PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Zwitsers steunen verbod op bouw minaretten'



Pagina's : [1] 2 3

IbnRushd
29-11-09, 13:51
'Zwitsers steunen verbod op bouw minaretten'

GENEVE - Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media zondagmiddag, na sluiting van de stembussen.

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/27/764139/zwitsers-stemmen-over-minaretten-en-moslims_7_235x280.jpg

Volgens voorlopige tellingen stevenen de voorstanders van het verbod af op bijna 60 procent van de stemmen en dat percentage zal waarschijnlijk niet veel meer veranderen. Later in de middag wordt de definitieve uitslag bekend.

,,Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt'', aldus de website 20 Minuten. ,,Dat is een enorme verassing.'' De verwachting was dat het plan van de populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) zou sneuvelen.

De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Ze vinden het inbreuk op de vrijheid van de meningsuiting en vrezen dat de relatie met islamitische landen onder druk komt te staan.

De SVP wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving. De positie van de partij kwam naar voren in haar campagneposters. Op de afbeeldingen staat een volledig gesluierde vrouw naast zeven minaretten, die lijken op kruisraketten.

In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de alpenrepubliek, waar circa 400.000 moslims leven. Het land telt in totaal vier minaretten. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd. (ANP/DHE)
29/11/09 13u05

ad.nl

Kruisraketten en gesluierde vrouw... :jammer:

mark61
29-11-09, 13:56
Jaha, dan klaag je over Wilders; in Zwitserland zijn ze nog gekker. Soms is referenda houden toch niet zo geslaagd.

Olive Yao
29-11-09, 13:58
Kruisraketten en gesluierde vrouw... :jammer:

Plus die kleurencombinatie en vormgeving.

mark61
29-11-09, 14:04
Plus die kleurencombinatie en vormgeving.

Zelfde stijl als vorige keer, waar ging dat over, illegalen uitzetten ofzo? Die met die witte schaapjes en één zwarte.

Het zijn de agitpropkleuren van het extremisme, links en rechts.

tanger'73
29-11-09, 14:13
het land telt in totaal vier minaretten (ongetwijfeld van de aldaar wonende turkse gemeenschap), want die hebben zulke minaretten. Een land dat haar hoge levensstandaard alleen dankzij het bankgeheim kent en niet eens lid is van de Europese Unie, maakt zich druk om een bepaalde bouwstyle.

tanger'73
29-11-09, 14:31
Hopelijk schieten ze niet door met hun misplaatste neutraliteit, want Nestlé alleen heeft een grote afzetgebied in islamitische landen en een jaaromzet van ruim 60 miljard euro.

tanger'73
29-11-09, 14:53
Ook daar is men in de ban van de islamisering. Hoezo islamisering van de zwitserse samenleving? Niemand wordt een geloof opgedrongen, men pleit juist om geloof met rust te laten. Aan dat zwitsers levensgevoel is geen touw aan vast te knopen.

Wide-O
29-11-09, 15:04
Jaha, dan klaag je over Wilders; in Zwitserland zijn ze nog gekker. Soms is referenda houden toch niet zo geslaagd.

Zoals Wim Kan ooit stelde: "Democratie is de wil van het volk. Elke ochtend lees ik stomverbaasd in de krant wa'k nou weer wil."

Toch een verrassing, aangezien men er van uit ging dat het met 60% zou weggestemd worden.

Eng.

Edit: Oh, 't Vlaams Belang 'lite' wil het nou ook. Dan ken Wilders niet achterblijven natuurlijk.

abdoeltje
29-11-09, 16:44
'Zwitsers steunen verbod op bouw minaretten'

GENEVE - Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media zondagmiddag, na sluiting van de stembussen.

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/27/764139/zwitsers-stemmen-over-minaretten-en-moslims_7_235x280.jpg

Volgens voorlopige tellingen stevenen de voorstanders van het verbod af op bijna 60 procent van de stemmen en dat percentage zal waarschijnlijk niet veel meer veranderen. Later in de middag wordt de definitieve uitslag bekend.

,,Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt'', aldus de website 20 Minuten. ,,Dat is een enorme verassing.'' De verwachting was dat het plan van de populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) zou sneuvelen.

De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Ze vinden het inbreuk op de vrijheid van de meningsuiting en vrezen dat de relatie met islamitische landen onder druk komt te staan.

De SVP wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving. De positie van de partij kwam naar voren in haar campagneposters. Op de afbeeldingen staat een volledig gesluierde vrouw naast zeven minaretten, die lijken op kruisraketten.

In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de alpenrepubliek, waar circa 400.000 moslims leven. Het land telt in totaal vier minaretten. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd. (ANP/DHE)
29/11/09 13u05

ad.nl

Kruisraketten en gesluierde vrouw... :jammer:

kruisraketten......die zijn toch familie van de anusbommen......jihad?
die moeten de wereld uit......te beginnen bij de islam!

IbnRushd
29-11-09, 16:47
kruisraketten......die zijn toch familie van de anusbommen......jihad?
die moeten de wereld uit......te beginnen bij de islam!

Oh, je wilt grappig overkomen? Jammer, mislukt.

abdoeltje
29-11-09, 16:50
Ook daar is men in de ban van de islamisering. Hoezo islamisering van de zwitserse samenleving? Niemand wordt een geloof opgedrongen, men pleit juist om geloof met rust te laten. Aan dat zwitsers levensgevoel is geen touw aan vast te knopen.

o nee, als hier ten lande het kruis op de mijter van sinterklaas in Amsterdam al problemen geeft, dat zal dan daar, als de kritische massa aan moslims bereikt is, problemen geven met de Zwitserse vlag!

Witte78
29-11-09, 16:51
Ik vraag me af of dit niet tegen de universele mensenrechten in gaat. Laat wel duidelijk zien dat directere democratie minder stabiel is, en vatbaarder voor populisme.

fisherman1969
29-11-09, 16:58
Plus die kleurencombinatie en vormgeving.

JA DAT BEN IK MET JE EENS !
Het plaatje komt niet echt symphatiek over !integendeel afschuwelijk.
En hoe zit dat met de degelijkse oproep tot gebed ?ging het ook daarover??
Maar ik vraag me af , hoe zouden ISLAMITISCHE landen reageren op een dergelijk referendum ?
Dan bedoel ik b.v KERK torens met en kruis er boven en een klein bim bam klokje ????

Niet geregistreerd
29-11-09, 17:05
kruisraketten......die zijn toch familie van de anusbommen......jihad?
die moeten de wereld uit......te beginnen bij de islam!

luister even , gek grapjas . je bent niet grappig , integendeel zelfs ;


je bent een echt idioot gewoon /
wat als mosilms kerken bells ....zouden verbieden thuis ////////

Niet geregistreerd
29-11-09, 17:10
wat is er aan de hand met die neutraal zwitsers , zijn ze opeens niet meer neutraal /

wat is er aan de hand met ouwe Europa ,die is helaas intolerant , kortzichtig, inquisitieachtig onwetend geworden /

Niet geregistreerd
29-11-09, 17:22
wat is er aan de hand met die neutraal zwitsers , zijn ze opeens niet meer neutraal /

wat is er aan de hand met ouwe Europa ,die is helaas intolerant , kortzichtig, inquisitieachtig onwetend geworden /

Kijk es in saoudie arabie, kerken ten strengste verboden! Bijbels meenemen het land in ten strengste verboden! No go area's voor niet moslims zoals mekka en medina. Kennen we vergelijken met de nazi praktijken! Hier motten we alles maar goedvinden, nou we vinden nog veels teveel goed vergeleken met moeslim landen!

Witte78
29-11-09, 17:28
Kijk es in saoudie arabie, kerken ten strengste verboden! Bijbels meenemen het land in ten strengste verboden! No go area's voor niet moslims zoals mekka en medina. Kennen we vergelijken met de nazi praktijken! Hier motten we alles maar goedvinden, nou we vinden nog veels teveel goed vergeleken met moeslim landen!

Vind jij het bouwen van een minaret vallen onder teveel goedvinden?

fisherman1969
29-11-09, 18:00
Vind jij het bouwen van een minaret vallen onder teveel goedvinden?

Dat is de vraag met een wedervraag beantwoorden !
Hoe denk jij dat een referendum over R.k kerktorens met een kruis er op afzou lopen in b.v Jemen of welk ander Islamitisch land .
Het is niet alleen de minaret maar ook de gevolgen ,er moet ook opgeroepen worden of dient de minaret niet daartoe ?
Zie je het al voor je ?bij ons in die Zwitserse alpen... jodelehietie gevolgd door een galmende oproep gemengd met het bim bam beieren van klokgelui .

Joesoef
29-11-09, 18:01
Kijk es in saoudie arabie, kerken ten strengste verboden! Bijbels meenemen het land in ten strengste verboden! No go area's voor niet moslims zoals mekka en medina. Kennen we vergelijken met de nazi praktijken!


Geef eens een paar voorbeelden?

Joesoef
29-11-09, 18:02
Dat is de vraag met een wedervraag beantwoorden !
Hoe denk jij dat een referendum over R.k kerktorens met een kruis er op afzou lopen in b.v Jemen of welk ander Islamitisch land .
Het is niet alleen de minaret maar ook de gevolgen ,er moet ook opgeroepen worden of dient de minaret niet daartoe ?
Zie je het al voor je ?bij ons in die Zwitserse alpen... jodelehietie gevolgd door een galmende oproep gemengd met het bim bam beieren van klokgelui .


Okeee. Dus wat ze daar in het oosten doen doen wij hier dan ook maar.

fisherman1969
29-11-09, 18:16
Okeee. Dus wat ze daar in het oosten doen doen wij hier dan ook maar.

Nee Joesoef ,
Hier moet je zelfs voor een kippehok vergunning aan vragen !
en een iets te hoge schoorsteen mag je weer afbreken enz.
Maar het gaat ook om het land(schap )zelf !
Je moet hier in GIETHOORN geen kanaaltje te dempen of wat dacht van palmbomen en cactussen planten op de Veluwe (vooropgesteld dat ze daar zouden groeien ) of een levensgroot Boeddabeeld op de DAM in dat kader bedoelde ik mijn antwoord .
En ik kan me er iets bij voorstellen , dus hier in Nederland zijn al Moskeen
maar ik zie er nog niet een boven op de Sint Pietersberg wedden dat het niet lukt in MAASTRICHT als er een reverendum wordt gehouden .
Maar net zoals TANGER al zei : dan zal Zwitserland de gevolgen..... ook maar moeten aanvaarden ,tja zo komt de bonje in de wereld :boer:

Marsipulami
29-11-09, 19:04
Zo'n minarettenverbod lijkt me discriminatie en ook in strijd met het recht op vrijheid van godsdienst. De enige oplossing lijkt me naar analogie van het hoofddoeken/keppeltjes en kruisjesverbod op school, nu ook een verbod invoeren op kerktorens en allerlei andere religieuze gebouwen en het atheïsme tot staatsgodsdienst uitroepen.

Olive Yao
29-11-09, 19:07
Zo'n minarettenverbod lijkt me discriminatie en ook in strijd met het recht op vrijheid van godsdienst. De enige oplossing lijkt me naar analogie van het hoofddoeken/keppeltjes en kruisjesverbod op school, nu ook een verbod invoeren op kerktorens en allerlei andere religieuze gebouwen en het atheïsme tot staatsgodsdienst uitroepen.

Door de afwezigheid van symbolen van godsfantasieën verandert atheïsme niet in een godsfantasie.

Joesoef
29-11-09, 19:39
Nee Joesoef ,
Hier moet je zelfs voor een kippehok vergunning aan vragen !
en een iets te hoge schoorsteen mag je weer afbreken enz.



Als je ergens niets van weet begin er dan niet over. Jij weet niets van bouwvergunningen, vrijstellingen, gezondheidscommissies en bestemmingsplannen. Kom met iets relevants dan praten we verder.

Amaeru
29-11-09, 20:40
Door de afwezigheid van symbolen van godsfantasieën verandert atheïsme niet in een godsfantasie.

Door steeds meer verboden op religieuze uitingen verandert atheisme in een totalitaire staatsideologie die tegen de universele mensenrechten ingaat. Democratisch worden universele mensenrechten voor een bepaalde groep afgeschaft.

Amaeru
29-11-09, 20:45
Zo'n minarettenverbod lijkt me discriminatie en ook in strijd met het recht op vrijheid van godsdienst. De enige oplossing lijkt me naar analogie van het hoofddoeken/keppeltjes en kruisjesverbod op school, nu ook een verbod invoeren op kerktorens en allerlei andere religieuze gebouwen en het atheïsme tot staatsgodsdienst uitroepen.

Ik denk niet dat het atheisme hiervoor alleen verantwoordelijk is. Het is meer dan alleen atheisme. Het is een algemene angst voor vreemdelingen, en moslims in het bijzonder dat steeds meer in europa gecultiveerd wordt en ook zijn aanhangers onder Christenen vindt. De gelovigste Christenen in Nederland zijn steeds meer te vinden voor Wilders ideeen bijvoorbeeld. Uitspraken van SGP en het CU liegen er niet om. Iets soortgelijks lijkt mij ook aannemelijk voor Zwitserland.

tr_imparator
29-11-09, 20:49
Wat een achtelijk besluit.

Aït Ayt
29-11-09, 20:51
Democratisch worden universele mensenrechten voor een bepaalde groep afgeschaft.

waarschijnlijk illustreert dit voorbeeld in Zwitserland dan ook Olive Yao's betoog dat de mensenrechten niet met een meerderheid van stemmen afgeschafd zou mogen worden..

Wide-O
29-11-09, 20:53
Wat een achtelijk besluit.

(ik denk dat je daar nog een 'r' wil aan toevoegen :ninja2: )

Aït Ayt
29-11-09, 20:55
Zwitserland stemt voor verbod op bouw minaretten

Genève, 29 nov. Zwitserse kiezers hebben vandaag in een referendum hun goedkeuring gegeven aan een plan om de bouw van minaretten te verbieden. Ruim 57 procent van de kiezers heeft voor het verbod gestemd, meldt het Zwitserse persbureau ATS.

De uitslag van het referendum, waarbij de opkomst circa 54 procent was, geldt als een grote verrassing. Uit peilingen voor het referendum leek een meerderheid van de Zwitsers tegen het verbod te zijn. Het referendum werd mede op initiatief van de grootste partij van het land, de rechts-populistische Zwitserse Volkspartij (SVP), gehouden. Een meerderheid van de politieke partijen in het parlement, kerken en het bedrijfsleven maakten echter bekend tegen een verbod op het bouwen van minaretten te zijn.

Volgens de tegenstanders zou een verbod de unieke positie van het neutrale Zwitserland ondermijnen, waardoor het land internationaal flinke imagoschade zou oplopen en invloed zou verliezen op het wereldtoneel, bijvoorbeeld als bemiddelaar in conflicten. Volgens de voorstanders, waaronder de SVP, is een minaret geen noodzakelijk onderdeel van een moskee maar staat het symbool voor het opeisen van politiek-religieuze macht.

Ook de regering van Zwitserland nam een standpunt in. Dat is hoogst ongebruikelijk in de Zwitserse politiek, waar de burgers gehecht zijn aan hun recht om via het afdwingen van referenda zelf de politieke agenda te bepalen. Maar toch sprak de regering zich uit tegen het verbod, al kwam ze met een voorzichtiger argument dan de politieke partijen en de werkgevers. Een verbod zou de „religieuze vrede” in gevaar brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een „afwijzing” door de moslimminderheid in het land.

De afgelopen weken is er een behoorlijk felle campagne gevoerd, met vooral de posters van de voorstanders van het verbod als blikvangers. Een affiche met een gesluierde moslima naast de Zwitserse vlag vol minaretten werd in enkele – vooral Franstalige – steden verboden. Een andere poster met allemaal zwarte armen die in een doos naar Zwitserse paspoorten graaien mocht wel overal worden opgehangen. Nieuwer was het vandalisme, waarbij moskeeën werden beschadigd met verf of door gegooi van stenen.

In Zwitserland wonen ongeveer 350.000 moslims op een totale bevolking van 7,5 miljoen. In het hele land staan vier moskeeën met een minaret.

NRC

tr_imparator
29-11-09, 20:56
(ik denk dat je daar nog een 'r' wil aan toevoegen :ninja2: )

:fpuh:

tr_imparator
29-11-09, 20:58
Zwitserland stemt voor verbod op bouw minaretten

Genève, 29 nov. Zwitserse kiezers hebben vandaag in een referendum hun goedkeuring gegeven aan een plan om de bouw van minaretten te verbieden. Ruim 57 procent van de kiezers heeft voor het verbod gestemd, meldt het Zwitserse persbureau ATS.

De uitslag van het referendum, waarbij de opkomst circa 54 procent was, geldt als een grote verrassing. Uit peilingen voor het referendum leek een meerderheid van de Zwitsers tegen het verbod te zijn. Het referendum werd mede op initiatief van de grootste partij van het land, de rechts-populistische Zwitserse Volkspartij (SVP), gehouden. Een meerderheid van de politieke partijen in het parlement, kerken en het bedrijfsleven maakten echter bekend tegen een verbod op het bouwen van minaretten te zijn.

Volgens de tegenstanders zou een verbod de unieke positie van het neutrale Zwitserland ondermijnen, waardoor het land internationaal flinke imagoschade zou oplopen en invloed zou verliezen op het wereldtoneel, bijvoorbeeld als bemiddelaar in conflicten. Volgens de voorstanders, waaronder de SVP, is een minaret geen noodzakelijk onderdeel van een moskee maar staat het symbool voor het opeisen van politiek-religieuze macht.

Ook de regering van Zwitserland nam een standpunt in. Dat is hoogst ongebruikelijk in de Zwitserse politiek, waar de burgers gehecht zijn aan hun recht om via het afdwingen van referenda zelf de politieke agenda te bepalen. Maar toch sprak de regering zich uit tegen het verbod, al kwam ze met een voorzichtiger argument dan de politieke partijen en de werkgevers. Een verbod zou de „religieuze vrede” in gevaar brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een „afwijzing” door de moslimminderheid in het land.

De afgelopen weken is er een behoorlijk felle campagne gevoerd, met vooral de posters van de voorstanders van het verbod als blikvangers. Een affiche met een gesluierde moslima naast de Zwitserse vlag vol minaretten werd in enkele – vooral Franstalige – steden verboden. Een andere poster met allemaal zwarte armen die in een doos naar Zwitserse paspoorten graaien mocht wel overal worden opgehangen. Nieuwer was het vandalisme, waarbij moskeeën werden beschadigd met verf of door gegooi van stenen.

In Zwitserland wonen ongeveer 350.000 moslims op een totale bevolking van 7,5 miljoen. In het hele land staan vier moskeeën met een minaret.

NRC

Rofl. Het is toch een duidelijke afwijzing van de moslimminderheid in dat land. 4 Moskeen maar. Daar kan ik wel om lachen. :lol:

Aït Ayt
29-11-09, 21:00
In het hele land staan vier moskeeën met een minaret.



ja kijk, dat maakt zo'n verbod natuurlijk begrijpelijk.. maar liefst 4 minaretten staan er in Zwitserland.. dat is buitensporig veel.. een invasie van minaretten waar een halt tegen geroepen moet worden.. want stel je voor dat er een vijfde minaret bijkomt..

fisherman1969
29-11-09, 21:00
Als je ergens niets van weet begin er dan niet over. Jij weet niets van bouwvergunningen, vrijstellingen, gezondheidscommissies en bestemmingsplannen. Kom met iets relevants dan praten we verder.

Klopt als een bus ! ik heb geen meter verstand verstand van bouwvergunningen enz laat staan vrijstellingen ,bestemmingsplannen etc
Uw deskundigheid niet in twijfel trekkende , ben zeer benieuwd wat Uw commentaar is op:
Het bouwen van pak weg : een Moskee met Minaret op de dijk in Volendam ,gezien de penetrante vislucht raad ik het persoonlijk af, maar graag uw mening.
In afwachting van uw deskundig antwoord verblijf ik met de meeste hoogachting enz enz

vis:boer:tje

Amaeru
29-11-09, 21:01
Rofl. Het is toch een duidelijke afwijzing van de moslimminderheid in dat land. 4 Moskeen maar. Daar kan ik wel om lachen. :lol:

Vier moskeeën met een minaret wil niet zeggen dat er niet meer moskeeën (zonder minaret) staan

Aït Ayt
29-11-09, 21:02
...en jawel hoor daar is wilders

Wilders wil ook in Nederland referendum over minaretten

De Nederlandse rechtse politicus Geert Wilders feliciteert Zwitserland met de uitslag van het referendum over het minarettenverbod. Hij wil nu over deze kwestie ook de mening van het Nederlandse volk horen.

Prachtige uitslag
"Gefeliciteerd Zwitserland met de prachtige uitslag van het minarettenreferendum. Wat daar kan, moet hier ook mogelijk zijn", aldus de leider van de Partij voor de Vrijheid Geert Wilders. Hij nu ook het Nederlandse volk laten beslissen over een verbod op minaretten, daarom gaat hij het kabinet oproepen. Als het kabinet dit weigert, gaat hij met zijn collega Sietse Fritsma een initiatiefwetsvoorstel ontwerpen. (anp/ep)

tanger'73
29-11-09, 21:07
o nee, als hier ten lande het kruis op de mijter van sinterklaas in Amsterdam al problemen geeft, dat zal dan daar, als de kritische massa aan moslims bereikt is, problemen geven met de Zwitserse vlag!


Wat is dat kritische grens aan moslims? Je bent zeker ook zo eentje die denkt net als een ghostbuster de islam te neutraliseren. Veel geluk verder met je angst voor de Mohammedaan.

tanger'73
29-11-09, 21:15
ja kijk, dat maakt zo'n verbod natuurlijk begrijpelijk.. maar liefst 4 minaretten staan er in Zwitserland.. dat is buitensporig veel.. een invasie van minaretten waar een halt tegen geroepen moet worden.. want stel je voor dat er een vijfde minaret bijkomt..


:haha:

fisherman1969
29-11-09, 21:16
ja kijk, dat maakt zo'n verbod natuurlijk begrijpelijk.. maar liefst 4 minaretten staan er in Zwitserland.. dat is buitensporig veel.. een invasie van minaretten waar een halt tegen geroepen moet worden.. want stel je voor dat er een vijfde minaret bijkomt..

Als het bij de 5 e blijft zou de Zwitserse bevolking wel anders gestemd hebben ,neem ik aan.
Je vergeet gemaks halve dat toerisme nu vooral de belangrijkste bron van inkomsten wordt/is.
Vraag nu eens bij je zelf af wat voor beeld heb jij van Zwitserland ?
Als ik aan Egypte als toerist denk is het niet de op de eerste plaats een Moskee maar aan de piramiden,en dat land is niet afhangkelijk van toerisme
en als je iemand vraagt hoe zie jij Holland , dan is ook het antwoord Marken ,Volendam de molens en op klompen lopende bevolking .
Maar ook hier : wij zijn niet afhangkelijk van toerisme !

FF een wedervraag zie jij al een kerk met kruis hoog in het ATLAS gebergte staan??

tanger'73
29-11-09, 21:25
...en jawel hoor daar is wilders

Wilders wil ook in Nederland referendum over minaretten

De Nederlandse rechtse politicus Geert Wilders feliciteert Zwitserland met de uitslag van het referendum over het minarettenverbod. Hij wil nu over deze kwestie ook de mening van het Nederlandse volk horen.

Prachtige uitslag
"Gefeliciteerd Zwitserland met de prachtige uitslag van het minarettenreferendum. Wat daar kan, moet hier ook mogelijk zijn", aldus de leider van de Partij voor de Vrijheid Geert Wilders. Hij nu ook het Nederlandse volk laten beslissen over een verbod op minaretten, daarom gaat hij het kabinet oproepen. Als het kabinet dit weigert, gaat hij met zijn collega Sietse Fritsma een initiatiefwetsvoorstel ontwerpen. (anp/ep)


Weerzinwekkend, er staan overal zat gebouwen met een afwijkende bouwstijl. Dit is verworden tot een kwestie van smaak, vanwaar de bemoeienis van de overheid in de architectuur? Nu gaan ze weer bakstenen lastig vallen in hun afkeer tegen de islam.

Wide-O
29-11-09, 21:26
FF een wedervraag zie jij al een kerk met kruis hoog in het ATLAS gebergte staan??

Nou, een tire-fesse zou me niets verwonderen...

Joesoef
29-11-09, 21:26
Als het bij de 5 e blijft zou de Zwitserse bevolking wel anders gestemd hebben ,neem ik aan.
Je vergeet gemaks halve dat toerisme nu vooral de belangrijkste bron van inkomsten wordt/is.
Vraag nu eens bij je zelf af wat voor beeld heb jij van Zwitserland ?
Als ik aan Egypte als toerist denk is het niet de op de eerste plaats een Moskee maar aan de piramiden,en dat land is niet afhangkelijk van toerisme
en als je iemand vraagt hoe zie jij Holland , dan is ook het antwoord Marken ,Volendam de molens en op klompen lopende bevolking .
Maar ook hier : wij zijn niet afhangkelijk van toerisme !

FF een wedervraag zie jij al een kerk met kruis hoog in het ATLAS gebergte staan??



Je hebt echt geen idee wat het verschil is tussen waar bouwwerken aan moeten voldoen en het verbieden van iets in het algemeen. Er is nog altijd een verschil tussen iets niet mogen bouwen omdat het niet aan de regels voldoet of omdat het een minaret is.

tanger'73
29-11-09, 21:29
Als het bij de 5 e blijft zou de Zwitserse bevolking wel anders gestemd hebben ,neem ik aan.
Je vergeet gemaks halve dat toerisme nu vooral de belangrijkste bron van inkomsten wordt/is.
Vraag nu eens bij je zelf af wat voor beeld heb jij van Zwitserland ?
Als ik aan Egypte als toerist denk is het niet de op de eerste plaats een Moskee maar aan de piramiden,en dat land is niet afhangkelijk van toerisme
en als je iemand vraagt hoe zie jij Holland , dan is ook het antwoord Marken ,Volendam de molens en op klompen lopende bevolking .
Maar ook hier : wij zijn niet afhangkelijk van toerisme !

FF een wedervraag zie jij al een kerk met kruis hoog in het ATLAS gebergte staan??


Als je iemand vraagt hoe je holland ziet krijg je standaard: drugs, pillen en hoeren.

Wide-O
29-11-09, 21:32
Als je iemand vraagt hoe je holland ziet krijg je standaard: drugs, pillen en hoeren.

Nou, afhankelijk van de leeftijd kan het ook Mies Bouwman zijn hoor. :ego:

fisherman1969
29-11-09, 21:39
Als je iemand vraagt hoe je holland ziet krijg je standaard: drugs, pillen en hoeren.

Ja daar was ik nog niet opgekomen!! :lole:

fisherman1969
29-11-09, 21:55
Je hebt echt geen idee wat het verschil is tussen waar bouwwerken aan moeten voldoen en het verbieden van iets in het algemeen. Er is nog altijd een verschil tussen iets niet mogen bouwen omdat het niet aan de regels voldoet of omdat het een minaret is.

Nogmaals ik betwijfel of de Zwitserse bevolking ,daar rekening mee hield.
En moeten de bestaande MOSKEEN afgebroken worden ??
Volgens mij niet , maar het gaat om wat de ZWITSERS willen.
Ik heb geen bezwaar tegen de bouw van een Moskee hoor hier in NEDERLAND
maar ik weet niet wat ik er als Zwitser er van zou denken, wij Nederlanders weten niet beter al honderden jaren staan hier gebedshuizen die niet Christelijk zijn ,en zelfs kloosters van buitenlanders.
Maar nog steeds geen antwoord op de grootse en belangrijkste vraag .
Hoe zouden MOSLIMS in hun land reageren als pak weg vijf kerken gebouwd zouden worden ???

tanger'73
29-11-09, 22:17
Nogmaals ik betwijfel of de Zwitserse bevolking ,daar rekening mee hield.
En moeten de bestaande MOSKEEN afgebroken worden ??
Volgens mij niet , maar het gaat om wat de ZWITSERS willen.
Ik heb geen bezwaar tegen de bouw van een Moskee hoor hier in NEDERLAND
maar ik weet niet wat ik er als Zwitser er van zou denken, wij Nederlanders weten niet beter al honderden jaren staan hier gebedshuizen die niet Christelijk zijn ,en zelfs kloosters van buitenlanders.
Maar nog steeds geen antwoord op de grootse en belangrijkste vraag .
Hoe zouden MOSLIMS in hun land reageren als pak weg vijf kerken gebouwd zouden worden ???

Ook met religieuze symbolen is het een kwestie van vraag en aanbod. Kennelijk is er in moslimlanden geen vraag of behoefte aan meer kerken en voldoen de bestaande kerken al ruimschoots aan de behoefte van de mensen die daarmee belast zijn.

tanger'73
29-11-09, 22:39
Onvoorstelbaar die zwitsers, in hun strijd tegen de markante gebouwen vergeten ze gemakshalve dat voor moslims de hele wereld een moskee betreft en men het bidkleed op gezette tijden overal richting het oosten kan spreiden. Zelfs op het plein voor de St. Peter en Paulkerk of de Bundesplatz. De islam is zo flexibel, dat laat zich niet concentreren tussen muren alleen.

Amaeru
29-11-09, 22:51
Rooms-Katholike kerk in Rabat, de hoofdstad.

http://farm4.static.flickr.com/3123/2342331167_93c52c4148_b.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2473/3643125066_ca00fd2ae0_b.jpg

Rooms-Katholike kerk van de heilige martelaren in Marrakesh
http://farm3.static.flickr.com/2343/2264292845_628db334dc.jpg

Rooms-Katholike kerk in Tanger
http://farm3.static.flickr.com/2331/2188674697_93c10f63f2_b.jpg


Katholike kerk San Bartholome in Asilah
http://farm4.static.flickr.com/3074/2882028002_ea98302f4c_b.jpg

Kerk in Khouribga
http://www.twip.org/photo/africa/morocco/photo--12-12-06-11-34-41.jpg

Kerk in Mohemadia
http://www.maroc-immobilier.fr/img/EGLISE.jpg

Klooster in de Rifgebergte, Chefchaun
http://www.routard.com/images_contenu/communaute/photos/publi/022/pt21612.jpg

Kerk in Tetouan
http://www.casafree.com/modules/xcgal/albums/userpics/22634/319038009.jpg

Katholieke kerk in Tanger
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/maroc986.JPG


Notre Dame Afrique in Algiers
http://www.geo.fr/var/geo/storage/images/voyages/vos-voyages-de-reve/algerie-voyage-alger/algerie-voyage-alger4/434161-1-fre-FR/eglise-a-alger_940x705.jpg


Kerk in Algerije
http://www.monsterup.com/upload/1234364112.jpg

Witte78
29-11-09, 22:59
Ik denk niet dat het atheisme hiervoor alleen verantwoordelijk is. Het is meer dan alleen atheisme. Het is een algemene angst voor vreemdelingen, en moslims in het bijzonder dat steeds meer in europa gecultiveerd wordt en ook zijn aanhangers onder Christenen vindt. De gelovigste Christenen in Nederland zijn steeds meer te vinden voor Wilders ideeen bijvoorbeeld. Uitspraken van SGP en het CU liegen er niet om. Iets soortgelijks lijkt mij ook aannemelijk voor Zwitserland.

Switzerland Religions

Roman Catholic 41.8%, Protestant 35.3%, Muslim 4.3%, Orthodox 1.8%, other Christian 0.4%, other 1%, unspecified 4.3%, none 11.1%

tanger'73
29-11-09, 23:03
Rooms-Katholike kerk in Rabat, de hoofdstad.

http://farm4.static.flickr.com/3123/2342331167_93c52c4148_b.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2473/3643125066_ca00fd2ae0_b.jpg

Rooms-Katholike kerk van de heilige martelaren in Marrakesh
http://farm3.static.flickr.com/2343/2264292845_628db334dc.jpg

Rooms-Katholike kerk in Tanger
http://farm3.static.flickr.com/2331/2188674697_93c10f63f2_b.jpg


Katholike kerk San Bartholome in Asilah
http://farm4.static.flickr.com/3074/2882028002_ea98302f4c_b.jpg

Kerk in Khouribga
http://www.twip.org/photo/africa/morocco/photo--12-12-06-11-34-41.jpg

Kerk in Mohemadia
http://www.maroc-immobilier.fr/img/EGLISE.jpg

Klooster in de Rifgebergte, Chefchaun
http://www.routard.com/images_contenu/communaute/photos/publi/022/pt21612.jpg

Kerk in Tetouan
http://www.casafree.com/modules/xcgal/albums/userpics/22634/319038009.jpg

Katholieke kerk in Tanger
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/maroc986.JPG


Notre Dame Afrique in Algiers
http://www.geo.fr/var/geo/storage/images/voyages/vos-voyages-de-reve/algerie-voyage-alger/algerie-voyage-alger4/434161-1-fre-FR/eglise-a-alger_940x705.jpg


Kerk in Algerije
http://www.monsterup.com/upload/1234364112.jpg

Dat bedoel ik nou, kerken zijn daar zelfs oriëntatiepunten en vergeet de vele synagogen niet. ;)

Witte78
29-11-09, 23:03
Als je iemand vraagt hoe je holland ziet krijg je standaard: drugs, pillen en hoeren.

Hangt er denk ik meer vanaf wie je het vraagt.

tanger'73
29-11-09, 23:05
Switzerland Religions

Roman Catholic 41.8%, Protestant 35.3%, Muslim 4.3%, Orthodox 1.8%, other Christian 0.4%, other 1%, unspecified 4.3%, none 11.1%


Gezien het lage moslimpercentage, snap ik die zwitserse islamisering spook niet.

Wide-O
29-11-09, 23:06
Die laatste mogen ze van mij afbreken, qua architectuur dan :hihi:

Het gebouw op de eerste foto is prachtig.

tanger'73
29-11-09, 23:07
Hangt er denk ik meer vanaf wie je het vraagt.

Dan moet je met die vraag vooral niet bij de gemiddelde toerist die holland aandoet wezen.

Witte78
29-11-09, 23:08
Gezien het lage moslimpercentage, snap ik die zwitserse islamisering spook niet.

Juist wel. Wat men niet niet kent vreest men het meest.

tanger'73
29-11-09, 23:10
Die laatste mogen ze van mij afbreken, qua architectuur dan :hihi:

Het gebouw op de eerste foto is prachtig.


Die heeft veel weg van een gevang, maar die in Rabat is groots. in mijn eigen geboortestad wordt ik er ook mee geconfronteerd en dan moet je bedenken dat kerken daar zijn al ver voor moskeeën hier.

Witte78
29-11-09, 23:12
Dan moet je met die vraag vooral niet bij de gemiddelde toerist die holland aandoet wezen.

Ik denk dat de meeste toeristen toch kuilen graven op het strand zullen noemen ;). Maar voor wat jongere toeristen in Amsterdam zal je gelijk hebben.

tanger'73
29-11-09, 23:13
Juist wel. Wat men niet niet kent vreest men het meest.


Veel intelligente mensen kent men daar helaas ook niet.

tanger'73
29-11-09, 23:17
Ik denk dat de meeste toeristen toch kuilen graven op het strand zullen noemen ;). Maar voor wat jongere toeristen in Amsterdam zal je gelijk hebben.


holland heeft in de wereld dat imago ingenomen. In Amerika staat holland gelijk aan alles wat god verboden heeft. Zelfs onze zuider en ooster buren komen hier speciaal voor de drugs.

Witte78
29-11-09, 23:29
Veel intelligente mensen kent men daar helaas ook niet.

Waar wel volgens jou?

tanger'73
29-11-09, 23:34
Waar wel volgens jou?


tja, daar heb je helemaal gelijk in. Helaas is het een gegeven dat een aanzienlijk deel van het electoraat uit dat soort volk bestaat.

Olive Yao
29-11-09, 23:46
Door steeds meer verboden op religieuze uitingen verandert atheisme in een totalitaire staatsideologie die tegen de universele mensenrechten ingaat. Democratisch worden universele mensenrechten voor een bepaalde groep afgeschaft.

Totalitarisme is weer wat anders, dat staat hier ver vandaan. De Zwitsers richten het verbod tegen islamisering, en dat is niet typisch een uiting van atheïsme.

Mensenrechten kunnen rechtens niet bij meerderheid van stemmen afgeschaft worden. Zwitserse minaretbouwers kunnen een zaak aan het Europees hof voorleggen dat zal beoordelen of minaretten bouwen onder een mensenrecht valt, mn artikel 9 EVRM. Als het zo zou oordelen zou er in Zwitserland een machtsstrijd volgen waarvan de uitkomst ongewis zou zijn. Als het Hof anders zou oordelen vanwege de intentie zo'n machtsstrijd te vermijden, zou dat laf zijn. Maar jegens Italië durfde het Hof onlangs een controversieel arrest te vellen.

Amaeru
29-11-09, 23:58
Kerk in Oujda
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Oujda.eglise.JPG

http://static.panoramio.com/photos/original/9386715.jpg


Kerk in Ifrane
http://www.darnna.com/phorum/file.php?2,file=15350,in_body_attachment=1

Kerk in Casablanca
http://img511.imageshack.us/img511/3301/27tz3.jpg

http://farm1.static.flickr.com/17/20313714_7a426dc5c3_o.jpg

Eglise Charles de Foucauld
http://static.panoramio.com/photos/original/12522663.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/13025904.jpg


http://cards.geneanet.org/pics/carte/normal/o/odette431100.jpg

Ex kerk nu moskee in Casablanca
http://static.panoramio.com/photos/original/14086954.jpg

Amaeru
30-11-09, 00:10
Totalitarisme is weer wat anders, dat staat hier ver vandaan. De Zwitsers richten het verbod tegen islamisering, en dat is niet typisch een uiting van atheïsme.

Mensenrechten kunnen rechtens niet bij meerderheid van stemmen afgeschaft worden. Zwitserse minaretbouwers kunnen een zaak aan het Europees hof voorleggen dat zal beoordelen of minaretten bouwen onder een mensenrecht valt, mn artikel 9 EVRM. Als het zo zou oordelen zou er in Zwitserland een machtsstrijd volgen waarvan de uitkomst ongewis zou zijn. Als het Hof anders zou oordelen vanwege de intentie zo'n machtsstrijd te vermijden, zou dat laf zijn. Maar jegens Italië durfde het Hof onlangs een controversieel arrest te vellen.

Ik heb niet beweerd dat 'de zwitsers een verbod tegen de islamisering richten' en dat het typisch een uitings is van atheisme.

Het is een kwestie van macht en spelen met definities. Zo kunnen elementaire geloofsuitingen zoals het hoofddoekverbod gemakkelijk verboden worden zonder dat er een haan naar kraait.

Bush en Blair (wellicht Balkenende ook, misschien dat daarom krampachtig een onderzoek naar de besluitvorming rondom de inval in Irak wordt afgewezen) wisten ook dat ze logen bij de inval van Irak. Komt er een Irak-tribunaal die de gevolgen van deze oorlog, honderduizenden doden danwel oorlogsmisdaden zal vervolgen? Dacht het niet.

tanger'73
30-11-09, 00:26
Kerk in Oujda
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Oujda.eglise.JPG

http://static.panoramio.com/photos/original/9386715.jpg


Kerk in Ifrane
http://www.darnna.com/phorum/file.php?2,file=15350,in_body_attachment=1

Kerk in Casablanca
http://img511.imageshack.us/img511/3301/27tz3.jpg

http://farm1.static.flickr.com/17/20313714_7a426dc5c3_o.jpg

Eglise Charles de Foucauld
http://static.panoramio.com/photos/original/12522663.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/13025904.jpg


http://cards.geneanet.org/pics/carte/normal/o/odette431100.jpg

Ex kerk nu moskee in Casablanca
http://static.panoramio.com/photos/original/14086954.jpg


In zowat alle grote en kleine steden over de islamitische wereld heb je kerken prominent in het straatbeeld aanwezig. Daar kunnen ze hier alleen maar een voorbeeld aan nemen. Die gasten in zwitserland die sporen voor geen meter en zijn extreem xenofoob.

Aït Ayt
30-11-09, 00:36
Mensenrechten kunnen rechtens niet bij meerderheid van stemmen afgeschaft worden.

blijkbaar dus wel.. de zwitsers hebben democratisch en met een meerderheid aan stemmen een mensenrecht de nek omgedraaid..

Aït Ayt
30-11-09, 00:48
Weerzinwekkend, er staan overal zat gebouwen met een afwijkende bouwstijl. Dit is verworden tot een kwestie van smaak, vanwaar de bemoeienis van de overheid in de architectuur? Nu gaan ze weer bakstenen lastig vallen in hun afkeer tegen de islam.

in de kerkstraat staat een onvoorstelbaar lelijk gebouw dat vloekt met de rest vd gebouwen in de straat en ironisch genoeg zit daar een club die toestemming verleent aan mensen die de buitenkant van hun woning of bedrijf willen renoveren.. bij de minste afwijking worden de renovatieplannen afgekeurd door deze heren.. ze zijn zeer kritisch en bemoeien zich met de kleinste details maar ondertussen zijn ze zelf gehuisvest in zo'n beetje het lelijkste gebouw van amsterdam..

tanger'73
30-11-09, 00:55
in de kerkstraat staat een onvoorstelbaar lelijk gebouw dat vloekt met de rest vd gebouwen in de straat en ironisch genoeg zit daar een club die toestemming verleent aan mensen die de buitenkant van hun woning of bedrijf willen renoveren.. bij de minste afwijking worden de renovatieplannen afgekeurd door deze heren.. ze zijn zeer kritisch en bemoeien zich met de kleinste details maar ondertussen zijn ze zelf gehuisvest in zo'n beetje het lelijkste gebouw van amsterdam..

Ja inderdaad. Je ziet ook dat bijvoorbeeld een land als Marokko meer kerktorens telt dan zwitserland aan minaretten, zonder de angst te beklijven haar islamitische identiteit kwijt te raken, of denkt overspoeld te worden door horden christenen.

Amaeru
30-11-09, 00:56
Kerk in Larache
http://lexicorient.com/morocco/photos/larache10.jpg

Spaanse kerkin Martil
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/Morocco___Spanish_Church.jpg


Kerk in Laayoune
http://www.ayaas.net/news/sahara6.jpg

Spaanse kerk in El jadida
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/IMAGE2344.jpg


Portugese kerk in El jadida
http://farm1.static.flickr.com/131/355137976_bfe242ca71.jpg

Kerk in Ksar El Kbir
http://farm4.static.flickr.com/3253/2981229093_51e17747a0_o.jpg

Kerk in Tanger
http://lh4.ggpht.com/_38-Zgu3xt-A/Stq0KsWv5zI/AAAAAAAAHx4/DhsZ43ffNhE/s1024/P1040637.JPG

Anglicaanse kerk in Tanger
http://lh3.ggpht.com/_38-Zgu3xt-A/Stq1Z7klsJI/AAAAAAAAHz4/U-TU91mfgos/s1024/P1040728.JPG

Aït Ayt
30-11-09, 01:00
Filip Dewinter: "Willem Tel en Zwitsers volgen"

Vlaams Belang-kopstuk wil het voorbeeld van de Zwisters volgen en vraagt ook in Vlaanderen een verbod op minaretten. "Net zoals Willem Tel staan de Zwitsers symbool voor het verzet van vele Europeanen tegen een vreemde overheersing", zegt Dewinter. Hij feliciteert de Zwitsers met hun "gezond verstand", dat het "gehaald heeft van het politiek correcte denken".

Dewinter zal in het Vlaams Parlement een voorstel van decreet indienen om ook in Vlaanderen de bouw van moskeeën en minaretten aan banden te leggen. Hij wil het decreet van 18 mei 1999 over de organisatie van de ruimtelijke ordening zodanig wijzigen dat de overheid "gebouwen die de culturele eigenheid van de woonomgeving schaden" kan weigeren.

tanger'73
30-11-09, 01:03
Kerk in Larache
http://lexicorient.com/morocco/photos/larache10.jpg

Spaanse kerkin Martil
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/Morocco___Spanish_Church.jpg


Kerk in Laayoune
http://www.ayaas.net/news/sahara6.jpg

Spaanse kerk in El jadida
http://photosmaghreb.canalblog.com/images/IMAGE2344.jpg


Portugese kerk in El jadida
http://farm1.static.flickr.com/131/355137976_bfe242ca71.jpg

Kerk in Ksar El Kbir
http://farm4.static.flickr.com/3253/2981229093_51e17747a0_o.jpg

Kerk in Tanger
http://lh4.ggpht.com/_38-Zgu3xt-A/Stq0KsWv5zI/AAAAAAAAHx4/DhsZ43ffNhE/s1024/P1040637.JPG

Anglicaanse kerk in Tanger
http://lh3.ggpht.com/_38-Zgu3xt-A/Stq1Z7klsJI/AAAAAAAAHz4/U-TU91mfgos/s1024/P1040728.JPG


treffende bijdrage van je mijnheer Amaeru, zoveel kerken in islamitische landen dat het bijna niet meer opvalt. Ik reed bijvoorbeeld regelmatig voorbij die getoonde kerken in tanger, zonder dat ik er ooit bij stil stond.

Aït Ayt
30-11-09, 01:07
Ja inderdaad. Je ziet ook dat bijvoorbeeld een land als Marokko meer kerktorens telt dan zwitserland aan minaretten, zonder de angst te beklijven haar islamitische identiteit kwijt te raken, of denkt overspoeld te worden door horden christenen.

die zwitsers zijn knetter.. ze zetten op elke bergtop een debiel groot kruis maar staan zich ondertussen op te winden om 4 (!!!!) minaretten..
omwille van die 4 minaretten komt er nu in de zwitserse grondwet te staan dat er GEEN minaretten meer gebouwd mogen worden..
dan zit er collectief bij die lui einen sparren im kopfe :knife_hea

Aït Ayt
30-11-09, 01:11
treffende bijdrage van je mijnheer Amaeru, zoveel kerken in islamitische landen dat het bijna niet meer opvalt. Ik reed bijvoorbeeld regelmatig voorbij die getoonde kerken in tanger, zonder dat ik er ooit bij stil stond.

ja het is mij ook nooit opgevallen.. alleen een synagoge vlakbij het busstation in meknes viel me iedere keer op maar verder dan dat zijn kerken en synagoges me altijd ontgaan in marokko..

tanger'73
30-11-09, 01:14
Filip Dewinter: "Willem Tel en Zwitsers volgen"

Vlaams Belang-kopstuk wil het voorbeeld van de Zwisters volgen en vraagt ook in Vlaanderen een verbod op minaretten. "Net zoals Willem Tel staan de Zwitsers symbool voor het verzet van vele Europeanen tegen een vreemde overheersing", zegt Dewinter. Hij feliciteert de Zwitsers met hun "gezond verstand", dat het "gehaald heeft van het politiek correcte denken".

Dewinter zal in het Vlaams Parlement een voorstel van decreet indienen om ook in Vlaanderen de bouw van moskeeën en minaretten aan banden te leggen. Hij wil het decreet van 18 mei 1999 over de organisatie van de ruimtelijke ordening zodanig wijzigen dat de overheid "gebouwen die de culturele eigenheid van de woonomgeving schaden" kan weigeren.

Deze knol wilt verder gaan, door naast minaretten de moskee zelf ook te verbieden. Dan zou hij moeten pleiten om de gehele godsdienstvrijheid aan banden te leggen. Verder geniet zwitserland geen navolging, als geen lid van de Europese Unie.

tanger'73
30-11-09, 01:18
die zwitsers zijn knetter.. ze zetten op elke bergtop een debiel groot kruis maar staan zich ondertussen op te winden om 4 (!!!!) minaretten..
omwille van die 4 minaretten komt er nu in de zwitserse grondwet te staan dat er GEEN minaretten meer gebouwd mogen worden..
dan zit er collectief bij die lui einen sparren im kopfe :knife_hea

Maar hun zwitserse banken zitten wel vol met islamitische deviezen en goud, daar is geen bezwaar tegen. Man, zwitsers zijn te walgelijk om naar om te kijken. Ik ben na vandaag diep teleurgesteld in dat zogenaamd neutraal land.

tanger'73
30-11-09, 01:21
ja het is mij ook nooit opgevallen.. alleen een synagoge vlakbij het busstation in meknes viel me iedere keer op maar verder dan dat zijn kerken en synagoges me altijd ontgaan in marokko..

Moslims kunnen heel goed omgaan met andere religies, omdat ze zelf religieus zijn ingesteld.

Aït Ayt
30-11-09, 01:31
Moslims kunnen heel goed omgaan met andere religies, omdat ze zelf religieus zijn ingesteld.

waarom kunnen de meerderheid vd zwitsers dan niet omgaan met andere religies?.. die lui zijn immers ook religieus ingesteld..
als het atheïsten waren geweest dan hadden ze bepleit om geen kerktorens en kruizen meer te bouwen.. die zijn veel dominanter in het straatbeeld.. maar er is alleen bepleit om minaretten te verbieden.. dit moet uit de koker van christenen zijn gekomen.. waarom kunnen christenen daar dan niet omgaan met andere religies?

Aït Ayt
30-11-09, 01:37
Maar hun zwitserse banken zitten wel vol met islamitische deviezen en goud, daar is geen bezwaar tegen. Man, zwitsers zijn te walgelijk om naar om te kijken. Ik ben na vandaag diep teleurgesteld in dat zogenaamd neutraal land.

dat ze omwille van 4 minaretten de grondwet gaan wijzigen is teleurstellend ja.. maar het is zo absurd dat ik nog steeds denk dat het een hoax is..

Amaeru
30-11-09, 01:50
Kerk in Jordanie
http://www.twip.org/photo/middle-east/jordan/photo-11517-22-07-08-15-28-33.jpg

Rooms-Katholieke kerk in Syrie
http://www.pictureninja.com/pages/syria/hama-roman-orthodox-church.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b7/Saidnaya_%40_sunset_2003.bmp.jpg

Sint Mark Kathedraal in Egypte
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Ghamra_2.jpg/800px-Ghamra_2.jpg

http://www.dioceseofegypt.org/english/sites/default/files/St.%20Marks%201.jpg

Aartsengel Michael http://wahidnd.com/wp-content/gallery/architecture/n_mg_1141-aswan-cathedral.jpgKathedraal in Egypte


Kerk in Isfahan, Iran
http://farm3.static.flickr.com/2760/4077208865_ff44d23ff6_o.jpg

Kerk in Jollf, Iran
http://www.chnphoto.ir/pattern.php?image=IMG_8555.jpg

Vank Cathedral, Esfahan, Iran
http://farm3.static.flickr.com/2129/2052852000_dfbbe79bc8_o.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8502/ImageNews/850204/31_850204_L600.jpg

St Sarkis Cathedral, Tehran
http://www.payvand.com/news/05/apr/armenians-march-tehran1.jpg

St Thaddeus Cathedral, Makku, Iran
http://chnphotoagency.ir/pattern.php?image=BLACK1~5.jpg

Kerk in Shiraz, Iran
http://img259.imageshack.us/img259/2779/27516334dvjiarghkqph8qa.jpg

Virgin Mary Church, Oromieh, Iran
http://www.chnphoto.ir/pattern.php?image=fr-jame-mosqu-06.jpg

Abadan, Iran
http://img242.imageshack.us/img242/9090/48764571cjxxfmph3qu.jpg

Kerstbomen te koop op straat in Iran
http://farm1.static.flickr.com/39/76961636_083fafdc7c.jpg?v=0


Bassiliek in Libanon
http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/109087740dyDJgG_ph.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/100_3505.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/142927503sUxmLw_ph.jpg


Santa Cruz Bassiliek Oran, Algerije
http://img478.imageshack.us/img478/9369/oran4uo4.jpg

http://farm1.static.flickr.com/131/349443675_5897ac6b3f_b.jpg

http://img478.imageshack.us/img478/299/oran5wv2.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/3374/oran7oy5.jpg


Kerk in Irak
http://farm1.static.flickr.com/152/398550140_e5652fcdeb.jpg

Annaba, Algerije
http://farm1.static.flickr.com/152/398550140_e5652fcdeb.jpg

http://farm1.static.flickr.com/60/218983931_6c42819631_o.jpg


Istanbul, Turkije
http://i34.tinypic.com/5f4ubq.jpg

http://i33.tinypic.com/vs2z3b.jpg

http://i37.tinypic.com/2jdm9kz.jpg

http://i37.tinypic.com/30c5849.jpg

http://i33.tinypic.com/2mz0do8.jpg


Sudan
http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1246/PreviewComp/SuperStock_1246-765.jpg

Jakarta, indonesie
http://farm1.static.flickr.com/36/109152876_6be939e0aa.jpg

Doha, Qatar
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Church_of_Our_Lady_of_the_Rosary%2C_Doha%2C_Qatar. jpg/800px-Church_of_Our_Lady_of_the_Rosary%2C_Doha%2C_Qatar. jpg

Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten.
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/9696056.jpg


Algerije
http://www.immadras.com/Alger/slides/200510_alger-166e.jpg

http://g.imagehost.org/0888/sacre2.jpg

http://h.imagehost.org/0705/sacre_coeur.jpg

http://farm1.static.flickr.com/42/280667795_5fb03541b6_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3437/3241707579_478c518c6a_b.jpg


Koeweit
http://cache.daylife.com/imageserve/0c7JglE8Ej1GE/610x.jpg

Katholieke Kathedraal Koeweit
http://img527.imageshack.us/img527/8624/cuzcuzpaulista.jpg

Armeense kerk Koeweit
http://www.azad-hye.net/photos/photoalbumimgs/kuwait-2005-2007-03.jpg

tanger'73
30-11-09, 02:26
waarom kunnen de meerderheid vd zwitsers dan niet omgaan met andere religies?.. die lui zijn immers ook religieus ingesteld..
als het atheïsten waren geweest dan hadden ze bepleit om geen kerktorens en kruizen meer te bouwen.. die zijn veel dominanter in het straatbeeld.. maar er is alleen bepleit om minaretten te verbieden.. dit moet uit de koker van christenen zijn gekomen.. waarom kunnen christenen daar dan niet omgaan met andere religies?


