PDA

Bekijk Volledige Versie : Boerkina's willen alleen in zwembad



jang0201
11-12-09, 05:55
Boerkina's willen alleen in zwembad Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Vrouwen in boerkini eisen het vertrek van mannen uit het Amsterdamse Zuiderbad.


Een groep moslimvrouwen eist van het bad dat mannen verbannen worden als zij aan het zwemmen zijn. Het personeel van het zwembad is het daar echter niet mee eens.

Een boerkini bedekt het lichaam vrijwel helemaal. Maar de moslimvrouwen voelen zich ongemakkelijk als de in het zwembad aanwezige mannen hun voeten en handen zien. Stadsdeelvoorzitter Egbert de Vries van stadsdeel Oud-Zuid noemt het onzin om alle mannen om die reden uit het Zuiderbad te weren. De Vries: "Maar als het beperkt blijft tot een of twee uurtjes per week voor vrouwen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Er is bijvoorbeeld ook een uurtje naaktzwemmen per week. En ik geloof dat dat alleen voor mannen is."

Het Zuiderbad kent al een wekelijks uurtje leszwemmen voor vrouwen en een speciaal gemengd uurtje voor vrouwen van 18+ en mannen van 55+.

VVD-Kamerlid Paul de Krom noemt het 'volkomen bizar'. "Dit is de omgekeerde wereld", aldus De Krom. "Als ze in boerkini willen zwemmen en dan ook nog eens eisen dat alle mannen vertrekken, doen ze dat maar in Casablanca