan toe, edoch zij zouden die profeet Isa niet zien als Zoon en Metgezel van God, iets dat 666 jaar ervoor voorspeld was.

Dit zijn hysterische opmerkingen.

mark61
22-11-09, 21:46
Marginaal verschil.

Yeps. Je vergeet het vervolg te citeren. Eimert zwaait met F16s en Apaches, zee ik.

Slinger
22-11-09, 22:52
Yeps. Je vergeet het vervolg te citeren. Eimert zwaait met F16s en Apaches, zee ik.

Wat dus niet relevant is, zoals iemand hierboven al opmerkte. Probeer eens zindelijk te discussiëren, als je dat nog kunt.

mark61
22-11-09, 22:59
Wat dus niet relevant is, zoals iemand hierboven al opmerkte. Probeer eens zindelijk te discussiëren, als je dat nog kunt.

Wie zei dat en waarom is dat niet relevant?

Hoor haar. Jij en zindelijk discussiëren :haha: That'll be the day.

sjaen
22-11-09, 23:54
Wie zei dat en waarom is dat niet relevant?

Hoor haar. Jij en zindelijk discussiëren :haha: That'll be the day.

Eimert die zich opblaast midden op een drukke marktplaats denkend en fantaserend over 72 maagden.............

vanGodlos

mark61
22-11-09, 23:56
Eimert die zich opblaast midden op een drukke marktplaats denkend en fantaserend over 72 maagden.............

vanGodlos

Dat doen de Talibaan niet, daar huren ze sukkelaars voor in. Je dacht toch niet dat zo'n mullah Omar ooit zelf risico ging lopen?

sjaen
23-11-09, 00:19
Dat doen de Talibaan niet, daar huren ze sukkelaars voor in. Je dacht toch niet dat zo'n mullah Omar ooit zelf risico ging lopen?

yeah wright

Charlus
23-11-09, 09:30
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?

Btw.
Hoe slaag jij er in om structureel alle quotes te vernaggelen? Je klikt op de Citaat-knop en wat doe je dan verder? Ogenschijnlijk zet je een vierkante sluithaak om de eerste 'QUOTE' en je verwijdert de '=' met als resultaat:

knuppeltje;4146028]Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:

knuppeltje
23-11-09, 09:48
=Charlus;4163244]Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?

Btw.
Hoe slaag jij er in om structureel alle quotes te vernaggelen? Je klikt op de Citaat-knop en wat doe je dan verder? Ogenschijnlijk zet je een vierkante sluithaak om de eerste 'QUOTE' en je verwijdert de '=' met als resultaat:


:slapen:

Charlus
23-11-09, 10:08
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?<...>

:slapen:
Mogelijk heb ik je verkeerd begrepen. Het citaat onterecht toeschrijven aan Klein was humoristisch bedoeld?

Btw.
Hoe slaag jij er in om structureel alle quotes te vernaggelen?

knuppeltje
23-11-09, 10:11
Mogelijk heb ik je verkeerd begrepen. Het citaat onterecht toeschrijven aan Klein was grappig bedoeld?

Ach, dat heb je meer met mensen die het niet begrijpen, die proberen dan maar de grapjas uit te hangen.

Charlus
23-11-09, 10:19
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?
Ach, dat heb je meer met mensen die het niet begrijpen, die proberen dan maar de grapjas uit te hangen.
??


Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Denk je werkelijk dat het citaat van SGP'er Klein afkomstig is? J/N.

Btw.
Quoten doe je nu goed, zie ik.

knuppeltje
23-11-09, 10:28
??

Denk je werkelijk dat het citaat van SGP'er Klein afkomstig is? J/N.

Btw.
Quoten doe je nu goed, zie ik.

Je zeikt maar een eind weg als je daar zo'n behoefte aan hebt. :slapen:

Charlus
23-11-09, 10:32
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Denk je werkelijk dat het citaat van SGP'er Klein afkomstig is? J/N.
<...>:slapen:
Wakker worden! Geef eens antwoord. Je kunt het.


Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Denk je werkelijk dat het citaat van SGP'er Klein afkomstig is?

Fibonaci
23-11-09, 11:32
Feit blijft dat de profeet Mohammed heel duidelijk een volledig ander voorbeeld heeft gegeven dan Jezus,

een diametraal tegengesteld voorbeeld zelfs. En hoewel Mohammed zich uiterlijk moreel indekte met mooie verhaaltjes, was de laatste "andere" profeet een geweldenaar en bijzonder zinnelijk met al die vrouwen tot een kindmeisje aan toe, het tegenovergestelde van Jezus, die vooral een Geestelijk Voorbeeld was, hoewel hij met de menselijke zinnen met de mens heeft meegeleden tot in de dood.

tanger'73
23-11-09, 17:10
Feit blijft dat de profeet Mohammed heel duidelijk een volledig ander voorbeeld heeft gegeven dan Jezus,

een diametraal tegengesteld voorbeeld zelfs. En hoewel Mohammed zich uiterlijk moreel indekte met mooie verhaaltjes, was de laatste "andere" profeet een geweldenaar en bijzonder zinnelijk met al die vrouwen tot een kindmeisje aan toe, het tegenovergestelde van Jezus, die vooral een Geestelijk Voorbeeld was, hoewel hij met de menselijke zinnen met de mens heeft meegeleden tot in de dood.


Mohammed (v.z.m.h.) is dan ook niet door een wonder bevrucht en gebaard in tegenstelling tot Isha.

fisherman1969
23-11-09, 19:50
Nee, hiervoor moeten we juist bij de Christenen zijn natuurlijk ... die hebben dat door de eeuwen heen wel laten zien wat dat betekend - en doe dat nu nog.

Honderden jaren van jodenvervolging, heksenjachten en corruptie ... en dan maar praten over die fijne joods-christelijke normen en waarden - de liefde en het mededogen.

Ja klopt als een bus , maar wanneer was dat ook alweer?? , de ISLAM begon 400 jaar na CHRISTUS toch?
En uiteraard rep je niks over de Christen vervolgingen .
Dus wel eerlijk blijven .
Weet je hoeveel Christenen vermoord werden voor de poorten van WENEN ?? uit naam van ALLAH ? en dan noem ik nog maar een plaats !
Ik ben renegaat dus afvallig Christen ,maar blijf wel eerlijk en heb geen geloof nodig omdat te zijn .

De 10 geboden zijn voor mij genoeg , voor jou niet of toch wel ??

Umarvlie
23-11-09, 21:05
Ja klopt als een bus , maar wanneer was dat ook alweer?? , de ISLAM begon 400 jaar na CHRISTUS toch?
En uiteraard rep je niks over de Christen vervolgingen .
Dus wel eerlijk blijven .

Welke christen vervolgingen waaren dit dan (overigens was het ruim 600 jaar later).


Weet je hoeveel Christenen vermoord werden voor de poorten van WENEN ?? uit naam van ALLAH ? en dan noem ik nog maar een plaats !

Ach, natuurlijk hebben de christenen nooit moslims gedood? Kruistochten? (waar de Europeesche "Christenen" trouwens zo'n beetje alles en iedereen die in de weg stond afmaakten - da's pas een eucemenische gedachte)


Ik ben renegaat dus afvallig Christen ,maar blijf wel eerlijk en heb geen geloof nodig omdat te zijn .

De 10 geboden zijn voor mij genoeg , voor jou niet of toch wel ??

Het gaat me niet om jouw geloof, en waar ben ik niet eerlijk geweest?

En de 10 geboden accepteer ik maar of het genoeg is?

Fibonaci
24-11-09, 10:59
Ach, natuurlijk hebben de christenen nooit moslims gedood? Kruistochten? (waar de Europeesche "Christenen" trouwens zo'n beetje alles en iedereen die in de weg stond afmaakten - da's pas een eucemenische gedachte)

De kruistochten waren vooral een antwoord op de mosliminvasies uit het zuiden, plus de inname van het heilige land en de heilige berg,

deze christelijke intifadah, opwekking, is soms bijzonder antichristelijk gruwelijk geweest, iets wat huidige christenen niet zullen verhullen,

dit integenstelling zoals moslims de gruwelijke aspecten uit hun geschiedenis stelselmatig verzwegen en verzwijgen.


En de 10 geboden accepteer ik maar of het genoeg is?
Jezus heeft de 10 zelfs in twee geboden kunnen reduceren, zonder de 10 te overrulen, overigens.

nl:

God liefhebben met heel je hart en ziel,

en je naaste liefhebben, zoals je jezelf liefhebt.


Om jezelf lief te hebben moet je eerst je Schepper liefhebben.

Abu_Hurayrah
24-11-09, 11:13
Jezus heeft de 10 zelfs in twee geboden kunnen reduceren, zonder de 10 te overrulen, overigens.

nl:

God liefhebben met heel je hart en ziel,

en je naaste liefhebben, zoals je jezelf liefhebt.


Om jezelf lief te hebben moet je eerst je Schepper liefhebben.


Dat moet je wel in de juiste context plaatsen. Alle Profeten voor de laatste Profeet Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam zijn naar een specifieke volk gestuurd. Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam, daarentegen, is naar de gehele mensheid gestuurd.

Wallahu a'lem

Wa salam

Fibonaci
24-11-09, 11:21
Dat moet je wel in de juiste context plaatsen. Alle Profeten voor de laatste Profeet Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam zijn naar een specifieke volk gestuurd. Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam, daarentegen, is naar de gehele mensheid gestuurd.

Wallahu a'lem

Wa salamChristus heeft ook veel niet joodse volgelingen gekregen over alle volkeren ter wereld,

iets wat Jezus ook expliciet wou,

dus wat bedoel je precies?

Abu_Hurayrah
24-11-09, 11:27
Christus heeft ook veel niet joodse volgelingen gekregen over alle volkeren ter wereld,

iets wat Jezus ook expliciet wou,

dus wat bedoel je precies?





De vruchten die uiteindelijk geoogst zijn, doen niks af aan mijn opmerking dat ten tijde van Jezus de zoon van Maria 'alayhi salam zijn boodschap puur aan zijn omgeving en enkel op zijn omgeving afgestemd was.

Fibonaci
24-11-09, 11:32
De vruchten die uiteindelijk geoogst zijn, doen niks af aan mijn opmerking dat ten tijde van Jezus de zoon van Maria 'alayhi wa salam zijn boodschap puur aan zijn omgeving en enkel op zijn omgeving afgestemd was.Grote fout ingeprente onzin, over Paulus enzo, terwijl Jezus wens om het jodendom eeuwig algemeen voor alle volkeren te laten zijn, te seculariseren, zeg maar, niet alleen blijkt uit de evangelist Paulus.

Volledig uit de lucht gegrepen,

1,8 miljard niet joodse christenen bewijzen sowiezo al het tegendeel.

Slinger
24-11-09, 12:44
Welke christen vervolgingen waaren dit dan (overigens was het ruim 600 jaar later).



Ach, natuurlijk hebben de christenen nooit moslims gedood? Kruistochten? (waar de Europeesche "Christenen" trouwens zo'n beetje alles en iedereen die in de weg stond afmaakten - da's pas een eucemenische gedachte)



Het gaat me niet om jouw geloof, en waar ben ik niet eerlijk geweest?

En de 10 geboden accepteer ik maar of het genoeg is?

Weet je niet dat de kruistochten een reactie waren op de islmaitische verovering van de halve christelijke wereld?

Abu_Hurayrah
24-11-09, 13:34
Grote fout ingeprente onzin, over Paulus enzo, terwijl Jezus wens om het jodendom eeuwig algemeen voor alle volkeren te laten zijn, te seculariseren, zeg maar, niet alleen blijkt uit de evangelist Paulus.

Volledig uit de lucht gegrepen,

1,8 miljard niet joodse christenen bewijzen sowiezo al het tegendeel.



Ik baseer mijn uitspraak niet daarop, maar op een overlevering die alle profeten aan gaat - van Imam Bukhari, te weten:

Every Prophet used to be sent to his nation only, but I have been sent to all mankind. (Sahih Al-Bukhâri, Vol. 1, Hadîth No.331).

Bron: http://www.qurancomplex.com/Quran/Targama/Targama.asp?nSora=2&l=eng&nAya=250#2_250

Slinger
24-11-09, 13:48
Ik baseer mijn uitspraak niet daarop, maar op een overlevering die alle profeten aan gaat - van Imam Bukhari, te weten:

Every Prophet used to be sent to his nation only, but I have been sent to all mankind. (Sahih Al-Bukhâri, Vol. 1, Hadîth No.331).

Bron: http://www.qurancomplex.com/Quran/Targama/Targama.asp?nSora=2&l=eng&nAya=250#2_250

Dat ze toen al Engels spraken...

Abu_Hurayrah
24-11-09, 14:04
Dat ze toen al Engels spraken...

Sahih Bukhari is door M. Muhsin Khan (http://www.dar-us-salam.com/authors/muhsin-khan.htm) vertaald.

Fibonaci
24-11-09, 14:11
Ik baseer mijn uitspraak niet daarop, maar op een overlevering die alle profeten aan gaat - van Imam Bukhari, te weten:

Every Prophet used to be sent to his nation only, but I have been sent to all mankind. (Sahih Al-Bukhâri, Vol. 1, Hadîth No.331).

Bron: http://www.qurancomplex.com/Quran/Targama/Targama.asp?nSora=2&l=eng&nAya=250#2_250leuke uitspraak, maar niet uniek.

mark61
24-11-09, 14:16
Sahih Bukhari is door M. Muhsin Khan (http://www.dar-us-salam.com/authors/muhsin-khan.htm) vertaald.

En slecht. 'nation' is een anachronisme.

knuppeltje
24-11-09, 16:25
Weet je niet dat de kruistochten een reactie waren op de islmaitische verovering van de halve christelijke wereld?

Welnee meneer de geschiedkundige, de enige reden was hebzucht.

Nouja, dat was daarvoor bij de kalifs niet anders, maar om nu die moordende en alles verwoestende kruisvaarders als een stelltje heiligen af te beelden, gaat wel een beetje ver toch?

Slinger
24-11-09, 17:14
Welnee meneer de geschiedkundige, de enige reden was hebzucht.

Nouja, dat was daarvoor bij de kalifs niet anders, maar om nu die moordende en alles verwoestende kruisvaarders als een stelltje heiligen af te beelden, gaat wel een beetje ver toch?

Wie beeldt ze als heiligen af?

Fibonaci
24-11-09, 17:37
Wie beeldt ze als heiligen af?Niemand doet dat, want bij die kruistochten zijn er nl te veel antichristelijke dingen gebeurd, waar geen christen tegenwoordig trots op is.

Niet geregistreerd
24-11-09, 18:56
Niemand doet dat, want bij die kruistochten zijn er nl te veel antichristelijke dingen gebeurd, waar geen christen tegenwoordig trots op is.


It's much worse that just that :

to make a long story short ,'cause u don't seem to wanna learn from the criminal inquisitory, superstitious, ignorant , fundamentally antisemistic ...dark history of that criminal organisation = the church i w'd rather become a primitive chocolate statues worshiper than acknowledge it as a religion :


Satan w'd feel perferctly at home within Paulinism's walls !

Fibonaci
25-11-09, 09:13
It's much worse that just that :

to make a long story short ,'cause u don't seem to wanna learn from the criminal inquisitory, superstitious, ignorant , fundamentally antisemistic ...dark history of that criminal organisation = the church i w'd rather become a primitive chocolate statues worshiper than acknowledge it as a religion :


Satan w'd feel perferctly at home within Paulinism's walls !Islam is de laatste profetie die alle joodse en christelijke overlevering zou vervalsen, omstreeks 666,

die zou ontkennen dat Jezus de Zoon van God is, en zich zou nestelen in de Tempel (op de tempelberg),

zaken die volledig uitgekomen zijn.

knuppeltje
25-11-09, 09:24
Wie beeldt ze als heiligen af?

Tegenwoordig maak je daar geen grote sier meer mee, maar dat is nog niet zo heel erg lang.

Fibonaci
25-11-09, 09:53
Tegenwoordig maak je daar geen grote sier meer mee, maar dat is nog niet zo heel erg lang.Het is totaal anti-Jezusachtig, wat er toen gebeurd is.

Maar je kunt niet zeggen dat Talibanische of Al Shababische methoden niet Mohammedachtig zijn, integendeel.

knuppeltje
25-11-09, 09:59
Het is totaal anti-Jezusachtig, wat er toen gebeurd is.

Maar je kunt niet zeggen dat Talibanische of Al Shababische methoden niet Mohammedachtig zijn, integendeel.



Voor alsnog zijn zowel Jezus als Mohammed literaire figuren. Nergens zijn er onomstotelijke bewijzen te vinden dat een van beiden echt hebben bestaan.
Zolang die bewijzen nog niet zijn geleverd, is er niets Jezus- of Mohammedachtigs in de hele wereld.

Fibonaci
25-11-09, 10:03
Voor alsnog zijn zowel Jezus als Mohammed literaire figuren. Nergens zijn er onomstotelijke bewijzen te vinden dat een van beiden echt hebben bestaan.
Zolang die bewijzen nog niet zijn geleverd, is er niets Jezus- of Mohammedachtigs in de hele wereld.Ook al is het alleen maar sage en mythe, kun je niet ontkennen dat de twee in de overleveringen elkaars tegengestelde zijn.

knuppeltje
25-11-09, 10:13
Ook al is het alleen maar sage en mythe, kun je niet ontkennen dat de twee in de overleveringen elkaars tegengestelde zijn.


Uiterst dom om dan van alles aan literaire personen toe te schrijven toch?

Of het nu goed of slecht is, het is nergens op gebaseerd dan op sprookjes, door machtswellustelingen bedoeld om de gelovigen te kunnen gebruiken voor hun doel, er veel beter van te worden.

Fibonaci
25-11-09, 10:20
Uiterst dom om dan van alles aan literaire personen toe te schrijven toch?

Of het nu goed of slecht is, het is nergens op gebaseerd dan op sprookjes, door machtswellustelingen bedoeld om de gelovigen te kunnen gebruiken voor hun doel, er veel beter van te worden.Sprookjes zijn niet nutteloos, ze geven een bepaalde moraal aan.

En uiteraard heb je sprookjes en sprookjes.

Waarachtige goedaardige en kwaadaardig leugenachtige.


Het verstand en het (mede)gevoel, of het gebrek eraan, dient ervoor om hier een keuze te maken, welke sprookjes of nachtmerries na te streven.

knuppeltje
25-11-09, 10:31
Sprookjes zijn niet nutteloos, ze geven een bepaalde moraal aan.

Wie zegt er hier dat sprookjes nutteloos zijn?

Maar al die religieuse sprookjes bij elkaar zijn vooral bedoeld om de gelovigen tegen elkaar - en niet gelovigen op te zetten en niet bedoeld om er kleine kinderen mee in slaap te helpen. De teksten in de heilige boeken zijn er dan ook naar.

Kortom, om de hele boel te besodemieteren door de religieuze leiders in de al eeuwenoude strijd om de macht tussen koning en priester.

Fibonaci
25-11-09, 10:36
Wie zegt er hier dat sprookjes nutteloos zijn?

Maar al die religieuse sprookjes bij elkaar zijn vooral bedoeld om de gelovigen tegen elkaar - en niet gelovigen op te zetten en niet bedoeld om er kleine kinderen mee in slaap te helpen. De teksten in de heilige boeken zijn er dan ook naar.

Kortom, om de hele boel te besodemieteren door de religieuze leiders in de al eeuwenoude strijd om de macht tussen koning en priester.De strijd tussen geestelijke macht en wereldlijke macht is iets van het westerlijke deel van Europa geweest. Op bijna alle andere plekken op aarde, die niet stammen uit dit WestEuropese model waren en zijn die twee innerlijk verbonden, leidende tot dictatuur en autocratie.

knuppeltje
25-11-09, 10:51
De strijd tussen geestelijke macht en wereldlijke macht is iets van het westerlijke deel van Europa geweest. Op bijna alle andere plekken op aarde, die niet stammen uit dit WestEuropese model waren en zijn die twee innerlijk verbonden, leidende tot dictatuur en autocratie.

Ik zou toch maar eens iets aan geschiedenis gaan doen als ik jou was.

In Egypte bijvoorbeeld, is dat duizende jaren het geval geweest. Ook daar was er constant strijd om de macht tussen de farao en de hogepriester. En zo ging dat in diverse culturen, ook de joodse, al heette de konin dan geen farao.

Fibonaci
25-11-09, 11:04
Ik zou toch maar eens iets aan geschiedenis gaan doen als ik jou was.

In Egypte bijvoorbeeld, is dat duizende jaren het geval geweest. Ook daar was er constant strijd om de macht tussen de farao en de hogepriester. En zo ging dat in diverse culturen, ook de joodse, al heette de konin dan geen farao.Het is niet voor niets dat alleen in het westen zich echte democratie heeft ontwikkeld, met vrije nieuwsgaring, onafhankelijke rechtspraak, en een verkozen parlement.


Jezus zei ook dat wat des keizers is is des keizers is en dat wat van God is van God.

In het Orhodoxe oosten van het oude romeinse rijk is dit advies nooit goed nagevolgd, tot op de dag van vandaag.

Want Putin heeft innige banden met de grootpatriach van Rusland.

Charlus
25-11-09, 11:25
Het lijkt er soms op dat iemand wel "mag" zeggen dat de Islam (of de koran) totaal ruk is, zolang die persoon er, desnoods in gedachten, maar haastig aan toevoegt dat het Christendom (of de bijbel) minstens zo ruk is. Wie daarvan niet doordrongen is, krijgt de wind van voren. Ik laat in het midden wie wie is.
Een deelaspect: was cq. is (voor wie Jezus en Mohammed fictionele figuren zijn) Jezus erger of minder erg dan Mohammed?

knuppeltje
25-11-09, 11:27
=Fibonaci;4166590][COLOR="Navy"]Het is niet voor niets dat alleen in het westen zich echte democratie heeft ontwikkeld, met vrije nieuwsgaring, onafhankelijke rechtspraak, en een verkozen parlement.

En daarmee dictators als Moebarak bijvoorbeeld in het zadel houdt.


Jezus zei ook dat wat des keizers is is des keizers is en dat wat van God is van God.

Ik dacht dat wij het er over eens waren dat Jezus een literair figuur was? Die kan dat dus niet gezegt hebben toch?

Volgens mij was het de lijfspreuk van Romeinse keizers, en wie zich daar niet naar wilde voegen werd hardhandig aangepakt.

Magoe, de leiders van zijn zogenaamde volgelingen waren en zijn veelal je reinste tuig van de richel.


In het Orhodoxe oosten van het oude romeinse rijk is dit advies nooit goed nagevolgd, tot op de dag van vandaag.

Welnee, ook daar gingen kerk en staat hand in hand. Ook daar hielpen ze elkaar in hun misdaad.


Want Putin heeft innige banden met de grootpatriach van Rusland.[/COLOR

En daarbij een verschrikkelijke diktater was, en achter de schermen misschien nog wel. Door hem is de corruptie in Rusland tot hoger ambacht verheven, tot afschuwelijke ellende voor het gewone volk.

knuppeltje
25-11-09, 11:29
Het lijkt er soms op dat iemand wel "mag" zeggen

Tis allemaal een pot nat.

mark61
25-11-09, 12:12
Het lijkt er soms op dat iemand wel "mag" zeggen dat de Islam (of de koran) totaal ruk is, zolang die persoon er, desnoods in gedachten, maar haastig aan toevoegt dat het Christendom (of de bijbel) minstens zo ruk is. Wie daarvan niet doordrongen is, krijgt de wind van voren. Ik laat in het midden wie wie is.

Waarom zou je zo graag eenzijdig willen zeggen dat 'de' islam ruk is, onder negeren van je eigen achtergrond, datgene wat onder je neus ligt? Waarom? Daar geef jij nou nooit antwoord op.

Umarvlie
25-11-09, 12:17
Waarom zou je zo graag eenzijdig willen zeggen dat 'de' islam ruk is, onder negeren van je eigen achtergrond, datgene wat onder je neus ligt? Waarom? Daar geef jij nou nooit antwoord op.

't is altijd makkelijker de fout van een ander te zien he .... (daar is geen mens vreemd aan).

Fibonaci
25-11-09, 12:42
Jezus erger of minder erg dan Mohammed?Daar hoeft de christen of zelfs de moslim niet lang over na te denken,

Mohammed was genadeloos, terwijl Jezus vol genade was.

Charlus
25-11-09, 12:55
Het lijkt er soms op dat iemand wel "mag" zeggen
Tis allemaal een pot nat.


Het lijkt er soms op dat iemand wel "mag" zeggen dat de Islam (of de koran) totaal ruk is, zolang die persoon er, desnoods in gedachten, maar haastig aan toevoegt dat het Christendom (of de bijbel) minstens zo ruk is. Wie daarvan niet doordrongen is, krijgt de wind van voren. Ik laat in het midden wie wie is.
Waarom zou je zo graag eenzijdig willen zeggen dat 'de' islam ruk is, onder negeren van je eigen achtergrond, datgene wat onder je neus ligt? Waarom? Daar geef jij nou nooit antwoord op.
The usual suspects.
Ik weet het antwoord zelf niet precies. Op de een of andere manier vind ik toch dat er, focussend op de relevantste spelers Christendom en Islam, van het Christendom/de bijbel nog wel iets te bakken is. Jezus komt op mij aangenamer over dan de profeet. Fibonaci merkt op dat de (seculiere) democratie haar voornaamste bloei kent in het Westen. Zal wel weer toevallige correlatie zijn.
Geen idee waarom mensen in het Westen van de Islam/de koran iets zouden willen bakken, behalve wegens PC overwegingen of oppervlakkige beleefdheid of omdat het anders zo zielig is voor die moslims.
Maarre, met het mes op de keel: is de Islam erger dan het Christendom? Leg de koran en de bijbel naast elkaar, welke van de twee is het stuitendst?

DNA
25-11-09, 12:57
Daar hoeft de christen of zelfs de moslim niet lang over na te denken,

Mohammed was genadeloos, terwijl Jezus vol genade was.



What do u know 'bout Jesus , silly boy ???

what do u know 'bout the prophet of mercy = Mohammed ???

u had turned Jesus' noble message into a big silly joke _lie : shame on u :

Just leave Jesus alone : u or the church have almost nothing to do with him or he with u : how can u claim him while u had betrayed him & his message on many levels :

see history of the church ....RU mentally retarted or what ???

How long do i have to repeat those elementary basic history facts ???

Mohammed was the a prophet of mercy u don't know much 'bout , so don't talk 'bout matters u're almost totally ignorant of !


& again :

Satan in person w'd feel perfetcly at home within Paulinism's walls :

so_called christianity was mainly made up by that biggest treator of all : Paulus :

Jesus was slechts een jood die werd gezonden aan joden om het jodendom I te vergemakkelijken , te verbeteren, te vernieuwen ...

Jesus' boodschap = het jodendom II :

Paulus had het jodendom II van het jodendom I gescheiden voor antisemistisch politiek & ander down to earth doeleinden , & had die gemixt met Griekse heidense & ander elementen ...


zie "History of western philosophy " of Bertrand Russell :

what he had said 'bout Paulus ...

see this quote of his for example also :

"...de katholiek kerk had haar bestaan aan 3 factoren te danken :

haar heilig geschiedenis was joods , haar theologie was Grieks , haar kanoniek wet & bestuur , in hoog mate althans , Romeins :

de Reformatie had de joodse elementen versterkt , de Griekse elementen gematigd & de Romeinse elementen afgewezen ...voor nationalistisch redenen om het heerschappij van de kerk & de maatschappelijk gebondheid die door het Romeins rijk & de kerk werd verwezenlijkt , teniet te doen ..." of in woorden met gelijk strekking althans !







".....moslims waren beschaafder & humaner dan christenen ....Gedurend de geheel middle_eeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door moslims ....christelijk kruistochten gingen gepaard met ten hemel schreiend pogroms ....." Quote :

Bertrand Russell "history of western philosophy" , hoofdstuk : de Godsdienstig ontwikkeling van de joden ...

StevieK
25-11-09, 13:10
What do u know 'bout Jesus , silly boy ???

what do u know 'bout the prophet of mercy = Mohammed ???

u had turned Jesus' noble message into a big silly joke _lie : shame on u :

Just leave Jesus alone : u or the church have almost nothing to do with him or he with u : how can u claim him while u had betrayed him & his message on many levels :

see history of the church ....RU mentally retarted or what ???

How long do i have to repeat those elementary basic history facts ???

Mohammed was the a prophet of mercy u don't know much 'bout , so don't talk 'bout matters u're almost totally ignorant of !


& again :

Satan in person w'd feel perfetcly at home within Paulinism's walls :

so_called christianity was mainly made up by that biggest treator of all : Paulus :

Jesus was slechts een jood die werd gezonden aan joden om het jodendom I te vergemakkelijken , te verbeteren, te vernieuwen ...

Jesus' boodschap = het jodendom II :

Paulus had het jodendom II van het jodendom I gescheiden voor antisemistisch politiek & ander down to earth doeleinden , & had die gemixt met Griekse heidense & ander elementen ...


zie "History of western philosophy " of Bertrand Russell :

what he had said 'bout Paulus ...

see this quote of his for example also :

"...de katholiek kerk had haar bestaan aan 3 factoren te danken :

haar heilig geschiedenis was joods , haar theologie was Grieks , haar kanoniek wet & bestuur , in hoog mate althans , Romeins :

de Reformatie had de joodse elementen versterkt , de Griekse elementen gematigd & de Romeinse elementen afgewezen ...voor nationalistisch redenen om het heerschappij van de kerk & de maatschappelijk gebondheid die door het Romeins rijk & de kerk werd verwezenlijkt , teniet te doen ..." of in woorden met gelijk strekking althans !







".....moslims waren beschaafder & humaner dan christenen ....Gedurend de geheel middle_eeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door moslims ....christelijk kruistochten gingen gepaard met ten hemel schreiend pogroms ....." Quote :

Bertrand Russell "history of western philosophy" , hoofdstuk : de Godsdienstig ontwikkeling van de joden ...

Wat probeer je nu te bewijzen ???

knuppeltje
25-11-09, 13:14
Mohammed was genadeloos, terwijl Jezus vol genade was.

Voor iemand die het ermee eens was dat beiden literaire figuren zijn, is dit weer een heel onzinnige opmerking toch?

Fibonaci
25-11-09, 13:17
Voor iemand die het ermee eens was dat beiden literaire figuren zijn, is dit weer een heel onzinnige opmerking toch?niet voor de volgeling van die literaire verhaaltjes.

Niet geregistreerd
25-11-09, 13:18
De persoon Mohammed is duidelijk hartelozer dan Jezus.

Jezus wekte de doden tot leven, Mohammed doofde op een gruwelijke wijze vele levenden uit in de dood.

Mohammed had de last buiten spiritueel leider, ook politiek leider te zijn van zijn gemeenschap. En dat botst.Mohammed was verantwoordelijk voor het voortbestaan van zijn gemeenschap die langs alle kanten bedreigd werd.Een feit wat men maar al te gemakkelijk over het hoofd ziet.

Wat dat betreft had Jezus het makkelijker. De Romeinen hielden de orde, en daardoor had hij de luxe principieel geweldloos te kunnen zijn.

DNA
25-11-09, 13:22
Wat probeer je nu te bewijzen ???


RU that maentally retarted that u don't see what i mean ???

Before u say anything 'bout Islam, narrow_minded brainwashed indoctrinated stupid ignorant freak :

u gotta think twice , u gotta take a good look at the church 's mirror ....u gotta study history, Islam ...from "objective" , "true" ...sources :

U're in no position to judge Islam , especially not from that silly Satanic Paulinstic point of view :

Paulinism is a Satanic cult : that fact had been proven to be true many times , even in dailiy life , see the church's behaviour, see history ... : history is our best argument !


Satan in person w'd feel perfectly at home within Paulinism's walls :

That has nothing to do with that great noble message of prophet_human Jesus we believe in !


so , leave Jesus alone , silly ignorant boy & do go back to school to learn 'bout history , the church, Islam ...

Slinger
25-11-09, 13:24
Mohammed had de last buiten spiritueel leider, ook politiek leider te zijn van zijn gemeenschap. En dat botst.Mohammed was verantwoordelijk voor het voortbestaan van zijn gemeenschap die langs alle kanten bedreigd werd.Een feit wat men maar al te gemakkelijk over het hoofd ziet.

Wat dat betreft had Jezus het makkelijker. De Romeinen hielden de orde, en daardoor had hij de luxe principieel geweldloos te kunnen zijn.

Correct: Mohammed gebruikte excessief geweld, Jezus bracht een boodschap van geweldloosheid, die hij ook in praktijk bracht ook.

Niet geregistreerd
25-11-09, 13:31
Daar hoeft de christen of zelfs de moslim niet lang over na te denken,

Mohammed was genadeloos, terwijl Jezus vol genade was.



Natuurlijk, want jij hebt met Jezus geknikkert, dus jij zal wel precies weten hoe de vork in de steel zit.

knuppeltje
25-11-09, 13:37
niet voor de volgeling van die literaire verhaaltjes.



Ik neem aan dat jij daar ook bij hoort, anders heeft het geen zin om daarmee iedere keer te schermen.
Je zit dus gewoon gezellig een eindje uit je nek te lullen.

Slinger
25-11-09, 13:37
Natuurlijk, want jij hebt met Jezus geknikkert, dus jij zal wel precies weten hoe de vork in de steel zit.

Wie beroofde karavanen en moordde in Medina een Joodse stam uit en nam zijn tegenstanders in Mekka na zijn terugkeer te grazen?

Wie dreef zijn geweldloosheid zo ver dat hij weigerde zich met het zwaard te laten verdedigen, zelfs toen hem dat zijn leven kostte?

DNA
25-11-09, 13:37
Mohammed had de last buiten spiritueel leider, ook politiek leider te zijn van zijn gemeenschap. En dat botst.Mohammed was verantwoordelijk voor het voortbestaan van zijn gemeenschap die langs alle kanten bedreigd werd.Een feit wat men maar al te gemakkelijk over het hoofd ziet.

Wat dat betreft had Jezus het makkelijker. De Romeinen hielden de orde, en daardoor had hij de luxe principieel geweldloos te kunnen zijn.

Precies :

Jesus leefde in een ander tijd, een ander context ....was slechts een jood die werd gezonden aan joden om het jodendom te vergemakkelijken, te vernieuwen ....

Jesus' voornamelijk verheven spiritueel boodschap was een tijdelijk locaal toepasselijk fase op die tijd , als reactie op de buitensporig materialisme , losbandigheid, decadentie van zowel de joden als de Romeinen ...


Jesus had bovcendien Mohammed voorspeld , precies net als andere profeten Jesus hadden voorspeld :

Jesus had geleid tot de laatste universeel compleet boodcschap voor de heel mensied van Mohammed = Islam :

alle andere profeten , waar wij heilig in geloven, waren slechts gezonden aan hun eigen volkeren , alleen Mohammed als de laatste profeet werd gezonden aan de heel mensheid :

profeten van Adama tot en met Mohammed, inclusief Jesus , Moses ....zouden alleen maar hadden geleid tot Islam & hadden allemaal die Islamitisch Tawhied boodschap verkondigd ....

ze zouden Mohammed alleen maar volgen als ze zouden bestaan in zijn tijd :

toen Mohammed werd naar Al Aqsa mosque in Jerusalem getransporteerd ; had Mohammed samen met alle eerdere profeten daar gebeden ...dus ...

Jesus will come back on earth to achieve the final victory of ...Islam, i guess :
*
we'll see then who's gonna laugh as last & who's gonna cry ! :lol: :

Niet geregistreerd
25-11-09, 13:43
Correct: Mohammed gebruikte excessief geweld, Jezus bracht een boodschap van geweldloosheid, die hij ook in praktijk bracht ook.

Jij weet nix van Mohammed (vzmh)!!

Hij was zowel een Profeet van genade, als van verdriet. Zowel van liefde, als van ontbering, tegelijkertijd een Profeet van mededogen, als van smart. Hij werd verkeerd begrepen, verbannen uit zijn stad, degenen die hem geloofden werden gedood en zijn vrienden als minderwaardig behandeld. Op een dag vroegen zijn vrienden, die er doodmoe van werden, hem: “O Boodschapper van God, kunt U onze vijanden niet vervloeken ?” Hierop vulden zijn ogen zich met tranen en antwoordde hij: “Ik ben niet gestuurd om te vervloeken, maar als een bron van mededogen voor de twee werelden.”

DNA
25-11-09, 13:44
Wie beroofde karavanen en moordde in Medina een Joodse stam uit en nam zijn tegenstanders in Mekka na zijn terugkeer te grazen?

Wie dreef zijn geweldloosheid zo ver dat hij weigerde zich met het zwaard te laten verdedigen, zelfs toen hem dat zijn leven kostte?

:lol:

Shame on u , man :

RU that dumb or what ???

RU mentally retarted too ???

u're worthless :

u just wanna provoke :

how many times did u repeat this none_sense & how many times did we respond to those silly unhistoric lies , u just continue repeating them :

u listen only to urself, not to facts : u w'd even deny the existence of ur own father if that w'd suit u best , claiming to be Jesus himself ! :lol: :


see that topic of mine 'bout that Satanic Paulinism in the US :

"God has left the building !" !

well, go ahead , for someone who even denies the truth 'bout recent events such as the live on tv broadcast israeli war on Gaza , how can we expect u to tell the truth 'bout much older events ???

so ...sweet dreams in ur wonderland, Alice !

Fibonaci
25-11-09, 14:46
Wie beroofde karavanen en moordde in Medina een Joodse stam uit en nam zijn tegenstanders in Mekka na zijn terugkeer te grazen?

Wie dreef zijn geweldloosheid zo ver dat hij weigerde zich met het zwaard te laten verdedigen, zelfs toen hem dat zijn leven kostte?
Met deze feiten kunnen moslims er alleen maar omheen draaien en de discussie afleiden op een ander onderwerp.

Slinger
25-11-09, 15:20
:lol:

Shame on u , man :

RU that dumb or what ???

RU mentally retarted too ???

u're worthless :

u just wanna provoke :

how many times did u repeat this none_sense & how many times did we respond to those silly unhistoric lies , u just continue repeating them :

u listen only to urself, not to facts : u w'd even deny the existence of ur own father if that w'd suit u best , claiming to be Jesus himself ! :lol: :


see that topic of mine 'bout that Satanic Paulinism in the US :

"God has left the building !" !

well, go ahead , for someone who even denies the truth 'bout recent events such as the live on tv broadcast israeli war on Gaza , how can we expect u to tell the truth 'bout much older events ???

so ...sweet dreams in ur wonderland, Alice !

Het is een reactie op jouw herhaalde leugens.

Geen letter van wat ik zeg over die 'older events' heb ik verzonnen.

Alles wat ik zeg over Mohammed kun je zelf nalezen bij Ibn Ishak, een moslim nog wel.

Alles wat ik zeg over Jezus kun je nalezen in de Bijbel, om precies te zijn in de vier evangeliën.

Slinger
25-11-09, 15:21
Jij weet nix van Mohammed (vzmh)!!

Hij was zowel een Profeet van genade, als van verdriet. Zowel van liefde, als van ontbering, tegelijkertijd een Profeet van mededogen, als van smart. Hij werd verkeerd begrepen, verbannen uit zijn stad, degenen die hem geloofden werden gedood en zijn vrienden als minderwaardig behandeld. Op een dag vroegen zijn vrienden, die er doodmoe van werden, hem: “O Boodschapper van God, kunt U onze vijanden niet vervloeken ?” Hierop vulden zijn ogen zich met tranen en antwoordde hij: “Ik ben niet gestuurd om te vervloeken, maar als een bron van mededogen voor de twee werelden.”

Dit is maar de helft van het verhaal. Er is een keerzijde.

Fibonaci
25-11-09, 20:00
Dit is maar de helft van het verhaal. Er is een keerzijde.niet zijn woorden, maar zijn daden tellen, en daarin is de hadith overduidelijk, die daden.

Niet geregistreerd
25-11-09, 21:41
Dit is maar de helft van het verhaal. Er is een keerzijde.

Je moet begrijpen dat iedereen in die regio ruzie had met vrijwel iedereen in de regio. Mohammed heeft daar verandering in gebracht met veel onderhandeling en soms met het zwaard. Dankzij hem was er meer vrede dan er anders zou zijn. Een beetje wat het christendom op exact hetzelfde moment in europa aan het doen was. Ook met zwaarden, ook met onderhandelingen maar soms ook door vredige volksstammen uit te moorden.
Dit is feitelijke informatie die je zelf na kunt lezen. Zoek het op!

De waarheid is dat moslims christenen en Joden vredig samen kunnen leven. De waarheid is ook dat bepaalde individueen ervoor kiezen dat niet te doen.

Slinger
25-11-09, 21:51
Je moet begrijpen dat iedereen in die regio ruzie had met vrijwel iedereen in de regio. Mohammed heeft daar verandering in gebracht met veel onderhandeling en soms met het zwaard. Dankzij hem was er meer vrede dan er anders zou zijn. Een beetje wat het christendom op exact hetzelfde moment in europa aan het doen was. Ook met zwaarden, ook met onderhandelingen maar soms ook door vredige volksstammen uit te moorden.
Dit is feitelijke informatie die je zelf na kunt lezen. Zoek het op!

Dit is geen feitelijke informatie maar interpretatie. Goedpraten van de misdaden van oorlogvoerende heerser. Al eeuwen vertoond. Trap er niet in.



De waarheid is dat moslims christenen en Joden vredig samen kunnen leven. De waarheid is ook dat bepaalde individueen ervoor kiezen dat niet te doen.

De waarheid is ook dat Mohammed er voor gekozen heeft om dat niet te doen, maar de Joden uit te moorden.

Niet geregistreerd
25-11-09, 22:27
niet zijn woorden, maar zijn daden tellen, en daarin is de hadith overduidelijk, die daden.


Wees eerlijk Fibonaci.De God van de Bijbel heeft volgens sommige critici 10.000 doden op zijn geweten. Geteld in de bijbel zelf. De tijd waarin de boeken geschreven zijn was anders dan tegenwoordig. En wij hier in het westen waren in die tijd nog bezig met schedels van gevallen tegenstanders te verzamelen.Toen het midden oosten al speelde met geavanceerde architectuur en medische kennis.

De bijbel en de Koran staan stampensvol goede lessen... De juiste uitvoering daarvan is belangerijker dan het zwartmaken van de gebruiken van een ander.


Elke veroordeling die iemand in dit gebied kan uitspreken blijft aan hemzelf plakken.

Charlus
25-11-09, 23:30
<...>De bijbel en de Koran staan stampensvol goede lessen... De juiste uitvoering daarvan is belangerijker dan het zwartmaken van de gebruiken van een ander.<...>
Zeker weten! Met name de koran excelleert.

De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht en omdat zij van hun bezittingen uitgegeven hebben. De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig en zij waken over wat verborgen is, omdat God erover waakt. Maar zij van wie jullie ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in de rustplaatsen en slaat haar.

Niet geregistreerd
25-11-09, 23:36
Dit is geen feitelijke informatie maar interpretatie. Goedpraten van de misdaden van oorlogvoerende heerser. Al eeuwen vertoond. Trap er niet in.


Ik praat niets goed hier!Het probleem bij mensen als jij, is het feit dat je niets van de Koran weet noch voor open wilt staan..




De waarheid is ook dat Mohammed er voor gekozen heeft om dat niet te doen, maar de Joden uit te moorden.

Tja, er is Waarheid en er is het verdraaien van de Waarheid, hè ...

Iemand haten op basis van zijn Afkomstt (hierbij dus Joods) is puur onwetendheid en racisme, Allah zegt:

34: 28 "En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet."

Zoals hier duidelijk staat, zegt Allah dat de Mohammed (saw) is gekomen voor de gehele mensdom, behoren Joden niet daartoe dan?

En in Sahih Bukhari, volume1, book7 nummer 331 zegt de profeet (vzmh):

"5. Every Prophet used to be sent to his nation only but I have been sent to all mankind."

Behoren de Joden soms niet daartoe? ( all mankind, ( gehele mensdom)?

Anti Semitisme is NIET van de Islam!

H.P.Pas
25-11-09, 23:45
.De God van de Bijbel heeft volgens sommige critici 10.000 doden op zijn geweten. Geteld in de bijbel zelf.

Tsk. Ze zijn voorzichtig, die critici.


2 Koningen 19:35
En in die nacht ging de Engel des Heren uit en sloeg in het leger van Assur honderdvijfentachtigduizend man. Toen men vroeg in de morgen opstond, zie, zij allen waren lijken.


Het OT is vol met nachten.

Fibonaci
26-11-09, 06:50
Tsk. Ze zijn voorzichtig, die critici.


Het OT is vol met nachten.en het nieuwe vol met dagen.

de koraan is de laatste valse profetie, die omstreeks 666 gecodificeerd is,

exact uitgekomen die profetie, welke zou verklaren dat God geen zoon heeft en zich in de tempel (op de tempelberg) zou nestelen.

Fibonaci
26-11-09, 07:06
Wees eerlijk Fibonaci.De God van de Bijbel heeft volgens sommige critici 10.000 doden op zijn geweten. Geteld in de bijbel zelf. De tijd waarin de boeken geschreven zijn was anders dan tegenwoordig. En wij hier in het westen waren in die tijd nog bezig met schedels van gevallen tegenstanders te verzamelen.Toen het midden oosten al speelde met geavanceerde architectuur en medische kennis.

De bijbel en de Koran staan stampensvol goede lessen... De juiste uitvoering daarvan is belangerijker dan het zwartmaken van de gebruiken van een ander.


Elke veroordeling die iemand in dit gebied kan uitspreken blijft aan hemzelf plakken.in het oude testament is het meestal God zelf die oordeelt en uitvoert, niet zijn volgelingen.

bovendien wordt de bijbel figuurlijk genomen, niet letterlijk, zoals moslims de koran en betrouwbare hadith zien.


dat geeft hele andere resutaten.

Niet geregistreerd
26-11-09, 08:58
in het oude testament is het meestal God zelf die oordeelt en uitvoert, niet zijn volgelingen.

Jezus' God is de God van het Oude Testament. Het is maar dat je het weet.




bovendien wordt de bijbel figuurlijk genomen, niet letterlijk, zoals moslims de koran en betrouwbare hadith zien.

Klopt, De geloofsbelijdenis (shahadah)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
Het vasten tijdens ramadan (saum of siyam)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj) Niets mis mee toch?


dat geeft hele andere resutaten.

Al jouw uitspraken hier zijn van een typerend de-pot-verwijt-de-ketel-dat-hij-zwart-ziet-gehalte..










dat geeft hele andere resutaten.[/COLOR][/QUOTE]Al jouw uitspraken hier zijn van een typerend de-pot-verwijt-de-ketel-dat-hij-zwart-ziet-gehalte..

Niet geregistreerd
26-11-09, 09:01
in het oude testament is het meestal God zelf die oordeelt en uitvoert, niet zijn volgelingen.

Jezus' God is de God van het Oude Testament. Het is maar dat je het weet.




bovendien wordt de bijbel figuurlijk genomen, niet letterlijk, zoals moslims de koran en betrouwbare hadith zien.

Klopt, De geloofsbelijdenis (shahadah)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
Het vasten tijdens ramadan (saum of siyam)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj) Niets mis mee toch?


dat geeft hele andere resutaten.

Al jouw uitspraken hier zijn van een typerend de-pot-verwijt-de-ketel-dat-hij-zwart-ziet-gehalte..

Niet geregistreerd
26-11-09, 09:25
Zeker weten! Met name de koran excelleert.

de waarheid in verband met de positie van de vrouw is dat zowel het christendom als de Islam, maar ook bijvoorbeeld de Franse Revolutie.De waardigheid en de rechten van de vrouw diep hebben gekrenkt. Dat geldt zelfs voor de meeste democratieën tot ver in de vorige eeuw.

Slinger
26-11-09, 09:29
Ik praat niets goed hier!Het probleem bij mensen als jij, is het feit dat je niets van de Koran weet noch voor open wilt staan..

Tja, er is Waarheid en er is het verdraaien van de Waarheid, hè ...


Hoezo verdraaien? Zijn dit geen feiten, die ik aandraag?

Niet geregistreerd
26-11-09, 10:08
en het nieuwe vol met dagen.

de koraan is de laatste valse profetie, die omstreeks 666 gecodificeerd is,

exact uitgekomen die profetie, welke zou verklaren dat God geen zoon heeft en zich in de tempel (op de tempelberg) zou nestelen.

Aardig overigens om te zien, dat er een poging wordt gedaan om de Koran af te kraken en als een zeef neer te zetten.

Maar eh... hoe zit het dan met de uitkomsten van een dergelijk wetenschappelijk onderzoek ten aanzien van de Bijbel? Wie geeft mij zwart op wit, empirisch of logisch beragumenteerd op papier, dat de wonderen uit de Bijbel (vooral dat van de Opstanding, maar ook vele anderen) een keiharde realiteit zijn geweest?


Wie orthodox is ten aanzien van de Bijbel (en dat boek heilig noemt), zou zich toch ook moeten kunnen inleven in moslims, die ook hun eigen heilige boek hebben lijkt mij.

Het is een leugen om nou te stellen, dat de Bijbel aantoonbaar waar is en de Koran niet.

Niet geregistreerd
26-11-09, 10:34
Hoezo verdraaien? Zijn dit geen feiten, die ik aandraag?

Dat doe je wel!Je doet alsof alleen de moslims oorlog hebben gevoerd.



Vanaf het begin is er de heilige oorlog, die ook door Christus als resultaat van zijn optreden wordt erkend: Jezus sprak: "Wellicht denken de mensen dat Ik gekomen ben om vrede op de wereld te brengen, en weten zij niet, dat Ik gekomen ben om tweespalt te brengen, vuur, zwaard en oorlog".

knuppeltje
26-11-09, 10:35
Kan dit geouwehoer en al die andere zevertopics die alsmaar over godsdienst gaan niet naar 'Islam en meer' verhuizen?

Slinger
26-11-09, 11:05
Dat doe je wel!Je doet alsof alleen de moslims oorlog hebben gevoerd.



Vanaf het begin is er de heilige oorlog, die ook door Christus als resultaat van zijn optreden wordt erkend: Jezus sprak: "Wellicht denken de mensen dat Ik gekomen ben om vrede op de wereld te brengen, en weten zij niet, dat Ik gekomen ben om tweespalt te brengen, vuur, zwaard en oorlog".

Over verdraaien gesproken. Wat jij hier tussen aanhalingsteken zet vind je in geen van de vier evangeliën.

Fibonaci
26-11-09, 11:17
Aardig overigens om te zien, dat er een poging wordt gedaan om de Koran af te kraken en als een zeef neer te zetten.

Maar eh... hoe zit het dan met de uitkomsten van een dergelijk wetenschappelijk onderzoek ten aanzien van de Bijbel? Wie geeft mij zwart op wit, empirisch of logisch beragumenteerd op papier, dat de wonderen uit de Bijbel (vooral dat van de Opstanding, maar ook vele anderen) een keiharde realiteit zijn geweest?


Wie orthodox is ten aanzien van de Bijbel (en dat boek heilig noemt), zou zich toch ook moeten kunnen inleven in moslims, die ook hun eigen heilige boek hebben lijkt mij.

Het is een leugen om nou te stellen, dat de Bijbel aantoonbaar waar is en de Koran niet.De koran is door mensen geschreven, de bijbel ook, maar de bijbelaars geven dat toe, en geven ook toe dat er dus detailfouten inzitten. De moslim neemt de koran als letterlijk door God neergezonden via de engel Gabriel aan Mohammed.

Nogsteeds zijn er zoveel momenten dat er menselijke fouten in geslopen zijn.

Bijbelaars durven dat toe te geven, moslims liegen erover, zoals de islam zelf een in de bijbel voorspelde leugen is.

H.P.Pas
26-11-09, 11:18
Over verdraaien gesproken. Wat jij hier tussen aanhalingsteken zet vind je in geen van de vier evangeliën.



Over verdraaien gesproken. Wat jij hier tussen aanhalingsteken zet vind je in geen van de vier evangeliën.

Mattheüs 10 34:36

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.

Slinger
26-11-09, 11:26
Mattheüs 10 34:36

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.

Zie je wel dat oorlog en vuur niet worden genoemd?

Maar ik zie dat je geïnteresseerd bent. Lees het hele hoofdstuk en bedenk waar het over gaat.

1 Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.
2 Dit zijn de namen van de twaalf apostelen: als eerste Simon, die Petrus genoemd wordt, en zijn broer Andreas, Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en zijn broer Johannes, 3 Filippus en Bartolomeüs, Tomas en de tollenaar Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Taddeüs, 4 en ten slotte Simon Kananeüs en Judas Iskariot, die hem zou uitleveren.
5 Deze twaalf zond Jezus uit, en hij gaf hun de volgende instructies: ‘Sla niet de weg naar de heidenen in en bezoek geen Samaritaanse stad. 6 Ga liever op zoek naar de verloren schapen van het volk van Israël. 7 Ga op weg en verkondig: “Het koninkrijk van de hemel is nabij.” 8 Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven! 9 Neem in je beurs geen gouden, zilveren of koperen munten mee, 10 schaf je voor onderweg geen reistas aan, geen extra kleren, geen sandalen en geen stok, want een arbeider is het waard dat er in zijn onderhoud wordt voorzien. 11 In elke stad en in elk dorp waar je komt, moet je uitzoeken wie het waard is je te ontvangen; blijf daar dan tot je weer verdergaat. 12 Groet de bewoners van het huis dat je binnengaat. 13 Laat jullie vrede over dat huis komen als het dat waard is, maar als het dat niet waard is, laat dan die vrede naar je terugkeren. 14 En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. 15 Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.
16 Bedenk wel, ik zend jullie als schapen onder de wolven. Wees dus scherpzinnig als een slang, maar behoud de onschuld van een duif. 17 Pas op voor de mensen, want ze zullen je voor het gerecht brengen en je geselen in hun synagogen. 18 Jullie zullen omwille van mij worden voorgeleid aan gouverneurs en koningen, en een getuigenis moeten afleggen ten overstaan van hen en de heidenen. 19 Wanneer ze je uitleveren, vraag je dan niet bezorgd af hoe je moet spreken of wat je moet zeggen. Want wat je moet zeggen, zal je op dat moment worden ingegeven. 20 Jullie zijn het immers niet zelf die dan spreken, het is de Geest van jullie Vader die in jullie spreekt. 21 De ene broer zal de andere uitleveren om hem te laten doden, en vaders zullen hetzelfde doen met hun kinderen, en kinderen zullen zich tegen hun ouders keren en hen laten terechtstellen. 22 Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered. 23 Wanneer ze jullie vervolgen in de ene stad, vlucht dan naar de volgende. Ik verzeker jullie: voor je in elke stad van Israël bent geweest, zal de Mensenzoon gekomen zijn.
24 Een leerling staat niet boven zijn leermeester en een slaaf niet boven zijn heer. 25 Een leerling moet er genoegen mee nemen te worden als zijn leermeester, en de slaaf als zijn heer. Als ze de heer des huizes al Beëlzebul genoemd hebben, waarvoor zullen ze dan zijn huisgenoten wel niet uitmaken? 26 Wees dus niet bang voor hen. Want niets is verborgen dat niet onthuld zal worden en niets is geheim dat niet bekend zal worden. 27 Wat ik jullie in het duister zeg, spreek dat uit in het volle licht, en wat jullie in het oor gefluisterd wordt, schreeuw dat van de daken. 28 Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna. 29 Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil. 30 Bij jullie zijn zelfs alle haren op je hoofd geteld. 31 Wees dus niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen. 32 Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel.
34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.
40 Wie jullie ontvangt ontvangt mij, en wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden heeft. 41 Wie een profeet ontvangt omdat het een profeet is, zal als een profeet beloond worden, en wie een rechtvaardige ontvangt omdat het een rechtvaardige is, zal als een rechtvaardige beloond worden. 42 En wie een van deze geringe mensen een beker koel water te drinken geeft alleen omdat het een leerling van mij is, ik verzeker jullie: die zal zeker beloond worden.’

Fibonaci
26-11-09, 11:30
Mattheüs 10 34:36

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.Jezus is ook niet gekomen om vrede om de lieve vrede te stichten, waar er geen eerlijke checks and balances zijn, want dat is nl schijnvrede.

H.P.Pas
26-11-09, 12:10
Maar ik zie dat je geïnteresseerd bent. Lees het hele hoofdstuk en bedenk waar het over gaat.


Met mate.
Ik ken het hoofdstuk. Ik kan er weinig anders in zien als hysterie.

mark61
26-11-09, 12:17
Zie je wel dat oorlog en vuur niet worden genoemd?

Snowwhite-antwoord.

Kan iedereen nou es opdonderen met die godsdiensttopics? Tis hier geen Islam en meer.

Fibonaci
26-11-09, 13:18
Jezus was geweldsloos, zoals Mahatma Ghandi, die daarmee ook heel veel bereikt heeft.

Mohammed was gewelddadig, bovendien was hij, in tegenstelling tot Jezus, bijzonder lichamelijk en zinnelijk, verre van Jezus, die slechts geestelijk het voorbeeld gaf, zelfs nooit getrouwd was.


As simple as that.

knuppeltje
26-11-09, 13:32
Kan iedereen nou es opdonderen met die godsdiensttopics? Tis hier geen Islam en meer.

Die klere godsdoenstwaanzin wordt met de dag erger hier door dat stelletje imbeciele pubers die elkaar met hun idioterie de hersen blijven inslaan.
Wordt weer hoogtijd dat ze al die gekken in één topic, godsdienstwaan, opsluiten, en dat er weer zoiets als vakken vullen komt.
Misschien komen dan alle goeie prikkers die weggegaan zijn dan weer terug en wordt NVDD toch weer aantrekkelijk, terwijl kunnen de godsdienstwaanzinnigen toch gewoon in hun eigen celletje doorgaan met ouwehoeren en elkaar verketteren.

Fibonaci
26-11-09, 13:43
Die klere godsdoenstwaanzin wordt met de dag erger hier door dat stelletje imbeciele pubers die elkaar met hun idioterie de hersen blijven inslaan.
Wordt weer hoogtijd dat ze al die gekken in één topic, godsdienstwaan, opsluiten, en dat er weer zoiets als vakken vullen komt.
Misschien komen dan alle goeie prikkers die weggegaan zijn dan weer terug en wordt NVDD toch weer aantrekkelijk, terwijl kunnen de godsdienstwaanzinnigen toch gewoon in hun eigen celletje doorgaan met ouwehoeren en elkaar verketteren.Ieder mens heeft some kind of religion, levensovertuiging, ook jij.


de 1 met een universele scheppingskracht en de ander zonder.

dus, je hoeft niet verwaand te worden.

H.P.Pas
26-11-09, 13:58
Ieder mens heeft some kind of religion, levensovertuiging, ook jij.


Iedere kok heeft pannen.
Om mee te koken.
Niet om zijn collega's ermee te bekogelen.

Vriendelijk verzoek: Ga koken.

mark61
26-11-09, 14:03
Ieder mens heeft some kind of religion, levensovertuiging, ook jij.


de 1 met een universele scheppingskracht en de ander zonder.

dus, je hoeft niet verwaand te worden.

Je hoeft er niet de hele dag over te lullen en zeker niet in termen van de mijne is langer dan de jouwe.

Lazer toch op.

knuppeltje
26-11-09, 14:11
dus, je hoeft niet verwaand te worden.

Pleurt op, er is toch al een gekkenhuis op dit forum voor geloofswaanzinigen. Waarom komen jullie hier de godsganse dag de boel verzieken met jullie achterlijk gebral?

Daluurman
26-11-09, 14:14
Hoe zo fascistoïde?

Deze man geeft zijn mening over de islam.

Mag je dan meteen fascistisch worden genoemd?

Je moet sommige moslims (oa hier op het forum) eens horen over het christendom.

Precies, de Islam blinkt nu eenmaal niet uit in vredelievendheid, relativerend vermogen, flexibiliteit en gezond verstand.

Charlus
26-11-09, 14:18
<...>Je hoeft er niet de hele dag over te lullen en zeker niet in termen van de mijne is langer dan de jouwe.

Lazer toch op.
Sprak de aanstichter.

mark61
26-11-09, 14:23
Sprak de aanstichter.

Aanstichter van wat? Het topiconderwerp was niet godsdienst, maar een politicus.

Charlus
26-11-09, 14:37
Ok, sprak de onkarakteristiek naïeve aanstichter.

Slinger
26-11-09, 15:00
Snowwhite-antwoord.

Kan iedereen nou es opdonderen met die godsdiensttopics? Tis hier geen Islam en meer.

Die toevoeging oorlog en vuur van die unregistered was zeer essentieel. Dat moet jij ook inzien als je het hele hoofdstuk leest. Het gaat namelijk niet over oorlog.

knuppeltje
26-11-09, 15:15
Het gaat namelijk niet over oorlog.

Nee, inderdaad gaat het hier veel te vaak over dat de godsdienstwaanzinnigen elkaar constant al verketterend de hersens inslaan met de hoogst mogelijke onzin. Daarvoor is er ergens anders een gekkenhuis op dit forum. Laar al die infantielen zich daar verder gaan uitleven in hun middeleeuws gedoe. De tijd van de beeldenstorm is hier allang voorbij.

Slinger
26-11-09, 15:18
Met mate.
Ik ken het hoofdstuk. Ik kan er weinig anders in zien als hysterie.

Dat laten we dan maar zo...

Fibonaci
26-11-09, 16:29
Precies, de Islam blinkt nu eenmaal niet uit in vredelievendheid, relativerend vermogen, flexibiliteit en gezond verstand.Maar wel door lange tenen, waardoor men als het ware aangevallen wordt, de islam dan, zodat meppen mag,

moslims mogen namelijk terugmeppen als de islam, lees zijzelf, beledigd en dus (in hun visie) aangevallen worden,

zie de zaak van Gogh, die absoluut niet alleen staat in deze.


Een psychopatische godsdienst trekt namelijk ook meer psychopaten aan.

Niet geregistreerd
26-11-09, 16:40
Jezus was geweldsloos, zoals Mahatma Ghandi, die daarmee ook heel veel bereikt heeft.

Mohammed was gewelddadig, bovendien was hij, in tegenstelling tot Jezus, bijzonder lichamelijk en zinnelijk, verre van Jezus, die slechts geestelijk het voorbeeld gaf, zelfs nooit getrouwd was.


As simple as that.

Het bewijs van de waarheid van de Bijbel wordt gevonden op basis van de aanname, dat de Bijbel de waarheid bevat. Dat laatste is niet te bewijzen, dus het eerste ook niet. Het blijven uitsprakenn waarvan men hartgrondig wenst, dat ze waar zijn. Maar dat is onvoldoende voor een bewezenverklaring.

Heel simpel.

Fibonaci
26-11-09, 16:46
Het bewijs van de waarheid van de Bijbel wordt gevonden op basis van de aanname, dat de Bijbel de waarheid bevat. Dat laatste is niet te bewijzen, dus het eerste ook niet. Het blijven uitsprakenn waarvan men hartgrondig wenst, dat ze waar zijn. Maar dat is onvoldoende voor een bewezenverklaring.

Heel simpel.Als men er maar in gelooft, in de moraal die het boek probeert uit te leggen, dat is het belangrijkste, en velen, inclusief mijzelf doen dat, zonder het boek onfeilbaar te verklaren, want het blijft Goddelijk geïnspireerd mensenwerk.

Slinger
26-11-09, 16:54
Nee, inderdaad gaat het hier veel te vaak over dat de godsdienstwaanzinnigen elkaar constant al verketterend de hersens inslaan met de hoogst mogelijke onzin. Daarvoor is er ergens anders een gekkenhuis op dit forum. Laar al die infantielen zich daar verder gaan uitleven in hun middeleeuws gedoe. De tijd van de beeldenstorm is hier allang voorbij.

Waar maak je je druk om?

Laat iedereen zeggen wat hij wil.

Het staat je vrij om alles wat je niet bevalt te negeren.

Niet geregistreerd
26-11-09, 17:00
Als men er maar in gelooft, in de moraal die het boek probeert uit te leggen, dat is het belangrijkste, en velen, inclusief mijzelf doen dat, zonder het boek onfeilbaar te verklaren, want het blijft Goddelijk geïnspireerd mensenwerk.




Misschien moet je 'geïnspireerd' vervangen door 'inspirerend', in die zin dat de Geest die menselijke woorden tot spreken brengt en de zin ervan doet oplichten.

Fibonaci
27-11-09, 11:12
Misschien moet je 'geïnspireerd' vervangen door 'inspirerend', in die zin dat de Geest die menselijke woorden tot spreken brengt en de zin ervan doet oplichten.zoals kunstenaars ook worden geïnspireerd door schoonheid.

Niet geregistreerd
27-11-09, 12:34
zoals kunstenaars ook worden geïnspireerd door schoonheid.

wat heb je te maken met schoonheid joh !

de waarheid is schoonheid, maar de waarheid is niet sexy of politiek correct : groot verschil !

but, remember :

even & especially the devil can be very beautiful, very Romantic, very charming, very sexy, very true
.................


& Satan in person w'd feel perfectly at home within Paulinism's "walls" !

knuppeltje
27-11-09, 12:39
Waar maak je je druk om?

Laat iedereen zeggen wat hij wil.

Het staat je vrij om alles wat je niet bevalt te negeren.

Ik begrijp dat jij je godsdienstwaanzin hier wilt etaleren.

Fibonaci
27-11-09, 12:45
wat heb je te maken met schoonheid joh !

de waarheid is schoonheid, maar de waarheid is niet sexy of politiek correct : groot verschil !

but, remember :

even & especially the devil can be very beautiful, very Romantic, very charming, very sexy, very true
.................


& Satan in person w'd feel perfectly at home within Paulinism's "walls" !
inderdaad schoonheid kan ook heel bedriegend zijn,

de kunstenaar wil vooral de zinnen en de geest bewegen, maakt niet uit hoe, als ze maar bewegen.

Slinger
27-11-09, 13:46
Snowwhite-antwoord.

Kan iedereen nou es opdonderen met die godsdiensttopics? Tis hier geen Islam en meer.

Begint een topic over godsdienst en gaat vervolgens klagen dat het over godsdienst gaat. Bizar.

knuppeltje
27-11-09, 16:21
Begint een topic over godsdienst en gaat vervolgens klagen dat het over godsdienst gaat. Bizar.

Het moment dat jij begrijpend kunt lezen maken wij niet meer mee denk ik.

DNA
27-11-09, 20:12
inderdaad schoonheid kan ook heel bedriegend zijn,

de kunstenaar wil vooral de zinnen en de geest bewegen, maakt niet uit hoe, als ze maar bewegen.


"Art is ...prostitution" quote from some famous French poet : Baudelaire , geloof ik !

Just remember the following :

If something is too beautiful to be true , then it probabely isn't !

DNA
27-11-09, 20:16
Maar wel door lange tenen, waardoor men als het ware aangevallen wordt, de islam dan, zodat meppen mag,

moslims mogen namelijk terugmeppen als de islam, lees zijzelf, beledigd en dus (in hun visie) aangevallen worden,

zie de zaak van Gogh, die absoluut niet alleen staat in deze.


Een psychopatische godsdienst trekt namelijk ook meer psychopaten aan.


wat een gek non_sense :

de enige psychopaten hier bij uitstek zijn jij, jou paulinistisch hypocrieten vrienden hier & elders & ...paulinisme zelf :=

that's why i always say :

Satan in person w'd feel pêrfectly at home within paulinism's "walls" :

history is the best evidence for that fact !

I weigh every word i say :

Ik zeg niet zomaar wat zoals je zelf doet !

abdoeltje
28-11-09, 11:45
"Art is ...prostitution" quote from some famous French poet : Baudelaire , geloof ik !

Just remember the following :

If something is too beautiful to be true , then it probabely isn't !

je bedoelt de islaam?

Niet geregistreerd
28-11-09, 19:38
je bedoelt de islaam?

Ga spelen , jochie !

Niet geregistreerd
28-11-09, 19:46
Abdoeltje heeft je daar lelijk te pakken.

John2
28-11-09, 20:10
Waren dat moslims of domme pubers?

Dus als je tussen de 12 en de 25 bent ben je als mohamadaan geen echte Moslim :p

Fibonaci
28-11-09, 21:38
je bedoelt de islaam?mooipraterij is inderdaad niet altijd hetzelfde als waarpraterij.

Fibonaci
28-11-09, 21:40
wat een gek non_sense :

de enige psychopaten hier bij uitstek zijn jij, jou paulinistisch hypocrieten vrienden hier & elders & ...paulinisme zelf :=

that's why i always say :

Satan in person w'd feel pêrfectly at home within paulinism's "walls" :

history is the best evidence for that fact !

I weigh every word i say :

Ik zeg niet zomaar wat zoals je zelf doet ! Zoals jij alles op Paulus gooit, 1 van de evangelisten, zo kan ik alles op Mohammed gooien, de enige, edoch voorspelde, laatste profeet die de originele overlevering van de bijbel als vervalst zou gaan beschouwen.

knuppeltje
29-11-09, 09:26
En het godsdienstwaanzinnig gelul gaat maar door.

StevieK
29-11-09, 09:29
Maar wel door lange tenen, waardoor men als het ware aangevallen wordt, de islam dan, zodat meppen mag,

moslims mogen namelijk terugmeppen als de islam, lees zijzelf, beledigd en dus (in hun visie) aangevallen worden,

zie de zaak van Gogh, die absoluut niet alleen staat in deze.


Een psychopatische godsdienst trekt namelijk ook meer psychopaten aan.



Stt,.... pas nou op wat je zegt,... er zijn ook een aantal prikkers hier die ook hele langeeeeeee tenen heeft.
Vaak zijn het personen die geen gelijk kunnen krijgen en beginnen dan tegen de spiegel te praten omdat ze door andere prikker al genegeerd worden.
Of noem je dat een rollen spel, 1 persoon die in de kring zit en dan van stoel naar stoel gaat en ieder keer een andere indentiteit aanneemt. Of hoe noem je zo persoon,..

DNA
29-11-09, 11:30
Abdoeltje heeft je daar lelijk te pakken.


u wish ! :lol:

in ur silly dreams & his !

DNA
29-11-09, 11:33
mooipraterij is inderdaad niet altijd hetzelfde als waarpraterij.




wat een gek non_sense , zeg !

u w'dn't recognise the truth even it w'd hit u in the eye :

u w'd confuse beauty with ....satisfaction of ur senses, reflexes, basic instincts...

u w'd find even Satan ...beautiful, sexy, charming, romantic, true ...

DNA
29-11-09, 11:36
Zoals jij alles op Paulus gooit, 1 van de evangelisten, zo kan ik alles op Mohammed gooien, de enige, edoch voorspelde, laatste profeet die de originele overlevering van de bijbel als vervalst zou gaan beschouwen.


Prove it then ! :tover:

I can easily prove what i say 'bout that greatest treator of all = Paulus with paulinism as a Satanic cult !

History is my best evidence !

DNA
29-11-09, 11:37
En het godsdienstwaanzinnig gelul gaat maar door.


nee, 1 richtingsverkeer godsdienstwaanzin = theirs , only theirs :

They deny historic & other facts , so...

knuppeltje
29-11-09, 11:41
nee, 1 richtingsverkeer godsdienstwaanzin = theirs , only theirs :

They deny historic & other facts , so...

Waarom pleuren jullie niet op daarmee en gaan naar 'islam en meer' met al dat achterlijk gedoe.

StevieK
29-11-09, 11:46
Prove it then ! :tover:

I can easily prove what i say 'bout that greatest treator of all = Paulus with paulinism as a Satanic cult !

History is my best evidence !

Satan kan vele gedaantes aannemen!!

Fibonaci
29-11-09, 11:48
Prove it then ! :tover:

I can easily prove what i say 'bout that greatest treator of all = Paulus with paulinism as a Satanic cult !

History is my best evidence !
Dat de geschiedenis van het westen zeker niet over rolletjes is gegaan is een feit, maar wel wordt erover gesproken in geschiedeniswetenschap, de falen worden niet mooi weggeschreven in heldendicht, zodat men er nooit meer van kan leren en telkens dezelfde fouten maakt, waardoor je ontwikkeling niet verder komt dan de middeleeuwen.

De holocaust van de islam duurt al bijna 1400 jaar, maar het is een taboe erover te spreken, wil je die holocaust niet over je heen krijgen.

DNA
29-11-09, 11:51
Satan kan vele gedaantes aannemen!!

Exactly :

Satan w' d feel perfectly at home within paulinism's "walls " = that 's a fact :

see the history of the church !

Even & especially the devil can be very charming, very sexy, very romantic, very beautiful, very true ...

The biggest achievement of the devil is that he suceeded in making most people believe he didn't exist , so...

DNA
29-11-09, 11:54
Zie Jesaja 29 vers 12 (http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesa/29.html), over de man die zegt niet te kunnen lezen.


13 Want de Heere heeft gezegd: Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijn mond, en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen; en hun vreze, waarmede zij Mij vrezen, mensengeboden zijn, die hun geleerd zijn;



Those are the real Satanic verses = falsifications : historic & other fact !

StevieK
29-11-09, 12:00
Exactly :



Even & especially the devil can be very charming, very sexy, very romantic, very beautiful, very true ...

The biggest achievement of the devil is that he suceeded in making most people believe he didn't exist , so...

Wat vertelde al weer over jezelf in een ander topic ????? over jouw uitzien en over jouw doen en laten??

DNA
29-11-09, 12:04
Dat de geschiedenis van het westen zeker niet over rolletjes is gegaan is een feit, maar wel wordt erover gesproken in geschiedeniswetenschap, de falen worden niet mooi weggeschreven in heldendicht, zodat men er nooit meer van kan leren en telkens dezelfde fouten maakt, waardoor je ontwikkeling niet verder komt dan de middeleeuwen.

De holocaust van de islam duurt al bijna 1400 jaar, maar het is een taboe erover te spreken, wil je die holocaust niet over je heen krijgen.


What the hell RU talking 'bout ???

Is that silly rhetorical moral ideological non-sense supposed to be some form of arguments ??? :tover:

Go back to school & do some real research , instead of relying on brainwash, propaganda, indoctrinations ...

history is the best evidence of what i was saying : study it :

geschiedenis wetenschap ??? :lol: :

deze ook bewijst wat ik zei met betrekking tot de kerk...= elementair basis historie feiten ...

weet, onwetende, dat de main _stream analyses & interpretaties van de geschiedenis zijn vooraal van materialistisch aard = Marxistisch of Liberaal ! = hebben weinig te maken met de wetensxchap :

&...sluiten uit elk moreel _ethisch of religieus overwegingnen, waardeoordellen _evaluaties !


religieuze bronen worden niet als zodanig erkend door die materialistisch ideologisch analyses & interpretaties van de geschiedenis = Marxist, liberaal ...

die pseudo_wetenschap maakt deel uit van de human sciences...


weet , onwetende, dat zelfs de exact modern wetenschap, human sciences & de rest worden tegenwoordig overheerst door die ideologisch materialistisch monisme , zo ....

Rourchid
29-11-09, 12:05
666
:lol:

Rourchid
29-11-09, 12:06
Mohammed had de last buiten spiritueel leider, ook politiek leider te zijn van zijn gemeenschap. En dat botst.Mohammed was verantwoordelijk voor het voortbestaan van zijn gemeenschap die langs alle kanten bedreigd werd.Een feit wat men maar al te gemakkelijk over het hoofd ziet.

Wat dat betreft had Jezus het makkelijker. De Romeinen hielden de orde, en daardoor had hij de luxe principieel geweldloos te kunnen zijn.
Inderdaad.
Allah swt creëert ook de (geopolitieke) context van de Profeten.

N.B.
1 Samuel 15:3 (Oude Testament) "Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe."

Rourchid
29-11-09, 12:07
Met mate.
Ik ken het hoofdstuk. Ik kan er weinig anders in zien als hysterie.
De hemel is een uitvinding van het ressentiment, dat de sterken gestraft wil zien. De illusie van het hiernamaals komt zo voort uit haat tegen de sterksten. Nietzsche illustreert deze haatdragendheid met een citaat van Thomas van Aquino. Deze stelt dat het zien lijden van zondaars in de hel één van de geneugten van de hemel zelf is. Het perspectief van zaligheid is er een van haat en niet van liefde. Werkelijke liefde is van de aristocraten: onbaatzuchtig, respectvol, ook voor hun vijanden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche

DNA
29-11-09, 12:14
:lol:


666 !!!!!!!!!!! :lol:: silly really !

dat uitgerekend die achterlijk satanic paulinisten het durven waardeoordellen te vellen over ...Islam notabene :

dat slaat echt alles !


ze hebben gen enkel recht van spreken die idioten na al die uiterst misdadig onwetend, bijgelogig, inquisitieachtig antisemistisch ...historie va de kerk...

the church as a criminal organisation :

guilty as charged :

guilty of moral ethical, physical, individual, social, political, spiritual, mental, psychological, economical & other crimes against humanity !


hoe kunnen die mensen nog steeds geloven in die ongeloofelijk achterlijk trachi_hilarisch belachelijk make_believe & non-sense van de kerk is me nog steeds een groot onopgelost raadsel ! :lol:


They're in no position to judge anyone or anything for that matter , especially not from that satanic paulinistic point of view !

ronald
29-11-09, 12:14
Those are the real Satanic verses = falsifications : historic & other fact !

Pardon?

DNA
29-11-09, 12:18
Pardon?

Pardon wat ???

Doe maar niet zo dom :


wat jij ook weer ???

gaan wij die ander discussie weer herhalen over het feit dat en de Tora, Bijbel ...zijn puur falsificaties , verzonen fabricaties .....????

see the other topic then where u had long discussions with Ait Ayt mainly , i'm not gonna repeat the same things over & over again !

ronald
29-11-09, 12:30
Pardon wat ???

Doe maar niet zo dom :


wat jij ook weer ???

gaan wij die ander discussie weer herhalen over het feit dat en de Tora, Bijbel ...zijn puur falsificaties , verzonen fabricaties .....????

see the other topic then where u had long discussions with Ait Ayt mainly , i'm not gonna repeat the same things over & over again !

In die discussie heeft Ait Ayt noch enig Moslim geleerde van de afgelopen 1400 jaar kunnen opvoeren die heeft kunnen bewijzen dat de Tenach op die of dat punt vervalst zou zijn...en jij hebt dat gemist?

DNA
29-11-09, 12:37
In die discussie heeft Ait Ayt noch enig Moslim geleerde van de afgelopen 1400 jaar kunnen opvoeren die heeft kunnen bewijzen dat de Tenach op die of dat punt vervalst zou zijn...en jij hebt dat gemist?


The Qu'ran is enough evidence for us when it comes to that & other , didn't u know that ??? : how could u miss that , or do u just behave as if u don't know what we were talking 'bout ....???

History itself is our mosrt important & second evidence for the fact that ur jewish so_called holy book , that so_called holy Bible of christians ...were just fabrications , falsifications later on , in total contrast & contradiction with the original authentic messages of those great prophets we do believe in :

....Solomon, David , Moses , Jesus ..

ronald
29-11-09, 12:45
The Qu'ran is enough evidence for us when it comes to that & other , didn't u know that ??? : how could u miss that , or do u just behave as if u don't know what we were talking 'bout ....???

History itself is our mosrt important & second evidence for the fact that ur jewish so_called holy book , that so_called holy Bible of christians ...were just fabrications , falsifications later on , in total contrast & contradiction with the original authentic messages of those great prophets we do believe in :

....Solomon, David , Moses , Jesus ..

Kan voor jou wel zijn maar daarmee is nog niet aangetoond dat de Tenach op welke plaats dan ook vervalst zou zijn en je zou er verstandig aan doen om niet iets te roepen wat je niet kunt bewijzen. Geen enkele moslimgeleerde heeft het in de laatste 1400 jaar kunnen bewijzen en jij denkt dat wel te kunnen? Het is een belediging van jou naar al je schriftgeleerden toe.

Rourchid
29-11-09, 13:00
En het godsdienstwaanzinnig gelul gaat maar door.

De Britse filosoof John Gray zei in een interview met Bas Heijne in NRC-Handelsblad (6 september 2003) :
De humanisten gaan met godsdienst om zoals de Victorianen met seks. Het is een bijna klassiek geval van repressie. Ze willen er niets van weten, terwijl intussen heel hun denken en doen ervan doordrenkt is.

Niet geregistreerd
29-11-09, 18:23
Kan voor jou wel zijn maar daarmee is nog niet aangetoond dat de Tenach op welke plaats dan ook vervalst zou zijn en je zou er verstandig aan doen om niet iets te roepen wat je niet kunt bewijzen. Geen enkele moslimgeleerde heeft het in de laatste 1400 jaar kunnen bewijzen en jij denkt dat wel te kunnen? Het is een belediging van jou naar al je schriftgeleerden toe.

read again what i had to say and stop playing the smart manipulative guy .u are not smart anyway /

u do not decide for me or for any other for that matter what verstandig is of niet , idioot ,

wat betreft mosligeleerden ,weet je er helemaal niks van /

zo..... sweet dreams in ur wonderland ,ALICE /

voor de rest ....pfff....

GA spelen met jou achterlijk RABBIJN, JOCHIE , NOGMAALS /

I am not interested in any discussion with u for that matter in fact , understood ?

StevieK
29-11-09, 19:27
read again what i had to say and stop playing the smart manipulative guy .u are not smart anyway /

u do not decide for me or for any other for that matter what verstandig is of niet , idioot ,

wat betreft mosligeleerden ,weet je er helemaal niks van /

zo..... sweet dreams in ur wonderland ,ALICE /

voor de rest ....pfff....

GA spelen met jou achterlijk RABBIJN, JOCHIE , NOGMAALS /

I am not interested in any discussion with u for that matter in fact , understood ?

Intilligentie is aangeboren, maar fatsoensnormen kan je leren

ronald
29-11-09, 19:41
read again what i had to say and stop playing the smart manipulative guy .u are not smart anyway /

u do not decide for me or for any other for that matter what verstandig is of niet , idioot ,

wat betreft mosligeleerden ,weet je er helemaal niks van /

zo..... sweet dreams in ur wonderland ,ALICE /

voor de rest ....pfff....

GA spelen met jou achterlijk RABBIJN, JOCHIE , NOGMAALS /

I am not interested in any discussion with u for that matter in fact , understood ?

Jij hebt de woorden van de profeer Jeshaya satanistisch genoemd. Dat zul je voor het Hemels gerecht in het bijzijn van de profeet zelf moeten verantwoorden. Je bent niet met mij in discussie, maar met Gd en Zijn profeet. Ik wijs je nu op de mogelijkheid tot inkeer te komen.

Dat geen enkele moslimgeleerde ooit heeft kunnen bewijzen dat de Tenach vervalst zou zijn is een feit. Wat jij er persoonlijk van denkt doet geen bal toe. Je roept maar weer wat en baseert je alleen op onwetendheid en haat zo te zien. Ik zei het al eerder: je bent een schnde voor de Islam.

Excorcist
29-11-09, 20:21
Jij hebt de woorden van de profeer Jeshaya satanistisch genoemd. Dat zul je voor het Hemels gerecht in het bijzijn van de profeet zelf moeten verantwoorden. Je bent niet met mij in discussie, maar met Gd en Zijn profeet. Ik wijs je nu op de mogelijkheid tot inkeer te komen.
In de context van Fibonaci (666) is ieder bijbelvers een satansvers.

Excorcist
29-11-09, 20:32
De hemel is een uitvinding van het ressentiment, dat de sterken gestraft wil zien. De illusie van het hiernamaals komt zo voort uit haat tegen de sterksten. Nietzsche illustreert deze haatdragendheid met een citaat van Thomas van Aquino. Deze stelt dat het zien lijden van zondaars in de hel één van de geneugten van de hemel zelf is. Het perspectief van zaligheid is er een van haat en niet van liefde. Werkelijke liefde is van de aristocraten: onbaatzuchtig, respectvol, ook voor hun vijanden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche

:haha:

ronald
29-11-09, 20:51
In de context van Fibonaci (666) is ieder bijbelvers een satansvers.

Fibonaci uitte zich enigszins cryptisch en verder zegt 666 mij niets. Er is veel gespeculeerd en gegoocheld en de beesten zijn gewoon de Leviatan en de Shor haBor die in Tenach zijn genoemd. Uit de letters behorende bij de Hebreeuwse letters (waarom opeens Hebreeusws terwijl het NT niet in het Hebreeuws is geschreven) kun je ook "Ron Krans" halen. Zou de antichrist zo heten? Onzin. Ik zie totaal niet in waarom in Fibonci's context iedere Bijbelvers een satansvers zou zijn.

Fibonaci
30-11-09, 09:48
History itself is our mosrt important & second evidence for the fact that ur jewish so_called holy book , that so_called holy Bible of christians ...were just fabrications , falsifications later on , in total contrast & contradiction with the original authentic messages of those great prophets we do believe in :

....Solomon, David , Moses , Jesus ..Vandaar dat moslims er gemiddeld zo warmpjes bijzitten, met hun wetenschap en kennis.:)

En diegene die het geluk hadden op een zwarte olieschat geboren te zijn, weten die puissante rijkdom ook aardig te verdelen onder de Ummah.:haha::haha:

Fibonaci
30-11-09, 09:54
Fibonaci uitte zich enigszins cryptisch en verder zegt 666 mij niets. Er is veel gespeculeerd en gegoocheld en de beesten zijn gewoon de Leviatan en de Shor haBor die in Tenach zijn genoemd. Uit de letters behorende bij de Hebreeuwse letters (waarom opeens Hebreeusws terwijl het NT niet in het Hebreeuws is geschreven) kun je ook "Ron Krans" halen. Zou de antichrist zo heten? Onzin. Ik zie totaal niet in waarom in Fibonci's context iedere Bijbelvers een satansvers zou zijn.God gaf ons een wereldgeschiedkundig rollenspel (http://docs.google.com/View?id=dgtwk8kn_18ggzq2tft), dat over eeuwen is uitgekomen en tot op de dag van vandaag de wereldgeschiedenis bepaalt.

Charlus
30-11-09, 13:24
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?

knuppeltje
30-11-09, 14:49
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?

Het zal me een biet wezen.

Charlus
30-11-09, 15:15
Eppie Klein: "En dan bedoel ik scholen waar leraren zijn die op een gelijke manier vertellen over verschillende religies. Niet op die manier van: wij geloven dit en dat is goed, maar je hebt ook nog andere - mindere - levensovertuigingen."
Dit vind ik wel weer een goeie vannum. Maja, ik ben echt echt errug.. :ego:
Acht jij aannemelijk dat die tekst afkomstig is van SGP'er Eppie Klein?
Het zal me een biet wezen.
Wel een beetje sukkelig van je om te reageren op een tekst onder de misvatting dat die van Klein is.

DNA
30-11-09, 19:52
Luister even, idioot :

I told u : u're not smart at all :


slaat nergens op wat je zegt ook :

wij hoeven niet te bewijzen wat de Qur'an zegt :

de Qur'an als de enig echt overgebleven origineel authentiek waar woord van God :

Bijbel, Tora ....zijn niet alleen vervalst & niet meer geldig volgens de Qur'an zelf , maar worden vervangen door Qur'an , Islam ook nog :

denk je dat wij het woord van God moeten bewijzen , in kwestie stellen of in twijfel trekken om je te behagen : just 4 ur blue eyes , silly boy ????

Ik vraag me af hoe je "denkt " : echt !

i said : The Qur'an is evidence enough for us that judaism & so_called christianity were falsified, changed , corrupted ...

moslimgeleerden zouden de Qur'an of Hadiths van de profeet toch niet gaan tegenspreken :

de enige echt bronen van Islam zijn Qu'ran & Hadiths, remember , daarna komt de rest : moslimgeleerden...

dat zou je kunnen concluderen als je een normaal intelligentie zou bezitten :

History of judaism, the church , religions comparisons, study of Islam, the life of the prophet of mercy = Mohammed , history, some aspects of science even ...zouden wat de Qur'an zegt kunnen bevestigen, tot op zeker hoogte althans :

de Qur'an loopt veel vooruit natuurlijk : menselijk kennis, ervaring, constant zoektocht ,.......zouden kunnen volgen tot op zeker hoogte althans !

men moet dus alle versies van hetzelfde verhaal moeten gaan vergelijken met elkaar om de waarheid achter te halen ..: versies van het jodendom, het christendom & Islam !

de Qur'an is cristal _clear 'bout that all : 'bout the fact that the original authentic messages of Moses, Jesus ...were falsified , changed :

that 's why jew Jesus was sent to jews to renew judaism , make it easier ....as a reaction to jews' materialism, decadence , corruption ...

that's why Mohammed was sent to all humanity as the last prohet with the Qu'ran as his miracle :

Mohammed as the last & first prophet ever to function under the full bright light of history :

de Qur'an had erased all myths , legends , fairytales , lies , fabrications, rumours ...surrounding the other prophets with Islam als de vervanger van de rest & als laatst boodschap voor de heel mensheid !:

de Qur'an is het enig echt heilig geloofwaardig bron overgebleven om het leven, boodschappen van alle profeten te vertellen ,van Adama tot en met Mohammed , inclusief Moses, Jesus ... onder ander natuurlijk ...

alle andere religieuze bronen zijn dus niet meer geldig = vervalst ...

het zijn juist jullie die zullen veraantwoording moeten afleggen in het bijzijn van God in het hiernamaals om text & uitleg te geven over het feit dat jullie & de origineel authentiek boodschappen van Moses, Jesus ......hadden getransformeerd tot een belachelijk tragi_hilarisch groot grap & leugen :

het huidig jodendom & het zgn huidig christendom hebben bijna niets te maken met de originele boodschappen van Moses , Jesus ...waar wij heilig in geloven & in alle ander profeten, dus ...

ur problems , not ours !

we do believe in all original authentic messages of all prophets , including those of Moses, Jesus ...we believe in all prophets , including Moses, Jesus ...

we reject judaism & christianity = falsified , corrupted, changed :

Besides : all other messengers were only sent to their own peoples , including Moses, Jesus ...only Mohammed as the last prophet was sent to all humanity :

all prophets had led to Mohammed & Islam :

even Jesus had predicted Mohammed ...

Jesus will come back on earth to achieve the final victory of Islam :

if only we could all witness that great event during our own lifetimes to see who's wrong & who's right !!!! :

I do have no doubt in my mind , heart or soul that Islam is the one & only left true belief ! :

true truth seekers w'dn't be able to find any other logical conclusion :

they w'd only find out that Islam is the one & only true belief left :

het verhaal van Islam is het meest logisch, geloofwaardig, waar , objectief, universeel ...kan niet anders !

true thinkers, true scientists, true science ...w'd only lead to God & Islam ...or approach them in fact !

all other previous messages were local & time _space bound = historic & not_universal , even though all prohets were sent to preach Tawhied as the Islam does !

Long & tall story then !

Werd vervolgd & gewijzigd , tot op zeker hoogte althans !


Signed : DNA !

DNA
30-11-09, 19:54
En het lult maar door.

u asked for it, unfortunately enough !

congratulations ! :cola:

DNA
30-11-09, 20:12
Vandaar dat moslims er gemiddeld zo warmpjes bijzitten, met hun wetenschap en kennis.:)

En diegene die het geluk hadden op een zwarte olieschat geboren te zijn, weten die puissante rijkdom ook aardig te verdelen onder de Ummah.:haha::haha:



I told u : u're an ignorant silly hopeless lazy guy :

Huidig moslims veraaden Islam op allerlei manieren , vandaar dat ze achterlopen op de rest van de mensheid :

muslims' decline (not Islam's , Islam is always there , always equal to himself , ready to function in the lives of humankind whenever accepted as such !) :

muslims' decline was mainly due to the fact that muslims had betrayed the essence ,teachings , principles of Islam ...had neglected science, the search for the truth , had neglected the seeking of knowledge ...work...

don't forget that Islam elevates the seeking of knowledge, work, constant research, experience, practice ... to the level of religious duties :

that's why previous true muslims had even invented modern science itself , so to speak : Thanks to the experience, practice, research, ...spirit, dynamics , essence & teachings of Islam !:

in de zin van :

hoe meer geloof, werk, ervaring, praktijk, constant zoektocht ...hoe dichter bij God & Islam !


see how previous muslims had even contributed to building the very foundation of modern civilization , without Islam : that w'dn't have been possible :


www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

Zodra moslims weer allesomvattend Islam als zodanig zouden her_installeren & laten functioneren in hun levens , zou de verloren glorie van Islam weer hersteld kunnen worden , don't worry 'bout that : :lol:

it will take place again !

Just remember the following :

Islam is ur innate nature :

u get born with that nature : ur parents , belief , environement, ecology, culture, society, nurture...change that but can't erase that Islamic innate nature of urs !

rejecting Islam is rejecting urself :

Islam is for all humankind, not only for muslims :

For u too , yes :

Islam is ur best friend ever , not ur enemy : u just don't know that simple elementary fact yet :

Good luck !

:zwaai:

ronald
30-11-09, 23:17
Luister even, idioot :

I told u : u're not smart at all :

wij hoeven niet te bewijzen wat de Qur'an zegt :

de Qur'an als de enig echt overgebleven origineel authentiek waar woord van God :

Bijbel, Tora ....zijn niet alleen vervalst & niet meer geldig volgens de Qur'an zelf , maar worden vervangen door Islam ook nog :

denk je dat wij het woord van God moeten bewijzen , in kwestie stellen of in twijfel trekken om je te behagen : just 4 blue eyes , silly boy ????

Ik vraag me af hoe je "denkt " : echt !

i said : The Qur'an is evidence enough for us that judaism & so_called christianity were falsified, changed , corrupted ...

moslimgeleerden zouden de Qur'an of Hadiths van de profeet toch niet gaan tegenspreken :

dat zou je kunnen concluderen als je een normaal intelligentie zou bezitten :

History of judaism, the church , religions comparisons, study of Islam, the life of the prophet of mercy = Mohammed , history, some aspects of science even ...zouden wat de Qur'an zegt kunnen bevestigen :

men moet dus alle versies van hetzelfde verhaal moeten gaan vergelijken met elkaar om de waarheid achter te halen ..

de Qur'an is cristal _clear 'bout that all : 'bout the fact that the original authentic messages of Moses, Jesus ...were falsified , changed :

that 's why Jesus was sent to jews to renew judaism , make it easier ....

that's why Mohammed was sent to all humanity as the last prohet with the Qu'ran as his miracle :

Mohammed as the last & first prophet ever to function under the full bright light of history :

de Qur'an had erased all myths , legends , fairytales , lies , fabrications, rumours ...surrounding the other prophets with Islam als de vervanger van de rest & als laatst boodschap voor de heel mensheid !:

de Qur'an is het enig heilig geloofwaardig bron overgebleven om het leven, boodschappen van alle profeten te vertellen ,van Adama tot en met Mohammed , inclusief Moses, Jesus ... onder ander natuurlijk ...

alle andere religieuze bronen zijn dus niet meer geldig = vervalst ...

het zijn juist jullie die zullen veraantwoording moeten afleggen in het bijzijn van God in het hiernamaals om text & uitleg te geven over het feit dat jullie & het jodendom & het zgn christendom hadden getransformeerd tot een belachelijk tragi_hilarisch groot grap & leugen :

het huidig jodendom & het zgn huidig christendom hebben bijna niets te maken met de originele boodschappen van Moses , Jesus ...waar wij heilig in geloven & in alle ander profeten, dus ...

ur problems , not ours !

we do believe in all original authentic messages of all prophets , including those of Moses, Jesus ...we believe in all prophets , including Moses, Jesus ...

we reject judaism & christianity = falsified , corrupted, changed :

Besides : all other messengers were only sent to their own peoples , including Moses, Jesus ...only Mohammed as the last prophet was sent to all humanity :

all prophets had led to Mohammed & Islam :

even Jesus had predicted Mohammed ...

all other previous messages were local & time _space bound = historic & not_universal , even though all prohets were sent to preach Tawhied as the Islam does !

Long & tall story then !

Jij hebt de woorden van de profeer Jeshaya satanistisch genoemd. Dat zul je voor het Hemels gerecht in het bijzijn van de profeet zelf moeten verantwoorden. Je bent niet met mij in discussie, maar met Gd en Zijn profeet. Ik wijs je nu op de mogelijkheid tot inkeer te komen.

Dat geen enkele moslimgeleerde ooit heeft kunnen bewijzen dat de Tenach vervalst zou zijn is een feit. Wat jij er persoonlijk van denkt doet geen bal toe. Je roept maar weer wat en baseert je alleen op onwetendheid en haat zo te zien. Geen enkel bewijs of bron. Ik zei het al eerder: je bent een schande voor de Islam.

ronald
01-12-09, 00:20
God gaf ons een wereldgeschiedkundig rollenspel (http://docs.google.com/View?id=dgtwk8kn_18ggzq2tft), dat over eeuwen is uitgekomen en tot op de dag van vandaag de wereldgeschiedenis bepaalt.


rollenspel (http://docs.google.com/View?id=dgtwk8kn_18ggzq2tft)

Ik zie niet dat de drie Gdsdiensten zijn voorspeld. Wel zie ik dat Gd een Verbond met Noach sloot dat in wezen geldig is voor de gehele mensheid: een bepaalde monotheisme.
Dat verder in de geschiedenis de mensheid verandert, bepaalde bewustzijn accenten krijgen en dat er in tijden het Christendom en later de Islam is ontstaan valt allemaal onder dat ene verbond met Noach. Specifieke verbonden ontstaan de inroeping van Gd zelf of door de mens zou je kunnen zeggen, maken de wereldreligies zoals ze zijn. Eerder heb ik gemeld dat het Jodendom andere religies ziet in een universalistische kijk: er zijn meerdere wegen naar Gd en zij Joden hebben de onze en het sluit die zeker niet uit. De anderen zijn even legale Gdsdiensten maar dan voor en van anderen.

Verder vind ik je rollenspel (http://docs.google.com/View?id=dgtwk8kn_18ggzq2tft) een mooi verhaal bevatten.

tanger'73
01-12-09, 00:24
De SGP zal morgen een motie indienen, voor terughoudendheid bij de bouw van minaretten en moskees indienen. Ze vinden namelijk minaretten anders dan kerktorens.

ronald
01-12-09, 00:30
De SGP zal morgen een motie indienen, voor terughoudendheid bij de bouw van minaretten en moskees indienen. Ze vinden namelijk minaretten anders dan kerktorens.

Je meent het.... 'T is natuurlijk een oud zeer die de gereformeerden hadden met de katholieke kerken met hun hoge spitse torens en dat toen alles maar plat moest. Letterlijk en figuurlijk. Nu weer?

tanger'73
01-12-09, 00:33
Je meent het.... 'T is natuurlijk een oud zeer die de gereformeerden hadden met de katholieke kerken met hun hoge spitse torens en dat toen alles maar plat moest. Letterlijk en figuurlijk. Nu weer?

Ze vinden minaretten vervreemdend werken en niet passen in het cultuurlandschap. Laat ik je maar niet verklappen dat bijvoorbeeld een land als Marokko meer kerktorens telt dan minaretten hier. En daar uitstekend in het landschap passen.

ronald
01-12-09, 00:37
Ze vinden minaretten vervreemdend werken en niet passen in het cultuurlandschap. Laat ik je maar niet verklappen dat bijvoorbeeld een land als Marokko meer kerktorens telt dan minaretten hier. En daar uitstekend in het landschap passen.

Pech dan. "T is net als met die joekels van windmolens. Als ze er eenmaal staan, passen ze.

Aït Ayt
01-12-09, 00:38
De SGP zal morgen een motie indienen, voor terughoudendheid bij de bouw van minaretten en moskees indienen. Ze vinden namelijk minaretten anders dan kerktorens.

NOG MEER TERUGHOUDENDHEID ? ? ?
de meeste moskeeën bestaan hier uit loodsen, bouwketens, lege afgedankte schoolgebouwen, lege bedrijfspanden op ongure industrieterreinen en andere obscure bouwdozen..
als moslim ben je hier een derde rangs gelovige dat het moet doen met afgedankt spul..
en dan willen ze terughoudendheid ? wat een lef !

tanger'73
01-12-09, 00:40
Pech dan. "T is net als met die joekels van windmolens. Als ze er eenmaal staan, passen ze.


Het wordt steeds gekker hier, als er nu al van huis uit streng religieuze partijen in wezen tegen godsdienstvrijheid pleiten en daarmee hun eigen glazen ingooien. Denken zeker ook mee te liften met Wilders.

ronald
01-12-09, 00:45
Het wordt steeds gekker hier, als er nu al van huis uit streng religieuze partijen in wezen tegen godsdienstvrijheid pleiten en daarmee hun eigen glazen ingooien. Denken zeker ook mee te liften met Wilders.

Gaat lekker dan. Dat autootje van Wilders heeft zulke slechte schokdempers....één ritje meeliften en je donderstraalt er onderweg ergens in een of andere bocht uit.

tanger'73
01-12-09, 00:45
NOG MEER TERUGHOUDENDHEID ? ? ?
de meeste moskeeën bestaan hier uit loodsen, bouwketens, lege afgedankte schoolgebouwen, lege bedrijfspanden op ongure industrieterreinen en andere obscure bouwdozen..
als moslim ben je hier een derde rangs gelovige dat het moet doen met afgedankt spul..
en dan willen ze terughoudendheid ? wat een lef !

inderdaad, die discussie hadden we al vaak hier gevoerd. Maar eigenlijk is dat 'terughoudendheid' een eufemisme voor verbieden. Naast het feit dat het haast achterlijk overkomt, dat men denkt dat gelovigen afhankelijk zijn van gebouwen. Ze zullen anders piepen als moslims bij wijze van protest overal in het land in het openbaar collectief hun kleedje naar het oosten zullen spreiden.

tanger'73
01-12-09, 00:48
Gaat lekker dan. Dat autootje van Wilders heeft zulke slechte schokdempers....één ritje meeliften en je donderstraalt er onderweg ergens in een of andere bocht uit.


Misschien ziet de SGP in Wilders de op aarde teruggekeerde messias?

ronald
01-12-09, 00:50
Misschien ziet de SGP in Wilders de op aarde teruggekeerde messias?

Naaa....daar is ie te blond voor....

tanger'73
01-12-09, 00:52
Naaa....daar is ie te blond voor....


Caviezel is beter. :haha:

ronald
01-12-09, 01:02
Caviezel is beter. :haha:

Naaaa.... ook niet. Zat die antisemiet van een Mel in de hemel te prijzen. Dat doet een messias toch niet?

Aït Ayt
01-12-09, 01:04
inderdaad, die discussie hadden we al vaak hier gevoerd.

:p ooh was dat met jou..


Maar eigenlijk is dat 'terughoudendheid' een eufemisme voor verbieden. Naast het feit dat het haast achterlijk overkomt, dat men denkt dat gelovigen afhankelijk zijn van gebouwen. Ze zullen anders piepen als moslims bij wijze van protest overal in het land in het openbaar collectief hun kleedje naar het oosten zullen spreiden.

het is inderdaad een ander woord voor verbieden terwijl de bouw van moskeeën gewoon een kwestie is van vraag en aanbod waar de staat zich niet mee heeft te bemoeien..
hoezo scheiding van kerk & staat ?
het is juist politiek den haag dat zich in deze kwestie terughoudend moet opstellen..

mischien moet er maar eens collectief en massaal in het openbaar gebeden gaan worden ja..

tanger'73
01-12-09, 01:04
Naaaa.... ook niet. Zat die antisemiet van een Mel in de hemel te prijzen. Dat doet een messias toch niet?



Wel als caviezel de messias in Mel zijn broodHeer ziet.

ronald
01-12-09, 01:08
Wel als caviezel de messias in Mel zijn broodHeer ziet.

Ja...uh.....maar dat betekent dan dat die Mel joods is.....?:eek:

tanger'73
01-12-09, 01:08
:p ooh was dat met jou..



het is inderdaad een ander woord voor verbieden terwijl de bouw van moskeeën gewoon een kwestie is van vraag en aanbod waar de staat zich niet mee heeft te bemoeien..
hoezo scheiding van kerk & staat ?
het is juist politiek den haag dat zich in deze kwestie terughoudend moet opstellen..

mischien moet er maar eens collectief en massaal in het openbaar gebeden gaan worden ja..


Dat bidden in het openbaar gaat ook gebeuren als ze moslims hun ruimte niet gunnen. Dan zal iedereen direct geconfronteerd worden met de moslimpraktijk.

tanger'73
01-12-09, 01:09
Ja...uh.....maar dat betekent dan dat die Mel joods is.....?:eek:


is Jahweh dan joods?

ronald
01-12-09, 01:11
Dat bidden in het openbaar gaat ook gebeuren als ze moslims hun ruimte niet gunnen. Dan zal iedereen direct geconfronteerd worden met de moslimpraktijk.

:student: Zij zullen den nekken breken over den biddende Ischlamieten.

ronald
01-12-09, 01:12
is Jahweh dan joods?

Weet ik niet...maar de messias wel....

tanger'73
01-12-09, 01:17
:student: Zij zullen den nekken breken over den biddende Ischlamieten.

Dat zit er dan helaas dik in, dat op gezette tijden overal in het land het bidkleed in het openbaar uitgaat.

tanger'73
01-12-09, 01:18
Weet ik niet...maar de messias wel....

ik merkte dan op dat wellicht caviezel Mel als zijn vleesgeworden broodHeer ziet?

tanger'73
01-12-09, 01:20
Weet ik niet...maar de messias wel....

Overigens moet je als jood een mens wezen en dat is Jahweh denk ik niet echt.

Aït Ayt
01-12-09, 01:24
Overigens moet je als jood een mens wezen en dat is Jahweh denk ik niet echt.

neo-nazi's denken daar waarschijnlijk anders over..

ronald
01-12-09, 01:24
Dat zit er dan helaas dik in, dat op gezette tijden overal in het land het bidkleed in het openbaar uitgaat.

Zal wel ludiek zijn wanneer een paar duizend op het plein voor de Ridderzaal liggen te bidden. Kunnen ze meteen die Ridderzaal kraken. De minaretten zitten er al aan.

ronald
01-12-09, 01:26
Overigens moet je als jood een mens wezen en dat is Jahweh denk ik niet echt.

:fpetaf: Ik wist wel dat je erop zou komen.

tanger'73
01-12-09, 01:26
Zal wel ludiek zijn wanneer een paar duizend op het plein voor de Ridderzaal liggen te bidden. Kunnen ze meteen die Ridderzaal kraken. De minaretten zitten er al aan.

:haha:

Aït Ayt
01-12-09, 01:27
Dat bidden in het openbaar gaat ook gebeuren als ze moslims hun ruimte niet gunnen. Dan zal iedereen direct geconfronteerd worden met de moslimpraktijk.

ja want na de moskee-bouw-verbod is de volgende stap om dan allerlei zwaarwegende veiligheidsmaatregelen in te voeren die onhaalbaar zijn om na te komen in al die moskeeën in afgedankte bouwdozen dus dan blijft alleen nog de straat over voor de biddende moslims..
reclaim the streets !

tanger'73
01-12-09, 01:28
:fpetaf: Ik wist wel dat je erop zou komen.

Dank je, alleen is het jammer dat erg veel mensen tegenwoordig denken dat ze Jahweh zijn.

tanger'73
01-12-09, 01:30
ja want na de moskee-bouw-verbod is de volgende stap om dan allerlei zwaarwegende veiligheidsmaatregelen in te voeren die onhaalbaar zijn om na te komen in al die moskeeën in afgedankte bouwdozen dus dan blijft alleen nog de straat over voor de biddende moslims..
reclaim the streets !

Wist je dat dat vroeger sporadisch op het stadionplein werd gedaan, maar toen had de burgemeester hun snel ondergebracht in gebouwen.

Aït Ayt
01-12-09, 01:32
Dank je, alleen is het jammer dat erg veel mensen tegenwoordig denken dat ze Jahweh zijn.

je hebt van die reggae artiesten die zichzelf jah noemen.. beetje vreemd is dat.. eentje heet er zelfs prince allah.. je moet maar durven..