PDA

Bekijk Volledige Versie : Boete voor Franse boerka-dragers



Amaeru
08-01-10, 00:06
Telegraaf do 07 jan 2010, 21:51

'Boete voor Franse boerka-dragers'

PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.

Moslims die hun vrouwen dwingen een boerka of nikab te dragen, moeten rekening houden met een zwaardere straf. De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift. Alleen voor speciale culturele evenementen of carnaval wordt een uitzondering gemaakt.

Volgens Cope moet de boerka worden verboden om de rechten van vrouwen te beschermen. De wet zal functioneren als afschrikwekkend middel door de „duidelijke boodschap” af te geven dat Frankrijk het niet toestaat dat vrouwen zich geheel verhullen, aldus de UMP-leider.

mark61
08-01-10, 02:13
Knetter.

Eke
08-01-10, 09:20
http://farm2.static.flickr.com/1392/647258151_9c66ed5920.jpg

De ene vrouw volgt het voorbeeld van de vrouw van Mohammed, de andere vrouw gaat meer de richting op van de vrouw van Adam..

In ieder geval is het geen religieuze uiting, m.i.

Hoeveel vrijheid wil je hebben in je samenleving ?

En zijn hoge boetes de aangewezen weg om dat te sturen ?

Amaeru, ik weet het nog niet. Wel heb ik een hekel eraan als ik iemands gezicht niet kan zien. Dat vind ik een verarming ........Ik ben nogal sociaal ingesteld.

Wat vind jij van het meisje rechts ?

Charlus
08-01-10, 09:37
<...>In ieder geval is het geen religieuze uiting, m.i.<...>Wat is geen religieuze uiting?

knuppeltje
08-01-10, 09:52
Eke;4212816]http://farm2.static.flickr.com/1392/647258151_9c66ed5920.jpgDe ene vrouw volgt het voorbeeld van de vrouw van Mohammed, de andere vrouw gaat meer de richting op van de vrouw van Adam..

Hoe weet jij dat ze dat doen, bestaan er foto's uit die tijd?

Eke
08-01-10, 10:22
Wat is geen religieuze uiting?

Deze vraag had ik verwacht ;) Ik zal het wat beter formuleren. Het is geen religieus voorschrift.
En, ja, ik denk dat de vrouw links denkt dat ze religieus bezig is.

En mss is de vrouw rechts ook aan het genieten van Gods schepping. Wie weet ?

Eke
08-01-10, 10:25
Hoe weet jij dat ze dat doen, bestaan er foto's uit die tijd?

:hihi: Kiekjes van vroeger....Adam enEVa voor de boom, achter de boom, in de boom..Nee dus.

Er is geen enkel stoffelijk bewijs, Knuppeltje. Voor zover ik weet. Mss bestaan er wel afbeeldingen op munten van de boerka-uit de zesde eeuw.
In ieder geval bestaan er beschrijvingen van de vrouw van Mohammed. Ik weet trouwens niet of elke vrouw van hem zo gekleed was.

knuppeltje
08-01-10, 10:33
:hihi: Kiekjes van vroeger....Adam enEVa voor de boom, achter de boom, in de boom..Nee dus.

Er is geen enkel stoffelijk bewijs, Knuppeltje.

Dat bedoel ik dus. Al het gedoe om religieuze kledingvoorschriften is lachwekkend. Wie niet geloven en bidden kan, al dan niet gekleed volgens die voorschriften, is volgens mij niet goed bij. Wie ze onnodig wilt bestrijden, ook.

Eke
08-01-10, 10:39
Dat bedoel ik dus. Al het gedoe om religieuze kledingvoorschriften is lachwekkend. Wie niet geloven en bidden kan, al dan niet gekleed volgens die voorschriften, is volgens mij niet goed bij. Wie ze onnodig wilt bestrijden, ook.

Dus jij zegt : "laat het rusten. Als je deze kleding nodig hebt om te geloven/te bidden ben je niet goed bij (de tijd).

Als je er 750 euro boete op zet..dito met een sterretje."

Jou stoort het ook helemaal niet als in in Parijs een van de pakweg 2000 boerkadames op jouw verdwaalde weg komt, zodat je die wilt vragen ? (die weg, niet die dame) Negeer je haar dan en vraag je het aan een benaderbarer mens ?

Amaeru
08-01-10, 10:41
http://farm2.static.flickr.com/1392/647258151_9c66ed5920.jpg

De ene vrouw volgt het voorbeeld van de vrouw van Mohammed, de andere vrouw gaat meer de richting op van de vrouw van Adam..

In ieder geval is het geen religieuze uiting, m.i.

Hoeveel vrijheid wil je hebben in je samenleving ?

En zijn hoge boetes de aangewezen weg om dat te sturen ?

Amaeru, ik weet het nog niet. Wel heb ik een hekel eraan als ik iemands gezicht niet kan zien. Dat vind ik een verarming ........Ik ben nogal sociaal ingesteld.

Wat vind jij van het meisje rechts ?


Je zegt dat het geen religieuze uiting is, dat is jouw mening. In deze is jouw mening niet belangrijk voor de vrouw, immers het gaat er om wat zij vindt. Als zij een dergelijke gewaad aantrekt omdat zij vindt dat het bij haar religieuze plicht hoort dan vind ik dat zij het recht heeft om zich zo te kleden.

Mij intresseert het helemaal niets wat een ander aan heeft. Ik heb wel in de publieke ruimte liever dat ze meer aantrekken dan uittrekken. Wat ik van het meisje rechts vind qua kleding? Haar kledingcode ligt buiten mijn normen en waarden.

knuppeltje
08-01-10, 10:51
Dus jij zegt : "laat het rusten. Als je deze kleding nodig hebt om te geloven/te bidden ben je niet goed bij (de tijd).

Als je er 750 euro boete op zet..dito met een sterretje."

Jouw stoort het ook helemaal niet als in in Parijs een van de pakweg 2000 boerkadames op jouw verdwaalde weg komt, zodat je die wilt vragen ? (die weg, niet die dame) Negeer je haar dan en vraag je het aan een benaderbarer mens ?

Ja, geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.
De natives in Australië, de Indianen in de oerwouden van Zuid-Amerika, de Papoea's en al wat er maar geheel of halfnaakt op de wereld rondlopen, zouden dus niet tot hun goden kunnen bidden zonder die kledingvoorschriften die ze niet hebben. Bizar.
Maar iedereen mag er voor mij bij aan of uittrekken wat ie wil.

Zolang de veiligheid er niet door in gevaar komt, vind ik dat belachelijk.

Ik vraag het aan iedereen die ik tegen kom, behalve skins en dergelijk soort volk.

Eke
08-01-10, 11:07
Maar iedereen mag er voor mij bij aan of uittrekken wat ie wil.



.

In de VS. toename KKKclan, sinds Obama aan de macht is.
Jij zegt : laat ze maar scharrelen in zo'n jurk...
Het gaat om de inhoud van de geest ...zeg ik er zelf even bij.

Ik ben zo een tijdje weg, Knuppeltje.
Maar ik ben er nog niet uit. Ik zie ook nadelen van het dragen van bv. een boerka. Die zie jij niet ?

Charlus
08-01-10, 11:10
<...>Ja, geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.
Had je mij nu al uitgelegd hoe jij als ongelovige kunt bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof? Ik blijf dat heel knap vinden. Net als Eke die moslims weet te vertellen wat religieus voorgeschreven is en wat niet. Heel, heel knap.

De natives in Australië, de Indianen in de oerwouden van Zuid-Amerika, de Papoea's en al wat er maar geheel of halfnaakt op de wereld rondlopen, zouden dus niet tot hun goden kunnen bidden zonder die kledingvoorschriften die ze niet hebben. Bizar.<...>
Ze hebben wellicht weer andere voorschriften, specifieke tatoeages of piercings bijvoorbeeld die ze moeten hebben voordat ze mogen bidden. Totdat ze straks van jou horen en het licht zien.

Eke
08-01-10, 11:14
Je zegt dat het geen religieuze uiting is, dat is jouw mening.

Mij intresseert het helemaal niets wat een ander aan heeft.

1)Die uiting is inmiddels op dit topic gecorrigeerd (zie post aan Charlus) Het is geen voorschrift, heb ik ervan gemaakt. Klopt dat ?

2)Ja, dat zou ik ook moeten denken/voelen. Want ik vind vrijheid erg belangrijk.
Maar er zit nog wat, Amaeru :hihi:

Nou, ik blijf nadenken en lezen wat iedereen denkt. Hopelijk kom ik dan tot een standpunt. Of niet.

Eke
08-01-10, 11:20
H Net als Eke die moslims weet te vertellen wat religieus voorgeschreven is en wat niet. Heel, heel knap.
.

:hihi: het genoegen is geheel aan mijn kant...

even snel, want ik moet gaan werken met stoomapparaat dat klaar staat..

