PDA

Bekijk Volledige Versie : 25% van NL meisjes sexueel misbruikt



Marsipulami
30-11-09, 20:39
Kwart jonge vrouwen slachtoffer seksueel geweld

Uitgegeven: 30 november 2009 15:44
Laatst gewijzigd: 30 november 2009 17:29

DEN HAAG - Bijna een kwart van de meisjes en vrouwen tussen de 15 en 25 jaar heeft ooit te maken gehad met seksueel geweld. Bij jongens ligt dit met 4 procent een stuk lager.
© www.gezondheidsnet.nlDe meeste daders waren bekenden van het slachtoffer. Dat staat in de Landelijke Jeugdmonitor die minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin maandag in ontvangst heeft genomen.

De monitor stelt dat jongeren 'schrikbarend' vaak slachtoffer worden van seksueel geweld. Van de meisjes geeft 7 procent aan te zijn verkracht, onder jongens ligt dit op 3 procent.




Uitkleden

Een op de tien meisjes heeft zich wel eens gedwongen moeten uitkleden, een op de vijf is tegen haar zin betast onder haar kleren. Bij jongens komt dit ook voor, alleen veel minder vaak.

Gedwongen orale seks ondergaan of uitvoeren, komt voor bij 7 procent van de meisjes en 4 procent van de jongens.


Echtscheiding

De monitor geeft ook voor het eerst cijfers over kinderen die een echtscheiding meemaken. Elk jaar maken rond de 33.000 minderjarigen mee dat hun ouders gaan scheiden.

Meer dan de helft van deze kinderen is jonger dan tien jaar. Ouders die uit elkaar gaan, kiezen er vaker dan voorheen voor om beiden bij de opvoeding van hun kinderen betrokken te blijven.


Jeugdmonitor

Maandag verscheen de Landelijke Jeugdmonitor voor de twee keer. Samenstelling is in handen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opdracht van het ministerie voor Jeugd en Gezin.

In de jeugdmonitor zet het CBS bestaande gegevens over kinderen en jongeren tot 25 jaar op een rijtje.

© ANP

tanger'73
30-11-09, 20:44
Misschien is het een idee om een referendum te houden, om op last van de Christenunie dit percentage aan misbruikte meisjes te verbannen?

Amaeru
30-11-09, 21:15
Dat is verschrikkelijk veel. Als je ook de oudere vrouwen erbij zou betrekken dan wordt het percentage nog hoger. Volgens mij kost dit de samenleving enorm veel geld. De politiek maak nu eenmaal de keuzes wat ze belangrijk vinden.

tanger'73
30-11-09, 21:48
Dat is verschrikkelijk veel. Als je ook de oudere vrouwen erbij zou betrekken dan wordt het percentage nog hoger. Volgens mij kost dit de samenleving enorm veel geld. De politiek maak nu eenmaal de keuzes wat ze belangrijk vinden.


in Amsterdam zijn ze nu bezig met het onderzoeken van een 'sisverbot,' omdat men vindt dat vrouwen over straat vaak respectloos worden behandelt. Nu is het nog even wachten op een 'fluitverbot,' maar dat gaat nu lastig omdat heel Amsterdam nog steeds een bouwput inclusief bouwvakkers betreft.

Amaeru
30-11-09, 22:01
in Amsterdam zijn ze nu bezig met het onderzoeken van een 'sisverbot,' omdat men vindt dat vrouwen over straat vaak respectloos worden behandelt. Nu is het nog even wachten op een 'fluitverbot,' maar dat gaat nu lastig omdat heel Amsterdam nog steeds een bouwput inclusief bouwvakkers betreft.


Al vijf mannen in Rotterdam bekeurd omdat ze naar vrouwen floten

December 21st, 2003 · Post your comment (No Comments)

De Rotterdamse politie is sinds zaterdag begonnen met het bekeuren van mannen die op straat vrouwen nafluiten. De boete bedraagt 40 euro. Ondertussen zijn er al vijf mannen op de bon geslingerd voor ongewenst nafluiten. Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen). Dat blijkt in de praktijk echter nauwelijks voor te komen.

tanger'73
30-11-09, 22:15
Al vijf mannen in Rotterdam bekeurd omdat ze naar vrouwen floten

December 21st, 2003 · Post your comment (No Comments)

De Rotterdamse politie is sinds zaterdag begonnen met het bekeuren van mannen die op straat vrouwen nafluiten. De boete bedraagt 40 euro. Ondertussen zijn er al vijf mannen op de bon geslingerd voor ongewenst nafluiten. Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen). Dat blijkt in de praktijk echter nauwelijks voor te komen.


Gek he, terwijl je overal in het straatinterieur bloot ziet prijken waar met name vrouwen naakt worden afgebeeld.

Amaeru
30-11-09, 22:59
Gek he, terwijl je overal in het straatinterieur bloot ziet prijken waar met name vrouwen naakt worden afgebeeld.

Respect voor vrouwen op verschillende wijze ingevuld.

tanger'73
30-11-09, 23:01
Respect voor vrouwen op verschillende wijze ingevuld.

inderdaad, we gaan fluiten en sissen verbieden als water naar de zee dragen.

Rourchid
01-12-09, 07:50
Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen). Dat blijkt in de praktijk echter nauwelijks voor te komen.
:hihi: :ego:

Witte78
01-12-09, 08:40
Het is droevig dat het nog steeds zo vaak voor komt. Ik denk echter niet het westerse beeld van de vrouw de oorzaak is. Zo uit mijn hoofd zijn het volgens de cijfers vooral mannen met Antilliaanse en Marokkaanse achtergrond die zich misdragen. Ik gok dat het meer te maken heeft met een macho cultuur.

knuppeltje
01-12-09, 09:18
Misschien is het een idee om een referendum te houden, om op last van de Christenunie dit percentage aan misbruikte meisjes te verbannen?

Misschien willen die wel de daders verbannen.

Amaeru
01-12-09, 10:45
Het is droevig dat het nog steeds zo vaak voor komt. Ik denk echter niet het westerse beeld van de vrouw de oorzaak is. Zo uit mijn hoofd zijn het volgens de cijfers vooral mannen met Antilliaanse en Marokkaanse achtergrond die zich misdragen. Ik gok dat het meer te maken heeft met een macho cultuur.

Het is altijd makkelijk om Antilianen en Marokkanen de schuld te geven maar ik weet vrijwel zeker dat de verkrachtingen en sexueel misbruik voornamelijk door Nederlandse mannen wordt gepleegd en dan met name mannen uit de omgeving van de misbruikte zoals familie, vrienden en buren.

knuppeltje
01-12-09, 10:51
Het is altijd makkelijk om Antilianen en Marokkanen .

Die zijn ook Nederlander met een Nederlands paspoort.

Witte78
01-12-09, 10:58
Het is altijd makkelijk om Antilianen en Marokkanen de schuld te geven maar ik weet vrijwel zeker dat de verkrachtingen en sexueel misbruik voornamelijk door Nederlandse mannen wordt gepleegd en dan met name mannen uit de omgeving van de misbruikte zoals familie, vrienden en buren.

Het is nog makkelijker om de schuld te leggen bij "westerse" reclameborden en televisie. Ik ben wel benieuwd waar jij je mening op baseert.

Amaeru
01-12-09, 11:11
Die zijn ook Nederlander met een Nederlands paspoort.

Ik heb het over autochtone Nederlanders. Die zijn altijd het meest betrokken bij verkrachtingen en sexueel misbruik.

Amaeru
01-12-09, 11:13
Het is nog makkelijker om de schuld te leggen bij "westerse" reclameborden en televisie. Ik ben wel benieuwd waar jij je mening op baseert.

Dat is geen reden om onzin te verkopen dat het voornamelijk Marokkanen zijn die betrokken zijn bij verkrachtingen en sexueel misbruik.

knuppeltje
01-12-09, 11:14
Ik heb het over autochtone Nederlanders. Die zijn altijd het meest betrokken bij verkrachtingen en sexueel misbruik.

Die zijn nu eenmaal in alles het ergst. :fpimp:

Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens veel eerder gehad.

Witte78
01-12-09, 11:23
Dat is geen reden om onzin te verkopen dat het voornamelijk Marokkanen zijn die betrokken zijn bij verkrachtingen en sexueel misbruik.

Ik baseer die uitspraak op een onderzoek: http://www.beke.nl/doc/publicaties/nieuw/BINNENWERK%20MM%202008-2%20DEF.pdf

Waar baseer jij je mening op?

mark61
01-12-09, 11:34
Ik baseer die uitspraak op een onderzoek: http://www.beke.nl/doc/publicaties/nieuw/BINNENWERK%20MM%202008-2%20DEF.pdf

Waar baseer jij je mening op?

Je moet me wel even uitleggen waarom ze steevast met arrestatiecijfers komen, en nooit met veroordelingen.

mark61
01-12-09, 11:35
Die zijn nu eenmaal in alles het ergst. :fpimp:

Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens veel eerder gehad.

Yep, dat was de fantastische cirkelredenering: je hoort nooit wat van incest etc. bij Marokkanen, dus is het er niet :haha:

Amaeru
01-12-09, 12:04
Ik baseer die uitspraak op een onderzoek: http://www.beke.nl/doc/publicaties/nieuw/BINNENWERK%20MM%202008-2%20DEF.pdf

Waar baseer jij je mening op?

Uit de cijfers blijkt dat de meerderheid gewoon autochtoon is. Verder zijn onderzoeken die gebasseerd zijn op politiecijfers per definitie onbetrouwbaar.

Amaeru
01-12-09, 12:10
Die zijn nu eenmaal in alles het ergst. :fpimp:

Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens veel eerder gehad.

Zo discusseer je met jezelf en heb je mij niet nodig.

mark61
01-12-09, 12:18
Uit de cijfers blijkt dat de meerderheid gewoon autochtoon is. Verder zijn onderzoeken die gebasseerd zijn op politiecijfers per definitie onbetrouwbaar.

Kan jij niet lezen, of doe je of je debiel bent? Nogal wiedes dat in absolute aantallen autochtonen bovenaan staan.

De uitkomsten van dit onderzoek wijzen erop dat, met uitzondering van West-Europa en Indonesië, alle etnische minderheidsgroepen zijn oververtegenwoordigd in de groep zedenverdachten. Vooral Antillianen vallen in dit verband op, gevolgd door Surinamers, personen uit het Midden-Oosten en Marokkanen. Wanneer we de mate van oververtegenwoordiging in de groep zedenverdachten vergelijken met die in de totale groep verdachten in 2005, dan blijken in beide gevallen Antillianen, Surinamers en Marokkanen het sterkst oververtegenwoordigd te zijn.

Witte78
01-12-09, 12:20
Je moet me wel even uitleggen waarom ze steevast met arrestatiecijfers komen, en nooit met veroordelingen.

Dat is meer een vraag voor degenen die het onderzoek hebben gedaan. Ik zou gokken dat die gegevens niet beschikbaar waren.

Witte78
01-12-09, 12:21
Uit de cijfers blijkt dat de meerderheid gewoon autochtoon is. Verder zijn onderzoeken die gebasseerd zijn op politiecijfers per definitie onbetrouwbaar.

Zou kunnen dat die gegevens niet betrouwbaar zijn. Waar baseer jij je mening op?

mark61
01-12-09, 12:21
gebasseerd

Schaapspelling, dacht ik.

mark61
01-12-09, 12:23
Dat is meer een vraag voor degenen die het onderzoek hebben gedaan. Ik zou gokken dat die gegevens niet beschikbaar waren.

Nederland en geen statistieken van veroordelingen bijhouden? Neeeee joh.

Ik denk eerder dat er teveel geseponeerd wordt naar de zin van onderzoekers. Das nou mijn gokje :hihi:

Witte78
01-12-09, 12:30
Nederland en geen statistieken van veroordelingen bijhouden? Neeeee joh.

Ik denk eerder dat er teveel geseponeerd wordt naar de zin van onderzoekers. Das nou mijn gokje :hihi:

Ik weet niet tot hoe ver dat soort gegevens openbaar zijn, en of afkomst wordt geregistreerd. Verder kan je dit soort onderzoeken altijd wantrouwen, ze zijn allemaal gebaseerd op een aantal aannames. Toch hecht ik er meer waarde aan dan een willekeurige mening van iemand.

Amaeru
01-12-09, 12:32
Kan jij niet lezen, of doe je of je debiel bent? Nogal wiedes dat in absolute aantallen autochtonen bovenaan staan.

De uitkomsten van dit onderzoek wijzen erop dat, met uitzondering van West-Europa en Indonesië, alle etnische minderheidsgroepen zijn oververtegenwoordigd in de groep zedenverdachten. Vooral Antillianen vallen in dit verband op, gevolgd door Surinamers, personen uit het Midden-Oosten en Marokkanen. Wanneer we de mate van oververtegenwoordiging in de groep zedenverdachten vergelijken met die in de totale groep verdachten in 2005, dan blijken in beide gevallen Antillianen, Surinamers en Marokkanen het sterkst oververtegenwoordigd te zijn.

Zolang je onbeschoft blijft gedragen zul je van mij geen serieuze aandacht krijgen.

mark61
01-12-09, 12:41
Zolang je onbeschoft blijft gedragen zul je van mij geen serieuze aandacht krijgen.

:haha:

Lastig inderdaad, als je klem wordt gezet.

H.P.Pas
01-12-09, 12:44
Schaapspelling, dacht ik.

Results for: to behave like a spoiled child, to fawn onTranslations 1 - 30 of 70
English
to behave like a spoiled child
Japanese
amaeru

Amaeru
01-12-09, 12:48
Zou kunnen dat die gegevens niet betrouwbaar zijn. Waar baseer jij je mening op?

HKS-gegevens hebben – net als andere gegevensbronnen – hun beperkingen. De belangrijkste – en tegelijkertijd de meest begrijpelijke – beperking is wel dat alleen de geregistreerde misdrijven en alleen de bekend geworden verdachten in het systeem voorkomen. Hoewel deze beperking logisch en begrijpelijk is, worden de consequenties lang niet altijd volledig onderkend. Er worden op basis van politieregistraties vaak uitspraken gedaan over de aard, omvang en ontwikkeling van criminaliteit. Dat is inhoudelijk alleen verdedigbaar als de geregistreerde criminaliteit geen enkele vorm van selectiviteit vertoont. Die aanname kan snel worden verworpen, want er zullen niet veel deskundigen zijn, die durven te beweren dat het aangiftegedrag van slachtoffers onafhankelijk is van het type misdrijf en de specifieke omstandigheden waaronder het delict plaatsvindt. Ook de eigen opsporing van politiezijde – bij zogeheten slachtofferloze delicten – is niet willekeurig. Het gebruik van uitsluitend politieregistraties levert onvoldoende informatie voor het beschrijven van de aard en omvang van criminaliteit en daarom wordt er veel geld en energie gestoken in het verzamelen van aanvullende informatie door middel van slachtofferstudies. In hoeverre de geregistreerde criminaliteit een goede indicatie vormt voor de ontwikkeling van criminaliteit zijn de meningen verdeeld. Het gaat hierbij om de vraag in hoeverre er sprake is van een systematische vertekening. Met andere woorden, in hoeverre het aangiftegedrag van het publiek en de opsporingsactiviteiten van de politie min of meer constante factoren zijn in de loop der jaren.

Naast voorgenoemde beperking van het HKS zijn er tal van systeembeslissingen die invloed hebben op de betrouwbaarheid van het systeem. Het voert te ver in het kader van dit artikel om alle haken en ogen van HKS uitputtend te bespreken, maar we geven een enkel voorbeeld. In het HKS worden verdachten geregistreerd. Een verdachte is echter niet noodzakelijkerwijs de dader. Als een verdachte wordt vrijgesproken, wordt dit niet gecorrigeerd in het HKS. Het is daarom zuiver om consequent van verdachten te spreken, wanneer een analyse is gebaseerd op HKS-gegevens. De praktijk wijst uit dat dit lang niet altijd gebeurt.

http://www.websitevoordepolitie.nl/archief/analyse-van-criminele-loopbanen-met-behulp-van-politiegegevens-58.html

mark61
01-12-09, 12:50
Results for: to behave like a spoiled child, to fawn onTranslations 1 - 30 of 70
English
to behave like a spoiled child
Japanese
amaeru

Well well. Welk een nijver onderzoek.

