PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam wint zaak tegen Panorama



IbnRushd
09-12-09, 22:16
Imam wint zaak tegen Panorama

Gepubliceerd op 26 november 2009, 22:40

Het weekblad Panorama moet aan een omstreden imam van een Haagse moskee 3500 euro schadevergoeding betalen na het publiceren van een bewerkte foto waarin hij met Samir A. en Mohammed B. werd afgebeeld. Dat heeft de civiele rechter in Haarlem bepaald.

De imam Fawaz Jneid van de zeer orthodoxe moskee As-Soennah eiste een vergoeding van 75.000 euro omdat Panorama hem door de foto in verband zou hebben gebracht met terrorisme. Jneid stelde dat hij is beledigd en aangetast in eer en goede naam. Daarnaast kunnen volgens de geestelijk leider lezers op de gedachte worden gebracht om hem iets aan te doen. De imam kwam eerder in het nieuws omdat hij Theo van Gogh in een preek voor diens dood vervloekte. Volgens de rechter stelt Panorama Jneid ten onrechte op één lijn met personen die zijn veroordeeld vanwege ernstige terroristische misdrijven.

Bron: haarlemsdagblad.nl (http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5484171.ece/%27%20+%20click_url_noembed%20+%20%27)

tanger'73
09-12-09, 22:42
terecht, dit is geen manier van doen.

ronald
09-12-09, 22:45
Inderdaad...zo doe je dat met bladen die alles doen voor de kijkcijfers: stappen naar de rechter.

Olive Yao
09-12-09, 23:22
En, zo zie je dat de rechtsstaat mensen wel degelijk beschermt tegen zulke praktijken.

tanger'73
09-12-09, 23:23
Inderdaad...zo doe je dat met bladen die alles doen voor de kijkcijfers: stappen naar de rechter.


Daar heeft inderdaad niet alleen deze imam last van.

mark61
09-12-09, 23:23
Mja, voor 3500 dan. Doen ze ook rectificatie? Of was de fotosjop wel duidelijk?

tanger'73
09-12-09, 23:26
En, zo zie je dat de rechtsstaat mensen wel degelijk beschermt tegen zulke praktijken.


Uiteindelijk wel, maar ze heeft het er wel druk mee.

tanger'73
09-12-09, 23:48
Sterker, dat is een aanhoudend gevecht, en dat zal het voorlopig blijven. Maar, het kan veel beter, en dat zullen we bereiken.


Het kan zonder meer beter, maar dat we dat beter ooit zullen bereiken is nog maar de vraag.

tanger'73
10-12-09, 00:15
Als de huidige tamelijk deplorabele sociale en politieke situatie ook nog samen zal gaan met natuurrampen en daaruit voortvloeiende economische crises, dan wordt het moeilijk, ja. Kan nu twee kanten opgaan in de wereld.

De vorige eeuw noem ik "de eeuw van de gemiste kans". Toen verwierven we de middelen - kennis, techniek, menswetenschappen - om een veel betere wereld te hebben.


'K heb het meer over de staat en toestand van ons land. Waar het de gewoonte is geworden om zomaar uit het wilde weg op de staatstelevisie mensen diep te beledigen. Zoals theo Maassen tegenover Patricia Paay, die aangaf een necrofiel als vriend te hebben die misschien belangstelling in haar heeft. Verontrustende ontwikkelingen allemaal.

mark61
10-12-09, 00:20
'K heb het meer over de staat en toestand van ons land. Waar het de gewoonte is geworden om zomaar uit het wilde weg op de staatstelevisie mensen diep te beledigen. Zoals theo Maassen tegenover Patricia Paay, die aangaf een necrofiel als vriend te hebben die misschien belangstelling in haar heeft. Verontrustende ontwikkelingen allemaal.

Nederland heeft geen staatstelevisie.

Het verontrustende is dat zoveel mensen naar zulke programma's kijken. Geen van beiden heeft iets boeiends te melden over wat dan ook, of ik moest iets gemist hebben.

tanger'73
10-12-09, 00:25
Nederland heeft geen staatstelevisie.

Het verontrustende is dat zoveel mensen naar zulke programma's kijken. Geen van beiden heeft iets boeiends te melden over wat dan ook, of ik moest iets gemist hebben.


Ja je weet wat ik daarmee bedoel, publieke omroep onder toezicht van een minister namens de staat. Verder heb je inderdaad niks gemist, want dat was het hoogtepunt ongeveer wel en dat is best verontrustend allemaal.

tanger'73
10-12-09, 00:36
Wat ook steeds meer verontrust, is dat de maatschappij steeds killer wordt en op den duur zal plaatsmaken voor een generatie dat enkel op zichzelf gericht is, intolerant zijn, geweld vaker goedkeuren, gezag niet respecteren en hoofdzakelijk eigen gewin nastreven. Dat fenomeen schijnt de media en televisiemakers ook te hebben overgenomen.

Eke
10-12-09, 17:32
'K heb het meer over de staat en toestand van ons land. Waar het de gewoonte is geworden om zomaar uit het wilde weg op de staatstelevisie mensen diep te beledigen. Zoals theo Maassen tegenover Patricia Paay, die aangaf een necrofiel als vriend te hebben die misschien belangstelling in haar heeft. Verontrustende ontwikkelingen allemaal.


Even over DWDD :

T.M.'s punten waren simpel en niet verontrustend. Integendeel:

dat PP niet haar ex had mogen zwart maken in een talkshow (ze heeft nog een dochter, voor wie het niet leuk is als daddy afgekraakt wordt..vermoed ik zo)
EN dat ze als rolmodel (????) van oudere vrouwen zou aanzetten tot cosmetische chirurgie.

Maar toen werd ie supergrof..en PP hield zich kranig.Het mooie is dat iedereen hem te ver vond gaan......Dus ook niets verontrustends, toch ?
En het mooie is dat PP zich niet liet overrulen ..goed rolmodel voor oudere vrouwen :blij:

Tanger, het is in de zeventiger jaren begonnen : een ander publiekelijk te bespotten. Het zal wel weer overgaan.Op toneel. Op internet is een ander verhaal. Maar misschien toch ook wel.

Die foto-bewerking van de imam. Hij heeft groot gelijk die man.Je kunt met foto's alles 'bewijzen', terwijl er niks van klopt. Oplichterij dus.

tanger'73
10-12-09, 17:53
Even over DWDD :

T.M.'s punten waren simpel en niet verontrustend. Integendeel:

dat PP niet haar ex had mogen zwart maken in een talkshow (ze heeft nog een dochter, voor wie het niet leuk is als daddy afgekraakt wordt..vermoed ik zo)
EN dat ze als rolmodel (????) van oudere vrouwen zou aanzetten tot cosmetische chirurgie.

Maar toen werd ie supergrof..en PP hield zich kranig.Het mooie is dat iedereen hem te ver vond gaan......Dus ook niets verontrustends, toch ?
En het mooie is dat PP zich niet liet overrulen ..goed rolmodel voor oudere vrouwen :blij:

Tanger, het is in de zeventiger jaren begonnen : een ander publiekelijk te bespotten. Het zal wel weer overgaan.Op toneel. Op internet is een ander verhaal. Maar misschien toch ook wel.

Die foto-bewerking van de imam. Hij heeft groot gelijk die man.Je kunt met foto's alles 'bewijzen', terwijl er niks van klopt. Oplichterij dus.


'K weet niet of je vroeger überhaupt tv keek, maar toen had je dit veel minder hoor. Dat dit ook wel weer zou overgaan, heb je denk ik ook mis. Want het wordt er alsmaar erger op. Zie maar bijvoorbeeld wat een Wilders allemaal uitkraamt in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Maak je borst ook maar nat als vooral gasten geboren na '86 hier de dienst gaan uitmaken, wat er nog overblijft van beleefdheidsvormen en sociale cohesie. Dat is een sociale tijdbom dat nog tot wasdom moet komen.

Tomas
10-12-09, 18:42
Het mooie is dat iedereen hem te ver vond gaan......

Minus 1 a 2, misschien nog wel meer.

Tomas
10-12-09, 18:42
'K weet niet of je vroeger überhaupt tv keek, maar toen had je dit veel minder hoor.

Dat kwam omdat ik niet naar de vpro mocht kijken.

tanger'73
10-12-09, 19:30
Dat kwam omdat ik niet naar de vpro mocht kijken.


Die gasten waren echt een uitzondering op het hele bestel. Hadden ook veel kritiek te verduren, naast het feit dat bij mijn weten haast niemand naar dat vrijzinnig ongeregeld keek. ik had een keertje op de lagere school dacht ik meegedaan aan achterwerk in de kast. Vroeger betrof het hoogtepunt op tv voor de wat oudere kijker louter die van Mies Bouwman en de wat jongere de fabeltjes krant en dan was dat het ongeveer wel.

Eke
10-12-09, 21:13
ik had een keertje op de lagere school dacht ik meegedaan aan achterwerk in de kast. .

Achterwerk in de kast : wat leuk, Tanger ! Wat zei je of wat deed je ?

De VPRO-documentaires waren heeel goed !

Nog even over die vrijheid-van-meningsuiting. Dat is niet hetzelfde als : alles zeggen. Nooit zo bedoeld.

tanger'73
10-12-09, 22:53
Achterwerk in de kast : wat leuk, Tanger ! Wat zei je of wat deed je ?

De VPRO-documentaires waren heeel goed !

Nog even over die vrijheid-van-meningsuiting. Dat is niet hetzelfde als : alles zeggen. Nooit zo bedoeld.


ja achterwerk in de kast, als het goed is ligt het nog bij de VprO in de archieven? Helaas is het tegenwoordig normaal bevonden om de vrijheid van meningsuiting als vrijbriefje te gebruiken voor alles zeggen.