PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagvaarding Geert Wilders



illmatik
23-12-09, 18:27
Ik heb m'n best gedaan dit tering-PDF bestandje als tekst hierop te krijgen, maar ik ben gewoon niet goed in die shit. Als iemand hier het wel kan, it's appreciated.

Hoe dan ook, klik op de link en je krijgt de dagvaarding van Geert Wilders in PDF-formaat.

Brought to you by o.a. Stg. Mirsab, onder het mom van 'we get shit done'.

Klik: Dagvaarding Geert Wilders (http://www.yousendit.com/download/VGljck96Q0NQb0pMWEE9PQ)

tanger'73
23-12-09, 18:29
Mooi dat we hier in ieder geval met een verdachte te maken hebben.

tanger'73
23-12-09, 18:32
Prachtige opsomming ter beoordeling van de meervoudige strafkamer. :)

tanger'73
23-12-09, 18:37
De officier van justitie heeft zijn handen vol daaraan gehad, leipe serieuze shit allemaal. :haha:

mark61
23-12-09, 18:41
Denk je dat iemand die 21 pagina's gaat lezen? Ik alvast niet. Ik wacht het proces wel af :hihi:

tanger'73
23-12-09, 18:51
Hahahaha, zo debiel heb ik ze nog nooit gezien: "Er is een derde islamitische invasie in Europa, middels penetratie, propaganda, bekering en demografische veranderingen. Europeanen plegen met de oprukkende islam zelf demografische zelfmoord. De eerste islamitische invasie werd na de verovering van Spanje, Portugal en het zuiden van frankrijk in het jaar 732 gestopt bij Poitiers en de tweede invasiepoging door de Ottomaanse turken werd voor de poorten van Wenen gekeerd, toen ze daar in 1683 gelukkig de pan in werden gehakt. Net als in het verleden is er nu weer sprake van een derde islamitische invasie in Europa." (Blad 4)

Gossiemijne, die vent gaat wel erg lang terug om zijn argumenten kracht bij te zetten. :haha:

tanger'73
23-12-09, 18:51
Denk je dat iemand die 21 pagina's gaat lezen? Ik alvast niet. Ik wacht het proces wel af :hihi:


Je weet niet wat je mist, ik heb nu al feest. :haha:

tanger'73
23-12-09, 18:57
Wahahahaha, "Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel." (Blad 5) :haha:

tanger'73
23-12-09, 19:04
'K ga werkelijk stuk: "De Koran, dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie niet in dat dit te veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies. Bovendien moeten we ons verdedigen, want er zijn straks meer moskeeën dan kerken!" :haha:

tanger'73
23-12-09, 19:11
"Verbied dat ellendige boek de Koran, zoals ook Mein Kampf verboden is!" "ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek." ik wijs u op de rol die de verschrikkelijke Koran speelt in de islamisering van onze samenleving."

Slinger
23-12-09, 19:20
Valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting, lijkt me.

tanger'73
23-12-09, 19:22
"De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin, zullen op den duur Moslims van de grote steden naar het platteland trekken. We moeten de tsunami van de islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Als we ons niet weren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn."

tanger'73
23-12-09, 19:26
Valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting, lijkt me.

Hoog gehalte aan humor daarin inbegrepen, tis te hopen dat ze daar tijdens de zitting niet in lachen zullen uitbarsten.

Amaeru
23-12-09, 20:30
Ik heb m'n best gedaan dit tering-PDF bestandje als tekst hierop te krijgen, maar ik ben gewoon niet goed in die shit. Als iemand hier het wel kan, it's appreciated.

Hoe dan ook, klik op de link en je krijgt de dagvaarding van Geert Wilders in PDF-formaat.

Brought to you by o.a. Stg. Mirsab, onder het mom van 'we get shit done'.

Klik: Dagvaarding Geert Wilders (http://www.yousendit.com/download/VGljck96Q0NQb0pMWEE9PQ)

Om de tekst te krijgen zal het overgetypt moeten worden. De tekst is namelijk niet gemaakt in pdf (niet origineel getypt met pdf). Het is een ingescande versie en die kun je niet met technische trucjes omzetten in gewone tekst.

Het is al vanaf dag 1 te downloaden via Wilders website, en met een grotere snelheid dan yousendit. ;)

tanger'73
23-12-09, 20:40
Aangezien Wilders met zijn debiele uitspraken feitelijk nog niet veel heeft bereikt dan alleen rattenvangen in Hamelen. Verwacht ik niet veel dan een vriendelijk verzoek richting therapie.

tr_imparator
23-12-09, 22:38
Ik heb m'n best gedaan dit tering-PDF bestandje als tekst hierop te krijgen, maar ik ben gewoon niet goed in die shit. Als iemand hier het wel kan, it's appreciated.


Het is ook ingescant als afbeelding, dus dat kan niet.

tr_imparator
23-12-09, 22:39
Btw (by the way), wat kunnen ze deze gast aandoen? Partij Verbieden? Geldboete? In TR gebeurt dat regelmatig.

tanger'73
23-12-09, 23:17
Btw (by the way), wat kunnen ze deze gast aandoen? Partij Verbieden? Geldboete? In TR gebeurt dat regelmatig.

Denk dat hij daar niet eens van bewust is, want als je rustig naar zijn uitspraken en op niets gebaseerde aannames kijkt. Zie je dat je hier met iemand hebt te maken die nogal geestelijk in de knoei zit. Maar een remedie mogelijk en dat is linearecta naar het gesticht, dat tegenwoordig de Staten Generaal zelf toch al is.

Rourchid
24-12-09, 01:13
Om de tekst te krijgen zal het overgetypt moeten worden. De tekst is namelijk niet gemaakt in pdf (niet origineel getypt met pdf). Het is een ingescande versie en die kun je niet met technische trucjes omzetten in gewone tekst.

Het is al vanaf dag 1 te downloaden via Wilders website, en met een grotere snelheid dan yousendit. ;)
Als je een tekstverwerker zoals StarOffice of Microsoft Office gebruikt kun je meestal iedere pagina van een .pdf image bestand afzonderlijk opslaan als TIFF bestand of zoiets. Vervolgens kun je de OCR (Optical Character Reader) erop los laten die standaard is bij tekstverwerkers. Je krijgt wel wat vreemde typo's in je tekst te zien. Een 'h' wordt vaak een 'b' en een 'm' wordt 'rn'. Maar het gaat toch sneller dan typen.

