PDA

Bekijk Volledige Versie : Repressie tegen moslims neemt toe in Nederland



Marsipulami
29-11-09, 18:17
Illegale slachters offerfeest aangehouden

Uitgegeven: 29 november 2009 18:34
Laatst gewijzigd: 29 november 2009 18:58

DEN HAAG - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw heeft vrijdag op twee plaatsen in Gelderland mensen aangehouden die illegaal schapen hadden geslacht voor het offerfeest.

© Chris HeijmansDat maakte een voorlichter van de AID zondag bekend.

Op een boerderij in Vuren trof de inspectiedienst twee voertuigen aan met daarin twaalf karkassen van illegaal geslachte schapen. De boer en de twee bestuurders van de auto's werden aangehouden.

Culemborg

Achter een woonhuis in Culemborg hield de AID een verdachte aan die een levend en een dood schaap in zijn schuur had opgeborgen.

Vrijdag begon het driedaagse islamitische offerfeest. Traditioneel wordt op de eerste dag van het feest een schaap of een geit geslacht.


Alert

Dit is echter alleen toegestaan in slachthuizen. De AID had eerder bekendgemaakt extra alert te zijn op illegaal slachten in bijvoorbeeld boerderijen en woningen. ''We hopen dat dat preventief heeft gewerkt'', zei de voorlichter.

De laatste jaren verrichte de AID nauwelijks arrestaties rond het offerfeest. Moslims lijken zich goed te houden aan de regels die gelden voor de rituele slachting.

Op een enkeling na laten zij hun dieren zoals het hoort slachten in aangewezen slachthuizen, aldus de dienst.

© ANP

fisherman1969
29-11-09, 18:23
Je mag nu ook geen vuurwerk afsteken en wat hoor ik net ????BooooMMM

Dus op al die slachtingen valt het enorm mee vind ik .
Overtreders houd je altijd zal wel met de kosten te maken hebben !

Marsipulami
29-11-09, 19:07
Je mag nu ook geen vuurwerk afsteken en wat hoor ik net ????BooooMMM

Dus op al die slachtingen valt het enorm mee vind ik .
Overtreders houd je altijd zal wel met de kosten te maken hebben !

Te bedenken dat sedert duizend en meer jaren tot enkele decennia geleden het nog heel gebruikelijk was dat NL'ers zo nu en dan een biggetje slachten op hun erf voor eigen consumptie.

tr_imparator
29-11-09, 20:46
In Turkije is het ook verboden om op straat een schaap te slachten. Alleen toegestaan in slachthuizen. Boete=1000 lira (ong. 500 euro).

Marsipulami
29-11-09, 21:09
In Turkije is het ook verboden om op straat een schaap te slachten. Alleen toegestaan in slachthuizen. Boete=1000 lira (ong. 500 euro).


Verkeerd parkeren daarvoor kan je ook een boete krijgen, maar je zal er niet voor in de gevangenis komen. In een gezonde samenleving is er een rechtstreeks verband tussen de aard van de overtreding en het gebruikte repressiemiddel.

mark61
30-11-09, 09:29
Verkeerd parkeren daarvoor kan je ook een boete krijgen, maar je zal er niet voor in de gevangenis komen. In een gezonde samenleving is er een rechtstreeks verband tussen de aard van de overtreding en het gebruikte repressiemiddel.

Volksgezondheid zegt jou niks. Maar 'humoristisch' doen over NL vind je zóó leuk.

Waar komt dat minderwaardigheidscomplex van jou toch vandaan? Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer standaard was in Vlaanderen.

Umarvlie
30-11-09, 09:46
Waar komt dat minderwaardigheidscomplex van jou toch vandaan?

Simpelkes, als eerdaags belgie uiteenvalt, vinden de Walen een thuis bij Frankrijk maar Nederland wil Vlaanderen er niet bij hebben....

Dat frustreert de Belgen.

knuppeltje
30-11-09, 10:14
Illegale slachters offerfeest aangehouden © ANP

Lelijk smerig jezuļetje. Dit heeft niets met moslimmekes pesten te maken, maar met volksgezond zoals anderen ook al tegen je zeggen.

mark61
30-11-09, 11:47
Lelijk smerig jezuļetje. Dit heeft niets met moslimmekes pesten te maken, maar met volksgezond zoals anderen ook al tegen je zeggen.

Laat hem nou, jouw reactie is precies wat ie leuk vindt.

Ik snap echt niet waarom dat minderwaardigheidsgedoe nog steeds bestaat. Misschien is Mars van de vorige generatie.

knuppeltje
30-11-09, 11:53
Laat hem nou, jouw reactie is precies wat ie leuk vindt.

Ik snap echt niet waarom dat minderwaardigheidsgedoe nog steeds bestaat. Misschien is Mars van de vorige generatie.

Misschien komt Mars wel van Mars.

mark61
30-11-09, 11:54
Misschien komt Mars wel van Mars.

Hebben ze daar ook al een minderwaardigheidscomplex t.o. Nederland? Koel!

knuppeltje
30-11-09, 11:57
Hebben ze daar ook al een minderwaardigheidscomplex t.o. Nederland? Koel!

Dat weet ik niet, maar hij komt vaak zo onaards over, dat ie net zo goed van Mars kan komen.

tr_imparator
30-11-09, 12:03
Moreover, er zijn door illegale slachtingen in Turkije ongeveer 2000 mensen op de eerste hulp beland (blauwe ogen, kneuzingen, etc) en 2 mensen zijn overleden. Ik zag eergister op tv een dier mishandeld worden omdat hij zo tegenstribbelde. Hij is dus gearresteerd.

Ik vind dit niet kunnen. Enerzijds is het voor de mensen gevaarlijk, anderzijds een marteling voor dieren. Beste is dit om op een professionele manier te doen, in een slachthuis met de juiste middelen.

Maar goed dat weerlegt niet de stelling dat repressie in Nederland toeneemt. Daar kan ik het wel mee eens worden.

Nederland wordt langzamerhand niet een landje waar je als moslim zou willen leven. Ik raak een beetje teleurgesteld in Nederland en Nederlanders.

Bofko
30-11-09, 12:10
Ik vind dit niet kunnen. Enerzijds is het voor de mensen gevaarlijk, anderzijds een marteling voor dieren. Beste is dit om op een professionele manier te doen, in een slachthuis met de juiste middelen.

Maar goed dat weerlegt niet de stelling dat repressie in Nederland toeneemt. Daar kan ik het wel mee eens worden.

Ah ok. De kop was goed maar de inhoud van de topic-opener niet, want die sloot er niet op aan.

Witte78
30-11-09, 12:14
Maar goed dat weerlegt niet de stelling dat repressie in Nederland toeneemt. Daar kan ik het wel mee eens worden.

Nederland wordt langzamerhand niet een landje waar je als moslim zou willen leven. Ik raak een beetje teleurgesteld in Nederland en Nederlanders.

Het is onderhand een grijs gedraaide vraag, maar waarin uit dit zich dan concreet?

Slinger
30-11-09, 12:16
Moreover, er zijn door illegale slachtingen in Turkije ongeveer 2000 mensen op de eerste hulp beland (blauwe ogen, kneuzingen, etc) en 2 mensen zijn overleden. Ik zag eergister op tv een dier mishandeld worden omdat hij zo tegenstribbelde. Hij is dus gearresteerd.

Ik vind dit niet kunnen. Enerzijds is het voor de mensen gevaarlijk, anderzijds een marteling voor dieren. Beste is dit om op een professionele manier te doen, in een slachthuis met de juiste middelen.

Maar goed dat weerlegt niet de stelling dat repressie in Nederland toeneemt. Daar kan ik het wel mee eens worden.

Nederland wordt langzamerhand niet een landje waar je als moslim zou willen leven. Ik raak een beetje teleurgesteld in Nederland en Nederlanders.

Maar toch komen er steeds meer. Hoe zit dat?