PDA

Bekijk Volledige Versie : De onrendabelen



Amaeru
21-11-09, 13:54
http://player.omroep.nl/?aflID=10326671

Slinger
22-11-09, 17:16
Slechte film

Amaeru
22-11-09, 17:21
Slechte film

Waarom?

Slinger
22-11-09, 17:25
Waarom?

Predikt een berusting in het menselijk onvermogen.

Joesoef
22-11-09, 17:31
Predikt een berusting in het menselijk onvermogen.


En nu?

Amaeru
22-11-09, 17:41
Predikt een berusting in het menselijk onvermogen.

Wat bedoel je precies?

Slinger
22-11-09, 17:49
En nu?

Een verstandig politicus zoekt zijn inspiratie ergens anders.

Joesoef
22-11-09, 18:01
Een verstandig politicus zoekt zijn inspiratie ergens anders.


Altijd al gedacht dat jij een politicus was.

Slinger
22-11-09, 18:13
Altijd al gedacht dat jij een politicus was.

Ik ben de hele dag met niets anders bezig dan met de verheffing van de mensheid.

Joesoef
22-11-09, 18:37
Ik ben de hele dag met niets anders bezig dan met de verheffing van de mensheid.


Ja, zeer verheffend.

mark61
22-11-09, 20:47
Je verheft het volk maar zo de stront in.

tanger'73
23-11-09, 00:56
De afbraak van de sociale zekerheid klopt, diep triest.

knuppeltje
23-11-09, 09:19
Ik vind het geen stijl van jullie om met z'n allen zo misselijk te doen tegen onze uiterst erudite geschiedkundige met een dergelijke staat van dienst. :fpotver:

Eke
23-11-09, 12:04
Predikt een berusting in het menselijk onvermogen.


Juist niet ! Heb je niet OOK de kracht gezien van de hoofdrol'spelers' ?
De kracht om te overleven, terwijl bijna alle lichten op rood staan ?

Heb je niet hun potenties gezien om uit te groeien tot 'rendabelen'....Neem die man die opgegroeid is in de hoerenkast van z'n vader.
Die op z'n achtste de trap afgeslagen werd omdat hij met een vriendje de verkeerde (de 'normale') huisingang had genomen.
Wiens vriendin onder invloed van Pa zat en wat daarbij hoorde, ect. Die man die verslaafd raakte.....Ect.
Geen hobby, hoor, Slinger. En hij krabbelde weer op. Dankzij z'n eigen kracht en een hand die een gegeven moment naar hem uitgestoken werd door een rendabele, die hem vertrouwen gaf (z'n werkgever)

Mijn inziens, maar ik kan het fout hebben, was de boodschap van de docu juist : PREVENTIE LOONT.
Uit menselijk, maatschappelijk en financieel oogpunt.

Tomas
23-11-09, 12:15
'k heb maar een paar stukjes gezien. Als je die stukjes zonder ondertiteling en zonder geluid zou bekijken zou je er nooit achter komen waar het over ging. Neem dezelfde scenes op in ieder willekeurig niet Europees land en je hebt gelijk door wat het onderwerp is. In NL hebben mensen teveel tijd om te zeiken. Vooral beroepswerkelozen en hun profeten.

mark61
23-11-09, 12:32
'k heb maar een paar stukjes gezien. Als je die stukjes zonder ondertiteling en zonder geluid zou bekijken zou je er nooit achter komen waar het over ging. Neem dezelfde scenes op in ieder willekeurig niet Europees land en je hebt gelijk door wat het onderwerp is. In NL hebben mensen teveel tijd om te zeiken. Vooral beroepswerkelozen en hun profeten.

Goeie test inderdaad. Ik zag in scène een een flatscreen achter de geïnterviewde en vroeg me af wat het probleem precies was.

Tomas
23-11-09, 12:34
Goeie test inderdaad. Ik zag in scène een een flatscreen achter de geïnterviewde en vroeg me af wat het probleem precies was.

Ah, dan had mijn zoon ook geintervieuwd kunnen worden. Die zeurt al maanden over een flatscreen. De arme donder.

Joesoef
23-11-09, 12:41
Goeie test inderdaad. Ik zag in scène een een flatscreen achter de geïnterviewde en vroeg me af wat het probleem precies was.

Worden er dan nog van die grote hondenhokken verkocht :argwaan:

Slinger
23-11-09, 12:44
Juist niet ! Heb je niet OOK de kracht gezien van de hoofdrol'spelers' ?
De kracht om te overleven, terwijl bijna alle lichten op rood staan ?

