PDA

Bekijk Volledige Versie : Sekkaki spreekt vanuit Marokkaanse cel



Marsipulami
08-12-09, 16:22
Sekkaki spreekt vanuit Marokkaanse cel

"Ben domme ontsnapper"

'Telefacts Crime' zendt morgenavond op vtm een interview uit met Ashraf Sekkaki, die in juli uit de gevangenis van Brugge ontsnapte. "Ik ben geen ontsnappingskoning, maar een domme ontsnapper", zegt de 26-jarige Sekkaki vanuit zijn Marokkaanse cel.

Sekkaki ontsnapte op 23 juli met Abdelhaq Melloul Khayari en Mohamed Johri per helikopter uit de gevangenis van Brugge. Nadien belandde Sekkaki in Marokko. Ook daar werd hij, na een spectaculaire achtervolging, gevat. Momenteel zit hij opgesloten in de gevangenis van Oujda.

"Ben domme ontsnapper"
Faroek Özgünes had een gesprek met Sekkaki. "Ik ben geen ontsnappingskoning. Ik ben een domme ontsnapper. Een ontsnappingskoning is iemand die één keer ontsnapt en wegblijft. Niet iemand die telkens opnieuw ontsnapt", legt Sekkaki uit. Op de vraag waarom hij telkens opnieuw ontsnapt, is zijn antwoord. "Ik ben een man zonder perspectieven. Ik ben geďnterneerd en ga nooit vrijkomen. Ze willen me nooit meer op straat zien. Daarom kreeg ik geen celstraf maar een internering."

Geďnterneerd
Sekkaki werd in België op zijn 18e geestesziek verklaard en geďnterneerd. Hij komt pas vrij als de commissie ter bescherming van de maatschappij hem genezen verklaart. In de reportage vertelt Sekkaki, die op zijn 16e uit handen werd gegeven, ook over zijn vlucht uit de gevangenis, zijn internering en zijn jeugd. "Ik was 16 en ze gingen me naar de gevangenis sturen. Toen ben ik gevlucht." Sindsdien is Sekkaki blijven vluchten. 'Telefacts Crime', woensdag 9 december om 21.45 uur op vtm. (belga/dea)
08/12/09 15u58

tanger'73
08-12-09, 16:32
triest...