PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamervragen om mijter Sinterklaas



knuppeltje
18-11-09, 15:00
Kamervragen om mijter Sinterklaas

Amsterdam - De CDA-kamerleden Ad Koppejan en Jan Schinkelshoek hebben kamervragen gesteld over de mijter en tabbert van Sinterklaas. Zij vinden het onverteerbaar dat in sommige gemeenten de religieuze symbolen op de kledingstukken van de Goedheiligman worden weggelaten.

In bijvoorbeeld Amsterdam en Antwerpen is het kruisteken niet meer zichtbaar op de kledij van de eeuwenoude bisschop. bewust, volgens de vragenstellers. Sinterklaas zou een 'geloofsneutraal' feest zijn in Antwerpen, en Amsterdam zou de 'multi-etnische bevolking' niet voor het hoofd willen stoten.

Sinterklaas draagt in de hoofdstad overigens al enkele jaren geen kruisteken meer op de mijter, maar het logo van de stad.

Christelijke herkomst
Koppejan en Schinkelshoek willen nu van de ministers Ter Horst en Plasterk weten of ook zij vinden 'dat er geen enkele reden is om de christelijke herkomst van Sint Nicolaas en het daaraan gerelateerde feest angstvallig te verbergen en dat de komst van nieuwe etnische groepen met hun eigen culturen, feesten, gebruiken en religies in onze Nederlandse samenleving, niet mag betekenen dat de christelijke herkomst van onze eigen cultuur, feesten en gebruiken verloochend wordt'.

Zij vragen de ministers voorts op te komen voor het behoud van het 'typisch Nederlandse feest als Sinterklaas'. (Volkskrant)


Behalve dan dat die twee dappere bewakers van onze eigen Nederlandse feesten en gebruiken blijkbaar niet weten dat ze ook in andere landen Sinterklaas vieren, vind ik het van de wilde ratten dat die twee halve garen onze belastincenten op deze manier besteden.
Laat die twee achterlijken mooi lid van de PVV worden, daar zijn ze goed thuis denk. :fpotver:

tanger'73
18-11-09, 15:12
Een plaats reserveren waarnaar al deze nitwitsen en diens aanhang naar gedeporteerd kunnen worden om daar hun oppervlakkigheden met elkaar bot te vieren. Buiten het zicht en bereik van de rest van het land, die daar geen boodschap aan hebben.

Umarvlie
18-11-09, 15:15
Sinterklaas draagt in de hoofdstad overigens al enkele jaren geen kruisteken meer op de mijter, maar het logo van de stad.

Niet 1, niet 2, maar 3 kruizen en nog lopen zeiken?

H.P.Pas
18-11-09, 15:15
Een plaats reserveren waarnaar al deze nitwitsen en diens aanhang naar gedeporteerd kunnen worden .


Daar heeft Sinterklaas al in voorzien. (http://hobby.blogo.nl/files/2008/06/zak%20sinterklaas.gif)

tanger'73
18-11-09, 15:16
Daar heeft Sinterklaas al in voorzien. (http://hobby.blogo.nl/files/2008/06/zak%20sinterklaas.gif)


:haha:

Aït Ayt
18-11-09, 15:19
zelfs dit onderwerp wordt voor de neus weggekaapt van rita verdonk.. het zit haar niet mee..

tanger'73
18-11-09, 15:26
zelfs dit onderwerp wordt voor de neus weggekaapt van rita verdonk.. het zit haar niet mee..


Ze kunnen beter de kloof tussen burger en politiek zo breed mogelijk laten, want als politici zich eenmaal uit hun ivoren torentjes wagen, is het geheel er alleen maar oppervlakkiger op geworden.

Umarvlie
18-11-09, 15:26
'typisch Nederlandse feest als Sinterklaas'.

Inderdaad typisch ... Sinterklaas was een Turk, zwarte Pieten waren Moren dus wat is er Nederlands aan?

Als ik hier die idioten in de 2e kamer ziek mee maak dan schaf ik het graag af, ik weet het, al die kinderzieltjes maar dat heb ik wel hiervoor over. Kunnen ze niet met iets zinvollers bezig zijn. :boos:

Slinger
18-11-09, 15:36
Kamervragen om mijter Sinterklaas

Amsterdam - De CDA-kamerleden Ad Koppejan en Jan Schinkelshoek hebben kamervragen gesteld over de mijter en tabbert van Sinterklaas. Zij vinden het onverteerbaar dat in sommige gemeenten de religieuze symbolen op de kledingstukken van de Goedheiligman worden weggelaten.

In bijvoorbeeld Amsterdam en Antwerpen is het kruisteken niet meer zichtbaar op de kledij van de eeuwenoude bisschop. bewust, volgens de vragenstellers. Sinterklaas zou een 'geloofsneutraal' feest zijn in Antwerpen, en Amsterdam zou de 'multi-etnische bevolking' niet voor het hoofd willen stoten.

Sinterklaas draagt in de hoofdstad overigens al enkele jaren geen kruisteken meer op de mijter, maar het logo van de stad.

Christelijke herkomst
Koppejan en Schinkelshoek willen nu van de ministers Ter Horst en Plasterk weten of ook zij vinden 'dat er geen enkele reden is om de christelijke herkomst van Sint Nicolaas en het daaraan gerelateerde feest angstvallig te verbergen en dat de komst van nieuwe etnische groepen met hun eigen culturen, feesten, gebruiken en religies in onze Nederlandse samenleving, niet mag betekenen dat de christelijke herkomst van onze eigen cultuur, feesten en gebruiken verloochend wordt'.

Zij vragen de ministers voorts op te komen voor het behoud van het 'typisch Nederlandse feest als Sinterklaas'. (Volkskrant)


Behalve dan dat die twee dappere bewakers van onze eigen Nederlandse feesten en gebruiken blijkbaar niet weten dat ze ook in andere landen Sinterklaas vieren, vind ik het van de wilde ratten dat die twee halve garen onze belastincenten op deze manier besteden.
Laat die twee achterlijken mooi lid van de PVV worden, daar zijn ze goed thuis denk. :fpotver:

Goed dat deze twee zich verzetten tegen deze nieuwe vorm van voorzorgzucht (dhimmytude).

tanger'73
18-11-09, 15:44
Goed dat deze twee zich verzetten tegen deze nieuwe vorm van voorzorgzucht (dhimmytude).

Kunnen deze twee niet hun standpunten met een echte mijter op hun hoofd in de Kamer zich gaan verdedigen?

H.P.Pas
18-11-09, 15:49
Goed dat deze twee zich verzetten tegen deze nieuwe vorm van voorzorgzucht (dhimmytude).

Als ze zich willen verzetten dan moeten ze zelf een Sinterklaaspak aantrekken en een naar hun smaak authentieke viering op poten zetten.
In de Kamer heeft dit thema net zoveel te zoeken als de carnavalsmode.

knuppeltje
18-11-09, 15:56
Slinger;4156923]Goed dat deze twee zich verzetten tegen deze nieuwe vorm van voorzorgzucht (dhimmytude).

Tja, als het jou niet uitmaakt hoe die twee achterlijken jouw belastinggeld besteden...

mark61
18-11-09, 16:09
zelfs dit onderwerp wordt voor de neus weggekaapt van rita verdonk.. het zit haar niet mee..

Wie?

knuppeltje
19-11-09, 09:21
mark61;4156967]Wie?

Ik zou niet zo minachtend doen als ik jou was. Iron Rita heeft gisteren een glorieuze verkiezingsoverwinning behaald.
Daar gaan ze in Den Haag nog heel raar van opkijken dus. :haha:

mark61
19-11-09, 09:23
Ik zou niet zo minachtend doen als ik jou was. Iron Rita heeft gisteren een glorieuze verkiezingsoverwinning behaald.
Daar gaan ze in Den Haag nog heel raar van opkijken dus. :haha:

Ja als tweedekneusgeert begrijp ik :hihi: