PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte wegens kindermishandeling in Nederlandse moskeeën



Marsipulami
16-12-09, 15:47
Aangifte wegens kindermishandeling in Nederlandse moskeeën

In Nederland zijn kinderen bij het Koranonderricht in moskeeën blijkbaar systematisch blootgesteld aan tuchtstraffen. In 49 gevallen deed het stadsbestuur van Den Haag aangifte wegens kindermishandeling. Dat berichtte de Volkskrant.

Lichamelijke tuchtingen
Sporen van lichamelijke tuchtigingen zijn tijdens routineonderzoeken van tienjarigen door de staatsgezondheidsdienst aan het licht gekomen. Opvallend veel kinderen, die aan het Koranonderricht deelnamen, vertoonden striemen en blauwe plekken. Bijna de helft van alle gevallen betreft de Haagse El Islam-moskee. Haar imam wijst alle aantijgingen af en eist duidelijke bewijzen.

Moeilijke bewijsvoering
Niet nader genoemde bronnen in de Marokkaanse gemeenschap in Nederland bevestigen volgens de krant dat kinderen tijdens de Koranles 'vaak hard geslagen' worden. De bewijsvoering ligt moeilijk, omdat ouders het meestal niet aandurven zich er openlijk tegen uit te spreken. "Het was de hoogste tijd om in te grijpen", zei een woordvoerder van de gezondheidsdienst. De politie en het Openbaar Ministerie hebben 49 dossiers over aanwijzingen naar verwondingen van kinderen door tuchtstraffen overhandigd gekregen.

Alarm
Al tijdens de zomer had de moslimpoliticus Ahmed Marcouch van de sociaaldemocratische Partij van de Arbeid (PvdA) alarm geslagen. Er zijn overal in Nederland aanwijzingen dat kinderen "aan Koranscholen mishandeld worden en met een afkeer van de westerse samenleving worden grootgebracht", verklaarde de burgemeester van de door een meerderheid van moslims bewoonde Amsterdamse wijk Slotervaart.

Inwoners
Bijna zes procent van de 16,5 miljoen inwoners in Nederland is moslim, waarbij de meesten uit Marokko of Turkije afkomstig zijn. In de grote steden is hun aandeel aanzienlijk hoger en reikt het in bepaalde wijken tot 30 procent. (belga/vbd)

fisherman1969
16-12-09, 20:13
Aangifte wegens kindermishandeling in Nederlandse moskeeën

In Nederland zijn kinderen bij het Koranonderricht in moskeeën blijkbaar systematisch blootgesteld aan tuchtstraffen. In 49 gevallen deed het stadsbestuur van Den Haag aangifte wegens kindermishandeling. Dat berichtte de Volkskrant.

Lichamelijke tuchtingen
Sporen van lichamelijke tuchtigingen zijn tijdens routineonderzoeken van tienjarigen door de staatsgezondheidsdienst aan het licht gekomen. Opvallend veel kinderen, die aan het Koranonderricht deelnamen, vertoonden striemen en blauwe plekken. Bijna de helft van alle gevallen betreft de Haagse El Islam-moskee. Haar imam wijst alle aantijgingen af en eist duidelijke bewijzen.

Moeilijke bewijsvoering
Niet nader genoemde bronnen in de Marokkaanse gemeenschap in Nederland bevestigen volgens de krant dat kinderen tijdens de Koranles 'vaak hard geslagen' worden. De bewijsvoering ligt moeilijk, omdat ouders het meestal niet aandurven zich er openlijk tegen uit te spreken. "Het was de hoogste tijd om in te grijpen", zei een woordvoerder van de gezondheidsdienst. De politie en het Openbaar Ministerie hebben 49 dossiers over aanwijzingen naar verwondingen van kinderen door tuchtstraffen overhandigd gekregen.

Alarm
Al tijdens de zomer had de moslimpoliticus Ahmed Marcouch van de sociaaldemocratische Partij van de Arbeid (PvdA) alarm geslagen. Er zijn overal in Nederland aanwijzingen dat kinderen "aan Koranscholen mishandeld worden en met een afkeer van de westerse samenleving worden grootgebracht", verklaarde de burgemeester van de door een meerderheid van moslims bewoonde Amsterdamse wijk Slotervaart.

Inwoners
Bijna zes procent van de 16,5 miljoen inwoners in Nederland is moslim, waarbij de meesten uit Marokko of Turkije afkomstig zijn. In de grote steden is hun aandeel aanzienlijk hoger en reikt het in bepaalde wijken tot 30 procent. (belga/vbd)

Dacht je echt dat dit onderwerp een zinnig antwoord zou krijgen ?????
Nee te onbelangrijk dan moet je opz,n minst met zoiets*) komen ,veel belangrijker snap je ?:p
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=288866

Charlus
16-12-09, 20:24
<...>Al tijdens de zomer had de moslimpoliticus Ahmed Marcouch van de sociaaldemocratische Partij van de Arbeid (PvdA) alarm geslagen. Er zijn overal in Nederland aanwijzingen dat kinderen "aan Koranscholen mishandeld worden en met een afkeer van de westerse samenleving worden grootgebracht", verklaarde de burgemeester van de door een meerderheid van moslims bewoonde Amsterdamse wijk Slotervaart.<...>
Ik had toch iig. verwacht dat in dit topic Marcouch weer eens flink de oren zou worden gewassen. Een beetje zijn corrigerende tikken uitdelende broeders erbij lappen...

Sanne_
16-12-09, 20:45
Belachelijk dat ouders het zomaar goed vinden dat hun kind door een imam wordt geslagen.
Misschien is goed vinden niet het juiste woord en is het een kwestie van taboe om daarover te praten, laat staan dat men een klacht indient.

Het wordt de hoogste tijd dat men de taboe doorbreekt.

fisherman1969
16-12-09, 20:59
Belachelijk dat ouders het zomaar goed vinden dat hun kind door een imam wordt geslagen.
Misschien is goed vinden niet het juiste woord en is het een kwestie van taboe om daarover te praten, laat staan dat men een klacht indient.

Het wordt de hoogste tijd dat men de taboe doorbreekt.

Ben het met je eens maar vind dat het eerst goed gecontroleerd moet worden of het wel waar is!
Zolang als een topic over de Politie in ISRAEL blijkbaar belangrijker is .....
dan snap je wat ik bedoel , dan is het animo om over het bovenstaande onderwerp te praten ver te zoeken.
Nogmaals ik vind dat het belangrijk dat het terdege wordt uitgezocht .

Sanne_
16-12-09, 21:26
Ben het met je eens maar vind dat het eerst goed gecontroleerd moet worden of het wel waar is!
Zolang als een topic over de Politie in ISRAEL blijkbaar belangrijker is .....
dan snap je wat ik bedoel , dan is het animo om over het bovenstaande onderwerp te praten ver te zoeken.
Nogmaals ik vind dat het belangrijk dat het terdege wordt uitgezocht .

Natuurlijk moet het goed uitgezocht worden.Dat gaat de politie en justitie nu ook doen.Maar volgens de GGD staat het vast dat de kinderen tijdens de lessen klappen krijgen.

Mvg

tanger'73
16-12-09, 22:45
Belachelijk dat ouders het zomaar goed vinden dat hun kind door een imam wordt geslagen.
Misschien is goed vinden niet het juiste woord en is het een kwestie van taboe om daarover te praten, laat staan dat men een klacht indient.

Het wordt de hoogste tijd dat men de taboe doorbreekt.

De eerste imam die mijn kind slaat, die kan rekenen op een klap op z'n kanis. Dat is het punt niet. Van goed vinden kan geen sprake zijn, want geen enkele ouder zal kunnen waarderen dat zijn of haar kind bont en blauw thuiskomt.

fisherman1969
16-12-09, 22:54
De eerste imam die mijn kind slaat, die kan rekenen op een klap op z'n kanis. Dat is het punt niet. Van goed vinden kan geen sprake zijn, want geen enkele ouder zal kunnen waarderen dat zijn of haar kind bont en blauw thuiskomt.

Ik verwacht dat de meeste ouders er zo over denken,en bont en blauw zal wel niet aan de orde zijn neem ik aan.
Maar het verdiend wel de aandacht van de betrokken ouders .

tanger'73
16-12-09, 23:00
Ik verwacht dat de meeste ouders er zo over denken,en bont en blauw zal wel niet aan de orde zijn neem ik aan.
Maar het verdiend wel de aandacht van de betrokken ouders .

Uiteraard, meestal weten de ouders ook niet wat ze met dit fenomeen aan moeten. Maar een eventueel wild om zich heen schoppende doorgedraaide imam, daar is geloof ik iedereen het wel voor zichzelf over uit?

mark61
16-12-09, 23:02
Ze hebben weer es wat bedacht. Goh wat zijn ze er snel bij. Het was vroeger natuurlijk folklore, en degenen die het hebben meegemaakt moeten er om lachen. Typisch gevalletje cultuurverschil.

Intussen komt het ws. nauwelijks meer voor, want niemand pikt dat meer tegenwoordig.

Magoed, zo komt de krant wel vol. En hoef je even niet te regeren.

tr_imparator
16-12-09, 23:08
Ik zat vroeger ook op de koranschool. Het ging meestal om corrigerende tikken en zachte stokslagen/of slagen met de hand op de hand, maar geen blauwe plekken ofzo. :verward:

Maar goed, om de kinderen zal het niet draaien. Zo nieuw is dit ook weer niet. Slaan op de koranschool, was vroeger best gebruikelijk. Pas sinds de laatste 10-20 jaar is daar verandering in gekomen. Iemand zal vast roepen dat de koranscholen gesloten moeten worden. Het moet verboden worden! Dit zijn toestanden die we kennen van de middeleeuwen!!

Nah, ik geloof niet dat het zo ver zal gaan komen. Maar wie weet?

tr_imparator
16-12-09, 23:14
"aan Koranscholen mishandeld worden en met een afkeer van de westerse samenleving worden grootgebracht",



Dit gaat het hem doen denk ik. ''Sluiten die bende''

fisherman1969
16-12-09, 23:15
Ik zat vroeger ook op de koranschool. Het ging meestal om corrigerende tikken en zachte stokslagen/of slagen met de hand op de hand, maar geen blauwe plekken ofzo. :verward:

Maar goed, om de kinderen zal het niet draaien. Zo nieuw is dit ook weer niet. Slaan op de koranschool, was vroeger best gebruikelijk. Pas sinds de laatste 10-20 jaar is daar verandering in gekomen. Iemand zal vast roepen dat de koranscholen gesloten moeten worden. Het moet verboden worden! Dit zijn toestanden die we kennen van de middeleeuwen!!

Nah, ik geloof niet dat het zo ver zal gaan komen. Maar wie weet?

Je hoeft niet eens terug te aan tot de middeleeuwen, in mijn tijd 1946-1953
werdt je ook met een lineaal op je vinger getikt letterlijk!je hand ophouden!!

fisherman1969
16-12-09, 23:17
Dit gaat het hem doen denk ik. ''Sluiten die bende''
Zal het ooit wel eens op uitdraaien de tijd van R.K Paters scholen en NONNETJES scholen is al voorbij ,gemengd onderwijs is niet alleen meer jongens en meisjes in een klas ,ook gemengd geloof.

tanger'73
16-12-09, 23:27
Dit gaat het hem doen denk ik. ''Sluiten die bende''

ik moet bij Arabische les het laatste aan een imam denken. Die van mijn zitten gewoon keurig op een zelfstandige stichting ter bevordering van de Arabische taal, met docenten die kundig in het Arabisch geschoold zijn. Bovendien zijn er legio alternatieven om een vreemde taal te beheersen. in mijn tijd was het uiteraard nog traditioneel in de moskee met letterlijk een bord en krijtinkt. Maar tegenwoordig heb je de modernste programma's, die ik dikwijls zelf ook gebruik voor de nodige opfrisrondes, want een moslim kan niet zonder Arabisch in zijn dagelijkse praktijk.

tanger'73
16-12-09, 23:39
Ik zat vroeger ook op de koranschool. Het ging meestal om corrigerende tikken en zachte stokslagen/of slagen met de hand op de hand, maar geen blauwe plekken ofzo. :verward:

Maar goed, om de kinderen zal het niet draaien. Zo nieuw is dit ook weer niet. Slaan op de koranschool, was vroeger best gebruikelijk. Pas sinds de laatste 10-20 jaar is daar verandering in gekomen. Iemand zal vast roepen dat de koranscholen gesloten moeten worden. Het moet verboden worden! Dit zijn toestanden die we kennen van de middeleeuwen!!

Nah, ik geloof niet dat het zo ver zal gaan komen. Maar wie weet?

toen ik nog op zo'n Koranschool zat, verwachte ik dat ik binnen de kortste keren zou worden in elkaar gerost. Maar dat is er gek genoeg nooit van gekomen. ik had dus een bepaalde beeld voor ogen, dat tegen alle verwachtingen in vals is geweest.

justus
17-12-09, 06:58
Ze hebben weer es wat bedacht. Goh wat zijn ze er snel bij. Het was vroeger natuurlijk folklore, en degenen die het hebben meegemaakt moeten er om lachen. Typisch gevalletje cultuurverschil.

Intussen komt het ws. nauwelijks meer voor, want niemand pikt dat meer tegenwoordig.

Magoed, zo komt de krant wel vol. En hoef je even niet te regeren.

het is niet bedacht maar vastgesteld. dat is nog steeds iets anders ontkennend tiepje.
overigens is mishandeling niet iets typisch islamitisch. het gebeurt ook riant in de gristelijke wereld (zie alle misstanden in ierland recentelijk en dat weeshuis op 1 van de kanaaleilanden).
overigens moeten lieden (waaronder imams) hun klauwen gewoon thuishouden. dat hebben 5 marokkaanse knaapjes gisteren ook ondervonden die met regelmaat mijn jongste bekogelden met troep. mijn oudste vond dat niet leuk en is voor tandarts aan het spelen geweest.

mark61
17-12-09, 08:20
het is niet bedacht maar vastgesteld. dat is nog steeds iets anders ontkennend tiepje.
overigens is mishandeling niet iets typisch islamitisch. het gebeurt ook riant in de gristelijke wereld (zie alle misstanden in ierland recentelijk en dat weeshuis op 1 van de kanaaleilanden).
overigens moeten lieden (waaronder imams) hun klauwen gewoon thuishouden. dat hebben 5 marokkaanse knaapjes gisteren ook ondervonden die met regelmaat mijn jongste bekogelden met troep. mijn oudste vond dat niet leuk en is voor tandarts aan het spelen geweest.

Stoer joh.

Sanne_
17-12-09, 08:33
De eerste imam die mijn kind slaat, die kan rekenen op een klap op z'n kanis. Dat is het punt niet. Van goed vinden kan geen sprake zijn, want geen enkele ouder zal kunnen waarderen dat zijn of haar kind bont en blauw thuiskomt.

Ik denk ook niet dat kinderen thuis alles vertellen.Ik geloof ook niet dat het hier gaat om echte kindermishandeling dat is wel een heel groot woord.

Maar er is wel een verschil met een oude imam of een jongere.
De oudere imam is veel eerder geneigd om met een stok in de hand les te geven, dat hebben we hier in onze plaatselijke moskee meegemaakt.
En eerlijk gezegd kan dat niet meer in deze tijd.Vooral de kleine leerlingen worden er bang van.

Mvg

justus
17-12-09, 08:33
Stoer joh.

waarom? geweld is kennelijk het enige dat die lamzakken begrijpen.

Sanne_
17-12-09, 08:39
het is niet bedacht maar vastgesteld. dat is nog steeds iets anders ontkennend tiepje.
overigens is mishandeling niet iets typisch islamitisch. het gebeurt ook riant in de gristelijke wereld (zie alle misstanden in ierland recentelijk en dat weeshuis op 1 van de kanaaleilanden).
overigens moeten lieden (waaronder imams) hun klauwen gewoon thuishouden. dat hebben 5 marokkaanse knaapjes gisteren ook ondervonden die met regelmaat mijn jongste bekogelden met troep. mijn oudste vond dat niet leuk en is voor tandarts aan het spelen geweest.

Je zoon voor tandarts laten spelen.Tja.....Moet je echt trots op zijn, zo'n opvoeding.

Mvg

mark61
17-12-09, 09:06
waarom? geweld is kennelijk het enige dat die lamzakken begrijpen.

Ik maak me ernstig zorgen over jouw 'cultuur'.

justus
17-12-09, 09:25
Je zoon voor tandarts laten spelen.Tja.....Moet je echt trots op zijn, zo'n opvoeding.

Mvg

dat mijn zonen voor elkaar opkomen en elkaar helpen vind ik prima. dat ze bij geweld tegen een van hen voor elkaar opkomen evenzeer. alleen als ze zelf geweld uitlokken heb ik een 'discussie' met ze. dat is nog niet voorgekomen.

let wel: zij roepen het niet op, ze initieren het niet, ze reageren slechts. het opvoedingsprobleem ligt elders en dat weer jij net zo goed als ik.

justus
17-12-09, 09:32
Ik maak me ernstig zorgen over jouw 'cultuur'.

hoeft niet hoor. ik maak me meer zorgen over al die 'politiek correcte' lieden die hun ogen sluiten voor de realiteit en weigeren zaken bij hun naam te noemen. je verwijt mij impliciet racisme etcera. niets is minder waar. ik behoor zelf tot een minderheidsgroep en het bevalt mij prima in nederland. ik word niet gediscrimineerd (behoudens door een enkele imbeciel), ik heb een prima job en een geweldig leven. ik heb me aangepast aan de gebruiken van dit land (niet aan de keuken). helaas zie ik dat de maatschappij verloedert door het niet optreden tegen tuig, waarvan helaas velen afkomstig zijn uit de groep marokkanen, en nogmaals, vele marokkanen (het absolute merendeel) zijn prima mensen. het is dat kleine groepje gajes dat het voor alle marokkanen verziekt en figuren als wilders een voedingsbodem biedt. ook in de politiek is duidelijk dat zwijgen niet langer functioneel is. pvda, cda, vvd, sp en d'66 geven bij herhaling aan dat de overlast van het gajes moet stoppen. allerlei subsidies en projecten worden gegeven en opgezet op die overlast te doen stoppen...

maar jij blijft politiek correct je kop in het zand steken. dergelijke struisvogelpolitiek, daar maak ik me ernstig zorgen over.

Sanne_
17-12-09, 09:37
dat mijn zonen voor elkaar opkomen en elkaar helpen vind ik prima. dat ze bij geweld tegen een van hen voor elkaar opkomen evenzeer. alleen als ze zelf geweld uitlokken heb ik een 'discussie' met ze. dat is nog niet voorgekomen.

let wel: zij roepen het niet op, ze initieren het niet, ze reageren slechts. het opvoedingsprobleem ligt elders en dat weer jij net zo goed als ik.

Wat ik wel weet is, dat kwaad met kwaad vergelden alleen leidt tot verharding.
Tegengeweld helpt niet en roept alleen nieuw geweld op.

Mvg

justus
17-12-09, 09:38
Wat ik wel weet is, dat kwaad met kwaad vergelden alleen leidt tot verharding.
Tegengeweld helpt niet en roept alleen nieuw geweld op.

Mvg

je wilt toch niet echt dat je kinderen - al jezus spelende - hun andere wang aanbieden en vervolgens lens geslagen thuis komen hè? dat werkt niet meer in deze maatschappij.

mark61
17-12-09, 09:39
maar jij blijft politiek correct je kop in het zand steken. dergelijke struisvogelpolitiek, daar maak ik me ernstig zorgen over.

Je hebt je niet aangepast, je leert je kinderen dat je geweld moet gebruiken om conflicten op te lossen. Idioot. We moesten jou maar es terugsturen. Aan types als jou hebben we ook niks. Je bent niet toevallig Egyptische buschauffeur te Amsterdam?

Word nou eens concreet. Je lult er maar op los zonder in feite ook maar iets te beweren. Er was dus een maffe imam die de minister geen hand wilde geven. Hoeveel ken jij er nog meer? Geen één natuurlijk. En meneer destilleert een 'diepe cultuurkloof'.

justus
17-12-09, 09:45
Je hebt je niet aangepast, je leert je kinderen dat je geweld moet gebruiken om conflicten op te lossen. Idioot. We moesten jou maar es terugsturen. Aan types als jou hebben we ook niks. Je bent niet toevallig Egyptische buschauffeur te Amsterdam?

Word nou eens concreet. Je lult er maar op los zonder in feite ook maar iets te beweren. Er was dus een maffe imam die de minister geen hand wilde geven. Hoeveel ken jij er nog meer? Geen één natuurlijk. En meneer destilleert een 'diepe cultuurkloof'.

ik leer mijn kinderen dat ze hun lijf en goed tegen fysieke aanvallen van 3den mogen verdedigen, zonodig met geweld. hou je qualificaties gerust voor je meneertje politiek correct. 'we'? terugsturen? kom maar op met je juridische procedures ter zake. no chance. en nee, ik ben een riant academisch misvormde werknemer, geen buschauffeur.
1 voorbeeldje en jij gaat fulmineren tegen alles. wanneer ga je eens nadenken over alles? figuren zoals jij vergoelijken alles met als gevolg nog meer problemen. en dat wijt je dan aan de grote boze buitenwereld die niet politiek correct is...wake up asshole.

Sanne_
17-12-09, 10:17
je wilt toch niet echt dat je kinderen - al jezus spelende - hun andere wang aanbieden en vervolgens lens geslagen thuis komen hè? dat werkt niet meer in deze maatschappij.

Agressie hoort bij het leven.Vechten hoort ook bij een straatcultuur als het middel om problemen te lijf te gaan.Dat is altijd al zo geweest.

Wat ik mijn kinderen leer is, niet onnodig op straat hangen en met respect omgaan met andersdenkenden.

Mvg

fisherman1969
17-12-09, 10:39
Agressie hoort bij het leven.Vechten hoort ook bij een straatcultuur als het middel om problemen te lijf te gaan.Dat is altijd al zo geweest.

Wat ik mijn kinderen leer is, niet onnodig op straat hangen en met respect omgaan met andersdenkenden.

Mvg

Als iedereen er zo overdacht dan komt het heus wel goed ,alles heeft zijn tijd nodig .
Als voorbeeld :ong 50 jaar geleden was een uit INDONESIE gekomen landgenoot een PINDA , deze scheldnaam hoor je niet eens meer ,de Indonesiers hebben zich al lang vermengd met de Nederlanders ,gemengde huwelijken zijn heel normaal ; net zo als onze Surinaamse en uit de Antillen afkomstige Nederlanders ,tijd lost alles op kijk maar eens om je heen .*)
Ik zie nu al Moslim meisjes die omgang hebben met Hollandse jongens!!!
Of hun ouders van beide kanten er blij mee zijn ?? dat is nog de vraag maar voor hun telt dat niet en gelijk hebben ze van mij mogen ze hoor :koppel:

*) Ik ken zelfs meerdere Chinees -Hollands koppels ,van beide sexe, dus Hollandse man en Chinese vrouw en omgekeerd.

justus
17-12-09, 11:01
Als iedereen er zo overdacht dan komt het heus wel goed ,alles heeft zijn tijd nodig .
Als voorbeeld :ong 50 jaar geleden was een uit INDONESIE gekomen landgenoot een PINDA , deze scheldnaam hoor je niet eens meer ,de Indonesiers hebben zich al lang vermengd met de Nederlanders ,gemengde huwelijken zijn heel normaal ; net zo als onze Surinaamse en uit de Antillen afkomstige Nederlanders ,tijd lost alles op kijk maar eens om je heen .*)
Ik zie nu al Moslim meisjes die omgang hebben met Hollandse jongens!!!
Of hun ouders van beide kanten er blij mee zijn ?? dat is nog de vraag maar voor hun telt dat niet en gelijk hebben ze van mij mogen ze hoor :koppel:

*) Ik ken zelfs meerdere Chinees -Hollands koppels ,van beide sexe, dus Hollandse man en Chinese vrouw en omgekeerd.

dat zie ik ook en juich het van harte toe. alleen nl-maroc.koppels zie je nauwelijks of niet, terwijl marokkanen hier toch echt net zo lang of nog langer zijn dan turken en surinamers.
als er nu nog tegen mij pinda wordt gezegd wordt er meestal het woordje saus aan vastgeplakt met het verzoek of ik dat wil maken...

justus
17-12-09, 11:02
Agressie hoort bij het leven.Vechten hoort ook bij een straatcultuur als het middel om problemen te lijf te gaan.Dat is altijd al zo geweest.

Wat ik mijn kinderen leer is, niet onnodig op straat hangen en met respect omgaan met andersdenkenden.

Mvg

dat is dus exact wat ik mijn jongens bijbreng. geweld als doel vind ik te triest voor woorden.

knuppeltje
17-12-09, 11:06
dat is dus exact wat ik mijn jongens bijbreng. geweld als doel vind ik te triest voor woorden.

En wel doel hadden die zoontjes van jou ook weer?

Oja, tandartsje spelen.

justus
17-12-09, 11:09
En wel doel hadden die zoontjes van jou ook weer?

Oja, tandartsje spelen.

ook al een probleem met lezen en onthouden? wat was ook al weer de voornaam van alzheimer?
mijn zonen gingen even verhaal halen op gajes dat mijn jongste zoontje bekogelde met flessen en stenen zonder enige aanleiding. dit leidde vervolgens tot een handgemeen waarbij een gebit ietwat werd vernield. ergo, de tandarts was even langs geweest. dat was niet het doel maar het resultaat van geweld toegepast op mijn zonen en vervolgens grof beantwoord.
lezen...het blijft ingewikkeld met oogkleppen op.

mark61
17-12-09, 11:22
ook al een probleem met lezen en onthouden? wat was ook al weer de voornaam van alzheimer?
mijn zonen gingen even verhaal halen op gajes dat mijn jongste zoontje bekogelde met flessen en stenen zonder enige aanleiding. dit leidde vervolgens tot een handgemeen waarbij een gebit ietwat werd vernield. ergo, de tandarts was even langs geweest. dat was niet het doel maar het resultaat van geweld toegepast op mijn zonen en vervolgens grof beantwoord.
lezen...het blijft ingewikkeld met oogkleppen op.

Wat was nou het doel?

Je maakt het steeds erger. Je hebt dus agressieve zonen die wraak nemen en geen haar beter zijn dan degenen op wie ze reageren. Dus wat is er nou met Marokkanen uitzetten? Jullie gelijk meenemen?

Geschift. Ga nou maar weg, je bent volgens je eigen normen in het geheel geen aanwinst.

knuppeltje
17-12-09, 12:18
waarbij een gebit ietwat werd vernield. ergo, de tandarts was even langs geweest. dat was niet het doel maar het resultaat van geweld toegepast op mijn zonen en vervolgens grof beantwoord.
lezen...het blijft ingewikkeld met oogkleppen op.

Dat was wel degelijk het doel, dat gaf je zelf aan. Ze zouden even voor tandarts gaan spelen, zei je zelf daags ervoor.

Ik weet niet of je het begrijpt, ik denk het niet, maar je lult dus al de hele tijd uit je nek.

tr_imparator
17-12-09, 21:44
je wilt toch niet echt dat je kinderen - al jezus spelende - hun andere wang aanbieden en vervolgens lens geslagen thuis komen hè? dat werkt niet meer in deze maatschappij.

Toen ik vroeger ging vechten, werd ik of inelkaar geslagen of ik ramde erop los. En de volgende keer was ik net zo goed weer vrienden. Mijn ouders, broers (of vrienden) deden nooit mee.

fisherman1969
17-12-09, 23:01
dat zie ik ook en juich het van harte toe. alleen nl-maroc.koppels zie je nauwelijks of niet, terwijl marokkanen hier toch echt net zo lang of nog langer zijn dan turken en surinamers.
als er nu nog tegen mij pinda wordt gezegd wordt er meestal het woordje saus aan vastgeplakt met het verzoek of ik dat wil maken...

Schitterend , pindasaus maar zover is het gelukkig wel , dus HET KAN .
En wat de Marokkanen betreft het probleem is het geloof!!Net zoals vroeger bij de R.K werden zgn,, gemengde ,,huwlijken voorkomen.
De ellende is soms nog voelbaar ik ben nog steeds RK !!! dat blijf je .je leven lang.:gek: genoeg
Mijn vader werd R.K omdat mijn moeder het was (anders geen trouwpartij ).
God zij dank is dit nu anders .
Bij Marokkanen komt ook nog eens de dubbele Nationaliteit om de hoek kijken waarvoor eigenlijk?? Ik heb neven en nichten in Australie maar hun kinderen zijn geen Nederlanders meer laat staan hun kleinkinderen.