Heb je niet hun potenties gezien om uit te groeien tot 'rendabelen'....Neem die man die opgegroeid is in de hoerenkast van z'n vader.
Die op z'n achtste de trap afgeslagen werd omdat hij met een vriendje de verkeerde (de 'normale') huisingang had genomen.
Wiens vriendin onder invloed van Pa zat en wat daarbij hoorde, ect. Die man die verslaafd raakte.....Ect.
Geen hobby, hoor, Slinger. En hij krabbelde weer op. Dankzij z'n eigen kracht en een hand die een gegeven moment naar hem uitgestoken werd door een rendabele, die hem vertrouwen gaf (z'n werkgever)

Mijn inziens, maar ik kan het fout hebben, was de boodschap van de docu juist : PREVENTIE LOONT.
Uit menselijk, maatschappelijk en financieel oogpunt.

Ze hebben te weinig koopkracht, dat werd tussen de filmpjes door steeds weer aangedragen.

mark61
23-11-09, 12:45
Ah, dan had mijn zoon ook geintervieuwd kunnen worden. Die zeurt al maanden over een flatscreen. De arme donder.

Hij kan Marcel van Dam bellen, die heeft toch niets te doen.


Worden er dan nog van die grote hondenhokken verkocht

pc-scherm, als ik me goed herinner. Wellicht schreef ik wat misleidend.

Tomas
23-11-09, 13:02
Worden er dan nog van die grote hondenhokken verkocht :argwaan:

Er zijn nog altijd deep screens te koop voor weinig. Magoed, 't is me wat.

naam
23-11-09, 13:04
Ze zagen er nogal welvarend uit die onrendabelen.

Genoeg te eten in ieder geval.

Joesoef
23-11-09, 14:02
Er zijn nog altijd deep screens te koop voor weinig. Magoed, 't is me wat.

:knife_hea

Eke
23-11-09, 14:54
Goeie test inderdaad. Ik zag in scène een een flatscreen achter de geïnterviewde en vroeg me af wat het probleem precies was.

Ja, die flatscreen ! :hihi:
Maar stond ie niet bij die man die inmiddels werk heeft ?

Overigens heb je op de marktplaats voor een habbekrats een verouderd apparaat. En soms krijg je er een kado. Volgens mij was dat enkele jaren geleden bij digitenne.

Eke
23-11-09, 15:01
Ze zagen er nogal welvarend uit die onrendabelen.

Genoeg te eten in ieder geval.


Nou, nou, nou, Naam .....gezond eruit zien is anders. uitzonderingen daargelaten.

Wat denk je dat er gegeten wordt bij mensen met chronisch weinig doekoe ?

Eke
23-11-09, 15:02
Ze hebben te weinig koopkracht, dat werd tussen de filmpjes door steeds weer aangedragen.

Te weinig koopkracht om ............

naam
23-11-09, 15:06
Nou, nou, nou, Naam .....gezond eruit zien is anders. uitzonderingen daargelaten.

Wat denk je dat er gegeten wordt bij mensen met chronisch weinig doekoe ?

Welvarend, dat is wat ik toch het geschreven.

Nee, wat wordt dan gegeven door mensen weinig doekeo.

Je kan namelijk heel goed eten als je weinig geld hebt.
Groenten en peulvruchten zijn goedkoper dan vleesch.

Bovendien leeft je dan langer.

Slinger
23-11-09, 15:20
Te weinig koopkracht om ............

om een leven van zalig niets doen te kunnen leiden.

Eke
23-11-09, 19:49
Welvarend, dat is wat ik toch het geschreven.

Nee, wat wordt dan gegeven door mensen weinig doekeo.

Je kan namelijk heel goed eten als je weinig geld hebt.
Groenten en peulvruchten zijn goedkoper dan vleesch.

Bovendien leeft je dan langer.

Ja, de mannen uit de docu zagen er 'netjes' uit. Toch hoorde ik dat ze 7 jaar korter leefden gemiddeld dan het welvarende deel van de bevolking.

Wat zijn volgens jou---en ook volgens jou ,Slinger, de mogelijke oorzaken van dat kortere leven ?
Dat 'zalig nietsdoen' waarover je schrijft ....ben je daar serieus over ?

PS. De groenteprijzen hier doen niet onder voor de vleeschprijzen. Die liggen vooroorlogsch laag, maar....je moet niet nadenken over de vleeschindustrie.

Slinger
24-11-09, 06:09
Ja, de mannen uit de docu zagen er 'netjes' uit. Toch hoorde ik dat ze 7 jaar korter leefden gemiddeld dan het welvarende deel van de bevolking.

Wat zijn volgens jou---en ook volgens jou ,Slinger, de mogelijke oorzaken van dat kortere leven ?
Dat 'zalig nietsdoen' waarover je schrijft ....ben je daar serieus over ?

PS. De groenteprijzen hier doen niet onder voor de vleeschprijzen. Die liggen vooroorlogsch laag, maar....je moet niet nadenken over de vleeschindustrie.

Eke, ik gun iedereen het zijne, maar je moet niet denken dat je de problemen van deze mensen oplost als je ze meer geld geeft. Denk je dat ze dan gezonder gaan leven? Het enige waar ze baat bij hebben is dat ze leren voor zich zelf te zorgen en hun eigen broek op te houden.

Joesoef
24-11-09, 06:51
Het enige waar ze baat bij hebben is dat ze leren voor zich zelf te zorgen en hun eigen broek op te houden.


En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......

knuppeltje
24-11-09, 09:15
En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......

Ikke.
En het zijn er heel veel.

H.P.Pas
24-11-09, 09:32
En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......

Dat geloof ik best.
Er zij ook mensen, die je het kunt afleren; misschien zelfs wel meer.

knuppeltje
24-11-09, 09:37
Dat geloof ik best.
Er zij ook mensen, die je het kunt afleren; misschien zelfs wel meer.

Die hebben duidelijk nog niet genoeg geleerd.

mark61
24-11-09, 10:28
Ja, de mannen uit de docu zagen er 'netjes' uit. Toch hoorde ik dat ze 7 jaar korter leefden gemiddeld dan het welvarende deel van de bevolking.

Wat zijn volgens jou---en ook volgens jou ,Slinger, de mogelijke oorzaken van dat kortere leven ?

Dat zijn gedeeltelijk levensomstandigheden waar ze niet veel aan kunnen doen, en gedeeltelijk levensomstandigheden waaraan ze heel veel kunnen doen. Arm zijn gaat meestal samen met slecht eten, slecht voor jezelf zorgen in het algemeen.

mark61
24-11-09, 10:30
En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......

Jazeker wel.

Slinger
24-11-09, 10:56
En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......

Keep on trying. Meer geld geven brengt ze in elk geval van de regen in de drup.

Max Stirner
24-11-09, 11:07
Dat zijn gedeeltelijk levensomstandigheden waar ze niet veel aan kunnen doen, en gedeeltelijk levensomstandigheden waaraan ze heel veel kunnen doen. Arm zijn gaat meestal samen met slecht eten, slecht voor jezelf zorgen in het algemeen.


Denk dat in NL materiële armoede in zeer veel gevallen het directe gevolg is van geestelijke armoede.
En das uiteindelijk toch eigen verantwoordelijkheid/keuze van mensen, in ieder geval niet door de buitenwereld (laat staan door de overheid) op te lossen.


In veel Derde Wereld landen, is de parallel tussen geestelijke- en materiële armoede veel minder aanwezig en daar zie je dat arme mensen vaak juist wél zo goed mogelijk voor zichzelf zorgen - qua hygiëne, kleding etc. - en veel meer zelfrespect hebben.

Max Stirner
24-11-09, 11:13
En niemand die mij geloofd als ik zeg dat er mensen zijn die je dat gewoon niet kan leren......


http://nl.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest




:engel:

Witte78
24-11-09, 11:15
Denk dat in NL materiële armoede in zeer veel gevallen het directe gevolg is van geestelijke armoede.
En das uiteindelijk toch eigen verantwoordelijkheid/keuze van mensen, in ieder geval niet door de buitenwereld (laat staan door de overheid) op te lossen.

In veel Derde Wereld landen, is de parallel tussen geestelijke- en materiële armoede veel minder aanwezig en daar zie je dat arme mensen vaak juist wél zo goed mogelijk voor zichzelf zorgen - qua hygiëne, kleding etc. - en veel meer zelfrespect hebben.

De arme mensen daar die niet goed voor zichzelf zorgen gaan ook gewoon dood. Daar is nog natuurlijke selectie gaande.

mark61
24-11-09, 11:20
Denk dat in NL materiële armoede in zeer veel gevallen het directe gevolg is van geestelijke armoede.
En das uiteindelijk toch eigen verantwoordelijkheid/keuze van mensen, in ieder geval niet door de buitenwereld (laat staan door de overheid) op te lossen.


In veel Derde Wereld landen, is de parallel tussen geestelijke- en materiële armoede veel minder aanwezig en daar zie je dat arme mensen vaak juist wél zo goed mogelijk voor zichzelf zorgen - qua hygiëne, kleding etc. - en veel meer zelfrespect hebben.

Yeps.

mark61
24-11-09, 11:20
Nou wie komt het eerst met Dalrymple :hihi:

Joesoef
24-11-09, 11:30
Keep on trying. Meer geld geven brengt ze in elk geval van de regen in de drup.


Nee. Maar leerbaar zijn ze ook niet. Er zal dus voor deze groep een vangnet moeten zijn. Vangnet, geen knuffelpaal

Slinger
24-11-09, 11:41
Nee. Maar leerbaar zijn ze ook niet. Er zal dus voor deze groep een vangnet moeten zijn. Vangnet, geen knuffelpaal

We vallen in herhaling, maar waarom zouden ze niet leerbaar zijn? Iedereen kan leren.

Soldim
24-11-09, 11:50
We vallen in herhaling, maar waarom zouden ze niet leerbaar zijn? Iedereen kan leren.

Nee hoor. Kijk naar jezelf voor een perfect voorbeeld van hardleersheid.

Slinger
24-11-09, 11:52
Nee hoor. Kijk naar jezelf voor een perfect voorbeeld van hardleersheid.

En wat heb jij bijgeleerd?

Soldim
24-11-09, 11:54
En wat heb jij bijgeleerd?

Sinds wanneer?

Slinger
24-11-09, 11:56
Sinds wanneer?

Nou laten we het overzichtelijk houden, sinds jij hier op het forum verschijnt.

Soldim
24-11-09, 12:02
Nou laten we het overzichtelijk houden, sinds jij hier op het forum verschijnt.

Inkoppertje :D Sind ik op het forum verschijn heb ik geleerd dat jij niet in wilt zien dat Israel een fascistische staat is die fascistische methoden jegens de Palestijnen hanteerd en doordoor elk pad richting vrede verspert. :ego:

Slinger
24-11-09, 12:07
Inkoppertje :D Sind ik op het forum verschijn heb ik geleerd dat jij niet in wilt zien dat Israel een fascistische staat is die fascistische methoden jegens de Palestijnen hanteerd en doordoor elk pad richting vrede verspert. :ego:

Gezien de ontwikkeling van je berichten had ik inderdaad niet verwacht dat je zelf iets geleerd had.

reallife
24-11-09, 12:11
We vallen in herhaling, maar waarom zouden ze niet leerbaar zijn? Iedereen kan leren.

Nee, om in de maatschappij mee te draaien (en te leren) heb je een paar dingen nodig.

Intelligentie.
Sociale antennes
Weerbaarheid.
Zelfreflectie.

Er zijn vast nog wel een paar zaken op te noemen.

mark61
24-11-09, 13:17
Gezien de ontwikkeling van je berichten had ik inderdaad niet verwacht dat je zelf iets geleerd had.

Hij vertelt je net wat hij geleerd heeft. Niet onbelangrijk.

H.P.Pas
24-11-09, 13:24
Hij vertelt je net wat hij geleerd heeft. Niet onbelangrijk.

Go ! :D




There must be something the matter with him
because he would not be acting as he does
unless there was

therefore he is acting as he is
because there is something the matter with him

He does not think there is anything the matter with him
because
one of the things that is
the matter with him
is that he does not think that there is anything
the matter with him

therefore
we have to help him realize that,
the fact that he does not think there is anything
the matter with him
is one of the things that is
the matter with him

there is something the matter with him
because he thinks
there must be something the matter with us
for trying to help him to see
that there must be something the matter with him
to think that there is something the matter with us
for trying to help him to see that
we are helping him
to see that
we are not persecuting him
by helping him
to see we are not persecuting him
by helping him
to see that
he is refusing to see
that there is something the matter with
him
for not seing there is something the matter
with him
for not being grateful to us
for at least trying to help him
to see that there is something the matter with
him
for not seeing that must be something the
matter with him
for not seeing that there must be something the
matter with him
for not seeing that there is something the
matter with him
for not seeing that there is something the
matter with him
for not being grateful
that we never tried to make him
feel grateful

Joesoef
24-11-09, 13:35
We vallen in herhaling, maar waarom zouden ze niet leerbaar zijn? Iedereen kan leren.


Iedereen kan leren en iedereen heeft beperkingen. Wat zou jij bijvoorbeeld iemand met een iq van 80 en de sociale vermogens van een 6 jarige willen leren. Welke vaardigeden had jij zo op het oog?

knuppeltje
24-11-09, 15:09
Nee hoor. Kijk naar jezelf voor een perfect voorbeeld van hardleersheid.

:giechel:

knuppeltje
24-11-09, 15:11
Inkoppertje :D Sind ik op het forum verschijn heb ik geleerd dat jij niet in wilt zien dat Israel een fascistische staat is die fascistische methoden jegens de Palestijnen hanteerd en doordoor elk pad richting vrede verspert. :ego:

Sorry voor de correctie, maar die gewetenloze schurk weet dat heel goed.
Hij doet alleen graag alsof.

knuppeltje
24-11-09, 15:16
Iedereen kan leren en iedereen heeft beperkingen. Wat zou jij bijvoorbeeld iemand met een iq van 80 en de sociale vermogens van een 6 jarige willen leren. Welke vaardigeden had jij zo op het oog?

Volgens mij kun je daarvan minstens net zo'n geweldige geschiedkundige maken, alsdat onze Slinger is. :haha: