PDA

Bekijk Volledige Versie : Brit leeft gans jaar zonder geld uit te geven



Marsipulami
29-11-09, 13:03
Brit leeft gans jaar zonder geld uit te geven

Mark Boyle
De Brit Mark Boyle leefde opzettelijk een gans jaar zonder een cent uit te geven, door zijn eigen groenten te telen en kledij uit vuilbakken te recycleren. Hij dat dit de gelukkigste periode van zijn leven is en wil volhouden in zijn 'Freeconomy' levenswijze.

Leven zonder geld
De 30-jarige Mark Boyle leefde het afgelopen jaar als een 'freeconomist' in zijn caravan in het kleine Britse dorpje Timsbury. Hij teelde zijn eigen groenten als veganist en hergebruikte afval van anderen. Mark Boyle verplaatste zich op zijn fiets, hij gebruikt zijn telefoon enkel om binnenkomende telefoontjes aan te nemen en douchet met water dat door de zon verwarmd werd. Hij teelt zijn eigen groenten en vindt zijn kledij in vuilbakken. Boyle zegt dat hij geen cent uitgaf, zo een gelukkiger persoon werd en zweert vandaag verder te leven zonder geld.

Geen stress
Boyle is een economist van opleiding en voormalig zakenman, hij heeft een blog die hij update met zijn laptop die op zonne-energie werkt. Internet krijgt hij in ruil voor zijn werk op de lokale boerderij. "Ik zie geen enkele reden om terug te keren naar een wereld die enkel om geld draait. Deze levenswijze is echt bevrijdigend. Het afgelopen jaar was een uitdaging, maar ik had ook geen stress door mijn rekeningen, files of lange uren op kantoor. Het moeilijkste was het sociale contact met vrienden, dat heb ik wel gemist. Maar in plaats van op café te zitten, maakte ik kampvuren, speelde ik muziek of ging ik wandelen", aldus Boyle.

Lessen
Deze 'freeconomist' probeerde van Bristol naar India te wandelen met de goede wil en vrijgevigheid van anderen. Na een maand moest hij echter al in Frankrijk opgeven door problemen. "De komende twintig jaar zullen mensen moeten nadenken over hoe ze leven en wat ze consumeren. Mijn prioriteit is afval te hergebruiken", daarom zal Mark de levensstijl Freeconomy promoten op zijn blog. Op 'Freeskilling-evenementen" zal hij mensen leren te leven op zijn manier. (ep)
29/11/09 11u54

Witte78
29-11-09, 14:27
Op 'Freeskilling-evenementen" zal hij mensen leren te leven op zijn manier. (ep)
29/11/09 11u54

Zijn manier van leven is alleen mogelijk wanneer andere grootschalig bruikbare spullen bij het vuil doen.

tanger'73
29-11-09, 14:30
Echt een die hard, bij de taliban zou hij ook op z'n plaats zijn?

The_Grand_Wazoo
29-11-09, 18:22
Echt een die hard, bij de taliban zou hij ook op z'n plaats zijn?

'k Weet niet of kalashnikovs bij het oud vuil te vinden zijn.

Pytaghoras
30-11-09, 17:05
Hoe doucht hij dan? Zonder shouwergel en shampoo? Poetst hij zijn tanden? Als dat zo is, gebruikt hij gebruite tandenborstels?