Rourchid
24-12-09, 01:19
Toelichting op de procedure
1 . Aanwezigheid op zitting
Als u ten tijde van het feit dat u ten laste is gelegd jonger was dan 18 jaar dan bent u verplicht om op de zitting te verschijnen. In alle andere gevallen bent u niet verplicht te verschijnen. Als de rechter bet absoluut nodig acht dat u aanwezig bent bij de zitting, kan hij u daartoe verplichten. Komt u niet dan kan de rechter u uiteindelijk onder dwang aten ophalen door de politie. U kunt zich tijdens de rechtszitting laten verdedigen door een advocaat. Een mondelinge machtiging is daarvoor voldoende. Bij zittingen van de kantonrechter en/of de economische politierechter kunt u zich ook laten vertegenwoordigen door iemand die geen advocaat is, tenzij het feit dat u ten laste is gelegd een misdrijf betreft. Die persoon moet wel beschikken over een bijzondere schriftelijke volmacht. Verschijnt uw vertegenwoordiger of gemachtigd advocaat op de zitting en u niet, dan wordt er bij de verdere behandeling van de zaak van uitgegaan dat u wel persoonlijk aanwezig was.
2. Bijstand van een advocaat
Als u nog geen advocaat hebt, kunt u om een advocaat vragen bij het Juridisch Loket (telefoonnummer 0900-8020). Als u gedetineerd bent, wordt u een advocaat toegewezen.
3. en 4. Voorkoming strafvervolging en transactievoorstel
Als u alleen een geldboete is opgelegd, dan kunt u de officier van justitie vragen een transactievoorstel te doen. In dit voorstel stelt de officier van justitie de voorwaarden waaraan u moet voldoen om strafvervolging te voorkomen. Als u het maximum van de geldboete binnen de gestelde termijn betaalt, mag de officier van justitie uw verzoek om een transactievoorstel niet weigeren. Voldoet u aan de voorwaarden die in het transactievoorstel staan vermeld dan vervalt deze dagvaarding en hoeft u niet voor de rechter te verschijnen. Het is mogelijk dat de officier van justitie u voor de zittingsdatum een transactievoorstel aanbiedt of al heeft aangeboden. U bent niet verplicht hierop in te gaan. In dat geval blijft de dagvaarding wel van kracht.
5. Bezwaar
Wilt u een bezwaarschrift tegen deze dagvaarding indienen dan moet u dit doen binnen acht dagen na dagtekening van deze dagvaarding en voor het begin van de terechtzitting. Dit geldt niet voor zaken die voor de kantonrechter komen. Als u een bezwaarschrift wilt indienen dan is het van belang dat u aangeeft waarom u het niet eens bent met deze dagvaarding. Uw bezwaarschrift moet u zelf inleveren bij de griffie van de rechtbank. Uw advocaat of iemand die u bij bijzondere volmacht schriftelijk hebt gemachtigd, mag dat ook doen. U kunt geen bezwaarschrift indienen als u al een kennisgeving van verdere vervolging voor hetzelfde feit hebt ontvangen.
6. Verzoek om uitstelzitting
U kunt de rechter om uitstelvragen van de behandeling van uw zaak omdat u zich bijvoorbeeld niet voldoende kunt voorbereiden of dat u onmogelijk aanwezig kunt zijn vanwege ziekte of een geplande vakantie. Vraag het uitstel van de behandeling van uw zaak zo snel mogelijk aan, nadat u de dagvaarding heeft ontvangen. U moet dit schriftelijk doen en uw naam, de zittingsdatum en het parketnummer vermelden in uw brief en aangeven waarom u uitstel wilt. Als u beschikt over een bewijs van boeking van een reis of een doktersattest, voegt u dit dan bij. Stuur uw verzoek naar de griffie van de rechtbank. Wilt u hierover meer informatie wendt u zich dan tot de griffie van de rechtbank (zie voorzijde voor adres of raadpleeg www.rechtspraak.nl (http://www.rechtspraak.nl/)).
De rechter is niet verplicht om de zitting uit te stellen. U moet zelf voor de zittingsdatum informeren of u ook uitstel hebt gekregen.
7. en 8. Getuigen en deskundigen
De officier van justitie kan getuigen en deskundigen oproepen om op de zitting te verschijnen. Zijn er getuigen en deskundigen opgeroepen dan staat dit op de dagvaarding. U kunt ook zelf getuigen en deskundigen meebrengen naar de zitting. Het wordt op prijs gesteld als u dit vooraf meldt bij de officier van justitie. Eventuele hieraan verbonden kosten zijn voor uw eigen rekening. U kunt ook aan de officier van justitie vragen om voor u getuigen en deskundigen op te roepen. Tenminste tien dagen voor de terechtzitting richt u deze vraag schriftelijk aan de officier van justitie. Als de dagvaarding later dan veertien dagen voor de terechtzitting aan u is verstuurd dan bent u verplicht binnen vier dagen na de dagtekening, maar uiterlijk tot drie dagen voor de terechtzitting de officier van justitie te vragen getuigen en/of deskundigen op te roepen. Deze getuigen en/of deskundigen omschrijft u door de naam, beroep, woon- of verblijfplaats van de gewenste persoon te vermelden. De officier van justitie is niet verplicht de door u gevraagde getuigen en deskundigen op te roepen. Als u het niet eens bent met de beslissing van de officier van justitie dan kunt u dit op de terechtzitting aan de rechter kenbaar maken. Na schorsing is het niet meer mogelijk nieuwe getuigen en deskundigen schriftelijk te laten oproepen.
9. Informatie over de uitspraak
Als deze dagvaarding persoonlijk aan u is uitgereikt of als u zelf, uw gemachtigde advocaat of uw vertegenwoordiger aanwezig is geweest bij de (nadere) terechtzitting, is de uitspraak van de rechter na 14 dagen onherroepelijk en ontvangt u hiervan geen bericht. Dit is ook het geval als er bijzonderheden zijn geweest waardoor u tevoren kon weten wat de dag van de terechtzitting was. Voor informatie over de uitspraak kunt u contact opnemen met de griffie van de rechtbank of met uw advocaat. Heeft u een aanhoudingsverzoek gedaan dan moet u zelf informeren of dit ook daadwerkelijk is gehonoreerd.
10. Beroepsmogelijkheden
Bent u het oneens met de beslissing van de rechter dan kunt u binnen veertien dagen in hoger beroep (ook wel genaamd appel) gaan.
Hoe?
Door zelf naar de griffie van het gerecht te gaan en daar een formulier in te vullen dat u zelf ondertekent, of door uw advocaat te vragen voor u in hoger beroep te gaan, of door een brief te sturen naar de griffier van bet gerecht.
Let op: in die brief moet u duidelijk aangeven dat u de griffier volmacht geeft om namens u in hoger beroep te gaan en dat u de griffier machtigt om — namens u - de oproeping voor de hoger beroepszitting in ontvangst te nemen. De griffier stuurt die oproeping dan vervolgens naar het door u opgegeven adres.
Niet altijd wordt uw hoger beroep opnieuw behandeld!
Als u bent veroordeeld tot uitsluitend een geldboete van maximaal € 500 en als het ging om een feit(en) waarop hoogstens vier jaar gevangenisstraf staat, dan kan het zijn dat de Voorzitter van het Gerechtshof besluit uw zaak niet opnieuw te laten behandelen door de hogere rechter. Het is daarom belangrijk dat u in een brief (appelschriftuur) aan die Voorzitter duidelijk aangeeft waarom u uw zaak aan een hogere rechter wilt voorlegen. Deze brief moet binnen 14 dagen nadat u hoger beroep heeft ingesteld, zijn ontvangen op de griffie. U ontvangt bericht of uw hoger beroep al dan niet wordt behandeld. Indien de zaak wordt behandeld, ontvangt u een dagvaarding voor een zitting bij het Gerechtshof. In bet geval dat de behandeling wordt afgewezen, wordt het vonnis (waarvoor u in beroep was gegaan) onherroepelijk. U heeft dan geen beroepsmogelijkheden (rechtsmiddelen) meer en ontvangt u binnen enkele weken een acceptgiro om de boete te betalen.
Heeft U nog vragen? Neemt u dan contact op met de griffie van het gerecht. De contactgegevens staan op uw dagvaarding.
Opname persoonsgegevens in Verwijsindex personen
Uw persoonsgegevens worden opgenomen in een geautomatiseerd systeem. Voor meer informatie hierover kunt U terecht hij het arrondissementsparket. Het adres staat op de voorzijde van deze dagvaarding.

Rourchid
24-12-09, 01:20
Arrondisementsparket Amsterdam

postbus 84500 postcode 1080 BN

Sector : 4A
Parketnr : 13/425046-09
Volgnr :

Aan:
naam: Wilders
voornamen: Geert
geboren op: 06 september 1963 te Venlo
wonende te: 2513 AA 's Gravenhage
adres: Binnenhof 1 A

Hierbij dagvaard ik U om als verdachte te verschijnen op woensdag 20 januari 2010, te 09.00 ,uur , ter terechtzitting van de meervoudige strafkamer in het arrondissement Amsterdam, Parnassusweg 220, teneinde terecht te staan terzake van hetgeen hieronder is omschreven.

Ik verwijs naar de mededelingen-onder 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 en 10 op de achterzijde van dit blad.

Een door u ingediend bezwaarschrift zal worden behandeld op de datum en tijd als vermeld in deze dagvaarding. In geval van afwijzing zal de rechter overgaan tot behandeling van de zaak.


De officier van justitie

Aan bovenbedoelde gedagvaarde persoon wordt tenlaste gelegd dat

1.

hij op één of meer tijdstip(pen) in of omstreeks de periode van 8 augustus 2007 tot en met 27 maart 2008 te Den Haag en/of Amsterdam en/of (elders in) Nederland, zich meermalen, althans éénmaal, (telkens) in het openbaar, mondeling, bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen, te weten moslims wegens hun godsdienst, door (telkens) opzettelijk in
一 De Volkskrant en/of
一 op internet op de website www.liveleak.com (http://www.liveleak.com/) (in de film Fitna), één of meer teksten en/of afbeeldingen en/of beelden en/of geluidsfragmenten te (laten) plaatsen en/of te (laten) tonen en/of te laten horen met de volgende inhoud:

(De Volkskrant van 8 augustus 2007, 'Genoeg is genoeg: verbied de Koran') '

"Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam. en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is (Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).''

en/of

'De kern van het probleem is de facistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.'

en/of

'Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is!'

en/of

'Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.'

en/of

(De film Fitna, op 27 maart 2008 geplaatst op www.liveleak.com (http://www.liveleak.com/))

'De islam wil overheersen, onderwerpen en is uit op het vernietigen van onze westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid.

(Artikel 137c Strafrecht)

Rourchid
24-12-09, 01:20
2.

hij op één of meer tijdstip(pen) in of omstreeks de periode van 7 oktober 2006 tot en met 27 maart 2008 te Den Haag en/of Amsterdam en/of (elders in) Nederland. meermalen, althans eenmaal, (telkens) in het openbaar, bij geschrift of afbeelding, heeft aangezet tot haat tegen mensen, te weten moslims, wegens hun godsdienst, door (telkens) in
- De Volkskrant en/of
- de Pers en/of
- Dagblad De Limburger-Limburgs Dagblad en/of
op internet
- op de website www.geenstijl.nl (http://www.geenstijl.nl/) en/of www.pvv.nl (http://www.pvv.nl/) en/of
- op de website van Radio Nederland Wereldomroep en en/of de Wereldomroep en/of
- op de website www.liveleak.com (http://www.liveleak.com/) (in de film Fitna)
één of meer teksten en/of afbeeldingen en/of beelden en/of geluidsfragmenten te (laten) plaatsen en/of te (laten) tonen en/of te laten horen, met de volgende inhoud:

(De Volkskrant van 7 oktober 2006, 'De paus heeft volkomen gelijk')

'De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.'

en/of

'De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken. We moeten de tsunami van de islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur.Als we ons niet verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.'

en/of

'Natuurlijk. 99 Procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.'

en/of

'Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. Islam betekent onderwerping en bekering van niet-moslims. Die interpretatie geldt in de huiskamers van die probleemjongeren, in de moskeeën. Het zit in die gemeenschap zelf.'

en/of

'Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'

en/of

'We hebben gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit en we komen met oplossingen waarmee je een muis nog niet het hok in krijgt.'

en/of

'Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Zij rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'

en/of

'Van die tsunami van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.'

en/of

(Internetcolumn 'Mohammed) (deel II) : de islamitische invasie' van 6 februari 2007, op de website www.geenstijl.nl (http://www.geenstijl.nl/) en/of de website www.pvv.nl (http://www.pvv.nl/))

'In het Nederlands Dagblad van afgelopen zaterdag wordt ook professor Ralphael Israeli geciteerd die een "Derde Islamitische Invasie van Europa" voorspelt middels "penetratie, propaganda, bekering en demografische veranderingen". In zijn ogen plegen de Europeanen met de oprukkende Islam zelfs "demografische zelfmoord". De eerste islamitische invasie werd na de verovering van Spanje, Portugal en het zuiden van Frankrijk in het jaar 732 gestopt bij Poitiers en de tweede invasiepoging door de Ottomaanse Turken werd voor de poorten van Wenen gekeerd toen ze daar in 1683 gelukkig de pan in werden gehakt. Volgens prof. Israeli maakt de derde invasiepoging die nu in Europa gaande is veel meer kans op succes.

De man heeft volkomen gelijk. De moslimpopulatie verdubbelt elke generatie 25 jaar en het aantal islamieten in ieder Europees land neemt meer dan zorgwekkende vormen aan.'

en/of

'Nederland als islamitisch missieland. Was een terrorist Mohammed B. al niet te stoppen, de tactiek van penetratie, propaganda, bekering en demografische verandering zal inderdaad succesvol blijken indien de laffe politieke elite van VVD tot PvdA en SP tot CDA en hun Europese geestverwanten erover blijven zwijgen en diegenen die dat niet doen verketteren en demoniseren. Er is genoeg islam in Europa en Nederland. De PVV zal zich met man en macht verzetten tegen deze derde islamitische invasiepoging.'

en/of

(De Pers van 13 februari 2007 , 'Wat drijft Geert Wilders?')

'We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van Islamitische criminelen.'

en/of

'Het zijn de feiten. De islam is een gewelddadige religie. Als Mohammed hier vandaag leefde zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen om hem met pek en veren het land uit te jagen.'

en/of

'Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel.'

en/of

'Ik heb goede bedoelingen. We laten iets gebeuren waardoor dit een totaal andere samenleving wordt. Ik weet ook wel dat er over een paar decennia nog geen islamitische meerderheid is. Maar het groeit wel. Met agressieve elementen, imperialisme. Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!'

en/of

(De Volkskrant van 8 augustus 2007, 'Wilders: verbied de Koran, ook in moskee')

'Een verbod is een verbod. Dus moet niet alleen verkoop, maar ook gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring worden bestraft. Als dat in de huidige wetgeving niet kan, moet er een nieuwe verbodsbepaling komen.'

en/of

'Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.'

en/of

(De Volkskrant van 8 augustus 2007 , 'Genoeg is genoeg: verbied de Koran')

"Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is (Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).''

en/of

'De kern van het probleem is de facistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.'

'Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is!'

en/of

'Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

en/of
'Wat schaam ik me voor al diegenen in en buiten kabinet en Tweede Kamer die de islamitische invasie van Nederland weigeren te stoppen. Wat schaam ik me voor de Nederlandse politiek die dag in dag uit de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en misdaad accepteert en er geen antwoord op heeft.'

en/of

'Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven. Die vinden en bevorderen dat de Nederlandse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie. Die een generaal pardon verlenen aan leugenaars en criminelen.'

en/of

'Die lak hebben aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië.'

en/of

'Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Genoeg is genoeg'

en/of

('Wilders wil vernieuwde mini-koran' van 7 september 2007, op de website van Radio Nederland Wereldomroep, en/of de Wereldomroep, via de link:
http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep.nl/actua/nl/nederlandsepolitiek/070907wildersintw-redirected


'Zo'n nieuwe versie zou wenselijk zijn, vindt de PVV-leider; een Koran ontdaan van alle haatdragende verzen. "Die zou het formaat hebben van een Donald Duck," aldus Wilders.'

en/of

(De Limburger van 9 februari 2008, 'lslam is mijn 'Fitna')

'Ik wijs op de rol die de verschrikkelijke Koran speelt in de islamisering van onze samenleving.'

en/of

'In de film illustreer ik teksten en verzen uit de Koran met documentaire beelden, die laten zien dat de Koran geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar.'

en/of

(De Volkskrant van 11 februari 2008 , 'Het hoeft niet meer, maar De Film komt er')

'In het GPD-interview legt hij uit dat hij teksten en versen uit de Koran met documentaire-beelden zal illustreren. Zo wil hij aantonen dat de Koran "geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar".'

Rourchid
24-12-09, 01:21
(De film Fitna, op 27 maart 2008 geplaatst op www.liveleak.com (http://www.liveleak.com/))

De film begint met een zwart beeld met de tekst: "Waarschuwing: deze film bevat zeer schokkende beelden." Dan is het geluid van het aansteken van een lucifer te horen, en wordt een boek met oosterse tekens opengeslagen dat eruit ziet als de Koran. Op de eerste bladzijde is een cartoon te zien van Mohammed met een bom in zijn tulband. Het geluid van een brandende lont is te horen. Er verschijnt een klok die begint af te tellen vanaf 15:00.

Een bladzijde van het boek wordt omgeslagen. Er zijn twee opengeslagen pagina's te zien. Op de rechterpagina verschijnt de volgende tekst: "Koran, Soera 8, vers 60". Dan verschijnt op de linkerpagina: "Soera 8, vers 60: Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allah's vijand en uw vijand." Tevens is een stem te horen die (vermoedelijk) deze tekst in de Arabische taal zingt. Op de rechterpagina, naast de tekst, worden beelden van de aanslagen op het World Trade Center in New York (11/9/2001), alsmede van de aanslagen door moslimextremisten in Madrid en Londen getoond, met daarbij beelden van slachtoffers. Deze beelden worden afgewisseld met beelden van kennelijk imams die zeggen: "Wat maakt Allah blij? Allah is blij als niet-moslims worden gedood" en "Vernietig de ongelovigen en polytheïsten, uw (Allah's) vijanden en de vijanden van de religie. Allah, tel ze en doodt ze tot aan de laatste toe. En laat er niet één over."

De bladzijde, wordt omgeslagen. Nu staat op de rechterpagina: "Koran, Soera 4, vers 56", en op de linkerpagina: "Soera 4, vers 56: Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden, en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs." Dan volgen beelden van een man die schreeuwt: "Als Allah het ons toestaat, oh natie van Mohammed, zelfs een steen zal zeggen, oh moslim een jood verschuilt zich achter mij, kom en snij zijn hoofd af. En we zullen zijn hoofd afsnijden." De man trekt een zwaard: "Bij Allah, we zullen het afsnijden! Oh Joden. Allah akbar! (Allah is groot!) Jihad omwille van Allah! Jihad omwille van Allah! Overwinning aan Allah! Allah Akbar! (Allah is groot!)."
Vervolgens verschijnen er beelden van een jong meisje met een hoofddoek. Aan haar wordt door een persoon buiten beeld gevraagd wie de Joden zijn. Het meisje antwoordt: "Zij zijn apen en zwijnen." De stem vraagt: "Zijn zij apen en zwijnen? Wie zegt dat dan?" Het meisje zegt: "Allah." De stem vraagt: "Waar heeft hij dat gezegd?" Het meisje antwoordt: "In de Koran." Op het volgende beeld is een massa mensen te zien die lijken achter zich aan slepen. De volgende beelden zijn wederom beelden van de aanslagen in Londen, er is onder meer een ontplofte rode dubbeldekkerbus te zien. Dan volgen beelden van kennelijk een imam die roept: "De joden zijn joden. Zij zijn degenen die afgeslacht en gedood moeten worden." Deze beelden zijn versneden met beelden van moslims (zo blijkt uit de hoofd- en gezichtsbedekking die één van de vrouwelijke personen draagt) die teksten tonen op borden: "Be prepared for the real Holocaust" en "God bless Hitler". Dan volgen beelden van een groep personen in uniform die in het gelid staan, kennelijk strijders, die met gestrekte rechterarm staan (kennelijk de Hitlergroet brengen).

Er wordt een bladzijde omgeslagen. Op de nieuwe bladzijde staat de tekst: "Koran,Soera 47,vers 4" en vervolgens: "Soera 47,vers 4: Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht bindt hen dan in boeien."
Tevens is er een stem te horen die (vermoedelijk) deze tekst in de Arabische taal voordraagt. Hierop volgt in beeld een krantenartikel over de moord op Theo van Gogh. Te horen is een fragment van Theo van Gogh die geïnterviewd wordt en onder andere zegt: "Die kogel zal voor mij niet komen denk ik!" Er verschijnt een foto van een manspersoont die lijkt op Mohammed B. die veroordeeld is voor de moord op Theo Gogh. In beeld staat: Mohammed B. Gelijk daarna volgt een geluidsfragment waarin de stem van Mohammed B. te horen is, die zegt: "Als ik de mogelijkheid had, ik zou vrij komen, en ik had de mogelijkheid om het nog een keer te doen wat ik op 2 november heb gedaan, dan zou ik precies hetzelfde hebben gedaan." Er verschijnen beelden van mensen die scanderen: "Leer van Theo van Gogh. Leer van de voorbeelden die jullie kunnen zien! Want jullie zullen betalen met jullie bloed!" en beelden van personen met bebloede messen. Een krantenartikel komt in beeld met de kop: "Hirsi Ali en Wilders ondergedoken. Dodenlijst. Doelwitten in brief van Mohammed B." Voorts is te zien een fragment van, zo staat in beeld, een Saudische TV-zender Iqra TV, waarin een persoon spreekt: "Huizen en jonge mannen moeten opgeofferd worden, kelen moeten worden doorgesneden en schedels moeten worden verbrijzeld. Dit is de weg naar de overwinning." Er wordt een beeld getoond van personen met bivakmutsen die vuurwapens vasthouden. Tussen hen in houden zij een man vast die blijkbaar hun gevangene is. De persoon met bivakmuts in het midden leest een verklaring. Dan wordt er door de gemaskerde mannen aanstalten gemaakt om de gevangene het hoofd af te snijden. De onthoofding zelf is (net) niet te zien. Wel blijft het geluíd van het fragment hoorbaar. Er zijn geluiden hoorbaar die kennelijk duiden op de onthoofding. Na enkele seconden verschijnt het beeld weer en is één van de gemaskerde mannen te zien, die het afgesneden, hoofd van de gevangene omhoog houdt.

Er wordt weer een bladzijde omgeslagen. Op de nieuwe bladzijde staat: "Koran, Soera 4, vers 89", en vervolgens: "Soera 4, vers 89: Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper." Tevens is er een stem te horen die (vermoedelijk) de tekst in de Arabische taal voordraagt. De tekst wordt gevolgd door beelden van Arabisch uitziende personen die de volgende uitspraken doen: "De islam is een heilig geloof. Het beste geloof dat er is. Als iemand zich bekeert tot 't christendom,verdient hij de doodstraf." Een andere persoon zegt: "De islam is superieur aan de joden, de christenen, de boeddhisten en de hindoes. De enige wet die Allah erkent is de islam. En wie iets anders dan' de islam nastreeft, zal nooit geaccepteerd worden."
De volgende krantenkoppen verschijnen in het beeld: "Ex-moslim Jami gemolesteerd", "Opnieuw dreigt de islamitische heksenjacht, "Dood aan Rushdie'''' en "Brief op lichaam van Theo van Gogh openbaar gemaakt. Ook Hirsi Ali met dood bedreigd."

De bladzijde wordt omgeslagen. Er staat: "Koran, Soera 8, vers 39", en vervolgens: "Soera 8, vers 39: Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort." Tevens is er een stem te horen die (vermoedelijk) deze tekst in de Arabische taal voordraagt. Er verschijnt een Ayatollah in beeld die zegt: "De islam is een religie die de wereld wil beheersen. Dat heeft ze al eerder gedaan en zal dat uiteindelijk weer doen." Gevolgd door president Ahmadinejad van Iran die zegt: "De boodschap van de islamitische revolutie is wereldomvattend en is niet beperkt tot een bepaalde tijd of plaats. Twijfel niet...als Allah het wil, zal de islam wat veroveren? Het zal alle bergtoppen van de wereld veroveren."

Dan volgen een aantal kennelijk Arabische mannen in beeld die de volgende uitspraken doen:

"Wij hebben de wereld eerder geregeerd. En bij Allah, de dag zal komen dat wij opnieuw de hele wereld zullen regeren. De dag zal komen, dat wij over Amerika heersen! De dag zal komen dat wij over Groot-Brittannië en de hele wereld heersen!"

"Allah heeft ons bevolen deze religie wereldwijd te verspreiden."

"Gij zult de Verenigde Staten overnemen! Gij zult het Verenigd Koninkrijk overnemen! Gij zult Europa overnemen! Gij zult hen allemaal verslaan. Gij zult de overwinning behalen! Gij zult Egypte overnemen. Wij vertrouwen op Allah!"

Dan verschijnen er kennelijk Arabische mensen met borden in beeld. Daar staan de volgende teksten op: "Islam will dominate the 'world" en "Freedom go to hell'" .

Dan verschijnt de tekst in beeld: "Nederland in de ban van de islam". Er zijn beelden te zien van moskeeën die vermoedelijk in Nederland staan. Tevens is er een stem te horen die zegt: "De moskee wordt onderdeel van het Nederlandse overheidssysteem." Er zijn beelden te zien van een vrouw gekleed in een boerka, gecombineerd met de krantenkop "Kabinet: geen boerkaverbod", alsmede schotelantennes en flatgebouwen. Daarbij worden grafieken getoond van de toename in de loop der jaren van het, aantal moslims in Nederland. In de grafieken worden de jaren 1909, 1960, 1990 en 2004 getoond met daarbij de respectievelijk de volgende aantallen: 54, 1399, 458.000 en 944.000. Naast deze grafieken verschijnt een grafiek van het aantal moslims in Europa in 2007. De grafiek loopt op tot 54.000.000 en loopt door tot buiten de bovenkant van het filmbeeld. Op de achtergrond zijn beelden te zien van vrouwen met hoofddoek, schotelantennes en Nederlandse agenten in uniform die hun schoenen uitdoen wanneer zij kennelijk een moskee betreden. Door een kennelijke moslim wordt gezegd: "Als mijn zus of mijn moeder seks hebben met een ander dan vermoord ik ze ook." De interviewer vraagt: "Dan pleeg je eerwraak?" De man zegt: "Absoluut." Een andere kennelijke moslim zegt: "Je mag in Nederland bijvoorbeeld overspelig zijn of homo. Maar ik voel me niet geroepen om daaraan mee te doen, want de islam vindt zoiets een misdaad." Er verschijnt een beeld van een ansichtkaart met daarop de tekst: "Groeten uit Nederland" waarop uitsluitend moskeeën 'zijn te zien. Vervolgens is een preek te horen, in beeld staat: "Uitgesproken in een Nederlandse moskee": "Ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtegoed zoals liberalisme , democratie , socialisme en alles wat ernaar riekt en aan 't menselijk brein is ontsproten" en (volgens de tekst in beeld uitgesproken in de El Tawheed moskee): "Als de gehuwde man, Allah behoede, overspel pleegt, of de gehuwde vrouw overspel pleegt, dan wordt zij gestenigd."

In beeld verschijnt de vraag: "Nederland in de toekomst!?" Er zijn beelden te zien met daarop kennelijk homofiele mannen (in beeld staat: "Homo's") die worden opgehangen, kinderen besmeurd met bloed (in beeld staat "Kinderen"), beelden van een vrouw met een bebloed mes in de hand met op schoot een kind besmeurd met bloed, een vrouw (in beeld staat: "Vrouwen") met ontbloot onderlijf die ingesnoerd op een bed ligt en daarna veel bloed (kennelijk wordt zij besneden), een afgehakt hoofd van kennelijk een moslimvrouw (zij draagt een hoofddoek),een vrouw gekleed in een boerka bij een strop en een gesluierde vrouw die door haar hoofd wordt geschoten. Deze scènes sluiten af met een groot aantal krantenkoppen. Hieronder volgt een opsomming van de krantenkoppen:

Islamisten uit op machtsovername, politiek gedreven moslims krijgen steeds meer invloed in Europa
Spaanse rechter onderzoekt banden Laakkwartier met Madrid in terreurweb Sudanezen eisen executie Britse 'juffrouw teddybeer'
Drietal verdacht van plan aanslag
De hel zal losbarsten, "Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag", "Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie", "Ons alternatief is de islam"
Explosieve toename eerwraak Amsterdam
School gaat dicht op feestdagen moslims
AIVD-onderzoek: Jihad-les op basisschool
Minister doet aangifte van Rotterdamse wantoestanden. Gratis naar Mekka via islamschool
Ankara wil hier Turks in de klas
Donner versoepelt regels. Buitenlandse imams mogen sneller land in
Moordenaar Van Gogh voorspelt terreuracties. Mohammed B: "Mijn opvolgers staan klaar"
Van Gogh vermoord na afkondiging Fatwa
Bijna helft jonge Marokkanen antiwesters
Moskeeën in ban van radicale moslimgroep
Zelfmoordcommando's in Nederland
Hamas bijeen in Rotterdam
Alexander moet uren zwemmen. Marokkanen gooien homo in het water
Imams houden niet van homo's
'Imam legaliseert geweld tegen homo's'
'Gooi homo's van hoge gebouwen'
Moskee: "Nederland moslimstaat maken"
Nog steeds meisjes besneden
'Moslims hinderen artsen bij zorg voor vrouwen'
Halalfonds: beleggen voor moslims. Nieuw op Amsterdamse beurs.
Al-Qaeda vaardigt doodstraf uit. Jihad tegen Wilders
'Koran jachtakte' Arabist Hans Jansen: "Je beledigt islam al als je geen moslim wordt"

Vervolgens verschijnt er een hand in beeld die een bladzijde van de Koran pakt. Het beeld wordt vervolgens zwart en te horen is het geluid van het scheuren van papier. In beeld verschijnt de tekst: "Het geluid dat u hoorde was een pagina uit het telefoonboek. Want het is niet aan mij maar aan moslims zelf om de haatdragende verzen uit de koran te scheuren. Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u.

Van de overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u.
De islam wil overheersen, onderwerpen en is uit op het vernietigen van onze westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid.

De film wordt afgesloten met wederom het beeld van de cartoon van Mohammed met de bomtulband. Te zien is dat de lont van de bom in zijn tulband bijna is opgebrand. Te horen is een tikkende klok. De klok verschijnt in beeld en telt af van 00:03 tot nul. Te zien is een bliksemschicht en te horen is een donderslag. Vervolgens slaat de Koran dicht, verschijnt het woord "Fitna" in beeld dat overvloeit in het woord "Fin" en verschijnt de aftiteling van de film in beeld.

(Artikel 137d Strafrecht)
 

Rourchid
24-12-09, 01:22
3.

hij op één of meer tijdstip(pen) in of omstreeks de periode van 8 augustus 2007 tot en met 27 maart 2008 te Den Haag en/of Amsterdam en/of (elders in) Nederland, zich meermalen , althans éénmaal, (telkens) in het openbaar, mondeling, bij geschrift of afbeelding, heeft aangezet tot discriminatie, als bedoeld in artikel 90 quater van het Wetboek van Strafrecht, van mensen, te weten moslims, wegens hun godsdienst, door (telkens) in
- De Volkskrant en/of
- de Pers en/of
- Dagblad De Limburger-Limburgs Dagblad en/of
op internet
- op de website www.geenstijl.nl (http://www.geenstijl.nl/) en/of www.pvv.nl (http://www.pvv.nl/) en/of
- op de website van Radio Nederland Wereldomroep en en/of de Wereldomroep en/of
- op de website www.liveleak.com (http://www.liveleak.com/) (in de film Fitna)
één of meer teksten en/of afbeeldingen en/of beelden en/of geluidsfragmenten te (laten) plaatsen en/of te (laten) tonen en/of te laten horen, met de volgende inhoud:



(De Volkskrant van 7 oktober 2006, 'De paus heeft volkomen gelijk')

'De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.'

en/of

'De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken. We moeten de tsunami van de islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur.Als we ons niet verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.'

en/of

'Natuurlijk. 99 Procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.'

en/of

'Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. Islam betekent onderwerping en bekering van niet-moslims. Die interpretatie geldt in de huiskamers van die probleemjongeren, in de moskeeën. Het zit in die gemeenschap zelf.'

en/of

'Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'

en/of

'We hebben gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit en we komen met oplossingen waarmee je een muis nog niet het hok in krijgt.'

en/of

'Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Zij rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'

en/of

'Van die tsunami van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.'

en/of

(Internetcolumn 'Mohammed) (deel II) : de islamitische invasie' van 6 februari 2007, op de website www.geenstijl.nl (http://www.geenstijl.nl/) en/of de website www.pvv.nl (http://www.pvv.nl/))

'In het Nederlands Dagblad van afgelopen zaterdag wordt ook professor Ralphael Israeli geciteerd die een "Derde Islamitische Invasie van Europa" voorspelt middels "penetratie, propaganda, bekering en demografische veranderingen". In zijn ogen plegen de Europeanen met de oprukkende Islam zelfs "demografische zelfmoord". De eerste islamitische invasie werd na de verovering van Spanje, Portugal en het zuiden van Frankrijk in het jaar 732 gestopt bij Poitiers en de tweede invasiepoging door de Ottomaanse Turken werd voor de poorten van Wenen gekeerd toen ze daar in 1683 gelukkig de pan in werden gehakt. Volgens prof. Israeli maakt de derde invasiepoging die nu in Europa gaande is veel meer kans op succes.

De man heeft volkomen gelijk. De moslimpopulatie verdubbelt elke generatie 25 jaar en het aantal islamieten in ieder Europees land neemt meer dan zorgwekkende vormen aan.'

en/of

'Nederland als islamitisch missieland. Was een terrorist Mohammed B. al niet te stoppen, de tactiek van penetratie, propaganda, bekering en demografische verandering zal inderdaad succesvol blijken indien de laffe politieke elite van VVD tot PvdA en SP tot CDA en hun Europese geestverwanten erover blijven zwijgen en diegenen die dat niet doen verketteren en demoniseren. Er is genoeg islam in Europa en Nederland. De PVV zal zich met man en macht verzetten tegen deze derde islamitische invasiepoging.'

en/of

(De Pers van 13 februari 2007 , 'Wat drijft Geert Wilders?')

'We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van Islamitische criminelen.'

en/of

'Het zijn de feiten. De islam is een gewelddadige religie. Als Mohammed hier vandaag leefde zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen om hem met pek en veren het land uit te jagen.'

en/of

'Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel.'

en/of

'Ik heb goede bedoelingen. We laten iets gebeuren waardoor dit een totaal andere samenleving wordt. Ik weet ook wel dat er over een paar decennia nog geen islamitische meerderheid is. Maar het groeit wel. Met agressieve elementen, imperialisme. Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!'

en/of

(De Volkskrant van 8 augustus 2007, 'Wilders: verbied de Koran, ook in moskee')

'Een verbod is een verbod. Dus moet niet alleen verkoop, maar ook gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring worden bestraft. Als dat in de huidige wetgeving niet kan, moet er een nieuwe verbodsbepaling komen.'

en/of

'Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.'

en/of

(De Volkskrant van 8 augustus 2007 , 'Genoeg is genoeg: verbied de Koran')

"Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is (Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).''

en/of

'De kern van het probleem is de facistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.'

'Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is!'

en/of

'Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

en/of
'Wat schaam ik me voor al diegenen in en buiten kabinet en Tweede Kamer die de islamitische invasie van Nederland weigeren te stoppen. Wat schaam ik me voor de Nederlandse politiek die dag in dag uit de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en misdaad accepteert en er geen antwoord op heeft.'

en/of

'Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven. Die vinden en bevorderen dat de Nederlandse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie. Die een generaal pardon verlenen aan leugenaars en criminelen.'

en/of

'Die lak hebben aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië.'

en/of

'Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Genoeg is genoeg'

en/of

('Wilders wil vernieuwde mini-koran' van 7 september 2007, op de website van Radio Nederland Wereldomroep, en/of de Wereldomroep, via de link:
http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep.nl/actua/nl/nederlandsepolitiek/070907wildersintw-redirected


'Zo'n nieuwe versie zou wenselijk zijn, vindt de PVV-leider; een Koran ontdaan van alle haatdragende verzen. "Die zou het formaat hebben van een Donald Duck," aldus Wilders.'

en/of

(De Limburger van 9 februari 2008, 'lslam is mijn 'Fitna')

'Ik wijs op de rol die de verschrikkelijke Koran speelt in de islamisering van onze samenleving.'

en/of

'In de film illustreer ik teksten en verzen uit de Koran met documentaire beelden, die laten zien dat de Koran geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar.'

en/of

(De Volkskrant van 11 februari 2008 , 'Het hoeft niet meer, maar De Film komt er')

'In het GPD-interview legt hij uit dat hij teksten en versen uit de Koran met documentaire-beelden zal illustreren. Zo wil hij aantonen dat de Koran "geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar".'

tanger'73
24-12-09, 01:26
Special for mister Geert Wilders the accused in his defence: :haha:


YouTube- KC & The Sunshine Band-I'm Your Boogie Man

tr_imparator
24-12-09, 01:31
Hey Rourchid ik wil je iets vragen over het bestaan van 'milla' (als je begrijpt wat ik bedoel), maar je pm functie is uit. Dus bij deze. (Mijn pm is wel aan).

tr_imparator
24-12-09, 01:34
Denk dat hij daar niet eens van bewust is, want als je rustig naar zijn uitspraken en op niets gebaseerde aannames kijkt. Zie je dat je hier met iemand hebt te maken die nogal geestelijk in de knoei zit. Maar een remedie mogelijk en dat is linearecta naar het gesticht, dat tegenwoordig de Staten Generaal zelf toch al is.


Ik vind een rechterlijke uitspraak gevaarlijk. Wat betekent als hij niet wordt veroordeeld? Dat dit (a-like) is toegestaan?

Wat betekent zijn veroordeling? Verdere verharding? Geen einde van het moslimbashen in iedergeval.


Stof tot nadenken.

Rourchid
24-12-09, 01:36
Het vervolg van '3.' (quater 90 Wetboek van Strafrecht) is het zelfde als het vervolg van '2.': http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4199801&postcount=23

Rourchid
24-12-09, 01:36
4.

hij op één of meer tijdstip(pen) op of omstreeks 7 oktober 2006 te Den Haag en/of Amsterdam en/of (elders in) Nederland, zich meermalen, althans eenmaal, (telkens) in het openbaar, mondeling, bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen, te weten niet-westerse allochtonen en/of Marokkanen, wegens hun ras, door telkens in De Volkskrant één of meer teksten te (laten) plaatsen met de volgende inhoud:

(Volkskrant van 7 oktober 2006, 'De paus heeft volkomen gelijk')

'De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.'

en/of

'Natuurlijk. 99 Procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.'

en/of

'Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. Islam betekent onderwerping en bekering van niet-moslims. Die interpretatie geldt in de huiskamers van die probleemjongeren, in de moskeeën. Het zit in die gemeenschap zelf.'

en/of

'Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Zij rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'

(Artikel 137d Strafrecht)

Rourchid
24-12-09, 01:37
5.

hij op één of meer tijdstip(pen) op of omstreeks 7 oktober 2006 te Den Haag en/of Amsterdam en/of (elders in) Nederland, zich meermalen, althans eenmaal, (telkens) in het openbaar, mondeling, bij geschrift of afbeelding, heeft aangezet tot discriminatie, als bedoeld in artikel 90 quater van het Wetboek van strafrecht, van mensen, te weten niet-westerse allochtonen en/of Marokkanen, wegens hun ras, door telkens in De Volkskrant één of meer teksten te (laten) plaatsen met de volgende inhoud:

(Volkskrant van 7 oktober 2006, 'De paus heeft volkomen gelijk')

'De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.'

en/of

'Natuurlijk. 99 Procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.'

en/of

'Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. Islam betekent onderwerping en bekering van niet-moslims. Die interpretatie geldt in de huiskamers van die probleemjongeren, in de moskeeën. Het zit in die gemeenschap zelf.'

en/of

'Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Zij rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'

(Artikel 137d Strafrecht)

Rourchid
24-12-09, 01:40
Toelichting procedure: http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4199798&postcount=20

tanger'73
24-12-09, 01:43
Moskowicz de mafia en zionisten vriend zal hem wel tijdens de procedure bijstaan.

tanger'73
24-12-09, 01:51
Kom dat zien, kom dat zien, Neerlands grootste Boogie Man is in aantocht. Reserveringen voor 20 januari 2010 onder voorbehoud. :haha:

tr_imparator
24-12-09, 01:56
Kom dat zien, kom dat zien, Neerlands grootste Boogie Man is in aantocht. Reserveringen voor 20 januari 2010 onder voorbehoud. :haha:

Ik zou voor mijn eigen veiligheid niet gaan. Stel je voor er komt een aanslag. :loens:
Ben je dood voor niks.

tanger'73
24-12-09, 01:59
Ik vind een rechterlijke uitspraak gevaarlijk. Wat betekent als hij niet wordt veroordeeld? Dat dit (a-like) is toegestaan?

Wat betekent zijn veroordeling? Verdere verharding? Geen einde van het moslimbashen in iedergeval.


Stof tot nadenken.

Het enige wat hem kan overkomen is een milde strafblad. Maar ook daar zie ik niet veel gronden toe, omdat hij op mij overkomt als een Blonde Dolly en uitsluitend een gevaar voor zichzelf betreft.

tanger'73
24-12-09, 02:00
Ik zou voor mijn eigen veiligheid niet gaan. Stel je voor er komt een aanslag. :loens:
Ben je dood voor niks.


Aanslag, ben je ook al bang dat moslims de eeuwige jachtseizoen op Wilders hebben geopend?

tanger'73
24-12-09, 02:14
Veel aanhangers van deze debiel hebben de neiging om via hem hun onderbuiken over grote groepen mensen in Nederland uit te storten en verwachten van ze dat men deze persoon uiterst serieus moeten nemen. Dat men denkt dat ze met deze persoon "ons" een lesje leren. Nou ik neem hun idool in de verste verte niet serieus, maar uiterst kolderiek. Allemaal op basis van zijn morbide uitlatingen en doldwaze aannames en de persoon in zijn geheel.

Rourchid
24-12-09, 04:32
Moskowicz de mafia en zionisten vriend zal hem wel tijdens de procedure bijstaan.
Hoe dan ook heeft het Openbaar Ministerie een uitstekende dagvaarding opgesteld. De ten laste gelegde feiten vallen namelijk zowel onder de noemer van Artikel 137d (2.) als onder de noemer van Artikel quater 90 (3.).

De omschrijving van Fitna staat zoals hiervoor is te lezen is onder 2. en 3.
Het verschil tussen 2. en 3. is dat 2. (Artikel 137d) te ver doorgeschoten vrije meningsuiting is waarmee moslims als sociaal cultureel minderwaardig bestempeld worden.
3. (Artikel quater 90) houdt in dat de sociaal-economische omgeving van moslims wordt aangetast. (m.a.w. het kost ons geld).

Mocht dus 3. bewezen geacht worden door de rechtbank dan zal de straf voor dhr. Wilders aanzienlijk hoger uitvallen dan als enkel 2. bewezen geacht wordt.

In het geval dat 3. niet bewezen geacht zou worden door de rechtbank, dan kan bij een eventueel hoger beroep het O.M Fitna inbrengen als overtreden van Artikel 137e, 137f en137g en quater 429 (Wetboek van Strafrecht).
Andersom zou bij winnen van de rechtszaak door het O.M., een eventueel hoger beroep van dhr. Wilders eveneens het O.M. dezelfde procedure ( Artikel 137e enz.) kunnen doen volgen.


Artikel 137d
van het Wetboek van Strafrecht stelt aanzetten tot haat, tot discriminatie of tot geweld strafbaar. De tekst in het wetboek luidt:
"Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."

Artikel 90 quater
van het Wetboek van Strafrecht (Sr) definieert het begrip discriminatie:
"Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast."

Zie ook: http://www.bdkennemerland.nl/index.php?p=wetgeving

jang0201
24-12-09, 05:11
Misschien krijgt hij wel een geldboete so what, ik denk eerder dat hij, mocht hij veroordeeld worden, hij extra zetels erbij krijgt. Mijn stem bijvoorbeeld!

mark61
24-12-09, 06:17
Om de tekst te krijgen zal het overgetypt moeten worden. De tekst is namelijk niet gemaakt in pdf (niet origineel getypt met pdf). Het is een ingescande versie en die kun je niet met technische trucjes omzetten in gewone tekst.

Dat kan best, maar met een goed ocr-programma.

Wizdom
24-12-09, 11:38
Wahahahaha, "Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel." (Blad 5) :haha:

Het enige waar ik naar benieuwd ben is wanneer de therapie van Wilders gaat beginnen en of dat met of zonder TBS kan?

tanger'73
24-12-09, 16:08
Hoe dan ook heeft het Openbaar Ministerie een uitstekende dagvaarding opgesteld. De ten laste gelegde feiten vallen namelijkk zowel onder de noemer van Artikel 137d (2.) als onder de noemer van Artikel quater 90 (3.).

De omschrijving van Fitna staat zoals hiervoor is te lezen is onder 2. en 3.
Het verschil tussen 2. en 3. is dat 2. (Artikel 137d) te ver doorgeschoten vrije meningsuiting is waarmee moslims als sociaal cultureel minderwaardig bestempeld worden.
3. (Artikel quater 90) houdt in dat de sociaal-economische omgeving van moslims wordt aangetast. (m.a.w. het kost ons geld).

Mocht dus 3. bewezen geacht worden door de rechtbank dan zal de straf voor dhr. Wilders aanzienlijk hoger uitvallen dan als enkel 2. bewezen geacht wordt.

In het geval dat 3. niet bewezen geacht zou worden door de rechtbank, dan kan bij een eventueel hoger beroep het O.M Fitna inbrengen als overtreden van Artikel 137e, 137f en137g en quater 429 (Wetboek van Strafrecht).
Andersom zou bij winnen van de rechtszaak door het O.M., een eventueel hoger beroep van dhr. Wilders eveneens het O.M. dezelfde procedure ( Artikel 137e enz.) kunnen doen volgen.


Artikel 137d
van het Wetboek van Strafrecht stelt aanzetten tot haat, tot discriminatie of tot geweld strafbaar. De tekst in het wetboek luidt:
"Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."

Artikel 90 quater
van het Wetboek van Strafrecht (Sr) definieert het begrip discriminatie:
"Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast."

Zie ook: http://www.bdkennemerland.nl/index.php?p=wetgeving


Misschien zit er wat meer in, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel dan een administratieve sanctie of veel mooier een taakstraf. Bijvoorbeeld de gevel van een moskee reinigen.

tanger'73
24-12-09, 16:14
Misschien krijgt hij wel een geldboete so what, ik denk eerder dat hij, mocht hij veroordeeld worden, hij extra zetels erbij krijgt. Mijn stem bijvoorbeeld!


je zit zeker ook in dat stemhokje op zoek naar de lijst PVV, omdat de PVV met jouw emoties ten aanzien van buuutlanders overeenkomen en denkt dat de PVV daar wat aan kan doen.

tanger'73
24-12-09, 16:18
Het enige waar ik naar benieuwd ben is wanneer de therapie van Wilders gaat beginnen en of dat met of zonder TBS kan?

Hopelijk zal hij elke advies in die richting opvolgen, want de man is echt in het verkeerde tijdperk geboren.

tanger'73
26-04-10, 22:14
Misschien zit er wat meer in, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel dan een administratieve sanctie of veel mooier een taakstraf. Bijvoorbeeld de gevel van een moskee reinigen.

Als ik het niet dacht, een werkstraf in een moskee leek me al enige tijd geleden een prima voorstel.

tanger'73
26-04-10, 22:30
Denk dat hij daar niet eens van bewust is, want als je rustig naar zijn uitspraken en op niets gebaseerde aannames kijkt. Zie je dat je hier met iemand hebt te maken die nogal geestelijk in de knoei zit. Maar een remedie mogelijk en dat is linearecta naar het gesticht, dat tegenwoordig de Staten Generaal zelf toch al is.


'K weet het niet hoor, maar als je achteraf nog om jezelf kunt lachen, kun je alles aan + je bent zelf zo gek als een deur. :haha:

tanger'73
26-04-10, 22:38
Veel aanhangers van deze debiel hebben de neiging om via hem hun onderbuiken over grote groepen mensen in Nederland uit te storten en verwachten van ze dat men deze persoon uiterst serieus moeten nemen. Dat men denkt dat ze met deze persoon "ons" een lesje leren. Nou ik neem hun idool in de verste verte niet serieus, maar uiterst kolderiek. Allemaal op basis van zijn morbide uitlatingen en doldwaze aannames en de persoon in zijn geheel.


net als die buschauffeur ergens in het land die tegen zijn pasagiers letterlijk zegt: "als wilders & co aan de macht komt, we jullie (buuuutlanders) collectief het land uitgooien." :haha: