PDA

Bekijk Volledige Versie : VN zet voedselhulp stop: miljoen Somaliërs zonder eten



Marsipulami
05-01-10, 23:45
VN zet voedselhulp stop: miljoen Somaliërs zonder eten[/B][/SIZE]

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/18/15/4/media_xl_3335449.jpg?20100105130334


Het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties (WFP) heeft, na herhaalde dreigementen en aanvallen van islamitische groepen tegen het WFP-personeel, besloten zijn operaties in het zuiden van Somalië op te schorten. Het WFP-besluit treft een miljoen mensen die voor levensmiddelen van bevoorrading door het agentschap afhankelijk zijn.

In het zuiden van Somalië, in de Hoorn van Afrika, zwaaien islamitische groeperingen als al-Shabaab de plak. De WFP-activiteiten in de rest van het land, dat nominaal onder controle valt van de 'overgangsregering' in Mogadishu, worden niet onderbroken. Al-Shabaabmilities hadden enkele dagen geleden nog het WFP-hoofdkwartier in de zuidelijke stad Buaale overvallen. (dpa/afp/sps)

Bofko
05-01-10, 23:50
Is 'VS en EU hinderen hulp aan Somalie' geen betere titel ?

tanger'73
05-01-10, 23:53
Diep triest om humanitaire hulp op een dergelijke manier zwaar te frustreren.

mark61
06-01-10, 08:24
Is 'VS en EU hinderen hulp aan Somalie' geen betere titel ?

:hihi:

mark61
06-01-10, 08:25
Diep triest om humanitaire hulp op een dergelijke manier zwaar te frustreren.

In elk land hoeven maar 10.000 man ofzo zich beestachtig te misdragen om het leven voor de hele bevolking onmogelijk te maken :(

Toch vind ik het in principe de verantwoordelijkheid van de bevolking van een land zelf om zelf zijn problemen op te lossen. Het zijn toch geen kinderen? Moet de buitenwacht dan altijd ingrijpen? Dan krijg je vervolgens weer het verwijt dat de VS ofzo zich bemoeit met zaken die ze niet aangaan. Het is gewoon nooit goed. Ik moet denken aan Joegoslavië, de EU en de VS kregen bakken kritiek over zich heen over hun ingrijpen; hadden ze dan niks moeten doen? De VS bewapende toen overigens de Bosniërs, terwijl de EU de landen die het eerst zelf had erkend verbood om zich te bewapenen om zich te kunnen verdedigen. Bizar inderdaad.

Ik denk altijd: waar zijn de vrouwen? Het zijn hun zoons, broers, vaders en echtgenoten die zich misdragen. Ik stel een nationwide sexstaking voor tot ze hun wapens weggooien :idee:

Waar zijn de imams en andere functionarissen om te vertellen dat fitna tot de hel leidt?

Niet speciaal aan jou gericht hoor, gewoon mijmeringen op de vroege ochtend :)

Morosian
06-01-10, 09:03
Toch vind ik het in principe de verantwoordelijkheid van de bevolking van een land zelf om zelf zijn problemen op te lossen. Het zijn toch geen kinderen? Moet de buitenwacht dan altijd ingrijpen? Dan krijg je vervolgens weer het verwijt dat de VS ofzo zich bemoeit met zaken die ze niet aangaan. Het is gewoon nooit goed.

Punt.

knuppeltje
06-01-10, 09:39
Al Shabaab verjaagt hulporganisaties

Narobi Het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN staakt zijn activiteiten in het zuiden van Somalië wegens dreigementen van de streng islamitische opstandelingengroep Al Shabaab.
De VN-hulporganisatie speelt een hoofdrol in de pogingen het hoofd te bieden aan de hongersnood die in grote delen van Somalië heerst. Maar volgens het WFP maakt Al Ahabaab het zijn medewerkers praktisch onmogelijk in het gebied te opereren.
Al Shabaab eist dat de VN-orrganisatie alle vrouwelijke medewerkers ontslaat en ieder halfjaar 13 duizend euro aan de opstandelingen betaalt als 'protectiegeld'.
Al Shabaab was opgetogen over het besluit van het 'WFP en andere spionage-agentschappen' te vertrekken. 'We zullen ze nooit meer toelaten', zei een woordvoerder. (Reuters)

Schurftige baardapen.

mark61
06-01-10, 09:41
Al Shabaab verjaagt hulporganisaties

Narobi Het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN staakt zijn activiteiten in het zuiden van Somalië wegens dreigementen van de streng islamitische opstandelingengroep Al Shabaab.
De VN-hulporganisatie speelt een hoofdrol in de pogingen het hoofd te bieden aan de hongersnood die in grote delen van Somalië heerst. Maar volgens het WFP maakt Al Ahabaab het zijn medewerkers praktisch onmogelijk in het gebied te opereren.
Al Shabaab eist dat de VN-orrganisatie alle vrouwelijke medewerkers ontslaat en ieder halfjaar 13 duizend euro aan de opstandelingen betaalt als 'protectiegeld'.
Al Shabaab was opgetogen over het besluit van het 'WFP en andere spionage-agentschappen' te vertrekken. 'We zullen ze nooit meer toelaten', zei een woordvoerder. (Reuters)

Schurftige baardapen.

Gewoon struikrovers met een islamitisch sausje. Ik begrijp niet dat niemand daar bezwaar tegen maakt, in Afgh. of Pakistan ook al niet. Niemand die blijkbaar durft te zeggen dat Allah het vast niet zo bedoeld heeft.

Meer in het algemeen begrijp ik niet dat alles, maar dan ook alles, in het teken van de islam moet staan. Inclusief racketeering, verkrachting, marteling en moord.

Morosian
06-01-10, 09:50
This famine is brought to you by the religion of peace.

knuppeltje
06-01-10, 09:54
Gewoon struikrovers met een islamitisch sausje. Ik begrijp niet dat niemand daar bezwaar tegen maakt, in Afgh. of Pakistan ook al niet. Niemand die blijkbaar durft te zeggen dat Allah het vast niet zo bedoeld heeft.

Meer in het algemeen begrijp ik niet dat alles, maar dan ook alles, in het teken van de islam moet staan. Inclusief racketeering, verkrachting, marteling en moord.

Als het alleen om dat geld ging, ook al is dat over de hoofden van de slachtoffers heen, ok, zolang die slachtoffers maar geholpen worden. Maar dit gedoe maakt het nog veel weerzingkwekkender. Je reinste talibanpraktijken.

Witte78
06-01-10, 10:50
Chronische voedselhulp moet sowieso worden stopgezet. Alleen in gevallen van nood heeft het zin, anders maak je de situatie alleen maar erger.

Mark
06-01-10, 10:52
Die miljoenen mensen zijn binnenkort allemaal in de hemel!

naam
06-01-10, 11:16
Gelukkig hebben ze sharia al ingevoerd, dus je ziet alles komt goed.


Somalië voert sharia in
MOGADISHU - Somalië gaat de sharia, de islamitische wetgeving, invoeren. Het parlement stemde zaterdag in met een regeringsvoorstel over de invoering.

Dat heeft de plaatsvervangende parlementsvoorzitter, Osman Elmi Bogore, gezegd. De regering kwam met het voorstel over de invoering van de sharia tegemoet aan islamisten die in delen van Somalië veel invloed hebben. In gebieden die zij onder controle hebben, voerden de islamisten al eerder de strenge islamitische wetgeving in.

Morosian
06-01-10, 11:20
Gelukkig hebben ze sharia al ingevoerd, dus je ziet alles komt goed.

This public stoning event is brought to you by the religion of peace.

knuppeltje
06-01-10, 11:26
Chronische voedselhulp moet sowieso worden stopgezet. Alleen in gevallen van nood heeft het zin, anders maak je de situatie alleen maar erger.

Tis een dilemma, maar zolang er geen andere manier kan worden toegepast om mensen in leven te houden, wat wil je dan?

mark61
06-01-10, 11:42
Gelukkig hebben ze sharia al ingevoerd, dus je ziet alles komt goed.


Somalië voert sharia in
MOGADISHU - Somalië gaat de sharia, de islamitische wetgeving, invoeren. Het parlement stemde zaterdag in met een regeringsvoorstel over de invoering.

Dat heeft de plaatsvervangende parlementsvoorzitter, Osman Elmi Bogore, gezegd. De regering kwam met het voorstel over de invoering van de sharia tegemoet aan islamisten die in delen van Somalië veel invloed hebben. In gebieden die zij onder controle hebben, voerden de islamisten al eerder de strenge islamitische wetgeving in.

Deze 'regering' regeert alleen over een verdieping van een hotel in een provinciestad.

Witte78
06-01-10, 12:31
Tis een dilemma, maar zolang er geen andere manier kan worden toegepast om mensen in leven te houden, wat wil je dan?

De bevolking zelfstandig in hun voedselvoorziening pogen te maken. Meer moet je naar mijn mening niet doen, ook al resulteert het in sterfte. Hoe zielig het ook is, met eten geven wordt het probleem alleen maar verschoven, maar dan tot nog veel grotere proporties. Het is eigenlijk heel inhumaan, pure zelfbevrediging.

knuppeltje
06-01-10, 12:48
De bevolking zelfstandig in hun voedselvoorziening pogen te maken. Meer moet je naar mijn mening niet doen, ook al resulteert het in sterfte. Hoe zielig het ook is, met eten geven wordt het probleem alleen maar verschoven, maar dan tot nog veel grotere proporties. Het is eigenlijk heel inhumaan, pure zelfbevrediging.

Het blijft een dilemma, en daar hebben de slachtoffers daar nu niets aan.
De bevolking kan zoveel willen als ze wilt, dat willen ze in Zimbabwe vast ook, maar zolang het onderdrukt wordt, maakt dat willen niet veel uit.
Wat dan? Revolutie? Pijl en boog tegen machinegeweer?

fisherman1969
06-01-10, 18:08
:hihi:

Het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties (WFP) heeft, na herhaalde dreigementen en aanvallen van islamitische groepen tegen het WFP-personeel uit pure noodzaak de hulp stop moeten zetten.

go wat leuk om je te bescheuren .

tanger'73
06-01-10, 18:16
In elk land hoeven maar 10.000 man ofzo zich beestachtig te misdragen om het leven voor de hele bevolking onmogelijk te maken :(

Toch vind ik het in principe de verantwoordelijkheid van de bevolking van een land zelf om zelf zijn problemen op te lossen. Het zijn toch geen kinderen? Moet de buitenwacht dan altijd ingrijpen? Dan krijg je vervolgens weer het verwijt dat de VS ofzo zich bemoeit met zaken die ze niet aangaan. Het is gewoon nooit goed. Ik moet denken aan Joegoslavië, de EU en de VS kregen bakken kritiek over zich heen over hun ingrijpen; hadden ze dan niks moeten doen? De VS bewapende toen overigens de Bosniërs, terwijl de EU de landen die het eerst zelf had erkend verbood om zich te bewapenen om zich te kunnen verdedigen. Bizar inderdaad.

Ik denk altijd: waar zijn de vrouwen? Het zijn hun zoons, broers, vaders en echtgenoten die zich misdragen. Ik stel een nationwide sexstaking voor tot ze hun wapens weggooien :idee:

Waar zijn de imams en andere functionarissen om te vertellen dat fitna tot de hel leidt?

