PDA

Bekijk Volledige Versie : België achtste in lijst van beste landen om te leven



Marsipulami
06-01-10, 23:05
België achtste in lijst van beste landen om te leven

woensdag 06 januari 2010
Bron: belga

BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht.
Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.

Frankrijk staat voor de vijfde keer op rij op de eerste plaats en behaalt een quotering van 82 op 100. 'La Douce France' wordt geroemd voor zijn 'bon vivant'-levensstijl, de prima gezondheidsvoorzieningen en de enorme diversiteit van de verschillende regio’s.

Ook in Australië is het goed wonen vanwege het aangename klimaat, steden die voor ieder wat wils hebben, en een sterke economie. Zwitserland staat op nummer drie, en dankt die plaats onder andere aan zijn neutraliteit en de verregaande internationalisatie.

De top vijf wordt vervolledigd door Duitsland en Nieuw-Zeeland. Verder wordt België voorafgegaan door Luxemburg en de Verenigde Staten. Canada en Italië staan respectievelijk op de negende en de tiende plaats.

De hoge score van België - 78 op 100 - is onder andere te danken aan 'de florerende handelssteden' en het veelzijdige gezicht van Brussel, dat wordt omschreven als 'de groenste hoofdstad van Europa' die ongelooflijk veel te bieden heeft aan de vele Europese expats die er wonen. Daarnaast scoort ons land vooral hoog op vlak van vrije tijd en ontspanning, infrastructuur en klimaat.

svh

tanger'73
06-01-10, 23:08
Dat het bourgondische leven heerlijk is, dat wist ik al. Maar op welke plaats staat Nederland?

Marsipulami
06-01-10, 23:18
Dat het bourgondische leven heerlijk is, dat wist ik al. Maar op welke plaats staat Nederland?

11


http://www1.internationalliving.com/qofl2010/

tanger'73
06-01-10, 23:33
11


http://www1.internationalliving.com/qofl2010/

Mooie lijst, dat België boven Nederland hoog scoort met bijvoorbeeld cultuur is volkomen duidelijk. Maar dat de infrastructuur in België ook veel beter is, dat wist ik nog niet. :)

naam
07-01-10, 08:07
Mooie lijst, dat België boven Nederland hoog scoort met bijvoorbeeld cultuur is volkomen duidelijk. Maar dat de infrastructuur in België ook veel beter is, dat wist ik nog niet. :)

Er is wat betreft infrastructuur waarschijnlijk alleen gekeken naar Vlaanderen. :zozo:

Score op vrije tijd en cultuur in Finland van 93, opmerkelijk. Op Zweden na de hoogste die erbij zit.
Ik zal wat gemist hebben toen in Zweden was.

Witte78
07-01-10, 08:19
Ik vraag me af of het bijkomend minderwaardigheidscomplex ook meegenomen is in de beoordeling.

sidi bibi
07-01-10, 08:54
Mooie lijst, dat België boven Nederland hoog scoort met bijvoorbeeld cultuur is volkomen duidelijk. Maar dat de infrastructuur in België ook veel beter is, dat wist ik nog niet. :)

Vind het een beetje vreemd dat Marokko hoog scoort op environment=67 en risk & safety=93.
Die open vuilnisbelt en de nationale hobby het elkaar het kerkhof oprijden stoort mij juist het meest.

mark61
07-01-10, 11:40
Elitelijstje. Landen waar het voor iedereen goed toeven is is een heel ander verhaal. Dan staat Canada bovenaan.

mark61
07-01-10, 11:41
Er is wat betreft infrastructuur waarschijnlijk alleen gekeken naar Vlaanderen. :zozo:

Score op vrije tijd en cultuur in Finland van 93, opmerkelijk. Op Zweden na de hoogste die erbij zit.
Ik zal wat gemist hebben toen in Zweden was.

De wegen zijn er beslist beter. Files niet te vergelijken met NL. BS functioneren dacht ik beter dan NS.

Geen vrije tijd?

tanger'73
07-01-10, 15:57
Vind het een beetje vreemd dat Marokko hoog scoort op environment=67 en risk & safety=93.
Die open vuilnisbelt en de nationale hobby het elkaar het kerkhof oprijden stoort mij juist het meest.

Marokko is nog steeds een zogenaamde Derde Wereld land en volgens de gangbare opvattingen, produceren dergelijke landen amper om überhaupt bij te dragen aan 's werelds milieuvervuiling of aan de opwarming van onze aardkloot.

Joesoef
07-01-10, 16:37
Een f****** luizig puntje meer dan Nederland. Nationalist. Dat jullie 11 punten meer scoren voor klimaat :argwaan:. Betreft die infrastructuur, hebben jullie daar een godelijk openbaar vervoer of zo dat het die luizige wegen compenseert?

fisherman1969
07-01-10, 17:26
Dat het bourgondische leven heerlijk is, dat wist ik al. Maar op welke plaats staat Nederland?

Eerlijk gezegd hoop ik op stukken lager !
Mogelijk komen er dan minder (bijen af op het land van ,,melk en honing ,,).:)

tanger'73
07-01-10, 19:16
Eerlijk gezegd hoop ik op stukken lager !
Mogelijk komen er dan minder (bijen af op het land van ,,melk en honing ,,).:)

Dat maakt niet uit, de hele Europese Gemeenschap heeft voor velen een bepaalde aantrekkingskracht als bromvliegen op een hoop stront.

fisherman1969
07-01-10, 19:43
Dat maakt niet uit, de hele Europese Gemeenschap heeft voor velen een bepaalde aantrekkingskracht als bromvliegen op een hoop stront.

Nou dat klopt niet helemaal er zijn voorkeur landen (maar dat heb je met vliegen ook , paardestront schijnt lekkerder te zijn als vogelpoep ,kijk maar naar de vliegen.

Marsipulami
07-01-10, 22:35
Betreft die infrastructuur, hebben jullie daar een godelijk openbaar vervoer of zo dat het die luizige wegen compenseert?



http://www.tvl.be/nl/nieuws/2007-07-01/10-jaar-gratis-bussen/

naam
08-01-10, 07:43
De wegen zijn er beslist beter. Files niet te vergelijken met NL. BS functioneren dacht ik beter dan NS.

Geen vrije tijd?

Openbaar vervoer weet ik niet, maar de wegen die ervaar ik niet als beter.

Minder fileleed dat dan weer wel.

sidi bibi
08-01-10, 08:26
Marokko is nog steeds een zogenaamde Derde Wereld land en volgens de gangbare opvattingen, produceren dergelijke landen amper om überhaupt bij te dragen aan 's werelds milieuvervuiling of aan de opwarming van onze aardkloot.

Ik denk dat ' environment ' in het lijstje meer te maken heeft met gevoelsmatig beleven van een omgeving.

Mark
08-01-10, 11:27
wat een onzin, misschien als je in een kasteel in frankrijk woont. Banlieus maar even overgeslagen.

In alle lijsten scoren Canada, Australie, NZ, Scandinavie standaard hoger dan Frankrijk, Belgie en dat soort tweede wereld landen.

tanger'73
08-01-10, 12:26
wat een onzin, misschien als je in een kasteel in frankrijk woont. Banlieus maar even overgeslagen.

In alle lijsten scoren Canada, Australie, NZ, Scandinavie standaard hoger dan Frankrijk, Belgie en dat soort tweede wereld landen.


Als je financiele middelen hebt, is vrijwel elke bewoonbare plek op aarde een paradijs.

Aït Ayt
08-01-10, 12:29
waar kan ik heen
ik kan niet naar duitsland
kan niet naar duitsland
daar zijn ze zo streng
waar ken ik heen
ik kan niet naar chili
kan niet naar chili
daar doen ze zo eng

k wil niet wonen in koeweit
want koeweit dat is me te heet
en wat amerika betreft
dan landt de stad niet echt

waar kan ik heen
wil niet naar noord-ierland
niet naar noord-ierland
daar gaat alles stuk
waar kan ik heen
ik kan niet naar china
wil niet naar china
dat is me te druk

k wil niet wonen in schotland
wat schotland dat is me te nat
en de u.s.s.s.r
dat gaat me net tever

is er leven op pluto
kun je dansen op de maan
is der een plaats tussen de sterren
waar ik heen kan gaan
is er leven op pluto
kun je dansen op de maan
is der een plaats tussen de sterren
waar ik heen kan gaan

k heb getwijfeld over belgië
omdat iedereen daar lacht
k heb getwijfeld over belgië
want dat taaltje is zo zacht
ik stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgië
het stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgië
belgieeeeë
belgieeeeë
belgieeeeë
B-E-L-G-I-EEEEE

tanger'73
08-01-10, 12:33
waar kan ik heen
ik kan niet naar duitsland
kan niet naar duitsland
daar zijn ze zo streng
waar ken ik heen
ik kan niet naar chili
kan niet naar chili
daar doen ze zo eng

k wil niet wonen in koeweit
want koeweit dat is me te heet
en wat amerika betreft
dan landt de stad niet echt

waar kan ik heen
wil niet naar noord-ierland
niet naar noord-ierland
daar gaat alles stuk
waar kan ik heen
ik kan niet naar china
wil niet naar china
dat is me te druk

k wil niet wonen in schotland
wat schotland dat is me te nat
en de u.s.s.s.r
dat gaat me net tever

is er leven op pluto
kun je dansen op de maan
is der een plaats tussen de sterren
waar ik heen kan gaan
is er leven op pluto
kun je dansen op de maan
is der een plaats tussen de sterren
waar ik heen kan gaan

k heb getwijfeld over belgië
omdat iedereen daar lacht
k heb getwijfeld over belgië
want dat taaltje is zo zacht
ik stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgië
het stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgië
belgieeeeë
belgieeeeë
belgieeeeë
B-E-L-G-I-EEEEE




:handbang:


YouTube- Het Goede Doel - België

Witte78
08-01-10, 12:56
dan landt de stad niet echt

:confused:

Aït Ayt
08-01-10, 12:58
:handbang:



:hihi:

tanger'73
08-01-10, 13:00
:confused:


Ja wat is dat, nooit oorspronkelijk door mij geplaatst hoor?