Witte78
01-12-09, 12:54
HKS-gegevens hebben – net als andere gegevensbronnen – hun beperkingen. De belangrijkste – en tegelijkertijd de meest begrijpelijke – beperking is wel dat alleen de geregistreerde misdrijven en alleen de bekend geworden verdachten in het systeem voorkomen. Hoewel deze beperking logisch en begrijpelijk is, worden de consequenties lang niet altijd volledig onderkend. Er worden op basis van politieregistraties vaak uitspraken gedaan over de aard, omvang en ontwikkeling van criminaliteit. Dat is inhoudelijk alleen verdedigbaar als de geregistreerde criminaliteit geen enkele vorm van selectiviteit vertoont. Die aanname kan snel worden verworpen, want er zullen niet veel deskundigen zijn, die durven te beweren dat het aangiftegedrag van slachtoffers onafhankelijk is van het type misdrijf en de specifieke omstandigheden waaronder het delict plaatsvindt. Ook de eigen opsporing van politiezijde – bij zogeheten slachtofferloze delicten – is niet willekeurig. Het gebruik van uitsluitend politieregistraties levert onvoldoende informatie voor het beschrijven van de aard en omvang van criminaliteit en daarom wordt er veel geld en energie gestoken in het verzamelen van aanvullende informatie door middel van slachtofferstudies. In hoeverre de geregistreerde criminaliteit een goede indicatie vormt voor de ontwikkeling van criminaliteit zijn de meningen verdeeld. Het gaat hierbij om de vraag in hoeverre er sprake is van een systematische vertekening. Met andere woorden, in hoeverre het aangiftegedrag van het publiek en de opsporingsactiviteiten van de politie min of meer constante factoren zijn in de loop der jaren.

Naast voorgenoemde beperking van het HKS zijn er tal van systeembeslissingen die invloed hebben op de betrouwbaarheid van het systeem. Het voert te ver in het kader van dit artikel om alle haken en ogen van HKS uitputtend te bespreken, maar we geven een enkel voorbeeld. In het HKS worden verdachten geregistreerd. Een verdachte is echter niet noodzakelijkerwijs de dader. Als een verdachte wordt vrijgesproken, wordt dit niet gecorrigeerd in het HKS. Het is daarom zuiver om consequent van verdachten te spreken, wanneer een analyse is gebaseerd op HKS-gegevens. De praktijk wijst uit dat dit lang niet altijd gebeurt.

http://www.websitevoordepolitie.nl/archief/analyse-van-criminele-loopbanen-met-behulp-van-politiegegevens-58.html

Waar baseer jij je mening op?

(ik begin zo onderhand op Charlus te lijken)

knuppeltje
01-12-09, 12:54
Verder zijn onderzoeken die gebasseerd zijn op politiecijfers per definitie onbetrouwbaar.

Gaan we weer opnieuw circeltje spelen Schaapje?

knuppeltje
01-12-09, 12:56
Zo discusseer je met jezelf en heb je mij niet nodig.

Lastig hè Schaapje, als ze je zo snel doorhebben.

mark61
01-12-09, 13:00
Die aanname kan snel worden verworpen, want er zullen niet veel deskundigen zijn, die durven te beweren dat het aangiftegedrag van slachtoffers onafhankelijk is van het type misdrijf en de specifieke omstandigheden waaronder het delict plaatsvindt.

Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat in bepaalde culturen bepaalde misdrijven ondergerapporteerd worden. Aangiftebereidheid zilch.

Met one-liners komen, dan hooghartig komen vertellen dat je alleen met netjes pratende mensen wil babbelen, en dan weer met lappen quote komen, echt, het is loserig en weinig overtuigend.

knuppeltje
01-12-09, 13:03
Hoeraaaaaaaa, Schaap is tereug. :lole:

En ik me maar afvragen waar die toch zou zitten.

Schaapje, Schaapje, leef jij nog?
Waar loop jij te grazen, waar staat jouw trog?
Wij denken nog altijd aan je, in ons forumleven,
Kom dus snel terug, al is het maar voor even!

Amaeru
01-12-09, 13:03
Waar baseer jij je mening op?

(ik begin zo onderhand op Charlus te lijken)

Je hebt al antwoord gekregen.

Witte78
01-12-09, 13:06
Je hebt al antwoord gekregen.

Goed dan ga ik even in Charlus modus.


Het is altijd makkelijk om Antilianen en Marokkanen de schuld te geven maar ik weet vrijwel zeker dat de verkrachtingen en sexueel misbruik voornamelijk door Nederlandse mannen wordt gepleegd en dan met name mannen uit de omgeving van de misbruikte zoals familie, vrienden en buren.


Waar baseer jij je mening op?

(wel een gedoe met die quotes).

mark61
01-12-09, 13:10
Je hebt al antwoord gekregen.

Nee, dat heeft hij niet.

Dat weet jij ook wel, intelligent genoeg.

Dus wat is de conclusie? Je bent Rage Boy, komt even onzin roepen en rent dan weer weg?

Man wat is er met je brein gebeurd in tussentijd....

Witte78
01-12-09, 13:21
Het CBS laat trouwens een negatieve trend zien:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70871NED&D1=0&D2=3-5&D3=1-8&HDR=T,G2&STB=G1&CHARTTYPE=1&VW=G

Amaeru
01-12-09, 13:29
Goed dan ga ik even in Charlus modus.



(wel een gedoe met die quotes).

Hoe vaak komt seksueel misbruik van kinderen voor?

Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van de vrouwen voor het zestiende levensjaar een negatieve seksuele ervaring heeft meegemaakt met een familielid. Iets meer dan de helft van deze slachtoffers is ernstig misbruikt: er waren herhaalde (pogingen tot) verkrachting, er werden andere ingrijpende seksuele handelingen afgedwongen óf er was sprake van verschillende daders. In eenderde van de gevallen betrof het een eenmalige gebeurtenis, bij eenderde deel ging het om meer dan vijf keer en bij het resterende deel om veel voorkomende gebeurtenissen over een lange periode. De daders waren voornamelijk vaders, oudere broers en ooms. Eén procent van de (mede-) plegers was vrouw. Daarnaast is 24 procent van de vrouwen in hun jeugd geconfronteerd met (meestal eenmalig) seksueel misbruik door iemand die niet tot de familiekring behoorde: een oudere jongen, een onderwijzer, een buurman, de vader van een vriendinnetje, een volwassen vriend van het gezin of een onbekende man. In bijna de helft van deze gevallen deed de dader een poging tot verkrachting of dwong het slachtoffer tot masturbatie. Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combi-neren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. De meest voorkomende leeftijd waarop misbruik vaak voorkomt ligt tussen de acht en twaalf jaar. Naar seksueel misbruik van jongens is in ons land nog geen landelijk onder-zoek verricht. Buitenlandse studies tonen aan dat drie tot negen procent van de jongens misbruikervaringen kent, meestal gepleegd door mannen buiten de kring van familieleden.


http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDetails.php?linkinformatie_id=27

H.P.Pas
01-12-09, 13:37
http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDetails.php?linkinformatie_id=27

Informatieve link:


Seksueel misbruik komt voor in alle milieus, zowel bij de lagere als hogere sociale klasse, bij mensen van alle kerkelijke gezindten en bij autochtone en allochtone Nederlanders



ik weet vrijwel zeker dat de verkrachtingen en sexueel misbruik voornamelijk door Nederlandse mannen wordt gepleegd

De vraag blijft: 'hoe weet jij dat?' .

mark61
01-12-09, 13:44
Hoe vaak komt seksueel misbruik van kinderen voor?

Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van de vrouwen voor het zestiende levensjaar een negatieve seksuele ervaring heeft meegemaakt met een familielid.

Lees jij je eigen quotes / bronnen ook? Of speel je inderdaad, zoals ik al eerder zei, gekke henkie?

Net als Witte en Pas wil ik graag weten waar jij de wijsheid vandaan haalt dat alleen Hollanders aan van alles en nog wat doen.

Je hebt nog geen relevante bron gegeven.

Je zakt zo afschuwelijk sneu door de mand, waarom doe je dat toch elke keer weer?

Soldim
01-12-09, 13:58
Je zakt zo afschuwelijk sneu door de mand, waarom doe je dat toch elke keer weer?

't Is een obsessie voor 'em. Maakt niet uit onder welk pseudoniem hij hier komt, de focus blijft hetzelfde; dat bord voor z'n kop ook.

Amaeru
01-12-09, 14:03
Informatieve link:


De vraag blijft: 'hoe weet jij dat?' .

De politie registreerde in 2005 239.165 verdachten van strafbare feiten. In bijna 2 procent (4.658 gevallen) was er sprake van een zedendelict. Van hen was ruim de helft (2.580) autochtoon. Zij werden voornamelijk verdacht van kindermisbruik.

H.P.Pas
01-12-09, 14:13
De politie registreerde in 2005 239.165 verdachten van strafbare feiten. In bijna 2 procent (4.658 gevallen) was er sprake van een zedendelict. Van hen was ruim de helft (2.580) autochtoon. Zij werden voornamelijk verdacht van kindermisbruik.

Hoeveel % autochtonen telt Nederland nog ?
Ik ben al een poosje weg en houd het niet meer zo bij.

mark61
01-12-09, 14:14
De politie registreerde in 2005 239.165 verdachten van strafbare feiten. In bijna 2 procent (4.658 gevallen) was er sprake van een zedendelict. Van hen was ruim de helft (2.580) autochtoon. Zij werden voornamelijk verdacht van kindermisbruik.

Je ging ons net vertellen hoe onbetrouwbaar die politiegegevens wel niet waren. Wot's it gonna be?

Aangezien autochtonen 80% van de bevolking uitmaken betekent 'ruim de helft autochtoon' dat allo's oververtegenwoordigd zijn. Moeite met rekenen?

Over het al of niet plegen van kindermisbruik door allo's staat hier niets.

mark61
01-12-09, 14:15
Hoeveel % autochtonen telt Nederland nog ?
Ik ben al een poosje weg en houd het niet meer zo bij.

:hihi:

Ik vermoed rekendeficiëntie, ergens onder 4e klas lagere school.

Amaeru
01-12-09, 14:51
Hoeveel % autochtonen telt Nederland nog ?
Ik ben al een poosje weg en houd het niet meer zo bij.

Dat is niet nodig om uit te rekenen. Als zoveel procent van de Nederlandse vrouwen door familieleden wordt misbruikt dan is duidelijk dat de meerderheid van het misbruik door Nederlandse mannen uitgevoerd wordt.

H.P.Pas
01-12-09, 15:05
Dat is niet nodig om uit te rekenen.

Weer wat geleerd.

