PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdamse hangjongeren krijgen reis New York cadeau



knuppeltje
16-11-09, 15:22
Omdat ze zich niet hebben misdragen, mogen twaalf jongeren uit het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes op reis naar New York. Fe jongeren gaan meevaren met het VOC-schip de Halve Maen. Oppositiepartijen VVD en D66 zijn tegen het plan dat 25.000 euro kost.
Dat meldt het Parool vandaag.

Twaalf probleemjongeren uit stadsdeel De Baarsjes mogen als beloning voor goed gedrag naar New York. 'Een heel leerzaam tripje' noemt de woordvoerder van het stadsdeel de rijdt, die 25.000 euro kost. Dit wordt betaald uit het potje dat de wijk als Vogelaarwijk van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie heeft gekregen.

Overbodig
VVD-raadslid Tom Leest noemt het project overbodig. omdat er al projecten en trajecten genoeg zijn in het stadsdeel. D66-raadslid Shanta Singh vindt dat dit reisje in tijden van bezuiniging het verkeerde signaal afgeeft.

De jongeren mogen mee gaan varen op het VOC-schip de Halve Maen, een replica van het schip waarmee Henry Hudson 400 jaar geleden als eerste Europeaan de baai van New York binnenvoer.

Leerzaam
De Amsterdamse jongeren kunnen er volgens de woordvoerder van De Baarsjes leren om knopen te maken, een verfkwast te hanteren, navigeren en bovendien krijgen ze een training in sociale vaardigheden. (Elsevier.nl)


Christenzielen, dat gaat nog heel wat kosten als alle jongeren die zich goed gedragen zo'n snoepreisje krijgen. Nouja, de paalsteek leren is natuurlijk heel leerzaam.
Die zijn echt van de ratten besnuffeld in dat stadsdeel!!!

Aït Ayt
16-11-09, 15:26
Stad moet zwaar bezuinigen

AMSTERDAM - Door de economische crisis wacht Amsterdam een enorme bezuinigingsoperatie van 620 miljoen euro in vier jaar. Dat maakt banenverlies bij de gemeente en snijden in subsidies en voorzieningen vrijwel onontkoombaar.

De stad moet dus 155 miljoen per jaar bezuinigen, waarbij geen rekening is gehouden met de 500 miljoen die Amsterdam moet reserveren voor nieuwe tegenvallers rond de Noord/Zuidlijn.

155 miljoen op een begroting van ruim vijf miljard, waarvan het grootste deel opgaat aan vaste uitgaven, is bijzonder veel. Op jaarbasis kan onder normale omstandigheden met hooguit een paar honderd miljoen worden geschoven. Het nieuwe stadsbestuur dat na maart 2010 aantreedt, krijgt nauwelijks geld voor nieuwe plannen. Het huidige college heeft hiervoor bijna 300 miljoen, de nieuwe coalitie 40 miljoen.

Wethouder Lodewijk Asscher (Financiën) heeft vanmorgen de gemeenteraad ingelicht. Hij noemde de operatie 'fors'. ''Maar het moet kunnen.'' Amsterdam krijgt van het rijk uit het Gemeentefonds tot aan 2015 152 miljoen minder. Op de post voor uitkeringen voor bijstand en werkeloosheid ontstaat een tekort van 208 miljoen.

Dit werpt de vraag op wat de nieuwe verkiezingsprogramma's waard zijn, die weinig tot niets zeggen over bezuinigingen. Asscher en collega-wethouder Maarten van Poelgeest zijn bezig met een inventarisatie van de mogelijkheden. Een optie is het verhogen van de onroerendezaakbelasting voor huiseigenaren. Maar minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken verlangt van gemeenten dat ze lokale belastingen en heffingen zo min mogelijk verhogen. VVD en D66 voelen voor korten op het armoedebudget, dat de linkse partijen willen ontzien. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld korten op sociale woningbouw, daklozenopvang, jeugdzorg en hulp aan ondernemers. De stad heeft de opbrengst van de verkoop van de aandelen in energiebedrijf Nuon (600 miljoen euro) achter de hand.

De noodzakelijke bezuinigingen betreffen de gemeente. De stadsdelen moeten rekenen met een bezuiniging van 116 miljoen, waarvoor ze zelf opdraaien. (BAS SOETENHORST)

Parool

Eke
16-11-09, 16:17
Dat schip vaart toch al die richting uit. Wat is er tegen om een stel scheepsjongens aan te monsteren ,als ze er zin in hebben ...

Het enige dure is die sociale vaardigheidstraining, maar als je die jongens goed traint kunnen ze zelf in A'dam van dat soort trainingen gaan geven op scholen...nou ja...'t zou kunnen.

Die 25.000 euro, die moet nog eens nagerekend worden. Lijkt me dat de verkeerde zakken gevuld gaan worden.

Eke
16-11-09, 16:22
PS. Twaalf jongens, zes weken heen en 5 weken terug. Eten :660 euro.Maak er duizend van. Desnoods.De wind kan gaan liggen..
Hun onderdak verdienen ze door mee te helpen.
Dan nog een maatschappelijk werker of psycholoog. Die krijgt als beloning voor haar/zijn coaching mooi vaartochtje !!!!


O ja, nog even de 1000,- met 7 vermenigvuldigen ! :hihi:


PS.PS. Iets voor een realitysoap ? Joep Habets mee ? Of.........?

Sharp Shooter
16-11-09, 17:22
De VVD en D66 hebben er niets op tegen om hun vertrek te betalen het is hun terugkeer dat heen tegen de schenen schopt.

Eke
16-11-09, 18:32
Stop daarmee, Sharp shooter. Als je maar lang genoeg tegen mensen, (hele) jonge mensen gaat zeggen dat ze ongewenst zijn in hun land, direkt of indirekt...dan gaat een deel van hen dat geloven.

Bovendien zegt de VVD iets anders en D66 ook. (D66, je weet wel, die partij van Pechtold die het steeds wint van Wilders in woordenwisselingen...)

knuppeltje
17-11-09, 09:25
Het blijft al met al een heel rare zaak. Waarom moeten die gasten dat snoepreisje krijgen omdat ze goed hebben opgepast. Volgens mij mag je van iedereen verwachten dat ie goed oppast, heel normaal zou ik zeggen.
Gewoon weer weggegooid geld. Terwijl zelfs Aiït ook al klaagt over de bezuinigingen. :fpimp:

H.P.Pas
17-11-09, 09:42
Het blijft al met al een heel rare zaak. Waarom moeten die gasten dat snoepreisje krijgen omdat ze goed hebben opgepast. Volgens mij mag je van iedereen verwachten dat ie goed oppast, heel normaal zou ik zeggen.
Gewoon weer weggegooid geld. Terwijl zelfs Aiït ook al klaagt over de bezuinigingen. :fpimp:

Zo gaan die dingen:



Lucas 15:

26 En tot zich geroepen hebbende een van de knechten, vraagde, wat dat mocht zijn.

27 En deze zeide tot hem: Uw broeder is gekomen, en uw vader heeft het gemeste kalf geslacht, omdat hij hem gezond weder ontvangen heeft.

28 Maar hij werd toornig, en wilde niet ingaan. Zo ging dan zijn vader uit, en bad hem.

29 Doch hij, antwoordende, zeide tot den vader: Zie, ik dien u nu zo vele jaren, en heb nooit uw gebod overtreden, en gij hebt mij nooit een bokje gegeven, opdat ik met mijn vrienden mocht vrolijk zijn.

30 Maar als deze uw zoon gekomen is, die uw goed met hoeren doorgebracht heeft, zo hebt gij hem het gemeste kalf geslacht.

knuppeltje
17-11-09, 09:49
H.P.Pas;4154838]Zo gaan die dingen

Zouden die in de Baarsjes er de bijbel voor op na geslagen hebben? En ik maar denken het daar één goddeloze bende is. :fpotver:

H.P.Pas
17-11-09, 09:53
Zouden die in de Baarsjes er de bijbel voor op na geslagen hebben?

Neuh; de bijbel kent zijn baa(r)sjes niet zo slecht.

knuppeltje
17-11-09, 12:33
H.P.Pas;4154847]Neuh; de bijbel kent zijn baa(r)sjes niet zo slecht.

Zou er nog redding voor ze zijn?