PDA

Bekijk Volledige Versie : Pas op met Red Bull



Marsipulami
06-01-10, 14:14
'Pas op met energiedranken’

woensdag 06 januari 2010 Bron: belga
rr

De zogenaamde energiedranken, zoals Red Bull, Burn en Monster, zijn populair bij de jeugd, maar het gebruik ervan kan gezondheidsrisico's inhouden, waarschuwt de Hoge Gezondheidsraad (HGR) woensdag. De producent van Red Bull spreekt dit tegen.
Volgens de HGR bevatten dergelijke pepdrankjes veel cafeïne. Dat werkt verslavend en kan bovendien leiden tot gezondheidsproblemen zoals hoofdpijn, angstaanvallen en prikkelbaarheid.

Wie veel cafeïne gebruikt raakt ook gemakkelijker verslaafd aan nicotine, alcohol of cannabis. Voor mensen die intensief sporten, kan de consumptie van energiedranken zelfs een fatale afloop hebben. Ook wordt de combinatie met alcohol afgeraden. Door die energiedrankjes voelen mensen zich namelijk minder dronken dan ze in werkelijkheid zijn.

Zwangere vrouwen, moeders die borstvoeding geven, kinderen jonger dan zestien en mensen gevoelig aan cafeïne, drinken volgens de Gezondheidsraad best helemaal geen energiedranken.

Red Bull: 'veilig voor consumptie'

'Red Bull wordt in 150 landen verkocht omdat gezondheidsdiensten wereldwijd hebben geconcludeerd dat de energiedrank veilig is voor consumptie', reageert de producent van Red Bull.

In 2009 werden volgens het Oostenrijkse bedrijf wereldwijd vier miljard blikken gedronken. 'Een blikje Red Bull van 250 ml bevat ongeveer dezelfde hoeveelheid cafeïne als een kop koffie of thee, namelijk 80 milligram.' Dat staat in een mededeling van Jetimport, de importeur van Red Bull in België.

llo, chc

Ron Haleber
06-01-10, 16:16
Het is me duidelijk. Belgen als Mars willen dat we bier drinken...
De bier-export van België loopt blijkbaar niet goed...

Olive Yao
06-01-10, 19:45
Ik drink nooit rode bul. Drinken jullie veel rode bul, Marsupilami en Ron?

Ron Haleber
07-01-10, 12:03
Ik drink nooit rode bul. Drinken jullie veel rode bul, Marsupilami en Ron?

Hi Olive, gezien mijn gewicht drink ik geen suikerhoudende dranken - behalve dan 100% Vruchtsap - ik drink enkel light met 50% mineraal. water.. En bij het eten wat glazen wijn - naar recept van de british medical ssociation...:cola:

wat drink jij? Lekkere likeurtjes?:love:
Groet Ron