PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheringa gaat lezingen geven voor 5000 euro per keer



knuppeltje
03-12-09, 12:30
Scheringa gaat lezingen geven.

Amsterdam - Dirk Scheringa gaat lezingen geven. Vanaf 5000 euro is de oud topman van de failliete DSB Bank te boeken via SpeakersAcademy. Zo meldt het AD

Volgens de krant zouden verschillende gegadigden zich inmiddels gemeld hebben. Scheringa's eerste optreden staat gepland op 16 december op een bijeenkomst van Suitclub.

De woordvoerder van SpeakersAcademy was niet voor bereikbaar voor commentaar. Het bedrijf biedt lezingen aan van vele grote nationale en internationale namen; van advocaat Bram Moszkowicz tot lepeltjesbuiger Uri Geller. (NUzakelijk)

Wat zou die dan gaan vertellen?

Eke
03-12-09, 15:40
Scheringa gaat lezingen geven.

Amsterdam - Dirk Scheringa gaat lezingen geven. Vanaf 5000 euro is de oud topman van de failliete DSB Bank te boeken via SpeakersAcademy. Zo meldt het AD

Volgens de krant zouden verschillende gegadigden zich inmiddels gemeld hebben. Scheringa's eerste optreden staat gepland op 16 december op een bijeenkomst van Suitclub.

De woordvoerder van SpeakersAcademy was niet voor bereikbaar voor commentaar. Het bedrijf biedt lezingen aan van vele grote nationale en internationale namen; van advocaat Bram Moszkowicz tot lepeltjesbuiger Uri Geller. (NUzakelijk)

Wat zou die dan gaan vertellen?


Nou moe, de speakers academy verhuurt DS aan de suitclub (een evenementenburo) en die exploiteren hem vervolgens. Met een dineetje erbij, denk'k.

Ik schat 200 euro entreegeld. Het blijft business met die jongens. Maar nu 'onder elkaar', dan hebben de leenheren/vrouwen er geen last van.

tanger'73
03-12-09, 16:23
Goh wat schattig en sportief, wilt hij daarmee al zijn gedupeerde ex-klanten mee tegemoetkomen? Over criminaliteit door autochtonen gesproken.

Slinger
03-12-09, 16:24
Goh wat schattig en sportief, wilt hij daarmee al zijn gedupeerde ex-klanten mee tegemoetkomen? Over criminaliteit door autochtonen gesproken.

Hoe zo criminaliteit?

tanger'73
03-12-09, 16:29
Hoe zo criminaliteit?



Oplichting is een vorm van criminaliteit, maar misschien wordt jezelf dagelijks opgelicht dat je er geen notie van hebt.

fisherman1969
03-12-09, 16:33
Goh wat schattig en sportief, wilt hij daarmee al zijn gedupeerde ex-klanten mee tegemoetkomen? Over criminaliteit door autochtonen gesproken.

Troost je ik doe het voor de ruim helft minder lol :ego:

Slinger
03-12-09, 16:33
Oplichting is een vorm van criminaliteit, maar misschien wordt jezelf dagelijks opgelicht dat je er geen notie van hebt.

Ik vind dit geen heldere gedachtengang.

Slinger
03-12-09, 16:34
Troost je ik doe het voor de ruim helft minder lol :ego:

Hé Fisherman, denk je dat je iets te zeggen hebt dat 2500 euri waard is?

tanger'73
03-12-09, 16:34
Troost je ik doe het voor de ruim helft minder lol :ego:


Kom jij er nog met je koppelverkoop overheen. :haha:

tanger'73
03-12-09, 16:35
Ik vind dit geen heldere gedachtengang.

Lees in het vervolg de kleine lettertjes er op na.

Slinger
03-12-09, 16:38
Lees in het vervolg de kleine lettertjes er op na.

Oh, je hoopte dat ik zo'n tophypotheek had met koopsompolis. Ik moet je teleurstellen. Bij ons in de familie heeft niemand een hypotheek.

tanger'73
03-12-09, 16:45
Oh, je hoopte dat ik zo'n tophypotheek had met koopsompolis. Ik moet je teleurstellen. Bij ons in de familie heeft niemand een hypotheek.


fijn voor je, maar er zijn genoeg landgenoten die dat wel hebben en door ernstige oplichting door derden op het punt staan om hun huis uigezet te worden. Vergelijk dat maar eens met het stelen van een reep chocola bij de Aldi door een allochtoon, waar zogenaamd iedereen last van heeft. Hij die zijn huis wordt uitgezet gaat gauw over tot het stelen van een dozijn repen chocolade bij de concurent de Lidl.

