PDA

Bekijk Volledige Versie : IRAN



fisherman1969
23-12-09, 18:32
Opnieuw onrust in Iraanse steden

Aanhangers van de overleden ayatollah Montazeri zijn in zeker twee Iraanse steden slaags geraakt met de politie. Dat melden websites van de Iraanse oppositie. Er is sprake van tientallen arrestaties en veel gewonden.

Montazeri was kritisch over het Iraanse regime en werd gezien als de ayatollah van de oppositie. Zijn begrafenis in de stad Qom liep maandag al uit op een betoging tegen de regering.

Vandaag is het volgens de oppositie onrustig in Montazeri's geboorteplaats Najafabad en in Isfahan. Daar zou de politie het huis hebben omsingeld van de kritische ayatollah Taheri.

fisherman1969
23-12-09, 18:44
Opnieuw onrust in Iraanse steden

Aanhangers van de overleden ayatollah Montazeri zijn in zeker twee Iraanse steden slaags geraakt met de politie. Dat melden websites van de Iraanse oppositie. Er is sprake van tientallen arrestaties en veel gewonden.

Montazeri was kritisch over het Iraanse regime en werd gezien als de ayatollah van de oppositie. Zijn begrafenis in de stad Qom liep maandag al uit op een betoging tegen de regering.

Vandaag is het volgens de oppositie onrustig in Montazeri's geboorteplaats Najafabad en in Isfahan. Daar zou de politie het huis hebben omsingeld van de kritische ayatollah Taheri.

Laatse nieuws al weer mensen gedood !!!,nu bij begravenis optocht .
Een land dat KERN ENERGIE lees (atoomwapens ) bouwt, vrouwen en mensenrechten aan z,n laars lapt met een corrupte regering heeft verdeeldheid onder geloofsgenoten,kortom zelf op dit moment de grootse TIJDBOM ter wereld schijnt te worden.
En sommigen (ook hier) alles maar goed praten en de president van dit land ook nog op handen tillen !

mark61
23-12-09, 19:08
Laatse nieuws al weer mensen gedood !!!,nu bij begravenis optocht .
Een land dat KERN ENERGIE lees (atoomwapens ) bouwt,

Hoezo lees jij dat? Vooralsnog is het niet meer dan Amerikaanse propaganda. Herinner je die nog van die WMD in Irak? Of alweer vergeten zekers?

Joesoef
23-12-09, 19:10
Een land dat KERN ENERGIE lees (atoomwapens ) bouwt, vrouwen en mensenrechten aan z,n laars lapt met een corrupte regering heeft verdeeldheid onder geloofsgenoten,kortom zelf op dit moment de grootse TIJDBOM ter wereld schijnt te worden.



Toen met Irak, WMD's, jij was ook daar ingetrapt?

fisherman1969
23-12-09, 19:52
Toen met Irak, WMD's, jij was ook daar ingetrapt?

Om jullie beide te beantwoorden het was net vandaag dus op het N.O.S journaal van 18.00 !
Compleet met beelden opgenomen door Iraanse mensen (met verboden mobieltje, s) enfin kijk zelf straks maar eens .
Maar ja die zullen allemaal wel liegen:aanwal:
p.s over de W.M.D ,s heb ik geen topic geopend zo ver ik weet.

Danablue
23-12-09, 23:09
Ik vind Achmedinejad zo op Bush lijken. Net of hij in dezelfde mal is gegoten, er zit alleen een baardje op en bruine oogjes in.
Er zijn meer overeenkomsten. Beide door stembusfraude aan macht gebleven, beide dol op oorlogstuig. Beide met wonderlijke Eindtijd-voorstellingen.
De ene met een achterban die de komst van de messias wil bespoedigen, de andere die van de mehdi. Beide hebben G*d aan hun kant. Bush is weg, nou zijn Perzische tweeling nog.

Al Sawt
24-12-09, 02:33
Laatse nieuws al weer mensen gedood !!!,nu bij begravenis optocht .
Een land dat KERN ENERGIE lees (atoomwapens ) bouwt, vrouwen en mensenrechten aan z,n laars lapt met een corrupte regering heeft verdeeldheid onder geloofsgenoten,kortom zelf op dit moment de grootse TIJDBOM ter wereld schijnt te worden.
En sommigen (ook hier) alles maar goed praten en de president van dit land ook nog op handen tillen !Is het mogelijk om te motiveren waarom Iran een tijdbom is? Want ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Of je zit weer onzin uit te kramen.

