PDA

Bekijk Volledige Versie : Immigranten trekken massaal weg uit Italiaans dorp (onder applaus van autochtonen)



Marsipulami
09-01-10, 23:08
Immigranten trekken massaal weg uit Italiaans dorp


Meer dan negenhonderd immigranten hebben vandaag het Zuid-Italiaanse dorp Rosarno verlaten. Onder begeleiding van de politie zijn ze honderden kilometers verderop gebracht.

Applaus
Toen de bussen wegreden, stonden inwoners van Rosarno langs de kant van de weg te applaudisseren. Ruim tweehonderd immigranten zullen Rosarno in de loop vanavond en -nacht verlaten. In het dorp is de rust inmiddels teruggekeerd, liet een lokale politiecommissaris weten.

Rellen
Immigranten waren donderdag en gisteren de straat opgegaan in Rosarno, nadat ze door onbekenden waren beschoten. Ze bezetten een weg en raakten vervolgens slaags met de politie. Auto's gingen in vlammen op en er ontstond schade aan huizen en winkels. Bij de rellen zijn tientallen gewonden gevallen.

De meeste immigranten in Rosarno zijn afkomstig uit Afrika. Ze wonen in slechte omstandigheden en werken illegaal in de landbouw. (anp/ep)

tanger'73
10-01-10, 00:31
Dat is nog eens een hartverwarmend vertrek van die ozo vriendelijke italianen. :D

Marsipulami
10-01-10, 01:16
YouTube- Rosarno.wmv

Marsipulami
10-01-10, 01:55
YouTube- Michael Jackson_They Don't Care About Us


"They Don't Care About Us"

Skin head, dead head
Everybody gone bad
Situation, aggravation
Everybody allegation
In the suite, on the news
Everybody dog food
Bang bang, shot dead
Everybody's gone mad

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Beat me, hate me
You can never break me
Will me, thrill me
You can never kill me
Jew me, sue me
Everybody do me
Kick me, kike me
Don't you black or white me

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Tell me what has become of my life
I have a wife and two children who love me
I am the victim of police brutality, now
I'm tired of bein' the victim of hate
You're rapin' me of my pride
Oh, for God's sake
I look to heaven to fulfill its prophecy...
Set me free

Skin head, dead head
Everybody gone bad
trepidation, speculation
Everybody allegation
In the suite, on the news
Everybody dog food
black man, black male
Throw your brother in jail

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Tell me what has become of my rights
Am I invisible because you ignore me?
Your proclamation promised me free liberty, now
I'm tired of bein' the victim of shame
They're throwing me in a class with a bad name
I can't believe this is the land from which I came
You know I do really hate to say it
The government don't wanna see
But if Roosevelt was livin'
He wouldn't let this be, no, no

Skin head, dead head
Everybody gone bad
Situation, speculation
Everybody litigation
Beat me, bash me
You can never trash me
Hit me, kick me
You can never get me

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Some things in life they just don't wanna see
But if Martin Luther was livin'
He wouldn't let this be

Skin head, dead head
Everybody gone bad
Situation, segregation
Everybody allegation
In the suite, on the news
Everybody dog food
Kick me, strike me
Don't you wrong or right me

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

justus
10-01-10, 10:00
iedereen vergeet wel dat het illegale immigranten betreft die onder de prijs werken op plekken waar werkloze italianen (er zijn er veel in het zuiden) graag willen werken. dat maakt de handelwijze van de italianen niet beter maar wel begrijpelijker.

mark61
10-01-10, 12:59
iedereen vergeet wel dat het illegale immigranten betreft die onder de prijs werken op plekken waar werkloze italianen (er zijn er veel in het zuiden) graag willen werken. dat maakt de handelwijze van de italianen niet beter maar wel begrijpelijker.

Iedereen weet dat de hoofdschuldigen de werkgevers zijn, maar die worden er nooit op aangekeken / voor bestraft. Tis maar de vraag of die werkloze Italianen liever dat werk doen dan een uitkering vangen. Tis ook maar de vraag of die werkgevers dat ongemotiveerde personeel willen hebben, net als in NL of de VS of anywhere else.

Deze mensen zijn over een week weer terug, of andere, want er is vraag naar hen. De Europese tuinbouwers beconcurreren elkaar wie de meeste en goedkoopste illegalen kan organiseren.

Het racisme van de inboorlingen heeft daar allemaal niets mee te maken.

Marsipulami
10-01-10, 13:11
Zware rassenrellen in Calabrië

zaterdag 09 januari 2010

Stadsguerrilla tussen zwarten en Italianen in maffiagebied


BRUSSEL - In de kleine provinciestad Rosarno, in het Zuid-Italiaanse Calabrië, zijn duizenden woedende zwarte immigranten in opstand gekomen tegen wat zij het racisme van de Italianen noemen. Er vielen zeker 34 gewonden.

Van onze redactrice

In Rosarno, een Calabrees stadje met zo'n 15.000 inwoners, was gisteren tot een stuk in de middag de spanning te snijden. Een grote betoging van honderden woedende zwarte immigranten, die donderdagnacht in gewelddadige rellen was uitgelopen, werd vrijdagochtend beantwoord met een tegenbetoging van de Italiaanse bewoners van Rosarno. Die zetten een tijdlang ook de autosnelweg rond Rosarno af, en droegen onder meer slogans met zich mee als 'Zij moeten vertrekken'.

De woedende Afrikaanse immigranten reageerden op een aanval van enkele jonge Italianen tegen een groepje zwarte arbeiders, die na hun werkdag op de akkers rond Rosarno terugwandelden naar huis. De Italianen verwondden de Afrikanen door hen met een luchtdrukgeweer te beschieten.

Dat voor de Afrikanen overduidelijk racistische incident ontketende in Rosarno donderdagnacht een ware stadsguerrilla, van een niveau dat Italië al jaren niet meer had meegemaakt. Er vielen zeker 34 gewonden, auto's en vuilnisbakken werden in brand gestoken, winkelramen werden ingegooid, en vrijdagochtend bleven de meeste winkels en scholen in Rosarno dicht. Eén Italiaan schoot vanop zijn balkon enkele keren in de lucht, om de woedende Afrikanen uit elkaar te drijven. Volgens de politie probeerden enkele Italianen gisteren ook om Afrikanen met de auto omver te rijden. De politie verrichtte zeven arrestaties.

De slogans waren aan beide kanten extreem. De Afrikanen droegen slogans mee als 'Italianen zijn racisten' en 'Wij zijn geen beesten'. Het antwoord van de Italianen luidde 'Zij moeten vertrekken.'

Zij, dat slaat op de duizenden Afrikaanse seizoenarbeiders in Rosarno. Jaarlijks komen ze naar Zuid-Italië om voor een hongerloon de tomaten- en sinaasappeloogst binnen te halen.

Calabrië ligt in het veel armere zuiden van Italië, dat onder een hoge werkloosheid kreunt. Toch zijn maar weinig Italianen kandidaat voor de harde arbeid op het veld. Sinds 1992 worden de tomaten en het fruit door Afrikaanse handen geplukt.

De overheid stelt elk jaar quota in voor de seizoensarbeid. Maar in Calabrië overtreft het aantal clandestiene seizoenswerkers ruimschoots de reguliere arbeiders. In 2007 mocht de regio 6.400 seizoenarbeiders inzetten. In werkelijkheid waren dat jaar alleen al in Calabrië 20.000 Afrikaanse arbeiders aan de slag. Het zijn allemaal mannen, vaak jonger dan dertig.

Volgens La Repubblica betrekken ze in Rosarno verlaten fabriekspanden. Ze slapen in versleten en gedemonteerde auto's, met enkel een zeil als beschutting, of ze overnachten in opengebroken cilinders waar ooit olijfolie in werd bewaard. Er is geen sanitair of stromend water, en het krioelt van het vuil en de muizen.

De reactie van Roberto Maroni, minister van Binnenlandse Zaken, op de rellen in Rosarno was niet meteen van aard om de verhitte gemoederen te bedaren. 'We hebben veel te lang de illegale immigratie getolereerd, en dit is het gevolg', zei Maroni, lid van de Lega Nord, de partij die zich profileert met harde anti-immigratiestandpunten.

Don Pino De Masi, de vicaris van Rosarno, volgde de rellen in zijn stad van nabij: 'Dit is geen stad van racisten', benadrukte don De Masi gisteravond telefonisch vanuit Rosarno. 'De Afrikanen overleven in krotten, in omstandigheden die je je haast niet kunt voorstellen. Veel Italianen helpen waar ze kunnen. Maar solidariteit houdt ergens op. Deze uitbarsting is vooral het gevolg van een totale afwezigheid van de lokale en de nationale overheid.'

'Bovendien is dit maffiaterritorium. De 'ndrangheta controleert de mensenhandel, bepaalt de lonen van deze illegalen, en dwingt hen om een stuk van hun hongerloon af te staan. Twaalf tot veertien uur arbeid per dag levert hooguit twintig euro op, waarvan vijf euro naar de maffia gaat.'

'De staat is hier niet aanwezig, maar de maffia wel. Een uitbarsting van frustratie, door Afrikanen of door Italianen, hoeft dan ook niet te verbazen.'



Ine Roox

Marsipulami
10-01-10, 20:38
Rassenrellen Calabrië: Paus roept op migranten te respecteren

zondag 10 januari 2010
Bron: belga

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft zondagmiddag bij het angelusgebed verklaard dat de migrant een menselijk wezen is dat gerespecteerd moet worden.
De uitspraak van de paus komt er enkele dagen na rellen tussen migranten, Italianen en de politie in Rosarno, in Calabrië, het zuiden van Italië. Daarbij vielen ruim zestig gewonden. De rellen mondden uit in een ware jacht op vreemdelingen.

‘Een migrant is een menselijk wezen, verschillend door zijn afkomst, zijn cultuur en zijn tradities, maar hij is een persoon die gerespecteerd moet worden en die zijn rechten en plichten heeft’, aldus de paus.

‘Geweld mag voor niemand een middel zijn om moeilijkheden op te lossen. Ik nodig iedereen uit naar het gezicht van zijn naaste te kijken en zijn ziel, zijn geschiedenis en zijn leven te ontdekken en bij zichzelf te zeggen: het is een mens en God bemint hem zoals Hij mij bemint’, voegde Benedictus XVI eraan toe.

llo

tanger'73
10-01-10, 21:11
Kan het Vaticaan als autonome staat zich niet over deze migranten ontfermen of elders goed onderbrengen, dan alleen gebeden op hen afvuren?

tanger'73
11-01-10, 22:47
italië is een land waar al heel lang een soorte van noodtoestand heerst. Waar de premier boven de wet staat. Een ware circusstaat waar de retoriek van de oppervlakkigheid overheerst. Sinds keizer Nero is daar niks wezenlijks verandert.

H.P.Pas
11-01-10, 23:53
Sinds keizer Nero is daar niks wezenlijks verandert.



Niet overdrijven, Tanger.
Marcus Aurelius Antoninus (keizer van 218 tot 222) placht ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders te kiezen op grond van de grootte van hun geslacht. Dit en andere escapades wekten het misnoegen van de Senaat; hij werd door muitende soldaten omgebracht en zijn lijk werd in de Tiber geworpen.
Daarmee vergeleken is de huidige Italiaanse politiek toch eerder tam te noemen.

tanger'73
11-01-10, 23:58
Niet overdrijven, Tanger.
Marcus Aurelius Antoninus (keizer van 218 tot 222) placht ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders te kiezen op grond van de grootte van hun geslacht. Dit en andere escapades wekten het misnoegen van de Senaat; hij werd door muitende soldaten omgebracht en zijn lijk werd in de Tiber geworpen.
Daarmee vergeleken is de huidige Italiaanse politiek toch eerder tam te noemen.


Ach man, je moet het niet te letterlijk nemen. Voor wat betreft brood en spelen is ook het huidige italië geen steek verandert.