Slinger
03-12-09, 16:51
fijn voor je, maar er zijn genoeg landgenoten die dat wel hebben en door ernstige oplichting door derden op het punt staan om hun huis uigezet te worden. Vergelijk dat maar eens met het stelen van een reep chocola bij de Aldi door een allochtoon, waar zogenaamd iedereen last van heeft. Hij die zijn huis wordt uitgezet gaat gauw over tot het stelen van een dozijn repen chocolade bij de concurent de Lidl.

Scheringa en zijn crew hebben niemand opgelicht. Iedereen die tekende heeft altijd alle informatie gekregen. Als je zo'n tophypotheek met variabele rente en koopsompolissen hebt genomen, dan ben je een ongelooflijke sukkel.

tanger'73
03-12-09, 16:56
Scheringa en zijn crew hebben niemand opgelicht. Iedereen die tekende heeft altijd alle informatie gekregen. Als je zo'n tophypotheek met variabele rente en koopsompolissen hebt genomen, dan ben je een ongelooflijke sukkel.


Achterlijke debiel, weet je wel wat zich allemaal bij de DSB heeft voorgedaan? Mensen werden daar in de luren gelegd door o.a. polissen bij de hypotheek te nemen die er niet toe doen, want anders ging de hypotheek niet door. Verder hoef ik je de boete die de Waakhond van de Autoriteit Finaciële Markten de DSB onlangs heeft opgelegd voor haar illegale financiele praktijken niet te tonen. Dus ga gauw maar ergens anders poepen, aangezien je totaal geen weet hebt van wat zich daar heeft afgespeeld.

Slinger
03-12-09, 17:01
Achterlijke debiel, weet je wel wat zich allemaal bij de DSB heeft voorgedaan? Mensen werden daar in de luren gelegd door o.a. polissen bij de hypotheek te nemen die er niet toe doen, want anders ging de hypotheek niet door. Verder hoef ik je de boete die de Waakhond van de Autoriteit Finaciële Markten de DSB onlangs heeft ophgelegd voor haar illegale financiele praktijken. Dus ga gauw maar ergens anders poepen, aangezien je totaal geen weet hebt van wat zich daar heeft afgespeeld.

Degene die niet weet waar hij het over heeft ben jij dus, ondanks je grote woorden. De AFM heeft DSB inderdaad een boete opgelegd wegens slechte beoordelingscriteria voor overkreditering, niet voor oplichting. Als er oplichting aan de hand was, dan was er ook iets anders gebeurd, dan was de strafrechter in actie gekomen.

fisherman1969
03-12-09, 17:02
Kom jij er nog met je koppelverkoop overheen. :haha:

Nou ja alle beetjes helpen: lol

tanger'73
03-12-09, 17:05
Degene die niet weet waar hij het over heeft ben jij dus, ondanks je grote woorden. De AFM heeft DSB inderdaad een boete opgelegd wegens slechte beoordelingscriteria voor overkreditering, niet voor oplichting. Als er oplichting aan de hand was, dan was er ook iets anders gebeurd, dan was de strafrechter in actie gekomen.


Overkreditering en de belangen van consumenten schaden is een ander woord voor oplichting. Dat jij dat geen oplichting vind is je aan te zien.

Slinger
03-12-09, 17:06
Overkreditering en de belangen van consumenten schaden is een ander woord voor oplichting. Dat jij dat geen oplichting vind is je aan te zien.

Nee, dat is geen ander woord voor oplichting. Oplichting is heel iets anders.

tanger'73
03-12-09, 17:12
Nee, dat is geen ander woord voor oplichting. Oplichting is heel iets anders.


Vertel dat maar eens aan al die mensen die door de DSB zijn opgelicht. Noem het beestje maar bij de naam, zoals je dat ook bij moslims doet en bespaar me verder je misvatting van de praktijken die zich bij de DSB hebben voorgedaan. Een hele bank is omgevallen en jij hebt nog steeds geen notie van de aanleiding.

Slinger
03-12-09, 17:21
Vertel dat maar eens aan al die mensen die door de DSB zijn opgelicht. Noem het beestje maar bij de naam, zoals je dat ook bij moslims doet en bespaar me verder je misvatting van de praktijken die zich bij de DSB hebben voorgedaan. Een hele bank is omgevallen en jij hebt nog steeds geen notie van de aanleiding.

Moeizame discussie dus, ik wil dus het beestje juist wel bij de naam noemen en niet bij een onjuiste naam. Wat dat met moslims te maken heeft ontgaat mij.

Ik heb nog even informatie over de boete voor DSB van de AFM voor je opgezocht. Lees het en dan weten we allebei waar we het over hebben (hoop ik).

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?DocumentId=12439

tanger'73
03-12-09, 17:26
Moeizame discussie dus, ik wil dus het beestje juist wel bij de naam noemen en niet bij een onjuiste naam. Wat dat met moslims te maken heeft ontgaat mij.

Ik heb nog even informatie over de boete voor DSB van de AFM voor je opgezocht. Lees het en dan weten we allebei waar we het over hebben (hoop ik).

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?DocumentId=12439


Kijk ik ben meteen klaar met je. Volgens de officiele lezing is oplichting een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen. Het is een misdrijf en kunst tegelijk. Dat jij van mening bent dat zich bij de DSB geen bedrog c.q om de tuin leiden heeft voorgedaan is verbazingwekkend. Dat jouw voorkeur bij deze praktijken naar die van de kunst uitgaat heb je duidelijk aangetoond.

Slinger
03-12-09, 17:29
Kijk ik ben meteen klaar met je.

Ik ook met jou.

tanger'73
03-12-09, 17:31
in Nederland is het langzamerhand een sport geworden, met duizenden slachtoffers en gedupeerden, waarbij ook oplichting als feit rechtelijk is aangetoond. ik hoef verder geen voorbeelden of verwijzingen daarvan te geven

StevieK
03-12-09, 19:23
in Nederland is het langzamerhand een sport geworden, met duizenden slachtoffers en gedupeerden, waarbij ook oplichting als feit rechtelijk is aangetoond. ik hoef verder geen voorbeelden of verwijzingen daarvan te geven

Ja.ik weet het, maar vergeet niet de hebzucht van de mens, tegenwoordig wilt iedereen een auto,(liefst 2), mobilie, flatscreen, enz,enz. Men wilt zich graag afsteken tegenover de buurt of men wilt een luxe leven leiden.
Dus vaak een extra hoge hypotheek, Normaal zal BKR zulke hypotheken afkeuren.

Men gelooft ook altijd die Hypotheekverstrekkers met hun mooie praatjes, alles wordt berekend als maar alles in goede conditie is.

Door de hebzucht bekijk je (of geloof je) niet in de negatieve aspectecten. Met gevolg dat er zulke zaken gebeuren.
Het zijn vaak , jammer genoeg, de goed gelovigen die in zulke debakels eindigen.

Natuurlijk zijn het in jouw context oplichters, daar ben ik het met je eens. Maar blijf altijd je ogen ophouden.

Nu gaar ome Dirk voor 5000,= lezingen houden, nou ja als men daarvoor betalen wil, waarom niet.

tanger'73
03-12-09, 19:34
Ja.ik weet het, maar vergeet niet de hebzucht van de mens, tegenwoordig wilt iedereen een auto,(liefst 2), mobilie, flatscreen, enz,enz. Men wilt zich graag afsteken tegenover de buurt of men wilt een luxe leven leiden.
Dus vaak een extra hoge hypotheek, Normaal zal BKR zulke hypotheken afkeuren.

Men gelooft ook altijd die Hypotheekverstrekkers met hun mooie praatjes, alles wordt berekend als maar alles in goede conditie is.

Door de hebzucht bekijk je (of geloof je) niet in de negatieve aspectecten. Met gevolg dat er zulke zaken gebeuren.
Het zijn vaak , jammer genoeg, de goed gelovigen die in zulke debakels eindigen.

Natuurlijk zijn het in jouw context oplichters, daar ben ik het met je eens. Maar blijf altijd je ogen ophouden.

Nu gaar ome Dirk voor 5000,= lezingen houden, nou ja als men daarvoor betalen wil, waarom niet.

fijn dat je het met me eens bent dat sprake is van malafide kredietverlening en dat bij dat soort praktijken, doelbewust essentiële zaken verzwegen en anders voorgesteld worden. Dat men smerig gebruik maakt van menselijke zwakheden door potentiële slachtoffers letterlijk en figuurlijk een poot uitdraaien.

knuppeltje
04-12-09, 09:23
Voorlopig is zijn boek nog even in de ijkast gezet. Een stel juristen gaat eerst kijken of hij niet aan te klagen zal zijn door hetgeen wat erin staat.
De uitgever vindt dat een normale procedure.

Slinger
05-12-09, 10:40
fijn dat je het met me eens bent dat sprake is van malafide kredietverlening en dat bij dat soort praktijken, doelbewust essentiële zaken verzwegen en anders voorgesteld worden. Dat men smerig gebruik maakt van menselijke zwakheden door potentiële slachtoffers letterlijk en figuurlijk een poot uitdraaien.

Letterlijk ook al? Nou wordt die arme Scheringa er ook nog van beschuldigd dat hij mensen letterlijk een poot uitdraait. Hoe zie je dat voor je?

tanger'73
05-12-09, 17:31
Letterlijk ook al? Nou wordt die arme Scheringa er ook nog van beschuldigd dat hij mensen letterlijk een poot uitdraait. Hoe zie je dat voor je?


Je begrijpt dondersgoed dat Scheringa, die je hier arm noemt en min of meer de hand boven het hoofd houdt. Willens en wetens uit winstbejag potentiële slachtoffers letterlijk financieel helemaal heeft uitgekleed. Dat noem ik letterlijk een poot uitdraaien.

Slinger
05-12-09, 21:38
Je begrijpt dondersgoed dat Scheringa, die je hier arm noemt en min of meer de hand boven het hoofd houdt. Willens en wetens uit winstbejag potentiële slachtoffers letterlijk financieel helemaal heeft uitgekleed. Dat noem ik letterlijk een poot uitdraaien.

Wie letterlijk iemand een poot uitdraait heeft een martelkamer nodig.

tanger'73
05-12-09, 22:01
Wie letterlijk iemand een poot uitdraait heeft een martelkamer nodig.


Goh meneer vat hier letterlijk als letterlijk op. Sommigen beweren ook dat ze op vakantie letterlijk niks uitvoeren, terwijl iedereen weet dat ze dat in wezen niet bedoelen. Soms worden ook mensen letterlijk in de watten gelegd, maar gebeurt dat ook zo letterlijk? Net zoals iedereen hier kan zien dat ik met letterlijk hetzelfde als volstrekt bedoel. Maar ga gerust verder met je letterlijkheden, terwijl het voor iedereen (met uitzondering van jou uiteraard), al volstrekt duidelijk is wat ik met letterlijk hier bedoel.

Slinger
05-12-09, 22:07
Goh meneer vat hier letterlijk als letterlijk op. Sommigen beweren ook dat ze op vakantie letterlijk niks uitvoeren, terwijl iedereen weet dat ze dat in wezen niet bedoelen. Soms worden ook mensen letterlijk in de watten gelegd, maar gebeurt dat ook zo letterlijk? Net zoals iedereen hier kan zien dat ik met letterlijk hetzelfde als volstrekt bedoel. Maar ga gerust verder met je letterlijkheden, terwijl het voor iedereen (met uitzondering van jou uiteraard), al volstrekt duidelijk is wat ik met letterlijk hier bedoel.

Inderdaad bedoel ik met letterlijk letterlijk, maar dat vind jij dus raar..

Ik begrijp dat jij met letterlijk eigenlijk figuurlijk bedoelt. Maar waarom zeg jij dan letterlijk en figuurlijk?

En als jij met letterlijk figuurlijk bedoelt, wat bedoel je dan met figuurlijk?

tanger'73
05-12-09, 22:17
Inderdaad bedoel ik met letterlijk letterlijk, maar dat vind jij dus raar..

Ik begrijp dat jij met letterlijk eigenlijk figuurlijk bedoelt. Maar waarom zeg jij dan letterlijk en figuurlijk?

En als jij met letterlijk figuurlijk bedoelt, wat bedoel je dan met figuurlijk?


Letterlijk wat de gezegde ook daarmee bedoelt, letterlijk iemand te veel laten betalen, oplichten en bedriegen.

Slinger
05-12-09, 22:36
Letterlijk wat de gezegde ook daarmee bedoelt, letterlijk iemand te veel laten betalen, oplichten en bedriegen.

Letterlijk te veel laten betalen is dus figuurlijk een poot uitdraaien.

tanger'73
05-12-09, 22:45
Letterlijk te veel laten betalen is dus figuurlijk een poot uitdraaien.


Het begrip daaruit dat iemand ernstig wordt benadeelt, bedoel ik letterlijk.

Slinger
05-12-09, 22:51
Het begrip daaruit dat iemand ernstig wordt benadeelt, bedoel ik letterlijk.

Maar wat betekent volgens jou figuurlijk?

tanger'73
05-12-09, 22:57
Maar wat betekent volgens jou figuurlijk?

Wat je daar zelf vast ook wel onder verstaat, iets zinnebeeldig.

Slinger
05-12-09, 23:00
Wat je daar zelf vast ook wel onder verstaat, iets zinnebeeldig.

:duim:

Maar wat is voor jou nu het verschil tussen letterlijk en figuurlijk?

tanger'73
05-12-09, 23:05
:duim:

Maar wat is voor jou nu het verschil tussen letterlijk en figuurlijk?


Dat verschil is mij wel duidelijk, ik bedoel vooral dat men naar de letter van het woord, alswel de geest van het woord is bedrogen.

Slinger
05-12-09, 23:07
Dat verschil is mij wel duidelijk, ik bedoel vooral dat men naar de letter van het woord, alswel de geest van het woord is bedrogen.

Deze zin vind ik moeilijk om te begrijpen, vooral als antwoord op mijn vraag.

tanger'73
05-12-09, 23:15
Deze zin vind ik moeilijk om te begrijpen, vooral als antwoord op mijn vraag.


De betekenis van het spreekwoord, doelend op haar letterlijke lading.