Joesoef
24-12-09, 07:41
p.s over de W.M.D ,s heb ik geen topic geopend zo ver ik weet.



Zou je dan kunnen aangeven wat ik verkeerd heb gelezen?



Een land dat KERN ENERGIE lees (atoomwapens ) bouwt, vrouwen en mensenrechten aan z,n laars lapt met een corrupte regering heeft verdeeldheid onder geloofsgenoten,kortom zelf op dit moment de grootse TIJDBOM ter wereld schijnt te worden.
En sommigen (ook hier) alles maar goed praten en de president van dit land ook nog op handen tillen !

?

mark61
24-12-09, 08:25
Ik vind Achmedinejad zo op Bush lijken. Net of hij in dezelfde mal is gegoten, er zit alleen een baardje op en bruine oogjes in.
Er zijn meer overeenkomsten. Beide door stembusfraude aan macht gebleven, beide dol op oorlogstuig. Beide met wonderlijke Eindtijd-voorstellingen.
De ene met een achterban die de komst van de messias wil bespoedigen, de andere die van de mehdi. Beide hebben G*d aan hun kant. Bush is weg, nou zijn Perzische tweeling nog.

Het verschil is dat Bush echte macht had en Ahmadinejad uiteindelijk niets te vertellen heeft.

mark61
24-12-09, 09:08
Om jullie beide te beantwoorden het was net vandaag dus op het N.O.S journaal van 18.00 !
Compleet met beelden opgenomen door Iraanse mensen (met verboden mobieltje, s) enfin kijk zelf straks maar eens .
Maar ja die zullen allemaal wel liegen:aanwal:
p.s over de W.M.D ,s heb ik geen topic geopend zo ver ik weet.

Ik zag op het journaal alleen demo's ter gelegenheid van het overlijden van Montazeri. Geen atoombom in zicht.

De redenering van 'het westen' is geloof ik dat a) Iran geen kernenergie nodig heeft, want het heeft al olie.

Ik stel me voor dat Iran zelf wel uitmaakt wat het wel en niet nodig heeft. :moe:

En b) er is een technische kwestie die ik niet zo goed begrijp; Iran zou net niet nodig hebben om nucleair materiaal op te werken mbv. centrifuges. Dat is mij niet duidelijk.

Het betuttelende, om niet te zeggen arrogante, koloniale van de westerse landen is dan om Iran bovendien te willen opleggen dat het zijn hele nucleaire programma, inclusief levering van uranium, aan westerse controle onderwerpt, dus nog buiten de IAEA om.

Wat is dit voor onzin? De VS hebben zelf nucleaire, biologische en chemische wapens die niemand controleert. Ze weigeren zelfs landmijnen af te schaffen, wat een paar honderd beschaafde landen nu hebben afgesproken. Om over clusterbommen nog maar te zwijgen.

Komt nog het historische detail bij dat Iran al in geen 2.400 jaar een offensieve oorlog heeft gevoerd.

Verder zijn er zoveel landen op de wereld met 'illegale' kernwapens, ik noem een Pakistan, India en Israël. Geen haan die er naar kraait. Sterker nog, de VS hebben vorig jaar en deal met India gesloten om ze de laatste nucleaire technologie te leveren.

Iran is geen gevaarlijk land; het is wel een realiteit dat het door de VS en GB bedreigd wordt, ever sinds er olie werd ontdekt eind 19e eeuw.

Verder heeft Japan naar alle waarschijnlijkheid een atoombom, of anders de mogelijkheid er binnen 3 maanden één te bouwen. Brazilië was er tot voor kort mee bezig, maar zegt nu dat niet meer te doen. Zuid-Afrika likewise. In feite kunnen alle geïndustrialiseerde landen binnen de kortste keren een atoombom maken.

Je bent het slachtoffer van debiele, doorzichtige propaganda.

Een atoombom is geen WMD?

Joesoef
24-12-09, 10:07
Verder heeft Japan naar alle waarschijnlijkheid een atoombom, of anders de mogelijkheid er binnen 3 maanden één te bouwen. Brazilië was er tot voor kort mee bezig, maar zegt nu dat niet meer te doen. Zuid-Afrika likewise.



En natuurlijk N-Korea.

Wizdom
24-12-09, 12:29
Is het mogelijk om te motiveren waarom Iran een tijdbom is? Want ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Of je zit weer onzin uit te kramen.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is het sterkste in het Midden-Oosten land?

Spiegeltje antwoord: "Het sterkste land is Iran" waarop Israel antwoord, ik zal die Iran nog wel klein krijgen en stuurt er wat gif naar toe in de vorm van propaganda, SMSjes en een hoop valse beschuldigingen en wat nog meer zij...

fisherman1969
24-12-09, 14:06
Is het mogelijk om te motiveren waarom Iran een tijdbom is? Want ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Of je zit weer onzin uit te kramen.

De onzin komt hoofdzakelijk van jou soort af er is zgn niks aan de hand !
Ik heb dit al enkele maanden geleden ook gezegd hier , dat het ,,vervolg ,,nog wel komt ,daar bedoelde ik de protesten mee.
Mijn uitspraak dat IRAN de grootse TIJDBOM is op het moment baseer ik gewoon op de leiders van dit land !! en dehuidige situatie .
Verder is en blijft ISRAEL gewoon de ettterpuist in het M.O , ook dat heb ik al eerder vermeld .
Of vind je dat ook onzin???

Bart.NL
24-12-09, 14:28
De N666 leidt naar Borssele. Kijk maar op de kaart van Zeeland.

mark61
24-12-09, 14:29
Mijn uitspraak dat IRAN de grootse TIJDBOM is op het moment baseer ik gewoon op de leiders van dit land !! en dehuidige situatie .

Wat betekent deze uitspraak?

Waarom reageer je niet op mijn post?

Joesoef
24-12-09, 15:01
Mijn uitspraak dat IRAN de grootse TIJDBOM is op het moment baseer ik gewoon op de leiders van dit land !!

Wat heeft Harry Potter er mee te maken :argwaan:

mark61
24-12-09, 17:35
En natuurlijk N-Korea.

Die vind Visserman ws. ook al niet respectabel.

Joesoef
24-12-09, 17:51
Die vind Visserman ws. ook al niet respectabel.


Ik vraag mij wel eens af, hoe ziet een bevrijding van onderdrukten uit. Iran, een 'bevrijding' zal net als in Irak een hoop problemen geven. Maffia, fanatieke geligieuzen, stammen. Uiteindelijk zouden ze er wel moeten komen. N-Korea kan ik mij niets bij voorstellen, die mensen zijn zo gehersenspoeld, daar valt echt niets van te verwachten of mee te beginnen.

fisherman1969
24-12-09, 18:16
Ik zag op het journaal alleen demo's ter gelegenheid van het overlijden van Montazeri. Geen atoombom in zicht.

De redenering van 'het westen' is geloof ik dat a) Iran geen kernenergie nodig heeft, want het heeft al olie.

Ik stel me voor dat Iran zelf wel uitmaakt wat het wel en niet nodig heeft. :moe:

En b) er is een technische kwestie die ik niet zo goed begrijp; Iran zou net niet nodig hebben om nucleair materiaal op te werken mbv. centrifuges. Dat is mij niet duidelijk.

Het betuttelende, om niet te zeggen arrogante, koloniale van de westerse landen is dan om Iran bovendien te willen opleggen dat het zijn hele nucleaire programma, inclusief levering van uranium, aan westerse controle onderwerpt, dus nog buiten de IAEA om.

Wat is dit voor onzin? De VS hebben zelf nucleaire, biologische en chemische wapens die niemand controleert. Ze weigeren zelfs landmijnen af te schaffen, wat een paar honderd beschaafde landen nu hebben afgesproken. Om over clusterbommen nog maar te zwijgen.

Komt nog het historische detail bij dat Iran al in geen 2.400 jaar een offensieve oorlog heeft gevoerd.

Verder zijn er zoveel landen op de wereld met 'illegale' kernwapens, ik noem een Pakistan, India en Israël. Geen haan die er naar kraait. Sterker nog, de VS hebben vorig jaar en deal met India gesloten om ze de laatste nucleaire technologie te leveren.

Iran is geen gevaarlijk land; het is wel een realiteit dat het door de VS en GB bedreigd wordt, ever sinds er olie werd ontdekt eind 19e eeuw.

Verder heeft Japan naar alle waarschijnlijkheid een atoombom, of anders de mogelijkheid er binnen 3 maanden één te bouwen. Brazilië was er tot voor kort mee bezig, maar zegt nu dat niet meer te doen. Zuid-Afrika likewise. In feite kunnen alle geïndustrialiseerde landen binnen de kortste keren een atoombom maken.

Je bent het slachtoffer van debiele, doorzichtige propaganda.

Een atoombom is geen WMD?

Ik heb gewoon mijn mening weer gegeven n.a.v de protesten die met ,,harde hand ,,in elkaar geslagen worden en de HUIDIGE situatie!!!!
Of vind je die volkomen normaal ??
Natuurlijk worden wij hier in het WESTEN volkomen fout geindoctrineerd jij noemt het debiele, doorzichtige propaganda.
Verder ben ik het met je eens IRAN is niet het enige land met de ambitie KERNWAPENS te hebben ,buiten degene die ze al hebben,en ook daar vind ik van opruimen die troep , weg met de zooi!!! zoals ik al vaker hier heb gezegd .
En ook N-KOREA is een tijdbom ,om dezelfde redenen.
Ik baseer mijn mening en uitlatingen (TIJDBOM)dus niet op het in bezit hebben maar wie GOOIT/GEBRUIKT hem nu of in de toekomst als eerste.
Of je in dat kader het er mee eens bent of niet ,daar gaat het mij om en gezien jullie hevige verontwaardigde reactie,s ,zit ik niet ver van af enz eerder sterkt dat in mijn inzicht .

tanger'73
24-12-09, 18:18
De N666 leidt naar Borssele. Kijk maar op de kaart van Zeeland.


Dat is duidelijk iets voor onze huisdemon fibonaci.

fisherman1969
24-12-09, 18:25
Het verschil is dat Bush echte macht had en Ahmadinejad uiteindelijk niets te vertellen heeft.

MARK , dat is o.a nu precies wat ik bedoel, wie heeft de leiding in dit op het moment instabiele land ?? , er zijn er zoveel die het voor het zeggen hebben dat hangt af van de situatie .

mark61
24-12-09, 21:49
Ik vraag mij wel eens af, hoe ziet een bevrijding van onderdrukten uit. Iran, een 'bevrijding' zal net als in Irak een hoop problemen geven. Maffia, fanatieke geligieuzen, stammen. Uiteindelijk zouden ze er wel moeten komen. N-Korea kan ik mij niets bij voorstellen, die mensen zijn zo gehersenspoeld, daar valt echt niets van te verwachten of mee te beginnen.

We weten niet veel van Noord-Korea. Ik stel me voor dat als je de elite eruit vist je binnen een generatie een keurig Zuid-Korea Noord erbij hebt. De mensen zijn niet gehersenspoeld, hoe kom je daarbij? Ze worden simpelweg keurig onderdrukt. De gevluchte Noord-Koreanen die ik wel es op tv heb gezien zijn doodnormale mensen hoor :)

Tsja, Iran, ik zie separatisme, generaals, nou ja zoals jij zegt.

mark61
24-12-09, 21:53
Ik heb gewoon mijn mening weer gegeven n.a.v de protesten die met ,,harde hand ,,in elkaar geslagen worden en de HUIDIGE situatie!!!!
Of vind je die volkomen normaal ??
Natuurlijk worden wij hier in het WESTEN volkomen fout geindoctrineerd jij noemt het debiele, doorzichtige propaganda.
Verder ben ik het met je eens IRAN is niet het enige land met de ambitie KERNWAPENS te hebben ,buiten degene die ze al hebben,en ook daar vind ik van opruimen die troep , weg met de zooi!!! zoals ik al vaker hier heb gezegd .
En ook N-KOREA is een tijdbom ,om dezelfde redenen.
Ik baseer mijn mening en uitlatingen (TIJDBOM)dus niet op het in bezit hebben maar wie GOOIT/GEBRUIKT hem nu of in de toekomst als eerste.
Of je in dat kader het er mee eens bent of niet ,daar gaat het mij om en gezien jullie hevige verontwaardigde reactie,s ,zit ik niet ver van af enz eerder sterkt dat in mijn inzicht .

Dus waarom begin je nou over Iran ipv. pakweg India?

mark61
24-12-09, 21:54
MARK , dat is o.a nu precies wat ik bedoel, wie heeft de leiding in dit op het moment instabiele land ?? , er zijn er zoveel die het voor het zeggen hebben dat hangt af van de situatie .

Khamenei en nog een paar oudjes. Niet leuteren, je even verdiepen in een land.

fisherman1969
24-12-09, 22:34
Dus waarom begin je nou over Iran ipv. pakweg India?

Omdat zoals ik al zei maanden geleden dit al (voorspeld heb) en nu was het dan zo ver op T.V het volk pikt het niet en komt weer in opstand als de gelegenheid zich voordoet.
Of is alles in scene gezet dan ?
Ik ken hier IRANIERS die op het puntje van hun stoel zaten .om te kijken of ze bekenden of famillie zagen .
Maar let op mijn woorden dit is nog niet over !
En ff over jou voorbeeld
Bovendien is INDIA niet zo onstabiel als IRAN .
Nogmaals ik herhaal: het wordt hoogtijd dat de wereld a-bom vrij wordt .

Fibonaci
25-12-09, 09:45
Het verschil is dat Bush echte macht had en Ahmadinejad uiteindelijk niets te vertellen heeft.Als dictator heb je heel veel macht hoef je je nergens iets van aan te trekken.

En dictator is hij, dat is nu helemaal wel duidelijk geworden.

mark61
25-12-09, 10:20
Omdat zoals ik al zei maanden geleden dit al (voorspeld heb) en nu was het dan zo ver op T.V het volk pikt het niet en komt weer in opstand als de gelegenheid zich voordoet.
Of is alles in scene gezet dan ?
Ik ken hier IRANIERS die op het puntje van hun stoel zaten .om te kijken of ze bekenden of famillie zagen .
Maar let op mijn woorden dit is nog niet over !
En ff over jou voorbeeld
Bovendien is INDIA niet zo onstabiel als IRAN .
Nogmaals ik herhaal: het wordt hoogtijd dat de wereld a-bom vrij wordt .

In India komen van tijd tot tijd meer mensen om bij ongeregeldheden dan in Iran. Toegegeven, er wonen ook wat meer mensen. Wat is er instabiel aan Iran? De wens is de vader van de gedachte? Denemarken is ook instabiel als er duizenden mensen demonstreren, en vervolgens door de oproerpolitie uiteen worden gedreven?

Dus nogmaals mijn vraag: waarom heb je het over Iran, en waarom breng je demonstraties in verband met kernwapens en 'instabiliteit'?

Nee, het is niet in scène gezet; wel wordt er onevenredig veel aandacht aan besteed in de media, omdat de wens de vader is van de gedachte.

Verbeter de wereld, begin bij de drie grootste kernmachten.

Wat jij 'het volk' noemt zijn vnl. een paar rijke, hoogopgeleide jongeren. Wat in verband met 'instabiliteit' veel significanter is post ik hieronder.

mark61
25-12-09, 10:21
Iran hangs convicts recaptured after escape
Map

Two Iranian convicts who escaped execution on Tuesday were hanged hours after being recaptured, Iranian media has reported.

The men and five relatives who aided their escape from the hangman's noose were caught on the way to the coastal town of Bandar Abbas, officials said.

No additional information was given about how they managed to escape.

Iran executes more people than anywhere else in the world except China, human rights groups say.

After the pair were recaptured, the execution was disrupted a second time by a crowd in the town of Sirjan.

The exact details of the incident are still confused, it is not known whether the execution was carried out in public, or the size of the crowd that tried to stop it.

Security forces opened fire on the crowd killing two people, witnesses told the BBC Persian service.

The semi-official news agency Fars reported that a shoot-out broke out between crowd members and security forces, in which 25 people were injured.

The men, named as Esmail Fathipour and Mohammad Esfandiarpour, were executed at the third attempt.

Family punishment

The men were convicted of arms smuggling offences and bank robbery, the Fars news agency reported.

The men's family reportedly led the crowd which overpowered security services as the men were being hung.

The officials have not said what punishment the family members will face.

This year the Iranian government has increased the already high number of executions, possibly as a way of asserting its authority in the wake of the disputed presidential election result, BBC correspondents say.

Human rights groups accuse Iran of making excessive use of the death penalty but Tehran insists it is an effective deterrent that is used only after a lengthy judicial process.