Witte78
01-12-09, 16:37
Nou ja, ik verwacht geen serieus antwoord meer. Anyhow, ik vond de afname in zedendelictenregistratie de afgelopen 10 jaar wel opmerkelijk. Van 7135 registraties in 2000 naar 5430 in 2007. Ik vraag me af waar het aan ligt.

Eke
01-12-09, 16:39
Dat is niet nodig om uit te rekenen. Als zoveel procent van de Nederlandse vrouwen door familieleden wordt misbruikt dan is duidelijk dat de meerderheid van het misbruik door Nederlandse mannen uitgevoerd wordt.


Hey hallo Zwarte Schaap ! Wat leuk dat je terug bent, man :)




Ja, dat klopt. Het gaat nl. over duh Nederlandse mannen, waar hun familieroots ook moge zijn en in welke generatie dan ook ze hier zijn gearriveerd.



In dat grafiekje van Witte stond trouwens dat er een lichte verbetering valt op te merken.



Ligt dat aan ons vrouwen ?
*Beter op de hoogte hoe je uit bepaalde situaties kunt wegkomen ?
*Beter gebekt ?
*Betere steun van anderen doordat het niet meer zo'n taboe is ?

Wat zouden de mannen nou geleerd hebben ????? Uhm..... nee is nee ?

Wide-O
01-12-09, 16:42
De politie registreerde in 2005 239.165 verdachten van strafbare feiten. In bijna 2 procent (4.658 gevallen) was er sprake van een zedendelict. Van hen was ruim de helft (2.580) autochtoon. Zij werden voornamelijk verdacht van kindermisbruik.

Dus allochtonen plegen 4 x zo vaak zedendelicten als autochtonen? :eek:

Laat Wilders dat maar niet horen.

Umarvlie
01-12-09, 17:01
Nou ja, ik verwacht geen serieus antwoord meer. Anyhow, ik vond de afname in zedendelictenregistratie de afgelopen 10 jaar wel opmerkelijk. Van 7135 registraties in 2000 naar 5430 in 2007. Ik vraag me af waar het aan ligt.

2 mogelijkheden:
1) de zedendelicten nemen af
2) de registratie zijn de afgelopen 10 jaar zo moeilijk geworden (maak maar afspraak en zo) dat men het minder doet

Amaeru
01-12-09, 17:25
Dus allochtonen plegen 4 x zo vaak zedendelicten als autochtonen? :eek:

Laat Wilders dat maar niet horen.

Dat ligt eraan uit welk onderzoek je de gegevens haalt. Bij het aantal verdachten volgens het HKS systeem wel. Uit gegevens die slachtoffers en daders zelf meedelen blijkt het tegendeel. Als je de onderzoeken naast elkaar legt dan spreken de onderzoeken elkaar tegen. Maar uit elk onderzoek blijkt dat de daders voornamelijk autochtonen zijn.

Uit het onderzoek naar sexueel misbruik wordt veel vaker de dader binnen de autochtone kring aangewezen dan wat uit de cijfers van het HKS systeem blijkt. Als de cijfers en het HKS systeem met het onderzoek naar sexueel misbruik neemt dan zouden de aangiftes veel hoger moeten liggen dan wat uit het HKS systeem blijkt. Uit het onderzoek naar sexueel misbruik blijken allochtonen veel minder vaak als dader aangewezen te worden. Het onderzoek zoekt de verklaring in dat allochtonen meer een taboe kennen. Maar als de allochtonen meer te maken hebben met de taboesfeer dan is dan in strijd met de HKS cijfers. Je zou kunnen zeggen dat allochtonen dus dan meer autochtone vrouwen misbruiken en verkrachten. Maar dat verklaart niet waarom het sexueel misbruik binnen de autochtone familiekring zo hoog is en niet wordt ondersteund door cijfers uit het HKS systeem. Autochtonen zouden dan vaker in het systeem van het HKS moeten voorkomen. Je zou dan kunnen concluderen dat autochtonen wellicht onder invloed van de taboe minder snel aangiftes doen. Maar dat spreekt weer de conclusie tegen van het onderzoek naar sexueel misbruik waar juist de allochtonen worden aangewezen als groepen met meer taboe.

Ik zelf concludeer dat de cijfers van het HKS systeem onbetrouwbaar zijn.


Een voorbeeld van een conclusie uit weer een ander onderzoekje:

‘Het lijkt er op dat het delictprofiel van Nederlandse jongens in preventieve hechtenis ernstiger is dan dat van Marokkaanse jongens in preventieve hechtenis. Nederlandse jongens in preventieve hechtenis plegen relatief vaak geweldsdelicten en zedendelicten en stichten vaker brand. Marokkaanse jongens zitten vaker vast voor vermogensdelicten’, aldus de onderzoekers.

mark61
01-12-09, 17:37
Dat is niet nodig om uit te rekenen. Als zoveel procent van de Nederlandse vrouwen door familieleden wordt misbruikt dan is duidelijk dat de meerderheid van het misbruik door Nederlandse mannen uitgevoerd wordt.

:hihi: Nou ben je ook nog grappig, of sorts.

Bewijs voor je dolle stelling heb je evenwel nog niet aangevoerd.

Joesoef
01-12-09, 17:41
Ik weet vrijwel zeker dat de verkrachtingen en sexueel misbruik voornamelijk door Nederlandse mannen wordt gepleegd en dan met name mannen uit de omgeving van de misbruikte zoals familie, vrienden en buren.


Als je dat zo zeker weet dan heb je vast ook een bron van deze info. Ik ben heel benieuwd.

mark61
01-12-09, 17:45
Dat ligt eraan uit welk onderzoek je de gegevens haalt. Bij het aantal verdachten volgens het HKS systeem wel. Uit gegevens die slachtoffers en daders zelf meedelen blijkt het tegendeel. Als je de onderzoeken naast elkaar legt dan spreken de onderzoeken elkaar tegen. Maar uit elk onderzoek blijkt dat de daders voornamelijk autochtonen zijn.

Nee, dat blijkt uit niets dat jij gepost hebt. Daar blijkt alleen uit dat 30% allochtonen (westers plus niet-westers) 50% van de zedenmisdrijven plegen. Dan gaan we er maar even van uit dat westerse allo's wat ondervertegenwoordigd zullen zijn. Ik weet niet veel van Japanners en incest / pedofilie / verkrachting, en dan vooral onder expats, magoed.

Je wil het hardnekkig nooit over het gegeven hebben dat het taboe op zedenmisdrijven onder met name moslims zó gierend is, dat die hoogst zelden ter ore van de politie zullen komen.

Je bent zo quasi-boertigslim om het niet hardop te zeggen, maar je insinueert dat dergelijke misdaden niet onder niet-westerse allochtonen voorkomen. Je hoort er immers nooit wat over. Kijk maar, ook in officiële Nederlandse bronnen staat niks :lole:

Dag Schapie. Jammer dat je zo bent afgezakt.

mark61
01-12-09, 17:46
Als je dat zo zeker weet dan heb je vast ook een bron van deze info. Ik ben heel benieuwd.

:hihi: Nog zo'n sukkelaar die zomaar een bron voor deze wijsheid wil.

mark61
01-12-09, 17:47
Ik heb bijna zin om dat topic op te duikelen waarin ik Schaap voorrekende, op grond van zijn eigen cijfers, dat allochtone vrouwen 18x oververtegenwoordigd zijn in blijfvanmijnlijf-huizen :lachu:

Amaeru
01-12-09, 17:50
Als je dat zo zeker weet dan heb je vast ook een bron van deze info. Ik ben heel benieuwd.

Daar is al een antwoord op gegeven.

Voor jou een extra link:

30 procent van de autochtone vrouwen zegt slachtoffer te zijn van seksueel geweld binnen huiselijke kring, terwijl dit 8 procent is van de allochtonen vrouwen.

http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDetails.php?linkinformatie_id=37

Dat is dus nog veel hoger dan de kwart die hier wordt benoemd. Deze autochtone daders komen niet terug in het HKS systeem die witte aangebracht heeft. Dit staat zover van de HKS cijfers dat er iets bijzonders aan de hand moet zijn. Wat dat is weet ik niet.

mark61
01-12-09, 17:57
Nou ja, ik verwacht geen serieus antwoord meer. Anyhow, ik vond de afname in zedendelictenregistratie de afgelopen 10 jaar wel opmerkelijk. Van 7135 registraties in 2000 naar 5430 in 2007. Ik vraag me af waar het aan ligt.

Ik denk dat taboes zijn weggevallen en daarom onacceptabel gedrag vaker in de kiem wordt gesmoord. Verder mag ik hopen dat de eh geestelijke sexuele gezondheid langzaam verbetert, al zal je vast een vast contingent aangeboren aberranten, hoe heten die lui, hebben.

Als sex echt zo makkelijk is tegenwoordig neemt het aantal verkrachtingen misschien wel vanzelf af.

Aan de andere kant vraag ik me af of in de euh gangbangsfeer vaak aangifte wordt gedaan.

Joesoef
01-12-09, 18:21
Daar is al een antwoord op gegeven.

Voor jou een extra link:

30 procent van de autochtone vrouwen zegt slachtoffer te zijn van seksueel geweld binnen huiselijke kring, terwijl dit 8 procent is van de allochtonen vrouwen.

http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDetails.php?linkinformatie_id=37

Dat is dus nog veel hoger dan de kwart die hier wordt benoemd. Deze autochtone daders komen niet terug in het HKS systeem die witte aangebracht heeft. Dit staat zover van de HKS cijfers dat er iets bijzonders aan de hand moet zijn. Wat dat is weet ik niet.


Leer lezen broeder, van jouw website komt de volgende info:


Allochtone slachtoffers

Er zijn geen duidelijke cijfers betreffende het aantal allochtone
slachtoffers van seksueel geweld. Er is weinig onderzoek naar gedaan en
de onderzoeken die hebben plaatsgevonden, vermoeden dat de gevonden
cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid. De reden hiervoor is,
dat de taboe op seksueel geweld onder allochtonen groter is dan bij de
autochtone bevolking van Nederland. Bovendien zijn de definities van wat
seksueel geweld is per bevolkingsgroep vaak verschillend. Zo zien
sommige allochtone bevolkingsgroepen gedwongen seks binnen een relatie
niet als seksueel geweld.

tanger'73
01-12-09, 18:51
Misschien willen die wel de daders verbannen.


Dan moeten ze die vooral in hun kerken zoeken.

Wide-O
01-12-09, 19:29
Dan moeten ze die vooral in hun kerken zoeken.

Alsof er geen kerken zijn in Marokko. :ego:

tanger'73
01-12-09, 19:33
Alsof er geen kerken zijn in Marokko. :ego:


Ja die was een beetje flauw moet ik bekennen.

Wide-O
01-12-09, 19:49
Ja die was een beetje flauw moet ik bekennen.