Niet speciaal aan jou gericht hoor, gewoon mijmeringen op de vroege ochtend :)

Verschrikkelijk, een land vol krijgsheren en fultime piraten. Weinig wat het Westen daaraan kan doen, dan de hoogste nood onder de arme burgerbevolking met dergelijke initiatieven te ledigen. Maar als zelfs dat in gevaar komt, daar sta je dan als hulpverlener met zakken vol met graan zonder bestemming.

mark61
06-01-10, 18:34
De bevolking zelfstandig in hun voedselvoorziening pogen te maken.

Dat zit er in Somalië niet in. Grotendeels woestijn, overbevolkt, infrastructuur vernietigd, niet-functionerende staat.

mark61
06-01-10, 18:35
Het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties (WFP) heeft, na herhaalde dreigementen en aanvallen van islamitische groepen tegen het WFP-personeel uit pure noodzaak de hulp stop moeten zetten.

go wat leuk om je te bescheuren .

Doe niet zo godvergeten stompzinnig.

John2
06-01-10, 18:51
Eigelijk vreemd dat één en de zelfde organisatie in twee topics zo different word behandeld?

mark61
06-01-10, 18:54
Eigelijk vreemd dat één en de zelfde organisatie in twee topics zo different word behandeld?

Waar zie jij de VN 'behandeld' worden? Je kletst alweer uit je nek.

John2
06-01-10, 19:07
Waar zie jij de VN 'behandeld' worden? Je kletst alweer uit je nek.

Lees jij eigelijk wel eens wat jij links en rechts schrijft???

mark61
06-01-10, 21:18
Lees jij eigelijk wel eens wat jij links en rechts schrijft???

Je moet niet tegen jezelf praten op een forum.

Waarom geef ook jij godverdomme nooit een keer straight antwoord op een eenvoudige vraag? Dit forum schijnt alleen nog maar geschifte draaikonterige leugenaars aan te trekken these days.

John2
06-01-10, 21:26
Je moet niet tegen jezelf praten op een forum.

Waarom geef ook jij godverdomme nooit een keer straight antwoord op een eenvoudige vraag? Dit forum schijnt alleen nog maar geschifte draaikonterige leugenaars aan te trekken these days.

Spoor jij eigelijk wel???

mark61
06-01-10, 21:34
Spoor jij eigelijk wel???

Je zuigt, donder op.

Oh ja, en geef godverdomme een keer antwoord op een vraag.

John2
06-01-10, 22:00
Je zuigt, donder op.

Oh ja, en geef godverdomme een keer antwoord op een vraag.

Waarom vloek jij en verlaag jij je iedere keer tot zo'n laag niveau?
Je vloekt, je stelt eisen, je beledigd, geef me dan één reden, ééntje maar waarom ik jou zou antwoorden als je zelf geen antwoord wenst te vinden?

knuppeltje
07-01-10, 12:01
Waarom vloek jij ?

Waarom verlaag jij je steeds tot een enorme domme liegende draaikont?

John2
07-01-10, 13:26
Waarom verlaag jij je steeds tot een enorme domme liegende draaikont?
Kom eens met bewijs!!!

knuppeltje
07-01-10, 13:35
Kom eens met bewijs!!!

Daar zijn we hier dagelijks mee bezig, blijkbaar lees je niet goed, doet net alsof, of je snapt het niet.

mark61
07-01-10, 13:38
Daar zijn we hier dagelijks mee bezig, blijkbaar lees je niet goed, doet net alsof, of je snapt het niet.


Geestesziek. Probeert het nu voor de zoveelste keer: zelf met gelul komen, weigeren te onderbouwen, en dan 'eisen' dat de ander bewijst dat zijn gelul gelul is.

Echt, je moet het lef maar hebben.

Waarom trekt maroc.nl zoveel gestoorden aan?

knuppeltje
07-01-10, 13:45
Waarom trekt maroc.nl zoveel gestoorden aan?

Ach, ze zijn hier nogal van de sociale dienstverlening, vandaar die subsidie zeker. Zo zijn die gestoorden ook weer een tijdje van de straat af.