Ik denk dat je best wel je oor te luisteren kunt leggen wat moslims te vertellen hebben over voorschrift of niet en daar dan vanuit gaan.
Je kunt altijd nog bijsturen als iets niet blijkt te kloppen :ego:

Charlus
08-01-10, 11:25
<...>1)Die uiting is inmiddels op dit topic gecorrigeerd (zie post aan Charlus) Het is geen voorschrift, heb ik ervan gemaakt. Klopt dat ?<...>
Ik vermoed dat mensen (jij ook?) hiermee aan komen zetten omdat ze de burka als iets negatiefs zien en het kledingstuk daarom proberen los te weken van de Islam. Die burkamoslima's doen zonder het te weten iets louter cultureel bepaalds, in werkelijkheid schrijft de Islam de burka niet voor. Zoiets. De prijs die betaald wordt voor het witwassen van de Islam is de achterlijkverklaring van burkadragende moslima's.
Als die moslima vindt dat het een voorschrift is, dan is het een voorschrift. Zich opblazende taliban zijn echte moslims.

knuppeltje
08-01-10, 11:26
In de VS. toename KKKclan, sinds Obama aan de macht is.
Jij zegt : laat ze maar scharrelen in zo'n jurk...
Het gaat om de inhoud van de geest ...zeg ik er zelf even bij.

Ik ben zo een tijdje weg, Knuppeltje.
Maar ik ben er nog niet uit. Ik zie ook nadelen van het dragen van bv. een boerka. Die zie jij niet ?

Ik geloof dat die gekken hun manie heel religieus uitleven, maar om het nu een godsdienst te noemen wat dat tuig doet, gaat me mijlen tever.
Wat ze onder elkaar in de bosjes scharrelen moeten ze zelf maar weten, zolang ze er anderen geen kwaad mee doen.

Als ze mij er niemand mee lastig vallen dan doen ze maar.

knuppeltje
08-01-10, 11:28
Had je mij nu al uitgelegd hoe jij als ongelovige kunt bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof? Ik blijf dat heel knap vinden. Net als Eke die moslims weet te vertellen wat religieus voorgeschreven is en wat niet. Heel, heel knap.

Heb jij mij al uitgelegd waarom jij zoveel kritiek levert op diverse gebruiken van de gelovigen.
Pleurt op met je schijnheilig gedoe.

Mark
08-01-10, 11:34
Dit moet alleen gelden voor mooie vrouwen. Lelijke vrouwen moeten verplicht in een Burka :)

Charlus
08-01-10, 11:38
<...>Ja, geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.
Had je mij nu al uitgelegd hoe jij als ongelovige kunt bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof? Ik blijf dat heel knap vinden. Net als Eke die moslims weet te vertellen wat religieus voorgeschreven is en wat niet. Heel, heel knap.

De natives in Australië, de Indianen in de oerwouden van Zuid-Amerika, de Papoea's en al wat er maar geheel of halfnaakt op de wereld rondlopen, zouden dus niet tot hun goden kunnen bidden zonder die kledingvoorschriften die ze niet hebben. Bizar.<...>
Ze hebben wellicht weer andere voorschriften, specifieke tatoeages of piercings bijvoorbeeld die ze moeten hebben voordat ze mogen bidden. Totdat ze straks van jou horen en het licht zien.
Heb jij mij al uitgelegd waarom jij zoveel kritiek levert op diverse gebruiken van de gelovigen.<...>
Is een ongerelateerde vraag, maar op zich ben ik wel benieuwd naar waar ik kritiek, zoveel zelfs, lever op diverse gebruiken van gelovigen.
Ik begin zowaar begrip te krijgen voor Ait. Ik neem aan dat ik nu handenvol citaten van mezelf moet produceren waarin ik kritiek lever op de gebruiken van gelovigen of moet bewijzen dat er niet talloze citaten bestaan waarin ik zulke kritiek uit.
Probeer het nu eens zonder kaatsen zoals je irrelevante tegenverzoek hierboven, smilies, denigrerende opmerkingen en gescheld.
Hoe kun jij als ongelovige bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof?

Soldim
08-01-10, 11:41
Wat ik van het meisje rechts vind qua kleding? Haar kledingcode ligt buiten mijn normen en waarden.

Tsjah, dat vind ik nou toevallig van dat meisje links.

knuppeltje
08-01-10, 11:52
Hoe kun jij als ongelovige bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof?

Heb jij mij ergens iets voor hen zien bepalen, ofwel, gebieden of verbieden?

Ik heb hierboven nog duidelijk gezegt dat ze van mij mogen aan- of uitrekken wat ze willen. Dat ik totaal niet in bepaalde dingen geloof, doet daar helemaal niets aan af. Zolang ik hen niet belemmer bepaal ik helemaal niets voor hen.

Witte78
08-01-10, 12:11
Een voorbeeld van mensenrechten die met elkaar in conflict zijn. Al denk ik absoluut niet dat dit soort symptoombestrijding de positie van die moslimvrouwen veel beter zal maken. De achterliggende motivatie van dit verbod zal dan ook voor een groot deel de afkeer voor burka's zijn.

naam
08-01-10, 12:20
De achterliggende motivatie van dit verbod zal dan ook voor een groot deel de afkeer voor burka's zijn.

Zoiets als vrouwen met een burka denken dat mannen en vrouwen niet kunnen omgaan met hun oogverblindende schoonheid.

Ze hebben het nogal hoog in de bol.

Aït Ayt
08-01-10, 12:31
http://farm2.static.flickr.com/1392/647258151_9c66ed5920.jpg

Wat vind jij van het meisje rechts ?

de dame rechts ziet er keurig gekleed uit in het wit en met hiedjaab..

PaRiSCaSa
08-01-10, 12:49
Telegraaf do 07 jan 2010, 21:51

'Boete voor Franse boerka-dragers'

PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.



Bullshit :hihi:

A law for 100 burka dragers out of a 6 Million Muslim population in France.

France is currently going through big social and economical probems. In such a rich country too many people are homeless, die of cold, are starving etc.

This is just a way to make diversion from the real social problems. French citizens do not care about burka dragers. The Government is trying to make them forget about the real problems by using the Muslims as the main scapegoat, as usual.

Thats what some governments used to do towards Jews during during the War...Jews= source of all problems.

In a period of crisis, they should have other priorities than this. Shameful.

mark61
08-01-10, 16:12
:hihi: het genoegen is geheel aan mijn kant...

even snel, want ik moet gaan werken met stoomapparaat dat klaar staat..

Ik denk dat je best wel je oor te luisteren kunt leggen wat moslims te vertellen hebben over voorschrift of niet en daar dan vanuit gaan.
Je kunt altijd nog bijsturen als iets niet blijkt te kloppen :ego:

Jij gaat uit van een eenvormigheid, een algemene norm, die er in de islam niet is. O.a. door het ontbreken van een hiërarchie.

mark61
08-01-10, 16:12
Overigens gaat het hier niet over boerka's; we moeten toch es af van dat slordige taalgebruik. Daar straalt de onwetendheid en desinteresse van af.

mark61
08-01-10, 16:15
Een voorbeeld van mensenrechten die met elkaar in conflict zijn. Al denk ik absoluut niet dat dit soort symptoombestrijding de positie van die moslimvrouwen veel beter zal maken. De achterliggende motivatie van dit verbod zal dan ook voor een groot deel de afkeer voor burka's zijn.

Dat lijkt me geen voldoende verklaring. Het eventuele 'probleem' is werkelijk minimaal.

Het is mij niet duidelijk waarom de UMP dit voorstelt. Hebben ze werkelijk niets belangrijkers te doen?

Charlus
08-01-10, 23:22
Hoe kun jij als ongelovige bepalen voor gelovigen wat voor hen voldoet ihkv. hun geloof?
Heb jij mij ergens iets voor hen zien bepalen, ofwel, gebieden of verbieden?
Zien bepalen ja:

<...>geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.<...>
Sommige gelovigen belijden hun geloof mede middels bepaald gedrag of kleding, maar jij zegt dat dat onzin is. Van gebieden of verbieden jouwerzijds is geen sprake.

Ik heb hierboven nog duidelijk gezegt dat ze van mij mogen aan- of uitrekken wat ze willen. Dat ik totaal niet in bepaalde dingen geloof, doet daar helemaal niets aan af. Zolang ik hen niet belemmer bepaal ik helemaal niets voor hen.
Laat ik het dan zo formuleren: jij pretendeert dat je beter dan veel gelovigen, zij die menen dat geloven meer is dan iets dat uitsluitend tussen de oren speelt, weet wat geloof inhoudt. Dit standpunt houd je voor aan de gelovigen hier op maroc.nl. Stel dat bv. Snowwhite heel moeilijk en urgent doet over haar hoofddoek, dan zeg jij volgens mij tegen haar dat "je geloven tussen je oren doet, en niet met wat er allemaal omheen hangt". Ik vraag mij af hoe een ongelovige, per definitie niet terzakekundig, erbij komt zoiets te zeggen en helemaal tegen een gelovige. Da's alles.

knuppeltje
09-01-10, 09:32
Charlus;4213635]Van gebieden of verbieden jouwerzijds is geen sprake.

Dat bedoel ik maar. Zo bepaal ik helemaal niets voor hen, maar geeft ik slechts mijn eigen mening.


Laat ik het dan zo formuleren:

Jij kunt zoveel formuleren als je wilt, je bent er alleen maar mee aan het mierenneuken.

rasoelleke
09-01-10, 10:36
Dat bedoel ik maar. Zo bepaal ik helemaal niets voor hen, maar geeft ik slechts mijn eigen mening.



Jij kunt zoveel formuleren als je wilt, je bent er alleen maar mee aan het mierenneuken.

bij gebrek aan geiten, die geruimd zijn, moet je van de nood een deugd maken!

Charlus
09-01-10, 18:47
<...>geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.<...>
Sommige gelovigen belijden hun geloof mede middels bepaald gedrag of kleding, maar jij zegt dat dat onzin is.
Jij pretendeert dat je beter dan veel gelovigen, zij die menen dat geloven meer is dan iets dat uitsluitend tussen de oren speelt, weet wat geloof inhoudt. Dit standpunt houd je voor aan de gelovigen hier op maroc.nl. Stel dat bv. Snowwhite heel moeilijk en urgent doet over haar hoofddoek, dan zeg jij volgens mij tegen haar dat "je geloven tussen je oren doet, en niet met wat er allemaal omheen hangt". Ik vraag mij af hoe een ongelovige, per definitie niet terzakekundig, erbij komt zoiets te zeggen en helemaal tegen een gelovige. Da's alles.
<...>Jij kunt zoveel formuleren als je wilt, je bent er alleen maar mee aan het mierenneuken.
Eigenaardig. Zou je mij kunnen en willen uitleggen hoe jij als ongelovige meent te kunnen weten wat er bij geloven al dan niet komt kijken en dat zelfs beter dan sommige gelovigen? Je bent ervaringsdeskundige?

tanger'73
09-01-10, 20:03
Bullshit :hihi:

A law for 100 burka dragers out of a 6 Million Muslim population in France.

France is currently going through big social and economical probems. In such a rich country too many people are homeless, die of cold, are starving etc.

This is just a way to make diversion from the real social problems. French citizens do not care about burka dragers. The Government is trying to make them forget about the real problems by using the Muslims as the main scapegoat, as usual.

Thats what some governments used to do towards Jews during during the War...Jews= source of all problems.

In a period of crisis, they should have other priorities than this. Shameful.

;)


YouTube- La Caution - Thé Ã* la menthe

ELdorado
09-01-10, 20:08
Burka is ONIslamitisch ! :

heeft niets met Islam te maken = cultureel gedoe maar !

Charlus
09-01-10, 20:13
Burka is ONIslamitisch ! :

heeft niets met Islam te maken = cultureel gedoe maar !
Burkadraagsters vinden het tegendeel. Wie ben jij om te zeggen dat ze het bij het verkeerde eind hebben? Naar ik aanneem vind je de hoofddoek net zo cultureel als de burka. Ik zie tenminste niet direct een reden waarom de hoofddoek niet cultureel zou zijn en de burka wel.

Jelte
10-01-10, 05:30
wie burka wil dragen moet dat doen. zolang anderen er geen last van hoeven te hebben. als ergens kledingsregels gelden ben je naar mijn mening niet daarvoor gevrijwaard als je een burka draagt, ik zou tenminste geen goede reden kunnen bedenken...

StevieK
10-01-10, 07:46
bij gebrek aan geiten, die geruimd zijn, moet je van de nood een deugd maken!

ja, die's goed...

knuppeltje
10-01-10, 08:27
Eigenaardig. Zou je mij kunnen en willen uitleggen hoe jij als ongelovige meent te kunnen weten wat er bij geloven al dan niet komt kijken en dat zelfs beter dan sommige gelovigen? Je bent ervaringsdeskundige?

Dat wil ik niet en dat doe ik dus niet. Dat doen voor iemand die blijkbaar moeite heeft met begrijpend lezen is dat onbegonnen werk.

justus
10-01-10, 09:56
Je zegt dat het geen religieuze uiting is, dat is jouw mening. In deze is jouw mening niet belangrijk voor de vrouw, immers het gaat er om wat zij vindt. Als zij een dergelijke gewaad aantrekt omdat zij vindt dat het bij haar religieuze plicht hoort dan vind ik dat zij het recht heeft om zich zo te kleden.

Mij intresseert het helemaal niets wat een ander aan heeft. Ik heb wel in de publieke ruimte liever dat ze meer aantrekken dan uittrekken. Wat ik van het meisje rechts vind qua kleding? Haar kledingcode ligt buiten mijn normen en waarden.

wat zul jij het hier dan zwaar hebben met de kledingkeuze van de dames (en bouwvakkende heren).
ik vind de keuze van het mens (m/v, onbekend) links onmogelijk. vermommingen zijn niet toegestaan in het openbaar behoudens tijdens carnaval. dergelijke dracht is zelfs in de meeste moslimlanden not done. daarbij is het niet islamitsch maar cultureel bepaald, net eender als de vrouwenbesnijdenis en de achterstelling van vrouwen.

Charlus
10-01-10, 15:14
<...>geloven doe je tussen je oren, en niet met wat er allemaal omheen hangt.<...>
Sommige gelovigen belijden hun geloof mede middels bepaald gedrag of kleding, maar jij zegt dat dat onzin is.
Jij pretendeert dat je beter dan veel gelovigen, zij die menen dat geloven meer is dan iets dat uitsluitend tussen de oren speelt, weet wat geloof inhoudt. Dit standpunt houd je voor aan de gelovigen hier op maroc.nl. Stel dat bv. Snowwhite heel moeilijk en urgent doet over haar hoofddoek, dan zeg jij volgens mij tegen haar dat "je geloven tussen je oren doet, en niet met wat er allemaal omheen hangt". Ik vraag mij af hoe een ongelovige, per definitie niet terzakekundig, erbij komt zoiets te zeggen en helemaal tegen een gelovige. Da's alles.
<...>Jij kunt zoveel formuleren als je wilt, je bent er alleen maar mee aan het mierenneuken.
Eigenaardig. Zou je mij kunnen en willen uitleggen hoe jij als ongelovige meent te kunnen weten wat er bij geloven al dan niet komt kijken en dat zelfs beter dan sommige gelovigen? Je bent ervaringsdeskundige?
Dat wil ik niet en dat doe ik dus niet.<...>
Jammer.

ELdorado
10-01-10, 18:51
Burkadraagsters vinden het tegendeel. Wie ben jij om te zeggen dat ze het bij het verkeerde eind hebben? Naar ik aanneem vind je de hoofddoek net zo cultureel als de burka. Ik zie tenminste niet direct een reden waarom de hoofddoek niet cultureel zou zijn en de burka wel.

pfff...cultureel gedoe maar wat je zegt :

de wens is de vader van de gedachte blijkt maar weer !

Je ziet niks, je bent blind , al heb je gezonde ogen , neem ik aan, & je ziet wat je wilt zien namelijk !

P.S./ Hidjab & Nikab zijn wel anders & wel Islamitisch !

The blindness of the heart & soul is worse than the physical one :

most people suffer from the first !

some physically blind people see more than u ever can see !

well, we're all sleeping , we will wake up when we will ...die !:fplet:

Amazing how this western secular atheistic materialistic civilization of "apes" without a soul which has been taken over our planet , humanity gotta be liberated from ...amazing how it produces so much ignorance, vulgarity, stupidity , arrogance, pretentions, stereotypes , discrimination, racism, demonizations, exclusions ...which are in fact weapons of mass _destruction !




congratulations !:fplet:

Don't u know that we all think the way we have been taught to do : mostly culturally socially ....determined , missing the whole other spectrums of realities out there in the process???

u do miss most of the spectrum of realities out there , imprisoned as u are in ur own 1sided , 1dimentional color blind handicaped ....determined dark prison taught thought without windows !

so, try to liberate urself from all that in order to get out of that suffocating frustrating prison of urs to smell the fresh air under the lovely warm bright sun , even though it's freezing out there right now !



see my signature below too ! if u can see that at least !:fplet:

some people do see without really seeing !

Charlus
10-01-10, 20:45
<...>Hidjab & Nikab zijn wel anders & wel Islamitisch !<...>
De niqaab is Islamitisch maar de burka niet? Een Islamitische bron zal wel teveel gevraagd zijn.
Afgezien hiervan: waarom is een burka louter cultureel, itt. een hoofddoek (mijn eerdere vraag)?