PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen willen eenzijdig staat uitroepen



Marsipulami
15-11-09, 15:04
Palestijnen willen eenzijdig staat uitroepen

Palestijns president Abbas (rechts) naast toponderhandelaar Saeb Erekat.
Door gebrek aan vooruitgang in het vredesproces in het Midden-Oosten dreigen de Palestijnen ermee eenzijdig een onafhankelijke staat uit te roepen. De Palestijnse vredesonderhandelaar Saeb Erekat zei vandaag op een Israëlische militaire zender dat de zaak zal voorgelegd worden aan de VN-Veiligheidsraad.

Vertragingsmanoeuvres
De Palestijnen willen een eigen staat afkondigen binnen de grenzen van 1967 met Oost-Jeruzalem als hoofdstad. "We geloven niet meer dat Israël interesse heeft in een twee-staten-oplossing", verklaarde Erekat. De Palestijnen zijn de vertragingsmanoeuvres van Israël meer dan beu.

Vredesakkoord
De Israëlische minister van Defensie Ehud Barak verklaarde hierover dat een twee-staten-oplossing slechts door onderhandelingen kan bereikt worden. Israël heeft een strategisch belang in een vredesregeling met de Palestijnen. "Zonder vredesakkoord bestaat de mogelijkheid dat de (internationale) steun voor de eenzijdige afkondiging van een Palestijnse staat groeit", waarschuwde Barak.

Complete bouwstop
"Sinds 18 jaar zeggen we ons volk dat enkel vredesgesprekken tot een resultaat kunnen leiden, maar er zijn 18 jaar verstreken en er is niets gebeurd", zei Erekat op de militaire zender. De Palestijnen eisen als voorwaarde voor nieuwe onderhandelingen een complete bouwstop van nederzettingen in de Palestijnse gebieden.

Frustratie
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu is echter enkel tot een inkrimping van de activiteiten van de kolonisten op de Westelijke Jordaanoever bereid en wil in Oost-Jeruzalem gewoon voortbouwen. De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft uit frustratie over de stilstand in het vredesproces aangekondigd dat hij zich geen kandidaat meer stelt bij de verkiezingen van volgend jaar. (dpa/adb)

Olive Yao
15-11-09, 15:10
Hier hebben Mark61 en ik het onlangs nog over gehad. In beginsel vonden we het voor de hand liggen, maar Mark wees erop dat Israël de palestijnen dan waarschijnlijk genadeloos de duimschroeven zal aandraaien.

Fibonaci
17-11-09, 09:01
Hier hebben Mark61 en ik het onlangs nog over gehad. In beginsel vonden we het voor de hand liggen, maar Mark wees erop dat Israël de palestijnen dan waarschijnlijk genadeloos de duimschroeven zal aandraaien.Israel is tergend bezig, voedt alle onderbuiken in arabia en moslamia tot op de bodem.

Niet slim, edoch ook voorspeld in de Bijbel, niet dat ik het daarmee goedpraat, maar kennelijk drijft het Israel in een onvermijdbare laatste oorlog, die door God Zelve beslecht zal gaan worden, for everyone to see.

Aït Ayt
17-11-09, 21:28
EU verwerpt Palestijns voorstel voor staatstatus

(Novum/AP) - De Europese Unie heeft dinsdag een Palestijns verzoek voor steun aan eenzijdige uitroeping van de Palestijnse staat door de VN-Veiligheidsraad, zonder akkoord met Israël, van de hand gewezen. De Zweedse minister van buitenlandse zaken Carl Bildt zei dat de voorwaarden voor zo'n stap ontbreken.

Bildt maakte duidelijk dat de EU graag een Palestijnse onafhankelijke staat zou erkennen, maar stelde ook nadrukkelijk dat 'er eerst een moet zijn'. Hij noemde het Palestijnse voorstel 'enigszins voorbarig'.

Eurocommissaris buitenlandse betrekkingen Benita Ferrero-Waldner zei dat het er in deze fase om gaat de Palestijnen en de Israëliers opnieuw aan de onderhandelingstafel te krijgen. "Het belangrijkste is de Amerikanen echt te helpen beide partijen rond de tafel te krijgen", zei Ferrero-Waldner.

Bildt zei dat hij begrip voor het Palestijnse voorstel kan opbrengen. Hij herhaalde oproepen van de EU aan de Israëlische premier Benjamin Netanyahu om de bouw en uitbreiding van Israëlische nederzettingen op de Westoever te stoppen.

Palestijnse diplomaten benaderden de EU maandag voor steun aan het plan. In de Arabische wereld wordt de stap verdedigd als een methode om de impasse in het vredesproces te doorbreken. Het is zeker dat Washington iedere relevante motie in de VN-Veiligheidsraad met een veto zou torpederen.

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2917088.ece/EU_verwerpt_Palestijns_voorstel_voor_staatstatus.h tml

Aït Ayt
17-11-09, 21:34
Hij noemde het Palestijnse voorstel 'enigszins voorbarig'.


dat kregen de palestijnen in 1988 ook al te horen.. en over 20 jaar krijgen ze het waarschijnlijk weer te horen..

mark61
17-11-09, 23:24
Bildt maakte duidelijk dat de EU graag een Palestijnse onafhankelijke staat zou erkennen, maar stelde ook nadrukkelijk dat 'er eerst een moet zijn'.

Surrealistisch, kafkaïaans gezwatel. Er moet er eerst een zijn voor er een kan zijn. Hoe begin je een staat? Je mag hem niet uitroepen en hem niet met geweld vestigen.

Ziek.

Olive Yao
08-01-10, 13:24
dat kregen de palestijnen in 1988 ook al te horen.. en over 20 jaar krijgen ze het waarschijnlijk weer te horen..

Nou, Israëls bedoeling is blijkbaar dat een Palestina over 20 jaar niet meer "voorbarig" is, maar een gepasseerd station.

Amaeru
08-01-10, 13:57
Geen militaire kracht = geen Palestijnse staat.

De westerse wereld die Israel de hand boven het hoofd houdt moet eerst militair overwonnen worden. Er zit voor de arabieren en/of moslims helaas niets anders op dan de westerse wereld op de knieen te krijgen.

Het zal nog wel een lange tijd duren maar zonder militaire kracht zal geen westerling of israelier je serieus nemen en zullen de moordpartijen en onderdrukking voortduren.

Maar eerst zullen de arabieren en moslims af moeten rekenen met hun leiders, die immers in dienst zijn van het westen. Daarna kunnen de moslims hun landen opbouwen en zich richten op de vooruitgang en bevrijding van hun broeders en zusters elders.

The_Grand_Wazoo
08-01-10, 15:13
Israel is tergend bezig, voedt alle onderbuiken in arabia en moslamia tot op de bodem.

Niet slim, edoch ook voorspeld in de Bijbel, niet dat ik het daarmee goedpraat, maar kennelijk drijft het Israel in een onvermijdbare laatste oorlog, die door God Zelve beslecht zal gaan worden, for everyone to see.

Ja, ja ... nou, dan zal het wel goed wezen he.

mark61
08-01-10, 16:09
Geen militaire kracht = geen Palestijnse staat.

De westerse wereld die Israel de hand boven het hoofd houdt moet eerst militair overwonnen worden. Er zit voor de arabieren en/of moslims helaas niets anders op dan de westerse wereld op de knieen te krijgen.

Het zal nog wel een lange tijd duren maar zonder militaire kracht zal geen westerling of israelier je serieus nemen en zullen de moordpartijen en onderdrukking voortduren.

Maar eerst zullen de arabieren en moslims af moeten rekenen met hun leiders, die immers in dienst zijn van het westen. Daarna kunnen de moslims hun landen opbouwen en zich richten op de vooruitgang en bevrijding van hun broeders en zusters elders.

Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dat allemaal nooit gaat gebeuren. Zo niet. wakker worden svp.

Een aantal Arabische landen hebben het 3x geprobeerd en faalden 3x jammerlijk. Intussen zijn ze niet sterker geworden, eerder zwakker en verdeelder.

Er zijn overigens wel een paar landen in de wereld zonder leger.

Amaeru
08-01-10, 16:20
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dat allemaal nooit gaat gebeuren. Zo niet. wakker worden svp.

Een aantal Arabische landen hebben het 3x geprobeerd en faalden 3x jammerlijk. Intussen zijn ze niet sterker geworden, eerder zwakker en verdeelder.

Er zijn overigens wel een paar landen in de wereld zonder leger.

Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en dat het nooit hoeft te gebeuren. Als de westerse klauw niet vrijwillig zijn greep op de arabische en islamitische wereld (en de rest van de wereld) zal terugtrekken kun je een strijd verwachten. Dat is een historische rekensom.

Geen 1 imperium is een eeuwig leven beschoren.

mark61
08-01-10, 16:38
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en dat het nooit hoeft te gebeuren. Als de westerse klauw niet vrijwillig zijn greep op de arabische en islamitische wereld (en de rest van de wereld) zal terugtrekken kun je een strijd verwachten. Dat is een historische rekensom.

Geen 1 imperium is een eeuwig leven beschoren.

Weer zwart-witgedoe. Die 'strijd' is al zo'n 400 jaar bezig. Permanent. Je nooit opgevallen?

Er zit bijvoorbeeld geen 'westerse klauw' op Oman, Yemen, of bijv. Syrië. Jordanië heeft helemaal geen last van het westen. Mja als de fundi's er sterker zouden worden zou de VS er wapens in proppen om Abdullah aan de macht te houden, maar zover is het nog lang niet.

Als het westen niet bestond was het in de Arabische wereld net zo'n zooitje, of ws. nog erger. Magoed, droom lekker verder.

Zonder het westen was het MO totaal oninteressant wegens geen toepassingen voor olie.

Het westen zal vast wel eens overvleugeld worden door China. Maar tegen die tijd is de olie ook op, dus dan doet het er allemaal niet meer toe. Mocht er nog olie zijn, dan zullen de Arabieren kennismaken met de Chinese manier om dingen te doen. Ik voorspel je dat het nauwelijks leuker zal zijn dan de Westerse.

Alternatively zie ik eerder Turkije en/of Iran, na de ayatollahs, zich met het MO bemoeien. Ze lijken me wat wakkerder dan de Arabieren, als geheel. Turkije zal bijv. de Eufraat en de Tigris leegslurpen, en wie het niet bevalt moet dat water maar komen halen.

Magoed, iedereen zal op zoek moeten naar alternatieve energiebronnen, en de Arabische wereld loopt daarin duidelijk achterop. Too little too late. Ik zie daar incompetente, ongeïnteresseerde, luie regimes, meer dan waar ook ter wereld.

Het grote verschil tussen Arabische en Aziatische dictaturen is in mijn ogen dat die laatste over het algemeen meer competente regimes voortbrengen met visie en doelgerichtheid, zie Japan, Zuid-Korea (en zelfs Noord-), Vietnam, China, Singapore, Thailand, en Maleisië, hoewel dat begint af te glijden. Overal waar geleuter over godsdienst de overhand krijgt komt niets zinnigs meer van de grond.

In any case kan de Arabische wereld daarna weer lekker wegzakken in lethargie. Nog geen 2% van de Arabieren leest per jaar ook maar één boek. Dat is waar je op moet focussen, niet dat geleuter over het westuh.

Olive Yao
08-01-10, 16:54
(...)
Overal waar geleuter over godsdienst de overhand krijgt komt niets zinnigs meer van de grond.

Gaat die kant op in Nederland, zou 'k zeggen.

Amaeru
08-01-10, 17:17
Weer zwart-witgedoe. Die 'strijd' is al zo'n 400 jaar bezig. Permanent. Je nooit opgevallen?

Er zit bijvoorbeeld geen 'westerse klauw' op Oman, Yemen, of bijv. Syrië. Jordanië heeft helemaal geen last van het westen. Mja als de fundi's er sterker zouden worden zou de VS er wapens in proppen om Abdullah aan de macht te houden, maar zover is het nog lang niet.

Als het westen niet bestond was het in de Arabische wereld net zo'n zooitje, of ws. nog erger. Magoed, droom lekker verder.

Zonder het westen was het MO totaal oninteressant wegens geen toepassingen voor olie.

Het westen zal vast wel eens overvleugeld worden door China. Maar tegen die tijd is de olie ook op, dus dan doet het er allemaal niet meer toe. Mocht er nog olie zijn, dan zullen de Arabieren kennismaken met de Chinese manier om dingen te doen. Ik voorspel je dat het nauwelijks leuker zal zijn dan de Westerse.

Alternatively zie ik eerder Turkije en/of Iran, na de ayatollahs, zich met het MO bemoeien. Ze lijken me wat wakkerder dan de Arabieren, als geheel. Turkije zal bijv. de Eufraat en de Tigris leegslurpen, en wie het niet bevalt moet dat water maar komen halen.

Magoed, iedereen zal op zoek moeten naar alternatieve energiebronnen, en de Arabische wereld loopt daarin duidelijk achterop. Too little too late. Ik zie daar incompetente, ongeïnteresseerde, luie regimes, meer dan waar ook ter wereld.

Het grote verschil tussen Arabische en Aziatische dictaturen is in mijn ogen dat die laatste over het algemeen meer competente regimes voortbrengen met visie en doelgerichtheid, zie Japan, Zuid-Korea (en zelfs Noord-), Vietnam, China, Singapore, Thailand, en Maleisië, hoewel dat begint af te glijden. Overal waar geleuter over godsdienst de overhand krijgt komt niets zinnigs meer van de grond.

In any case kan de Arabische wereld daarna weer lekker wegzakken in lethargie. Nog geen 2% van de Arabieren leest per jaar ook maar één boek. Dat is waar je op moet focussen, niet dat geleuter over het westuh.

Dit onderwerp gaat over het onrecht wat de Palestijnen wordt aangedaan. Dit leed bestaat bij de gratie van de westerse toestemming.

Het gaat hier om het westen omdat alleen Israel haar bestaansrecht heeft door het westen. Zonder het westen kan Israel niet bestaan. Om de Israëlische misdaden te kunnen stoppen moet de steun van het westen stoppen.

Ik geloof dat hoe dan ook de westerse steun gebroken zal moeten worden om de Palestijnse rechten te doen gelden. De Arabische en islamitische wereld is verdeeld doordat de meeste leiders ervan in handen zijn van het westen. Deze leiders zijn er niet voor het belang voor de Arabische en islamitische wereld. Ze dienen het belang van het westen en hun eigen belang. De uitspattingen zijn welbekend. Op de lange termijn zullen deze leiders 1 voor 1 hun macht verliezen. Andere landen zullen opkomen. Je noemt het al China en ander Aziatische landen. Zij hebben hun bloedige strijd met het westen al grotendeels achter de rug. Vietnam, Cambodja, Korea etc.. hebben de westerse landen huis kunnen houden.

De Zuid-Amerikaanse staten hebben ook al een zeer bloedige strijd achter de rug. Eigenlijk zitten ze er nog steeds in verwikkeld. Maar gaandeweg verliest het westen steeds meer haar macht over deze landen. Alleen in Afrika hebben de westerse landen de vrije hand.

De leider van Oman zit in handen van het westen. De Jordaanse koning zit helemaal in handen van het westen. De Jordaanse geheime dienst is bijvoorbeeld ene dependance van de CIA. Syrië wordt al decennialang zwaar onder druk gezet door het Westen. In Jemen is Amerika met Saoedi-Arabië druk bezig om haar leiders te steunen in het onder controle brengen van haar tegenstanders. De bommen vliegen daar de rebellen om de oren. Voor vrijwel elke Arabische of islamitische land kun je soortgelijke gevallen beschrijven.

Daarom moeten de Arabieren en islamitische landen eerst van hun leiders af. Deze leiders investeren niet in het welzijn van het land en volk, maar zijn alleen bezig om de westerse en hun eigen belangen te behartigen. Als het volk in opstand komt staan de westerse landen meteen klaar om de dictators te helpen onder het mom van terrorisme en andere negatieve etiketten.

Ik ben blij dat de Aziatische landen na jaren strijd hun vrijheid langzaam aan beginnen te krijgen. Hoe minder de westerse klauw daar inhakt des te voorspoediger gaat het met die landen. Misschien komt het wel door China dat ze zich sneller van de westerse klauw hebben ontdaan. China met haar 1 miljard mensen heeft het nooit getolereerd om in haar invloedsfeer de westerse klauw te laten huishouden. Ze konden de verzetsstrijders tegen de westerse klauw van steun voorzien. Dat gun ik de Zuid-Amerikaanse- en Afrikaanse landen ook.

Ik begrijp dat je laagdunkend over de Arabieren doet om de schuld van hun onderdrukking bij hun adres te leggen, maar Arabieren vormen maar een klein gedeelte van de volkeren die lijden onder de westerse klauw. Ook Arabieren zullen hun vrijheid krijgen. Het is een kwestie van tijd en dat is dan meteen het einde van de onderdrukking van het Palestijnse volk.

Bofko
08-01-10, 18:16
Ik ben blij dat de Aziatische landen na jaren strijd hun vrijheid langzaam aan beginnen te krijgen. Hoe minder de westerse klauw daar inhakt des te voorspoediger gaat het met die landen. Misschien komt het wel door China dat ze zich sneller van de westerse klauw hebben ontdaan. China met haar 1 miljard mensen heeft het nooit getolereerd om in haar invloedsfeer de westerse klauw te laten huishouden. Ze konden de verzetsstrijders tegen de westerse klauw van steun voorzien. Dat gun ik de Zuid-Amerikaanse- en Afrikaanse landen ook.


Wat een naieve en totaal achterhaalde bullshit sla je weer uit met je 'westerse klauw' .Je terminologie van 'Ontdoen van westerse klauw' betekent gewoon in praktijk 'zelf verwestersen'.Je projecteert een statisch wereldbeeld van 50 jaar geleden op de dynamische wereld van nu.

China verwestert zelf in hoog tempo. Ze hebben de kapitalistische weg ingeslagen. De regering is nog communistisch maar het is een kwestie van tijd voor ook daar meer democratie en betere mensenrechten ontstaan. En ik kan je verzekeren dat om van jouw 'klauwen' te spreken dat een het aandeel van de greep naar grondstoffen van deze wereld voor een steeds groter gedeelte naar een grondstofhongerig China toe zal gaan. Afrika zal het nog wel merken.

Maar goed ik begrijp nu in je wereldbeeldje het westen staat voor Amerika en kornuiten (West-Europa en Australie zeg maar ). Horen Japan en Rusland bij jouw defintie van westen of niet ? Ik begrijp dat je tegen Amerika bent. Ben je dat ook nog als China kapitalistischer en westerser wordt dan Amerika ?
Ik heb een troost voor je. Amerika's macht zal steeds minder worden. Simpel omdat andere machtsblokken (China, India, ) economisch steeds machtiger worden en Amerika kan en zal daar niks aan doen. Wat je minder leuk zult vinden is dat die 3 machtsblokken gewoon 'westers' zijn.Tegelijkertijd zal de globalisering ervoor zorgen dat de economische belangen zodanig met elkaar verweven worden je je kunt afvragen wat die machtsblokken nog betekenen.




Daarom moeten de Arabieren en islamitische landen eerst van hun leiders af. Deze leiders investeren niet in het welzijn van het land en volk, maar zijn alleen bezig om de westerse en hun eigen belangen te behartigen. Als het volk in opstand komt staan de westerse landen meteen klaar om de dictators te helpen onder het mom van terrorisme en andere negatieve etiketten.

Nog meer potsierlijk theoretisch gelul. Als ze van hun leiders af zijn ? Wat dan ? Hoe zie je dat voor je ? Geen leiders ? Communisme ? Niemand hoeft iets te doen want Allah regelt het ?
Saddam kwam ook voort uit 'het volk'. Het volk is nooit een homogene massa die allemaal hetzelfde willen. Beter gezegd: Ze willen allemaal meer welvaart en vrijheid maar op welke manier en hoe te bereiken ? Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Het wordt tijd om dat suffige, statische en allang achterhaalde wereldbeeldje van je eens flink bij te stelllen.

tanger'73
08-01-10, 18:50
tegenwoordig kunnen we voor een bepaalde aantrekkelijke levensstandaard niet meer zonder elkaar en hebben we elkaar daarbij hard nodig. Handel en het uitwisselen van kennis is daarbij onontbeerlijk. Zo is Marokko bijvoorbeeld erg blij met haar aanstaande integratie in de Europese Vrijhandelsassociatie. Met als doel het bevorderen van duurzame groei, werkgelegenheid, hogere productiviteit en rationeel gebruik van natuurlijke hulpbronnen.

Maar het ging hier dacht ik over Palestina, daarvan is uiteraard duidelijk dat gerechtigheid moet zegevieren. Als momenteel landen die verenigd zijn in de Verenigde Naties momenteel dwars liggen, moeten we blijven vasthouden op momenten en kansen wanneer het wel mogelijk zal zijn om uiteindelijk israël en iedereen die onrecht in de wereld pleegt op de knieën te krijgen. Desnoods met aanstaande generaties.

mark61
09-01-10, 08:20
Gaat die kant op in Nederland, zou 'k zeggen.

Yep. Een land dat daaraan meer tijd besteedt dan aan het oplossen van echte problemen is gewoon het noorden kwijt. Navelstaren. Zich afkeren van de wereld.

mark61
09-01-10, 08:40
Dit onderwerp gaat over het onrecht wat de Palestijnen wordt aangedaan. Dit leed bestaat bij de gratie van de westerse toestemming.

Yep.


Het gaat hier om het westen omdat alleen Israel haar bestaansrecht heeft door het westen.

Welnee, alle ex-kolonies danken hun bestaan aan het westen, dat de kaart ff opnieuw tekende. Indonesie bijvoorbeeld had nooit bestaan als NL er niet eerst een geheel van had gemaakt. Om over de Sykes-Picotlanden maar te zwijgen.


Zonder het westen kan Israel niet bestaan. Om de Israëlische misdaden te kunnen stoppen moet de steun van het westen stoppen.

Yep.


Ik geloof dat hoe dan ook de westerse steun gebroken zal moeten worden om de Palestijnse rechten te doen gelden.

Ja, nogal logisch.


De Arabische en islamitische wereld is verdeeld doordat de meeste leiders ervan in handen zijn van het westen.

Welnee, dat verzin je. Paranoide fantasie. De hele wereld is verdeeld en dat zal wel nog ff zo blijven ook.


Deze leiders zijn er niet voor het belang voor de Arabische en islamitische wereld. Ze dienen het belang van het westen en hun eigen belang.

Yep. Maar dat is niet de schuld van het westen. Het is naief en infantiel om het westen overal de schuld van te geven, waarom doe je dat?

Je blijft je lesje opdreunen en reageert in het geheel niet op wat ik zeg. Waarom doe je dat? Je bent geindoctrineerd?


Op de lange termijn zullen deze leiders 1 voor 1 hun macht verliezen.

Yep, elke dictator wordt op een gegeven moment afgelost door een andere.


Andere landen zullen opkomen. Je noemt het al China en ander Aziatische landen. Zij hebben hun bloedige strijd met het westen al grotendeels achter de rug. Vietnam, Cambodja, Korea etc.. hebben de westerse landen huis kunnen houden.

Waaa? Je gaat nu ook letterlijk wartaal uitslaan. China, Thailand, Singapore, Maleisie, Zuid-Korea en Cambodja hebben helemaal geen strijd met het westen gehad, of die gewoon verloren. Je kletst maar wat. Werkelijk man, get a grip.


De Zuid-Amerikaanse staten hebben ook al een zeer bloedige strijd achter de rug. Eigenlijk zitten ze er nog steeds in verwikkeld. Maar gaandeweg verliest het westen steeds meer haar macht over deze landen. Alleen in Afrika hebben de westerse landen de vrije hand.

Dom, primitief zwart-witgezwatel. Gesimplificeerde neomarxistische praat.


Syrië wordt al decennialang zwaar onder druk gezet door het Westen.

Het is altijd zo komisch met jou. Als een dictator goede maatjes is met de VS ´zit hij in hun zak´, is ie geen goede maatjes, dan staat ie ´zwaar onder druk´. Vertel es, het is de VS die maakt dat Syrie een b-economie heeft? De VS dwong Assad Koerden en fundi´s af te slachten

Echt, dat loserige, leugenachtige zwart-witgedoe van jou komt mij mijn strot uit. Word nou eindelijk een keer volwassen. Je bent toch geen 15 meer?

Je reageert op geen enkele manier op wat ik zeg.

Een wereldbeeld gebaseerd op 1 oppermachtige boeman en de Arabieren / moslims als machteloze impotente slachtoffers boehoehoe is debiel. Voor de laatste keer: word een keer volwassen.


Ik ben blij dat de Aziatische landen na jaren strijd

Je zwetst.


Ik begrijp dat je laagdunkend over de Arabieren doet om de schuld van hun onderdrukking bij hun adres te leggen, maar Arabieren vormen maar een klein gedeelte van de volkeren die lijden onder de westerse klauw. Ook Arabieren zullen hun vrijheid krijgen. Het is een kwestie van tijd en dat is dan meteen het einde van de onderdrukking van het Palestijnse volk.

Laatdunkend is het woord. Je reageert niet op wat ik zeg. Of is het ook de schuld van de Amerikanen dat Arabieren niet lezen? God wat ben jij een loser.