Joesoef
25-12-09, 10:39
Benieuwd of het regime er op tijd achter komt dat een verharding van optreden juist tegengesteld werkt.

mark61
25-12-09, 10:53
Benieuwd of het regime er op tijd achter komt dat een verharding van optreden juist tegengesteld werkt.

Meestal niet, leert de geschiedenis dacht ik. Maar een regime dat uiteindelijk gebaseerd is op een machtsmonopolie dat weer gebaseerd is op geweld kan niet anders.

Ik weet niet hoe het precies zit in Iran, jij? Ik denk dat een nipte meerderheid het grofweg wel eens is met het soort staatsinrichting en regering dat Iran nu heeft. Ik denk dat een groeiende minderheid eigenlijk wel een normale parlementaire democratie zou willen.

Ik weet niet of de sjah, of het concept koninkrijk nog veel aanhangers heeft. Denk het niet. 10-20%? Moeilijk zulke dingen vast te stellen natuurlijk. Ik denk wel dat de meeste Iraniërs een sterk Iran willen dat niet voortdurend wordt lastig gevallen door de VS en GB. Model Mossadeq zal ik maar zeggen.

Gek genoeg zijn de Iraniyan die ik ken, heb gekend vaak moderner van outlook dan de moderne Turken die ik ken. Natuurlijk is dat geen dwarsdoorsnede van de bevolking, maar ik vergelijk euh 'intellectuele elite' met 'intellectuele elite'. Ik heb het niet over geloof, maar gewoon algemene normen en waarden.

Te zien aan Montazeri en anderen zijn er ook tamelijk diepe gelovigen die scheiding van kerk en staat niet zo'n slecht idee vinden. Dat was toch het voornaamste breekpunt waardoor Montazeri Khomeini niet opvolgde? In Irak dacht ik dat Sistani ook niet zo gecharmeerd was van mollahs aan de macht. Ik bedoel maar, het is geen automatisme sji`a > theocratie.

Fibonaci
25-12-09, 16:39
Benieuwd of het regime er op tijd achter komt dat een verharding van optreden juist tegengesteld werkt.In China werkt het ook, of in Rusland, hoewel die laatste het heimelijker doet, dictatuur uitoefenen.

mark61
25-12-09, 16:44
In China werkt het ook, of in Rusland, hoewel die laatste het heimelijker doet, dictatuur uitoefenen.



Dat doen ze van jouw geld :lachu:

fisherman1969
25-12-09, 18:58
In India komen van tijd tot tijd meer mensen om bij ongeregeldheden dan in Iran. Toegegeven, er wonen ook wat meer mensen. Wat is er instabiel aan Iran? De wens is de vader van de gedachte? Denemarken is ook instabiel als er duizenden mensen demonstreren, en vervolgens door de oproerpolitie uiteen worden gedreven?

Dus nogmaals mijn vraag: waarom heb je het over Iran, en waarom breng je demonstraties in verband met kernwapens en 'instabiliteit'?

Nee, het is niet in scène gezet; wel wordt er onevenredig veel aandacht aan besteed in de media, omdat de wens de vader is van de gedachte.

Verbeter de wereld, begin bij de drie grootste kernmachten.

Wat jij 'het volk' noemt zijn vnl. een paar rijke, hoogopgeleide jongeren. Wat in verband met 'instabiliteit' veel significanter is post ik hieronder.

Begin bij de drie grootste kernmachten , ook daar heb ik al antwoord op gegeven dat was :op ruimen die zooi .

Verder bedoelde ik dat een begravenis van een man die n.b destijds een van de leiders was die de Shah van zijn troon afstootte ,aanleiding was voor deze wat jij noemt een paar ,,rijke,,hoogopgeleide jongeren om weer te protesteren.
Ook de verkiezingen waren goudeerlijk en die paar jongeren waren duizenden of niet soms ? wie houd wie nu een verkeerd plaatje voor ??
Heb met eigen ogen deTV beelden gezien en dat meisje dat gedood werd enz enz alles wordt als zijnde: niks bijzonders niks aan de hand af gedaan.
En relatief weinig aandacht moet je eens vragen aan de journalisten en pers , ze komen er niet eens in ik bedoel in IRAN, en zeker geen filmploeg voor opnamen :zegniets:
Je mag als het aan de regering zou liggen niet eens een mobieltje hebben in dat vrije land !!!
En Denemarken er bij halen is natuurlijk geen vergelijk , de helft was buitenlanders ,en het ging niet om een interne questie (zoals verkiezingen).
Al met al :IK ZEG NOGMAALS IK GAF MIJN MENING WEER.
En ik hoop dat ik het volkomen mis heb!

fisherman1969
26-12-09, 20:48
Blijkbaar heb ik helaas toch een klein beetje gelijk :aanwal:
Ook vandaag weer beelden opT.V die toch genomen zijn door mensen met hun mobieltje die mogelijk hun leven er voor riskeren!

Slinger
26-12-09, 20:55
Blijkbaar heb ik helaas toch een klein beetje gelijk :aanwal:
Ook vandaag weer beelden opT.V die toch genomen zijn door mensen met hun mobieltje die mogelijk hun leven er voor riskeren!

Dat heb je goed gezien. De ayatollah's doen niet aan Vrede op aarde.

Fibonaci
26-12-09, 21:26
Dat heb je goed gezien. De ayatollah's doen niet aan Vrede op aarde.Weiss du warum der Khomeini darmals seine Schamhaare hätte rasieren lassen?

fisherman1969
26-12-09, 21:33
Dat heb je goed gezien. De ayatollah's doen niet aan Vrede op aarde.

Dat zijn jou woorden ,maar gelukkig zijn niet alle Ayatollah,s zijn gelijk .
Overigens zijn er helaas meer mensen die het met de Kerstgedachte (Vrede op Aarde ) niet zo nauw nemen.:fpotver:

Fibonaci
26-12-09, 21:35
Dat zijn jou woorden ,maar gelukkig zijn niet alle Ayatollah,s zijn gelijk .
Overigens zijn er helaas meer mensen die het met de Kerstgedachte (Vrede op Aarde ) niet zo nauw nemen.:fpotver:
Sowieso heb ik shiïten zichzelf nooit ergens zien opblazen, dat is meer iets voor soennieten.

Om te soennen, of toch maar niet.

fisherman1969
26-12-09, 23:13
Sowieso heb ik shiïten zichzelf nooit ergens zien opblazen, dat is meer iets voor soennieten.

Om te soennen, of toch maar niet.


Jij noemt deze mensen als voorbeeld ,ik had heel andere gedachten kijk ff naar Afrika ,Afghanistan, Israel , Colombia ,Gaza , Indonesie kortom overal op de wereld zijn er mensen die elkaar vermoorden omdat ze het niet met elkaar eens zijn of om Geloof,geld ,rijkdom macht , kijk maar naar Italie ,maar ook hier zelfs in Nederland.

Fibonaci
27-12-09, 00:19
Weiss du warum der Khomeini darmals seine Schamhaare hätte rasieren lassen?

Damit die Ayatollah aussehen.



In 1982 had onze Rudi Carell daar een enorme rel mee veroorzaakt door deze witz te vertellen in een Duitse tv-show.

fisherman1969
27-12-09, 20:22
Begin bij de drie grootste kernmachten , ook daar heb ik al antwoord op gegeven dat was :op ruimen die zooi .

Verder bedoelde ik dat een begravenis van een man die n.b destijds een van de leiders was die de Shah van zijn troon afstootte ,aanleiding was voor deze wat jij noemt een paar ,,rijke,,hoogopgeleide jongeren om weer te protesteren.
Ook de verkiezingen waren goudeerlijk en die paar jongeren waren duizenden of niet soms ? wie houd wie nu een verkeerd plaatje voor ??
Heb met eigen ogen deTV beelden gezien en dat meisje dat gedood werd enz enz alles wordt als zijnde: niks bijzonders niks aan de hand af gedaan.
En relatief weinig aandacht moet je eens vragen aan de journalisten en pers , ze komen er niet eens in ik bedoel in IRAN, en zeker geen filmploeg voor opnamen :zegniets:
Je mag als het aan de regering zou liggen niet eens een mobieltje hebben in dat vrije land !!!
En Denemarken er bij halen is natuurlijk geen vergelijk , de helft was buitenlanders ,en het ging niet om een interne questie (zoals verkiezingen).
Al met al :IK ZEG NOGMAALS IK GAF MIJN MENING WEER.
En ik hoop dat ik het volkomen mis heb!

Helaas dus niet ,zoals alle dictoriale regime,s kunnen ze slechts door onderdrukking hun eigen vrijheid ( rijkdom macht enz enz )verdedigen
net zo als de SHAH destijds