PDA

Bekijk Volledige Versie : Oud-politici steunen Van Agt in strijd voor rechten Palestijnen



knuppeltje
10-12-09, 12:59
The Rights Forum ijvert voor rechten van Palestijnen.
Oud-ministers mede-oprichters nieuwe stichting.

Amsterdam Oud-premier Dries van Agt krijgt steun voor zijn strijd tegen de bejegening van Palestijnen door Israël. Oud-politici en internationaal rechtdeskundigen sluiten zich bij hem aan met de oprichting van de stichting The Tights Forum.
Het gaat onder anderen om de oud-ministers van Buitenlandse Zaken Hans van den Broek (CDA) en Hans van Mierlo (D66) en diens partijgenoot Laurens Jan Brinkhorst, ex minister van Economische Zaken. Onder de juristen zijn de hoogleraren Liesbeth Zegveld (Universiteit Leiden) en André Nollkaemper (Universiteit van Amsterdam).
The Rights Forum zal ijveren voor 'een rechtvaardiger Midden-Oostenbeleid'. Het doel is om via diplomatieke druk te bereiken dat Israël zich gaat houden aan internationale rechtsregels, zoals een stop op de bouw van nederzettingen op Palestijns grondgebied en het afbreken van de muur die Israël op de Westelijke Jordaanoever bouwdw. Ook wil de stichting bewustwording van het conflikt bevorderen en oordelen uitspreken over schendingen van Mensenrechten.
Van Acht spreekt zich sinds 2005 steeds feller uit over de vergoeilijkende houding van Nederland ten opzichte van Israël en zijn bezettingspolitiek in de Palestijnse gebieden.(Volkskrant)

Dat zijn dus niet de minste die zich nu laten horen. Niemand kan nu nog zeggen; Ach, het zijn alleen maar dolle Dries en gekke Greta die van die dingen roepen.

In een interview in de Volkskrant zegt van den Broek onder andere: 'Ik kan me best voorstellen dat mensen zich afvragen: Waarom drukt hij zich zo scherp uit? Dan begin ik met de stelling dat ik het met de inhoud volledig met hem eens ben. De een zegt het zus en de ander zegt het zo. Maar we zijn op het zelfde uit: Respect voor internationale rechtsregels. En dat het consequenties moet hebben als dat niet gebeurt.'

Eke
10-12-09, 13:56
Is het 'toevallig' dat degenen die genoemd worden, die hem steunen, mucho sympatico zijn ?:)

Ook Nederlandse kwaliteitskranten komen steeds vaker met artikelen waarin aandacht gevraagd wordt voor onderdrukte Palestijnen.zoals gisteren in de NRC : een groot artikel over het afnemen van rechten van Palestijnen die wonen in Oost-Jeruzalem.

Volgens een onderzoek van de Israëlische mensenrechtenorganisatie Hamoked zijn vorig jaar 4.577 Palestijnen hun blauwe identiteitskaart kwijtgeraakt....

Als je opgepakt wordt zonder zo'n kaart wordt je uit Oost-Jeruzalem gezet , ook al ben je er geboren en getogen !

knuppeltje
10-12-09, 14:14
Is het 'toevallig' dat degenen die genoemd worden, die hem steunen, mucho sympatico zijn ?:)

Ook Nederlandse kwaliteitskranten komen steeds vaker met artikelen waarin aandacht gevraagd wordt voor onderdrukte Palestijnen.zoals gisteren in de NRC : een groot artikel over het afnemen van rechten van Palestijnen die wonen in Oost-Jeruzalem.

Volgens een onderzoek van de Israëlische mensenrechtenorganisatie Hamoked zijn vorig jaar 4.577 Palestijnen hun blauwe identiteitskaart kwijtgeraakt....

Als je opgepakt wordt zonder zo'n kaart wordt je uit Oost-Jeruzalem gezet , ook al ben je er geboren en getogen !

Mucho Sympatico, maar niet toevallig denk ik.

Yep, maar helaas is dat tot nu toe veel te weinig gebeurd en is er mede daardoor een totaal verkeerde beeldvorming ontstaan.

Yep, die indentiteitskaarten worden op grote schaal afgepakt. Palestijnen bijvoorbeeld die hun huis zijn uitgezet om plaats te maken voor nieuwbouw voor joodse burgers, worden eenvoudig niet ergens anders ingeschreven, en zonder inschrijving hebben die dan geen recht meer op die blauwe kaart. Geen blauwe kaart, dan oprotten is het devies.
Oost Jeruzalem moet en zal Palestijnen rein worden als het aan de zionisten ligt, en zo schiet dat aardig op.

Slinger
10-12-09, 14:46
Is het 'toevallig' dat degenen die genoemd worden, die hem steunen, mucho sympatico zijn ?:)



Sympathiek?

Het zijn allemaal uitgerangeerde katholieke politici.

Toeval?

H.P.Pas
10-12-09, 15:22
Het zijn allemaal uitgerangeerde katholieke politici.

Toeval?

TWIMC:

Brinkhorst:

Na het behalen van het diploma gymnasium-B aan Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag studeerde hij rechten aan de Rijksuniversiteit Leiden (doctoraalexamen 1959).
Het Christelijk Gymnasium Sorghvliet, of kortweg Sorghvliet, is een zelfstandig protestants-christelijk gymnasium in Den Haag. De school telt 670 leerlingen.

Wat dat ertoe doet mogen God (PG) en Slinger samen weten.

mark61
10-12-09, 15:27
TWIMC:

Brinkhorst:


Wat dat ertoe doet mogen God (PG) en Slinger samen weten.

Papen zijn niet te vertrouwen, dat weten alle refo's.

Waarom ze die wijsheid plots na hun actieve carrière pas ontvangen, tis mij duister.

knuppeltje
10-12-09, 15:44
Het zijn allemaal uitgerangeerde katholieke politici.


Gossie, das wel erg natuurlijk.
Maar toch bedankt voor de zo als altijd briljante inhoudelijke bijdrage.

mark61
10-12-09, 15:46
Gossie, das wel erg natuurlijk.
Maar toch bedankt voor de zo als altijd briljante inhoudelijke bijdrage.

Je weet toch hoe relevant en feitelijk hij altijd reageert.

knuppeltje
10-12-09, 15:51
Je weet toch hoe relevant en feitelijk hij altijd reageert.

Yep.

Eke
10-12-09, 22:08
Sympathiek?

Het zijn allemaal uitgerangeerde katholieke politici.

Toeval?

Nou ben ik toch wel benieuwd geworden naar de uitgesproken mening van de huidige paus B-16:

Paus steekt Palestijnen hart onder riem 13-05-09



"Bij zijn bezoek aan de Westelijke Jordaanoever heeft paus Benedictus XVI woensdag geprobeerd de Palestijnen een hart onder de riem te steken. In Bethlehem, waar Jezus Christus zou zijn geboren, sprak de kerkvorst zijn steun uit voor een onafhankelijke Palestijnse staat. Hij riep Israël op de blokkade van de Gazastrook op te heffen." citaat uit :http://www.nioweb.nl/2009/05/13/paus-steekt-palestijnen-hart-onder-riem/

OK. Kijken hoe hij z'n kerkelijke macht gaat gebruiken...Zit ie ook niet met 1 zetel in de VN ?Oow, zonder stemrecht, meen ik me te herinneren...




Nou over dat uitgerangeerde. Mark had het daar ook al over.

Het Palestinaprobleem speelde ook al toen bv. Van Mierlo Minister was.
Waar waren de jongens toen mee bezig ?Het Nederlands Palestina Kommitee bestond toen al.

Is het dan zo dat mensen die regeren/besturen worden geleefd door hun agenda en door hun (deels onvoldoende wetende) achterban ?

En nu ze verlost zijn van de druk van zo'n zware baan en zowel de kennis hebben opgedaan over het conflict als hun hart hebben kunnen openstellen (misschien wel mede dankzij het recente boek van Van Agt, die haarfijn uitlegt hoe de vork in de steel zit)
WEL solidair zijn met de verdrukten ???

Dat zou s l e ch t zijn !!! Als onze politici zich mee laten slepen door bv. hun werk van die dag/hun agenda....
Eerlijk gezegd vermoed ik wel degelijk lacunes bij onze Ministers..laatst zei iemand ook weer iets onbenulligs-ik geloof over de Islam- was dat niet Rouvoet deze keer -stond vgl mij hier in topic ?







Welterusten !!:zwaai:

tanger'73
10-12-09, 22:38
Die debiel van een fritsma is bij Paul & Witteman flink in zijn hempie gezet, voor wat betreft zijn bagger over israël en wijkregie. Godallemachtig wat een kneus zeg. :haha:

tanger'73
10-12-09, 23:41
mooi, mooi, erg mooi.

http://www.therightsforum.nl/english/

mark61
10-12-09, 23:53
Is het dan zo dat mensen die regeren/besturen worden geleefd door hun agenda en door hun (deels onvoldoende wetende) achterban ?

Ze worden geleefd door de noodzaak Amerika te volgen. Dat is hier ooit besloten, na WOII denk ik pas.

mark61
10-12-09, 23:54
Die debiel van een fritsma is bij Paul & Witteman flink in zijn hempie gezet, voor wat betreft zijn bagger over israël en wijkregie. Godallemachtig wat een kneus zeg. :haha:

Wat een ontstellende mongool. Ik sta er elke keer weer versteld van wat een afgrijselijke Hollanders er zijn. Weet je zeker dat het ook een schepsel van Allah is? Een straf ofzo? :vreemd:

tanger'73
11-12-09, 00:12
Wat een ontstellende mongool. Ik sta er elke keer weer versteld van wat een afgrijselijke Hollanders er zijn. Weet je zeker dat het ook een schepsel van Allah is? Een straf ofzo? :vreemd:


echt verschrikkelijk en dat meen ik echt. Zowel bij zijn bagger over wijkaanpak alswel dat over israël tegenoverstaan van mijnheer Hans van der Broek. Hoe dat gesprek ook van zijn kant achterlijk aan zijn end kwam. Echt walgelijk dat ventje, als Nederlands parlementariër op zo'n manier zionistisch israël verheerlijken en tegelijkertijd wijzen op dubbele nationaliteit en loyaliteit van anderen in ons land. Laat hem maar eens nadenken waar zijn loyaliteit ligt.

mark61
11-12-09, 00:14
echt verschrikkelijk en dat meen ik echt. Zowel bij zijn bagger over wijkaanpak alswel dat over israël tegenoverstaan van mijnheer Hans van der Broek. Hoe dat gesprek ook van zijn kant achterlijk aan zijn end kwam. Echt walgelijk dat ventje, als Nederlands parlementariër op zo'n manier zionistisch israël verheerlijken en tegelijkertijd wijzen op dubbele nationaliteit en loyaliteit van anderen in ons land. Laat hem maar eens nadenken waar zijn loyaliteit ligt.

En dan die lul van een Pauw, die raakte helemaal enthousiast. Waarom je niet mensen uit hun huizen kon drijven. Compleet gestoord geworden.

tanger'73
11-12-09, 00:17
En dan die lul van een Pauw, die raakte helemaal enthousiast. Waarom je niet mensen uit hun huizen kon drijven. Compleet gestoord geworden.

hoe meer ik dat soort beelden in me opneem, hoe gestoorder ik wordt en onze hans maar erop wijzen dat de PVV veel kan willen. Maar dat wat ze willen totaal, volkomen en pertinent onrealiseerbaar is. Dat zou toch een debiel van een Pauw moeten begrijpen, vraag ik me af?

mark61
11-12-09, 00:26
hoe meer ik dat soort beelden in me opneem, hoe gestoorder ik wordt en onze hans maar erop wijzen dat de PVV veel kan willen. Maar dat wat ze willen totaal, volkomen en pertinent onrealiseerbaar is. Dat zou toch een debiel van een Pauw moeten begrijpen, vraag ik me af?

Die interesseert alleen de kijkcijfers.

tanger'73
11-12-09, 00:31
Die interesseert alleen de kijkcijfers.


je kunt vaak genoeg aan hem opmerken dat het ook een rechts persoontje is. Verwacht ook niks anders van een mietje die nooit een vent is geweest om verantwoordelijkheid voor bijvoorbeeld kinderen te dragen. Egocentrische bal gehakt.

knuppeltje
11-12-09, 10:42
[QUOTE=mark61;4185034]En dan die lul van een Pauw, QUOTE]

Yep, die is echt gestoord.

knuppeltje
11-12-09, 10:44
Verwacht ook niks anders van een mietje die nooit een vent is geweest om verantwoordelijkheid voor bijvoorbeeld kinderen te dragen. Egocentrische bal gehakt.

Jaja, alsof er geen overbevolking is. :traan1: