PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaan zat 35 jaar onschuldig in cel



knuppeltje
18-12-09, 14:38
Amsterdam - Een Amerikaanse man is deze week vrijgelaten nadat was gebleken dat hij 35 jaar onschuldig in de gevangenis had gezeten.

De 54-jarige James Bain was veroordeeld voor verkrachting van een 9-jarige jongen in 1974. Uit dna-analyse is gebleken dat hij de dader niet kon zijn.

Bain, een zwarte man, heeft altijd volgehouden dat hij onschuldig is. Toen hij werd veroordeeld waren de huidige dna-technieken nog niet beschikbaar. Voor zijn vrijlating was geijverd door Innocence Project, een organisatie die zich inzet voor onschuldig veroordeelden.

In de Verenigde Staten zijn de afgelopen jaren dankzij dna-onderzoek 246 gevangenen op vrije voeten gekomen. Bain, die werd opgepakt toen hij 19 was, is van deze groep degene die het langst vast heeft gezeten.

'Niemand kan de jaren vervangen die Jamie heeft verloren', zei een advocaat van Innocence Project. Bij het verlaten van het paleis van justitie in Bartow, Florida, zei Bain geen wrok te koesteren. 'Ik ben niet boos, want ik heb God.' Hij droeg een T-shirt met de tekst 'Onschuldig'. (Volkskrant)

Ben toch benieuwd hoelang die wrok uitblijft, als je 35 jaar onschuldig hebt gezeten, en het misschien wel je hele leven zou zijn geweest als Innocence Project er niet was geweest.

Zo heeft ie ook wel een beetje levenslang denk. Het zal je maar overkomen.

tanger'73
18-12-09, 14:53
De mate van wrok zou misschien ook afhangen van de hoogte van de schadevergoeding die hij over al die jaren onschuldig vastzitten zou moeten krijgen.

knuppeltje
18-12-09, 14:56
De mate van wrok zou misschien ook afhangen van de hoogte van de schadevergoeding die hij over al die jaren onschuldig vastzitten zou moeten krijgen.

Het zou een voor hem het leven een heel stuk makkelijker maken. Maar die wrok wegnemen, met al die verloren jaren?

tanger'73
18-12-09, 15:06
Het zou een voor hem het leven een heel stuk makkelijker maken. Maar die wrok wegnemen, met al die verloren jaren?


35 jaar is best wel lang om dat in geld uit te drukken.

knuppeltje
18-12-09, 15:34
35 jaar is best wel lang om dat in geld uit te drukken.

De wrok zal dus wel blijven, misschien zelfs erger worden in de loop der jaren. Niet iedereen is een Nelson Mandela.

tanger'73
18-12-09, 16:04
De wrok zal dus wel blijven, misschien zelfs erger worden in de loop der jaren. Niet iedereen is een Nelson Mandela.

Hij zegt God gevonden te hebben, ik vraag me af pas na 35 jaar?

justus
19-12-09, 08:25
De mate van wrok zou misschien ook afhangen van de hoogte van de schadevergoeding die hij over al die jaren onschuldig vastzitten zou moeten krijgen.

ik hoorde op het nieuws dat hij iets van een miljoen dollar kon verwachten...
zal wel onderhandeld zijn zonder advocaat voordat hij werd vrijgelaten...
eigenlijk schande, 35 jaar (zijn hele jeugd vanaf zijn 19de) kansloos gemaakt..

knuppeltje
19-12-09, 09:33
Hij zegt God gevonden te hebben, ik vraag me af pas na 35 jaar?

Welnee, die zat daar ook.

mark61
19-12-09, 13:34
Hij zegt God gevonden te hebben, ik vraag me af pas na 35 jaar?

Waar lees jij dat? Hij zegt blijkens het artikel dat hij God heeft. Ik neem aan zijn hele leven al.

Amerikaanse rechtspraak... :(

tanger'73
19-12-09, 14:49
ik hoorde op het nieuws dat hij iets van een miljoen dollar kon verwachten...
zal wel onderhandeld zijn zonder advocaat voordat hij werd vrijgelaten...
eigenlijk schande, 35 jaar (zijn hele jeugd vanaf zijn 19de) kansloos gemaakt..


Dat miljoen is behoorlijk bitter en zuur als compensatie voor iemand die z'n leven in afzondering is gebracht.

tanger'73
19-12-09, 14:50
Welnee, die zat daar ook.


Moest tie daarvoor dan eerst 35 jaar lang weesgegroetjes en rozekransjes draaien?

mark61
19-12-09, 14:52
Moest tie daarvoor dan eerst 35 jaar lang weesgegroetjes en rozekransjes draaien?

Katholieke AfroAmerikanen zijn dun gezaaid. Mja, God redt niet altijd. Of anders in slow motion.

tanger'73
19-12-09, 14:55
Waar lees jij dat? Hij zegt blijkens het artikel dat hij God heeft. Ik neem aan zijn hele leven al.

Amerikaanse rechtspraak... :(


lekker dan als je 35 jaar lang in doucheruimtes en achteraf hoekjes in zo'n Amerikaanse bajes gedwongen een nummer moest geven?

tanger'73
19-12-09, 14:56
Katholieke AfroAmerikanen zijn dun gezaaid. Mja, God redt niet altijd. Of anders in slow motion.


'K weet nog steeds niet welke God tie dan wel heeft?

mark61
19-12-09, 15:04
'K weet nog steeds niet welke God tie dan wel heeft?

Die God schijnt wel dezelfde te zijn, maar een protestant zal je nooit met weesgegroetjes en rozenkransen in de weer zien, die verafschuwen dat.

Katholieken vormen in de VS een minderheid, das maximaal 10% van de christenen dacht ik. De overige christenen zijn protestanten, die in tientallen, zo niet honderden kleinere groeperingen uiteenvallen. Iedereen kan elke dag een nieuwe tak beginnen. Daar zijn ze verder ook heel vrij in. Het zijn ook geen sektes die elkaar naar het leven staan, ofzo, gewoon interpretatieverschillen, of verschillen in 'beleving'.

Dit nog even afgezien van raciale verschillen. Een Texaanse veeboer ziet zichzelf op zondag niet op zijn James Browns dansen op vrome teksten :hihi:

tanger'73
19-12-09, 15:10
Die God schijnt wel dezelfde te zijn, maar een protestant zal je nooit met weesgegroetjes en rozenkransen in de weer zien, die verafschuwen dat.

Katholieken vormen in de VS een minderheid, das maximaal 10% van de christenen dacht ik. De overige christenen zijn protestanten, die in tientallen, zo niet honderden kleinere groeperingen uiteenvallen. Iedereen kan elke dag een nieuwe tak beginnen. Daar zijn ze verder ook heel vrij in. Het zijn ook geen sektes die elkaar naar het leven staan, ofzo, gewoon interpretatieverschillen, of verschillen in 'beleving'.

Dit nog even afgezien van raciale verschillen. Een Texaanse veeboer ziet zichzelf op zondag niet op zijn James Browns dansen op vrome teksten :hihi:


je weet wat ik daarmee bedoel, gewoon 35 jaar op de knieën gaan en dan pas na 35 jaar gehoor krijgen.

mark61
19-12-09, 15:13
je weet wat ik daarmee bedoel, gewoon 35 jaar op de knieën gaan en dan pas na 35 jaar gehoor krijgen.

Beter laat dan nooit? Hoeveel gelovigen zuchten in gevangenissen en komen er nooit uit?

tanger'73
19-12-09, 15:38
Beter laat dan nooit? Hoeveel gelovigen zuchten in gevangenissen en komen er nooit uit?


in dit geval is zeker dat meneer is veroordeeld omdat hij zwart is en dat is triest.

mark61
19-12-09, 15:43
in dit geval is zeker dat meneer is veroordeeld omdat hij zwart is en dat is triest.

Ja, en dat gebeurt duizenden keren per jaar, vrees ik. Afijn omdat hij zwart is doet het er niet zo toe of je de juiste hebt, any zwarte will do.

tanger'73
19-12-09, 15:56
Ja, en dat gebeurt duizenden keren per jaar, vrees ik. Afijn omdat hij zwart is doet het er niet zo toe of je de juiste hebt, any zwarte will do.


helaas ben je als zwarte in Amerika al bij voorbaat schuldig. :traan1:

Slinger
19-12-09, 16:19
in dit geval is zeker dat meneer is veroordeeld omdat hij zwart is en dat is triest.

Hoe weet je dat?

mark61
19-12-09, 17:10
helaas ben je als zwarte in Amerika al bij voorbaat schuldig. :traan1:

Ja, vaak wel :(

ronald
19-12-09, 19:00
ik hoorde op het nieuws dat hij iets van een miljoen dollar kon verwachten...
zal wel onderhandeld zijn zonder advocaat voordat hij werd vrijgelaten...
eigenlijk schande, 35 jaar (zijn hele jeugd vanaf zijn 19de) kansloos gemaakt..

Hiervoor heeft het Amerikaanse systeem opeens wel vaste prijzen: $ 50.000 per jaar. Hij krijgt dus $ 1,75 miljoen dollar. Voor het jaar dat hij 20 werd krijgt hij $ 50.000 en voor het jaar dat hij 54 krijgt hij ook $ 50.000. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met een persoonlijk leven en een eventuele carrière die hij zou hebben kunnen opbouwen, pensioenopbouw enz.

tanger'73
19-12-09, 22:42
Hoe weet je dat?


iedereen weet dat de verhoudingen tussen zwart en wit in Amerika immens zijn en dat zwarten er altijd bekaaid vanaf komen.

Slinger
20-12-09, 00:17
iedereen weet dat de verhoudingen tussen zwart en wit in Amerika immens zijn en dat zwarten er altijd bekaaid vanaf komen.

Bullshit.

Ik vroeg je hoe je weet dat deze meneer is veroordeeld omdat hij zwart is.

tanger'73
20-12-09, 00:27
Bullshit.

Ik vroeg je hoe je weet dat deze meneer is veroordeeld omdat hij zwart is.


Fuck you smerige christen fundamentalist en neo-con kontelikker!

justus
20-12-09, 06:23
Hiervoor heeft het Amerikaanse systeem opeens wel vaste prijzen: $ 50.000 per jaar. Hij krijgt dus $ 1,75 miljoen dollar. Voor het jaar dat hij 20 werd krijgt hij $ 50.000 en voor het jaar dat hij 54 krijgt hij ook $ 50.000. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met een persoonlijk leven en een eventuele carrière die hij zou hebben kunnen opbouwen, pensioenopbouw enz.

waarom verbaast dit me nou niks...

justus
20-12-09, 06:24
iedereen weet dat de verhoudingen tussen zwart en wit in Amerika immens zijn en dat zwarten er altijd bekaaid vanaf komen.

je weet toch dat alleen zwarten verkrachten? en zeker 35 jaar geleden....

Slinger
20-12-09, 08:16
Fuck you smerige christen fundamentalist en neo-con kontelikker!

Rot op, hypocriete islamitische racist.

knuppeltje
20-12-09, 09:43
Loopt in New York een zwarte met een pinguin aan de lijn te wandelen. Zegt een agent: hé wat is er hier aan de hand? O, zegt de zwarte, niets bijzonders aan de hand agent, ik laat gewoon mijn pinguin uit. De agent geeft die zwarte een oplawaai met zijn gummiknuppel van jewelste en zegt, smoel dicht jij, jou heb ik niks gevraagd!

Volgens Amerikaanse gewoontes was dat nog een vriendelijke behandeling door die agent.

justus
20-12-09, 10:12
Loopt in New York een zwarte met een pinguin aan de lijn te wandelen. Zegt een agent: hé wat is er hier aan de hand? O, zegt de zwarte, niets bijzonders aan de hand agent, ik laat gewoon mijn pinguin uit. De agent geeft die zwarte een oplawaai met zijn gummiknuppel van jewelste en zegt, smoel dicht jij, jou heb ik niks gevraagd!

Volgens Amerikaanse gewoontes was dat nog een vriendelijke behandeling door die agent.

in new york valt dat nogal mee, althans tegenwoordig. in de zuidelijke staten leeft dat idee nog wel. misschien dat obama (als ie niet wordt vermoord) wat veranderingen kan aanbrengen.

Wide-O
20-12-09, 11:21
Katholieken vormen in de VS een minderheid, das maximaal 10% van de christenen dacht ik.

Iets hoger blijkbaar (dacht ook meer aan 10 %)

Volgens wickedpedia:

Protestantism (51.3%)
Roman Catholicism (23.9%)
Mormonism (1.7%)
Jehovah's Witnesses (0.7%)
Orthodox Church (0.6%)
Other Christian (0.3%)
Unaffiliated, including atheist or agnostic (16.1%)
Judaism (1.7%)
Buddhist (0.7%)
Islam (0.6%)
Hinduism (0.4%)
Other (1.2%)

Het aantal "unaffiliated" lijkt hoog, maar daar zitten wicca's, pagans, juggaloos (! :hihi: ) enz. in. Het aantal atheisten/agnosten is volgens de laatste gegevens max 6 à 7 %.

mark61
20-12-09, 11:23
Iets hoger blijkbaar (dacht ook meer aan 10 %)

Volgens wickedpedia:

Protestantism (51.3%)
Roman Catholicism (23.9%)
Mormonism (1.7%)
Jehovah's Witnesses (0.7%)
Orthodox Church (0.6%)
Other Christian (0.3%)
Unaffiliated, including atheist or agnostic (16.1%)
Judaism (1.7%)
Buddhist (0.7%)
Islam (0.6%)
Hinduism (0.4%)
Other (1.2%)

Het aantal "unaffiliated" lijkt hoog, maar daar zitten wicca's, pagans, juggaloos (! :hihi: ) enz. in. Het aantal atheisten/agnosten is volgens de laatste gegevens max 6 à 7 %.

Oh wat veel inderdaad. Wel een gek lijstje. Volgens mij zijn er ca. 7 miljoen moslims in de VS, dat is 2% ofzo? Verder mis ik de Anglicanen. Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ze maken een belangrijk deel uit van Anglicanen worldwide. Hm, naar schatting 2,2 miljoen, zegt wiki. Das toch ook wel 0,7%.

Ha, ik weet het al: die katholieken zijn natuurlijk de latino's. Wij dachten natuurlijk aan 10% omdat dat ws. het percentage heu 'blanken' was, ooit

Wide-O
20-12-09, 11:48
Oh wat veel inderdaad. Wel een gek lijstje. Volgens mij zijn er ca. 7 miljoen moslims in de VS, dat is 2% ofzo?


Dat is zo, maar ik vind hetzelfde cijfer in het CIA factbook.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html


Verder mis ik de Anglicanen. Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ze maken een belangrijk deel uit van Anglicanen worldwide. Hm, naar schatting 2,2 miljoen, zegt wiki. Das toch ook wel 0,7%.

Wel, er zijn er een hoop bij elkaar geharkt. Amish, Quakers, Episcopalen, Pentecostals, Methodists, Mormonen, 7th Day Adventists, Scientology, het houdt niet op. :hihi:

Nou ja, het blijven lijstjes.



Ha, ik weet het al: die katholieken zijn natuurlijk de latino's. Wij dachten natuurlijk aan 10% omdat dat ws. het percentage heu 'blanken' was, ooit

Jah, het aantal "hispanics" wordt op 15% geschat, en die zullen overwegend wel katholiek zijn, dus dan kom je inderdaad aan die 23%. Gezien protestanten uiteenvallen in tig denominaties (die elkaar naar de hel wensen) zou het wel eens kunnen dat zou gezien katholieken in de meerderheid zijn.

CIA geeft overigens maar 4% niet-gelovigen.

mark61
20-12-09, 12:12
Dat is zo, maar ik vind hetzelfde cijfer in het CIA factbook.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html

Wel, er zijn er een hoop bij elkaar geharkt. Amish, Quakers, Episcopalen, Pentecostals, Methodists, Mormonen, 7th Day Adventists, Scientology, het houdt niet op. :hihi:

Nou ja, het blijven lijstjes.

Jah, het aantal "hispanics" wordt op 15% geschat, en die zullen overwegend wel katholiek zijn, dus dan kom je inderdaad aan die 23%. Gezien protestanten uiteenvallen in tig denominaties (die elkaar naar de hel wensen) zou het wel eens kunnen dat zou gezien katholieken in de meerderheid zijn.

CIA geeft overigens maar 4% niet-gelovigen.

Jah ik heb de CIA er ook op nageslagen. Maar dat van die 7 miljoen moslims weet ik vrij zeker omdat ik al eens uitgebreid heb gezocht vanwege een topic ooit. Ik vond verschillende bronnen, VS census o.a. De CIA gebruikt vaak nogal oude bronnen, of update niet zo snel, wat zal het zijn.

Die 2,2 miljoen haalde ik van een wiki artikel over anglicanen in de VS die lid zijn van de 'internationale anglicanen', dat is vrij zuiver, de afgescheiden conservatieven zitten er niet bij.

tanger'73
20-12-09, 14:32
Rot op, hypocriete islamitische racist.

ik heb totaal schijt aan wat een debiele christen fundamentalist en kanker anglo-Amerikaanse penispijper hier op Maroc.nl tegenover mij te melden heeft. Ga lekker onder je kerstboom zittend op een coca cola fles, met een witte muts op je kanker kop luidkeels white, white christmas zingen!

tanger'73
20-12-09, 14:39
Jah ik heb de CIA er ook op nageslagen. Maar dat van die 7 miljoen moslims weet ik vrij zeker omdat ik al eens uitgebreid heb gezocht vanwege een topic ooit. Ik vond verschillende bronnen, VS census o.a. De CIA gebruikt vaak nogal oude bronnen, of update niet zo snel, wat zal het zijn.

Die 2,2 miljoen haalde ik van een wiki artikel over anglicanen in de VS die lid zijn van de 'internationale anglicanen', dat is vrij zuiver, de afgescheiden conservatieven zitten er niet bij.

Heb je misschien ooit eens opgezocht hoe dat komt dat in voornamelijk de zuidelijke staten en pensioen staat florida, 1 op de 3 zwarten van het kiesrecht zijn uitgesloten?

Slinger
20-12-09, 14:42
ik heb totaal schijt aan wat een debiele christen fundamentalist en kanker anglo-Amerikaanse penispijper hier op Maroc.nl tegenover mij te melden heeft. Ga lekker onder je kerstboom zittend op een coca cola fles, met een witte muts op je kanker kop luidkeels white, white christmas zingen!

Maar dat neemt niet weg dat je geen bal van deze zaak weet en toch zo maar beweert dat deze man veroordeeld is omdat hij zwart is.

tanger'73
20-12-09, 14:51
Maar dat neemt niet weg dat je geen bal van deze zaak weet en toch zo maar beweert dat deze man veroordeeld is omdat hij zwart is.


Nee gelukkig maar, want van ballen daar weet jij natuurlijk als eerste klas ballenwasser en met ballen in de keel alles van.

mark61
20-12-09, 14:52
Heb je misschien ooit eens opgezocht hoe dat komt dat in voornamelijk de zuidelijke staten en pensioen staat florida, 1 op de 3 zwarten van het kiesrecht zijn uitgesloten?

De slaven zaten voornamelijk in de zuidelijke staten, omdat ze daar in de landbouw werden ingezet, katoen vooral. In het noorden kwam de industrie op en pas later trokken gevluchte, vrijgelaten slaven naar het noorden.

Dus de sociale verhoudingen tussen wit en zwart lagen in het zuiden veel meer vast, al 4 eeuwen onderhand.

In veel van die staten verlies je je kiesrecht, actief en/of passief (kunnen kiezen of verkozen worden), voor een bepaalde tijd, of de rest van je leven, als je veroordeeld wordt voor bepaalde misdaden.

Ik denk dat het niet toevallig is dat vooral de zwarten daarvan de dupe worden. In de praktijk hadden ze een eeuw na de afschaffing van de slavernij nog steeds niet de volledige burgerrechten waar elke Amerikaanse burger recht op heeft, dus dit ehm gebruik sluit mooi aan bij het uitsluiten van AfroAmerikanen van de maatschappij.

tanger'73
20-12-09, 14:58
De slaven zaten voornamelijk in de zuidelijke staten, omdat ze daar in de landbouw werden ingezet, katoen vooral. In het noorden kwam de industrie op en pas later trokken gevluchte, vrijgelaten slaven naar het noorden.

Dus de sociale verhoudingen tussen wit en zwart lagen in het zuiden veel meer vast, al 4 eeuwen onderhand.

In veel van die staten verlies je je kiesrecht, actief en/of passief (kunnen kiezen of verkozen worden), voor een bepaalde tijd, of de rest van je leven, als je veroordeeld wordt voor bepaalde misdaden.

Ik denk dat het niet toevallig is dat vooral de zwarten daarvan de dupe worden. In de praktijk hadden ze een eeuw na de afschaffing van de slavernij nog steeds niet de volledige burgerrechten waar elke Amerikaanse burger recht op heeft, dus dit ehm gebruik sluit mooi aan bij het uitsluiten van AfroAmerikanen van de maatschappij.

Ja achter dat kiesrecht zit een bewust beleid en het zou me niet verwonderen dat de rechtelijke macht in die staten dat beleid ook ondersteunen, met grote gevolgen voor met name de zwarte bevolking. Dank voor je algemeen erkend historisch besef, want daar heb je tenminste wat aan.

Wide-O
20-12-09, 15:22
ik heb totaal schijt aan wat een debiele christen fundamentalist en kanker anglo-Amerikaanse penispijper hier op Maroc.nl tegenover mij te melden heeft. Ga lekker onder je kerstboom zittend op een coca cola fles, met een witte muts op je kanker kop luidkeels white, white christmas zingen!

Denk je dat dit helpt?

tanger'73
20-12-09, 15:24
Denk je dat dit helpt?

Persoonlijk voor mezelf wel.

Slinger
20-12-09, 15:24
Denk je dat dit helpt?

Het helpt hem zelf vast wel. Hij is weer een deel van zijn frustraties kwijt. Waarschijnlijk heeft hij pas geleden een slechtnieuwsgesprek gehad met zijn baas.

Wide-O
20-12-09, 15:26
Dus de sociale verhoudingen tussen wit en zwart lagen in het zuiden veel meer vast, al 4 eeuwen onderhand.


Geheel volgens de Bijbel overigens. Mhhh, vraag me af of we daar ook een paar bladzijden moeten uitscheuren? :boer:



Ik denk dat het niet toevallig is dat vooral de zwarten daarvan de dupe worden. In de praktijk hadden ze een eeuw na de afschaffing van de slavernij nog steeds niet de volledige burgerrechten waar elke Amerikaanse burger recht op heeft, dus dit ehm gebruik sluit mooi aan bij het uitsluiten van AfroAmerikanen van de maatschappij.

Daarom dat ik zo blij ben dat Mike Huckabee het gehaald heeft. Oh, wacht FF.

Maggoed, die is "fake", right. Lees ik hier elke dag. :zegniets:

Wide-O
20-12-09, 15:27
Het helpt hem zelf vast wel. Hij is weer een deel van zijn frustraties kwijt. Waarschijnlijk heeft hij pas geleden een slechtnieuwsgesprek gehad met zijn baas.


Denk vooral niet dat ik jou hoger acht dan een platypus. Jij bent hier alleen maar om te zeiken.

Wide-O
20-12-09, 15:28
Persoonlijk voor mezelf wel.

OK dan :hihi:

tanger'73
20-12-09, 15:33
OK dan :hihi:


Graag gedaan, wist je trouwens dat een platypus giftig is en bij een beet chronische pijnen kan veroorzaken?

Wide-O
20-12-09, 15:40
Graag gedaan, wist je trouwens dat een platypus giftig is en bij een beet chronische pijnen kan veroorzaken?

Nee. Maar ze kunnen ook niet echt goed met een toetsenbord overweg, dus dat scheelt. Stel je voor dat die hier ook nog prikten.

Ik bedoel maar: er wordt hier nogal es "gezogen". Moeilijk om niet op in te gaan - tell me about it - maar soms is het toch beter.

Ik heb letterlijk gehuild van vreugde toen Obama verkozen werd. Naief? Jah, tuurlijk. En toch is het een teken dat verandering mogelijk is, zelfs in de US.

Zal hij ons teleurstellen? Zeker. Net zoals elke politicus die de lat hoog (te hoog?) legt.

Maar als men denkt dat Bush een unicum was, en de rest wellicht minder erg, dan wordt het dringend tijd om wat meer over de VS te leren.

tanger'73
20-12-09, 15:49
Nee. Maar ze kunnen ook niet echt goed met een toetsenbord overweg, dus dat scheelt. Stel je voor dat die hier ook nog prikten.

Ik bedoel maar: er wordt hier nogal es "gezogen". Moeilijk om niet op in te gaan - tell me about it - maar soms is het toch beter.

Ik heb letterlijk gehuild van vreugde toen Obama verkozen werd. Naief? Jah, tuurlijk. En toch is het een teken dat verandering mogelijk is, zelfs in de US.

Zal hij ons teleurstellen? Zeker. Net zoals elke politicus die de lat hoog (te hoog?) legt.

Maar als men denkt dat Bush een unicum was, en de rest wellicht minder erg, dan wordt het dringend tijd om wat meer over de VS te leren.

Je hebt helemaal gelijk en Obama is de uitkomst van decenia's lange burgerrechtenbewegingen in de VS. Dat door sommigen zomaar bijvoorbeeld over de verdiensten van Maarten Luther King c.s. wordt gestapt is ernstig.

Wide-O
20-12-09, 16:00
Dat door sommigen zomaar bijvoorbeeld over de verdiensten van Maarten Luther King c.s. wordt gestapt is ernstig.

Ik kan je echt zijn biografie aanraden. Hij mag dan wel een politicus zijn, maar het is adembenemend.

Die hele weg van Hawaii - VS - Kenia - Hawaii - VS - terug naar Kenia. Deze man heeft hersens en gevoel.

Maar nogmaals, hij zal de erfenis van de laatste pagweg 30 jaar niet in één ambtstermijn kunnen goedmaken. En ik betwijfel zelfs of hij het binnen 3 jaar zal halen.

Ik hoop er stiekum wel op, maggoed.

Slinger
20-12-09, 18:03
Nee gelukkig maar, want van ballen daar weet jij natuurlijk als eerste klas ballenwasser en met ballen in de keel alles van.

't Begint alweer een beetje vulgair te worden.

tanger'73
20-12-09, 18:28
Ik kan je echt zijn biografie aanraden. Hij mag dan wel een politicus zijn, maar het is adembenemend.

Die hele weg van Hawaii - VS - Kenia - Hawaii - VS - terug naar Kenia. Deze man heeft hersens en gevoel.

Maar nogmaals, hij zal de erfenis van de laatste pagweg 30 jaar niet in één ambtstermijn kunnen goedmaken. En ik betwijfel zelfs of hij het binnen 3 jaar zal halen.

Ik hoop er stiekum wel op, maggoed.


Waarom zou Obama het niet halen? Hij is als machtigste man op aarde een van de best beveiligde persoon ter wereld. Bovendien is er niemand anders meer dan christen fundamentalisten en white power figuren om een eventuele moord in de schoenen te schuiven.

mark61
20-12-09, 21:59
Geheel volgens de Bijbel overigens. Mhhh, vraag me af of we daar ook een paar bladzijden moeten uitscheuren? :boer:

Daarom dat ik zo blij ben dat Mike Huckabee het gehaald heeft. Oh, wacht FF.

Maggoed, die is "fake", right. Lees ik hier elke dag. :zegniets:

Gewoon helemaal verbranden. Je neemt een Arabische versie, Wilders zal het verschil toch niet opvallen.

Erm, wot's the connection? Huckabee, leeft die nog dan? In het tuinhuisje van Sarah P. ofzo?

mark61
20-12-09, 22:01
Waarom zou Obama het niet halen? Hij is als machtigste man op aarde een van de best beveiligde persoon ter wereld. Bovendien is er niemand anders meer dan christen fundamentalisten en white power figuren om een eventuele moord in de schoenen te schuiven.

Hij is in de VS niet oppermachtig, dat blijkt wel. Zijn eigen Democratische senatoren en afgevaardigden zijn niet overdreven enthousiast.

tanger'73
20-12-09, 22:15
Hij is in de VS niet oppermachtig, dat blijkt wel. Zijn eigen Democratische senatoren en afgevaardigden zijn niet overdreven enthousiast.



Als president van de Verenigde Staten ben je in potentie de machtigste man op aarde.

Wide-O
20-12-09, 22:16
Gewoon helemaal verbranden. Je neemt een Arabische versie, Wilders zal het verschil toch niet opvallen.


Mwoh, dat verbranden, hoeft nou ook weer nie. :hihi:



Erm, wot's the connection? Huckabee, leeft die nog dan? In het tuinhuisje van Sarah P. ofzo?

Huckabee stond op een gegeven moment er tamelijk goed voor. Hij wil de Constitution aanpassen aan de hand van de Bijbel. :knife_hea

Palin is politiek dood geloof ik. De republikeinen zijn elkaar aan het uitmoorden. Nou ja, dat hoop ik dan.

Ik hoop dat hij Rusland kan zien vanuit haar tuinhuisje. :hihi:


Hij is in de VS niet oppermachtig, dat blijkt wel. Zijn eigen Democratische senatoren en afgevaardigden zijn niet overdreven enthousiast.

Nee, en die moeten ook herverkozen. :cheefbek: Nou ja, misschien heeft zijn team dat ook ingecalculeerd, en maakt ie nog een come-back.

Wide-O
20-12-09, 22:18
Als president van de Verenigde Staten ben je in potentie de machtigste man op aarde.

Alleen in romans.

tanger'73
20-12-09, 22:19
Alleen in romans.


Dan ken je de regeerperiode van president George Bush niet, die tegen de zin van iedereen in de wereld naar de afgrond heeft gebracht.

tanger'73
20-12-09, 22:23
Alleen in romans.


John F. Kennedy die tegen de zin van zijn militaire adviseurs in, de wereld van een kernoorlog heeft afgewend.

Wide-O
20-12-09, 22:49
Dan ken je de regeerperiode van president George Bush niet, die tegen de zin van iedereen in de wereld naar de afgrond heeft gebracht.

OK, you got me.

tanger'73
20-12-09, 23:05
OK, you got me.


ik zou ook heel graag gezien hebben dat zijn rol bij een roman bleef, maar helaas gebeurt niks in de wereld zonder invloed uit het Witte Huis.

mark61
21-12-09, 06:05
Als president van de Verenigde Staten ben je in potentie de machtigste man op aarde.

Ja, in potentie. Maar nu dus even niet.

knuppeltje
21-12-09, 09:55
Denk vooral niet dat ik jou hoger acht dan een platypus. Jij bent hier alleen maar om te zeiken.

Na, dat vind ik wel erg beledigend voor die arme beestjes. Die zien er zo schattig uit. Om daar nu die slingeraap mee te vergelijken?

knuppeltje
21-12-09, 09:57
't Begint alweer een beetje vulgair te worden.

Als jij mee doet wel.

Wide-O
21-12-09, 10:03
Jah, ik ben een platypucist. :moeilijk:


Ja, in potentie. Maar nu dus even niet.

Ik doelde eigenlijk op de administratie. De heren Cheney, Wolfowitz, Rumsfeld, Libby et al hadden een bijzonder grote invloed op Bush. Dat was echt een heel raar eng kliekje.

Slinger
21-12-09, 10:08
Als jij mee doet wel.

Ik ben de netste hier van allemaal. Kijk naar jullie disgusting taalgebruik.

H.P.Pas
21-12-09, 10:18
Ik ben de netste hier van allemaal. Kijk naar jullie disgusting taalgebruik.

I beg to differ.
Schelden doe je niet, dat is waar.
Daartegenover ben je, in de woorden van de onsterfelijke Barneveld, 'zo integer als een plastic tiet.'
Dat is iets waar ik persoonljk meer moeite mee heb maar smaken verschillen natuurlijk.

knuppeltje
21-12-09, 10:30
Ik ben de netste hier van allemaal. Kijk naar jullie disgusting taalgebruik.

Ach, je wilt nog een duur woord gebruiken om je erachter te verstoppen.
Maar het gaat in wezen helemaal niet om de netheid van de woorden, maar om de waarheidgehalte. Die is bij jou ver beneden alle peil. De manier waarop jij daarmee spot, is veel schofteriger dan menig onvertogen woord dat tegen je gebezigd wordt. Daarom is ook deze opmerking van je dan ook van een stuitende hypocrisie.

Slinger
21-12-09, 11:10
Ach, je wilt nog een duur woord gebruiken om je erachter te verstoppen.
Maar het gaat in wezen helemaal niet om de netheid van de woorden, maar om de waarheidgehalte. Die is bij jou ver beneden alle peil. De manier waarop jij daarmee spot, is veel schofteriger dan menig onvertogen woord dat tegen je gebezigd wordt. Daarom is ook deze opmerking van je dan ook van een stuitende hypocrisie.

Alles wat ik zeg is waar.

knuppeltje
21-12-09, 11:19
Alles wat ik zeg is waar.

Ik denk niet dat je er hier veel kunt vinden die het daarmee eens zullen zijn, maar je gelooft er blijkbaar heilig in, typisch iets voor pathelogische leugenaars en fantasten.

Slinger
21-12-09, 11:45
Ik denk niet dat je er hier veel kunt vinden die het daarmee eens zullen zijn, maar je gelooft er blijkbaar heilig in, typisch iets voor pathelogische leugenaars en fantasten.

Dat zegt meer over hen dan over mij.

The_Grand_Wazoo
21-12-09, 12:03
ik heb totaal schijt aan wat een debiele christen fundamentalist en kanker anglo-Amerikaanse penispijper hier op Maroc.nl tegenover mij te melden heeft. Ga lekker onder je kerstboom zittend op een coca cola fles, met een witte muts op je kanker kop luidkeels white, white christmas zingen!

Ik vind anglo-amerikaanse penispijper wel lekker bekken. Dat komt vast door die dubbele alliteratie. Misschien moet je het aan Vandersteen Studio's aanbieden:
Suske en Wiske en de anglo-amerikaanse penispijpers.

mark61
21-12-09, 12:11
Ik doelde eigenlijk op de administratie. De heren Cheney, Wolfowitz, Rumsfeld, Libby et al hadden een bijzonder grote invloed op Bush. Dat was echt een heel raar eng kliekje.

Ja, dat was echt een vaag clubje. Ik dacht tenminste niet dat ze de mening van de meerderheid van de Rep. partij vertegenwoordigden, maar ze kregen ze wel mee. Terwijl Obama ook zijn eigen clubje heeft, maar de partij niet echt mee krijgt.

mark61
21-12-09, 12:12
Ik ben de netste hier van allemaal. Kijk naar jullie disgusting taalgebruik.

Zie commentaar vd heer Pas.

Taalgebruik is oppervlakkig, uiterlijk. Jouw disgustingness zit van binnen. Das wel wat ernstiger.

Slinger
21-12-09, 12:18
Zie commentaar vd heer Pas.

Taalgebruik is oppervlakkig, uiterlijk. Jouw disgustingness zit van binnen. Das wel wat ernstiger.

Ja, maar dan kun je niets aan doen. De mens is geneigd tot het kwade.

knuppeltje
21-12-09, 14:52
Dat zegt meer over hen dan over mij.

Oeps, echt waar denk je?
Nauja, ze zullen wel beter bij hun verstand zijn, dat wel.

knuppeltje
21-12-09, 14:57
Ja, maar dan kun je niets aan doen. De mens is geneigd tot het kwade.

Bij sommigen is dat dan ook zeer duidelijk te zien.

Wide-O
21-12-09, 16:12
Ja, maar dan kun je niets aan doen. De mens is geneigd tot het kwade.

Tuurlijk. De erfzonde, niewaar?

naam
21-12-09, 16:20
Bij wie zou het oepsgebied zijn geactiveerd?

tanger'73
21-12-09, 16:57
Ja, in potentie. Maar nu dus even niet.




the seal of the President of the United States is een instituut opzich die haaks staat op die van the United States Congress. Waar hij alleen moet zijn voor de noodzakelijke boodschappen. De 44ste president heeft echter een diplomatieke instelling en een luisterend oor.

Wide-O
21-12-09, 17:05
Schelden doe je niet, dat is waar.


Als u mij deze zijsprong even toestaat...

"Never go West, when you know you should be heading South
Never ever whisper, when you know it's time to shout."

Seasick Steve. :love2:

tanger'73
21-12-09, 17:06
Ik vind anglo-amerikaanse penispijper wel lekker bekken. Dat komt vast door die dubbele alliteratie. Misschien moet je het aan Vandersteen Studio's aanbieden:
Suske en Wiske en de anglo-amerikaanse penispijpers.


Ja ook ik besef mijn taaltalent terdege, bij nader inzien is het toch wel een mooie Suske en Wiske titel, alhoewel ik ook verzot ben op de Rode Ridder. :hihi:

Wide-O
21-12-09, 17:11
alhoewel ik ook verzot ben op de Rode Ridder. :hihi:

http://www.stripverhalen.net/images/reeksen/ridder/galaxa.gif

:argwaan:

tanger'73
21-12-09, 17:14
http://www.stripverhalen.net/images/reeksen/ridder/galaxa.gif

:argwaan:

De Rode Ridder is echt een fantastische stripreeks en aan vrouwelijk schoon zoals je ziet geen gebrek. :)

Wide-O
21-12-09, 17:18
De Rode Ridder is echt een fantastische stripreeks en aan vrouwelijk schoon zoals je ziet geen gebrek. :)

Joh! :hihi:

http://www.catawiki.nl/assets/3/c/0/4/c04346c0-9d38-012c-ecd2-0050569428b1.jpg

Ik heb het, geloof ik, wel es gelezen. Jaar of 40 geleden. :engel:

(ok, ok, ik had ze allemaal...)

tanger'73
21-12-09, 17:44
Joh! :hihi:

http://www.catawiki.nl/assets/3/c/0/4/c04346c0-9d38-012c-ecd2-0050569428b1.jpg

Ik heb het, geloof ik, wel es gelezen. Jaar of 40 geleden. :engel:

(ok, ok, ik had ze allemaal...)


Voor mensen die helaas naar de hel gaan, is dat dacht ik toch een prima metgezel in het eeuwige kampvuur. :duivel:

fisherman1969
21-12-09, 20:53
helaas ben je als zwarte in Amerika al bij voorbaat schuldig. :traan1:

Typisch weer een topic om helemaal uit te uiten dat Amerika e gruwelijk slecht land is waar je als (zwarte) in woner geen kans hebt en bij voorbaat al schuldig bent!
Helaas komen deze foute veroordelingen niet alleen in Amerika voor overal ter wereld zijn er mensen zonder schuld veroordeeld zelfs tot de dood ,ook hier in Nederland zijn gevallen bekend van foute veroordelingen, gelukkig verbeteren de technieken en komen gelukkig mensen vrij zoals de onschuldige man of hij nu blank is of gekleurd maakt geen moer uit !
Feit is ook dat schuldigen daders nu na jaren ook nog ,,gepakt,,en veroordeeld kunnen worden dank zij deze techniken,maar daar hebben jullie hte niet over het is alleen omdat het verdervelijke westerlijke Amerika in ditgeval de schuldige is oh, oh ,oh wat zijn we :schok:
Over IRAN of een ander land waar duizenden onschuldigen opgesloten zitten hoor je niks !! waar ze kinderen ophangen aan een hijskraan omdat ze homo,s waren wat mogelijk niet eens bewezen was , als volksvermaak je zag de zeik zelfs langs hun benen lopen .Maar ja dat is ff anders natuurlijk een bij de wet verboden verhouding :engel:

Slinger
21-12-09, 20:54
Typisch weer een topic om helemaal uit te uiten dat Amerika e gruwelijk slecht land is waar je als (zwarte) in woner geen kans hebt en bij voorbaat al schuldig bent!
Helaas komen deze foute veroordelingen niet alleen in Amerika voor overal ter wereld zijn er mensen zonder schuld veroordeeld zelfs tot de dood ,ook hier in Nederland zijn gevallen bekend van foute veroordelingen, gelukkig verbeteren de technieken en komen gelukkig mensen vrij zoals de onschuldige man of hij nu blank is of gekleurd maakt geen moer uit !
Feit is ook dat schuldigen daders nu na jaren ook nog ,,gepakt,,en veroordeeld kunnen worden dank zij deze techniken,maar daar hebben jullie hte niet over het is alleen omdat het verdervelijke westerlijke Amerika in ditgeval de schuldige is oh, oh ,oh wat zijn we :schok:
Over IRAN of een ander land waar duizenden onschuldigen opgesloten zitten hoor je niks !! waar ze kinderen ophangen aan een hijskraan omdat ze homo,s waren wat mogelijk niet eens bewezen was , als volksvermaak je zag de zeik zelfs langs hun benen lopen .Maar ja dat is ff anders natuurlijk een bij de wet verboden verhouding :engel:

Ze willen hier niets anders horen.

mark61
21-12-09, 21:04
Ze willen hier niets anders horen.

Ga jij ff met Ronald zaaduien exporteren vanuit de Gaza.

tanger'73
21-12-09, 21:13
Typisch weer een topic om helemaal uit te uiten dat Amerika e gruwelijk slecht land is waar je als (zwarte) in woner geen kans hebt en bij voorbaat al schuldig bent!
Helaas komen deze foute veroordelingen niet alleen in Amerika voor overal ter wereld zijn er mensen zonder schuld veroordeeld zelfs tot de dood ,ook hier in Nederland zijn gevallen bekend van foute veroordelingen, gelukkig verbeteren de technieken en komen gelukkig mensen vrij zoals de onschuldige man of hij nu blank is of gekleurd maakt geen moer uit !
Feit is ook dat schuldigen daders nu na jaren ook nog ,,gepakt,,en veroordeeld kunnen worden dank zij deze techniken,maar daar hebben jullie hte niet over het is alleen omdat het verdervelijke westerlijke Amerika in ditgeval de schuldige is oh, oh ,oh wat zijn we :schok:
Over IRAN of een ander land waar duizenden onschuldigen opgesloten zitten hoor je niks !! waar ze kinderen ophangen aan een hijskraan omdat ze homo,s waren wat mogelijk niet eens bewezen was , als volksvermaak je zag de zeik zelfs langs hun benen lopen .Maar ja dat is ff anders natuurlijk een bij de wet verboden verhouding :engel:

Open daarover een topic zou ik zeggen, wie weet hoor je wat?

fisherman1969
21-12-09, 21:20
Ze willen hier niets anders horen.

Daarom reageer ik juist , het voordeel is dat ik neutraal ben en zeker geen voorstander ben van het huidige Amerika van de laatse 50 jaar ,als kind was de U.S.U voor mij zo ongeveer het walhalla je wist niet beter.
Wat ze hier vergeten zijn is dat als de U.S.A wel heeftgezorgd dat wij nu nog steeds een VRIJ land zijn ,en dat de de zamenleving zoals nu nooit bestaan had als Nazie Duitsland het voorhet zeggen had ,en dat nu half M.O zou zijn uitgemoord en zeker geen ISRAEL had bestaan !!
Dus zo slecht is de U.S.A nu ook weer niet het is trouwens het enige land op deze wereld dat vrijwel door soorten en rassen wordt bevolkt!! ja ook door MOSLIMS die meevochten tijdens WO 2 !!!! zamen met o.a hun van Joodse afkomstige landgenoten.
Raar ?? maar wel waar.

tanger'73
21-12-09, 21:23
Daarom reageer ik juist , het voordeel is dat ik neutraal ben en zeker geen voorstander ben van het huidige Amerika van de laatse 50 jaar ,als kind was de U.S.U voor mij zo ongeveer het walhalla je wist niet beter.
Wat ze hier vergeten zijn is dat als de U.S.A wel heeftgezorgd dat wij nu nog steeds een VRIJ land zijn ,en dat de de zamenleving zoals nu nooit bestaan had als Nazie Duitsland het voorhet zeggen had ,en dat nu half M.O zou zijn uitgemoord en zeker geen ISRAEL had bestaan !!
Dus zo slecht is de U.S.A nu ook weer niet het is trouwens het enige land op deze wereld dat vrijwel door soorten en rassen wordt bevolkt!! ja ook door MOSLIMS die meevochten tijdens WO 2 !!!! zamen met o.a hun van Joodse afkomstige landgenoten.
Raar ?? maar wel waar.

Allemaal prachtig, maar de United States heeft haar waarheid al sinds Harry truman compleet verloren.

Wide-O
21-12-09, 21:35
Allemaal prachtig, maar de United States heeft haar waarheid al sinds Harry truman compleet verloren.

Dus geen vertrouwen in Obama?

Wide-O
21-12-09, 21:36
Voor mensen die helaas naar de hel gaan, is dat dacht ik toch een prima metgezel in het eeuwige kampvuur. :duivel:

Nou, bid dan maar voor mij. :stout:

ronald
21-12-09, 21:53
Ga jij ff met Ronald zaaduien exporteren vanuit de Gaza.

Mmmm.... goed idee. Bedankt. Aangezien ze Zeeuwse uien en aardappelen naar Roemenie slepen omdat ze daar voor de Roemenen toch nog goedkoper blijken te zijn, kun je dat beter uit Gaza halen. Is een veel kortere afstand. Een vliegveld is geen probleem want een Roemeense boot vervoert veel meer voor minder. Gazanen doen niet moeilijk over de prijs en Roemenie ook niet over importbeperkingen.

fisherman1969
21-12-09, 22:20
Allemaal prachtig, maar de United States heeft haar waarheid al sinds Harry truman compleet verloren.

Beste TANGER ik begon met 50jaar geleden enz enz .
En mogelijk is er nu een ommekeer,maar feit is dat hun positie niet meer toelaat om politie agentje te spelen voor de rest van de wereld, wat WO2 betreft daar werden ze tegen hun wil in betrokken (PEARL HARBOUR) ze waren vast van plan om neutraal te blijven net zoals Zwitserland en Zweden ,maar die zijn ook nooit aangevallen.
In elk geval mogen we blij zijn dat NAZIE Duitsland niet aan de macht is gekomen ,dan hadden wij nu niet met elkaar in de ,,clinch ,,gelegen :)

tanger'73
21-12-09, 23:05
Dus geen vertrouwen in Obama?


Als president van de United States kan hij in wezen bijvoorbeeld terstond het midden-oosten problematiek oplossen. Maar dat karakter is helaas niet aanwezig en kan men hem in zekere zin ook niet kwalijk nemen. Laat onverlet dat hij wel zijn best doet om het geschonden vertrouwen in zijn nieuwe ambtswoning tegenover de wereld te herstellen.

tanger'73
21-12-09, 23:07
Nou, bid dan maar voor mij. :stout:

Dat zal dan knap heet worden in dat gezelschap. :tik:

Wide-O
21-12-09, 23:16
Als president van de United States kan hij in wezen bijvoorbeeld terstond het midden-oosten problematiek oplossen.

Nou, ik zal je voor de gelegenheid niet tegenspreken.

Maar.. wie gelooft dit nu echt?

Hij lost het op door...?

Wide-O
21-12-09, 23:19
Dat zal dan knap heet worden in dat gezelschap. :tik:

Toch wel gewaagd, voor die tijdsperiode, zo achteraf gezien.

Maar ik was meteen verliefd op Guinevere, I admit.

tanger'73
21-12-09, 23:36
Nou, ik zal je voor de gelegenheid niet tegenspreken.

Maar.. wie gelooft dit nu echt?

Hij lost het op door...?


Hij kan het oplossen door net als bij de golfoorlog een internationale coalitiemacht tegenover agressor israël, dat alle internationale afspraken aan haar laars lapt, te forceren. Naast dat is de President of the United States bij wet bevoegd om buiten de grondwettelijke macht bij de United States Congress om. Strijdkrachten voor kortdurende militaire acties (maximaal 90 dagen) voor allerhande doeleinden in te zetten. Op grond daarvan is bijvoorbeeld irak en afghanistan en grenada omver gelopen en zo is het voorgekomen dat de United States Congress nooit formeel irak de oorlog heeft verklaard en evenmin Vietnam. Hij is letterlijk "E pluribus unum", ofwel out of many one" Waar ik dan onder versta dat hij uit al die velen, de enige is.

tanger'73
21-12-09, 23:41
Toch wel gewaagd, voor die tijdsperiode, zo achteraf gezien.

Maar ik was meteen verliefd op Guinevere, I admit.


Zeker gewaagd, ik was er meteen zoet mee. Heb nog mooie herinneringen aan exemplaar nr 114 Vrykolakas.

The_Grand_Wazoo
22-12-09, 09:10
Ja ook ik besef mijn taaltalent terdege, bij nader inzien is het toch wel een mooie Suske en Wiske titel, alhoewel ik ook verzot ben op de Rode Ridder. :hihi:

Nou die reeks is, overigens net als Suske en Wiske, wel al geruime tijd over zijn houdbaarheidsdatum heen. Tekenwerk is ok, maar de scenario's zijn wel heel vlak en schematisch. Maar wellicht dat deze prikkelende titel nieuw elan brengt.

knuppeltje
22-12-09, 09:32
Een vliegveld is geen probleem want een Roemeense boot vervoert veel meer voor minder. Gazanen doen niet moeilijk over de prijs en Roemenie ook niet over importbeperkingen.

Doe jij dan even die haven open, en nog beter - houdt hem open, huichelaartje.

tanger'73
22-12-09, 14:58
Nou die reeks is, overigens net als Suske en Wiske, wel al geruime tijd over zijn houdbaarheidsdatum heen. Tekenwerk is ok, maar de scenario's zijn wel heel vlak en schematisch. Maar wellicht dat deze prikkelende titel nieuw elan brengt.


Als de Willy Vandersteen studio's contact met mij zouden opnemen, zou ik hen spannende hedendaagse scripts kunnen aanbieden.

The_Grand_Wazoo
22-12-09, 15:44
Als de Willy Vandersteen studio's contact met mij zouden opnemen, zou ik hen spannende hedendaagse scripts kunnen aanbieden.
Misschienbn leuker dan bij de Soc Dienst.

tanger'73
22-12-09, 16:05
Misschienbn leuker dan bij de Soc Dienst.

Da's zeker zo, ik zit al vanaf de zomer niet meer daar en die anglo-Amerikaanse penispijper is al onderweg naar Willy in afwachting op zijn respons.

The_Grand_Wazoo
22-12-09, 16:26
Da's zeker zo, ik zit al vanaf de zomer niet meer daar en die anglo-Amerikaanse penispijper is al onderweg naar Willy in afwachting op zijn respons.

Je lijkt ook een veel meer ontspannen.

tanger'73
22-12-09, 16:31
Je lijkt ook een veel meer ontspannen.


Dat komt omdat ik eindelijk verlost ben uit dat lippentrillende cultuur daar en achteraf meteen drie maanden in een stuk ben weggebleven.

mark61
22-12-09, 18:03
Dat komt omdat ik eindelijk verlost ben uit dat lippentrillende cultuur daar en achteraf meteen drie maanden in een stuk ben weggebleven.

Good for you :)

tanger'73
22-12-09, 18:09
Good for you :)

Was het op een gegeven ogenblik beu om omgeven te zijn door letterlijk debiele ambtenaren zonder enkel perspectief en die bovendien geen enkel benul hebben hoe het kaf van het koren te scheiden.

mark61
22-12-09, 18:10
Was het op een gegeven ogenblik beu om omgeven te zijn door letterlijk debiele ambtenaren zonder enkel perspectief en die bovendien geen enkel benul hebben hoe het kaf van het koren te scheiden.

En wat doe je nu dan?

tanger'73
22-12-09, 18:22
En wat doe je nu dan?


Heb nog een eigen zaak waar ik voorlopig nog met veel plezier werk en wordt nog regelmatig voor het inwinnen van advies gevraagd. Werd overigens laatst nog gepolst voor de functie van vertrouwenspersoon van wethouder sociale zaken Freek Ossel. Maar kwamen er helaas niet uit, omdat ik verplicht werd om actief lid te worden van de PvdA.

mark61
22-12-09, 18:34
Heb nog een eigen zaak waar ik voorlopig nog met veel plezier werk en wordt nog regelmatig voor het inwinnen van advies gevraagd. Werd overigens laatst nog gepolst voor de functie van vertrouwenspersoon van wethouder sociale zaken Freek Ossel. Maar kwamen er helaas niet uit, omdat ik verplicht werd om actief lid te worden van de PvdA.

Oh leuk, als dat loopt, waarom nog een andere baan dan?

Haha, lid worden. Wat doet een vertrouwenspersoon van een wethouder?

tanger'73
22-12-09, 18:46
Oh leuk, als dat loopt, waarom nog een andere baan dan?

Haha, lid worden. Wat doet een vertrouwenspersoon van een wethouder?


Meestal is het leuk en loopt vrij goed. Ben net weer uitgelogd op het informatie en reserveringscentrum van het CBR, waar ik regelmatig op te vinden ben. ik maak mensen letterlijk kortdurend blij van geluk.

Dat polsen ging via de plaatselijke partijleiding van de PvdA en zijn kennelijk bang geweest dat de wethouder een sparringpartner kreeg die een regentenideologie niet deelt?

mark61
22-12-09, 20:12
Meestal is het leuk en loopt vrij goed. Ben net weer uitgelogd op het informatie en reserveringscentrum van het CBR, waar ik regelmatig op te vinden ben. ik maak mensen letterlijk kortdurend blij van geluk.

Dat polsen ging via de plaatselijke partijleiding van de PvdA en zijn kennelijk bang geweest dat de wethouder een sparringpartner kreeg die een regentenideologie niet deelt?

Oh je bent dan een soort 'klankbord'? Dat ie bij jou ideetjes lanceert en kijkt hoe jij erop reageert? Ja sorry, tis wat vaag voor mij.

tanger'73
22-12-09, 20:24
Oh je bent dan een soort 'klankbord'? Dat ie bij jou ideetjes lanceert en kijkt hoe jij erop reageert? Ja sorry, tis wat vaag voor mij.


Je weet dondersgoed wat een vertrouwenspersoon betreft, daar hoef je verder niet debiel over te doen.

Slinger
23-12-09, 00:12
Da's zeker zo, ik zit al vanaf de zomer niet meer daar en die anglo-Amerikaanse penispijper is al onderweg naar Willy in afwachting op zijn respons.

Wel jammer dat we nou zo'n goeie ambtenaar met zo'n heldere kijk op allerlei zaken moeten missen.

tanger'73
23-12-09, 00:14
Wel jammer dat we nou zo'n goeie ambtenaar met zo'n heldere kijk op allerlei zaken moeten missen.


'K heb mezelf nooit als ambtenaar gezien, wat is daar goed aan?

Slinger
23-12-09, 00:18
'K heb mezelf nooit als ambtenaar gezien, wat is daar goed aan?


Nou, ik doel meer op die meningen van jou die je hebt over allerlei zaken.

tanger'73
23-12-09, 00:23
Nou, ik doel meer op die meningen van jou die je hebt over allerlei zaken.

Nou het beste ermee zou ik zeggen, wakker lig ik er niet van.

Slinger
23-12-09, 00:28
Nou het beste ermee zou ik zeggen, wakker lig ik er niet van.

Waar niet van?

mark61
23-12-09, 13:02
Je weet dondersgoed wat een vertrouwenspersoon betreft, daar hoef je verder niet debiel over te doen.

Nee, echt niet. Waarom gelijk zo agressief? Ik dacht dat je euh reformed was.

Ik ken alleen vertrouwenspersonen in de zin van medewerkers van een bedrijf waar je terecht kan over klachten ivm. sexuele intimidatie, ofzo.

tanger'73
23-12-09, 17:12
Nee, echt niet. Waarom gelijk zo agressief? Ik dacht dat je euh reformed was.

Ik ken alleen vertrouwenspersonen in de zin van medewerkers van een bedrijf waar je terecht kan over klachten ivm. sexuele intimidatie, ofzo.


Dan is jouw opvatting van vertrouwenspersonen niet up to date. Een huisarts is voor haar patiënten namelijk ook een vertrouwenspersoon en een advocaat trouwens ook. Een vertrouwenspersoon is namelijk iemand die je zaken toevertrouwd en er van op aan kunt dat de persoon discreet met interne aangelegenheden omgaat. in mijn geval ging het om een 1 op 1 relatie, net zoals ik dat voor Wim Schreuders (directeur van de DWI) was. Voor dat hij helaas voor de zomer bij DWI wegging voor een baan bij de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit.

mark61
23-12-09, 18:09
Dan is jouw opvatting van vertrouwenspersonen niet up to date. Een huisarts is voor haar patiënten namelijk ook een vertrouwenspersoon en een advocaat trouwens ook. Een vertrouwenspersoon is namelijk iemand die je zaken toevertrouwd en er van op aan kunt dat de persoon discreet met interne aangelegenheden omgaat. in mijn geval ging het om een 1 op 1 relatie, net zoals ik dat voor Wim Schreuders (directeur van de DWI) was. Voor dat hij helaas voor de zomer bij DWI wegging voor een baan bij de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit.

Ik word hier niet wijzer van, maar laat maar, wist niet dat het zo'n geheim en gevoelig onderwerp was :cheefbek:

tanger'73
23-12-09, 18:16
Ik word hier niet wijzer van, maar laat maar, wist niet dat het zo'n geheim en gevoelig onderwerp was :cheefbek:


Kijk als je in hoofdlijnen niet begrijpt wat ergens mee bedoelt wordt, kan ik er niet veel aan doen en moet je het verder inderdaad maar laten. Want ik ben hier beleeft genoeg geweest om tegenover notabene een andere prikker wat over mijn situatie te melden. Maar verwacht niet dat ik in alle details mijn arbeidsverleden hier tegenover jou en alleman ga lopen uiteenzetten.