PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische grenspolitie schiet laptop toeriste aan flarden



IbnRushd
16-12-09, 00:40
Israëlische grenspolitie schiet laptop toeriste aan flarden

http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/15/828868/israelische-grenspolitie-schiet-laptop-toeriste-aan-flarden_5_460x0.jpg

15/12 Overijverige politieagenten hebben in Israël de laptop van een Amerikaanse toeriste aan flarden geschoten.

De vrouw, die op weg was naar Jeruzalem om er enkele vrienden te bezoeken, werd aan de grens gecontroleerd door de agenten. Nadat ze haar enkele vragen hadden gesteld, openden ze het vuur op de MacBook van de vrouw. Pas daarna mocht ze het land in.

Volgens sommigen gaat het niet om een alleenstaand geval. De vrouw zelf zou een compensatie krijgen voor de geleden schade.

Bron: gva.be (http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid887258/israelische-grenspolitie-schiet-laptop-toeriste-aan-flarden.aspx)

tanger'73
16-12-09, 00:44
En wat is de achtergrond van dit vreemd verhaal?

IbnRushd
16-12-09, 00:52
En wat is de achtergrond van dit vreemd verhaal?

De laptop weigerde zich te laten fouilleren en liep met de kaken stijf op elkaar weg. Dat kwam hem duur te staan. Ik tel er zes kogels.

tanger'73
16-12-09, 00:58
De laptop weigerde zich te laten fouilleren en liep met de kaken stijf op elkaar weg. Dat kwam hem duur te staan. Ik tel er zes kogels.


Hahaha, dus eigenlijk een ordinaire onzinnige actie van de israëlische politie. Gewoon op een laptop schieten omdat het hun even goed uitkwam. Ja je kunt aan die laptop goed zien dat de politie ook in israël je beste vriend is. Waarschijnlijk was het op een Sabbat en dan zijn laptops blasfemie?

IbnRushd
16-12-09, 01:09
Hahaha, dus eigenlijk een ordinaire onzinnige actie van de israëlische politie. Gewoon op een laptop schieten omdat het hun even goed uitkwam. Ja je kunt aan die laptop goed zien dat de politie ook in israël je beste vriend is. Waarschijnlijk was het op een Sabbat en dan zijn laptops blasfemie?

Tis puur pesterij.

Ik zei eerst zes kogels, maar het zijn natuurlijk er drie.

tanger'73
16-12-09, 01:11
Bovendien snap ik die hele opwinding en vijandigheid tegenover die arme MacBook niet, want als het goed is zit daar gewoon een israëlische intel-inside?

tanger'73
16-12-09, 01:13
Tis puur pesterij.

Ik zei eerst zes kogels, maar het zijn natuurlijk er drie.

leuke manier van pesten dan, door aan de andere kant die toerist op kosten van de staat schadeloos te moeten stellen. Heeft dit geen conseqenties voor die in mijn ogen bad cops?

IbnRushd
16-12-09, 01:21
leuke manier van pesten dan, door aan de andere kant die toerist op kosten van de staat schadeloos te moeten stellen. Heeft dit geen conseqenties voor die in mijn ogen bad cops?

Neuh, Israëlische soldaten hebben niks te vrezen. Ze worden niet eens scheef aangekeken als ze een Palestijns kind executeren.

Laptopje wordt gecompenseerd. Belangrijke gegevens die er in stonden zijn weg.

Het ging blijkbaar om de inhoud v/d laptop.

tanger'73
16-12-09, 01:24
typisch voorbeeld van facisten beleid, door op deze manier materiaal dat israël even niet goed uitkomt onbruikbaar maken en vervolgens een nieuwe aanbieden, uiteraard zonder belastend materiaal. israël begint hiermee meer op Noord-Korea te lijken.

tanger'73
16-12-09, 01:29
Neuh, Israëlische soldaten hebben niks te vrezen. Ze worden niet eens scheef gekeken als ze een Palestijns kind executeren.

Laptopje wordt gecompenseerd. Belangrijke gegevens die er in stonden zijn weg.

Het ging blijkbaar om de inhoud v/d laptop.

Daar dacht ik ook al aan, maar als ik het goed heb begrepen is dit geen politie actie geweest? Kennelijk is politie en leger daar een apparaat en valt onder een bevelhebber, net Noord-Korea?

Vicks
16-12-09, 01:32
Onafhankelijk onderzoek volgt... tyft op fukcin jidioten

IbnRushd
16-12-09, 01:33
Daar dacht ik ook al aan, maar als ik het goed heb begrepen is dit geen politie actie geweest? Kennelijk is politie en leger daar een apparaat en valt onder een bevelhebber, net Noord-Korea?

Noord-Korea is niets vergeleken met Israël.

tanger'73
16-12-09, 01:39
Noord-Korea is niets vergeleken met Israël.


Wel wat betreft informatie voorziening, want Noord-Korea heeft ook informatiestop als beleid.

tanger'73
16-12-09, 01:48
Concentratiekampen is Korea ook niet vreemd, maar Noord-Korea is dan ook volmondig een dictatuur, terwijl israël zich de enigste democratie in de regio noemt. Ze zijn best wel aan elkaar gewaagd, alhoewel israël zich natuurlijk beschaafd denkt voor te doen.

tanger'73
16-12-09, 02:16
'K zie verder best wel overeenkomsten qwa ideologie, zo is het vrij rondreizen in israël er ook niet meer bij en is bij beiden mishandeling en marteling aan de orde van de dag. Alleen blijft israël nog steken bij het testen van chemische wapens op geinterneerde kampbewoners.

justus
16-12-09, 07:11
En wat is de achtergrond van dit vreemd verhaal?

lijkt me duidelijk. israel heeft aandelen microsoft en wil geen concurrentie in het schijn)heilige land.

Spoetnik
16-12-09, 18:51
En wat is de achtergrond van dit vreemd verhaal?

Zie: http://lilysussman.wordpress.com/2009/11/30/im-sorry-but-we-blew-up-your-laptop-welcome-to-israel/

Wbt die compensatie:
"She passed me on to another man who took pictures of my laptop and said the process I was to go through was the same as any Israeli who had property damaged by military or “terrorist” acts.

They told me I can expect compensation (deliverable to an Israeli bank account only) in about a month."
http://lilysussman.wordpress.com/2009/12/13/beyond-the-laptop/

De gemiddelde toerist heeft natuurlijk geen israelische bank account.

tanger'73
16-12-09, 18:57
Zie: http://lilysussman.wordpress.com/2009/11/30/im-sorry-but-we-blew-up-your-laptop-welcome-to-israel/

Wbt die compensatie:
"She passed me on to another man who took pictures of my laptop and said the process I was to go through was the same as any Israeli who had property damaged by military or “terrorist” acts.

They told me I can expect compensation (deliverable to an Israeli bank account only) in about a month."
http://lilysussman.wordpress.com/2009/12/13/beyond-the-laptop/

De gemiddelde toerist heeft natuurlijk geen israelische bank account.


"i'm sorry but we blew up your laptop (welcome to israël)." :haha:

fisherman1969
16-12-09, 20:02
Moet wel ergens lachen om jullie kinderachtig gedoe !
Daar bedoel ik detopic als zodanig mee, natuurlijk is het het raar als Politie waar ook ter wereld een laptop van een ,,gewone toeriste,, kapot schiet .
Maar als idioten storten jullie je op dit incident ALLEN OMDAT HET ISRAEL betreft !
Over de drie Amerikaanse jongeren die per ongeluk de Iraakse grens overschreden en al weken opgesloten zitten hoor je hier geen mens !
Dat is de gewoonste zaak ter wereld daar, maar een laptop kapot schieten wordt uitgebuit tot in de treure .
het zette mij aan het denken zo deze (toeriste geen opnamen gemaakt kunnen hebben???) en aangezien ze Amerikaanse was hebben ze het zo opgelost (nieuwe laptop enz )
Hel wat beter als de argloze toeristen die in IRAN jawel 2 km ongeveer de grens hadden overschreden en nu al weken gevangen worden gehouden !!

Bah walgelijk reacties,de JODEN HAAT STRAALT ER VAN AF !! :verveeld:

knuppeltje
17-12-09, 10:07
Moet wel ergens lachen om jullie kinderachtig gedoe !

Bovendien was die schootcomputer zwaar fout. :fpimp:

fisherman1969
17-12-09, 17:42
Bovendien was die schootcomputer zwaar fout. :fpimp:

Zou best eens kunnen overigens einde topic !:fpimp: