PDA

Bekijk Volledige Versie : Marcouch niet gewild vanwege zijn vermeende affaires met vrouwen.



Amaeru
14-12-09, 13:11
Laster en bedrog in West

Wim Velthuis, aanvoerder van de meerderheid in het bestruur die tegen Marcouch (foto) is, wil aanvankelijk niets zeggen. Pas onder vier ogen komt het eruit.

AMSTERDAM - Ahmed Marcouch verloor de lijsttrekkerstrijd in Nieuw-West in de kamer van wethouder Lodewijk Asscher op het stadhuis. Er is vergaderd, geruzied en gedreigd met opstappen. Na uren praten staan de twee kampen in PvdA-Nieuw West lijnrecht tegenover elkaar.

Het is maandag, 9 november. Moet de onorthodoxe Ahmed Marcouch uit Slotervaart lijsttrekker worden, of de diplomatieker Achmed Baâdoud, bestuurder in Osdorp? Landelijk partijvoorzitter Lilianne Ploumen heeft dat weekeinde geintervenieerd: zonder resultaat.

Nu ligt de zaak op straat door anonieme mailtjes naar de pers. De crisis moet worden beslecht, vindt partijleider Lodewijk Asscher, evenals Ploumen voorstander van de kandidatuur van Marcouch. De Amsterdamse PvdA kan niet zonder Marcouch, vindt Asscher.

Hij ontbiedt alle betrokkenen op zijn werkkamer in de Stopera. Het is tien uur 's avonds. Asscher heeft zich tot dan toe afzijdig gehouden, maar door Ploumens mislukte interventie is de zaak naar het hoogste niveau getild. Asscher mag de scherven opruimen.

Wat die avond in de Stopera gebeurt, zal verstrekkende gevolgen hebben voor de toekomst van beide kemphanen. Asscher vraagt het afdelingsbestuur van Nieuw-West wat de argumenten tegen Marcouch zijn. Wim Velthuis, aanvoerder van de meerderheid in het bestruur die tegen Marcouch is, wil aanvankelijk niets zeggen. Pas onder vier ogen komt het eruit. Het gaat om een onderwerp dat regelmatig in het roddelcircuit opduikt: Marcouch' vermeende affaires met vrouwen. In bedekte termen wordt dat later ook in het grote gezelschap genoemd.

Sommigen moeten er om lachen dat dit serieus wordt genoment. Marcouch werpt de beschuldigingen verre van zich en spreekt van 'laster'. Na verloop van tijd komt Asscher met een compromis: Marcouch blijft lijsttrekker en Baâdoud krijgt - met de toevoeging 'beoogd stadsdeelbestuurder' en dus niet kandidaat-lijsttrekker - een plek in de toptien. Die afspraak wordt evenwel later op verschillende manieren uitgelegd. Volgens sommigen komt het erop neer dat Baâdoud zich niet als kandidaatlijsttrekker mag opstellen.

Anderen, onder wie Baâdoud, ontkennen dat. Woensdagochtend, na weer een dag vergaderen, komt het afdelingsbestuur met een summiere persverklaring, waarin niets staat over de vermeende afspraak. Daarop stelt die middag Baâdoud zich kandidaat-lijsttrekker. Afdelingsvoorzitter Hans Aertsen belt Baâdoud en zegt dat dit in strijd is met de afspraak.

Baâdoud kan zich dat telefoongesprek evenwel niet herinneren, zegt hij later tegen deze krant. En Aertsen is, nu het te laat is, nog steeds boos op Baâdoud: ''Zijn handelwijze is niet zuiver geweest.'' Die blijvende boosheid in Nieuw-West is kenmerkend voor de verstoorde verhoudingen in het stadsdeel.

(ADDIE SCHULTE en BAS SOETENHORST)

justus
14-12-09, 13:27
de tiger woods van de pvda

knuppeltje
14-12-09, 14:25
de tiger woods van de pvda

Zal wel een Telegraaf roddel zijn.

tanger'73
14-12-09, 18:15
Ik denk eerder zijn vermeende affaires met homo's?

knuppeltje
15-12-09, 09:46
Ik denk eerder zijn vermeende affaires met homo's?

Je kunt het hem vragen.

tanger'73
15-12-09, 15:11
Je kunt het hem vragen.


De omstandigheden die aanleiding gaven bij het onlangs overlijden van zijn arme vader (moge Allah zijn ziel genadig zijn) en tegelijkertijd zijn vrouw van hem is gescheiden, zijn bij mij nogal duidelijk overgekomen.

knuppeltje
15-12-09, 15:25
De omstandigheden die aanleiding gaven bij het onlangs overlijden van zijn arme vader (moge Allah zijn ziel genadig zijn) en tegelijkertijd zijn vrouw van hem is gescheiden, zijn bij mij nogal duidelijk overgekomen.

Gewoon ordinaire achterklap dus.
Wat heeft het overlijden van zijn vader in godsnamm met een en ander te maken?

Alsof mannen die scheiden een affaire met een homo moeten hebben.
Fijne moslim ben jij weer. Nauja, meer een achterbakse relnichterige roddeltante. :fpimp:

tanger'73
15-12-09, 15:33
Gewoon ordinaire achterklap dus.
Wat heeft het overlijden van zijn vader in godsnamm met een en ander te maken?

Alsof mannen die scheiden een affaire met een homo moeten hebben.
Fijne moslim ben jij weer. Nauja, meer een achterbakse relnichterige roddeltante. :fpimp:


ik sta er dicht op en hoor nog eens wat en wat ik hoor is vaak niet pluis.

knuppeltje
15-12-09, 15:39
ik sta er dicht op en hoor nog eens wat en wat ik hoor is vaak niet pluis.

We horen allemaal wel eens wat, maar het ligt aan jezelf of je met die achterklap meedoet.

tanger'73
15-12-09, 15:45
We horen allemaal wel eens wat, maar het ligt aan jezelf of je met die achterklap meedoet.


ik doe er aan mee, want daar draait het in wezen allemaal om. Achterklap ging ook vooraf zijn ondergang in Amsterdam Nieuw-West, of denk je dat Baâdoud in zijn plaats is gekozen omdat hij een betere bestuurder is?

knuppeltje
15-12-09, 16:04
ik doe er aan mee, want daar draait het in wezen allemaal om. Achterklap ging ook vooraf zijn ondergang in Amsterdam Nieuw-West, of denk je dat Baâdoud in zijn plaats is gekozen omdat hij een betere bestuurder is?

Daar draait het alleen maar om bij loosers.

tanger'73
15-12-09, 16:10
Daar draait het alleen maar om bij loosers.

Dat heeft ze nooit windeieren gelegd. Politiek is keihard en voltrekt zich uitsluitend in achterkamertjes. Pas dan wordt het domme volk op de hoogte gebracht.

knuppeltje
15-12-09, 16:14
Dat heeft ze nooit windeieren gelegd. Politiek is keihard en voltrekt zich uitsluitend in achterkamertjes. Pas dan wordt het domme volk op de hoogte gebracht.

Het kenmerk van achterkamertjes-politiek is juist dat het publiek niet- of nauwelijks wordt ingelicht. Of pas achteraf, kan ook. Daarom heet het dan ook achterkamertjes-politiek.

tanger'73
15-12-09, 16:19
Het kenmerk van achterkamertjes-politiek is juist dat het publiek niet- of nauwelijks wordt ingelicht. Of pas achteraf, kan ook. Daarom heet het dan ook achterkamertjes-politiek.



Dat is juist, dat alles onderling wordt besloten wie een viezerik en homovriend is en wie niet. :haha:

knuppeltje
15-12-09, 16:35
Dat is juist, dat alles onderling wordt besloten wie een viezerik en homovriend is en wie niet. :haha:

De lafheid ten top.

Eke
15-12-09, 16:45
Jammer dat ik dit artikel hier niet mag kopieeren, maar het past goed bij dit topic:


http://www.trouw.nl/opinie/commentaar/article2912017.ece/Stadsdeelvoorzitter_Marcouch_zeilde_net_iets_te_sc herp_aan_de_wind_.html

Het verbaast me dat hem in de schoenen wordt geschoven dat hij affaires met vrouwen zou hebben. In een diepteinterview las ik dat hij zich juist niet zo op z'n gemak met vrouwen voelde omdat hij te lang in een mannensetting heeft gezeten als puber/adolescent.

Dat vrouwen hem leuk vinden zegt verder niets over zijn gedrag.

En nee, Tanger : als je je verlegen voelt bij vrouwen wil dat nog niet zeggen dat je dan een homosexuele geaardheid ontwikkelt !

tanger'73
15-12-09, 16:48
De lafheid ten top.



Vanwege zijn vermeende affaires met stadsdeel cheerleaders heeft hij ook zijn eigen vrouw verloren.

tanger'73
15-12-09, 16:52
Jammer dat ik dit artikel hier niet mag kopieeren, maar het past goed bij dit topic:


http://www.trouw.nl/opinie/commentaar/article2912017.ece/Stadsdeelvoorzitter_Marcouch_zeilde_net_iets_te_sc herp_aan_de_wind_.html

Het verbaast me dat hem in de schoenen wordt geschoven dat hij affaires met vrouwen zou hebben. In een diepteinterview las ik dat hij zich juist niet zo op z'n gemak met vrouwen voelde omdat hij te lang in een mannensetting heeft gezeten als puber/adolescent.

Dat vrouwen hem leuk vinden zegt verder niets over zijn gedrag.

En nee, Tanger : als je je verlegen voelt bij vrouwen wil dat nog niet zeggen dat je dan een homosexuele geaardheid ontwikkelt !

Al die drukte rondom dat homocafé en de ambities tot gay boegbeeld hebben mede een rol gespeeld bij zijn blamage.

Eke
15-12-09, 17:01
Vanwege zijn vermeende affaires met stadsdeel cheerleaders heeft hij ook zijn eigen vrouw verloren.


Hij had gewoon geen goedlopende relatie met haar....
Herinner je je Balkenende nog met die 2 BNN-interviewsters (Katja Schuurman en Bridget Maasland) ? Zit echt geen kwaad in..Gewoon lachen.

Tanger, als mensen iets beweren over 'vermeende' affaires....of 'vermeende' homosexualiteit....vraag dan om sterke aanwijzingen van die verteller..Je kunt er iemand mee beschadigen uiteindelijk.

Eke
15-12-09, 17:07
Al die drukte rondom dat homocafé en de ambities tot gay boegbeeld hebben mede een rol gespeeld bij zijn blamage.

O vast wel , Tanger ... Dat wordt ook zo mooi beschreven in dit net hierboven geplaatste artikel (link) van Trouw.

tanger'73
15-12-09, 17:12
Hij had gewoon geen goedlopende relatie met haar....
Herinner je je Balkenende nog met die 2 BNN-interviewsters (Katja Schuurman en Bridget Maasland) ? Zit echt geen kwaad in..Gewoon lachen.

Tanger, als mensen iets beweren over 'vermeende' affaires....of 'vermeende' homosexualiteit....vraag dan om sterke aanwijzingen van die verteller..Je kunt er iemand mee beschadigen uiteindelijk.

Dat over homoseksualiteit is voor iedereen duidelijk geweest en dat over die affaires, daar zijn de aanwijzingen bijzonder aannemelijk. Vooral als hij er zo genieperig bij lacht.

tanger'73
15-12-09, 17:12
O vast wel , Tanger ... Dat wordt ook zo mooi beschreven in dit net hierboven geplaatste artikel (link) van Trouw.

Dat spreekt boekdelen.

Eke
15-12-09, 17:15
1)Dat over homoseksualiteit is voor iedereen duidelijk geweest en 2)dat over die affaires, daar zijn de aanwijzingen bijzonder aannemelijk. Vooral als hij er zo genieperig bij lacht.

1) HE ? Hij liep pink in pink door z'n buurtje ?