Het was een grapje ivm de Zwitserland draad. :D

Nou, niet helemaal flauw eigenlijk, als je een beetje volgt wat er in Ierland (en kort daarvoor de US) weer allemaal gebeurt.

Maggoed, ik wil eigenlijk geen grapjes maken over iets dat erg serieus is.

tanger'73
01-12-09, 20:06
Het was een grapje ivm de Zwitserland draad. :D

Nou, niet helemaal flauw eigenlijk, als je een beetje volgt wat er in Ierland (en kort daarvoor de US) weer allemaal gebeurt.

Maggoed, ik wil eigenlijk geen grapjes maken over iets dat erg serieus is.


Ik vat hem, ikzelf wou alleen niet de indruk nalaten dat ik tegen kerken ben. Maar van grapjes, daar ben ik dol op. :)

Amaeru
01-12-09, 22:11
Leer lezen broeder, van jouw website komt de volgende info: Ik adviseer je om je raad zelf ter harte te nemen. Als je deze dicussie goed had gelezen had ik daar al een antwoord op gegeven.


Dat ligt eraan uit welk onderzoek je de gegevens haalt. Bij het aantal verdachten volgens het HKS systeem wel. Uit gegevens die slachtoffers en daders zelf meedelen blijkt het tegendeel. Als je de onderzoeken naast elkaar legt dan spreken de onderzoeken elkaar tegen. Maar uit elk onderzoek blijkt dat de daders voornamelijk autochtonen zijn.

Uit het onderzoek naar sexueel misbruik wordt veel vaker de dader binnen de autochtone kring aangewezen dan wat uit de cijfers van het HKS systeem blijkt. Als de cijfers en het HKS systeem met het onderzoek naar sexueel misbruik neemt dan zouden de aangiftes veel hoger moeten liggen dan wat uit het HKS systeem blijkt. Uit het onderzoek naar sexueel misbruik blijken allochtonen veel minder vaak als dader aangewezen te worden. Het onderzoek zoekt de verklaring in dat allochtonen meer een taboe kennen. Maar als de allochtonen meer te maken hebben met de taboesfeer dan is dan in strijd met de HKS cijfers. Je zou kunnen zeggen dat allochtonen dus dan meer autochtone vrouwen misbruiken en verkrachten. Maar dat verklaart niet waarom het sexueel misbruik binnen de autochtone familiekring zo hoog is en niet wordt ondersteund door cijfers uit het HKS systeem. Autochtonen zouden dan vaker in het systeem van het HKS moeten voorkomen. Je zou dan kunnen concluderen dat autochtonen wellicht onder invloed van de taboe minder snel aangiftes doen. Maar dat spreekt weer de conclusie tegen van het onderzoek naar sexueel misbruik waar juist de allochtonen worden aangewezen als groepen met meer taboe.

Ik zelf concludeer dat de cijfers van het HKS systeem onbetrouwbaar zijn.


Een voorbeeld van een conclusie uit weer een ander onderzoekje:

‘Het lijkt er op dat het delictprofiel van Nederlandse jongens in preventieve hechtenis ernstiger is dan dat van Marokkaanse jongens in preventieve hechtenis. Nederlandse jongens in preventieve hechtenis plegen relatief vaak geweldsdelicten en zedendelicten en stichten vaker brand. Marokkaanse jongens zitten vaker vast voor vermogensdelicten’, aldus de onderzoekers.

Met betrekking tot het taboe-argument zeggen twee Belgische onderzoekers het volgende over de conclusie van de Nederlandse onderzoekers:

De mogelijkheid dat de geweldcijfers bij allochtonen effectief lager zijn dan bij allochtonen mag niet te vlug van tafel worden geveegd. Zeker wat seksueel misbruik betreft zou een taboe op rapportage ook een taboe op plegen kunnen weerspiegelen.

tanger'73
02-12-09, 00:44
Waarom hebben ze in dit onderzoek niet dat hele hyves-cultuur, waar voornamelijk autochtonen gebruik van maken meegenomen? Denk dat dat ook een rol in de misbruik speelt.

naam
02-12-09, 08:20
Waarom hebben ze in dit onderzoek niet dat hele hyves-cultuur, waar voornamelijk autochtonen gebruik van maken meegenomen? Denk dat dat ook een rol in de misbruik speelt.

welke dan?

Witte78
02-12-09, 08:30
Met betrekking tot het taboe-argument zeggen twee Belgische onderzoekers het volgende over de conclusie van de Nederlandse onderzoekers:

De mogelijkheid dat de geweldcijfers bij allochtonen effectief lager zijn dan bij allochtonen mag niet te vlug van tafel worden geveegd. Zeker wat seksueel misbruik betreft zou een taboe op rapportage ook een taboe op plegen kunnen weerspiegelen.

Ja hoor, alsof in Nederland misbruik geen taboe is. Belgen!

knuppeltje
02-12-09, 08:32
Schaap wil het weer eens opnieuw proberen, en krijgt weer opnieuw langs alle kanten draaien rond zijn oren.

mark61
02-12-09, 08:50
De mogelijkheid dat de geweldcijfers bij allochtonen effectief lager zijn dan bij allochtonen mag niet te vlug van tafel worden geveegd. Zeker wat seksueel misbruik betreft zou een taboe op rapportage ook een taboe op plegen kunnen weerspiegelen.

Waar halen die Belgen dit in vredesnaam vandaan? Bizarre theorie. Zoiets als in Ierland bedoelen ze?

Logisch is: groot taboe, veel plegen.