PDA

Bekijk Volledige Versie : Red de wereld, eet uw hond op



Joesoef
24-12-09, 08:07
Red de wereld, eet uw hond op
De ecologische pootafdruk van een hond is twee keer zo groot als die van een PC-Hoofttractor die 10.000 kilometer per jaar rijdt. Het is misschien niet het eerste waaraan u denkt bij het voorbereiden van de kerstmaaltijd, maar voor het milieu zou het 't beste zijn om de naam hotdog een heel nieuwe betekenis te geven.

http://www.trouw.nl/groen/article2947438.ece/Red_de_wereld__eet_uw_hond_op.html

knuppeltje
24-12-09, 10:23
Beginnen met alle loslopende honden te vangen, slachten, en naar de chinees te brengen. Aziaten zijn dol op hondenvlees, voor de smaak van die troep die ze aan ons verkopen zal dat toch geen verschil maken, en zo raak je mooi van die hondenstont op het trottoir af.
Misschien is het wat, voortaan met kerstmis in plaats van een flappie een bonzo als kerstdiner. Lichtjes in de kerstboom aan, kaarsjes op tafel, flesje sloeber erbij, en bonzo schuift heerlijk naar binnen. :)

Wide-O
24-12-09, 11:40
Geef mijn portie maar aan Fikkie. :aanwal:

Kunnen we meteen ook alle blinden en eenzamen met hond opruimen, scheelt ook weer een stuk!

knuppeltje
24-12-09, 11:43
Geef mijn portie maar aan Fikkie. :aanwal:

Kunnen we meteen ook alle blinden en eenzamen met hond opruimen, scheelt ook weer een stuk!

Heb jij die nog die we al eens hier hebben gezien?

Danablue
24-12-09, 11:56
En wat kinderen allemaal consumeren, walgelijk. Ze groeien ook zo ontzettend lang, we een jaar of 18.
Enorme pootafdruk hebben ze. Dat zie je nu ook in de sneeuw.Gelukkig zijn die sleetjes klimaatneutraal.

Zijn kinderen een beetje mals?

knuppeltje
24-12-09, 12:10
Zijn kinderen een beetje mals?

Je moet ze niet te hard-doorbakken hebben, en aan de gril is ook niet alles. :maf2:

Wide-O
24-12-09, 12:16
Heb jij die nog die we al eens hier hebben gezien?

Yup, en nog een tweede, dus dat wordt smikkelen! :)

sidi bibi
24-12-09, 12:25
Beginnen met alle loslopende honden te vangen, slachten, en naar de chinees te brengen. Aziaten zijn dol op hondenvlees, voor de smaak van die troep die ze aan ons verkopen zal dat toch geen verschil maken, en zo raak je mooi van die hondenstont op het trottoir af.
Misschien is het wat, voortaan met kerstmis in plaats van een flappie een bonzo als kerstdiner. Lichtjes in de kerstboom aan, kaarsjes op tafel, flesje sloeber erbij, en bonzo schuift heerlijk naar binnen. :)

Die blanke, in die Afrikaanse soeppot, met dat vuurtje eronder.
Herinner je je die nog ?
Knuppeltjessoep.

knuppeltje
24-12-09, 13:49
Die blanke, in die Afrikaanse soeppot, met dat vuurtje eronder.
Herinner je je die nog ?
Knuppeltjessoep.

Ik heb een broer die járenlang voor de VN in Afrika aan ontwikkelingswerk heeft gedaan, sindsdien worden er daar geen blanken meer in de soeppot gestopt.
Dus allang geen knuppeltjessoep daar. :chinees:

sidi bibi
24-12-09, 14:46
Ik heb een broer die járenlang voor de VN in Afrika aan ontwikkelingswerk heeft gedaan, sindsdien worden er daar geen blanken meer in de soeppot gestopt.
Dus allang geen knuppeltjessoep daar. :chinees:

Vond het al een beetje genant om voor mijn honden, om die elke dag door het bos te laten rausen, een 2.8 L 4WD had aangeschaft. Maar gelukkig is de hond schadelijker, pak van m'n hart.

sidi bibi
24-12-09, 14:56
De grote boosdoener is als gezegd het voedsel dat we onze dierbare huisvrienden willen voorschotelen. Dat kan ook anders, betoogt Robert Vale. Zoals vroeger: katten kregen de kop van de vis die bij de maaltijd overbleef, en de hond at de andere restjes die anders in de vuilnisbak zouden belanden.

Dat scheelt al een stuk.

© Trouw 2009

Da's gewoon nog zo. Je dacht toch niet dat als er op zo'n pak hondevoer rundvlees vermeld staat dat dat hetzelfde lapje is dat je in de vitrine zit liggen. Dat zijn gewoon huidresten, tepels, vagina's, oren enz. Evenzo voor kip, koppen en poten. Maar goed, we doen de hond eruit en verwerken het bovengenoemde in de erwtensoep.

knuppeltje
24-12-09, 16:20
Vond het al een beetje genant om voor mijn honden, om die elke dag door het bos te laten rausen, een 2.8 L 4WD had aangeschaft. Maar gelukkig is de hond schadelijker, pak van m'n hart.

Ze stinken alle twee. :fpotver:

Wide-O
24-12-09, 16:24
Ze stinken alle twee. :fpotver:

Mijn honden ruiken lekker. :ego:

(nou ja, je moet er voor zijn natuurlijk :hihi: )

knuppeltje
24-12-09, 16:30
Mijn honden ruiken lekker. :ego:

(nou ja, je moet er voor zijn natuurlijk :hihi: )

Ik geloof ook niet dat het iets afdoet aan de pret voor de hondenliefhebber.
En sommigen wasen hun zijn hond op tijd.

Wide-O
24-12-09, 16:40
En sommigen wasen hun zijn hond op tijd.

Jah, hun auto's ook, maar dat helpt niet. :hihi:

Wij wassen ze overigens nooit. Ze gaan zo vaak zwemmen - ze hebben zelfs zwemvliezen - dat dat niet hoeft. Jah, soms gaan ze in een vieze sloot, en dan maken we ze wel schoon met een speciaal doekje.

Labradors hebben een speciaal soort "vet" in hun pels die hen redelijk "waterdicht" maakt, en het meeste vuil er automatisch doet afvallen. Te vaak wassen zou dus schadelijk zijn.

Tot zover deze lezing over de Canis Lupus Familiaris. :belgie:

tanger'73
24-12-09, 18:35
Jah, hun auto's ook, maar dat helpt niet. :hihi:

Wij wassen ze overigens nooit. Ze gaan zo vaak zwemmen - ze hebben zelfs zwemvliezen - dat dat niet hoeft. Jah, soms gaan ze in een vieze sloot, en dan maken we ze wel schoon met een speciaal doekje.

Labradors hebben een speciaal soort "vet" in hun pels die hen redelijk "waterdicht" maakt, en het meeste vuil er automatisch doet afvallen. Te vaak wassen zou dus schadelijk zijn.

Tot zover deze lezing over de Canis Lupus Familiaris. :belgie:

Eve een vraagje tussendoor, kwijlen jouw honden ook?

fisherman1969
24-12-09, 18:43
Da's gewoon nog zo. Je dacht toch niet dat als er op zo'n pak hondevoer rundvlees vermeld staat dat dat hetzelfde lapje is dat je in de vitrine zit liggen. Dat zijn gewoon huidresten, tepels, vagina's, oren enz. Evenzo voor kip, koppen en poten. Maar goed, we doen de hond eruit en verwerken het bovengenoemde in de erwtensoep.

Sterker nog in sommige pakken hondevoer zit OOK hond!
Verder heb je gelijk ,ook in IJMUIDEN heb ik gezien dat alle zgn doorgedraaide vis regelrecht naar de katten en hondevoer fabrieken ging of tot vismeel voor veevoeder verwerkt werd , waarvan zie ...boven.

barfly
24-12-09, 19:15
Als er ineens vijf miljard mensen van de aardkloot verdwijnen dan is dat ook heel goed voor het milieu...

Wide-O
24-12-09, 20:04
Eve een vraagje tussendoor, kwijlen jouw honden ook?

Je bedoelt zoals ik? :D

Nee, haast niet. Alleen als ze weten dat het etenstijd is durft er wel eens een druppel te vallen terwijl ze wachten.

Mijn zuster had ooit een Sin't-Bernard. Daar zaten de klodders kwijl tot tegen het plafond. :zozo:

Enfin, ik heb het ze al verteld. Patsy was niet gelukkig, maar ze begreep het wel. :(

http://www.wide-o.net/various/patsy_santa.jpg

tanger'73
24-12-09, 20:14
Je bedoelt zoals ik? :D

Nee, haast niet. Alleen als ze weten dat het etenstijd is durft er wel eens een druppel te vallen terwijl ze wachten.

Mijn zuster had ooit een Sin't-Bernard. Daar zaten de klodders kwijl tot tegen het plafond. :zozo:

Enfin, ik heb het ze al verteld. Patsy was niet gelukkig, maar ze begreep het wel. :(

http://www.wide-o.net/various/patsy_santa.jpg


thanks, je hond heeft inderdaad een mooi, goed verzorgd en makkelijk onderhouden vacht en geen klodders kwijl op de vloer. Leuke outfit trouwens. :)

Amaeru
24-12-09, 23:49
katten 2.7 miljoen = daar kun je 2,7 miljoen VW golfs een jaar lang mee laten rijden.
aquariumvissen 2.9 miljoen = als het goudvissen zijn dan kun je ze vergelijken met 5,8 miljoen mobieltjes
zang en siervogels 2.6 miljoen
vijvervissen 2 miljoen
honden 1.76 miljoen = 1,76 miljoen PC-Hoofttractors elk 20.000 km per jaar laten rijden.
postduiven 1 miljoen
konijnen 0.6 miljoen
knaagdieren 0.4 miljoen = 400. plasma tv's
paarden en ponies 0.2-0.4 miljoen
reptielen en amfibiën 0.1 miljoen

Wide-O
25-12-09, 00:18
reptielen en amfibiën 0.1 miljoen

Ik mis de mieren nog. Als ik me niet vergis, is het totale gewicht van mieren groter dan dat van mensen.

Wide-O
25-12-09, 00:27
thanks, je hond heeft inderdaad een mooi, goed verzorgd en makkelijk onderhouden vacht en geen klodders kwijl op de vloer. Leuke outfit trouwens. :)

Beetje mishandeling eigenlijk, maar ze vindt het leuk. :)

In de natuur...

http://www.wide-o.net/allpics/houffalize_1.jpg

We kammen ze een paar keer per jaar, vlak voor de zomer, als de ondervacht te dik is.

http://www.wide-o.net/allpics/ediepoot2.jpg

tanger'73
25-12-09, 00:56
Beetje mishandeling eigenlijk, maar ze vindt het leuk. :)

In de natuur...

http://www.wide-o.net/allpics/houffalize_1.jpg

We kammen ze een paar keer per jaar, vlak voor de zomer, als de ondervacht te dik is.

http://www.wide-o.net/allpics/ediepoot2.jpg


Je smaak voor honden is uitstekend, niet zoals die harige rakkers die over hun haar heenlopen en er haast overheen kwijlen.

sidi bibi
25-12-09, 09:03
Verder heb je gelijk ,ook in IJMUIDEN heb ik gezien dat alle zgn doorgedraaide vis regelrecht naar de katten en hondevoer fabrieken ging of tot vismeel voor veevoeder verwerkt werd , waarvan zie ...boven.

Op de ingredientenlijst van dat pak hondenvoer staat dan tonijn.

knuppeltje
25-12-09, 09:33
Als er ineens vijf miljard mensen van de aardkloot verdwijnen dan is dat ook heel goed voor het milieu...

Dat zou het beste van allemaal zijn, maar ik geloof niet dat dat vrijwillig zal gaan.
Er zouden dan op een gegeven moment ook veel minder honden zijn, want de meeste van onze rashonden overleven dat toch niet. De kat weer wel.

knuppeltje
25-12-09, 09:34
Labradors....

Ze zijn volgens mij wel een van de meest kind-vriendelijke honden.

tr_imparator
25-12-09, 15:33
Ik had laatste een documentaire gezien,..een stukje maar hoor. En daar ging het over de verdere evolutie van de mensen. Namelijk dat er een kans bestaat dat wij gaan evolueren in twee soorten, waarbij we zelfs de andere soort als niet verwant gaan beschouwen en zelfs gaan vermoorden.

Vond het een beetje vergezocht. Maar stel..he..dat dat zou gebeuren. Ik had wel dus het stukje gemist, waarom en hoe dat zou gebeuren... Geen idee dus hoe die 'wetenschapper' aan die ideeen is gekomen.

Amaeru
25-12-09, 15:42
Ik mis de mieren nog. Als ik me niet vergis, is het totale gewicht van mieren groter dan dat van mensen.

Het ging over huisdieren en hun pootafdruk. Ik denk niet dat er zoveel mieren als huisdieren worden gehouden en waarbij hun totale massa die van de mensen zou overschrijden.

Wide-O
25-12-09, 16:07
Het ging over huisdieren en hun pootafdruk. Ik denk niet dat er zoveel mieren als huisdieren worden gehouden en waarbij hun totale massa die van de mensen zou overschrijden.

Oh, we gaan kattig doen.

Zouden er evenveel ratten en mieren zijn als er geen mensen waren?

Misschien moet je een definitie van "huisdieren" geven.

PS: ren je nog wel es door de Hema tegenwoordig?

Amaeru
25-12-09, 17:43
Oh, we gaan kattig doen.

Zouden er evenveel ratten en mieren zijn als er geen mensen waren?

Misschien moet je een definitie van "huisdieren" geven.

PS: ren je nog wel es door de Hema tegenwoordig?

Kattig doen? Hoe kom je erbij?

Er zouden minder ratten en mieren zijn in de omgeving van mensen als ze minder zouden verspillen en efficient zouden omgaan met hun produkten.

Ik vind de volgende definitie goed:

tam dier dat gefokt en gehouden wordt tot nut of plezier van de mens

fisherman1969
25-12-09, 19:07
Op de ingredientenlijst van dat pak hondenvoer staat dan tonijn.

met vitaminen en zeevruchten lol:)
Heb eens uitgerekend dat kipfilet in de aan bieding 4.50 euro per k/g
stukken goedkoper is als een doorsnee merk blikje hondevoer.!!!kiloprijs

Joesoef
25-12-09, 19:46
In honden en kattenvoer zit veel vulmiddel, vroeger gebruikte ze daar zelfs as voor. Voor de rest, wat de voedingsindustrie niet gebruikt of rendabel acht. Dat de wereld geholpen zou zijn met minder huisdieren is onzin. Minder klootzakken, dat is pas vooruitgang.

Wide-O
25-12-09, 19:59
tam dier dat gefokt en gehouden wordt tot nut of plezier van de mens

Zou een definitie kunnen zijn van de mens.

"Tam dier dat gefokt en gehouden wordt tot nut of plezier van God." :zozo:

't Lijken wel schapen. :)

Wide-O
25-12-09, 20:00
Minder klootzakken, dat is pas vooruitgang.

In dat geval mogen mijn honden blijven leven, en ik wellicht iets minder. :D

DNA
25-12-09, 20:49
In dat geval mogen mijn honden blijven leven, en ik wellicht iets minder. :D

Precies : :lol:

animals deserve to live more than many so_called humans ever can do on this planet at least ! :lol:

true fact too !:cola:

:zwaai:

fisherman1969
25-12-09, 21:42
In honden en kattenvoer zit veel vulmiddel, vroeger gebruikte ze daar zelfs as voor. Voor de rest, wat de voedingsindustrie niet gebruikt of rendabel acht. Dat de wereld geholpen zou zijn met minder huisdieren is onzin. Minder klootzakken, dat is pas vooruitgang.

In dit geval ben ik het met je eens kijk maar in Afrika hongerende mensen die er toch nog honden op na houden, die weer leven van ongedierte zoals ratten en muizen.
Afgezien daarvan is de hond ook het eerste roofdier dat tot het huisdier geschopt heeft .
Mensen hadden al gauw door dat de hondachtigen (wolven) hun van nut konden zijn.
Nu nog zijn honden aangenaam gezelschap en bovendien trouwe hulp , zoals waakhond ,blindegeleide hond , enz enz .
En wat de klootzakken betreft , dat zal moeilijk worden denk ik :)