2) Tja geniepig lachen....:hihi: voldoende bewijs ! ik zwijg verder.

tanger'73
15-12-09, 17:26
1) HE ? Hij liep pink in pink door z'n buurtje ?

2) Tja geniepig lachen....:hihi: voldoende bewijs ! ik zwijg verder.


ik hou het er maar op dat hij bij het COC een graag geziene gast was en dat rokkenjagen hem ook tamelijk goed af ging.

Eke
15-12-09, 17:55
1)ik hou het er maar op dat hij bij het COC een graag geziene gast was en 2)dat rokkenjagen hem ook tamelijk goed af ging.

Ja, dat is goed. Het lijkt me ook wel logisch dat hij een graag geziene gast was , mede omdat hij zich inspande voor hen.

En dat rokkenjagen ? Hij zegt zelf dat dat laster is. Dat vrouwen aardig tegenover HEM zijn kan toch ook het geval zijn ?

Maargoed, Tanger. Laster is niet goed. Daarmee ben je het eens met mij ?

tanger'73
15-12-09, 21:42
Ja, dat is goed. Het lijkt me ook wel logisch dat hij een graag geziene gast was , mede omdat hij zich inspande voor hen.

En dat rokkenjagen ? Hij zegt zelf dat dat laster is. Dat vrouwen aardig tegenover HEM zijn kan toch ook het geval zijn ?

Maargoed, Tanger. Laster is niet goed. Daarmee ben je het eens met mij ?


Dat zie je wel vaker bij mensen die door direct betrokkenen van bepaalde feiten worden beticht, dat ze dat in eerste instantie allemaal ontkennen. Maar niets is minder waard.

mark61
16-12-09, 08:01
Stelletje oude wijven / roddelkonten.

Nederland deed nooit mee aan die Angelsaksische trend om politici op hun vermeende privé-leven af te rekenen, maar blijkbaar houden NLMarokkanen daar ook van :moe:

knuppeltje
16-12-09, 10:06
Vanwege zijn vermeende affaires met stadsdeel cheerleaders heeft hij ook zijn eigen vrouw verloren.

Weer achterbaks geroddel van een hufterige relnicht.
Eerst waren het vrouwen, toen homoseksuelen, en nu weer vrouwen.
Jij schaamt je ook nergens voor.

knuppeltje
16-12-09, 10:07
Al die drukte rondom dat homocafé en de ambities tot gay boegbeeld hebben mede een rol gespeeld bij zijn blamage.

Weer achterbakse roddel van een hufterige nog in de kast relnicht

knuppeltje
16-12-09, 10:10
Dat over homoseksualiteit is voor iedereen duidelijk geweest en dat over die affaires, daar zijn de aanwijzingen bijzonder aannemelijk. Vooral als hij er zo genieperig bij lacht.

Weer roddel van een achterbakse zich nergens voor schamende, nog in de kast relnicht.

tanger'73
16-12-09, 15:55
Weer roddel van een achterbakse zich nergens voor schamende, nog in de kast relnicht.


Zijn rellen eigen aan nichten?

knuppeltje
16-12-09, 16:21
Zijn rellen eigen aan nichten?

Alleen aan achterbakse relnichten zoals jij.

tanger'73
16-12-09, 17:05
Alleen aan achterbakse relnichten zoals jij.
Vanwaar jouw associatie met nichten al die tijd, lekker nicht ben je.

knuppeltje
17-12-09, 10:09
Vanwaar jouw associatie met nichten al die tijd, lekker nicht ben je.

Omdat dit soort geroddel echt iets is voor achterbakse hufterige nog-in-de-kastzittende relnichten!! :fpimp:

tanger'73
17-12-09, 18:18
Omdat dit soort geroddel echt iets is voor achterbakse hufterige nog-in-de-kastzittende relnichten!! :fpimp:

Wees gerust glamour nicht, als achter al dat geroddel nichten zaten. Dan had Marcouch het onderspit niet hoeven delfen.

knuppeltje
18-12-09, 09:05
Wees gerust glamour nicht, als achter al dat geroddel nichten zaten. Dan had Marcouch het onderspit niet hoeven delfen.

Je lult maar een eindje verder.