PDA

Bekijk Volledige Versie : Oude Duitsers waren kanibalen



Marsipulami
06-12-09, 13:33
Oude Duitse site vertoont sporen van massaal kannibalisme


Archeologen hebben bewijs gevonden voor massaal kannibalisme in een 7.000 jaar oude begraafplaats in het zuidwesten van Duitsland. Zowat vijfhonderd lichamen die werden opgegraven bij de stad Herxheim vertonen sporen van kannibalisme. Onder de resten zijn kinderen en zelfs ongeboren baby's.

De Duitse site werd voor het eerst opgegraven in 1996 en tussen 2005 en 2008 opnieuw onderzocht. Volgens teamleider Bruno Boulestin van de Universiteit van Bordeaux is er bewijs gevonden dat de menselijke beenderen opzettelijk gesneden en gebroken waren, wat wijst op kannibalisme. "Op de beenderen van dieren zien we sporen die aantonen dat ze boven vuur geroosterd werden. Op de menselijke beenderen zien we dezelfde sporen", aldus Boulestin.

Sommige wetenschappers wijzen de theorie van kannibalisme van de hand en menen dat het verwijderen van vlees deel uitmaakte van een begrafenisritueel. Maar Boulestin repliceerde dat de resten opzettelijk verminkt werden en dat er bewijs is dat op vele beenderen gekauwd was. (dpa/bdr)
06/12/09 11u00

knuppeltje
06-12-09, 13:54
[SIZE="4"][B]Archeologen hebben bewijs gevonden voor massaal kannibalisme in een 7.000 jaar oude begraafplaats in het zuidwesten van Duitsland.

Ze gaan volgende week in Belgi๋ graven heb ik gehoord. :fpimp:

tanger'73
06-12-09, 15:26
Dat verklaart die duitse kanibaal destijds, die op verzoek iemand heeft zitten oppeuzelen. Kennelijk kanibalen genen die de tand des tijds hebben doorstaan en zijn doorgeglipt?

ronald
06-12-09, 15:34
Ergens in het Andesgebergte aten verongelukte vliegtuigpassagiers ook mensenvlees van gestorven medepassagiers. In zo'n situatie is er niets mis mee.

tanger'73
06-12-09, 15:37
Ergens in het Andesgebergte aten verongelukte vliegtuigpassagiers ook mensenvlees van gestorven medepassagiers. In zo'n situatie is er niets mis mee.

Aan primaten zit weinig vlees van goede kwaliteit.

ronald
06-12-09, 15:40
Aan primaten zit weinig vlees van goede kwaliteit.

Nou ja...honger maakt rauwe bonen zoet zal ik maar zeggen.

tanger'73
06-12-09, 15:49
Nou ja...honger maakt rauwe bonen zoet zal ik maar zeggen.


Dan heb ik liever een hanggans als vreten. :D

ronald
06-12-09, 15:59
Dan heb ik liever een hanggans als vreten. :D

Ja...of koeskoes.

tanger'73
06-12-09, 16:02
Ja...of koeskoes.

Vreten uit noodtoestand, vind ik behoorlijk naatje. :D

ronald
06-12-09, 16:08
Vreten uit noodtoestand, vind ik behoorlijk naatje. :D

Wanneer ik bij m'n schoonmoeder ben, ben ik echt wel in nood...dat mens maakt me toch een koeskoes.... Ja, Tunesische h่.

tanger'73
06-12-09, 16:16
Wanneer ik bij m'n schoonmoeder ben, ben ik echt wel in nood...dat mens maakt me toch een koeskoes.... Ja, Tunesische h่.

Dat verplicht vetmesten ken ik ook van die schoonmoeder van mij. Voordat ik daarheen ga, vast ik standaard minimaal twee dagen vooraf.

Marsipulami
06-12-09, 16:32
Wanneer ik bij m'n schoonmoeder ben, ben ik echt wel in nood....



twee kanibalen zitten in een woud zegt de ene:
"ik haat mijn schoonmoeder"
zegt de ander:
"eet dan alleen uw groentjes op"

:giechel:

ronald
06-12-09, 16:43
twee kanibalen zitten in een woud zegt de ene:
"ik haat mijn schoonmoeder"
zegt de ander:
"eet dan alleen uw groentjes op"

:giechel:

:) de mijne heb ik zo lief.....ze kookt ook zo lekker...ik eet hoogstens mijn eigen jatten op.

ronald
06-12-09, 16:47
Dat verplicht vetmesten ken ik ook van die schoonmoeder van mij. Voordat ik daarheen ga, vast ik standaard minimaal twee dagen vooraf.

Echt man... dat doe ik ook. Op zijn minst vast ik die dag :)
De eerste keer dat ik bij mijn vrouws familie at ontplofte ik bijna. Was net het droog brood met water en tehina in de Yeshiwe gewend en toe dit op eens. Zei m'n toenmalige verloofde toen haar moeder even naar de keuken was om nog meer te komen aandragen "Gooi snel je bord in de pan terug...". Was wel m'n redding.

tanger'73
06-12-09, 16:57
Echt man... dat doe ik ook. Op zijn minst vast ik die dag :)
De eerste keer dat ik bij mijn vrouws familie at ontplofte ik bijna. Was net het droog brood met water en tehina in de Yeshiwe gewend en toe dit op eens. Zei m'n toenmalige verloofde toen haar moeder even naar de keuken was om nog meer te komen aandragen "Gooi snel je bord in de pan terug...". Was wel m'n redding.


Het waren zeker allemaal Oostenrijkers, zowel in negatieve als positieve zin daar bij je schoonmoe. :)

ronald
06-12-09, 16:59
Het waren zeker allemaal Oostenrijkers, zowel in negatieve als positieve zin daar bij je schoonmoe. :)

Hoezo Oostenrijkers? Nee....vet 500 jaar Tunesisch.

tanger'73
06-12-09, 17:01
Hoezo Oostenrijkers? Nee....vet 500 jaar Tunesisch.


Oostenrijker op z'n Mokums, van dat het allemaal wel meeviel maar soms ook tegen.

ronald
06-12-09, 17:05
Oostenrijker op z'n Mokums, van dat het allemaal wel meeviel maar soms ook tegen.

Oh die kende ik nog niet.... weer wat geleerd.

tanger'73
06-12-09, 17:14
Oh die kende ik nog niet.... weer wat geleerd.


Komt van de keizer Maximilliaan's kroon die bovenop de westertoren zit. Wordt meestal een meevaller mee bedoeld, maar soms ook in sarcastische zin een tegenvaller.

ronald
06-12-09, 17:21
Komt van de keizer Maximilliaan's kroon die bovenop de westertoren zit. Wordt meestal een meevaller mee bedoeld, maar soms ook in sarcastische zin een tegenvaller.

Ah ja, I see....het kwartje is bij me gevallen....

tanger'73
06-12-09, 17:26
Ah ja, I see....het kwartje is bij me gevallen....


Vondel dichtte al: "Aen d'Aemstel, en aen't Y, daer doet sich heerlijck ope Sy die, als Keyserin, de kroon draeght van Europe."

ronald
06-12-09, 17:48
Vondel dichtte al: "Aen d'Aemstel, en aen't Y, daer doet sich heerlijck ope Sy die, als Keyserin, de kroon draeght van Europe."

In de Gysbreght uitte hij wel de afhankelijkheid van Amsterdam. Dat het zeker niet onder die Oostenrijkse kroon moest vallen. In Amsterdam was men eenmaal eigenzinnig.

Marsipulami
06-12-09, 18:00
Een kannibaal staat voor het uitstalraam van een plaatselijke beenhouwer en kijkt naar de prijzen van het aangeboden vlees: Italiaan , 15 €/kg , Belg 9€ /kg , Nederlander 45 € /kg

"Hoe komt dat nou ?" vraagt de kannibaal "zoveel geld voor een nederlander?"

De beenhouwer zegt : "Weetje hoeveel het kost om die schoon te maken ?"

ronald
06-12-09, 18:06
Een kannibaal staat voor het uitstalraam van een plaatselijke beenhouwer en kijkt naar de prijzen van het aangeboden vlees: Italiaan , 15 €/kg , Belg 9€ /kg , Nederlander 45 € /kg

"Hoe komt dat nou ?" vraagt de kannibaal "zoveel geld voor een nederlander?"

De beenhouwer zegt : "Weetje hoeveel het kost om die schoon te maken ?"
Oh.... ik dacht dat het hier over de verkoop van hersenen ging...

tanger'73
06-12-09, 18:31
In de Gysbreght uitte hij wel de afhankelijkheid van Amsterdam. Dat het zeker niet onder die Oostenrijkse kroon moest vallen. In Amsterdam was men eenmaal eigenzinnig.



Dat is zeker zo, nu begrijp je ook meteen dat een Oostenrijkse beschermheer soms mee en soms tegen kan vallen. ;)

tanger'73
06-12-09, 18:33
Een kannibaal staat voor het uitstalraam van een plaatselijke beenhouwer en kijkt naar de prijzen van het aangeboden vlees: Italiaan , 15 €/kg , Belg 9€ /kg , Nederlander 45 € /kg

"Hoe komt dat nou ?" vraagt de kannibaal "zoveel geld voor een nederlander?"

De beenhouwer zegt : "Weetje hoeveel het kost om die schoon te maken ?"


:haha:

tanger'73
06-12-09, 18:34
Oh.... ik dacht dat het hier over de verkoop van hersenen ging...


:D.