PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Schelden via internet is Nederlandse hobby'



IbnRushd
12-11-09, 13:24
'Schelden via internet is Nederlandse hobby'

Herman van Veen kreeg duizenden haatmails over zich uitgestort nadat hij kritische opmerkingen had gemaakt over de PVV. Wie is er nog bestand tegen digitale lynchpartijen? ‘Ik denk langer na over bepaalde grappen'.

GPD

Zijn zoon en dochter schrokken zich wezenloos. De haat, weerzin en agressie spatte van de discussiefora op internet. Hun vader Anton Zijderveld, emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit, had dit voorjaar op televisie Geert Wilders' PVV vergeleken met de NSB en betoogd dat diens partij ‘fascistische elementen' bevatte. Voor duizenden Wilders-fans reden om alle registers open te trekken en Zijderveld digitaal aan de schandpaal te nagelen.
De socioloog en columnist van het Financieel Dagblad zelf blijft er nuchter onder. "Ik ga het riool niet in”, zegt hij. "Er zijn vreselijke dingen over mij gezegd, maar die lees ik niet. Ik ben geen masochist.”
Steeds meer Nederlanders, of ze nu bekend zijn of niet, worden het slachtoffer van haatmail. Deze week was het de beurt aan de zachtmoedige Herman van Veen om bestookt te worden met duizenden anonieme e-mails met ‘beangstigende dingen'. De entertainer had, evenals Zijderveld, een verband gelegd tussen de PVV en de NSB.
Gescholden wordt er op van alles. Duizenden en duizenden scheldpartijen en bedreigingen vliegen over het wereldwijde web. Islam en jodendom, extreem links en extreem rechts zijn favoriet, maar ook pedofielen, criminelen, moordenaars en zelfs de paarden van Anky van Grunsven zijn doelwit van de internetterreur.

Klik hier (http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091112/ANPNIEUWS01/911129995/1056) om verder te lezen

knuppeltje
12-11-09, 14:25
IbnRushd;4147868]'Schelden via internet is Nederlandse hobby'

En jij gelooft dat?

tanger'73
16-11-09, 19:02
En jij gelooft dat?


Als het alleen bij schelden blijft, vast en zeker.