Misschien omdat er in de koran expliciet wordt benadrukt dat de moslim een ander geloof moet respecteren en de profeet zelf specifiek dat voorbeeld gaf en moslims eeuwenlang in tegenstelling tot de christelijke wereld gebroederlijk naast anders gelovigen leefden.

tanger'73
30-11-09, 02:28
dat ze omwille van 4 minaretten de grondwet gaan wijzigen is teleurstellend ja.. maar het is zo absurd dat ik nog steeds denk dat het een hoax is..


Geloof het maar, het tijdperk van de onvoorstelbare debiele volkeren is aangebroken.

tanger'73
30-11-09, 02:36
Kerk in Jordanie
http://www.twip.org/photo/middle-east/jordan/photo-11517-22-07-08-15-28-33.jpg

Rooms-Katholieke kerk in Syrie
http://www.pictureninja.com/pages/syria/hama-roman-orthodox-church.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b7/Saidnaya_%40_sunset_2003.bmp.jpg

Sint Mark Kathedraal in Egypte
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Ghamra_2.jpg/800px-Ghamra_2.jpg

http://www.dioceseofegypt.org/english/sites/default/files/St.%20Marks%201.jpg

Aartsengel Michael http://wahidnd.com/wp-content/gallery/architecture/n_mg_1141-aswan-cathedral.jpgKathedraal in Egypte


Kerk in Isfahan, Iran
http://farm3.static.flickr.com/2760/4077208865_ff44d23ff6_o.jpg

Kerk in Jollf, Iran
http://www.chnphoto.ir/pattern.php?image=IMG_8555.jpg

Vank Cathedral, Esfahan, Iran
http://farm3.static.flickr.com/2129/2052852000_dfbbe79bc8_o.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8502/ImageNews/850204/31_850204_L600.jpg

St Sarkis Cathedral, Tehran
http://www.payvand.com/news/05/apr/armenians-march-tehran1.jpg

St Thaddeus Cathedral, Makku, Iran
http://chnphotoagency.ir/pattern.php?image=BLACK1~5.jpg

Kerk in Shiraz, Iran
http://img259.imageshack.us/img259/2779/27516334dvjiarghkqph8qa.jpg

Virgin Mary Church, Oromieh, Iran
http://www.chnphoto.ir/pattern.php?image=fr-jame-mosqu-06.jpg

Abadan, Iran
http://img242.imageshack.us/img242/9090/48764571cjxxfmph3qu.jpg

Kerstbomen te koop op straat in Iran
http://farm1.static.flickr.com/39/76961636_083fafdc7c.jpg?v=0


Bassiliek in Libanon
http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/109087740dyDJgG_ph.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/100_3505.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d184/rhmud/Lebanon/142927503sUxmLw_ph.jpg


Santa Cruz Bassiliek Oran, Algerije
http://img478.imageshack.us/img478/9369/oran4uo4.jpg

http://farm1.static.flickr.com/131/349443675_5897ac6b3f_b.jpg

http://img478.imageshack.us/img478/299/oran5wv2.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/3374/oran7oy5.jpg


Kerk in Irak
http://farm1.static.flickr.com/152/398550140_e5652fcdeb.jpg

Annaba, Algerije
http://farm1.static.flickr.com/152/398550140_e5652fcdeb.jpg

http://farm1.static.flickr.com/60/218983931_6c42819631_o.jpg


Istanbul, Turkije
http://i34.tinypic.com/5f4ubq.jpg

http://i33.tinypic.com/vs2z3b.jpg

http://i37.tinypic.com/2jdm9kz.jpg

http://i37.tinypic.com/30c5849.jpg

http://i33.tinypic.com/2mz0do8.jpg


Sudan
http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1246/PreviewComp/SuperStock_1246-765.jpg

Jakarta, indonesie
http://farm1.static.flickr.com/36/109152876_6be939e0aa.jpg

Doha, Qatar
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Church_of_Our_Lady_of_the_Rosary%2C_Doha%2C_Qatar. jpg/800px-Church_of_Our_Lady_of_the_Rosary%2C_Doha%2C_Qatar. jpg

Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten.
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/9696056.jpg


Algerije
http://www.immadras.com/Alger/slides/200510_alger-166e.jpg

http://g.imagehost.org/0888/sacre2.jpg

http://h.imagehost.org/0705/sacre_coeur.jpg

http://farm1.static.flickr.com/42/280667795_5fb03541b6_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3437/3241707579_478c518c6a_b.jpg


Koeweit
http://cache.daylife.com/imageserve/0c7JglE8Ej1GE/610x.jpg

Katholieke Kathedraal Koeweit
http://img527.imageshack.us/img527/8624/cuzcuzpaulista.jpg

Armeense kerk Koeweit
http://www.azad-hye.net/photos/photoalbumimgs/kuwait-2005-2007-03.jpg

frappant en zelfs in het islamitisch orthodoxe iran, daar heb je zelfs hogere kerktorens dan dat ze hier gewend zijn.

Amaeru
30-11-09, 03:10
Kathedraal in Tunis
http://www.routard.com/images_contenu/communaute/photos/publi/003/pt2611.jpg

Rusische kerk, Tunesie
http://www.twip.org/photo/africa/tunisia/photo-2211-06-01-08-16-09-51.jpg

Griekse kerk, Tunesie
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/70/Tunis_Eglise_Grecque.JPG/751px-Tunis_Eglise_Grecque.JPG

Anglicaanse kerk, Tunesie
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Tunis_Eglise_Anglican.JPG/664px-Tunis_Eglise_Anglican.JPG

Protestante kerk in Sfax, Tunesie
http://www.barnabas-france.org/wp-content/uploads/2009/10/sfax1.jpg

La Goulette, Tunesie
http://www.imagesdetunisie.com/gallery/Regions/tunis/goulette/A01-11.jpg

Katholieke kerk in Tripoli, Libie
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Tripoli_catholic_church.jpg

Tripoli, Libie
http://www.stoa.org/albums/album348/2007_0520Home0456.sized.jpg

Lahore, pakistan
http://www.theodora.com/wfb/photos/pakistan/st_anthonys_church_lahore_2002_rizwan_dar.jpg

St. Patrick's Cathedral, Karachi, Pakistan
http://i15.photobucket.com/albums/a356/zees/gfgdhdh.jpg

Islamabad, Pakistan
http://static.flickr.com/65/196078093_bec260c58e_o.jpg

Islamabad, Pakistan
http://i61.photobucket.com/albums/h53/kbboy101/ISLAMABAD/254853187_7123946621_b.jpg

Nathia Gali, Pakistan
http://farm4.static.flickr.com/3056/2603867295_b017842f0f_b.jpg

Saint Lukes Church, Abbottabad, Pakistan
http://farm1.static.flickr.com/145/354390543_d03ea0b245_b.jpg

Heilige drieeenheid kerk, Karachi, pakistan
http://farm4.static.flickr.com/3115/2558239257_fe0446bb9e_o.jpg

Kathedraal, Lahore, pakistan
http://www.urbanpk.com/images/staff/Techno-Architect/Lahore%20Completed%20Projects/Cathedral/Aa[F]aT%20-%20Lahore%20-%20The%20Cathedral,%20McLeod%20Road%20-%20McLeod%20Road%20Side%20-%201%20copy.jpg

Peshawar, pakistan
http://img.photobucket.com/albums/v197/kt10208/Development/exterior.jpg

http://farm1.static.flickr.com/97/254785894_f6beac7db5_b.jpg

St. John's Cathedral, Peshawar, Pakistan
http://farm1.static.flickr.com/111/254792885_49721fa868_b.jpg

St. Philips Church, Hyderabad, Pakistan
http://farm1.static.flickr.com/81/215157466_7d4999153f_o.jpg

Saint Paul's Church, Rawalpindi, Pakistan
http://img.photobucket.com/albums/v197/kt10208/Development/01_03_2007_002_010_001.jpg

St. Andres Presbyterian Church, Lahore, Pakistan.
http://farm1.static.flickr.com/156/341023422_2a32b49a15_o.jpg

Kerk in Yemen
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Yem5.jpg

Maleisie
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/TrueJesusChurchMalaysia001.jpeg

St. Francis Xavier kerk, Maleisie
http://www.ghoststoriesandpictures.com/gothic_church_5.jpg

tanger'73
30-11-09, 04:01
Schandelijk dat islamofobe troep in het zo beschaafde vrije westen.

John2
30-11-09, 06:56
luister even , gek grapjas . je bent niet grappig , integendeel zelfs ;


je bent een echt idioot gewoon /
wat als mosilms kerken bells ....zouden verbieden thuis ////////

Dan moet jij wel haast de grootste zijn want in de meeste landen zijn kerken verboden en zelfs het prediken van het Christelijk geloof.

En als je dan de commentaren ziet over iets dat vrijwillig is gekozen in tegenstelling van militaire dwang in diverse moslim staten, kun jij je inderdaad afvragen wie er idioot is?

John2
30-11-09, 07:03
Je moet toch wel de kerken kennen als je er over schrijft.

StevieK
30-11-09, 07:27
Nou, iemand die op zoek is naar mooie fotos van kerken hoeft niet meer ver te zoeken.

StevieK
30-11-09, 07:29
Dan moet jij wel haast de grootste zijn want in de meeste landen zijn kerken verboden en zelfs het prediken van het Christelijk geloof.

En als je dan de commentaren ziet over iets dat vrijwillig is gekozen in tegenstelling van militaire dwang in diverse moslim staten, kun jij je inderdaad afvragen wie er idioot is?


John, je weet toch er is maar een persoon die op Maroc.nl alles weet, de rest is toch dom,achterlijk en idioot, in zijn ogen.

reallife
30-11-09, 07:41
dit moet uit de koker van christenen zijn gekomen.. waarom kunnen christenen daar dan niet omgaan met andere religies?

Waar staat dat? :jammer:



[B][SIZE="3"]

De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Ze vinden het inbreuk op de vrijheid van de meningsuiting en vrezen dat de relatie met islamitische landen onder druk komt te staan.

Umarvlie
30-11-09, 08:12
Zelfs zonder minaretten mogen er nog steeds moskees gebouwd worden. Als je een gebaar wil maken, eet dan geen Milka repen meer en doe de koekoeksklok de deur uit.

mark61
30-11-09, 08:34
het land telt in totaal vier minaretten (ongetwijfeld van de aldaar wonende turkse gemeenschap), want die hebben zulke minaretten. Een land dat haar hoge levensstandaard alleen dankzij het bankgeheim kent en niet eens lid is van de Europese Unie, maakt zich druk om een bepaalde bouwstyle.

Albanezen. Er zijn ook wel Turken, maar Albanezen het meest.

mark61
30-11-09, 08:36
Zoals Wim Kan ooit stelde: "Democratie is de wil van het volk. Elke ochtend lees ik stomverbaasd in de krant wa'k nou weer wil."

Toch een verrassing, aangezien men er van uit ging dat het met 60% zou weggestemd worden.

Eng.

Edit: Oh, 't Vlaams Belang 'lite' wil het nou ook. Dan ken Wilders niet achterblijven natuurlijk.

Oh OK :cheefbek:

Witte78
30-11-09, 08:40
Misschien omdat er in de koran expliciet wordt benadrukt dat de moslim een ander geloof moet respecteren en de profeet zelf specifiek dat voorbeeld gaf en moslims eeuwenlang in tegenstelling tot de christelijke wereld gebroederlijk naast anders gelovigen leefden.

Beetje selectief geheugen. Herinner je je deze nog?

Dailymotion - Buddha statue destruction Afghanistan - une vidéo Actu et Politique

Je ziet intolerantie helaas in de geschriften van de meeste religies terug.

Max Stirner
30-11-09, 09:35
Geloof het maar, het tijdperk van de onvoorstelbare debiele volkeren is aangebroken.


Als je nu besluit je kapitaal uit Zwitserland weg te halen, zou ik het niet in Dubai stallen.

knuppeltje
30-11-09, 10:05
Nu moeten wij hier Soldim en de drakensteker gaan boycotten zeker? :stout:

Soldim
30-11-09, 10:12
Nu moeten wij hier Soldim en de drakensteker gaan boycotten zeker? :stout:

'k Mag hier niet stemmen -- dus dat helpt weinig ;)

Dit toont, wat mij betrefd, het nadeel van een 'directe' democratie aan. Een onderwerp dat zeer leeft onder tegenstanders van minaretten, en weinig onder hen die er weinig op tegen hebben. De tegenstanders komen veel massaler opdraven om te stemmen als de rest van de bevolking.

knuppeltje
30-11-09, 10:22
'k Mag hier niet stemmen -- dus dat helpt weinig ;)

Dit toont, wat mij betrefd, het nadeel van een 'directe' democratie aan. Een onderwerp dat zeer leeft onder tegenstanders van minaretten, en weinig onder hen die er weinig op tegen hebben. De tegenstanders komen veel massaler opdraven om te stemmen als de rest van de bevolking.

Yep, in een echte democratie wordt niet met de waan van de dag geregeerd.
Dergelijke referenda zijn een doodsteek voor de democratie.
Uit dit blijkt maar weer hoe belangrijk Europese wetgeving is die dergelijke plaatselijke wetten kan repareren. Een eigen grondwet die het al onmogelijk zou hebben gemaakt was nog beter.

Witte78
30-11-09, 10:42
Maar goed, het maakt in het licht van eerdere discussies wel duidelijk waarom het niet wenselijk is dat mensenrechten weggestemd worden.

abdoeltje
30-11-09, 11:08
John, je weet toch er is maar een persoon die op Maroc.nl alles weet, de rest is toch dom,achterlijk en idioot, in zijn ogen.

holle vaten klinken het hardst, volgens mij is ie niet eens geslaagd voor z`n inburgeringsexamen.

H.P.Pas
30-11-09, 11:21
'k Mag hier niet stemmen -- dus dat helpt weinig ;)


Ik heb tegen gestemd en heb de pest in -- dus dat werkt hoogstens averechts.


Dit toont, wat mij betrefd, het nadeel van een 'directe' democratie aan. Een onderwerp dat zeer leeft onder tegenstanders van minaretten, en weinig onder hen die er weinig op tegen hebben. De tegenstanders komen veel massaler opdraven om te stemmen als de rest van de bevolking.

Dat alleen de geïnteresseerden stemmen hoeft geen nadeel te zijn.
De tegen-campagne is, doelbewust, op een laag pitje gevoerd; ook al omdat de prognoses een comfortabel 'nee' voorspelden.
Dat is achteraf een blunder van de bovenste plank gebleken.

catwomen
30-11-09, 11:27
blijkbaar dus wel.. de zwitsers hebben democratisch en met een meerderheid aan stemmen een mensenrecht de nek omgedraaid..

Vrouwenkiesrecht is in Zwitserland ook jarenlang dmv referenda tegengehouden.
Hieruit blijkt dat een referendum houden niet echt aan te bevelen is.

knuppeltje
30-11-09, 11:46
Vrouwenkiesrecht is in Zwitserland ook jarenlang dmv referenda tegengehouden.
Hieruit blijkt dat een referendum houden niet echt aan te bevelen is.

Referenda zijn tekenend voor een zeer gebrekkige democratie.
Maar wat wil je, zelfs de beste horloges komen allang niet meer daar vandaan. :haha:

tr_imparator
30-11-09, 11:53
Ik heb tegen gestemd en heb de pest in -- dus dat werkt hoogstens averechts.


Dat alleen de geïnteresseerden stemmen hoeft geen nadeel te zijn.
De tegen-campagne is, doelbewust, op een laag pitje gevoerd; ook al omdat de prognoses een comfortabel 'nee' voorspelden.
Dat is achteraf een blunder van de bovenste plank gebleken.

Ik ben op zich niet tegen een directe democratie. Wel vind ik dat referanda (is dit de mv?) moet gebeuren op een regionale basis. (nadeel is dan misschien wel seggregatie, wat eigenlijk wel weer zijn voordelen heeft).

Jij hebt tegen gestemd? Wat lief van je :)

Bofko
30-11-09, 12:18
Ik heb tegen gestemd en heb de pest in -- dus dat werkt hoogstens averechts.


Dat alleen de geïnteresseerden stemmen hoeft geen nadeel te zijn.
De tegen-campagne is, doelbewust, op een laag pitje gevoerd; ook al omdat de prognoses een comfortabel 'nee' voorspelden.
Dat is achteraf een blunder van de bovenste plank gebleken.

Ik vraag me af hoe deze vraag -en in deze vorm- op de referendum-agenda heeft kunnen komen.

Tomas
30-11-09, 12:27
Pas, hoe is deze wet eigenlijk geformuleerd? Mag je geen ronde torens met een puntje meer bouwen, of specifiek een minaret met als doel bladiebla...?

Aït Ayt
30-11-09, 12:32
Geloof het maar, het tijdperk van de onvoorstelbare debiele volkeren is aangebroken.

nou dat blijkt wel.. de werkelijkheid is gekker dan fictie..

H.P.Pas
30-11-09, 12:35
Ik vraag me af hoe deze vraag -en in deze vorm- op de referendum-agenda heeft kunnen komen.

Het was een volksiniatief; daar zijn 100.000 handtekeningen voor nodig. Het parlement (niet het Bondgerechtshof) kàn zo'n initiatief op juridische gronden ongeldig verklaren maar doet dat niet graag; als het initiatief verworpen wordt, wat 4 van 5 keren gebeurt, is dat een pijnlozere weg.
Of dit initiatief de godsdienstvrijheid beperkt, daarover is in het parlement heftig gedebatteerd. (en hadden ze geweten wat er uit de bus zou komen, dan...
Nu wordt dat definitief beslist in Straatsburg, zodra er iemand een proefproces over begint. De Groene partij heeft al aangekondigd daaraan te gaan werken.

H.P.Pas
30-11-09, 12:43
Pas, hoe is deze wet eigenlijk geformuleerd? Mag je geen ronde torens met een puntje meer bouwen, of specifiek een minaret met als doel bladiebla...?

De regering moet het initiatief omzetten, dwz ze moet een wetsontwerp voorleggen waarin dat vastgelegd is. Dat wordt nog lachen....

H.P.Pas
30-11-09, 12:46
Referenda zijn tekenend voor een zeer gebrekkige democratie.


Zürich met zijn 25 referenda per jaar is de best bestuurde stad, die ik ken.
Maggoed, ongehinderd door kennis van zaken debatteert makkelijker, dat begrijp ik wel.

