PDA

Bekijk Volledige Versie : Hackers kraken server klimaat-instituut



Soldim
24-11-09, 07:01
Hackers kraken server klimaat-instituut

Hackers hebben vorige week ingebroken op de computerserver van een gerenommeerd Brits klimaatinstituut en de gestolen bestanden en e-mails illegaal verspreid op internet.

Critici van de klimaatwetenschap zien in de e-mails aanwijzingen voor geknoei met bestaande klimaatmodellen. Maar volgens de betrokken klimaatwetenschappers zijn de e-mails uit hun verband gerukt, selectief verspreid en bedoeld om de klimaatconferentie in Kopenhagen, die over twee weken begint, te ontwrichten.

De e-mails en artikelen uit de periode van 1996 tot enkele weken geleden zijn afkomstig van de Climate Research Unit (CRU) van de universiteit van East Anglia. Ze verschenen op een Russische website en werden al snel verspreid via de vele weblogs van sceptici, die er een aantal uitpikten en van commentaar voorzagen.

In een van de e-mails schrijft Phil Jones, directeur van de CRU: ‘I’ve just completed Mike’s Nature trick of adding in the real temps [...]’. Op de website realclimate.org, die klimaatwetenschappers gebruiken om het publiek voor te lichten over het broeikaseffect, staat dat het woord ‘trick’ in dit geval niet zoiets als ‘trucje’ betekent, maar door wetenschappers wordt gehanteerd in de betekenis van ‘een goede manier om met een probleem om te gaan’.

In sommige e-mails wordt neerbuigend geschreven over wetenschappers die sceptisch zijn over het broeikaseffect. Er wordt gezocht naar manieren om publicatie van hun verhalen in wetenschappelijke tijdschriften te voorkomen.

Wat de e-mails in ieder geval duidelijk maken is dat veel wetenschappers moeite hebben met de omgang met publiciteit en politiek. Hun gebruikelijke wetenschappelijke onzekerheidsmarges worden al snel gezien als gebrek aan bewijs en dus als een reden om geen actie te ondernemen.

Inmiddels hebben meer dan zestig staatshoofden en regeringsleiders toegezegd naar de klimaattop in Kopenhagen te komen. Op 18 december moet de conferentie eindigen in een politiek akkoord over reductie van broeikasgassen en financiering van klimaatbeleid in ontwikkelingslanden voor de periode vanaf 2012. Het is nog onzeker of ook de Amerikaanse president Barack Obama en zijn Chinese ambtgenoot Hu Jintao aanwezig zullen zijn. Zij vertegenwoordigen de twee landen met de grootste uitstoot van kooldioxide. Obama zou de komst naar Kopenhagen „serieus overwegen”.

's Effen wat anders als al dat religieze en culturele geneuzel. Ik was geneigd vanochtend de auto te pakken om naar m'n werk te gaan ;)

H.P.Pas
24-11-09, 09:14
's Effen wat anders als al dat religieze en culturele geneuzel. Ik was geneigd vanochtend de auto te pakken om naar m'n werk te gaan ;)

In Turicum ?
Masochist.

Soldim
24-11-09, 09:50
In Turicum ?
Masochist.

1 stoplicht, drie minuten :ego:

(maar, 'k ben zoals altijd lopend gegaan, 0 stoplichten, 10 minuten :boer: )

Witte78
24-11-09, 10:50
Ik vraag me af of dit nog effect zal hebben op onze politiek. Ik vond dit filmpje wel aardig:

YouTube- 'OVERWELDIGEND BEWIJS' (van het onbenul van staatssecretaris Timmermans)

Wide-O
24-11-09, 14:08
Ik zeg nix. :boer:

:D

H.P.Pas
24-11-09, 14:18
Ik zeg nix. :boer:

:D

Context-vrije e-mails ook niet.
Als ik mijn eigen mailbox als maatstaf neem.

Witte78
24-11-09, 14:38
Context-vrije e-mails ook niet.
Als ik mijn eigen mailbox als maatstaf neem.

Hmm het context argument, die heb ik vaker gehoord ;).

tanger'73
24-11-09, 14:43
Ik vraag me af of dit nog effect zal hebben op onze politiek. Ik vond dit filmpje wel aardig:

YouTube- 'OVERWELDIGEND BEWIJS' (van het onbenul van staatssecretaris Timmermans) (http://www.youtube.com/watch?v=xgEcIQ_WoiU)


Uitstekend voorbeeld van eenzijdige informatie voorziening rondom onze ministeries.

H.P.Pas
24-11-09, 15:29
Hmm het context argument, die heb ik vaker gehoord ;).

Sure. Of het hout snijdt of niet is natuurlijk sterk context-afhankelijk. :nerd:

Witte78
24-11-09, 18:01
Sure. Of het hout snijdt of niet is natuurlijk sterk context-afhankelijk. :nerd:

In deze context is het een handig argument om het hele zaakje onder het tapijt te vegen, wat waarschijnlijk ook zal gebeuren.

Spoetnik
24-11-09, 19:24
In een van de e-mails schrijft Phil Jones, directeur van de CRU: ‘I’ve just completed Mike’s Nature trick of adding in the real temps [...]’. Op de website realclimate.org, die klimaatwetenschappers gebruiken om het publiek voor te lichten over het broeikaseffect, staat dat het woord ‘trick’ in dit geval niet zoiets als ‘trucje’ betekent, maar door wetenschappers wordt gehanteerd in de betekenis van ‘een goede manier om met een probleem om te gaan’.[/I]

Een goede manier :)

Over context gesproken, dan wil je niet een zin maar de hele email lezen..



From: Phil Jones
To: ray bradley ,[email protected], [email protected]
Subject: Diagram for WMO Statement
Date: Tue, 16 Nov 1999 13:31:15 +0000
Cc: [email protected],[email protected]

Dear Ray, Mike and Malcolm,
Once Tim's got a diagram here we'll send that either later today or first thing tomorrow. I've just completed Mike's Nature trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years (ie from 1981 onwards) amd from 1961 for Keith's to hide the decline. Mike's series got the annual land and marine values while the other two got April-Sept for NH land N of 20N. The latter two are real for 1999, while the estimate for 1999 for NH combined is +0.44C wrt 61-90. The Global estimate for 1999 with data through Oct is +0.35C cf. 0.57 for 1998. Thanks for the comments, Ray.

Cheers
Phil


Waarom zouden wetenschappers iets moeten verbergen.


Nouja 13miljoen pond in subsidies zal er wel iets mee te maken hebben.

Witte78
24-11-09, 20:29
Een goede manier :)

Over context gesproken, dan wil je niet een zin maar de hele email lezen..



Waarom zouden wetenschappers iets moeten verbergen.


Nouja 13miljoen pond in subsidies zal er wel iets mee te maken hebben.

Ja he, dat moet je wel in de juiste context zien.

Witte78
26-11-09, 15:26
Even mijn conspiracy muts opzetten:

YouTube- Kevin Rudd, Copenhagen Treaty, World Government 1/2 - Alan Jones Talks to Lord Monckton

Fibonaci
27-11-09, 07:27
's Effen wat anders als al dat religieze en culturele geneuzel. Ik was geneigd vanochtend de auto te pakken om naar m'n werk te gaan ;) 80% van de klimaatdeskundigen zeggen dat er een gigantisch door de mens gemaakt broeikasprobleem is, dat enorme gevolgen heeft voor vooral de derde wereldlanden, maar ook Australia en de US of A.

Dus bewust extra gas geven is te vergelijken met Russisch roulette met de wereld spelen, maar dan met 5 kogels, of 10 keer gewoon Russisch roulette spelen met 1 kogel.

Soldim
27-11-09, 07:50
80% van de klimaatdeskundigen zeggen dat er een gigantisch door de mens gemaakt broeikasprobleem is, dat enorme gevolgen heeft voor vooral de derde wereldlanden, maar ook Australia en de US of A.

Dus bewust extra gas geven is te vergelijken met Russisch roulette met de wereld spelen, maar dan met 5 kogels, of 10 keer gewoon Russisch roulette spelen met 1 kogel.


Die klimaat deskundigen zijn voornamelijk afhankelijk van subsidies; als er geen klimaat problemen voorspeld zouden worden drogen die subsidies voor het grootste deel razend snel op.

Uit de gelekte Emails blijkt vooral dat de betreffende wetenschappers niet onafhankelijk en objectief opereren. Ook blijkt dat ze over de schreef gaan wat betrefd het blokeren van publicaties met hun niet welgevallige data en interpretaties.

Dat lijkt me op z'n minst het spelen van Russische roulette met de publieke opinie.

Fibonaci
27-11-09, 08:09
Die klimaat deskundigen zijn voornamelijk afhankelijk van subsidies; als er geen klimaat problemen voorspeld zouden worden drogen die subsidies voor het grootste deel razend snel op.

Uit de gelekte Emails blijkt vooral dat de betreffende wetenschappers niet onafhankelijk en objectief opereren. Ook blijkt dat ze over de schreef gaan wat betrefd het blokeren van publicaties met hun niet welgevallige data en interpretaties.

Dat lijkt me op z'n minst het spelen van Russische roulette met de publieke opinie.Zij komen met een bericht dat niemand wil horen,

an inconvenient truth, indeed

dus waarom zouden ze ergens bevooroordeeld zijn, het is alleen maar een ongemakkelijke waarheid?


trouwens "klimaatdeskundigen" bij de autoindustrie verdienen beter, maar of ze onafhankelijk zijn is een tweede,

ik denk dat je een smoesje probeert te verzinnen om je leven, bv veelvuldig autorijden, lang onder de douche en vliegen, niet te hoeven veranderen.

Soldim
27-11-09, 08:26
[COLOR="Navy"]Zij komen met een bericht dat niemand wil horen,


Is dat zo? Volgens mij is er tegenwoordig een aardige climaat industrie, met bijbehoordende belangen.



dus waarom zouden ze ergens bevooroordeeld zijn, het is alleen maar een ongemakkelijke waarheid?


Dat zou je denken, maar uit hun correspondentie blijkt iets anders.



trouwens "klimaatdeskundigen" bij de autoindustrie verdienen beter, maar of ze onafhankelijk zijn is een tweede,


Waar zou je als klimaat deskundige een betere job-security hebben bij UEA of GM?



ik denk dat je een smoesje probeert te verzinnen om je leven, bv veelvuldig autorijden, lang onder de douche en vliegen, niet te hoeven veranderen.


Ik rijd zelden, vlieg bijna nooit en heb zonne panelen op het dak om te helpen mijn water en huis te verwarmen.

Ik heb ook extensieve ervaring met het modeleren van biologische en fysische processen -- alle AGW modellen werken min of meer hetzelfde. Ik ben meer dan skeptisch over de betrouwbaarheid van de voorspellingen van die modelen. Vooral over de interpretatie van voorspellingen die uit de modelen voortkomen de polulaire media.

Witte78
27-11-09, 08:41
Dit plaatje toont de verhouding tussen oceaantemperatuur en straling dat vanaf de aarde de ruimte ingaat:

http://masterresource.njidev.com/wp-content/uploads/2009/08/clip_image0011.jpg

Eerste plaatje is gebaseerd op (recent gepubliceerde) metingen, de rest is gokwerk dat gebruikt wordt in modellen.

Fibonaci
27-11-09, 09:59
Is dat zo? Volgens mij is er tegenwoordig een aardige climaat industrie, met bijbehoordende belangen.



Dat zou je denken, maar uit hun correspondentie blijkt iets anders.



Waar zou je als klimaat deskundige een betere job-security hebben bij UEA of GM?



Ik rijd zelden, vlieg bijna nooit en heb zonne panelen op het dak om te helpen mijn water en huis te verwarmen.

Ik heb ook extensieve ervaring met het modeleren van biologische en fysische processen -- alle AGW modellen werken min of meer hetzelfde. Ik ben meer dan skeptisch over de betrouwbaarheid van de voorspellingen van die modelen. Vooral over de interpretatie van voorspellingen die uit de modelen voortkomen de polulaire media.Ook al zou er qua broeikasbijdrage weinig van kloppen, laat de meer dan 80% wetenschappers maar lullen, dan nog is het zinvol om niet afhankelijk te zijn van de eindige olie en gasvoorraden van dictatoren als Putin, Ahmahoelajad, Xaves en de Arabieren.

Ze stinken ook politiek gezien als een kadaver, van binnen en van buiten.