PDA

Bekijk Volledige Versie : "Lieve papa, Ik wil niets meer met NL te maken hebben en zal nooit meer terugkeren"



Marsipulami
24-12-09, 10:03
Laura Dekker wilde nooit meer terugkeren naar Nederland


"Lieve papa, ik ben het helemaal zat in dit land. Ik ga nu mijn vrijheid opzoeken. Ik wil niets meer met Nederland te maken hebben en zal nooit meer terugkeren." Dat schreef zeilmeisje Laura Dekker in de afscheidsbrief naar haar vader, vlak voor ze haar tocht naar Sint Maarten inzette.


"Ja, ik wou graag mijn havo halen, maar dat lukt zo niet. En zo veel zin heeft het ook niet meer. Want hier wil ik echt niet meer leven, met al die stomme instanties en mensen. Neem die kruisverhoren van de kinderbescherming. Ze denken dat ik een misdadiger ben. Dat ben ik niet", gaat Laura verder in de brief.

Kapot maken
"Het is bijna gelukt om me kapot te maken. Maar ik heb mijn laatste moed verzameld en nu probeer ik de rest van mijn leven ook weer op te pakken. Er waren zoveel mensen die al zeiden: Laura ga weg, dat is het beste. Dat had ik inderdaad ook eerder moeten doen."

Laura Dekker werd vorige vrijdag als vermist opgegeven en zondag werd ze teruggevonden op het Caribische eiland Sint Maarten. Dinsdag kwam ze opnieuw aan in Nederland, zeer tegen haar zin, zo blijkt.

Woensdag besliste de kinderrechter wel dat Laura bij haar vader mag blijven wonen. Bureau Jeugdzorg had eerder gevraagd om een pleeggezin te zoeken voor de jonge zeilster.

tanger'73
24-12-09, 17:54
Als ze richting tanger vaart, kan ik deze lieve zelfstandige hollandse meid nog een leuke onderkomen in een prachtige appartement aldaar onderbrengen. tevens een leuke beginpunt voor haar om die begeerde zeereis te maken.

justus
25-12-09, 10:42
ik vind dat ze wel een punt heeft. nederland is een veel te gereguleerde maatschappij aan het worden. zelfs om te schijten moet je voldoen aan tal van regels.
en als je dat niet bevalt? dan krijg je de kinderbescherming op je dak. een organisatie die meer kinderzieltjes heeft verkloot dan natuurlijke ouders kunnen.
ik begrijp haar wel.

knuppeltje
25-12-09, 12:31
Als ze richting tanger vaart, kan ik deze lieve zelfstandige hollandse meid nog een leuke onderkomen in een prachtige appartement aldaar onderbrengen. tevens een leuke beginpunt voor haar om die begeerde zeereis te maken.

Houdt jij er even rekening mee dat dat kind nog minderjarig is. :fpotver:

Tomas
25-12-09, 12:35
Ach, het oostblok is ook uiteindelijk bevrijd. NL zal toch niet zoveel achterlijker zijn?

fisherman1969
25-12-09, 13:54
ik vind dat ze wel een punt heeft. nederland is een veel te gereguleerde maatschappij aan het worden. zelfs om te schijten moet je voldoen aan tal van regels.
en als je dat niet bevalt? dan krijg je de kinderbescherming op je dak. een organisatie die meer kinderzieltjes heeft verkloot dan natuurlijke ouders kunnen.
ik begrijp haar wel.

Ik begrijp haar ook wel maar haar vader niet , als ex zeeman weet ik wat een gevaren dit KIND kan verwachten; om alleen in een notedopje de zee te tarten is onverantwoord voor een meisje van 14 jaar .

tanger'73
25-12-09, 13:55
Houdt jij er even rekening mee dat dat kind nog minderjarig is. :fpotver:


'K dacht in navolging te gebaren van Marsipulami's post dat zijn koning onlangs ook asielzoekers heeft gehuisvest?

Marsipulami
25-12-09, 14:18
Ach, het oostblok is ook uiteindelijk bevrijd. NL zal toch niet zoveel achterlijker zijn?

Ja, maar de voormalige sovjets hadden het voordeel dat hun economie ingestort was en dat daardoor het hele systeem overhoop gehaald werd. Voor Nederland ligt dat anders. Daar zal waarschijnlijk een preventieve oorlog vanwege de VS nodig zijn om het regime onderuit te halen.

Marsipulami
25-12-09, 14:22
ik vind dat ze wel een punt heeft. nederland is een veel te gereguleerde maatschappij aan het worden. zelfs om te schijten moet je voldoen aan tal van regels.
en als je dat niet bevalt? dan krijg je de kinderbescherming op je dak. een organisatie die meer kinderzieltjes heeft verkloot dan natuurlijke ouders kunnen.
ik begrijp haar wel.


Reportage Netwerk: 'Nederlandse gezinnen op de vlucht voor jeugdzorg'.


http://player.omroep.nl/?aflID=9022778&start=00:00:53&end=00:23:11

mark61
25-12-09, 15:38
Reportage Netwerk: 'Nederlandse gezinnen op de vlucht voor jeugdzorg'.


http://player.omroep.nl/?aflID=9022778&start=00:00:53&end=00:23:11

Betuttlende tsjeef neemt het opeens op voor de besluitvaardigheid van minderjarige meisjes. Behalve als ze een abortus willen zeker?

Hypocriet.

Marsipulami
25-12-09, 21:03
(censuur) neemt het opeens op voor de besluitvaardigheid van minderjarige meisjes. Behalve als ze een abortus willen zeker?

(censuur)

Hmm, persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goed idee om een 14-jarig meisje alleen op een zeilboot de wereld rond te sturen. Bovendien is ze schoolplichtig.

Anderzijds vind ik de vraag van jeugdzorg om het meisje uit huis te plaatsen naast de kwestie en zeker geen bijdrage aan een gezonde ontwikkeling van het meisje.

Ik reageerde eigenlijk vooral op Justus die het had over de kinderbescherming in Nederland. M.i. is uit huis plaatsing enkel te verantwoorden bij ernstige kindermishandeling of verwaarlozing en incest.

Ik zou zeer terughoudend zijn als noch de ouder(s), noch het kind vragende partij is (zijn) voor een uit huis plaatsing. In de reportage van Netwerk waarnaar gelinkt wordt gebeurde dat blijkbaar toch.

Ik geloof dat het onder dwang scheiden van ouders en kinderen zware kwetsuren veroorzaakt bij het kind. En van kinderen die in allerlei instellingen moeten opgroeien weten we dat daar niet veel van terechtkomt.

De waarheid is dat zelfs de allerbeste instelling voor Jeugdzorg ouders slechts tot op enkelhoogte kunnen vervangen.

tr_imparator
25-12-09, 21:48
Ik ben paar keer in contact geweest met jeugdzorg. Ik vond het allemaal heel erg overdreven wat ze deden.

Wide-O
25-12-09, 22:40
Betuttlende tsjeef neemt het opeens op voor de besluitvaardigheid van minderjarige meisjes. Behalve als ze een abortus willen zeker?

Hypocriet.

Ik weet hoe jij over mij denkt, maar jij bent behoorlijk geradicaliseerd! :)

Dat je zo'n tsjeef nog aandacht geeft...

Wide-O
25-12-09, 22:40
Ik ben paar keer in contact geweest met jeugdzorg. Ik vond het allemaal heel erg overdreven wat ze deden.

Wat had je dan gestolen die keer? ;)

(ik denk dat je wel gelijk hebt...)

mark61
25-12-09, 23:08
Ik weet hoe jij over mij denkt, maar jij bent behoorlijk geradicaliseerd! :)

Dat je zo'n tsjeef nog aandacht geeft...

Ja, hmm :hihi:

mark61
25-12-09, 23:09
Jeugdzorg. Damned if you do, damned if you don't.

mark61
25-12-09, 23:13
Hmm, persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goed idee om een 14-jarig meisje alleen op een zeilboot de wereld rond te sturen. Bovendien is ze schoolplichtig.

Anderzijds vind ik de vraag van jeugdzorg om het meisje uit huis te plaatsen naast de kwestie en zeker geen bijdrage aan een gezonde ontwikkeling van het meisje.

Ik reageerde eigenlijk vooral op Justus die het had over de kinderbescherming in Nederland. M.i. is uit huis plaatsing enkel te verantwoorden bij ernstige kindermishandeling of verwaarlozing en incest.

Ik zou zeer terughoudend zijn als noch de ouder(s), noch het kind vragende partij is (zijn) voor een uit huis plaatsing. In de reportage van Netwerk waarnaar gelinkt wordt gebeurde dat blijkbaar toch.

Ik geloof dat het onder dwang scheiden van ouders en kinderen zware kwetsuren veroorzaakt bij het kind. En van kinderen die in allerlei instellingen moeten opgroeien weten we dat daar niet veel van terechtkomt.

De waarheid is dat zelfs de allerbeste instelling voor Jeugdzorg ouders slechts tot op enkelhoogte kunnen vervangen.

Hé, een genuanceerde mening.

Ik heb vanavond maar zo een live discussie erover gehad. Het valt mij op dat niemand ooit heisa maakt over minderjarigen die een professionele sportcarrière ambiëren, danwel daarin gedreven worden.

Ik snap dan ook niet zo goed wat dat zeilen er precies mee te maken heeft. Dat commentaar komt denk ik van mensen die niet kunnen zeilen en dat ook niet willen. Ik kan niet zeilen, maar juist daarom onthoud ik mij van een oordeel of een 14-jarige, of deze 14-jarige dat zou kunnen.

Die leerplicht is er aan de haren bijgesleept. Het komt zo vaak voor dat een kind een jaar mist, door ziekte, of emigratie, of weet ik veel. Is er een wet die zegt dat je voor je xste je diploma moet hebben? Als ze ipv VWO HAVO doet, of ipv HAVO VMBO is dat jaar zo weer terugverdiend.

tr_imparator
26-12-09, 11:33
Wat had je dan gestolen die keer? ;)

(ik denk dat je wel gelijk hebt...)

In het kader van psychiatrisch (wetenschappelijk) onderzoek naar jeugddelinquenten. Daar zaten er ook een aantal ''jeugdzorgcriminelen'' tussen. Ik vond eigenlijk dat die kinderen niks mankeerde, terwijl de mensen van de jeugdzorg er letterlijk bovenop zaten. Maar toen ik dat zei, werd dat helemaal niet geapprecieerd. Waarschijnlijk berust er een taboe op?

Diefstal is inderdaad een van die dingen, waarbij je in contact kan komen met jeugdzorg.

Stelen deed ik altijd overigens onopgemerkt. Goede omgevingszin. ;)

Onopgemerkt blijven. Dat is het beste wat je kan doen als ouder. Geen maatschappelijk werkers, schoolartsen, psychologen of dergelijke inschakelen bij problemen. Voordat je het weet, ben je je kind kwijt. En ook een veel gemaakte fout is, toestemming geven om informatie uit te wisselen tussen 'zorgverleners'.

knuppeltje
26-12-09, 12:31
. Ik kan niet zeilen, maar juist daarom onthoud ik mij van een oordeel of een 14-jarige, of deze 14-jarige dat zou kunnen.

Ik kan het een beetje.
Maar van die keren dat ik met mijn broer van of naar naar Engeland heb gezeild terwijl het ofwel windkracht 6,5 tot 7, of windstil maar dikke mist zodat je letterlijk geen hand voor je ogen zag, waren best eng. En die keer dat broer al bij het uitvaren van de Theems onverwachts hevig last van zijn Crohn kreeg en zijn bed niet uitkon, en van de vier anderen er nog nooit één op zee had gezeild en van navigatie niets wisten, en het windkracht 6,5 was, was ik toch heel blij dat met de wind in de rug je vanuit de Theems je alleen maar 95 graden op het compas hoeft te sturen, en je verder niet hoeft te navigeren. Je valt dan vanzelf Stellendam binnen. Na vele vele uren dan, en daarna ben je de eerste dagen hondsmoe.
Of ze het aankan weet ik niet, ze is in ieder geval tig keer tig beter zeiler dan ik. Of ik mijn dochter op die leeftijd al aan de gevaren van het alleen rond de wereld zeilen zou willen blootstellen weet wel. (oeps, ik heb geen dochters zover ik weet)
Maar als ik het goed begrepen heb zou er constant enige vorm van begeleiding zijn. Er moest volgens mij ook nog aan die trip verdiend worden door de nodige publiciteit, en mogelijk later een boek.

Bofko
26-12-09, 13:22
Ik snap dan ook niet zo goed wat dat zeilen er precies mee te maken heeft. Dat commentaar komt denk ik van mensen die niet kunnen zeilen en dat ook niet willen. Ik kan niet zeilen, maar juist daarom onthoud ik mij van een oordeel of een 14-jarige, of deze 14-jarige dat zou kunnen.

Het gaat meer om de mentale gesteldheid dan de technische vaardigheid lijkt me. Voor het volbrengen zo'n langdurige prestatie heb je een mentale hardheid nodig (opgebouwd vanuit leeftijd en ervaring) die een 14jarige nooit kan hebben.Ze moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden vind ik.

mark61
26-12-09, 16:03
Het gaat meer om de mentale gesteldheid dan de technische vaardigheid lijkt me. Voor het volbrengen zo'n langdurige prestatie heb je een mentale hardheid nodig (opgebouwd vanuit leeftijd en ervaring) die een 14jarige nooit kan hebben.Ze moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden vind ik.

Hoe weet je zo zeker dat ze die nooit kan hebben? Hoeveel jaar ervaring is genoeg? Voor andere sporten heb je die ook nodig, denk ik. Nadia Comaneci of Jennifer Capriati konden dat ook. Of dat leuk of goed is is wat anders.

Komt nog bij dat ze niet alleen zou, zal zeilen. Ik denk trouwens niet dat een vader daar lichthartig over beslist.