PDA

Bekijk Volledige Versie : Kroes: EU-president moet een vrouw worden



knuppeltje
16-11-09, 13:39
EU-commissaris Neelie Kroes heeft de regeringsleiders van de Europese landen opgeroepen een vrouw te kiezen voor de prestigieuze baan van voorzitter van de Europese Commissie.

Kroes pleit daarvoor samen met twee andere machtige vrouwen in Brussel, de Zweedse vicevoorzitter van de Europese Commissie Margot Wallström en de Britse vicevoorzitster van het Europese Parlement Diana Wallis, in een ingezonden brief in The Financial Times van dit weekend.

Letse president
De enige vrouw die voor de baan van Eu-president wordt genoemd, is de Letse oud-president Vaira Fike-Freiberga. Haar naam wordt echter minder vaak genoemd dan die van de Belgische premier herman van Rompuy en de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende.

Ook de baan van vice-voorzitter van de Commissie moet naar een vrouw gaan, vinden de drie Europese topvrouwen. Hiervoor hebben Kroes, Wallström en Wallis de Franse politicus Elisabeth Guigou en de Britse Catherine Ashton in gedachten.

Zes miljoen
De Volkskrant meldt dat de EU-president de uni zes miljoen euro gaat kosten. Daarvan gaat de voorzitter van de Europese Commissie zelf zo'n 360.000 euro per jaar verdienen. De rest van het geld is bestemd voor zijn staf, reizen en beveiliging.
Deze week zou bekend moeten worden wie de nieuwe EU-president wordt. (Elsevier.nl)

Oeps, die vrouwen willen een Europees matriarchaat stichten, maar van mij mogen ze. Neelie is in Brussel volgens mij een van de heel weinig echte mannen. Een standbeeld voor Neelie please.

Soldim
16-11-09, 13:44
Daarvan gaat de voorzitter van de Europese Commissie zelf zo'n 360.000 euro per jaar verdienen. De rest van het geld is

Man, das ver boven de Balkenende norm!!

knuppeltje
16-11-09, 13:53
Soldim;4153743]Man, das ver boven de Balkenende norm!!

Ik weet het, maar daar zitten ook de representatiekosten bij volgens de Volkskrant. Maar dan nog, niet voor niets dat die Balk daar zo graag naartoe wilt.

catwomen
16-11-09, 13:57
Oeps, die vrouwen willen een Europees matriarchaat stichten, maar van mij mogen ze. Neelie is in Brussel volgens mij een van de heel weinig echte mannen. Een standbeeld voor Neelie please.

Kroes is een goed politicus, vanwege haar kwaliteiten. Deze kwaliteiten staan wat mij betreft los van de sexe. Ze is dus geen "echte man", maar een mens op de juiste plek.

Umarvlie
16-11-09, 13:59
Man, das ver boven de Balkenende norm!!

Niet als Balkenende dit zelf gaat verdienen, dan is het de nieuwe norm tot vreugde van alle (semi-) overheid bestuurders.

knuppeltje
16-11-09, 14:00
catwomen;4153755]Kroes is een goed politicus, vanwege haar kwaliteiten. Deze kwaliteiten staan wat mij betreft los van de sexe. Ze is dus geen "echte man", maar een mens op de juiste plek.

Oeps, het was nog wel zo goed bedoeld van mij poezenvrouw, ik vroeg zelfs om een standbeeld voor haar.

mark61
16-11-09, 14:04
Oeps, het was nog wel zo goed bedoeld van mij poezenvrouw, ik vroeg zelfs om een standbeeld voor haar.

Je moet oppassen met catwomen. Voor je het weet heb je een haal :hihi:

knuppeltje
16-11-09, 14:09
mark61;4153767]Je moet oppassen met catwomen. Voor je het weet heb je een haal :hihi:

Oeps, bedankt voor de waarschuwing.

Eke
16-11-09, 14:26
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.president.lv/images/modules/items/JPG/item_1456_ar-ordeni-jaunaa-mazaa.JPG&imgrefurl=http://www.president.lv/index.php%3Fpid%3D210&usg=__fAEZxiwgE3RHfSiVZ7eLx7GCRoc=&h=249&w=167&sz=8&hl=nl&start=10&tbnid=8EEHidqfhMSokM:&tbnh=111&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dvaira%2Bvike-freiberga%26gbv%3D2%26hl%3Dnl%26sa%3DX

Terecht !