PDA

Bekijk Volledige Versie : Bouyafa lid Moslimbroederschap



Hans50
21-12-09, 09:43
Vandaag te lezen in de Telegraaf en Volkskrant.
Niet gezien toevallig?

AMSTERDAM - Een invloedrijke Marokkaans-Nederlandse bestuurder die betrokken is bij de nieuwe moslimomroep SMO, is lid van het fundamentalistische Moslimbroederschap.

Het gaat om Yahia Bouyafa, aldus de Volkskrant, die zich baseert op openbare internetbronnen. Het doel van de broederschap is om een ultraorthodoxe zuil in West-Europa te creëren.
De SMO is momenteel in de race voor zendtijd.

illmatik
21-12-09, 12:51
Publicatie van dit bericht in een andere krant heeft na een rechtszaak geleid tot rectificatie van dat bericht. Beetje vaag van de Telegraaf/Volkskrant om dit nu weer eens te benoemen, terwijl de rechter destijds heel duidelijk was in zijn oordeel. Zal het eens opzoeken.

ronald
21-12-09, 13:05
Vandaag te lezen in de Telegraaf en Volkskrant.
Niet gezien toevallig?

AMSTERDAM - Een invloedrijke Marokkaans-Nederlandse bestuurder die betrokken is bij de nieuwe moslimomroep SMO, is lid van het fundamentalistische Moslimbroederschap.

Het gaat om Yahia Bouyafa, aldus de Volkskrant, die zich baseert op openbare internetbronnen. Het doel van de broederschap is om een ultraorthodoxe zuil in West-Europa te creëren.
De SMO is momenteel in de race voor zendtijd.

Hoezo? Mag je geen lid meer zijn van een vereniging die "een ultraorthodoxe zuil in Europa wil creeren"? Zit daar gewapende strijd in dan?

mark61
21-12-09, 13:05
Oooooh.

IbnRushd
21-12-09, 13:06
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/1307

tanger'73
21-12-09, 20:02
Moslimbroederschap, is dat een militant clubje of niet?

barfly
21-12-09, 20:23
jeetje wat een vlegel. Dus eigenlijk hoort 'ie in de rijen thuis als extreem links en rechts...

mark61
21-12-09, 20:30
Moslimbroederschap, is dat een militant clubje of niet?

Het hangt ervan af over welke het gaat. En welke vleugel, tak, en nog zo wat. En dan nog. Ik denk niet dat de SMO fedayin-video's gaat vertonen.

tanger'73
21-12-09, 20:37
Het hangt ervan af over welke het gaat. En welke vleugel, tak, en nog zo wat. En dan nog. Ik denk niet dat de SMO fedayin-video's gaat vertonen.


Als het een clubje salonmoslims betreft, zie ik de ernst van zijn lidmaatschap daar niet van in?

mark61
21-12-09, 20:39
Als het een clubje salonmoslims betreft, zie ik de ernst van zijn lidmaatschap daar niet van in?

Zolang de SGP niet verboden wordt zie ik ook niet in waarom hij niet zijn kluppie mag doen.

Wide-O
21-12-09, 21:42
Zolang de SGP niet verboden wordt zie ik ook niet in waarom hij niet zijn kluppie mag doen.

Jah, tis wel de Moslimbroederschap hoor!

Vader van Tariq. Tariq zelf. Ammaal terreristeuh!

Soms denk ik wel es dat ik zelf ga radicaliseren.