PDA

Bekijk Volledige Versie : "Why does music make us feel ??? "



DNA
22-11-09, 19:01
"Why does music make us feel ???" by Mark changizl!

source: Scientific American , September 15 , 2009 :


http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=why-does-music-make-us-fe

DNA
23-11-09, 11:46
Those materialistic lunatics try to explain everything by ....evolution :

very materialistic,very boring, limited , bankrupt , silly ...1sided, 1 dimentional , color blind , handicaped ...

DNA
23-11-09, 11:48
Those materialistic lunatics try to explain everything by ....evolution :

very materialistic,very boring, limited , bankrupt , silly ...1sided, 1 dimentional , color blind , handicaped ...

DNA
23-11-09, 12:48
The day this materialistic science will be able to answer that topic's question :tover: :

will be the day when science will have gotten itself rid of that ideological materialistci monism's supremacy in science , in human sciences ...

DNA
23-11-09, 18:06
Music touches the souls of people :

the human soul is beyond ...science's reach !

Sallahddin
24-11-09, 18:49
Music touches the souls of people :

the human soul is beyond ...science's reach !

Right !

Niet geregistreerd
25-11-09, 13:23
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Music is my "life" !!!!!!!!!!!!

Charlus
25-11-09, 13:46
DNA, Sallahddin en Niet geregistreerd, een ware hoorn des overvloeds.

H.P.Pas
25-11-09, 13:53
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Music is my "life" !!!!!!!!!!!!

:vierkant:


Various Ahadith also clearly prohibit music and the use of musical instruments. Hazrath Abdullah bin Umar (R.A.) reports that once Rasulullah (Sallallahu Alaihi Wasallam) heard the sound of the flute of a shepherd. He immediately placed his fingers into his ears (to block out the sound) (Musnad Ahmad). How tragic it is that our beloved Rasulullah (Sallallahu Alaihi Wasallam) blocks his ears to the sound of music but his Ummah opens their ears wide to the same sounds. In another narration Rasulullah (Sallallahu Alaihi Wasallam) is reported to have said: “ Verily Allah Ta’ala has sent me as a guidance and as a mercy to the Believers and He has commanded me to destroy musical instruments” (Musnad Ahmad).

Orakel
25-11-09, 22:11
YouTube- Solomon Burke - None Of Us Are Free

DNA
26-11-09, 19:30
DNA, Sallahddin en Niet geregistreerd, een ware hoorn des overvloeds.


:lol:

:zwaai:

abdoeltje
26-11-09, 20:29
Those materialistic lunatics try to explain everything by ....evolution :

very materialistic,very boring, limited , bankrupt , silly ...1sided, 1 dimentional , color blind , handicaped ...

allee Pol, hebbe gij nog ene grote trompetter......

DNA
27-11-09, 12:36
allee Pol, hebbe gij nog ene grote trompetter......


Don't hide behind muslim names :

have the guts & balls to express ur fascist opinions under ur onw identity= a non_muslim identity anyway , moron !

abdoeltje
27-11-09, 21:59
Don't hide behind muslim names :

have the guts & balls to express ur fascist opinions under ur onw identity= a non_muslim identity anyway , moron !

he zombie, volgens mij bespeel je niet alleen de trompetter, maar kan je volgens mij ook goed over weg met een homo.

Niet geregistreerd
28-11-09, 18:33
he zombie, volgens mij bespeel je niet alleen de trompetter, maar kan je volgens mij ook goed over weg met een homo.

he mentally retarted freak behave or else , or iwill make u , moron ;

stop ur sexual pervers pathological projections on me , or i will show u what would make u run crying to hide behind ur mother s skirt ,deal .....

DNA
29-11-09, 11:39
!!!!!!!!!!!!!!!

Charlus
30-11-09, 09:30
In dit verband grappig dat uitgerekend de Islam negatief is over muziek. Zie ook de post van H.P.Pas. Lachen is ook verdacht. Eigenlijk is alles verboden wat het leven sjeu geeft en des mensen is: muziek, kunst (afbeelden van de schepping), lachen, onafhankelijk denken. Logisch natuurlijk want al deze zaken leiden tot hoogmoed en verkeerde gedachten. Ze leiden af van god aanbidden en doen wat je gezegd wordt. Voor je het weet lachen mensen de profeet en de Islam uit. De kop indrukken dus.
Kan iemand een korancitaat produceren waarin positief wordt gesproken over menselijke scheppingen, bv. muziek? Eentje waarom gelachen kan en mag worden? De doffe humorloosheid. Dit laatste geldt ook voor de bijbel, toch associëer ik humorloosheid in eerste instantie met de Islam.

Eke
01-12-09, 14:54
Music touches the souls of people :

the human soul is beyond ...science's reach !

DNA, vorige week bezocht ik een begrafenis waarbij de enig overgebleven dochter bij de kist van haar moeder viool speelde (het thema was 'de liefde').

Het was er opeens, tijdens dat muziekspel ....biggelende tranen. Dat was trouwens bevrijdend.

Dus je begrijpt dat ik tamelijk nieuwgierig was naar jouw topic artikel.



Het onderzoek laat zien dat muziek beinvloedt hoe we visuele beelden waarnemen.
De onderzoeksters stellen dat de emoties die opgeroepen worden door muziek in die zin 'cross-modal' zijn dat ze makkelijk van het ene zintuigelijke systeem naar het andere switchen- en vice versa.
Vrolijke muziek maakt neutrale plaatjes prettiger om te zien.


Ook stellen de onderzoeksters dat er nog een tweede auditief-expressief gedrag opvalt : onze eigen bewegingen. Bepaalde bewegingen roepen positieve emoties op (bv. heen en weer wiegen),andere weer negatieve emoties (hard wegrennen)..
Ze veronderstellen dat de cultuur bepaalt dat de muziek lijkt op de uitingen van emoties die gangbaar zijn in die specifieke cultuur.


Nou, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Ik ken de muziek niet van de Maori's, ik ken de muziek niet van de Maya's , noch van de Hottentotten. En de geografie van emoties....?
Iemand anders hier ???

DNA, hoe zie jij dan de survival of the fittest in deze ? Ik lees over een ontwikkeling. De muziek ontwikkelt mee met de cultuur. En inmiddels is er al een aardige kruisbestuiving aan de gang tussen de culturen...
Maar ook binnen de cultuur zijn toch heel veel muziekuitingen te vinden !!!



PS..over horen gesproken. We gebruiken niet alleen onze oren daarvoor !!! (zie Noorderlicht-VPRO):)

Niet geregistreerd
01-12-09, 18:35
DNA, vorige week bezocht ik een begrafenis waarbij de enig overgebleven dochter bij de kist van haar moeder viool speelde (het thema was 'de liefde').

Het was er opeens, tijdens dat muziekspel ....biggelende tranen. Dat was trouwens bevrijdend.

Dus je begrijpt dat ik tamelijk nieuwgierig was naar jouw topic artikel.



Het onderzoek laat zien dat muziek beinvloedt hoe we visuele beelden waarnemen.
De onderzoeksters stellen dat de emoties die opgeroepen worden door muziek in die zin 'cross-modal' zijn dat ze makkelijk van het ene zintuigelijke systeem naar het andere switchen- en vice versa.
Vrolijke muziek maakt neutrale plaatjes prettiger om te zien.


Ook stellen de onderzoeksters dat er nog een tweede auditief-expressief gedrag opvalt : onze eigen bewegingen. Bepaalde bewegingen roepen positieve emoties op (bv. heen en weer wiegen),andere weer negatieve emoties (hard wegrennen)..
Ze veronderstellen dat de cultuur bepaalt dat de muziek lijkt op de uitingen van emoties die gangbaar zijn in die specifieke cultuur.


Nou, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Ik ken de muziek niet van de Maori's, ik ken de muziek niet van de Maya's , noch van de Hottentotten. En de geografie van emoties....?
Iemand anders hier ???

DNA, hoe zie jij dan de survival of the fittest in deze ? Ik lees over een ontwikkeling. De muziek ontwikkelt mee met de cultuur. En inmiddels is er al een aardige kruisbestuiving aan de gang tussen de culturen...
Maar ook binnen de cultuur zijn toch heel veel muziekuitingen te vinden !!!



PS..over horen gesproken. We gebruiken niet alleen onze oren daarvoor !!! (zie Noorderlicht-VPRO):)

Yeah, right :

but the main problem as i said earlier is that modern science is dominated by that materialistic ideoogical monism , which denies the existence of our immaterial dimention, our consciousness ....ignore it or reduce it to just .....matter :

"Alles is te herleiden naar ...materie" zeggen die gekken, inclusief emoties, haat, liefde, taal, geheugen, geweten ....bewustzijn ...= just survival strategies !!!!!!!!!!!!

that's why materialism had enormously only succeded at the level of the matter , not in human sciences ...

those materialists lunatics evolutionists think they can explain everything via the so_called evolution :

very boring, limited, 1sided, 1 dimentional....u name it ...

I have some great books like "from hand to mouth : the origin of human language " :

but then again , this scientist writer of this book tries to expalin the existence of human language via the so_called evolution ...again :

manual hand gestures we still make while we talk are supposed to be prior to language : had paved the way to human langiage ....

pfff.............

since we believe that our real common ancestors were Adam & Eve : were created = not had evolved from any other creatures :

i do reject those so-called evolutionary theories when it comes to humans !


"Geograpghy of Thought" of Richard .E.Nisbett is a unique revolutionary book wich is gonna revolutionise western thought , together with some others , also by proving evolutionary psychology, evolutionary biology ...fundamentally wrong !

Thanks , lady !

hope u're ok !

best wishes !

good night !

Eke
01-12-09, 20:35
Yeah, right :

but the main problem as i said earlier is that modern science is dominated by that materialistic ideoogical monism , which denies the existence of our immaterial dimention, our consciousness ....ignore it or reduce it to just .....matter :

"Alles is te herleiden naar ...materie" zeggen die gekken, inclusief emoties, haat, liefde, taal, geheugen, geweten ....bewustzijn ...= just survival strategies !!!!!!!!!!!!

that's why materialism had enormously only succeded at the level of the matter , not in human sciences ...

those materialists lunatics evolutionists think they can explain everything via the so_called evolution :

very boring, limited, 1sided, 1 dimentional....u name it ...

I have some great books like "from hand to mouth : the origin of human language " :

but then again , this scientist writer of this book tries to expalin the existence of human language via the so_called evolution ...again :

manual hand gestures we still make while we talk are supposed to be prior to language : had paved the way to human langiage ....

pfff.............

since we believe that our real common ancestors were Adam & Eve : were created = not had evolved from any other creatures :

i do reject those so-called evolutionary theories when it comes to humans !


"Geograpghy of Thought" of Richard .E.Nisbett is a unique revolutionary book wich is gonna revolutionise western thought , together with some others , also by proving evolutionary psychology, evolutionary biology ...fundamentally wrong !

Thanks , lady !

hope u're ok !

best wishes !

good night !


DNA,Weet je nog hoe dat bij jouw kinderen ging, die muziekontwikkeling ?
Hoeveel maanden waren ze toen ze melodietjes gingen maken ?
Liggend op hun bedje : mamama mamaaaahaaaa !!! Of : papederpaaaa !

Ik kan me herinneren dat die van mij het leuker vonden om met hun handjes op het badwater te petsen, met blokjes te klappen, e.d. Maar als klein babietje melodietjes maken met hun stem ...'k denk van niet !!..Wel klanken,he.

Daar lag een ontwikkeling aan ten grondslag.



Voor mij heeft het geloven in God, niets te maken met de wetenschap. Dat laatste vind ik leuk, heel boeiend vaak...Het ontstaan van nieuwe hypotheses en het afrekenen met verouderde. Altijd beweging in de tent !


Maar het haalt het niet bij geloven. Dat is iets heel anders....

Daarom vloekt bij mij ook mijn geloof en de wetenschap niet. Absoluut niet.

Ik kan rustig lezen over Adam en Eva en hun verdrijving uit het Paradijs zonder onrustig te worden over wetenschappelijke uitspraken.

Ik denk dat jij stelt dat je Geloof identiek is aan wetenschap...of niet ?

Ik 'weet' mijn God niet, maar ik sta gewoon open ervoor. Nog sterker : ik bid er ook voor. Voor dat mogen geloven.

En of nou Adam en Eva letterlijk ergens binnen 6 dagen gecreeerd zijn , of dat de mens een lange ontwikkeling heeft meegemaakt ..dat valt weg bij het Godsbeeld wat ik heb. Dat overstijgt het aardse.

Neemt niet weg dat ik respekt heb voor andersdenkenden , zeker als ze met hart en ziel bezig zijn. :)

...


Dat boek, dat wilde ik net weten, het is al eens eerder genoemd, toch ?...nou maar hopen dat ik het van Sinterklaas krijg .
Ik ga zo naar bed.

Bedankt voor al je hartelijke wensen, DNA !
Ik heb een bezette periode achter me (o.a.griep :hihi:), maar ook voor de boeg !

Hoe is het met jou en je gezin ? Griepprikken voor de kleintjes ? Of laat je het maar komen zoals het komt ?

Best wishes en slaap lekker!

:zwaai:



PS "dat alles te herleiden zou zijn tot materie" ???? dat zou wel heel makkelijk zijn....
ben je niet nieuwsgierig naar de wetenschap over 50 jaar, mocht je dan nog leven ?
wat ik zo goed vind is de ontdekking van het hart, als zelfstandig 'voelend' systeem. we wisten dat wel natuurlijk, maar ...het hart was een pomp, toch ?

DNA
06-03-10, 12:52
DNA,Weet je nog hoe dat bij jouw kinderen ging, die muziekontwikkeling ?
Hoeveel maanden waren ze toen ze melodietjes gingen maken ?
Liggend op hun bedje : mamama mamaaaahaaaa !!! Of : papederpaaaa !

Ik kan me herinneren dat die van mij het leuker vonden om met hun handjes op het badwater te petsen, met blokjes te klappen, e.d. Maar als klein babietje melodietjes maken met hun stem ...'k denk van niet !!..Wel klanken,he.

Daar lag een ontwikkeling aan ten grondslag.



Voor mij heeft het geloven in God, niets te maken met de wetenschap. Dat laatste vind ik leuk, heel boeiend vaak...Het ontstaan van nieuwe hypotheses en het afrekenen met verouderde. Altijd beweging in de tent !


Maar het haalt het niet bij geloven. Dat is iets heel anders....

Daarom vloekt bij mij ook mijn geloof en de wetenschap niet. Absoluut niet.

Ik kan rustig lezen over Adam en Eva en hun verdrijving uit het Paradijs zonder onrustig te worden over wetenschappelijke uitspraken.

Ik denk dat jij stelt dat je Geloof identiek is aan wetenschap...of niet ?

Ik 'weet' mijn God niet, maar ik sta gewoon open ervoor. Nog sterker : ik bid er ook voor. Voor dat mogen geloven.

En of nou Adam en Eva letterlijk ergens binnen 6 dagen gecreeerd zijn , of dat de mens een lange ontwikkeling heeft meegemaakt ..dat valt weg bij het Godsbeeld wat ik heb. Dat overstijgt het aardse.

Neemt niet weg dat ik respekt heb voor andersdenkenden , zeker als ze met hart en ziel bezig zijn. :)

...


Dat boek, dat wilde ik net weten, het is al eens eerder genoemd, toch ?...nou maar hopen dat ik het van Sinterklaas krijg .
Ik ga zo naar bed.

Bedankt voor al je hartelijke wensen, DNA !
Ik heb een bezette periode achter me (o.a.griep :hihi:), maar ook voor de boeg !

Hoe is het met jou en je gezin ? Griepprikken voor de kleintjes ? Of laat je het maar komen zoals het komt ?

Best wishes en slaap lekker!

:zwaai:



PS "dat alles te herleiden zou zijn tot materie" ???? dat zou wel heel makkelijk zijn....
ben je niet nieuwsgierig naar de wetenschap over 50 jaar, mocht je dan nog leven ?
wat ik zo goed vind is de ontdekking van het hart, als zelfstandig 'voelend' systeem. we wisten dat wel natuurlijk, maar ...het hart was een pomp, toch ?


Genoteerd , lady :

vergeten daarop te reageren !

Thanks !

best wishes !

:zwaai:

DNA
26-04-10, 21:34
YouTube- Solomon Burke - None Of Us Are Free (http://www.youtube.com/watch?v=4hv6sQXI1WY)

what's the point ??? , we already know that ...