H.P.Pas
30-11-09, 12:47
Ik ben op zich niet tegen een directe democratie. Wel vind ik dat referanda (is dit de mv?) moet gebeuren op een regionale basis. (nadeel is dan misschien wel seggregatie, wat eigenlijk wel weer zijn voordelen heeft).

Veruit de meeste zijn ook regionaal. In dit geval was daarmee het probleem van de baan geweest; de steden Basel, Zürich en Genève, waar veruit de meeste moslims wonen, hadden een 'nee' meerderheid.

Aït Ayt
30-11-09, 12:49
Waar staat dat? :jammer:

ruim een kwart vd bevolking stemde voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet.. zo'n 11% vd bevolking is atheïst dus zelfs al zou in theorie elke atheïst voor het verbod gestemd hebben dan nog hou je een meerderheid van 15% gelovigen over die voor het verbod gestemd hebben..
daarbij zou het me verbazen als de zwitserse volkspartij niet overwegend uit christenen bestaat.. hun kijk op de traditionele rol vd vrouw bijvoorbeeld zul je eerder bij christenen aantreffen dan bij atheïsten..
ik zie ook het nut er niet van in voor een atheïst om voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet te gaan stemmen terwijl er maar 4 minaretten staan terwijl het christenkruis overal in dat land aanwezig is.. zelfs op de zwitserse bergtoppen staan die kruizen.. als atheïst richt je dan je pijlen toch liever op hetgeen het meest dominant aanwezig is?

Witte78
30-11-09, 12:50
Nu we hier toch een expert hebben, wat is de minimale opkomst om een referendum geldig te maken, en wat was de opkomst?

H.P.Pas
30-11-09, 12:53
.. als atheïst richt je dan je pijlen toch liever op hetgeen het meest dominant aanwezig is?

Dat zie je fout. Ik heb als atheïst in dit verband geen behoefte aan pijlen in welke richting dan ook.
Kruizen op bergtoppen zie je overigens alleen in katholieke streken.
Niet in Bern en Graubünden, veruit de grootste bergkantons.

Witte78
30-11-09, 12:57
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat atheïsten alle tekenen van godsdienst uit het openbare leven willen verwijderen. Er zullen er vast een aantal rond lopen dit het willen, maar dat heeft verder niets met atheïsme te maken, wel met ideologische denkbeelden.

Aït Ayt
30-11-09, 12:58
Dat zie je fout. Ik heb als atheïst in dit verband geen behoefte aan pijlen in welke richting dan ook.
Kruizen op bergtoppen zie je overigens alleen in katholieke streken.
Niet in Bern en Graubünden, veruit de grootste bergkantons.

was jij niet die zwitser die afgelopen zomer je pijlen op mij richtte door te beweren dat ik als moslim zijnde moreel gezien geen aanspraak mag maken op mijn grondwettelijke burgerrechten?
volgens mij was jij dat..

tanger'73
30-11-09, 12:59
nou dat blijkt wel.. de werkelijkheid is gekker dan fictie..


Kennelijk willen ze daar in zwitserland dat moslims zich niet profileren, maar hun geloof anoniem en ondergronds belijden. Want het is een verschrikking om bepaalde kenmerken van het exterieur van een godshuis te aanschouwen. Lekkere integratiebeleid hebben ze daar in zwitserland.

tanger'73
30-11-09, 13:04
Beetje selectief geheugen. Herinner je je deze nog?

Dailymotion - Buddha statue destruction Afghanistan - une vidéo Actu et Politique (http://www.dailymotion.com/video/x15q5v_buddha-statue-destruction-afghanist_politics)

Je ziet intolerantie helaas in de geschriften van de meeste religies terug.


Kom niet met talibanpraktijken, want dat zijn geen moslims.

Witte78
30-11-09, 13:05
Kom niet met talibanpraktijken, want dat zijn geen moslims.

Ja en Zwitsers zijn geen christenen. Klopt de bijgaande passage uit de koran volgens jou niet?

tanger'73
30-11-09, 13:06
Als je nu besluit je kapitaal uit Zwitserland weg te halen, zou ik het niet in Dubai stallen.


Als je het kapitaal omzet in goud, maakt het niks uit waar ter wereld je het stalt. Of zinspeel je dat de Amerikanen er weer wat op vinden om dat kapitaal te komen stelen?

tanger'73
30-11-09, 13:08
Ja en Zwitsers zijn geen christenen. Klopt de bijgaande passage uit de koran volgens jou niet?

Welke passage? Over de taliban heb ik een uitgesproken mening, dus ga taliban niet vergelijken met serieuze moslims.

Aït Ayt
30-11-09, 13:08
Kom niet met talibanpraktijken, want dat zijn geen moslims.

wen er maar aan, mijn beste..
sommige lieden willen nu eenmaal in elke topic over hun favoriete onderwerp kwebbelen : de TALIBAN..

H.P.Pas
30-11-09, 13:08
was jij niet die zwitser die afgelopen zomer je pijlen op mij richtte door te beweren dat ik als moslim zijnde moreel gezien geen aanspraak mag maken op mijn grondwettelijke burgerrechten?
volgens mij was jij dat..

Moreel niet; juridisch wel. En daar gaat het in dit geval over.

Witte78
30-11-09, 13:13
Welke passage? Over de taliban heb ik een uitgesproken mening, dus ga taliban niet vergelijken met serieuze moslims.

En veel christenen hebben over het stemgedrag van die Zwitsers ook een uitgesproken mening, dus ga die Zwitsers niet vergelijken met serieuze christenen. En over die passage, discussie daar over is toch zinloos. Elke passage uit de koran die negatief klinkt moet je in context zien en snapt een ongelovige niet. Ondertussen worden ze toch in de praktijk gebracht.

tanger'73
30-11-09, 13:15
wen er maar aan, mijn beste..
sommige lieden willen nu eenmaal in elke topic over hun favoriete onderwerp kwebbelen : de TALIBAN..


Nou echte moslims voelen zich meer verwant met de sjieten, dan met de taliban. Die zijn moslim onwaardig. Kennelijk is dat het beeld over de eeuwenoude islamitischebeschaving? talibanhuurlingen.

tanger'73
30-11-09, 13:18
En veel christenen hebben over het stemgedrag van die Zwitsers ook een uitgesproken mening, dus ga die Zwitsers niet vergelijken met serieuze christenen. En over die passage, discussie daar over is toch zinloos. Elke passage uit de koran die negatief klinkt moet je in context zien en snapt een ongelovige niet. Ondertussen worden ze toch in de praktijk gebracht.


Welke passage en wat de taliban in praktijk brengt ergens in een afgelegen hol in Azië is voer voor de honden.

Aït Ayt
30-11-09, 13:20
Moreel niet; juridisch wel. En daar gaat het in dit geval over.

gezien de zwitsers nu een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet gaan neerpennen komt jouw eerdere uitspraak aan mijn adres hiermee in een nog enger licht te staan dan het al stond..
je bent duidelijk niet de enige zwitser dat er verknipt gedachtegoed op nahoudt.. mischien is de berglucht daar toch minder gezond dan aanvankelijk gedacht werd..

Wide-O
30-11-09, 13:24
Veruit de meeste zijn ook regionaal. In dit geval was daarmee het probleem van de baan geweest; de steden Basel, Zürich en Genève, waar veruit de meeste moslims wonen, hadden een 'nee' meerderheid.

Typisch.

Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat in een wettekst gaan gieten.

Witte78
30-11-09, 13:25
Welke passage en wat de taliban in praktijk brengt ergens in een afgelegen hol in Azië is voer voor de honden.

Net als wat die Zwitsers stemmen.

tanger'73
30-11-09, 13:28
gezien de zwitsers nu een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet gaan neerpennen komt jouw eerdere uitspraak aan mijn adres hiermee in een nog enger licht te staan dan het al stond..
je bent duidelijk niet de enige zwitser dat er verknipt gedachtegoed op nahoudt.. mischien is de berglucht daar toch minder gezond dan aanvankelijk gedacht werd..

Ik sta perplex dat dit mogelijk is geworden in het vrije westen en dat men vervolgens de taliban als tegenargument betrekt bij een democratisch voldongen feit.

tanger'73
30-11-09, 13:29
Net als wat die Zwitsers stemmen.


Die zwitsers die voor de referendum hebben gestemd zijn net taliban.

Witte78
30-11-09, 13:30
Ik sta perplex dat dit mogelijk is geworden in het vrije westen en dat men vervolgens de taliban als tegenargument betrekt bij een democratisch voldongen feit.

Dat komt omdat bepaalde lieden het herleiden tot het geloof, waarbij nog wel even de notie wordt gemaakt dat dit binnen hun eigen geloof absoluut niet zo is.

Wide-O
30-11-09, 13:31
Raad van Europa zeer bezorgd om Zwitsers minarettenverbod

De parlementaire vergadering van de Raad van Europa laat weten "zeer bezorgd" te zijn over de uitslag van het Zwitsers referendum over een bouwverbod voor minaretten. Volgens het orgaan riskeert de uitslag "gevoelens van uitsluiting aan te moedigen en de bestaande breuklijnen in de (Europese) samenlevingen te vergroten." Dat meldt het Franse persagentschap AFP.

Bij het referendum toonde 57 procent van de Zwitserse stemmers zich voorstander van een dergelijk verbod. Lluís Maria de Puig, voorzitter van de parlementaire vergadering verklaarde dat "de beslissing, hoewel een uiting van de publieke opinie, een bron van grote ongerustheid is."

Angstgevoelens
De uitslag "wijst op angstgevoelens die leven bij de Zwitserse bevolking - en de Europese bevolking in het algemeen - tegenover behoudsgezinde moslims," vervolgde hij.

Voorts vreest de voorzitter dat het referendum aan haar doel voorbij zal gaan: "In plaats van zich te richten op de oorzaken van de behoudsgezinde gevoelens, riskeert deze discussie de gevoelens van uitsluiting aan te moedigen en de bestaande breuklijnen in onze samenlevingen te vergroten."

Tenslotte benadrukt hij dat het resultaat ingaat tegen de waarden
die de Raad van Europa wil verdedigen, namelijk die van tolerantie, dialoog en respect voor het geloof van anderen.

Zwitserland neemt sinds 18 november overigens het roterend voorzitterschap van de organisatie waar. En Filip Dewinter (VB) liet al weten in het Vlaams parlement een gelijkaardig voorstel van decreet te willen indienen. (belga/mvdb)

Bron (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1035739/2009/11/30/Raad-van-Europa-zeer-bezorgd-om-Zwitsers-minarettenverbod.dhtml).

knuppeltje
30-11-09, 13:32
Zürich met zijn 25 referenda per jaar is de best bestuurde stad, die ik ken.
Maggoed, ongehinderd door kennis van zaken debatteert makkelijker, dat begrijp ik wel.

Misschien zijn ze het daar in Zurig lang niet allemaal mee eens.
Maggoed.......

tanger'73
30-11-09, 13:35
Dat komt omdat bepaalde lieden het herleiden tot het geloof, waarbij nog wel even de notie wordt gemaakt dat dit binnen hun eigen geloof absoluut niet zo is.


Ik herleid dit tot ongegronde angsten voor de Mohammedaan, niks meer, niks minder en dat het staatkundig mogelijk is een dergelijke angst te prevaleren.

tanger'73
30-11-09, 13:36
Typisch.

Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat in een wettekst gaan gieten.

En zo neutraal mogelijk. :D

Aït Ayt
30-11-09, 13:38
Ik sta perplex dat dit mogelijk is geworden in het vrije westen en dat men vervolgens de taliban als tegenargument betrekt bij een democratisch voldongen feit.

tot nog toe kan ik nog geen verband ontdekken tussen de zwitsers en de taliban maar blijkbaar lijken de zwitsers op de taliban anders waren de taliban er niet met de haren bij getrokken..
mischien komt er een referendum in zwitserland om de 4 minaretten met explosieven op te blazen?

tanger'73
30-11-09, 13:41
tot nog toe kan ik nog geen verband ontdekken tussen de zwitsers en de taliban maar blijkbaar lijken de zwitsers op de taliban anders waren de taliban er niet met de haren bij getrokken..
mischien komt er een referendum in zwitserland om de 4 minaretten met explosieven op te blazen?


Ja, we moeten de humor ervan wel blijven inzien beste Aït. :haha:

Witte78
30-11-09, 13:41
Ik herleid dit tot ongegronde angsten voor de Mohammedaan, niks meer, niks minder en dat het staatkundig mogelijk is een dergelijke angst te prevaleren.

Yup, het type angst dat in elke samenleving voorkomt.

Witte78
30-11-09, 13:43
Ja, we moeten de humor ervan wel blijven inzien beste Aït. :haha:

Die blinde vlek is inderdaad vrij lachwekkend. Het idee dat moslims geen last zouden hebben van xenofobie omdat de profeet zo'n goed voorbeeld gaf :haha:

tanger'73
30-11-09, 13:44
Yup, het type angst dat in elke samenleving voorkomt.


Dat die angst nu bij wet geregeld gaat worden, daar zakt de broek vanaf.

tanger'73
30-11-09, 13:47
Die blinde vlek is inderdaad vrij lachwekkend. Het idee dat moslims geen last zouden hebben van xenofobie omdat de profeet zo'n goed voorbeeld gaf :haha:


We hebben het hier over een vooraanstaand democratisch, neutraal land. Dat anno 2009 angsten bij wet gaat regelen en niet over bakerpraatjes.

Witte78
30-11-09, 13:48
We hebben het hier over een vooraanstaand democratisch, neutraal land. Dat anno 2009 angsten bij wet gaat regelen en niet over bakerpraatjes.

Nou ja je bent het dus eigenlijk wel met me eens.

tanger'73
30-11-09, 13:52
Nou ja je bent het dus eigenlijk wel met me eens.


Uiteraard, xenofobie is van alle tijden en plaatsen. Maar dat het voorkomt op plaatsen waar je het in eerste instantie (gezien de hoogwaardige beschaving) niet verwacht is toch een dompert.

Tomas
30-11-09, 13:55
Uiteraard, xenofobie is van alle tijden en plaatsen. Maar dat het voorkomt op plaatsen waar je het in eerste instantie (gezien de hoogwaardige beschaving) niet verwacht is toch een dompert.

Zwitserland niet verwacht? Mmm.. Ik heb andere ervaringen. Ben wel eens door een boer gewezen op het feit dat ons nederlandse elftal geen nederlands elftal is en dat ik me daarvoor moest schamen.

We hadden toen net de EK gewonnen, dus dat schamen lukte niet echt. Maar vond het wel raar om mij daar zomaar opeens zonder enige reden op te wijzen. Het was niet het onderwerp van gesprek of wat dan ook. Rare switsers die switsers.

mark61
30-11-09, 13:56
ruim een kwart vd bevolking stemde
voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet.. zo'n 11% vd bevolking is atheïst dus zelfs al zou in theorie elke atheïst voor het verbod gestemd hebben dan nog hou je een meerderheid van 15% gelovigen over die voor het verbod gestemd hebben..
daarbij zou het me verbazen als de zwitserse volkspartij niet overwegend uit christenen bestaat.. hun kijk op de traditionele rol vd vrouw bijvoorbeeld zul je eerder bij christenen aantreffen dan bij atheïsten..
ik zie ook het nut er niet van in voor een atheïst om voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet te gaan stemmen terwijl er maar 4 minaretten staan terwijl het christenkruis overal in dat land aanwezig is.. zelfs op de zwitserse bergtoppen staan die kruizen.. als atheïst richt je dan je pijlen toch liever op hetgeen het meest dominant aanwezig is?

Waar haal jij al die wijsheid toch vandaan over wat (Zwitserse) 'atheïsten' (wat zijn dat eigenlijk?) en 'christenen' (wat zijn dat eigenlijk?) wel niet denken en willen? Slaat werkelijk nergens op.

Alleen fundi's als jij relateren al hun overtuigingen en besluiten aan hun godsdienst.

mark61
30-11-09, 13:57
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat atheïsten alle tekenen van godsdienst uit het openbare leven willen verwijderen. Er zullen er vast een aantal rond lopen dit het willen, maar dat heeft verder niets met atheïsme te maken, wel met ideologische denkbeelden.

Zoals de fundi is vertrouwt hij zijn gasten.

tanger'73
30-11-09, 13:59
Zwitserland niet verwacht? Mmm.. Ik heb andere ervaringen. Ben wel eens door een boer gewezen op het feit dat ons nederlandse elftal geen nederlands elftal is en dat ik me daarvoor moest schamen.

We hadden toen net de EK gewonnen, dus dat schamen lukte niet echt. Maar vond het wel raar om mij daar zomaar opeens zonder enige reden op te wijzen. Het was niet het onderwerp van gesprek of wat dan ook. Rare switsers die switsers.

Ja zeker, gelukkig hebben ze daar i.v.m. jouw treffen geen referendum gehouden en waar die boer jou op gewezen heeft niet tot wet verheven. :D

mark61
30-11-09, 14:00
gezien de zwitsers nu een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet gaan neerpennen

Grondwet maar liefst. Je overspannen hoop?


komt jouw eerdere uitspraak aan mijn adres hiermee in een nog enger licht te staan dan het al stond..
je bent duidelijk niet de enige zwitser dat er verknipt gedachtegoed op nahoudt.. mischien is de berglucht daar toch minder gezond dan aanvankelijk gedacht werd..

Wat brabbel je nou allemaal? Je doet alsof je niet begrijpt wat Pas zei?

Tomas
30-11-09, 14:02
Ja zeker, gelukkig hebben ze daar i.v.m. jouw treffen geen referendum gehouden en waar die boer jou op gewezen heeft niet tot wet verheven. :D

Nou, is dat switserse elftal niet behoorlijk wit? Magoed, ik moet nog zien hoe ze zo'n minarettenwet geformuleerd krijgen zonder een hele trits andere grondwetsartiekelen te schenden. Zou een knapstaaltje zijn.

mark61
30-11-09, 14:03
Uiteraard, xenofobie is van alle tijden en plaatsen. Maar dat het voorkomt op plaatsen waar je het in eerste instantie (gezien de hoogwaardige beschaving) niet verwacht is toch een dompert.

Ik zou me over de 'Zwitserse beschaving' nou ook weer niet zoveel illusies maken. Je dacht dat er morele Übermenschen wonen?

tanger'73
30-11-09, 14:04
Nou, is dat switserse elftal niet behoorlijk wit? Magoed, ik moet nog zien hoe ze zo'n minarettenwet geformuleerd krijgen zonder een hele trits andere grondwetsartiekelen te schenden. Zou een knapstaaltje zijn.


Dat gaat zeker nog een vette kluif worden, waar Pas terecht op gewezen heeft. Eigenlijk denk ik dat het onmogelijk wordt zoiets te implementeren.

Aït Ayt
30-11-09, 14:04
Waar haal jij al die wijsheid toch vandaan over wat (Zwitserse) 'atheïsten' (wat zijn dat eigenlijk?) en 'christenen' (wat zijn dat eigenlijk?) wel niet denken en willen? Slaat werkelijk nergens op.

dat heet: "bronnen raadplegen"..
dit is jou uiteraard volslagen onbekend gezien je alles uit je grote dikke duim staat te sabbelen maar er zijn daarintegen ook mensen als ik die eerst externe bronnen doorspitten alvorens ze hun mening ventileren..


Alleen fundi's als jij relateren al hun overtuigingen en besluiten aan hun godsdienst.

schreef hij terwijl hij mij als religieuze fundie neerzet en me afschrijft op mn geloof :rolleyes:





het wordt nooit wat met jou..

fisherman1969
30-11-09, 14:05
Ja inderdaad. Je ziet ook dat bijvoorbeeld een land als Marokko meer kerktorens telt dan zwitserland aan minaretten, zonder de angst te beklijven haar islamitische identiteit kwijt te raken, of denkt overspoeld te worden door horden christenen.

Ja en je bent er zo trots op , terecht want dan kunnen ook de vele toeristen ook de kerk bezoeken, boven dien er staan in NEDERLAND zo,n 400 MOSKEEN tegenover! gezien het aantal Moslims niet eens echt veel.:knipoog:
Laat nu ff een paar kerken in IRAN ,SYRIE of een in MEKKA ZIEN?
Maar nogmaals het ging over de minaretten die ontsierend waren volgens de Zwitsers , en daar kan ik enigzins inkomen.
Net zoals hier in het verleden tegen al de t.v mastjes werd geprotesteerd.

Charlus
30-11-09, 14:05
Beetje selectief geheugen. Herinner je je deze nog?

Dailymotion - Buddha statue destruction Afghanistan - une vidéo Actu et Politique (http://www.dailymotion.com/video/x15q5v_buddha-statue-destruction-afghanist_politics)

Je ziet intolerantie helaas in de geschriften van de meeste religies terug.
Kom niet met talibanpraktijken, want dat zijn geen moslims.

Ja en Zwitsers zijn geen christenen. Klopt de bijgaande passage uit de koran volgens jou niet?
1. De theorie van de Islam wordt vergeleken met andermans praktijk.
2. Mocht de theorie niet deugen (ongelovigen afmaken, vrouwen slaan), dan moet die in de context gezien worden. Meteen de intelligentie van de criticaster in twijfel trekken die immers had moeten weten dat de context erbij gehaald dient te worden.
3. Mocht de Islamitische praktijk niet deugen, dan betreft het nepmoslims die de Islam niet begrijpen.

tanger'73
30-11-09, 14:06
Ik zou me over de 'Zwitserse beschaving' nou ook weer niet zoveel illusies maken. Je dacht dat er morele Übermenschen wonen?

Ja Johannes Calvijn en Zwingli. :haha:

tanger'73
30-11-09, 14:11
Ja en je bent er zo trots op , terecht want dan kunnen ook de vele toeristen ook de kerk bezoeken, boven dien er staan in NEDERLAND zo,n 400 MOSKEEN tegenover! gezien het aantal Moslims niet eens echt veel.:knipoog:
Laat nu ff een paar kerken in IRAN ,SYRIE of een in MEKKA ZIEN?
Maar nogmaals het ging over de minaretten die ontsierend waren volgens de Zwitsers , en daar kan ik enigzins inkomen.
Net zoals hier in het verleden tegen al de t.v mastjes werd geprotesteerd.


Gebedshuizen van welke origine ook, zijn geen toeristische atracties. Maar ik heb er als moslim totaal geen moeite mee. Integendeel, het verfraaid de omgeving en geeft het nodige cachet.

mark61
30-11-09, 14:16
dat heet: "bronnen raadplegen"..


Vertel, welke bronnen vertellen jou dat 'atheïsten' alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen, en dat 'christenen' islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen?

Laat je beledigende babbel verder maar achterwege.

Graag bronnen die aangeven wat christenen / atheïsten met gebedshuizen willen doen.

Aït Ayt
30-11-09, 14:20
Grondwet maar liefst. Je overspannen hoop?


ja de grondwet maar liefst.. het betreft een zwitserse grondwetswijziging van artikel 72..

mark61
30-11-09, 14:25
ja de grondwet maar liefst.. het betreft een zwitserse grondwetswijziging van artikel 72..

Ik wacht op bronnen over de gesteldheid der atheïsten en christenen vis-à-vis religieuze gebouwen.

Aït Ayt
30-11-09, 14:28
Vertel, welke bronnen vertellen jou dat 'atheïsten' alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen, en dat 'christenen' islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen?

waar heb ik ergens beweerd dat (zwitserse) atheïsten alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen? of waar heb ik beweerd dat bronnen dit mij verteld zouden hebben?

zou je de betreffende citaten van mij willen plaatsen ter onderbouwing van je geraaskal?

en waar heb ik beweerd dat (zwitserse) christenen islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen? of waar heb ik beweerd dat bronnen dit mij verteld zouden hebben ?

zou je de betreffende citaten van mij willen plaatsen ter onderbouwing van je geraaskal?

mark61
30-11-09, 14:31
waar heb ik ergens beweerd dat (zwitserse) atheïsten alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen? of waar heb ik beweerd dat bronnen dit mij verteld zouden hebben?

zou je de betreffende citaten van mij willen plaatsen ter onderbouwing van je geraaskal?

en waar heb ik beweerd dat (zwitserse) christenen islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen? of waar heb ik beweerd dat bronnen dit mij verteld zouden hebben ?

zou je de betreffende citaten van mij willen plaatsen ter onderbouwing van je geraaskal?

Ik wacht op bronnen. Niet weer gaan draaikonten, dat kennen we nou al zou lang van jou.

maar er is alleen bepleit om minaretten te verbieden.. dit moet uit de koker van christenen zijn gekomen.. waarom kunnen christenen daar dan niet omgaan met andere religies

Dit betekent volgens jou natuurlijk dat christenen alleen die minaretten kwijt willen :haha:

Wat ben je toch een miserabele draaikont.

En dan zo triomfantelijk dat hij weer succesvol gemierenneukt en gedraaikont heeft :haha:

binloser
30-11-09, 14:32
En zo groeit het verzet in Europa tegen de islam. Ik ben bang dat we dezelfde kant opgaan als in de Balkan en Duitsland '22-'45. Europa zit economisch in het slop, zakt verder want kan niet opconcurreren tegen Azie en Latijns America, meer armoede en werkeloosheid en je mag raden wie dan de volgende zondebokken worden. Ik ben er trouwens voor om uitingen van de Islam ideologie te beperken dan wel te verbieden zolang het openlijk belijden van het christendom in de Islamitische landen verboden is.

Aït Ayt
30-11-09, 14:34
Ik wacht op bronnen over de gesteldheid der atheïsten en christenen vis-à-vis religieuze gebouwen.

ik kan me niet herinneren iets geschreven te hebben over de toestand van zwitserse atheïsten en zwitserse christenen t.a.v. religieuze gebouwen..

Fibonaci
30-11-09, 14:37
En zo groeit het verzet in Europa tegen de islam. Ik ben bang dat we dezelfde kant opgaan als in de Balkan en Duitsland '22-'45. Europa zit economisch in het slop, zakt verder want kan niet opconcurreren tegen Azie en Latijns America, meer armoede en werkeloosheid en je mag raden wie dan de volgende zondebokken worden. Ik ben er trouwens voor om uitingen van de Islam ideologie te beperken dan wel te verbieden zolang het openlijk belijden van het christendom in de Islamitische landen verboden is.Helemaal eens.

Gelijke monniken gelijke kappen heet dat.

Men maakt gebruikt van onze naïve vrijheden tav godsdienst en ideologie, zonder ons af te vragen in hoeverre die doctrines zelf die vrijheden hoog willen houden. In de jaren 70 gold dat voor de westerse communisten, die gelukkig allemaal op een paar na overgegaan zijn op de omhelzing van parlementaire democratie, ipv het zogenaamde communistische "democratisc" centralisme.

Voor de Islam is dat wel duidelijk, zelfs Turkije moet oppassen met de democratie, en dat doet het ook, want het seculiere leger houdt een oogje in het zeil, maar ook daar infitreren de islamisten.

Sorry voor mijn overmatige uitwijding.

H.P.Pas
30-11-09, 14:37
Nou, is dat switserse elftal niet behoorlijk wit?

Wat is wit ?
De U-18 is net wereldkampioen geworden (fraaie prestatie overigens).
Van de 21 man in de selectie hebben er 13 een dubbele nationaliteit.

Tomas
30-11-09, 14:38
Wat is wit ?
De U-18 is net wereldkampioen geworden (fraaie prestatie overigens).
Van de 21 man in de selectie hebben er 13 een dubbele nationaliteit.

Schaam je!

Aït Ayt
30-11-09, 14:40
Ik wacht op bronnen. Niet weer gaan draaikonten, dat kennen we nou al zou lang van jou.

zeg leugenachtig ventje, hoe kan ik je bronnen geven over zaken die ik NOOIT beweerd heb? :rolleyes:

m.a.w. waar haal jij het als leugenachtig ventje vandaan dat ik beweerd zou hebben dat ik me op bronnen baseer op de uitspraken dat (zwitserse) atheïsten alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen, en dat (zwitserse) christenen islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen?

H.P.Pas
30-11-09, 14:42
ik kan me niet herinneren iets geschreven te hebben over de toestand van zwitserse atheïsten en zwitserse christenen t.a.v. religieuze gebouwen..

Dementia praecox ?

Aït Ayt
30-11-09, 14:46
Dementia praecox ?


het is opvallend dat wanneer ik op jou reageer dat mark61 er dan op gaat reageren als ik op mark61 reageer ga jij er weer op reageren..
waar komt die behoefte bij jullie toch vandaan om voor elkander te gaan antwoorden?

H.P.Pas
30-11-09, 15:05
het is opvallend dat wanneer ik op jou reageer dat mark61 er dan op gaat reageren als ik op mark61 reageer ga jij er weer op reageren..

Kan ik mij niet herinneren. :bril:

Wide-O
30-11-09, 15:10
Kan ik mij niet herinneren. :bril:

Weet je nog wel wat je gestemd hebt? :ego:

H.P.Pas
30-11-09, 15:19
Weet je nog wel wat je gestemd hebt? :ego:

Voor de kantonsregering Jositsch. Hij heeft het niet gehaald. :jammer:

tanger'73
30-11-09, 15:19
Helemaal eens.

Gelijke monniken gelijke kappen heet dat.

Men maakt gebruikt van onze naïve vrijheden tav godsdienst en ideologie, zonder ons af te vragen in hoeverre die doctrines zelf die vrijheden hoog willen houden. In de jaren 70 gold dat voor de westerse communisten, die gelukkig allemaal op een paar na overgegaan zijn op de omhelzing van parlementaire democratie, ipv het zogenaamde communistische "democratisc" centralisme.

Voor de Islam is dat wel duidelijk, zelfs Turkije moet oppassen met de democratie, en dat doet het ook, want het seculiere leger houdt een oogje in het zeil, maar ook daar infitreren de islamisten.

Sorry voor mijn overmatige uitwijding.



In overwegend islamitische landen zoals Marokko, worden gebedshuizen voor de aldaar wonende religieuze gemeenschappen van overheidswege juist aangemoedigd. Da's anders dan proselyteren (dat geen enkel land duld). Dat er een aantal horken zijn, die daar negatief tegenover staan, neemt men op de koop toe, maar de overheid weet dergelijke debiele sentimenten altijd succesvol te onderdrukken. Die blijven altijd op de plaats waar ze thuishoren, het koffiehuis en debielencafé. Niet zoals in zwitserland, waar de overheid zich aan de debielen heeft overgeleverd.

tanger'73
30-11-09, 15:25
Voor de kantonsregering Jositsch. Hij heeft het niet gehaald. :jammer:


Van welke kanton is deze afkomstig?

Witte78
30-11-09, 15:28
Ik ben er trouwens voor om uitingen van de Islam ideologie te beperken dan wel te verbieden zolang het openlijk belijden van het christendom in de Islamitische landen verboden is.


[COLOR="Navy"]Helemaal eens.

Gelijke monniken gelijke kappen heet dat.
[/I].

Wat een armzalige bekrompenheid toch weer. Waarom zouden wij ons ook maar iets moeten aantrekken van achterlijke, discriminerende en onrechtvaardige wetten van waar dan ook? Wat heeft de wetgeving in Islamitische landen te maken met moslims hier?

mark61
30-11-09, 15:34
zeg leugenachtig ventje, hoe kan ik je bronnen geven over zaken die ik NOOIT beweerd heb? :rolleyes:

Oh je wilt alleen voor sommige van je wilde beweringen bronnen geven, voor andere niet. Hoe dat zo?

En we glibberen en draaikonten maar door. Bah bah bah.

tanger'73
30-11-09, 15:37
Moslims hier als chantagemiddel gebruiken, alsof ze daar onder de indruk van zijn. Koffiehuizen en debielencafe's krijgen zo te zien, steeds meer invloed.

Aït Ayt
30-11-09, 15:48
Oh je wilt alleen voor sommige van je wilde beweringen bronnen geven, voor andere niet. Hoe dat zo?

En we glibberen en draaikonten maar door. Bah bah bah.

waar haal jij het als leugenachtig ventje vandaan dat ik beweerd zou hebben dat ik me op bronnen baseer bij de uitspraken dat (zwitserse) atheïsten alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen, en dat (zwitserse) christenen islamitische uitingen uit de openbare ruimte willen verwijderen?

geef nou gewoon eens een keertje inhoudelijk antwoord inplaats van dit standaard gelul van je..

Wide-O
30-11-09, 16:33
Van welke kanton is deze afkomstig?

Turicum, oftewel de Latijnse naam voor Zürich.

H.P.Pas
30-11-09, 16:56
Vrouwenkiesrecht is in Zwitserland ook jarenlang dmv referenda tegengehouden.
Hieruit blijkt dat een referendum houden niet echt aan te bevelen is.

:jammer:

Linkse vrouwen (http://www.tagesanzeiger.ch/schweiz/standard/Linke-feministische-Frauen-stimmten-fuer-MinarettVerbot/story/30751795)hebben bij dit referendum de doorslag gegeven.
Blijkt hier uit dat vrouwenstemrecht niet echt is aan te bevelen ?

reallife
30-11-09, 16:59
ruim een kwart vd bevolking stemde voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet.. zo'n 11% vd bevolking is atheïst dus zelfs al zou in theorie elke atheïst voor het verbod gestemd hebben dan nog hou je een meerderheid van 15% gelovigen over die voor het verbod gestemd hebben..
daarbij zou het me verbazen als de zwitserse volkspartij niet overwegend uit christenen bestaat.. hun kijk op de traditionele rol vd vrouw bijvoorbeeld zul je eerder bij christenen aantreffen dan bij atheïsten..
ik zie ook het nut er niet van in voor een atheïst om voor een minaretten-bouw-verbod-in-de-grondwet te gaan stemmen terwijl er maar 4 minaretten staan terwijl het christenkruis overal in dat land aanwezig is.. zelfs op de zwitserse bergtoppen staan die kruizen.. als atheïst richt je dan je pijlen toch liever op hetgeen het meest dominant aanwezig is?

Ik weet verder niet zoveel over Zwitserland moet ik bekennen maar het eerder door mij gequote stukje viel me op.

Het is moeilijk te peilen soms. Denk maar aan de Wilders stemmers hier. Die komen ook uit verschillende lagen van de bevolking, zowel gelovigen als niet gelovigen.

Marsipulami
30-11-09, 17:15
’Minarettenverbod: zware slag voor godsdienstvrijheid’


Geplaatst door onze redactie op maandag 30 november 2009 om 14:40u


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft vandaag verklaard dat het op dezelfde lijn staat als de Zwitserse bisschoppen die zondag stelden dat het verbod op de bouw van minaretten een zware slag betekent voor de godsdienstvrijheid en de integratie.

‘Ik zie niet in hoe men de godsdienstvrijheid van een minderheid kan belemmeren of een groep personen kan verhinderen een eigen kerk te hebben’, aldus mgr. Veglio, voorzitter van de pauselijke Raad voor migranten. ‘Er bestaat natuurlijk zowat overal een gevoel van aversie en schrik maar een christen moet daar overheen kunnen stappen, zelfs als er geen wederkerigheid bestaat’, voegde hij eraan toe.

De prelaat herinnerde eraan dat het Tweede Vaticaans Concilie (1962- 1965) duidelijk stelde dat het geoorloofd is dat alle godsdiensten religieuze gebouwen mogen optrekken. ‘Minaretten zijn religieuze gebouwen’, aldus mgr. Veglio. (tb)

Wide-O
30-11-09, 17:16
:jammer:

Linkse vrouwen (http://www.tagesanzeiger.ch/schweiz/standard/Linke-feministische-Frauen-stimmten-fuer-MinarettVerbot/story/30751795)hebben bij dit referendum de doorslag gegeven.
Blijkt hier uit dat vrouwenstemrecht niet echt is aan te bevelen ?

Ik val van de ene verbazing in de ander.

Spoetnik
30-11-09, 17:17
En zo groeit het verzet in Europa tegen de islam. Ik ben bang dat we dezelfde kant opgaan als in de Balkan en Duitsland '22-'45. Europa zit economisch in het slop, zakt verder want kan niet opconcurreren tegen Azie en Latijns America, meer armoede en werkeloosheid en je mag raden wie dan de volgende zondebokken worden. Ik ben er trouwens voor om uitingen van de Islam ideologie te beperken dan wel te verbieden zolang het openlijk belijden van het christendom in de Islamitische landen verboden is.

In welke islamistische landen is dat verboden dan? Ik kan me alleen Saudie Arabie bedenken. Hetgeen Zwitserland dus het Saudie Arabie van Europa maakt :)

H.P.Pas
30-11-09, 17:22
Ik val van de ene verbazing in de ander.

Machofobie, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dat een minarettenverbod daartegen zou kunnen helpen; dat is dan misschien vrouwenlogica.. :bril:

Joesoef
30-11-09, 17:24
Volgens mij kan het nog simpeler. Een daling van het bbp van 2,5 procent in 2009. Recessie is altijd goed voor een toename van reactionair gedachtegoed.

tanger'73
30-11-09, 17:27
Turicum, oftewel de Latijnse naam voor Zürich.


Ah het thuiskanton van reformator Huldrych Zwingli. Dat verklaart dat de godsdiensttwisten tot op heden nog niet zijn uitgedoofd.

tanger'73
30-11-09, 17:30
Ik weet verder niet zoveel over Zwitserland moet ik bekennen maar het eerder door mij gequote stukje viel me op.

Het is moeilijk te peilen soms. Denk maar aan de Wilders stemmers hier. Die komen ook uit verschillende lagen van de bevolking, zowel gelovigen als niet gelovigen.


De zwitserse bondsstaat is dan ook een samenraapsel van kantons die het maar over enkele dingen eens zijn. Zoals verbod op nieuwe minaretten, op dat niveau moet je het vooral zoeken.

tanger'73
30-11-09, 17:35
’Minarettenverbod: zware slag voor godsdienstvrijheid’


Geplaatst door onze redactie op maandag 30 november 2009 om 14:40u


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft vandaag verklaard dat het op dezelfde lijn staat als de Zwitserse bisschoppen die zondag stelden dat het verbod op de bouw van minaretten een zware slag betekent voor de godsdienstvrijheid en de integratie.

‘Ik zie niet in hoe men de godsdienstvrijheid van een minderheid kan belemmeren of een groep personen kan verhinderen een eigen kerk te hebben’, aldus mgr. Veglio, voorzitter van de pauselijke Raad voor migranten. ‘Er bestaat natuurlijk zowat overal een gevoel van aversie en schrik maar een christen moet daar overheen kunnen stappen, zelfs als er geen wederkerigheid bestaat’, voegde hij eraan toe.

De prelaat herinnerde eraan dat het Tweede Vaticaans Concilie (1962- 1965) duidelijk stelde dat het geoorloofd is dat alle godsdiensten religieuze gebouwen mogen optrekken. ‘Minaretten zijn religieuze gebouwen’, aldus mgr. Veglio. (tb)


Ik zei toch dat de zwitsers de Rooms katholieken altijd dwars zaten. Nu maar hopen dat de pauselijke zwitserse garde maar geen coup pleegt.

fisherman1969
30-11-09, 17:45
Zwitserland niet verwacht? Mmm.. Ik heb andere ervaringen. Ben wel eens door een boer gewezen op het feit dat ons nederlandse elftal geen nederlands elftal is en dat ik me daarvoor moest schamen.

We hadden toen net de EK gewonnen, dus dat schamen lukte niet echt. Maar vond het wel raar om mij daar zomaar opeens zonder enige reden op te wijzen. Het was niet het onderwerp van gesprek of wat dan ook. Rare switsers die switsers.

Denk dat deze boer doelde op onze donker getinte spelers destijds.
Maar als je niet tegen je verlies kan ga je dat soort ,,spijkers oplaag water zoeken,,!

Bofko
30-11-09, 17:49
:jammer:

Linkse vrouwen (http://www.tagesanzeiger.ch/schweiz/standard/Linke-feministische-Frauen-stimmten-fuer-MinarettVerbot/story/30751795)hebben bij dit referendum de doorslag gegeven.


Uit dat artikel:

" Die symbolische Minarett-Frage habe zahlreiche Ängste in der Bevölkerung aktiviert, sagte der Zürcher Politologe Michael Hermann in einem Interview mit der Westschweizer Zeitung" .

Wat mij betreft de kern van het probleem.

Wide-O
30-11-09, 17:53
Uit dat artikel:

" Die symbolische Minarett-Frage habe zahlreiche Ängste in der Bevölkerung aktiviert, sagte der Zürcher Politologe Michael Hermann in einem Interview mit der Westschweizer Zeitung" .

Wat mij betreft de kern van het probleem.

Ja, nou, ik wou nog zeggen: "bange blanke man". Maar dat klopt dus niet helemaal zie ik.

Soft porno Heidi's met een burka, ik zie het al helemaal voor me.

Angst is een slechte raadgever.

fisherman1969
30-11-09, 17:54
Ik zei toch dat de zwitsers de Rooms katholieken altijd dwars zaten. Nu maar hopen dat de pauselijke zwitserse garde maar geen coup pleegt.

Dat zou pas de ,,kogel door de kerk jagen ,,!

tanger'73
30-11-09, 17:55
Dat zou pas de ,,kogel door de kerk jagen ,,!


Inderdaad en dan nog bedenken dat zwitsers voorbeeldige huursoldaten zijn.

Fibonaci
30-11-09, 18:14
Ik zei toch dat de zwitsers de Rooms katholieken altijd dwars zaten. Nu maar hopen dat de pauselijke zwitserse garde maar geen coup pleegt.Iedereen van hoog tot laag van staats- en kerkwegen probeert hier de boel te sussen, waar het hier omgaat is of de islam bij ons een plaats mag hebben, dat is de achterliggende vraag.

Gezien de realiteit dat er nergens een democratisch islamitisch land bestaat en bepaalde grote minderheden, vooral in de landen zelf, bijzonder lethaal zijn, met een fascistische terroristisch ideologie, mag de vraag gesteld worden of die zogenaamde godsdienst hier wel mag zijn.

mark61
30-11-09, 18:20
:jammer:

Linkse vrouwen (http://www.tagesanzeiger.ch/schweiz/standard/Linke-feministische-Frauen-stimmten-fuer-MinarettVerbot/story/30751795)hebben bij dit referendum de doorslag gegeven.
Blijkt hier uit dat vrouwenstemrecht niet echt is aan te bevelen ?

Is het dan dat Zwitserse vrouwen zich opeens herinneren dat ze ook pas sinds 1975, of wat was het, stemrecht hebben? In 'jouw' artikel staat ook dat die vrouwen zich niet hebben laten weerhouden door het allerdings conservatieve vrouwbeeld van de SVP. Bizar.

H.P.Pas
30-11-09, 19:45
Is het dan dat Zwitserse vrouwen zich opeens herinneren dat ze ook pas sinds 1975, of wat was het, stemrecht hebben? In 'jouw' artikel staat ook dat die vrouwen zich niet hebben laten weerhouden door het allerdings conservatieve vrouwbeeld van de SVP. Bizar.

Dat speelt bij een feministische oudgediende als Julia Onken zeker een grote rol; ze zal in haar gewone doen echt niet op de SVP stemmen. Zo bizar kan ik dat niet vinden, Anja had voor de ontdekking van Palestina vergelijkbare prioriteiten.

tanger'73
30-11-09, 20:12
Iedereen van hoog tot laag van staats- en kerkwegen probeert hier de boel te sussen, waar het hier omgaat is of de islam bij ons een plaats mag hebben, dat is de achterliggende vraag.

Gezien de realiteit dat er nergens een democratisch islamitisch land bestaat en bepaalde grote minderheden, vooral in de landen zelf, bijzonder lethaal zijn, met een fascistische terroristisch ideologie, mag de vraag gesteld worden of die zogenaamde godsdienst hier wel mag zijn.




U bent typisch het voorbeeld van een xenofoob bezeten van angst. Het is een demografisch gegeven dat samenlevingen veranderen en dat je daar niks aan kunt doen. Nieuwkomers nemen bepaalde gebruiken en tradities met zich mee. Dat is overal en altijd zo geweest. Zolang deze gebruiken en tradities niet indruisen tegen bestaande wetten en anderen niets wordt opgedrongen, is dat allemaal toegestaan.

Het bouwen van minaretten is bijvoorbeeld een kwestie van bouwbesluit en vergunning. Wat er nu gebeurt is puur een hetze tegen een minderheid die een bepaalde godsdienst belijden.

Ga je daarin mee, dan ben je volgens de algemene richtlijnen gewoon een xenofoob en racist. Meer dan dat kan je over deze kwestie niet maken.

Olive Yao
30-11-09, 20:19
(...) die tegen de universele mensenrechten ingaat. Democratisch worden universele mensenrechten voor een bepaalde groep afgeschaft.



Mensenrechten kunnen rechtens niet bij meerderheid van stemmen afgeschaft worden. Zwitserse minaretbouwers kunnen een zaak aan het Europees hof voorleggen dat zal beoordelen of minaretten bouwen onder een mensenrecht valt, mn artikel 9 EVRM. Als het zo zou oordelen zou er in Zwitserland een machtsstrijd volgen waarvan de uitkomst ongewis zou zijn. Als het Hof anders zou oordelen vanwege de intentie zo'n machtsstrijd te vermijden, zou dat laf zijn. Maar jegens Italië durfde het Hof onlangs een controversieel arrest te vellen.



blijkbaar dus wel.. de zwitsers hebben democratisch en met een meerderheid aan stemmen een mensenrecht de nek omgedraaid..



Maar goed, het maakt in het licht van eerdere discussies wel duidelijk waarom het niet wenselijk is dat mensenrechten weggestemd worden.


Ik heb tegen gestemd en heb de pest in -- dus dat werkt hoogstens averechts.

Dat alleen de geïnteresseerden stemmen hoeft geen nadeel te zijn.
De tegen-campagne is, doelbewust, op een laag pitje gevoerd; ook al omdat de prognoses een comfortabel 'nee' voorspelden.
Dat is achteraf een blunder van de bovenste plank gebleken.



Vrouwenkiesrecht is in Zwitserland ook jarenlang dmv referenda tegengehouden.
Hieruit blijkt dat een referendum houden niet echt aan te bevelen is.



’Minarettenverbod: zware slag voor godsdienstvrijheid’



Of dit initiatief de godsdienstvrijheid beperkt, daarover is in het parlement heftig gedebatteerd. (en hadden ze geweten wat er uit de bus zou komen, dan...
Nu wordt dat definitief beslist in Straatsburg, zodra er iemand een proefproces over begint. De Groene partij heeft al aangekondigd daaraan te gaan werken.

Mensen, draaf nou niet zo door. H.P. Pas is de enige die erop wijst dat zwitserse minaretbouwers hun zaak - nadat ze de zwitserse rechtsgang doorlopen hebben - aan het Europees Hof kunnen voorleggen.

Artikel 9 EVRM is niet afgeschaft met dit referendum, doe niet zo dom.

Het eerste wat ik me afvraag is of het Europees Hof de confrontatie met Zwitserland aandurft. Met Italië durfde het dat wel, met de crucifixen (onder die rechters was overigens een italiaan, allicht vanwege het draagvlak).

Van betekenis is dat het om een beperkte meerderheid van 57% gaat, en misschien ook het "populisme" dat het omgeeft.

In het arrest Daniël Féret, Front National tegen België stelde het Hof vast dat de belgische rechter Féret met recht tien jaar zijn kiesrecht had ontzegd. Deze Daniël Féret pleitte onder ander tegen islamisering van België en stond discriminatie voor. Het Hof is zich scherp bewust van de sociale en politieke strijd die gaande is in Europa.



Pas, hoe is deze wet eigenlijk geformuleerd? Mag je geen ronde torens met een puntje meer bouwen, of specifiek een minaret met als doel bladiebla...?

Zulke factoren zullen in een zaak voor het Hof een rol spelen. Vrijheid van levensbeschouwing hoeft niet te betekenen dat mensen het-landschap-dominerende-torens bouwen.

In Italië heeft een school die de crucifixen weghaalde al een boete gekregen. Zo'n soort machtsstrijd zou er in Zwitersland ook kunnen volgen. Het is de vraag of de minaretbouwers dat willen. Maar de vrouw in Italië die naar het Hof stapte deed dat dus wel.

Kortom, even zien hoe het verder gaat maar.

H.P.Pas
30-11-09, 20:26
Het eerste wat ik me afvraag is of het Europees Hof de confrontatie met Zwitserland aandurft.

Zwitserland heeft wel vaker processen in Straatsburg verloren en zich daar altijd zonder morren in geschikt.
Als die zaak voorkomt zijn we een paar jaar verder; goed mogelijk dat iedereen dan heimelijk blij is er op die manier weer geruisloos vanaf te komen.

tanger'73
30-11-09, 20:33
Zwitserland is niet zo dapper als men wel denkt. Onlangs hebben zwitserse vermogensbeheerders onder zware druk van m.n. de Amerikanen een knieval gemaakt en hun bankgeheim ernstig moeten afzwakken.

Fibonaci
30-11-09, 20:54
U bent typisch het voorbeeld van een xenofoob bezeten van angst. Het is een demografisch gegeven dat samenlevingen veranderen en dat je daar niks aan kunt doen. Nieuwkomers nemen bepaalde gebruiken en tradities met zich mee. Dat is overal en altijd zo geweest. Zolang deze gebruiken en tradities niet indruisen tegen bestaande wetten en anderen niets wordt opgedrongen, is dat allemaal toegestaan.

Het bouwen van minaretten is bijvoorbeeld een kwestie van bouwbesluit en vergunning. Wat er nu gebeurt is puur een hetze tegen een minderheid die een bepaalde godsdienst belijden.

Ga je daarin mee, dan ben je volgens de algemene richtlijnen gewoon een xenofoob en racist. Meer dan dat kan je over deze kwestie niet maken.De islam is een xenofobe godsdienst, die het liefst alles wat niet moslim is zou willen verbieden of op zijn minst te onderdrukken. Andere godsdiensten hebben daar veel minder last van.

Niet geregistreerd
30-11-09, 20:55
Als je iemand vraagt hoe je holland ziet krijg je standaard: drugs, pillen en hoeren.

Niet aan molens, klompen en delftsblauw?

tanger'73
30-11-09, 20:56
De islam is een xenofobe godsdienst, die het liefst alles wat niet moslim is zou willen verbieden of op zijn minst te onderdrukken. Andere godsdiensten hebben daar veel minder last van.




Ja lekker vaag antwoord. Net wat ik al over je dacht, xenofobisch.

tanger'73
30-11-09, 20:58
Niet aan molens, klompen en delftsblauw?


Dat is alleen voor de fijnproevers.

tanger'73
30-11-09, 21:18
De kritiek in de wereld over de uitkomst van dit referendum liegen er niet om. Ook in zwitserland zelf wordt teleurgesteld gereageerd. Denk dat het Europees Hof dit escapade wel weer zal rechttrekken. Slechte manier om de wil van het volk te toetsen, want het gepeupel is soms ook geneigt om zo nu en dan eens iemand te lynchen. Paniek is altijd al een slechte raadgever geweest.

abdoeltje
30-11-09, 22:00
De islam is een xenofobe godsdienst, die het liefst alles wat niet moslim is zou willen verbieden of op zijn minst te onderdrukken. Andere godsdiensten hebben daar veel minder last van.



ja dat klopt, het is een statische religie.....na 1400 jaar nog onveranderd....hoofddoekjes, minaretten, kindbruidjes, een achterlijke sexuele moraal, jihad en noem maar op, wie in het westen had dat ooit gedacht anno 2009, het is toch allemaal out of time.

H.P.Pas
30-11-09, 22:14
.....na 1400 jaar nog onveranderd.....

Jij gelooft ook sprookjes. Boeiend.

tanger'73
30-11-09, 22:29
Jij gelooft ook sprookjes. Boeiend.

Zeker boeiend, lees wel eens voor de kids uit 1001 nacht en Grimm voor. Maar kan me haast niet voorstellen dat men daar bezeten van wordt.

Niet geregistreerd
30-11-09, 22:31
In welke islamistische landen is dat verboden dan? Ik kan me alleen Saudie Arabie bedenken. Hetgeen Zwitserland dus het Saudie Arabie van Europa maakt :)

Ik meen dat in het Vaticaan ook geen moskee staat, en ook niet mag staan.

Fibonaci
30-11-09, 22:32
ja dat klopt, het is een statische religie.....na 1400 jaar nog onveranderd....hoofddoekjes, minaretten, kindbruidjes, een achterlijke sexuele moraal, jihad en noem maar op, wie in het westen had dat ooit gedacht anno 2009, het is toch allemaal out of time.We worden inderdaad opeens honderden jaren teruggeworpen, moreel gezien.

Jaren van emancipatie van mensenrechten.

tanger'73
30-11-09, 22:40
Ik meen dat in het Vaticaan ook geen moskee staat, en ook niet mag staan.


Ze hebben wel een ambassade (Apostolische nuntiatuur), in Rabat en Koeweit.

Niet geregistreerd
30-11-09, 22:44
De islam is een xenofobe godsdienst, die het liefst alles wat niet moslim is zou willen verbieden of op zijn minst te onderdrukken. Andere godsdiensten hebben daar veel minder last van.

Jij bent een ENG mannetje.Brrrrrrr

Niet geregistreerd
30-11-09, 22:49
Ze hebben wel een ambassade (Apostolische nuntiatuur), in Rabat en Koeweit.

Wat bedoel je?Ik begrijp je niet Tanger.

Wat ik bedoel is, dat er in het Vaticaanstad (Heilige stad voor katholieken)geen moskee staat.Net als in Mekka geen kerk mag staan.

tanger'73
30-11-09, 22:51
Jij bent een ENG mannetje.Brrrrrrr


Als christenfundamentalist ziet hij natuurlijk de islam als een geduchte concurrent.

tanger'73
30-11-09, 22:54
Wat bedoel je?Ik begrijp je niet Tanger.

Wat ik bedoel is, dat er in het Vaticaanstad (Heilige stad voor katholieken)geen moskee staat.Net als in Mekka geen kerk mag staan.


ik begrijp je heel goed, maar wellicht is vaticaanstad voor een moskee te klein? Maar ik onderschreef alleen de goede relaties met het Vaticaan die sommige moslimlanden onderhouden.

Amaeru
30-11-09, 22:56
Wat bedoel je?Ik begrijp je niet Tanger.

Wat ik bedoel is, dat er in het Vaticaanstad (Heilige stad voor katholieken)geen moskee staat.Net als in Mekka geen kerk mag staan.

Saoedie Arabie wordt geregeerd door lakeien van Amerika en andere westerse landen. Dat staat in geen verhouding met een kerk in Mekka. Liever 100 kerken in Mekka dan lakeien van het westen aan de macht.

tanger'73
30-11-09, 22:58
Saoedie Arabie wordt geregeerd door lakeien van Amerika en andere westerse landen. Dat staat in geen verhouding met een kerk in Mekka. Liever 100 kerken in Mekka dan lakeien van het westen aan de macht.

Precies en dan zijn er mensen die zo naïef zijn en denken dat de islam daar de dienst uitmaakt.

Witte78
30-11-09, 23:15
Precies en dan zijn er mensen die zo naïef zijn en denken dat de islam daar de dienst uitmaakt.

Het is sowieso naief om te denken dat "de islam" de dienst uitmaakt, waar en wanneer dan ook.

tanger'73
30-11-09, 23:18
Het is sowieso naief om te denken dat "de islam" de dienst uitmaakt, waar en wanneer dan ook.


Maak dat de zwitsers en iedereen die vreest dat de saracenen deze kant op komen duidelijk.

Witte78
30-11-09, 23:30
Maak dat de zwitsers en iedereen die vreest dat de saracenen deze kant op komen duidelijk.

Ik denk eerder dat ze de angst hebben dat moslim fundi's de dienst gaan uitmaken. Op zich zou dit een reële angst kunnen zijn, zei het niet dat het aantal moslims veel te laag is.

Aït Ayt
30-11-09, 23:32
Precies en dan zijn er mensen die zo naïef zijn en denken dat de islam daar de dienst uitmaakt.

:p dan ben ik blijkbaar naïef

tanger'73
30-11-09, 23:55
Ik denk eerder dat ze de angst hebben dat moslim fundi's de dienst gaan uitmaken. Op zich zou dit een reële angst kunnen zijn, zei het niet dat het aantal moslims veel te laag is.


Moslimfundies zijn een minderheid en hebben het nergens voor het zeggen. Worden door plaatselijke overheden onderdrukt. Naast het feit dat iedereen wel kan bedenken wie daar uiteindelijk de dienst uitmaakt.

tanger'73
30-11-09, 23:57
:p dan ben ik blijkbaar naïef


De islamitische wereld kent overwegend een seculiere maatschappij.

Witte78
01-12-09, 00:03
Moslimfundies zijn een minderheid en hebben het nergens voor het zeggen. Worden door plaatselijke overheden onderdrukt. Naast het feit dat iedereen wel kan bedenken wie daar uiteindelijk de dienst uitmaakt.

Het is maar net wat je fundi noemt. Voor het zeggen hebben is misschien een groot woord. Een significante invloed hebben is denk ik beter verwoord.

Aït Ayt
01-12-09, 00:08
De islamitische wereld kent overwegend een seculiere maatschappij.

ja maar saudi-arabië heeft als grondwet de qur'aan en soennah..
dat land volgt de islaam als staatsbestuur..

tanger'73
01-12-09, 00:12
Het is maar net wat je fundi noemt. Voor het zeggen hebben is misschien een groot woord. Een significante invloed hebben is denk ik beter verwoord.


in de meeste islamitische landen worden deze fundi's nadrukkelijk vervolgd. Anders dan hier waar extremisten zoals Wilders gewoon vrij spel hebben, da's pas invloed hebben.

tanger'73
01-12-09, 00:14
ja maar saudi-arabië heeft als grondwet de qur'aan en soennah..
dat land volgt de islaam als staatsbestuur..


Dat is zo, Saudi Arabië in tot op zekere hoogte conservatief. Alleen de leiders nemen het niet zo nauw met de islam.

Witte78
01-12-09, 00:16
in de meeste islamitische landen worden deze fundi's nadrukkelijk vervolgd. Anders dan hier waar extremisten zoals Wilders gewoon vrij spel hebben, da's pas invloed hebben.

Islamitische landen?

tanger'73
01-12-09, 00:22
Islamitische landen?


Nou ja, landen waar de islam als godsdienst door de meerderheid van de bevolking wordt beleden.

Wide-O
01-12-09, 01:36
ik begrijp je heel goed, maar wellicht is vaticaanstad voor een moskee te klein? Maar ik onderschreef alleen de goede relaties met het Vaticaan die sommige moslimlanden onderhouden.

Dat wordt passen & meten. :D

Mekka wordt volgepleurd met beton, en de historische gebouwen worden weggeveegd. Wordt je ook niet vrolijker van.

Maggoed. Taliban hebben we al gehad, ik mis nog de invloed van de Joodse lobby. :ego:

Volgens mij is Zwitserland wakker geworden met een kater.

Rourchid
01-12-09, 08:11
Zwitserland heeft wel vaker processen in Straatsburg verloren en zich daar altijd zonder morren in geschikt.
Als die zaak voorkomt zijn we een paar jaar verder; goed mogelijk dat iedereen dan heimelijk blij is er op die manier weer geruisloos vanaf te komen.
Dat zou dan symptoombestrijding zijn door een "hogere macht". En dat leidt tot hetzelfde verwijt dat aanhangers van Wilders c.s. de Nederlandse overheid enz. maken: Je hebt in dit land niets meer te zeggen.

Fibonaci
01-12-09, 08:15
Precies en dan zijn er mensen die zo naïef zijn en denken dat de islam daar de dienst uitmaakt.Dus de heilige plaatsen worden beheerd en gecontroleerd door heidenen?

Dat moslims dat laten gebeuren.

knuppeltje
01-12-09, 09:12
Is het dan dat Zwitserse vrouwen zich opeens herinneren dat ze ook pas sinds 1975, of wat was het, stemrecht hebben? In 'jouw' artikel staat ook dat die vrouwen zich niet hebben laten weerhouden door het allerdings conservatieve vrouwbeeld van de SVP. Bizar.

Die dachten: Dat gaan die moslims ons niet meer afnemen, want dat komt er natuurlijk van als die hier het voor het zeggen krijgen.

Die vrouwen zijn net zo feministisch als de salon-socialisten hier socialistisch zijn. Lins kan, tot rechts moet. Wie zei dat ook weer?

Umarvlie
01-12-09, 09:44
Als christenfundamentalist ...

Hij is geen christen, die zijn volgens hem zelf vol van vergeving en naastenliefde. Wat hij zegt/uit staat daar haaks op en dus zal hij wel satanist zijn.

H.P.Pas
01-12-09, 10:20
Die vrouwen zijn net zo feministisch als de salon-socialisten hier socialistisch zijn. Lins kan, tot rechts moet. Wie zei dat ook weer?


http://www.thurgauerzeitung.ch/thurgau/kanton/Julia-Onken-kaempft-gegen-Minarette/story/17548621

[QUOTE]
«Moscheen sind Männerhäuser,
Dat is een feit.


Minarette sind männliche Machtsymbole».

Is iets voor te zeggen.


«Mit dem Bau von Minaretten wird gleichzeitig ein sichtbares Zeichen für die staatliche Akzeptanz der Unterdrückung der Frau gesetzt.»


Dat is wat mij betreft vechten tegen windmolens en niet erg practisch gedacht. 'Rechts' of 'onfeministisch ? Integendeel.

Charlus
01-12-09, 10:41
http://www.thurgauerzeitung.ch/thurgau/kanton/Julia-Onken-kaempft-gegen-Minarette/story/17548621

«Moscheen sind Männerhäuser,
Dat is een feit.
Vrouwen mogen toch ook naar binnen?


Minarette sind männliche Machtsymbole».
Is iets voor te zeggen.
Islamitische machtssymbolen? Iha. valt mij op dat in de kritiek, ook hieronder, de woorden Islam en moslim niet voorkomen.
In WSDB heb ik de termen fallussymbool en opgestoken middelvinger laten vallen. Die woestijnreligies willen hoe dan ook iets met hoge torens. Fascistische architectuur, hoofdzakelijk bedoeld om te imponeren en letterlijk te kleineren.


«Mit dem Bau von Minaretten wird gleichzeitig ein sichtbares Zeichen für die staatliche Akzeptanz der Unterdrückung der Frau gesetzt.»

Hetzelfde geldt voor de bouw van kerktorens? Blijkbaar niet.

Dat is wat mij betreft vechten tegen windmolens en niet erg practisch gedacht. 'Rechts' of 'onfeministisch ? Integendeel.
:hihi: Tegen minaretten = tegen de Islam = (extreem) rechts.

knuppeltje
01-12-09, 10:48
Dat is wat mij betreft vechten tegen windmolens en niet erg practisch gedacht. 'Rechts' of 'onfeministisch ? Integendeel.

Is het ook want Straatsburg gaat de aanzet tot correctie geven.
Maar toch hoorde ik gisteren bij P&W een Nederlandse journaliste (van de Nos meen ook) die al jaren in Zwitsserland zit, uitleggen dat het de angst van die feministes was dat de moslims mogelijk zoveel invloed zouden krijgen, dat vrouwenrechten daardoor in de verdrukking zouden komen. Gezien het feit dat Zwitserland het laatste land in Europa is waar vrouwen stemrecht kregen, lijkt mij die angst wel degelijk te hebben mee gespeeld.
Onze vrijheden gaan die moslimmekes ons niet meer afpakken, zullen ze gedacht hebben.

Feministes hier vochten destijds wel tegen de macht van de kerk, maar niet tegen kerktorens, ze waren wel wijzer. Die Zwitserse feministen zijn inderdaad vrouwelijke Don Quichottes. Cervantes, zou als hij nog leefde, er een mooi boek over hebben kunnen schrijven.

H.P.Pas
01-12-09, 10:54
Is het ook want Straatsburg gaat de aanzet tot correctie geven.


So what ? Straatsburg is typisch links-feministisch ?

abdoeltje
01-12-09, 11:06
Jij gelooft ook sprookjes. Boeiend.

nou ja, minaretten in de sprookjestuin van een pretpark, daar zul je niemand over horen, behalve de moslims dan misschien.

H.P.Pas
01-12-09, 11:07
Hetzelfde geldt voor de bouw van kerktorens? Blijkbaar niet.



De kerk is in de practijk eerder een vrouwenhuis.

knuppeltje
01-12-09, 11:09
So what ? Straatsburg is typisch links-feministisch ?

Dat weet ik niet, maar ik denk dat dat het hof in Straatsburg worst zal wezen, en dat ze gewoon kijken naar het Europees verdrag waarin vrijheid van godsdienst gewaaarbogt is en dat Zwitserland ook heeft ondertekend. Ze kunnen dan niet anders dan Zwitserland op de vingers tikken, volgens alle rechtsgeleerden die je er hier over hoort..

knuppeltje
01-12-09, 11:11
De kerk is in de practijk eerder een vrouwenhuis.

Dat is vrijheid van godsdienst.

H.P.Pas
01-12-09, 11:35
Vrouwen mogen toch ook naar binnen?



Soms. Achterin. En niet in het bestuur. Om van de kansel maar te zwijgen.

mark61
01-12-09, 11:38
Is het ook want Straatsburg gaat de aanzet tot correctie geven.
Maar toch hoorde ik gisteren bij P&W een Nederlandse journaliste (van de Nos meen ook) die al jaren in Zwitsserland zit, uitleggen dat het de angst van die feministes was dat de moslims mogelijk zoveel invloed zouden krijgen, dat vrouwenrechten daardoor in de verdrukking zouden komen.

En dat is logisch want? 6% van de bevolking is moslim, van wie nog maar te bezien valt hoeveel er dan wel niet aartsconservatief is. Die vervolgens volgens die overtuiging gaan stemmen op, ja, wie? De SVP? :hihi:

Gekke vrouwen.

H.P.Pas
01-12-09, 11:47
Die vervolgens volgens die overtuiging gaan stemmen op, ja, wie? De SVP? :hihi:


Dat is allemaal veel te ver gedacht.
Zwitserland kent (vrijwel) geen bijzondere scholen. Er is één openbare school, vrucht van een taaie Kulturkampf, die mede door feministen is gevoerd. En daar liggen wrijfpunten genoeg:
Skikamp, schoolzwemmen, hoofddoekjes, sportdag, sexuele voorlichting.., noem maar op.
De feministe die daar geen concessies wenst te doen kan ik uitstekend navoelen.
Dat een minarettenverbod daartegen niet helpt weet ik ook. Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook helemaal niet over minaretten.

DNA
01-12-09, 11:48
'Zwitsers steunen verbod op bouw minaretten'

GENEVE - Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media zondagmiddag, na sluiting van de stembussen.

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/27/764139/zwitsers-stemmen-over-minaretten-en-moslims_7_235x280.jpg

Volgens voorlopige tellingen stevenen de voorstanders van het verbod af op bijna 60 procent van de stemmen en dat percentage zal waarschijnlijk niet veel meer veranderen. Later in de middag wordt de definitieve uitslag bekend.

,,Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt'', aldus de website 20 Minuten. ,,Dat is een enorme verassing.'' De verwachting was dat het plan van de populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) zou sneuvelen.

De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Ze vinden het inbreuk op de vrijheid van de meningsuiting en vrezen dat de relatie met islamitische landen onder druk komt te staan.

De SVP wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving. De positie van de partij kwam naar voren in haar campagneposters. Op de afbeeldingen staat een volledig gesluierde vrouw naast zeven minaretten, die lijken op kruisraketten.

In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de alpenrepubliek, waar circa 400.000 moslims leven. Het land telt in totaal vier minaretten. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd. (ANP/DHE)
29/11/09 13u05

ad.nl

Kruisraketten en gesluierde vrouw... :jammer:

Disgusting, fascistic , undemocratic, Islamophobic, discriminatory, inquisitory ...


muslims are thrown to the lions under the new 21st century inquisitions of this new Roman Empire :

even that silly greedy financial thief unclean "paradise" is not neutral any more :

declaring the war on muslims too !

what's going on with this bloody Europe ??? with this ignorant intolerant narrow_minded racist xenophob ...Europe ???


Deep down are westerners racists, xenophobs, narrow _minded inquisitory discriminatory ...egocentric bloody Eurocentrists , despite that silly misleading hypocrit "democratic liberal" talk bullshit !

de vrijheid van geloof van moslims wordt met de voet getrapt onder het mom van democratie:

de staat hoort ook niet zich in te mengen in religieuze zaken ! !!!!!!!


zie hoe zelfs zgn democratie kan leiden tot fascisme, discriminatie , inquisities :

Hitler was ook democratisch gekozen !

het volk wordt misleid , gemanipuleerd , genaaid ...

"het volk regeert " is een achterlijk achterhaald versleten groot belachelijk tragi_hilarisch grap _leugen geworden !

moslims worden anders behandeld dan de rest : krijgen geen gelijk rechten of gelijk behandeling :


democratie had weer bewezen dat democratie een groot grap_leugen is !


Enough is enough :

dit gaat te ver : wij moeten niet wachten voor meer:

moslims moeten massaal aktie nemen , & wel op vredzaame creatieve manieren , via economisch boycot ook wel , anders zullen wij de nieuwe joden worden onder deze zgn "democratieen" !!!!!!!!!!

DNA
01-12-09, 12:00
Zoals Wim Kan ooit stelde: "Democratie is de wil van het volk. Elke ochtend lees ik stomverbaasd in de krant wa'k nou weer wil."

Toch een verrassing, aangezien men er van uit ging dat het met 60% zou weggestemd worden.

Eng.

Edit: Oh, 't Vlaams Belang 'lite' wil het nou ook. Dan ken Wilders niet achterblijven natuurlijk.


democratie is de wil van het volk ??? :lol:

laat me niet lachen, zeg :

sweet dreams in ur wonderland , Alice :

integendeel zelfs :

"het volk regeert" is een mythe = een groot grap_leugen :

het volk wordt genaaid, misleid, gemanipuleerd, bijgestuurd :

zelfs Hitler was democratisch gekozen , remember !

bewijst maar weer dat democratie is just a secondary product of the market :

the financial economic crisis is the main "cause" for this new fascist developpement :

Marx was partly rtight indeed !

all ur so_called values, principles; norms ...are just materialistic utilitarian pragmatic hypocrit "values" ...:

waaien snel met de socio_economisch, politiek, geo_politiek wiond _omstandigheden mee :

kan men echt niet er op rekenen ten alle tijden & omstandigheden =


geen onvoorwaardelijk menselijk "waarden" .... :kotsen2:

The economy makes u, breaks u , drives u , fuck u , shapes ur thought, "morality", psychology, ....the way u dress, live , eat ...................

only economic boycot is ur antidote, racist losers !


congratulations ! :cola:

StevieK
01-12-09, 12:04
Disgusting, fascistic , undemocratic, Islamophobic, discriminatory, inquisitory ...


muslims are thrown to the lions under the new 21st century inquisitions of this new Roman Empire :

even that silly greedy financial thief unclean "paradise" is not neutral any more :

declaring the war on muslims too !

what's going on with this bloody Europe ??? with this ignorant intolerant narrow_minded racist xenophob ...Europe ???


Deep down are westerners racists, xenophobs, narrow _minded inquisitory discriminatory ...egocentric bloody Eurocentrists , despite that silly misleading hypocrit "democratic liberal" talk bullshit !

de vrijheid van geloof van moslims wordt met de voet getrapt onder het mom van democratie:

de staat hoort ook niet zich in te mengen in religieuze zaken ! !!!!!!!


zie hoe zelfs zgn democratie kan leiden tot fascisme, discriminatie , inquisities :

Hitler was ook democratisch gekozen !

het volk wordt misleid , gemanipuleerd , genaaid ...

"het volk regeert " is een achterlijk achterhaald versleten groot belachelijk tragi_hilarisch grap _leugen geworden !

moslims worden anders behandeld dan de rest : krijgen geen gelijk rechten of gelijk behandeling :


democratie had weer bewezen dat democratie een groot grap_leugen is !


Enough is enough :

dit gaat te ver : wij moeten niet wachten voor meer:

moslims moeten massaal aktie nemen , & wel op vredzaame creatieve manieren , via economisch boycot ook wel , anders zullen wij de nieuwe joden worden onder deze zgn "democratieen" !!!!!!!!!!

Alles heeft een reden, en als je de oorzaak wegneemt dan is er weer plaats voor acceptatie